• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie Tata’s budget auto

Auteur: Dennis, gepost 20 september 2007 om 13:29 – 20 Reacties

Tata Minicar

De plannen van Indiase autobouwer Tata voor een ultra budget auto zijn inmiddels al tweeënhalf jaar oud. Ondertussen heeft de concurrentie niet stil gezeten, want bijna ieder zichzelf respecterend volumemerk duikt in het gat van de budget modellen voor de ontwikkelende economieën als India. Terwijl Volkswagen en Toyota op de IAA respectievelijk de Up! en de iQ presenteerden, blijft het stil als het gaat om de minicar van Tata.

In het Indiase magazine Overdrive is echter een impressie opgedoken van Tata’s antwoord. Het gaat hier om een vierdeurs auto met de motor achterin. Dit zal een 2-cilinder 660cc benzine, of een duurdere 700 cc common-rail diesel zijn. Bosch is verantwoordelijk voor het injectiesysteem. De engineers mikken op een verbruik van 3,3 liter op 100 km. Op het prijskaartje zal een bedrag onder de 3.000 dollar (2150 euro) zijn genoteerd. De eerste target is op een half miljoen exemplaren vastgesteld, maar dit moet binnen drie jaar na introductie zijn verdubbeld. Het is niet waarschijnlijk dat de auto ook buiten India zal worden verkocht (via motorauthority).

Ook interessant!

  • Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
    Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

budgetautos, concept, India, Tata

Vorig bericht: « Lorinser doopt de CL 500 tot Lorinser L55RS
Volgend bericht: Boze tongen alert! Een vergezocht Spyker scenario? »

Lees Interacties

Reacties

  1. AlexZjuH zegt

    20 september 2007 om 13:31

    “Terwijl Volkswagen en Toyota op de IAA respectievelijk de iQ en Up! presenteerden”

    Hoort dat dan niet de UP! en de IQ te zijn…?

    /mierenneukermodus

    hmm toch leuk idee, veiligheidseisen? Geen India NCAP?

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    20 september 2007 om 13:34

    @AlexZjuH: You are so right, thanks! En nu weer terug naar je miertjes… ;)

    Login om te reageren
  3. Jan C. zegt

    20 september 2007 om 13:46

    Het blijft een impressie he. De wielen zullen op het prototype er vast anders uit zien bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  4. AlexZjuH zegt

    20 september 2007 om 13:54

    @ Dennis, tsja je moet wat te doen hebben op je werk he;)

    ben al paar dagen fulltime aan het epibreren ;) google maar voor de betekenis.

    Maargoed, hoe zit het met veiligheidseisen in dat gedeelte van de wereld? Of zijn die er gewoonweg niet?

    Login om te reageren
  5. Koen zegt

    20 september 2007 om 14:13

    @ AlexZjuH

    Epibreren
    Van Wikipedia
    Ga naar: navigatie, zoeken
    Epibreren is een bedacht Nederlands werkwoord dat rond 1950 bekend werd door Simon Carmiggelt. De betekenis is het verrichten van niet nader gespecificeerd werk dat heel voornaam lijkt, maar desondanks helemaal niets voorstelt. Degene die het woord gebruikt zegt bijvoorbeeld op een vergadering dat hij e.e.a. gaat epibreren en vertrouwt erop dat mensen dat voor zoete koek slikken. Mocht men onverwacht toch vragen wat het betekent, dan kan men, volgens Jan Kuitenbrouwer in zijn boek Turbotaal, altijd nog zeggen dat iemand hem dat na de vergadering maar moet uitleggen. Mogelijk is het woord ooit bedacht door een ambtenaar, of was Carmiggelt zelf die het woord verzon om even weg te kunnen lopen van saai werk. Anderen zeggen dat Godfried Bomans er de bedenker van is.

    Epibreren is tevens de naam van een fictief Waddeneiland, waar De Dichters uit Epibreren hun naam aan ontleend hebben. Zeer waarschijnlijk heeft dit gezelschap de naam weer van Carmiggelt, zij verwijzen op de website, die “Het eiland Epibreren” beschrijft, naar een “wild weekend” dat Carmiggelt en Renate Rubinstein daar in 1953 zouden hebben doorgebracht en om dit te verdoezelen, zou hij het werkwoord epibreren ingevoerd hebben.

