• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jawohl, de G-Klasse wordt tot 2020 in leven gehouden

Auteur: ricardo, gepost 7 februari 2012 om 20:02 – 46 Reacties

Mercedes G-Klasse blijft tot 2020 in productie

Driewerf hoera voor Mercedes & productietoko Magna-Steyr. Na enig gesoebat waarbij Mercedes de druk flink op de ketel heeft gezet is er toch een zéér positief resultaat uit de contractonderhandelingen gekomen: de Mercedes G-Klasse blijft minimaal tot 2020 in productie!

Dit Nieuws van de Dag is afkomstig van Automobilwoche, die meldt dat de vierkante alleskunner nog minimaal 8 jaar in productie zal blijven bij het Oostenrijkse Magna-Steyr. En dat voor een auto die het levenslicht zag in 1979. Heldenstatus voor de zeecontainer-op-wielen! Nu! Maar waar houdt deze G-gekte eigenlijk op? Het is namelijk niet gezegd dat Mercedes de G-Klasse na die datum euthanaseert. De levensduur wordt namelijk keer op keer verlengd.

G-Klasse procutie

De G-Klasse heeft vanwege alsmaar strenger wordende CO2-,veiligheids- en botseisen natuurlijk wel een houdbaarheidsdatum, maar die lijkt voorlopig nog niet in zicht. Magna-Steyr zal volgens het nieuwe contract tot het einde van dit decennium 8.500 exemplaren per jaar blijven afleveren. Militaire orders zouden dit nog kunnen opdrijven tot 10.000 units per 12 maanden. Mooi, en kom nu maar door met die G65 AMG.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, g-klasse, magna-steyr, Mercedes

Vorig bericht: « Dieselen in de winter: bevroren brandstof en billen
Volgend bericht: Bestuur Nürburgring weggebonjourd door overheid »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB zegt

    7 februari 2012 om 20:05

    Bij Sacha gaat de Deutsche flagge aus!

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    7 februari 2012 om 20:06

    * slaakt fanboy kreetje *

    * w00t !!!1! *

    Login om te reageren
  3. agera zegt

    7 februari 2012 om 20:07

    Goed besluit natuurlijk tegen die tijd zullen ze bij Mercedes de besluit nemen om het weer te gaan verlengen.

    Deze auto heeft veel liefhebbers en is een van de beste in het terrein dus vrij logisch dat tie populair is.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      7 februari 2012 om 21:32

      @agera: niet alleen liefhebbers zijn de reden dat de G-klasse in productie blijft. Ook contractmatig zal MB hem moeten produceren. Mercedes moet nog vele jaren garant staan voor onderdelen etc. Om bijvoorbeeld te kunnen leveren aan defensie. Een voertuig blijft voor een overheid vaak langer in roulatie dan bij de gemiddelde particulier.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        7 februari 2012 om 23:47

        @eklasse: Daarvoor hoeven ze een model niet in productie te houden hoor…. Mercedes levert voor álle geproduceerde modellen onderdelen, of ze nu 8 of 88 jaar oud zijn…..
        Kostenplaatje neemt uiteraard toe naarmate een model langer uit productie is.

        Login om te reageren
  4. Vanquish zegt

    7 februari 2012 om 20:09

    Ik snap nog steeds niet wat hier mooi aan is. Maargoed, dat kan aan mijn smaak liggen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 februari 2012 om 21:06

      @Vanquish: een terreinwagen hoeft ook niet mooi te zijn,wel indrukwekkend .En daar is deze G heel erg goed in.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        7 februari 2012 om 21:50

        @norge: Indrukwekkend lelijk, ja, dat is ie wel.

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      7 februari 2012 om 21:54

      @Vanquish: mooiheid kan je niet snappen.. dat is persoonlijk :P

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    7 februari 2012 om 20:09

    Mooi dat geeft nog 8 jaar om te sparen voor de G65 AMG. Want dat vind ik de geilste SUV aller tijden.

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      8 februari 2012 om 00:12

      @E34M5Touring:

      Een G is een terreinwagen…een suv is heel wat anders.

      Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    7 februari 2012 om 20:10

    is dat nou zou bijzonder dan? de ml, de c klasse en de s klasse bijv zullen er dan ook nog wel zijn..

