• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

IndyCar coureur Dan Wheldon overlijdt na crash

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 oktober 2011 om 00:37 – 57 Reacties

Dan Wheldon


Treurig nieuws uit de Verenigde Staten. Eerder vanavond vond er een grote crash plaats tijdens de IndyCar race van Las Vegas. Zojuist is bekend geworden dat Dan Wheldon hierbij om het leven is gekomen. Hij werd 33 jaar.

De Brit, die eerder dit jaar en in 2005 de Indy 500 op zijn naam schreef, raakte betrokken bij een enorme crash waarbij maar liefst 15 auto’s betrokken waren. Eerder op de avond twitterde Olav Mol al dat er een crash was geweest, maar dat het zó ernstig was, dat had ik niet verwacht.

De volstrekt surrealistische foto’s van het evenement zijn hier te vinden, een video staat op autojunk.

Dan Wheldon is de derde IndyCar racer die in de 21e eeuw om het leven komt. De Amerikanen Tony Renna (2003) en Paul Dana (2006) komen voor hem in het macabere rijtje.

Foto credit: John Vincent, Flickr Creative Commons

Ook interessant!

  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing
  • Video: soms zit alles tegen
  • een uitstekende uitwijkmanoeuvre
    Video: een uitstekende uitwijkmanoeuvre
  • Video: iets te hard achteruit rijden
    Video: iets te hard achteruit rijden

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, indycar, Racing, Video

Vorig bericht: « Volkswagen Polo R-Line – Stoer karretje [UPDATE]
Volgend bericht: Off-road kampioen Rick Huseman komt om in crash »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirmustang zegt

    17 oktober 2011 om 00:38

    Damn wat een crash, zag de video net al…

    Login om te reageren
  2. jerome zegt

    17 oktober 2011 om 00:43

    Damn….. Eerst de video gekeken, maar dan die foto’s! :0 Vandaag nog op Zandvoort, brr moet er niet aan denken dan zoiets gebeurd. Echt absurd die foto’s! RIP

    Login om te reageren
  3. tv91 zegt

    17 oktober 2011 om 00:44

    Wat een crash.. damn. RIP

    Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    17 oktober 2011 om 00:50

    Moet je even bij stilstaan: zo rij je met de onboard camera van Dan Wheldon mee, zie je hem racen en een paar seconden later is ie dood. How fucked up is that and life…
    Het obligatoire R.I.P. is op z’n plaats.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      17 oktober 2011 om 00:57

      @Rick-dos: paar seconden later is een beetje overdreven ;) Hij is eerst nog per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.

      Maar het blijft bizar natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 oktober 2011 om 01:02

        @robbie: Dacht dat hij al overleden was toen hij in het ziekenhuis aankwam. Maar goed, semantiek.
        You still get my drift. ;)

        Login om te reageren
      • SyriX zegt

        17 oktober 2011 om 01:39

        @robbie: Engelse hebben een goede naam voor iemand zoals jij: Wanker.

        on topic: is toch gek dat bij Indy nogsteeds mensen overlijden, doen ze bij F1 toch nog wat goed.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          17 oktober 2011 om 10:16

          @SyriX: had dit jaar ook net zo goed kunnen gebeuren met bijvoorbeeld Perez in Monaco. Of als Petrov iets meer naar rechts had gestuurd en vol over de voorkant ipv de achterkant van Schumacher had gevlogen. Anyway, als je 300 rijd in de buurt van betonnen muren gaan er crashes komen. En waar crashes zijn kunnen gewonden (en erger) vallen.
          En als je bijvoorbeeld naar de eerste ronde na een safety car of start kijkt in Valencia of Singapore; daar kunnen enge dingen gebeuren.

          Login om te reageren
      • Jer zegt

        17 oktober 2011 om 19:27

        @robbie: Al was hij opslag dood geweest dan wordt een coureur zelden dood verklaard op het circuit en zullen ze het lichaam eerst vervoeren naar een medisch centrum.

