• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is James Glickenhaus door Ferrari op de vingers getikt?

Auteur: Dennis, gepost 3 februari 2011 om 09:51 – 32 Reacties

Ferrari P4/5 Competizione

Als vaste bezoeker ken je de Ferrari P4/5 Competizione natuurlijk wel. We schreven immers al een paar keer eerder over dit hobbyproject van James Glickenhaus. Wereldwijd geniet het project veel aandacht en het zou zomaar kunnen zijn dat het gevoelige Ferrari daar niet gelukkig mee is.

Glickenhaus is in Italië druk bezig om zijn bolide op basis van een Ferrari 430 Scuderia met de motor van een F430 GT2, te prepareren voor de 24 uur van de Nürburgring. Via Facebook worden fans en geïnteresseerden continu op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen.

Op de Facebook pagina staat onder het kopje “Info” echter sinds kort:

To all our Page Visitors: In the last weeks the interest on this project has raised incredibly and some newspaper, magazine and website have wrongly identify this project as an official FERRARI project something that is clearly not true and that we have never, in any way stated or implied

As who follows us knows, this project is completely a private effort led by Jim Glickenhaus that, as project owner, retains the final decisions on the project mission, inspiration and execution.

We can only hope that in the future the media will more carefully report the facts and that they will continue to follow our project with the enthusiasm showed so far.

In order to even further emphasize our difference from FERRARI Jim has decided to review the Scuderia Cameron Glickenhaus shields. The new shields will be presented very soon!

Stay tuned and thank you for your support ! !

Heeft James Glickenhaus wellicht een boos en indringend telefoontje van Ferrari gehad, met het verzoek duidelijk afstand te nemen van Ferrari en te benadrukken dat dit vooral een privaat project is waar Ferrari feitelijk niets mee te maken heeft.

James Glickenhaus is voornemens om op de neus van de auto een rechthoekige Ferrari badge te plakken en eigen (Scuderia Cameron Glickenhaus) schildjes op de schermen. Die schildjes hebben overigens wel erg veel weg van de originele Scuderia schildjes, maar hij gebruikte bewust geen originele om gezeur te voorkomen. De Ferrari badge op de neus is volgens James gerechtvaardigd, want de basis van de auto is immers een Ferrari.

Voor de liefhebbers nog P4/5 oor-porno. Speakers aan!

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, james-glickenhaus, p4-5, Racing

Vorig bericht: « Saab 9-5 Estate gespot in de Zweedse buitenlucht
Volgend bericht: Video: The Force van Volkswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. pjotr zegt

    3 februari 2011 om 10:06

    Lullig, maar wel begrijpelijk van Ferrari. James Glickenhaus gaat er wel goed mee om, maar bij een volgende persoon met vergelijkbaar project zou het weleens mis kunnen gaan en dan hangt toch de naam van Ferrari er aan.

    Login om te reageren
    • Brum zegt

      3 februari 2011 om 18:42

      @pjotr:
      Hoho, Er wordt hier aangenomen dat meneer op de vingers is getikt door Ferrari. Op de vingers getikt of niet, als er zoveel aandacht is vanuit de hele wereld voor zo’n project; wil je wel even duidelijk maken dat ‘jij’ dit gemaakt hebt en niet Ferrari. Puur en alleen om je ego te strelen.
      Gezien de professionaliteit dat dit project uitstraalt, verwacht ik niet dat Ferrari er erg veel moeite mee heeft dat hun naam er op staat.

      Login om te reageren
  2. klavertjevijf zegt

    3 februari 2011 om 10:17

    Lijkt me voor James ook niet leuk… Ben je bezig met een mooi project, gaan mensen een ander bedrijf de credits geven.

    Login om te reageren
  3. xilver zegt

    3 februari 2011 om 10:53

    Nuja, Glickenhaus gaat met veel respect om met die Ferrari. Waarschijnlijk als hij Le Mans wint zal Ferrari er zich wel aan verbinden.

