
Jawel, u leest het goed. In de U-S of A is er reeds een werkend, rijdend en glimmend exemplaar van Lamborghini’s snelste gefotografeerd. Het leek Lamborghini Las Vegas wel een goed idee even bij Cars&Coffee langs te rijden.
Het blijft -speciale editie nummer zoveel- van de Murciélago. Dat hoeft echter niet slecht te zijn. Door veelal Duitse merken hebben specials een beetje een bijsmaak gekregen, Lamborghini heeft echter een lange traditie van uitmelken. Dat rechtvaardigt het hergebruiken van één specifiek model toch wel. Zowel van de Countach, Diablo en zelfs de Miura zijn talloze updates verschenen. De Diablo spande daarbij de kroon, eentje die zelfs door de Murc nog niet overgenomen kan worden. Niet zo heel raar of slecht dus dat er nu een Murciélago SV wordt gemaakt.
Verder mag ‘ze’ er met 670pk en een hoop gewichtsbesparing best wezen. Rijtechnisch gezien knalt dit de LP640 en Reventòn natuurlijk voorbij. Een pure rijdersmachine, met een fijne scheut adrenaline&gevaar. Automotive stierenvechten! Overigens schaadt de achterspoiler, de prestaties wel degelijk. Esthetisch gezien is het echter wel een essentieel accessoire, mocht je een LP670-4 SV gaan bestellen. Meer plaatjes op autoblog.com.
PS: Eeuwige Autoblog-roem voor de eerste ‘junk‘ die in Nederland of België een LP670-4 Superveloce in het wild vast legt. Vooruit, buiten bij Hessing telt ook.






Wat enorm super dik!
Geil.
wat een mooie kleur,en die spoiler is best smakelijk
Geslaagt :D
In deze kleurstelling valt het opeens op dat de neus iets gespitst is. Dat was me nog nooit opgevallen. (of zeg ik nu iets heel stoms en hoort het specifiek bij de LP670-4?)
Ik heb even rondgegoogled, en volgens mij zei ik inderdaad iets stoms… :oops:
jij googled wel snel hoor binnen 1 minuut :P
Het is een diesel, kijk maar die achterkant is helemaal zwart van het roet!
Heerlijke kleur. Uitmelken mag altijd als het de borsten van pakweg Angelina Jolie betreft. Meer van dit dus!
@ Robbin; Google afbeeldingen stond al geopend in een tabblad, en met dat aanvullen van google hoefde ik maar weinig te typen. Toevallig werkte mijn trouwe ouwe pc dit keer mee, en kwam hij vrij snel met resultaten. Twee plaatjes checken was voldoende om te zien dat ik wss wel fout zat. ;)
Vorsprung durch Technik…
’t Kleurtje mag er best wezen. :) Ga nog eens flink m’n best doen om ‘m te spotten. :P
@ Robbin
Hoe denk je dat we aan die motherload van reacties op het einde van het jaar raken dan? ;) :P
@ Citrofiel
Hé! Je zei iets doms!
Trouwens, eeuwige roem voor de eerste Arabier die de spiegels inklapt en een Veyron’tje uitdaagt. 8)
Dat is pas een suppercar :$
Vieze plaatjes kijken is leuk :)
@ vla; Het bewijs dat ik dus toch menselijk ben. ;)
@Bart Agazzi: hoezo? Je wil er mee naar een restaurant rijden? :D
Wat ziet die kleur er toch verdomd goed uit zeg! Benieuwd of zoiets nu ook in Nederland zal verkopen…
hmmm vet om eens te zien en absoluut ook indrukwekkend, maar van mij hoeft het allemaal niet zo speciaal :|
Een gewone F430 of -misschien leuker- een F355 GTS is meer dan genoeg voor mij ;)
blijft een geweldige wagen (ook de normale) maar die vleugel krijg ik er toch niet helemaal door. leuk voor me buurjongen en zijn golf. maar op een lambo liever niet
“Overigens schaadt de achterspoiler, de prestaties wel degelijk.”
Misschien op het gebied van acceleratie en top, maar het is juist bevorderlijk in de bochten ;)
@ Citrofiel
Of mss ben je een robot, gemaakt door niemand om willekeurige reepjes code in een bepaald bericht te zetten. Om de illusie te kweken dat je een mens bent, maar niets is minder waar, want als je al die willekeurige reepjes code bij elkaar zet, krijg je…
En te denken dat ik speciaal tijd neem om deze rommel te verzinnen, gewoon omdat ik weet dat je dit zo graag leest! ;) :mrgreen:
@ vla
Ik lees het ook graag.
Je rommel.
Leuk speelgoed, staat trouwens wel meer leuk speelgoed op die carmeeting daar.
Ik ben een enorme Lambo-fan, maar ik ga dan toch liever voor de Reventon (iets duurder, zal ik de komende 20 jaar niet kunnen betalen), AM, of een Novitec Rosso F430 (zelfde verhaal voor beide)
p.s. nog steeds jammer dat je je eigen posts niet kan editen!
De Lambo LP670-415-670 Super Assoluta Veloce X2 etc. etc.
Niet eens een handbak, watjes!
gave bak en goede spoiler keuze. en een lambo moet gewoon van die opzichtige kleuren hebben. hoe extremer, hoe beter. geel, oranje, groen, flip flop, goud, het kan en mag allemaal.
