
Hij kreeg een mooi bloemstukje mee en werd bedankt voor zijn inzet de afgelopen jaren, maar hij moet nu toch echt het veld ruimen voor zijn opvolger. De laatste Mercedes C-klasse Combi van de 203 serie rolde afgelopen donderdag van de band in de DaimlerChrysler fabriek in Bremen. Sinds zijn introductie in 2001, zijn er van dit model zo’n 360.000 exemplaren gebouwd.
De sedan uitvoering van de nieuwe C-klasse komen we steeds vaker tegen in het straatbeeld en we weten dat er ook een brute C63 AMG onderweg is.
Op de nieuwe Combi moeten we tot na de zomer wachten, maar ook van deze uitvoering zal natuurlijk een AMG model niet ontbreken. Het Noorse Dinside heeft alvast een aantal spyshot gemaakt. Ondanks de camouflage is goed te zien dat de Combi dezelfde styling heeft gekregen als zijn sedan-broertje, maar dan met extra ruimte voor bijvoorbeeld de golftassen. Er wordt nog druk gespeculeerd over het aantal pk die de 6,2 liter V8 motor zal leveren. Pessimisten houden rekening met 420 pk, terwijl de optimisten hopen op meer dan 500 pk (via).
Ziet er goed uit :)
zal wel tussen de 400 en 450 pk blijven steken (C-klasse is om te concurreren met de BMW 3 en Audi A4, respectievelijk M3 en RS4) anders komen ze zelf in het vaarwater van de E63 AMG (en M5 en RS6)
de vorige c55 had ongeveer 7% meer pk’s dan de m3 en de s4… ik denk dat Mercedes ook nu weer in die richting zal uitkomen. Dan zou het vermogen op ongeveer 440pk moeten zitten. Het zou stoer zijn als ze gewoon alle 514pk van de andere “63 AMG”modellen zouden handhaven, maar of dat nog te rijden valt…..
Dit is een hele mooie auto, een beetje hetzelfde als de M5.
Bruut
Ik moet zeggen dat ik de nieuwe C-klasse een leuke auto vind. Wat ze alleen zo snel mogelijk moeten veranderen zijn de knipperlichten in de buitenspiegels. Doet me nogal veel aan de spiegels van de S (of is het RS?) modellen van Audi denken, een beetje goedkoop dus.
@Rick D, haha ik voel hier weer een verhitte discussie aankomen…
leuk, die nieuwe ziet er sportief uit en die oude was gewoon mooi en stijlvol. er mag van mij ook wat chroom op zoals de spiegels, rond de ramen en die dakrails hoeft nou ook niet perse. die knipperlichten moeten ze gewoon heel kleine gaatjes in de spiegels boren en in die gaatjes LED jes stoppen, ziet er gaaf uit.
Je bent geen pessimist als je hoopt op 420 pk, want wat moet een low-class sedan nu met 500?
low-class???
leg dat is even uit graag.
@joep
AJB NIET! ;) :)
@ rick D, mercedes was het merk dat begonnen is met de knipperlichten in de buitenspiegels, met als ik het me goed herinner de vorige s-klasse
@foddo
Dat klopt. Waar het mij meer om gaat is dat nu bijna de gehele opperlakte van de spiegel een knipperlicht is. Toen ik zo´n C-klasse in mijn achteruitkijkspiegel had leken het net de chroom spiegels van Audi. Toen de auto naast me stond zag ik pas dat het de knipperlichten waren.
licht het nou aan mij of lijkt de achterkant een beetje op die van de fiat stilo?
@Floris
een C-klasse is lager dan een E-klasse ;)
zou er een cdi amg kome?
lijkt mij toch intressanter dan een benzine, toch voormij.
Omda ik vind een 6,3l een beetje tevéél van het goede, zkr voor taxen en belastingen en verbruik.
Maja ik weet ik dat deze motor een gekijkenis wil maken met soepelheid en kracht, maar moet je daarvoor zovéél cilinderinhoud voor hebben?! Ik denk het niet, kijk maar naar audi die met zijn 4,2l 420 pk(RS4) uitperst of bmw 4.0l 420pk(M3). Die hebben toch genoeg koppel(NM.) of niet?
@Oscar: klopt, dat dacht ik er ook van…
En trouwens, de amg uitvoering van deze C-klasse zal NOOIT meer dan 450 pk hebben, en zeker geen 500+.Kwestie van concurrentie.
En mercedes kennende gaan ze gewoon de C AMG leveren met ietsje meer pk dan de concurrentie ( zoals w0o0dy al zei ), dus max 450 ofzo…
Maarja, de vraag is, aangezien het eigenlijk praktisch de zelfde motor is als uit de E63,cls63,clk63,…of het zo moeilijk is om die motor ook 514 ( of 525 zoals bij de cl63 en s63 ) te laten leveren.
Volgens mij moet dat poepsimpel zijn.Begrenzer er af om te beginnen en dan een ander uitlaatsysteem et voila.
Volgens mij is de break zoals we die kennen een s204, geen s203
Gek hé, hoe rap een model gedateerd is. De C-klasse is daar een mooi voorbeeld van. En over 6 jaar is de nieuwe versie alweer verouderd.
Lekker.. mooi als die achterlichten zo blijven. Ziet er wel volwassen uit met een verlengende stuk over de koffer deur.
de C-Klasse 63 AMG (W204) gaat 330 kW krijgen of wel 442 pk’s
ik vind die station wagen zooo leijk, bijna net zo lelijk als de vorige combi
allen de motor zal wel goed zijn maar dat is ook alles wat mooi is:P
De 203 combi is nog steeds een mooie auto.Vind de laatste uitvoering van de sedan ook dik met die schitterende velgen.Volgens mij is dat de selection uitvoering
Van een insider bij M-B over de nieuwe C-klasse kreeg ik te horen 480PK.
Zou het niet kunnen dat C-driver gelijk heeft en deze auto 480 pk krijgt, en dat ze er bij de E 63AMG, CLS 63 AMG, CLK 63AMG, etc. gewoon een kompressortje tegen aan gooien? Immers, als de E 63AMG niet achter wil komen te lopen op de nieuwe RS6 en de M5 (de pk-upgrade), dan zal AMG toch iets moeten gaan ondernemen?
Tis maar een gedachte… :P
De nieuwe C