• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini LP670-4 mag in de US al naar buiten

Auteur: Alwood, gepost 21 april 2009 om 22:51 – 48 Reacties

Lamborghini LP670 Looking sharp


Jawel, u leest het goed. In de U-S of A is er reeds een werkend, rijdend en glimmend exemplaar van Lamborghini’s snelste gefotografeerd. Het leek Lamborghini Las Vegas wel een goed idee even bij Cars&Coffee langs te rijden.

Het blijft -speciale editie nummer zoveel- van de Murciélago. Dat hoeft echter niet slecht te zijn. Door veelal Duitse merken hebben specials een beetje een bijsmaak gekregen, Lamborghini heeft echter een lange traditie van uitmelken. Dat rechtvaardigt het hergebruiken van één specifiek model toch wel. Zowel van de Countach, Diablo en zelfs de Miura zijn talloze updates verschenen. De Diablo spande daarbij de kroon, eentje die zelfs door de Murc nog niet overgenomen kan worden. Niet zo heel raar of slecht dus dat er nu een Murciélago SV wordt gemaakt.

Verder mag ‘ze’ er met 670pk en een hoop gewichtsbesparing best wezen. Rijtechnisch gezien knalt dit de LP640 en Reventòn natuurlijk voorbij. Een pure rijdersmachine, met een fijne scheut adrenaline&gevaar. Automotive stierenvechten! Overigens schaadt de achterspoiler, de prestaties wel degelijk. Esthetisch gezien is het echter wel een essentieel accessoire, mocht je een LP670-4 SV gaan bestellen. Meer plaatjes op autoblog.com.

PS: Eeuwige Autoblog-roem voor de eerste ‘junk‘ die in Nederland of België een LP670-4 Superveloce in het wild vast legt. Vooruit, buiten bij Hessing telt ook.

Superveloce shake that ass!


Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
    Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, lp670-4, murcielago, oranje, Supercars, superveloce

Vorig bericht: « Gouden Porsche Cayenne, voor echte players
Volgend bericht: Citroen C-Quatre (gefacelifte C4 sedan) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ties zegt

    21 april 2009 om 22:52

    Wat enorm super dik!

    Login om te reageren
  2. Gnermo zegt

    21 april 2009 om 22:54

    Geil.

    Login om te reageren
  3. Tom307 zegt

    21 april 2009 om 22:55

    wat een mooie kleur,en die spoiler is best smakelijk

    Geslaagt :D

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    21 april 2009 om 22:55

    In deze kleurstelling valt het opeens op dat de neus iets gespitst is. Dat was me nog nooit opgevallen. (of zeg ik nu iets heel stoms en hoort het specifiek bij de LP670-4?)

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    21 april 2009 om 22:56

    Ik heb even rondgegoogled, en volgens mij zei ik inderdaad iets stoms… :oops:

    Login om te reageren
  6. Robbin zegt

    21 april 2009 om 23:00

    jij googled wel snel hoor binnen 1 minuut :P

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    21 april 2009 om 23:00

    Het is een diesel, kijk maar die achterkant is helemaal zwart van het roet!

    Login om te reageren
  8. PCCB zegt

    21 april 2009 om 23:01

    Heerlijke kleur. Uitmelken mag altijd als het de borsten van pakweg Angelina Jolie betreft. Meer van dit dus!

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    21 april 2009 om 23:04

    @ Robbin; Google afbeeldingen stond al geopend in een tabblad, en met dat aanvullen van google hoefde ik maar weinig te typen. Toevallig werkte mijn trouwe ouwe pc dit keer mee, en kwam hij vrij snel met resultaten. Twee plaatjes checken was voldoende om te zien dat ik wss wel fout zat. ;)

    Login om te reageren
  10. clijde zegt

    21 april 2009 om 23:05

    Vorsprung durch Technik…

    Login om te reageren
  11. StormRAM zegt

    21 april 2009 om 23:09

    ’t Kleurtje mag er best wezen. :) Ga nog eens flink m’n best doen om ‘m te spotten. :P

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    21 april 2009 om 23:19

    @ Robbin
    Hoe denk je dat we aan die motherload van reacties op het einde van het jaar raken dan? ;) :P

    @ Citrofiel
    Hé! Je zei iets doms!

    Trouwens, eeuwige roem voor de eerste Arabier die de spiegels inklapt en een Veyron’tje uitdaagt. 8)

    Login om te reageren
  13. Bart Agazzi zegt

    21 april 2009 om 23:32

    Dat is pas een suppercar :$

    Login om te reageren
  14. BmwMPower zegt

    21 april 2009 om 23:38

    Vieze plaatjes kijken is leuk :)

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    21 april 2009 om 23:38

    @ vla; Het bewijs dat ik dus toch menselijk ben. ;)

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    21 april 2009 om 23:40

    @Bart Agazzi: hoezo? Je wil er mee naar een restaurant rijden? :D

    Login om te reageren
  17. AutoInformatief zegt

    21 april 2009 om 23:42

    Wat ziet die kleur er toch verdomd goed uit zeg! Benieuwd of zoiets nu ook in Nederland zal verkopen…