    Bron: Wikipedia en niet google:p

    Login om te reageren
  6. Keller zegt

    20 september 2007 om 15:35

    Hij lijkt klein, maar dat is die zeker niet er kunnen wel zeker 25 indiers in. Dus waard voor je geld.

    Login om te reageren
  7. Alex zegt

    20 september 2007 om 15:39

    naar = jaar :)

    Login om te reageren
  8. westy B zegt

    20 september 2007 om 15:54

    Toch nog even de crashtest afwachten, zo te zien zit je met je voeten tot tegen de koplampen dus zullen die crashtestdummies er ook wel als een curryschotel uitgelepeld kunnen worden.

    Login om te reageren
  9. Marcello zegt

    20 september 2007 om 16:02

    wow wat een vette kar man! beetje pimpen en je bent helemaal de man!

    …

    onder de bejaarden…

    Login om te reageren
  10. Gideon zegt

    20 september 2007 om 16:35

    Deze ontbreekt er nog:

    Login om te reageren
  11. 2SLOW4ME zegt

    20 september 2007 om 16:37

    hartstikkedood!!! als je met 30 een frontale botsing krijgt ;-)

    Login om te reageren
  12. Chrizzzie zegt

    20 september 2007 om 16:51

    Er wonen 1,1 miliard mensen in India dus er zal vast wel een markt zijn voor deze auto. Misschien is dit wel Tata´s alternatief om de overbevoling te bestrijden.

    Login om te reageren
  13. Pomoek zegt

    20 september 2007 om 16:54

    Jammer dat ie niet naar Europa komt (echt!). Waarom niet? € 3000,- is toch geen geld?

    Login om te reageren
  14. jan de marketingman zegt

    20 september 2007 om 17:14

    Ik vind dat ding aantrekkelijker voor 3k dan die brommobielen waar je al snel 11k voor neer moet leggen.

    Login om te reageren
  15. Turbopaultje zegt

    20 september 2007 om 17:49

    Tjongejonge, wat een intelligente, fijne opmerkingen weer……..

    In India gelden totaal andere regels en eisen aan auto´s. En die zijn een stuk lager dan wij hier in Europa hanteren, omdat de doorsnee Indier ook niet meer geld ter berschikking heeft. Echter dat is de status nu, maar wat is die bijv. over 10, 15 jaar…………. ?

    Login om te reageren
  16. Heer zegt

    20 september 2007 om 18:21

    leuke autotje, lijkt een beetje op een kleine olifant

    Login om te reageren
  17. smaakversterker zegt

    20 september 2007 om 18:26

    aan zulke goedkope prijzen koop ik mij bij elke groot onderhoud een nieuwe wagen :-)

    Login om te reageren
  18. Floryn zegt

    21 september 2007 om 01:27

    als je een botsing krijgt wordt je automatisch in je pperd gen*kt hihi

    Login om te reageren
  19. rgseidl zegt

    21 september 2007 om 15:50

    Het is mogelijk een zo kleine auto redelijk veilig te maken in een frontale botsing, cp. smart fortwo. Het zou me echer zeer verbazen als Tata de Tridion-cel technologie van smart in licensie heeft genomen – dat zou de kosten meteen flink laten stijgen.

    China heeft net een overeenkomst mbt crashveiligheidsnormen met de Amerikaanse NHTSA ondertekend. Voor zover ik weet heeft India een dergelijke stap nog niet genomen, met welke organisatie dan ook.

    Maar ja, als je ooit in India op de weg bent geweest zal je al weten welke instelling de mensen daar hebben tot hun eigen veiligheid in het verkeer. Lang leve de reincarnatie!

    Login om te reageren
  20. Fredje zegt

    7 januari 2008 om 01:18

    redlijk late post, ma is dit niet gewoon een nog meer blokvormige Mitsubishi Colt?

    check de neus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North