        Onder artsen die bij racen betrokken zijn schijnt het een ongeschreven regel te zijn: “A driver never dies on the track”.

        Login om te reageren
  5. Apache zegt

    17 oktober 2011 om 00:51

    zo zeg… heel spijtig, jammer genoeg nooit helemaal vermijdelijk in de autosport.

    Login om te reageren
  6. Roelio zegt

    17 oktober 2011 om 00:53

    Pfoe! Wat een crash zeg, nu blijft de vraag nog: wat gebeurde er nou? Je zag wat rook en ineens vlogen er auto’s door de lucht heen… R.I.P. Dan

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      17 oktober 2011 om 01:28

      @Roelio:

      Sebastian Saavedra tikte James Hinchcliffe aan in de eerste bocht en spinde daarna in Turn 2.

      En de rest kon alleen maar remmen, maar dat is nogal lastig in een bocht…

      Login om te reageren
  7. Darahan zegt

    17 oktober 2011 om 01:04

    Allereerst RIP Dan Wheldon. Daarnaast zou ik graag sterkte wensen zijn vrouw en zijn jonge kinderen en andere familie.
    Verschikkelijke crash, wat mij bertreft bewijst het maar weer dat op zo’n grote oval racen levensgevaarlijk is. De snelheden zijn er te hoog, zodat dit soort gigantische pile ups plaats kunnen vinden. De krachten die bij zo’n crash vrij komen, is geen monocoque tegen opgewassen. Ook die van Dan Wheldon niet. Als je de beelden goed bekijkt, zie je dat zijn auto roll bar first in de soft wall komt. Die is daar natuurlijk niet op gemaakt, en ontbreekt dus ook als de wagen de baan overschuift. Dan Wheldon had, hoe verschrikkelijk ook, geen kans om dit freak accident te overleven.

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    17 oktober 2011 om 01:11

    Na zijn 2e Indy 500 zege eerder dit jaar samen met zijn 2-jarige zoontje:

    Login om te reageren
  9. berkay zegt

    17 oktober 2011 om 01:21

    http://www.dumpert.nl/mediabase/1763131/01c66d12/indycar_series_crash_las_vegas.html

    Check voor betere beelden..

    Login om te reageren
  10. Robbert89 zegt

    17 oktober 2011 om 01:30

    Verdomme! Niet te geloven dit. Heb paar maand terug nog met hem “gekletst” op twitter. Kreeg een bericht dat hij het waardeerde dat ik fan was en “kletste” veel met zijn zus. Kan het niet geloven.

    Aanhalingstekens zijn omdat het via internet natuurlijk anders is dan in real life. Ben er best kapot van en kende hem niet persoonlijk. Ongeloofelijk.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    17 oktober 2011 om 02:02

    Rest in peace, Dan…. Ik ben echt geschokt door dit nieuws…

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    17 oktober 2011 om 02:19

    RIP Dan, my sincere condolences to any friends and/or family members reading this.

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      17 oktober 2011 om 14:02

      @Jesper: Want die komen allemaal op autoblog… Het is altijd triest als iemand overlijdt, maar waarom mensen dan altijd zo raar gaan doen..

      Login om te reageren
  13. holbewoner zegt

    17 oktober 2011 om 03:04

    Die foto met zijn zoontje… damn dat is pas enkele maanden geleden.
    Surrealistisch dekt inderdaad wel de lading van dit ongeval.
    Ik heb nog nooit Indycars als speelgoedautootjes in het rond gegooid zien worden. Maar zo zag dit er wel uit.

    R.I.P. Dan…

    Login om te reageren
  14. leipuhshitauwuh zegt

    17 oktober 2011 om 03:14

    WILL MISS U DAN

    Login om te reageren
  15. cl65amg zegt

    17 oktober 2011 om 03:39

    RIP Dan Wheldon!

