Je gelooft nooit hoe weinig in deze Ferrari 360 CS is gereden

Auteur: , 45 Reacties

Anno 2015 een Ferrari 360 Challenge Stradale vinden is al moeilijk, maar eentje met een maagdelijke kilometerstand als bovenstaande is helemaal de Heilige Graal. De verkoper zet dan ook in op de hoofdprijs.

Mensen die een ultieme rijdersauto wegzetten in een garage, ik kan het maar niet begrijpen. Voor de liefhebber die graag een nieuw speeltje uit nog-niet-zo-lang-vervlogen-tijden heeft is het echter uitstekend nieuws dat er ergens op aarde een 360 CS uit 2004 staat met slechts 94 km op de klok. Bij Jetcars in Rotterda.. nee, geintje: in de Amerikaanse staat Massachussets om precies te zijn.

Vraagprijs? 450.000 USD, zonder met de ogen te knipperen. Dat zijn meer dan 400.000 keiharde euro’s voor een ultieme lichtgewicht V8-Arie, waarvan er slechts 1.188 geproduceerd zijn. Als je een hele dikke bankrekening had, zou je het dan doen? (hoedtik @ Guus van Lienen)



45 reacties

als ik geld over had wel ja
Vind dat bedrag nog niet eens zo bizar hoog…
@Senne: Ik wel. Wat kostte dat ding nieuw eigenlijk?
@donvincenzo: In Nederland 233k.
Hahaha, Jet Cars!! Goeie!!
@camber24: goed, je bedoelt oud!!!
@r32turbo: De oplichtpraktijken van Jet Cars worden inderdaad ‘oud’ …tijd dat ze aangepakt worden dus !
maar dat is na een paar andere auto’s die eerst aan de beurt komen
Met een dikke bankrekening zou ik gewoon een nieuwe Ferrari kopen ipv een 2dehands exemplaar van 11 jaar oud.
@alcantara: oja want deze word nog nieuw gemaakt….
@alcantara: Dus eentje met turbo inplaats van eentje waar je oordoppen voor nodig hebt…
@djuized: bij mijn weten zijn er nog altijd N/A ferraris…
Ja! Mooiste geluid evahhh!
Hahaha, Jetcars, Jah! Daar schijnen ze allemaal een lage kilometers te hebben. Maar deze Stradale heeft zelfs voor een tweede of derde auto nog te weinig gereden. Je kunt beter iets te veel betalen voor een echte km stand dan te weinig betalen voor een discutabele km stand ?!
@Tonny: zo discutable hoeft dit niet te zijn. Er zijn rijken mensen zat die auto’s te veel hebben die er niet eens mee rijden. Maar alleen als inverstering kopen of omdat ze hem gewoon voor de heb willen
Als je het niet vraagt krijg je het ook niet.
Nee, met alle respect, maar ik vind het gewoon niet zo’n mooie auto.
Investeerders zien het niet als ‘lekker in rijden’ wat ik overigens begrijp… Pure logica! Als ik zou besluiten om in zo’n auto te investeren wil ik zoveel mogelijk ervoor krijgen, en ja dan rijd je er maar niet mee maar koop je straks van je winst voor de helft een 2dehands met plusminus 60.000 km op de teller.
Een van de dikste ferraris ooit!
Wat een prachtig exemplaar! Ik wil hem wel.
Nee, want voor dat geld koop je wel een 458. Die is beter, sneller, luxer en mooier.
400K voor een 360.. nee, gewoon: nee.
infantiele internetprijzen en zo voor alles wat een beetje apart is, gaat helemaal nergens over.

1888 exemplaren is niet heel erg exclusief wanneer je het afspiegelt tegen het aantal Ferrari’s dat verkocht word. Zeker geen 400K waard.
Een proefritje en de kilometerstand is met 50% verdubbeld, doet ook nog wel wat voor de prijs waarschijnlijk, dus gewoon lekker stevig proefrijden en m dan voor flink wat minder meenemen omdat ie ‘over de 100 km op de klok’ heeft staan en dat natuurlijk onacceptabel is
Wat triest, een schande. Zo’n iemand zou nooit meer een bijzondere auto mogen kopen.
Ik zie liever een Ferrari in de prak dan één met 94km. Ding heeft nooit iets gedaan nooit plezier bezorgt, vreselijk!
@tomleeuw:
95% van de ferraris en andere soeperkar bs wordt alleen gebruikt voor het ritje van de villa/appartementgarage naar het veel te dure restaurant /nachtclub en weer terug. Een 2e hands met meer dan pakweg 15000km is echt een uitzondering. Dingen zijn ook veel te oncomfortabel voor dagelijks gebruik en het circuit is veel te veel werk. Maar goed, fijn dat je een mening hebt over hoe iemand anders zijn handtasje dient te gebruiken…
Vergeleken met deze km stand, heeft de 360 CS van mijn Japanse klant een bizar hoge km stand. Hij heeft in 10 jaar 976 km gereden!!
Alleen interessant als investering. Wil je er ook daadwerkelijk mee rijden is een exemplaar met een 20k op de klok veel leuker. Erg jammer want een auto als deze hoort hard bereden te worden. En niet z’n leven te slijten in een climate controlled garage…
@E34M5Touring: het zijn bijna allemaal investeringen, die CS’en. Er was in Duitsland een bedrijfje dat racete met 360’s en ook kits aanboden voor de Modena, waarmee die erg dichtbij de specificaties kwam van de CS, voor een fractie van de prijs. Stond een artikel in een ‘GTO’ van jaren geleden, tegen een Novitec BiKompressor 360.