Dat gaat niet lukken in nederland in deze configuratie vrees ik ;) Die achterspoiler mag hier echt niet de weg op….nederland regeltjesland…:S
ZO hoort een supercar eruit te zijn: agressief, over te top, super opvallend…
Laat dat maar aan die Italianen over!
@ SAAB
Amen to that!
die spoiler vind ik niet echt passen bij de mooie achterkant..
Prachtige bak.
Op een Lamborghini is een spoiler vaak wel cool. Vooral die vleugel op de Countach was lekker over the top. Die auto kon het ook wel goed hebben. ;)
Woehoe! Prachtige creatie ;)
Mooie dikke banden ook achter, lekker agressief
Ben ik de enige die t jammer vind dat er niet wat meer van de (lak)kleur terugkomt in de kont? Nu is t zo’n groot zwart gat…
@ BmwMPower
Haha! :P Wel bedankt, ik zal het proberen te herinneren! ;)
veel mooier dan standaard kleur!!!
vette bak!
Dit is zo f*cking bruut!
Dit is mijn inzending voor de LP670-4 Contest:
http://www.youtube.com/watch?v=piFjXmJvnBE
@Svenska Aeroplan AB: Italianen?Duitsers zul je bedoelen…En nee, een supercar moet achterwielaandrijving hebben, geen 4-wiel.
Échte Italiaanse auto’s zul je niet met 4-wiel aandrijving aantreffen ( pagani, ferrari, Alfa Romeo ).
Een verkrachting van de LP-640 is het!
@SimonMC
nee, Alfa Romeo levert ook echt geen vierwielaandrijving nee! Waar denk je dat Q4 voor staat?
ontopic:
prachtige wagen, heerlijk fout en over de top zoals een lambo hoort te zijn! Vond de ‘gewone’ en de lp640-4 namelijk maar ingetogen..
@EJS: ja tuurlijk wel, maar op hun topmodel, de 8C competitzione ga je dit niet terugvinden bv…Omdat deze verkocht wordt als een rasechte sportwagen, waar lamborghini hun topmodel wel uitrust met 4 wiel-aandrijving.
Een alfa 159 Q4 bv, gaat niet verkocht worden onder het motto rasechte sportwagen, maar wel onder snelle sedan ofzo.
AutoDelta bv durfde het zelfs aan om een Alfa 147 gta met 400 pk uit te rusten.Op de voorwielen !En deze was niet al onderstuur wat de klok sloeg, maar was nog vrij goed te rijden.
Dus nogmaals, een rasechte sportwagen heeft geen 4-wiel aandrijving.Want, een rasechte sportwagen heeft de looks, de sound én de beleving.
@SimonMc
Ben ik niet met je eens, ik denk dat met de tractieverdeling die Lamborghini tussen voor en achterwielen aanhoud, dat juist het ultieme concept is voor een sportwagen! Maximale grip, en toch nog leuk kunnen spelen met de achterkant;)
En wat tuners doen op de voorwielen is leuk en aardig, maar dat rijdt dus écht niet lekker, als je dan in een bocht optrekt krijg je echt enorme reacties in ’t stuur..
@EJS: bedoel je torque steering?Zal bij die alfa wel meevallen hoor.Maar het was eigenlijk maar als voorbeeld bedoelt om aan te tonen dat je niet direct naar 4-wiel aandrijving moet gaan.
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou ook nooit zoveel vermogen op alleen de voorwielen moeten hebben, rijdt inderdaad niet zo lekker.Maar er zijn toch uitzonderingen, en dat heeft Ford wel bewezen met de nieuwe Focus RS.305 pk alleen maar op de voorwielen en sneller dan een ford GT op het testcircuit in Lommel !
En wat je daar zegt over dat je nog leuk met de achterkant kunt spelen?Ik vrees dat het juist niet waar is.W0o0dy heeft in een ander topic al eens vermeld dat deze auto’s zo’n goede tractie en brede banden hebben achteraan, dat het bijna onmogelijk wordt om gecontroleerd, of zelfs nog maar gewoon te driften.
Bij het accelereren zal het grootste percent van het vermogen naar de achterwielen gestuurd worden, maar eens op snelheid, zal dit bijna 50/50 zijn wat wel resulteerd in zeer baanvast zijn van de auto, maar een beetje spelen zit er zeker niet meer in, en zeker niet met die joekel van een strijkplank achteraan.
Ja, ik bedoelde torque steering, dat woord zocht ik! En die Focus is echt een kunstwerk hoor, wat dat betreft, ik weet van de Saab die wij hier tot een tijdje terug hadden dat voorwielen niet echt ideaal zijn, die had namelijk al moeite met 250 pk, in een verder toch best wel stabiele en zware auto, laat staan als je dat vermogen hebt in een lichtere auto, dan is ’t effect wss nog lekkerder!
En ik had altijd in m’n hoofd dat de gallardo 80% van z’n kracht op de achterwielen/20% op de voorwielen kwijtraakte, waarbij je in theorie nog aardig zou moeten kunnen driften.(Weet alleen niet meer waar ik dat vandaan heb, en kan ’t ook niet meer vinden, dus kan best zijn dat ik dat fout heb) En dat voor die achterbanden en strijkplanken geldt ook voor de andere, wél achterwielaangedreven supercars, die om de zelfde reden dan wss ook nauwelijks driftbaar zijn;)
En mocht ’t zo zijn dat hij pas op hogere snelheden meer naar de voorwielen stuurt: met 300 driften lijkt me toch al niet zo’n hele lekkere ervaring persoonlijk:D zeker niet als bijrijder:P