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    17 oktober 2011 om 06:29

    Tering wat een chaos op die foto’s zeg.
    Risico van de sport ,hoe je het ook wend of keerd.
    Auto racen blijft een levensgevaarlijke sport.

    Login om te reageren
  17. spykerboy zegt

    17 oktober 2011 om 08:29

    zo zie je maar weer, linker bochten zijn gevaarlijker dan rechter bochten ;)

    Login om te reageren
  18. cindy zegt

    17 oktober 2011 om 08:37

    Pff..blijft shocking news! Risico van het vak of niet..hij zal er niet vanuit zijn gegaan dat dit z’n laatste race kon zijn :-(

    Login om te reageren
  19. dennisr zegt

    17 oktober 2011 om 09:16

    beste crash, zag het op het nieuws vanochtend.. altijd spijtig als er iemand om het leven komt, maar het verbaast me nooit.. als je bij deze race soms ook ziet hoe dicht ze tegen elkaar aan hangen in de bochten..

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      17 oktober 2011 om 10:20

      @dennisr: Ik heb altijd al een beetje gevreesd voor hoe dicht ze bij de muren rijden. Het is een kick, maar de baan heeft werkelijk geen opvangmogelijkheden. Geen grindbak, geen absorberende banden, werkelijk niks.. Ze hebben wel verbeterde muren, maar zoals je hier al zag.. Hij raakte de opvanghekken boven de absorberende muren, dan hebben de veiligheidsverbeteringen ook geen nut zo..

      RIP

      Login om te reageren
  20. Riicharrd zegt

    17 oktober 2011 om 09:20

    RIP!

    Login om te reageren
  21. The360box zegt

    17 oktober 2011 om 10:10

    Begrijp me niet verkeerd maar met die ovals en vooral met die Indy-auto’s moet er wel iets gebeuren. En dat bleek maar, bij F1 is de kans kleiner, geen oval maar er gebeuren altijd wel crashes.

    Login om te reageren
  22. valetparker zegt

    17 oktober 2011 om 11:06

    Verschrikklelijk nieuws natuurlijk, maar toch een opmerking naar analeiding van de koptekst. Er staat dat hij overlijdt tijdens de race en dat staat een beetje vreemd. Hij is namelijk verongelukt tijdens de race, althans ‘overlijdt tijdens race’ duidt meer op een hartaanval.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 oktober 2011 om 11:21

      Ja, dat klopt wel. ‘Na crash’ is wellicht beter.

      Login om te reageren
  23. agera zegt

    17 oktober 2011 om 11:36

    RIP !

    Veel sterkte aan familie en nabestaanden.

    Login om te reageren
  24. E34M5Touring zegt

    17 oktober 2011 om 12:07

    Holy crap wat een enorm ongeluk. Vooral op de foto’s kun je er een echt zien vliegen, heel heftig. RIP Dan.

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    17 oktober 2011 om 12:07

    Pff, kansloos…

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      17 oktober 2011 om 21:14

      @bozewolf:

      Ja, Dan Wheldon was idd. kansloos…kan ook niet anders als je auto opeens een mislukt vliegtuig wordt…

      Of bedoelde je iets anders? :roll:

      Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    17 oktober 2011 om 12:49

    wowowow .. lijken wel een zwikkie voetzoekers ..

    RIP aan alle mensen die tijdens hun werk overlijden ..

    Login om te reageren
  27. automistje zegt

    17 oktober 2011 om 13:30

    Vreselijke crash, R.I.P.

    Login om te reageren
  28. terazino zegt

    17 oktober 2011 om 15:28

    oei, heb me altijd al afgevraagd waarom het zolang duurde voordat er weer een dodelijk ongeval zou plaatsvinden. Vooral met die snelheden. Jammer, heb hem op Versus een aantal races zien verslaan. Leek me wel een sympathieke kerel. zonde.