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      7 februari 2012 om 20:12

      @Flamingo: Mja maar die hebben in 8 jaar tijd meestal al een facelift gehad of ze zijn al aan een nieuw model toe… De G-klasse is natuurlijk ook al gefacelift, maar ie blijft grotendeels gelijk… En da’s best bijzonder voor zo’n “oude” auto…

      Login om te reageren
    • Wesley zegt

      7 februari 2012 om 20:13

      @Flamingo: ze bedoelen de G zoals ie nu is, met facelifts, dus geen volledig nieuwe generatie. Van de ML is over 8 jaar allang een nieuwe generatie bekend.

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        7 februari 2012 om 20:19

        @Wesley: oke hopelijk stoppen ze dan niet helemaal met de gklasse in 2020 maar komen ze met een nieuwe

        Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    7 februari 2012 om 20:10

    Is gewoon een brute bak… Als ik het geld had dan kocht ik er mij ook 1tje…
    Zijn gewoon fantastische wagens…
    Wel grappig eigenlijk dat ze in Magna-Steyer naast deze beer van een auto ook de Mini Countryman bouwen… Nu niet meteen een evenwaardige jeep/suv/off roadmonster… (vrij te kiezen…)

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      7 februari 2012 om 20:45

      @Dimglor: ze bouwen daar veel hoor. Ook de Saab Cabrio werd daar gemaakt. En de SLK, en de Chrysler Crossfire. En dan mis ik vast nog een heleboel!

      Login om te reageren
      • alloallo zegt

        7 februari 2012 om 21:50

        @Svenska_Aeroplan_AB: crossfire was van karmann

        Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        8 februari 2012 om 07:51

        @Svenska_Aeroplan_AB: Yep, I know.. Werd ons meegedeeld bij onze Mini salonopleiding… Vind het gewoon leuk die diversiteit in zo’n fabriek…
        Zo werd de Jeep Grand Cherokee daar ook gemaakt… En als ik mijn niet vergis wordt/werd er daar ook een Aston Martin gemaakt..

        Login om te reageren
  8. henkz32 zegt

    7 februari 2012 om 20:28

    Dat zo`n ding nog aan alle eisen qua voetgangersveiligheid voldoet zeg!

    Login om te reageren
    • 850t5r zegt

      7 februari 2012 om 20:53

      @henkz32: Das wel een goeie! Wat doet zo’n ding eigenlijk in chrashtest en NCAP enzo, iemand een idee?

      Login om te reageren
      • Keaven zegt

        7 februari 2012 om 23:06

        @850t5r: Ik heb er zelf een paar(gehad) als hobby.
        Ik kan me niet voorstellen dat de auto niet veilig is, ik heb wel eens een oud chassis van de heftruck laten vallen en er gebeurt niks mee.

        Login om te reageren
  9. Carreza zegt

    7 februari 2012 om 20:41

    Oud nieuws jongens, wist ik al maanden! :D

    http://www.army-technology.com/projects/mercedesgwagon/

    “Mercedes has actually guaranteed production of the standard G-Class for use as NATO support vehicles up until 2025.”

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 februari 2012 om 22:20

      @Carreza: het staat je vrij om tips te sturen hoor…

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        7 februari 2012 om 23:00

        @robbie: wel, ik geef je nu de tip dat je 2020 kan veranderen in 2025. ;) Ik dacht dat ik dat een tijdje geleden hier al gelezen had, anders had ik het zeker doorgemaild…

        Login om te reageren
  10. 850t5r zegt

    7 februari 2012 om 20:46

    Episch… meer zeg ik niet, koopt nog een varken en spaart door… of nee: HIER WORD IK VROLIJK VAN!!!

    Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    7 februari 2012 om 20:50

    Met zulke ‘lasrobots’ snap ik waarom het zo’n belachelijk duur ding is (de gewone, niet militaire, versie dan)
    Verder altijd leuk dat een icoon in productie blijft!

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      7 februari 2012 om 20:57

      @stationcar: relatief achterhaald concept, dus moderne productiemethoden zijn lastiger toe te passen. Ook moet het allemaal enorme krachten aankunnen, veel meer dan een gewone auto, de constructie moet dus veel zorgvuldiger gebeuren dan normaal het geval zou zijn, en zo kan ik nog wel meer redenen bedenken waarom een G-klasse zo duur is.

      Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    7 februari 2012 om 21:02

    Vind dat ze dan eigenlijk ook gewoon niet moeten lullen en meteen toegeven dat ze die 50 jaar productie ook gaan halen. Wel zo netjes.
    Verder: lang leve de G! :D

    Login om te reageren
  13. Joel_D zegt

    7 februari 2012 om 21:04

    Ik begin vast met sparen. :)

    Login om te reageren
  14. audicoupe84 zegt

    7 februari 2012 om 21:20

    Er is ook nog een belasting voordeel, bij nieuwe aanschaf van een model dat lange tijd in productie is. (25jaar of zo) Dat is ook b.v. bij de Defender en nog een aantal auto modellen. Het fijne weet ik er niet van… Iemand die dit weet?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 februari 2012 om 21:27

      @audicoupe84: bull shit.

      Je kan hoogstens een nieuwe carrosserie op een oud chassis zetten.

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      8 februari 2012 om 07:23

      @audicoupe84: Ik praat over ONGEWIJZIGDE modellen die nog steeds gebouwd worden. En lees voor belasting voordeel SUBSIDIE, aan de fabrikant, die dan de auto aantrekkelijker kunnen prijzen.

      Login om te reageren
  15. Darahan zegt

    7 februari 2012 om 21:29

    Ik denk dat er nog erg veel vraag naar is, vooral door legers en oliesheiks.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      8 februari 2012 om 02:58

      @Darahan: Je ziet ze anders ook erg veel in Rusland. De G is samen met de Landcruiser 200 de populairste jeep in het hogere segment.

      Login om te reageren
  16. schim zegt

    7 februari 2012 om 21:50

    Beste blokhut ooit gemaakt.

    Login om te reageren
  17. Tonnie zegt

    7 februari 2012 om 22:11

    Mooie dingen. Die g-klasse oogt ook gewoon modern, wel retro, maar het huidige model ziet er ook wel van deze tijd uit vind ik. Tis ongeveer hetzelfde als een land rover of een porsche 911. Elke nieuwe versie lijkt erop, maar is telkens iets beter en iets anders. Als iemand het hier niet mee eens is, vertel me waarom ;)

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    7 februari 2012 om 22:28

    De oude Mercedes-Benz 240 GD en 290 GD, die erg populair zijn onder strijdkrachten over heel de wereld, laten nog steeds zien dat zelfs oude bakbeesten uit de jaren ’70/’80 onder andere HMMWV’s en de pogingen tot opvolgers daarvan in de meeste situaties de baas zijn.

    Het enige wat nog een beetje op de schop moet is de transmissie die het luie rijgedrag van vele militairen niet overleven. Of te wel, er moeten meer selectieve-automaten komen.

    Login om te reageren
  19. mightymike zegt

    7 februari 2012 om 22:32

    Jaaaaah! Misschien tegen die tijd genoeg geld voor een nieuw model! Hopenlijk gaan ze we beetje mee met nieuwe merc interieur en niet a la 1988

    Login om te reageren
    • Keaven zegt

      7 februari 2012 om 23:08

      @mightymike: Zoek op google maar eens op een G van 2011/2012 en je komt er achter dat het interieur wel goed zit ;)

      Login om te reageren
  20. sanki zegt

    7 februari 2012 om 23:19

    Pff nog 8 jaar extra productie van dat hok… Ik snap het niet wat ze daar nou aan vinden.

    Login om te reageren
  21. agera zegt

    7 februari 2012 om 23:55

    Het zou leuk zijn als ze een keer bij TopGear of elders de Toyota LandCruiser V8 tegenover de Mercedes G-Klasse zetten voor een vergelijkingstest.

    Login om te reageren
  22. tstile zegt

    8 februari 2012 om 07:41

    Doet u mij er maar een op een ’86 of ouder chassis.

    Een andere reden kan ik niet bedenken om in zo’n gedateerd kasteel te rijden.

    Ik heb geen boerderij en hoef ook niet op kamelen te jagen dus doe mij maar n lekker sturende X5

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      8 februari 2012 om 08:43

      @tstile:
      Als je dat toch niet hebt waarom dan niet meteen een echt lekker sturende berline die met dezelfde motor betere prestaties en een lager verbruik op de koop toe gaat neerzetten…

      Login om te reageren
  23. StijnB zegt

    8 februari 2012 om 09:38

    Leuke eerste foto, hooray for positive camber!(mogelijk te maken met het heuveltje waardoor de wagen wat achteruit leunt)

    Login om te reageren
  24. ccvw zegt

    8 februari 2012 om 10:08

    De tijdgenoten van de G zijn de w123 en de w116. Ik vraag me af hoe die er nu uit zouden zien als MB ze net zo lang in productie had gehouden als de G…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North