• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

IND BMW M3 “Green Hell” project

Auteur: Alwood, gepost 22 februari 2010 om 21:01 – 48 Reacties

Afbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” projectAfbeelding IND BMW M3 “Green Hell” project

Green Hell, burning inside you
Vanavond is het witte avond. Bijna dan, want deze M3 is wel voorzien van een paar hele knappe groene details. IND heeft weer een nieuw project, een eerbetoon aan de Nordschleife.

IND zoekt altijd naar klanten die nét dat beetje meer auto willen hebben. Klanten met een auto waar ze écht op los kunnen gaan en alles tot in de puntjes uitwerken. Dat was zo bij de Dakar-Gele-Porno en dat is zo bij deze nieuwe M3 “Green Hell”.

Het doel was de M3 ongekende circuit-prestaties mee te geven. In Amerika betekent dat nog steeds dat de auto vooral hard rechtuit moet gaan, maar goede grip in de bochten is niet ongewenst. Om de Beierse bolide tot het uiterste te drijven is er een supercharger gemonteerd, het uitlaat systeem vervangen, de ophanging aangepast en zijn er nieuwe remmen gemonteerd. Tot slot is de auto met een groen penseeltje behandeld voor net dat beetje meer ‘speciaal’.

Na de behandeling beschikt deze M3 over 600pk. Eisenmann heeft wederom het geluid verbeterd. Een speciaal ‘Inconel’ uitlaatsysteem. Deze is gemaakt van een speciale metaal-legering, die ook veel inde F1 gebruikt wordt, en moet net dat beetje meer nekken doen draaien als de M3 voorbij komt rijden. Luister maar. (bron: bmwblog)

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, nurburgring, tuning

Vorig bericht: « Gespot: knallen in het wit
Volgend bericht: Key Impressioner maakt auto’s jatten steeds makkelijker »

Lees Interacties

Reacties

  1. TWJ zegt

    22 februari 2010 om 21:03

    Ik zou die groene rommel niet willen hebben al gaven ze er geld bij..

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    22 februari 2010 om 21:04

    Kikkergroene afdekplaten zijn best cool.

    Login om te reageren
  3. turk zegt

    22 februari 2010 om 21:04

    ze zijn de moterkap vergeten.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    22 februari 2010 om 21:06

    No thanks. Ik zou toch liever mét motorkap rondrijden. Geef mij dan maar die mooie Dakar-gele M3

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      22 februari 2010 om 21:17

      @Edge: Ik deel je mening…
      Die dakar gele is gewoon veel mooier.. En die groene accentjes op de motor… Mja daar versta ik het nut niet echt…
      Wil je per sé groene fluo accenten op je wagen
      doe het dan zoals op deze Bmw x6:
      http://www.autojunk.nl/2009/11/matzwarte-met-fluogroene-bmw-x6

      Login om te reageren
    • nickboy75 zegt

      25 februari 2010 om 10:22

      @Edge: je hebt gelijk, ik zou ook liever met motorkap en dakar bmw is mooier

      Login om te reageren
  5. Kevski-Style zegt

    22 februari 2010 om 21:06

    @ Alwood:

    Iconel is niet zozeer sterker, maar soepeler. Vergelijk het maar met alluminium, maar dan met veel beter warmteisolatie. F1 gebruikt het al 10-tallen jaren….

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      22 februari 2010 om 21:26

      @Kevski-Style: ah, tnx! Heb het er nog even bij gezet. Opzich is flexibeler ook sterker toch? Beter tegen trillingen, en ik zag dat inconel idd veel beter met hoge temperaturen om kan gaan.

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        23 februari 2010 om 15:39

        @Alwood:

        Ligt aan je definitie van sterk. Materiaalsterkte is anders. Dan heb je te maken met iets wat gigantische krachten kan voorduren, maar wel broos is. Denk aan trillingen. RVS is bijvoorbeeld veel sterker dan inconel, maar ook veel broser. Een ander sterk materiaal is magnesium, wat heel erg broos is. Dan snap je de context een beetje ;)

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      22 februari 2010 om 22:44

      @Kevski-Style:

      Wat gebeurt er eigenlijk als men een alluminium uitlaat zou gebruiken (alluminium een vrij goede geleider zijnde) ?