    Login om te reageren
  29. porsche911turbo2 zegt

    17 oktober 2011 om 16:32

    Respect voor wat die man bereikt heeft! Heel erg voor zijn nabestaanden. Helaas hoort dit ook bij de autosport ;)

    Login om te reageren
  30. quin zegt

    17 oktober 2011 om 16:53

    Als je die beelden ziet, mag het een wonder heten dat er maar één dode is gevallen, wat een ravage.

    Login om te reageren
  31. kungfupanda zegt

    17 oktober 2011 om 17:09

    Rest in peace Dan Wheldon.
    Hier kun je je niet tegen wapenen. Zolang de open-wiel-racerij blijft bestaan blijft ook de kans op deze taferelen dat ze elkaar in de lucht gooien. In Nascar is er regelmatig een Big One maar de wagens komen daar zelden zo hoog van de grond. Dus ik zou voorstellen om open-wiel-racerij aan banden te leggen en van de aloude Groep-C weer de koningsklasse te maken. Een dak boven het hoofd en dichte wielkasten zijn toch net dat beetje veiliger in mijn ogen.

    Extra cru is wel dat nou net komend jaar de nieuwe Indy Car gepresenteerd gaat worden met extra veilige safety cell monocoque. Too little , too late……

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      17 oktober 2011 om 21:15

      @kungfupanda:

      Ook in de groep C ben je niet vrijgewaard van ‘vlieg-partijen’…vraag maar aan Webber of McNish (LeMans 2011)…

      Login om te reageren
      • kungfupanda zegt

        18 oktober 2011 om 16:54

        @FrankypankyV8:
        Het verschil hier in zit hem in het feit dat je het McNish en Webber nog kunt navragen.

        Dat kunnen we aan Dan Wheldon niet meer.

        Dat is het grote verschil wat ik onderstreep tussen open-wiel racerij en tin-top racing. ;)

        Login om te reageren
  32. vale46 zegt

    17 oktober 2011 om 21:09

    RIP!
    Vooral die foto met z’n dochtertje hier boven is echt wel aangrijpend, wetende dat het maar een paar maanden geleden was.
    Al racend gestorven (het ritje naar het ziekenhuis buiten beschouwing).

    Ik wil even een beetje de discussie aangaan: Is Indy 500 minder veilig dan F1?
    In de F1 hebben we ook al doodsmakken gezien, maar zonder ernstige verwondingen:
    uit het hoofd: Kubica in Canada, Massa in Hongarije, Perez in Monaco, Webber in Valencia, Lewis Hamilton op de Nurburgring,…
    In de Indy 500 zijn in de jaren 2000 al meerdere mensen om het leven gekomen, en in de F1 sinds Senna niemand meer.
    Toeval??

    Is er dan niemand in de Indy 500 die eens aan de alarmbel (durft?) trekken?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      17 oktober 2011 om 21:28

      @vale46:

      Als is je wagen nog zo velig, je kan je niet wapenen tegen de enorme G-krachten die vrijkomen bij een crash met die snelheid. Ik vermoed dat mr. Wheldon aan interne bloedingen is overleden als gevolg van de enorme deceleratie bij zo´n harde klap. Daar kan geen rolkooi of gordel je bij helpen helaas…

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        17 oktober 2011 om 21:29

        @carmasterr:

        Al

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        17 oktober 2011 om 22:26

        @carmasterr: android-app werkt niet mee met mijn reactie.
        :s

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        18 oktober 2011 om 15:08

        @carmasterr: Kubica heeft bij zijn crash in Canada een klap van 85G op zijn lichaam gehad en hij had enkel een lichte hersenschudding, wat bewijst dat de constructie er voor kan zorgen dat de coureur heel wat meer af kan dan geneeskundig mogelijk is. Ook de extreme fitheid speelt daar een rol in.

        Een chassis ‘steviger’ en veiliger maken houd niet noodzakelijk in dat het chassis harder moet zijn, hoe flexibeler het is des te beter, ook bij een eventuele verbrijzeling van onderdelen kan de opgenomen energie nooit genoeg zijn.