Dan durf je tenminste vol te rijden. Om dezelfde reden dat veel Ringlocals er voor kiezen een GT3 op te tuigen naar RS specificatie, aangezien die RS’en bizar in prijs stijgen.
Als ik genoeg nullen op m’n bankrekening had en er mocht zo’n speciaal modelletje voorbij komen, zou ik er persoonlijk 2 halen.

Een om weg te zetten en de ander om mee te rijden.

Na 10 jaar dikke winst en je hebt nog een leuke auto staan.
Mensen die deze kilometerstand te hoog vinden hebben pech aangezien bij dezelfde dealer een Ford GT uit 2005 met maar liefst 8 miles verkocht is voor $345000. Plastic zat er nog op. Het kan dus nog gekker.
http://www.copleymotorcars.com/?showroom=2005-ford-gt
Heerlijk, als ik het geld had kwam hij er gelijk, heerlijk om naar te kijken!
Koop je er nog eentje bij waar wel geregeld is mee gereden voor de fun.
Opzich gewoon zonde dat er zo weinig mee is gereden. Aan de andere kant geweldig om in te investeren!
Ik ben blij dat er mensen zijn die een Ferrari CS in een garage zetten en er niets mee doen. Ze bewaren hem voor mij!! Ooit….

De prijs is stevig. Maar die zal altijd stevig blijven. Eigenlijk spotgoedkoop dus.
Pff; voor 450K hoef ik ‘m echt niet. Een lelijke en niet eens zo heel goed rijdende Ferrari; nee dank u … ik spaar wel even door en zou een Carrera GT kopen (voor het dubbele) …
@dawwg: hoe bedoel je ‘niet zo goed rijdende’?

Als ik de pers destijds mag geloven was het een spectaculaire auto, en met alle aanpassingen een stuk beter dan de Modena waarvan hij is afgeleid.

En dan de Carrera GT aanhalen, hulde! Zo mogelijk nóg spectaculairder dan de CS, maar een erg lastige koppeling en zeer tricky handling is het niet direct een veel betere auto. (In mijn ogen zijn het overigens beide epische auto’s).
Ik zou dit exemplaar nooit kopen, omdat ik dan de kilometerstand niet zou willen verpesten. Liever eentje met 20 à 30 k op de teller, dan kun je er nog mee rijden/ genieten en dat is waar zo’n auto voor bedoeld is :)
Nee. Staan er namelijk nog genoeg te koop voor rond de 200K, sommige zelfs nog redelijk wat daaronder en ook nog eens in interessantere kleuren dan dit rood.

Overigens is het ook niet echt moeilijk om er een te vinden; gewoon even hier naartoe surfen:

http://www.challenge-stradale.com/forsale.html
Voor zoveel geld mag ik toch wel hopen dat deze auto is voorzien van een grondige servicebeurt. Alle rubbers, slangen, banden, vloeistoffen, filters en dergelijke hebben zwaar te lijden onder 11 jaar stilstand. En het motorblok zelf al helemaal.
@RRRobert: als een motor goed is weggezet valt dat wel mee. De rubbers en slangen enzo zullen niet allemaal meer top zijn maar als de benzine er goed uit is en de cilinders wat olie hebben gekregen van boven valt het mee. Middagje werk (en een hoop geld) en het loopt weer.

Al met al zit er best wat werk in, ook in de rest van de auto. Maar niks wat niet verholpen kan worden hoor.
4 ton voor een 360 sc?? Echt belachelijk, vind persoonlijk de 360 de minst mooie ferrari. En voor 4 ton kan je ook een hele dikke f12 kopen. Ik vind €150.000 een betere prijs voor deze auto.
Goed mogelijk ..
Typisch Amerikaans om jezelf zoiets cadeau te doen omdat je een goed jaar achter de rug hebt ..
Om vervolgens toch maar in de Camry te blijven rijden ..
Nee kilometerstand boeit me niet liever 1 met 10.000 op de teller
Ja. Als ik het geld had. Wat een prachtbak!
Auto kopen die je niet kan gebruiken zonder hem compleet de waarde te doen verliezen, nee danku.
Is geen Jetcars zie je gelijk aan de vloer ;-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).