      Er komt natuurlijk veel warmte op verkeerde plaatsen terecht en de gassen koelen al vrij veel af in de uitlaat (waardoor ze krimpen, komt dit de circulatie nu ten goed of niet)
      en het is licht dankzij het corrosie laagje zal het ook niet verder corroderen (toch zeker niet bij de relatief lage uitlaat temperaturen) en als men een juiste legering pakt is het elastisch genoeg zodat er niet bij het eerste paar schokken breuken optreden.

      En gebruikt men het eigenlijk al op uitlaten of niet?

      Jah sorry dat ik je zo lastig val maar jij bent zo ongeveer een encyclopedie op dit gebied en ik wil graag zoveel mogenlijk bijleren.

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        23 februari 2010 om 15:37

        @Hupke:

        Omringende spullen worden zo warm dat ze smelten. Denk aan je bekabeling: +/-80 tot 120graden. Radiateurslangen gaan er ongeveer aan bij 140 graden. Uitlaatgassen wil je eigenlijk zo warm mogelijk hebben. zonder dat het de boel sloopt. door de afkoeling verraagd het gas alleen maar, dus dat is ten nadele van vermogen. Daarnaast wordt allu soms te flexibel bij hogere temperaturen, waardoor het voor uitlaten zeer ongeschikt is. Wil je ongeveer dezeflde eigenschappen dan ga je voor iconel, maar dan met een hele goede isolatie en hoog smeltpunt. Wil je meer de looks hebben (mooi gepolijst, want iconel is mat achtig) dan zl je voor titanium moeten gaan. Overigens kun je dat het beste niet doen bij het uitlaatsspruitstuk, want dan treden er scheuren op op de lange duur. Hetzelfde geld ook voor RVS spruitstukken. De meeste soorten RVS zijn ongeschikt voor uitlaatspruitstukken en scheuren meestal net naast lasnaden….

        Als je meer over autotechniek wilt lezen moet je maar eens een kijkje nemen op http://www.klassiekerrally.nl/over-klassiekerrally/redactie/kevski-style/ Daar schrijf ik nu ;)

        Login om te reageren
  6. Ahura zegt

    22 februari 2010 om 21:06

    -edit: weer een originele bijdrage van iemand die nog steeds niet snapt wat autoblog is-

    Login om te reageren
  7. G55AMG zegt

    22 februari 2010 om 21:08

    waar slaat dit nu op, supercar: groen!!

    Login om te reageren
  8. LJ zegt

    22 februari 2010 om 21:11

    zonde van de bandjes

    Login om te reageren
  9. Stephan zegt

    22 februari 2010 om 21:15

    Ook met motorkap leverbaar?

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    22 februari 2010 om 21:15

    “Niiiiiiiiiice!”

    Mja, daar sluit ik me wel bij aan :)

    Login om te reageren
  11. Ahura zegt

    22 februari 2010 om 21:17

    -edit: laatste waarschuwing-

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      22 februari 2010 om 21:31

      @Ahura:
      het valt natuurlijk wel op dat 10 van de 20 laatste post over duitsers gingen en dan nog een groot deel over tuning en nederlandse politiek maar om nu te zeggen dat autoblog een mislijdende naam is ?
      maar het is mss wel een goed idee op de site autoblog.de te noemen…
      de laatste degelijke post over japanees spul is bijna 3 dagen oud, dus dat zegt ook iets..
      Ga gewoon naar jalopnik, en als je een artikel niet verstaat kijk je hier gewoon naar een letterlijke vertaling….

      Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    22 februari 2010 om 21:17

    Maak je een auto die ook goed een hoek om zou moeten kunnen ga je het ding promoten met zo’n rukkers-video.