        Ik wil maar zeggen, zeg nooit ‘het is veilig genoeg’.
        Maar je hebt wel een punt dat op dit moment bij een crash de menselijke grenzen (interne bloedingen etc.) eerder overtreden zijn dan de grenzen die het chassis aan kan.

        Login om te reageren
        • kungfupanda zegt

          18 oktober 2011 om 17:07

          @vale46:
          Je kunt de snelheid er uit halen door de superspeedways en speedways te gaan verlaten en alleen op shorttracks te rijden. Bij Nascar supergaaf met 40 man over zo’n baantje maar bij Indycar verdwijnt de magie van het gevaar-om-de-hoek dan wel een beetje. Geen enkele raceklasse geeft de spanning zo goed door als de onboard camera van een indycar waarbij ze elkaar rakelings passeren op centimeters met een snelheidje van 370. :)

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            18 oktober 2011 om 18:56

            @kungfupanda: Feit, maar misschien zijn er ook andere oplossingen om snelheid uit de bolides te halen?
            Minder vermogen ofzo, want behalve snelheid halen heeft dat vermogen weinig nut, in de Indy500 word zeer weinig versnelt t.o.v. F1 waar je soms haarspeldbochten hebt.
            dus gewoon minder pk’s, en iets lagere snelheden, toch dezelfde wiel-aan-wiel gevechten en een verhoogde veiligheid.

            Login om te reageren
            • kungfupanda zegt

              18 oktober 2011 om 20:25

              @vale46:
              Snelheden zullen nog wel weer wat hoger komen te liggen volgend jaar. Dan is er weer concurentie voor Honda met Chevrolet en Lotus er bij als motorleveranciers. En vanaf 2013 mogen ze weer zelf vleugels ontwerpen rondom de nieuwe safety cell. Voor de fans alleen maar goed natuurlijk. :)

              Login om te reageren
  33. Frankypanky zegt

    17 oktober 2011 om 21:22

    @vale46,

    Hm.

    Ik denk terug aan Abu Dhabi 2010…Als Liuzzi een paar centimeters opzij was gegaan, dan hadden we afscheid moeten nemen van Schumacher!

    Of Webber vs Kovalainen…had ook verkeerd kunnen aflopen.

    In F1 heb je veel meer bochten en is het gewoonweg onmogelijk om zo dicht op elkaar te rijden. En de bochten halen de snelheid er voor een groot deel uit. Dat klopt…In de Indycars rijden ze ook constant op hoge snelheid door de ovals, daardoor heb je minder of helemaal geen tijd om te reageren op zoiets als dit…

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      17 oktober 2011 om 21:32

      @FrankypankyV8: Sjah, er zijn altijd wel ‘bijna’ situaties. Maar de feiten zeggen het werkelijke.

      Ik vind dat F1 veiliger is, vanwege de grote uitloopstroken, de afwisseling (rijders houden hun kopje erbij), en de vele bochten die de snelheid er uit halen.

      In een oval zit je bij een crash gegarandeerd tegen de betonnen muur, wat niet bepaald een zachte landing geeft, maar deze door bandenmuren vervangen zou zeker géén goed idee zijn. dan gebeuren er nog meer crashes omdat degene die de muur ‘kussen’ er dan in vliegen.
      Wat er gebeurt als je met een F1 tegen een betonnen muur knalt heeft kubica al getoond, een gekneusde enkel en een lichte hersenschudding.

      F1 is veel veiliger op dat vlak. Ook de auto’s zelf (de monocoque) is veel beter bestand tegen crashes naar mijn mening.