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      3 februari 2011 om 10:55

      @xilver: Hij gaat op de Nurburgring racen. Daar kunnen prototypes zonder mededinging meeracen.

      Login om te reageren
  4. pjotr zegt

    3 februari 2011 om 10:58

    Als ik het nog een keer lees, gaat het dus om de Scuderia Ferrari schildjes. Dat lijkt mij logisch: de auto maakt geen deel uit van Scuderia Ferrari (ook niet elke straatauto van Ferrari waar je ze als optie op kan krijgen, maar daar hanteert Ferrari blijkbaar weer andere spelregels voor ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      3 februari 2011 om 11:56

      @pjotr: De badge op de neus is op mysterieuze wijze ook plotseling verdwenen…

      Login om te reageren
  5. Merry zegt

    3 februari 2011 om 11:01

    Nu we toch over Ferrari en racen hebben.
    Bij de F1 testen heeft de Ferrari F150 al weer in de fik gestaan.
    Dat ding heeft nog geen 3 dagen gereden en de vlammen komen er uit.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      3 februari 2011 om 11:03

      @Merry: hier een foto!
      http://en.espnf1.com/f1/motorsport/image/39832.html?page=1

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        3 februari 2011 om 11:59

        @Merry: LOL!

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        3 februari 2011 om 12:59

        @Merry: Tradities moet je in ere houden ;)

        Login om te reageren
  6. Aquios zegt

    3 februari 2011 om 11:29

    Het is vrij makkelijk. Er zijn een hoop journalisten die hun bronnen niet checken en dus in hun berichten aangeven dat het over een Ferrari gaat ondanks dat Meneer Glickenhaus altijd duidelijk aangeeft dat het geen Ferrari project betreft. Om dit te verduidelijken gaan ze dus nu ook de schildjes op de auto aanpassen zodat het nog duidelijker is dat het geen Ferrari is.

    Hij geeft in principe nu gewoon nogmaals aan dat het een priveproject is. Niks mis mee.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 februari 2011 om 21:05

      @Aquios: Erg hé, journalisten die zonder kennis van zaken over iets schrijven. Ik erger me altijd aan soms overduidelijke fouten in kranten en tijdschriften. Je vraagt je dan af: waarom hebben ze dan dat vak gekozen??

      Login om te reageren
  7. Thelis zegt

    3 februari 2011 om 11:58

    Met de commerciële uitnutting van Ferrari (pretpark Midden-Oosten en overal hun logo op) kan je je afvragen of Ferrari nog wel andere op de vingers zou mogen tikken als dat al het geval is.
    Ferrari heeft een deel van zijn populariteit door de decennia heen te danken aan figuren als Glickenhaus. Als ze er al een probleem van maken heeft dat meer een financiële achtergrond dan één waar het hart mee heeft te maken.

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      3 februari 2011 om 12:29

      @Thelis: Dat Ferrari is toch allang niet meer wat het vroeger was… Commerciele meuk die teert op modellen als de F40, de GTO, P3/4 etc…

      Login om te reageren
  8. jorden zegt

    3 februari 2011 om 12:16

    logisch want:

    Je zou ook de V12 van de 599 GTB in een italia kunnen hangen (op z’n Brabus met mercedes) wanneer je deze in een oplage van 25 stuks als officiele ferrari’s zou kunnen verkopen zou je een vermogen kunnen verdienen achter de rug van ferrari om.

    Login om te reageren
  9. rover zegt

    3 februari 2011 om 13:04

    ehh.jorden.. ik zou nog wat langer over je plan nadenken en nog geen 25 458jes en 25 599`s aanschaffen. Misschien zijn sommige auto`s wat makkelijker te verbeteren of te `verleuken` dan anderen. En dat verklaart misschien de duizenden tuningsbedrijven waarvan er geen enkele zich waagt aan het commercieel succesvol upgraden van ferrari`s. Dat maakt dit project juist zo speciaal en verklaart de aandacht. En dit is trouwens ook geen moneymaker maar een moneypit speciaal voor circuitrijden.