    Login om te reageren
  13. Petsmaster zegt

    22 februari 2010 om 21:20

    Ahura : ze doen nog zo hun best om niet te hard te laten opvallen dat ze zielsveel van het Beierse merk houden. En van ’tjoening’.
    Kop op, als het je niet boeit kan je ook nog altijd het linkje “lees meer” niet aanklikken natuurlijk…

    Login om te reageren
  14. karate kameel zegt

    22 februari 2010 om 21:25

    OMG :O dit is mijn lievelings kleur en bmw mijn lievelings auto deze wil ik hebben ……en hij trekt em wel goed in die burnout

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    22 februari 2010 om 21:28

    inconel wordt vooral aan de uitlaatspruitstuk gebruikt… zal in dit geval ook wel zo zijn…

    Login om te reageren
  16. integralechubasco zegt

    22 februari 2010 om 21:30

    @Ahura

    ahurablog… moet je echt doen…

    Login om te reageren
  17. Ahura zegt

    22 februari 2010 om 21:37

    -edit: het is nu vaak genoeg uitgelegd, autoblog is van ons en we plaatsen wat we zelf willen-

    Login om te reageren
  18. Yanktank zegt

    22 februari 2010 om 21:50

    @ Alwood ik neem aan dat dit het enige filmpje was dat er beschikbaar was.
    en als we dan toch beginnen met het visueel oppimpen van je motor dan heb ik liever een oude Alfa Romeo. Dat ziet er een stuk beter uit. Dit is alleen maar wat gekleurd plastic.

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    22 februari 2010 om 21:51

    dacht eerst toen ik de titel zag dat ze een hybride m3 hadde:P

    Login om te reageren
  20. Yanktank zegt

    22 februari 2010 om 21:53

    @ edit nou en reaguurders mogen toch best kritiek hebben.
    –edit: uiteraard, graag zelfs, maar als iemand bij elk tuningbericht dezelfde reactie plaatst dan begint het vervelend te worden. Dat gaat nu al een paar weken zo, dus dit was de laatste keer–

    Login om te reageren
  21. Jos zegt

    22 februari 2010 om 21:59

    Meer foto’s op M5Boards (ook met motorkap)
    http://www.m5board.com/vbulletin/e90-m3-sedan-e92-m3-coupe-e93-m3-convertible-e46-m3-e36-m3-z4-m-z4-m-coupe/152497-ind-portfolio-project-green-hell.html

    -edit: er staat toch een gallery onder het artikel?-

    Login om te reageren
  22. AMG Powerrr zegt

    22 februari 2010 om 22:12

    Zo is een M3 zoals het hoort (wel in Dakar Yellow uiteraard). En antraciet velgen!

    Login om te reageren
  23. bennyb zegt

    22 februari 2010 om 22:13

    het kan technich best allemaal indrukwekkend zijn, maar in de praktijk totaal niet bruikbaar, en dat filmpje is pure verkwisting van de banden. Ik denk dat wie heeft moeten werken en sparen voor een mooie bmw niet van die onzin mee gaat doen

    Login om te reageren
  24. petervd3 zegt

    22 februari 2010 om 22:17

    Super lekkere burnout.

    Ow ps.: Hij mist zijn motorkap, grapje!

    Login om te reageren
  25. Vincent996 zegt

    22 februari 2010 om 22:56

    Lekker! Hij klinkt in de mid-range echt top! V8 sound…

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    22 februari 2010 om 23:25

    Oh jee… Ik vind ’t -met motorkap- best nog fraai gedaan.

    Alleen dat bandjes-oprook-gedoe begrijp ik niet zo goed. Het zegt niets of nauwelijks iets over de capaciteiten van de auto, maar des te meer over de hersencapaciteiten van de bestuurder denk ik?

    Of willen ze ook zo’n leuke burnout-FAIL-video op YouTube produceren?