      Login om te reageren
      • holbewoner zegt

        17 oktober 2011 om 22:42

        @vale46:
        Op ovals wordt tegenwoordig gebruik gemaakt van Safer Barriers die energie kunnen absorberen en daarmee als kreukelzone functioneren.
        Verder is een IndyCar gebouwd om een enorme klap onder een bepaalde hoek met de muur of barrier te weerstaan. Dit in tegenstelling tot een Formule 1 bolide die met andere veiligheidseisen in het achterhoofd ontworpen is.
        Het praktijk voorbeeld hiervan was de crash van Ralf Schumacher op Indianapolis enkele jaren geleden, waar een IndyCar coureur gewoon uit zou hebben kunnen stappen brak Ralf Schumacher in zijn Formule 1 bolide enkele ruggenwervels.

        Het probleem bij het ongeluk van Weldon was ook niet de muur, maar de hekken waar Weldon in belandde, die functioneren in feite als een rasp op die snelheden.
        Een ander probleem is het feit dat Open Wheelers de neiging hebben om over de voorganger heen te klimmen en gelanceerd te worden, iets wat we ook jaarlijks bij Open Wheel klasses in Europa zien (Webber vorig jaar Valencia bijvoorbeeld).
        Op een oval met 34 coureurs om je heen is dat natuurlijk funest.

        Je vergelijking met Kubica gaat compleet mank, Kubica reed op dat punt 280/290. Weldon werd gelanceerd bij een snelheid van 370km/u. Kubica belandde in de muur, Weldon belandde head-first in de hekken.
        Nogmaals, crashes in de muur/barrier vormen niet het probleem in de IndyCar, dit is een veel voorkomend misverstand bij mensen die alleen Europese circuit vormen kennen.

        Over monocoques kan ik heel kort zijn, IndyCar monocoques doen niet onder voor die in de Formule 1. Een simpele zoektocht op YouTube leert je al dat IndyCar monocoques vaker in de praktijk hun waarde moeten bewijzen in horror crashes dan F1 monocoques.
        Ik kan me juist van de Formule 1 de enge situatie herinneren waarin de monocoque faalde: Takuma Sato had in Oostenrijk 2002 een gapend gat in z’n cockpit nadat Heidfeld zich daar naar binnen boorde.

        Is de Formule 1 veiliger? Ja, absoluut, maar het is appels met peren vergelijken.
        Road racing en Oval racing kan je echt niet met elkaar vergelijken.

        Login om te reageren
        • Wessee zegt

          18 oktober 2011 om 10:36

          @holbewoner: Idd, en daarom komt er volgend jaar een nieuw chassis, IndyCar Safety Cell, waarbij er gelukkig een anti wheel lock design is die het lanceren een heel stuk tegengaat. Voor Dan komt het allemaal helaas te laat. In de auto die hij in Augustus nog testte, zal hij nooit meer racen.

          Login om te reageren
        • vale46 zegt

          18 oktober 2011 om 15:01

          @holbewoner: Het is inderdaad niet de beste vergelijking, maar een van de enige referenties die er bestaan.
          De auto’s op zichzelf vergelijken is toch niet zo fout?
          Ze rijden op een andere circuit lay-out en de regels zijn anders, maar het zijn wel alle2 open 1zitters met +- 650pk en algemeen dezelfde lay-out.
          Maar we zullen de auto’s even buiten beschouwing laten.

          Mijn punt was meer is de sport op zichzelf -Indy500- veiliger of minder veilig dan de Formule 1.
          (De Formule 1 omdat die algemeen genomen nog net dichtste bij de 500 komt. je kan ook met het WRC vergelijken, maar dat heeft hélemaal geen punt meer.)
          & dan kom je al snel bij de statistieken terecht, en meestal liegen deze niet.

          Iedere sport heeft zijn eigen risico’s, maar in mijn ogen kan het daar in de US and A nog veiliger.

          Login om te reageren
  34. vale46 zegt

    17 oktober 2011 om 22:25

    @sir_smokalot: in de AB android app kan je geen ‘lange’ reacties posten (+-10regels).
    Kan dat gefixt worden aub?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North