    Login om te reageren
  10. Friez zegt

    3 februari 2011 om 14:37

    Was er een tijd geleden ook niet zo’n verhaal, van een man die zijn F430 (of 360) had omgetoverd in een limo?
    Ferrari heeft hem toen ook op de vingers getikt en zelfs geëist dat de Ferrari-emblemen verwijderd werden, omdat het geen ‘echte’ Ferrari meer zou zijn.

    Login om te reageren
  11. BeQuietAndDrive zegt

    3 februari 2011 om 16:27

    Wel erg speculatief artikel zo, eigenlijk.

    Login om te reageren
  12. MichaelvdBroek zegt

    3 februari 2011 om 16:42

    ferrari moet niet zeuren, het is gewoon een dik project, laat ze maar gewoon helpen om dinge te verbeteren! ;)

    Login om te reageren
  13. midasracer zegt

    3 februari 2011 om 16:43

    Ferrari zal wel een Arabier binnen hebben gehad voor de bestelling van een P4/5 Competizione. Vervolgens hebben ze moeten uitleggen dat die prachtige auto niet door hun was ontworpen. Dat is nog eens een afgang. Ferrari verloochent zijn verleden met (i.m.o.) hondehokken als de 458 en de FF, terwijl enthousiaste mensen als Glickenhaus het merk de eer geven die het toekomt met een auto die gewoon kunst is. En dan heeft hij ook nog een 330 P3/4!

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      3 februari 2011 om 16:53

      @midasracer: Ferrari had destijds anders geen enkel probleem met de 4/5.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        3 februari 2011 om 19:50

        @BeQuietAndDrive: Nee, maar het wordt wat anders als een man in jurk een paar miljoen aan jou wil uitgeven, maar je nee moet verkopen (vermoed ik).

        Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          4 februari 2011 om 12:48

          @midasracer: Maar ook dat weet je gewoon niet zeker, dit blijkt vooralsnog nergens uit.

          Login om te reageren
  14. Justawheelchairguy zegt

    3 februari 2011 om 16:57

    Goddelijke auto! Goed bezig James

    Login om te reageren
  15. Aquios zegt

    3 februari 2011 om 17:00

    Mensen leer nou eens lezen voor jullie beginnen dat Ferrari loopt te zeuren. Nergens in het artikel staat dat Ferrari ook maar iets heeft gedaan om een deze reactie van James Glickenhaus te veroorzaken. Het is puur speculatie van de kant van Dennis dat het door Ferrari komt. James Glickenhaus maakt op geen enkele manier duidelijk dat Ferrari ook maar iets te maken heeft met de wijziging van de badges. Dus voor iedereen Ferrari begint te bashen… check je bronnen eerst en lees het artikel goed.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      3 februari 2011 om 19:51

      @Aquios: Dan vragen we het hem toch even?

      Login om te reageren
      • BeQuietAndDrive zegt

        4 februari 2011 om 12:49

        @midasracer: Dat kan, er zijn forums waar hij actief is, en als je het circuit bezoekt heb je best kans dat je hem te spreken kunt krijgen.

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          4 februari 2011 om 23:09

          @BeQuietAndDrive: Yep, reeds gedaan op Facebook.

          Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    3 februari 2011 om 21:16

    Voor de liefhebbers heb ik een afspeellijst gemaakt op Youtube van de video’s van de Vallelungatest.
    http://www.youtube.com/view_play_list?p=74977E40214FDB0D

    Login om te reageren
  17. tom307 zegt

    4 februari 2011 om 09:52

    nu komt de vraag op, wordt dit competief?

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    4 februari 2011 om 20:48

    Dit is geen Ferrari meer, dit is een orriginele Glickenhaus! En na zoveel geld en moeite in zijn project te hebben gestoken mag dat ook met trots op de auto staan;) Niet Ferrari, die hebben er niks mee te maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North