    Login om te reageren
  18. AMGJunk zegt

    21 april 2009 om 23:46

    hmmm vet om eens te zien en absoluut ook indrukwekkend, maar van mij hoeft het allemaal niet zo speciaal :|
    Een gewone F430 of -misschien leuker- een F355 GTS is meer dan genoeg voor mij ;)

    Login om te reageren
  19. fetdigitaal zegt

    21 april 2009 om 23:47

    blijft een geweldige wagen (ook de normale) maar die vleugel krijg ik er toch niet helemaal door. leuk voor me buurjongen en zijn golf. maar op een lambo liever niet

    Login om te reageren
  20. Patrick zegt

    21 april 2009 om 23:53

    “Overigens schaadt de achterspoiler, de prestaties wel degelijk.”

    Misschien op het gebied van acceleratie en top, maar het is juist bevorderlijk in de bochten ;)

    Login om te reageren
  21. vla zegt

    22 april 2009 om 00:04

    @ Citrofiel
    Of mss ben je een robot, gemaakt door niemand om willekeurige reepjes code in een bepaald bericht te zetten. Om de illusie te kweken dat je een mens bent, maar niets is minder waar, want als je al die willekeurige reepjes code bij elkaar zet, krijg je…
    En te denken dat ik speciaal tijd neem om deze rommel te verzinnen, gewoon omdat ik weet dat je dit zo graag leest! ;) :mrgreen:

    Login om te reageren
  22. BmwMPower zegt

    22 april 2009 om 00:07

    @ vla

    Ik lees het ook graag.
    Je rommel.

    Login om te reageren
  23. Kyanite zegt

    22 april 2009 om 00:14

    Leuk speelgoed, staat trouwens wel meer leuk speelgoed op die carmeeting daar.

    Login om te reageren
  24. M3E92 zegt

    22 april 2009 om 03:07

    Ik ben een enorme Lambo-fan, maar ik ga dan toch liever voor de Reventon (iets duurder, zal ik de komende 20 jaar niet kunnen betalen), AM, of een Novitec Rosso F430 (zelfde verhaal voor beide)

    Login om te reageren
  25. M3E92 zegt

    22 april 2009 om 03:09

    p.s. nog steeds jammer dat je je eigen posts niet kan editen!

    Login om te reageren
  26. Benno zegt

    22 april 2009 om 03:12

    De Lambo LP670-415-670 Super Assoluta Veloce X2 etc. etc.

    Login om te reageren
  27. VonStroke zegt

    22 april 2009 om 06:56

    Niet eens een handbak, watjes!

    Login om te reageren
  28. rider zegt

    22 april 2009 om 07:56

    gave bak en goede spoiler keuze. en een lambo moet gewoon van die opzichtige kleuren hebben. hoe extremer, hoe beter. geel, oranje, groen, flip flop, goud, het kan en mag allemaal.

    Login om te reageren
  29. tss68nl zegt

    22 april 2009 om 08:25

    Dat gaat niet lukken in nederland in deze configuratie vrees ik ;) Die achterspoiler mag hier echt niet de weg op….nederland regeltjesland…:S

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 april 2009 om 09:47

    ZO hoort een supercar eruit te zijn: agressief, over te top, super opvallend…

    Laat dat maar aan die Italianen over!

    Login om te reageren
  31. Benjamin1 zegt

    22 april 2009 om 10:24

    @ SAAB

    Amen to that!

    Login om te reageren
  32. Fidel Castro zegt

    22 april 2009 om 10:51

    die spoiler vind ik niet echt passen bij de mooie achterkant..

    Login om te reageren
  33. wilco zegt

    22 april 2009 om 10:59

    Prachtige bak.

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    22 april 2009 om 11:09

    Op een Lamborghini is een spoiler vaak wel cool. Vooral die vleugel op de Countach was lekker over the top. Die auto kon het ook wel goed hebben. ;)

    Login om te reageren
  35. Pim zegt

    22 april 2009 om 11:17

    Woehoe! Prachtige creatie ;)
    Mooie dikke banden ook achter, lekker agressief

    Login om te reageren
  36. G. Bert zegt

    22 april 2009 om 11:52

    Ben ik de enige die t jammer vind dat er niet wat meer van de (lak)kleur terugkomt in de kont? Nu is t zo’n groot zwart gat…

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    22 april 2009 om 12:38

    @ BmwMPower
    Haha! :P Wel bedankt, ik zal het proberen te herinneren! ;)

    Login om te reageren
  38. ardjan zegt

    22 april 2009 om 15:28

    veel mooier dan standaard kleur!!!

    Login om te reageren
  39. EnzoR zegt

    22 april 2009 om 15:57

    vette bak!

    Login om te reageren
  40. BananaFlip zegt

    22 april 2009 om 17:26

    Dit is zo f*cking bruut!

    Login om te reageren
  41. BananaFlip zegt

    22 april 2009 om 17:26

    Dit is mijn inzending voor de LP670-4 Contest:
    http://www.youtube.com/watch?v=piFjXmJvnBE

    Login om te reageren
  42. SimonMc zegt

    22 april 2009 om 17:49

    @Svenska Aeroplan AB: Italianen?Duitsers zul je bedoelen…En nee, een supercar moet achterwielaandrijving hebben, geen 4-wiel.