    Login om te reageren
  27. MLTB zegt

    23 februari 2010 om 01:24

    Oke, speciaal voor jullie, is spot van een tijdje terug :






    Overigens is deze ‘Green hell’ M3 boven ook zeker niet verkeerd :)

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 februari 2010 om 08:26

      @MLTB: thanks, hij staat inmiddels ook op autojunk!
      http://www.autojunk.nl/2010/02/bmw-m3-dakar-yellow

      Login om te reageren
  28. Chevelle zegt

    23 februari 2010 om 03:19

    M3 Dakar Editie, geweldig

    Login om te reageren
  29. Simpson zegt

    23 februari 2010 om 09:03

    ik ben benieuwd wie hier zijn M3 aan opoffert.

    Login om te reageren
  30. ardonjr zegt

    23 februari 2010 om 11:48

    Mooi hoor!! Dat groene lijntje met de zwarte velgen maakt hem echt af!! top!

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    23 februari 2010 om 14:14

    Kijk zo hoort het. Lekker dicht bij het asfalt, een nog extremer onderstel en 200pk erbij :)
    Waanzinnig lekker…
    Ik had persoonlijk ook vrij goedkoop 100kg van het gewicht afgehaald. Denk aan Droogcarbon motorkap, kofferdeksel en stoelen. Race uitlaatsysteem scheelt ook 30/40kg ofzo.
    Dan wil ik ‘m wel tegen een Corvette ZR1 zien rijden…

    De standaard M3 gaat al als een gek de hoek om, moet je je voorstellen hoe hard dit wel niet gaat!

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      23 februari 2010 om 15:59

      @CSL:

      Dat gewicht gaat je nog vies tegenvallen: 30 of 40 kg haal je echt niet met een uitlaatsysteem. Denk aan een kg of 10 max. Nu weet ik niet exact hoe zwaar de stoelen van een M# zijn, maar met alle electrsche meuk zal dat iets van 25kg per stoel zijn. Stoelen voor de weg moeten iig geval een verstelbaar stoelframe hebben en nog enigsinds comfort. een circuit is een biljartlaken, maar buiten is dat anders. Stel je neemt normale racekuipen: die wegen een kg of 8 in de lichtste uitvoering+ 1 kg per stoelframe. Dan nog zit je maar op 9 kg. Maar is voor de meeste mensen niet uit te houden of ze passen er niet eens in. Meeste mensen hebben namelijk al een XL racekuip nodig, welke al snel 12kg wegen. Je hebt dan met uitlaat 34KG bespaard. Carbon motorkap en kofferklep halen weinig uit. Dit zijn crashzones en al vrij zwak+ niet dragend. Ok, het wordt er wel lichter van, maar geen 66kg. Carbon is namelijk ook weer niet zo verschrikkelijk veel lichter dan plaatstaal van 0,3mm dik. En je hebt daaronder nog steeds een upport frame nodig aangezien de motorkap ook open moet. Voor de kofferklep hetzelfde….

      Login om te reageren
  32. Jordi zegt

    23 februari 2010 om 14:17

    Krijg je de motorkap er wel bij ? :P

    Login om te reageren
  33. GregBem zegt

    23 februari 2010 om 14:28

    Zeer mooi bakje zo… Mooie kont ook met dat CSL kofferdeksel… :p mjamm

    Login om te reageren
  34. vinox zegt

    23 februari 2010 om 17:09

    Mooie burnout in’t filmpje, die kerel weet hoe hij het moet doen zonder al te veel schade. Big up!

    Login om te reageren
  35. M-lover zegt

    23 februari 2010 om 18:55

    Ik wil meer details en pics van de motor :D
    Zo zou bmw hem ook moeten leveren voor wat extra €’s!
    (…al zou ik liever voor een e46 turbo gaan.)

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    23 februari 2010 om 21:12

    Klinkt goed, ziet er goed uit, ik neem hem!

    Login om te reageren
  37. AMG Powerrr zegt

    23 februari 2010 om 21:34

    @MLTB,

    dank u zeer voor het verblijden van mijn dag met deze foto’s! Wat een lekker ding is het toch in het geel.

    Login om te reageren
  38. Doekse zegt

    24 februari 2010 om 10:34

    bagger, kots en drama

    Login om te reageren
  39. megafactory zegt

    19 november 2010 om 08:43

    nog nooit zoveel onzin zien uitkramen als Kevski.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North