    Échte Italiaanse auto’s zul je niet met 4-wiel aandrijving aantreffen ( pagani, ferrari, Alfa Romeo ).

    Login om te reageren
  43. Tombnolz zegt

    22 april 2009 om 18:08

    Een verkrachting van de LP-640 is het!

    Login om te reageren
  44. EJS zegt

    22 april 2009 om 18:14

    @SimonMC

    nee, Alfa Romeo levert ook echt geen vierwielaandrijving nee! Waar denk je dat Q4 voor staat?

    ontopic:
    prachtige wagen, heerlijk fout en over de top zoals een lambo hoort te zijn! Vond de ‘gewone’ en de lp640-4 namelijk maar ingetogen..

    Login om te reageren
  45. SimonMc zegt

    22 april 2009 om 19:38

    @EJS: ja tuurlijk wel, maar op hun topmodel, de 8C competitzione ga je dit niet terugvinden bv…Omdat deze verkocht wordt als een rasechte sportwagen, waar lamborghini hun topmodel wel uitrust met 4 wiel-aandrijving.

    Een alfa 159 Q4 bv, gaat niet verkocht worden onder het motto rasechte sportwagen, maar wel onder snelle sedan ofzo.

    AutoDelta bv durfde het zelfs aan om een Alfa 147 gta met 400 pk uit te rusten.Op de voorwielen !En deze was niet al onderstuur wat de klok sloeg, maar was nog vrij goed te rijden.

    Dus nogmaals, een rasechte sportwagen heeft geen 4-wiel aandrijving.Want, een rasechte sportwagen heeft de looks, de sound én de beleving.

    Login om te reageren
  46. EJS zegt

    23 april 2009 om 10:20

    @SimonMc

    Ben ik niet met je eens, ik denk dat met de tractieverdeling die Lamborghini tussen voor en achterwielen aanhoud, dat juist het ultieme concept is voor een sportwagen! Maximale grip, en toch nog leuk kunnen spelen met de achterkant;)

    En wat tuners doen op de voorwielen is leuk en aardig, maar dat rijdt dus écht niet lekker, als je dan in een bocht optrekt krijg je echt enorme reacties in ’t stuur..

    Login om te reageren
  47. SimonMc zegt

    23 april 2009 om 18:05

    @EJS: bedoel je torque steering?Zal bij die alfa wel meevallen hoor.Maar het was eigenlijk maar als voorbeeld bedoelt om aan te tonen dat je niet direct naar 4-wiel aandrijving moet gaan.

    Maar eerlijk is eerlijk, ik zou ook nooit zoveel vermogen op alleen de voorwielen moeten hebben, rijdt inderdaad niet zo lekker.Maar er zijn toch uitzonderingen, en dat heeft Ford wel bewezen met de nieuwe Focus RS.305 pk alleen maar op de voorwielen en sneller dan een ford GT op het testcircuit in Lommel !

    En wat je daar zegt over dat je nog leuk met de achterkant kunt spelen?Ik vrees dat het juist niet waar is.W0o0dy heeft in een ander topic al eens vermeld dat deze auto’s zo’n goede tractie en brede banden hebben achteraan, dat het bijna onmogelijk wordt om gecontroleerd, of zelfs nog maar gewoon te driften.

    Bij het accelereren zal het grootste percent van het vermogen naar de achterwielen gestuurd worden, maar eens op snelheid, zal dit bijna 50/50 zijn wat wel resulteerd in zeer baanvast zijn van de auto, maar een beetje spelen zit er zeker niet meer in, en zeker niet met die joekel van een strijkplank achteraan.

    Login om te reageren
  48. EJS zegt

    23 april 2009 om 19:05

    Ja, ik bedoelde torque steering, dat woord zocht ik! En die Focus is echt een kunstwerk hoor, wat dat betreft, ik weet van de Saab die wij hier tot een tijdje terug hadden dat voorwielen niet echt ideaal zijn, die had namelijk al moeite met 250 pk, in een verder toch best wel stabiele en zware auto, laat staan als je dat vermogen hebt in een lichtere auto, dan is ’t effect wss nog lekkerder!

    En ik had altijd in m’n hoofd dat de gallardo 80% van z’n kracht op de achterwielen/20% op de voorwielen kwijtraakte, waarbij je in theorie nog aardig zou moeten kunnen driften.(Weet alleen niet meer waar ik dat vandaan heb, en kan ’t ook niet meer vinden, dus kan best zijn dat ik dat fout heb) En dat voor die achterbanden en strijkplanken geldt ook voor de andere, wél achterwielaangedreven supercars, die om de zelfde reden dan wss ook nauwelijks driftbaar zijn;)

    En mocht ’t zo zijn dat hij pas op hogere snelheden meer naar de voorwielen stuurt: met 300 driften lijkt me toch al niet zo’n hele lekkere ervaring persoonlijk:D zeker niet als bijrijder:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North