• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroen C-Quatre (gefacelifte C4 sedan)

Auteur: autoblogger, gepost 22 april 2009 om 09:11 – 33 Reacties

Citroen C-Quatre
Blijft toch een zeer positieve invloed hebben, zo’n blok extra bagageruimte achter je auto…

Op de Shanghai autoshow heeft Citroen deze C-Quatre onthuld. Het is een preview van de nieuwe Europese versie van de C4 sedan. Op de IAA in Frankfurt (september) zullen we deze Europese versie officieel mogen “bewonderen”.

De C4 sedan was in China altijd bekend als de C-Triomphe, maar dankzij de C4 facelift van vorig jaar was het reden voor de Chinezen om dit stukje uniek design een andere naam te geven. (via worldcarfans.com)

World debut of three-volume C-Quatre

Developed and produced in China, the three-volume C-Quatre will be launched in June. With two C-quatre body styles, Citroën now brings Chinese customers a complete offering in the core M1segment, the largest in China.

Ook interessant!

  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, China, Citroen, iaa-2009

Vorig bericht: « Lamborghini LP670-4 mag in de US al naar buiten
Volgend bericht: Dit is GEEN MINI! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bramzel zegt

    22 april 2009 om 09:12

    Ziet er eigenlijk best dik uit op die foto’s van achteren…

    Login om te reageren
  2. Freewarefreak zegt

    22 april 2009 om 09:14

    Hij lijkt mij in ieder geval al een stuk beter in balans als de foto’s uit de link “C4 Sedan”… da’s echt een hatchback met aambeien. Valt bij deze versie wel mee.

    Login om te reageren
  3. Jaapie zegt

    22 april 2009 om 09:16

    ziet er idd nog best dik uit!!!! maar dat stuur………hoe lelijk wil je het hebben!!

    Login om te reageren
  4. Oscar zegt

    22 april 2009 om 09:24

    Nette auto, niet bijzonder maar ook zeker niet lelijk. (in tegenstelling tot z’n chinese voorganger. wat een gedrocht is dat zeg!)

    Login om te reageren
  5. freek zegt

    22 april 2009 om 09:31

    @jaapie: dat is een stuur met vaste middel kolom oid.
    indd super lelijk, maar ook nog eens irritant.

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    22 april 2009 om 09:37

    zo goed als een strakke verticale kont.ziet er goed ut.

    Login om te reageren
  7. Neptukker zegt

    22 april 2009 om 09:42

    Who cares?
    Wel jammer dat de Fransen de Ford (Focus) neus (grille) 1 op 1 overnemen tegenwoordig. Of heeft dat te maken met de expansiedrift in China. Die houden wel van een kopietje zo blijkt steeds.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 april 2009 om 09:44

    Ziet er zeker niet verkeerd uit!

    In NL is er natuurlijk amper markt voor dit soort auto’s, dat dan weer wel. Dus hou maar lekker in het Oosten…
    ;)

    Login om te reageren
  9. de sjonnies zegt

    22 april 2009 om 10:02

    Betere Pappa en Mamma model dan de te futuristisch gelijnde C4 Hatch die hier rondrijdt, ik zou zeggen attack de Pappa Mamma markt met deze Citroen !

    Login om te reageren
  10. frank zegt

    22 april 2009 om 10:03

    vreemd? op de tekeningen ziet hij er goed uit, op de foto’s(?) lijkt het wel een hele andere auto, met een veel scherpere lijn tussen de c-stijl en de kofferbak en lelijke achterlichten?

    Login om te reageren
  11. jw zegt

    22 april 2009 om 10:24

    Hij heeft wel een grote overhang achter voor Franse/Citroën-begrippen.
    Maar hij ziet er zeker niet verkeerd uit!

    JW

    Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    22 april 2009 om 10:26

    Deze lijkt wel heel erg op de Citroen C4……..

    Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    22 april 2009 om 10:37

    wat dachten ze, wat vw kan met de jetta kunnen wij ook?

    Login om te reageren
  14. Donkervoort zegt

    22 april 2009 om 10:44

    gaaf ding zeg!

    @frank: waar zie jij tekeningen? bij de foto’s staan 5 foto’s van het nieuwe model en 2 van het oude, die moet je niet door elkaar halen ;)
    @benjamin: ja goh, ’t IS een C4….

    Login om te reageren
  15. Martin zegt

    22 april 2009 om 10:49

    whahahaha tranen in mn ogen!
    Wat een wannabe zeg. Ik wil net zo worden als mn grote broer maar het lukt me niet echt..
    Het voorste stuk gaat nog wel maar hoe verder we naar achteren gaan hoe slechter het wordt..
    Lekker in china laten!

    Login om te reageren
  16. Jaapie zegt

    22 april 2009 om 10:53

    @ Freek

    Idd, het midden blijft gewoon staan..draait niet mee. Hou irri is dat…lijk me helemaal niks…zkr niet als je een flinke pot aan het sturen ben.
    Ma citroen he…..rijden toch nie sportief dus hebben ze een goed stuur toch niet nodig!
    toch jammer want t wagentje ziet dr wel net uit!

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    22 april 2009 om 11:01

    “the core M1segment, the largest in China.”: gaat steeds beter daar! Bij ons is het Polo/Fiesta/Clio segment tegenwoordig het grootst :-(

    Login om te reageren
  18. Emerald_Green_Jag zegt

    22 april 2009 om 11:23

    Ik hoor Clarkson al zeggen: “It looks pretty nice……for a French Car!”
    Welke achterlichten worden het nu? Ik zie twee verschillende versies.

    Login om te reageren
  19. bmw cabrio zegt

    22 april 2009 om 11:24

    Ze hebben er wel eerst 35 zakken zand in moeten leggen om hem een beetje omlaag te krijgen… Het blijft natuurlijk een spuuglelijk bejaarden- en chinezen hok!

    Login om te reageren
  20. MLTB zegt

    22 april 2009 om 11:27

    Audi A6 anyone?

    Login om te reageren
  21. AMGJunk zegt

    22 april 2009 om 11:34

    hahaah lol @ MLTB
    een audi A6?? ja als 2 druppels water :lol:
    niet t geloven joh, hoe kom je aan die vergelijking? :mrgreen:

    Login om te reageren
  22. CrazyHenkie zegt

    22 april 2009 om 11:54

    @ Emerald_Green_Jag

    Deze versie, met de brede achterlichten, niet die hoge, vreemde ;)

    Hij zit er op de foto´s zeker niet slecht uit, maar benieuwd naar het resultaat in het echt. Alleen op foto 2 lijkt de overgang van hatchback naar sedan toch wel moeilijk. Ziet er toch wel origineel uit, ook dat beige interieur staat m goed!

    Login om te reageren
  23. TSI zegt

    22 april 2009 om 12:56

    leuke auto, alleen blijft het jammer van dat stuur.

    en ja @MLTB, weet jij het verschil tussen een vliegtuig en een boot?

    doe ff normaal zeg…………. een A6………………

    Login om te reageren
  24. VivelaFRANCE zegt

    22 april 2009 om 14:24

    Kom op zeg! Wat een heiligschennis van de C4! Als je een sedan wilt, koop je maar een C5! Dat Citroën deze in China gaat verkopen: oké. Maar in Europa: Néééé!

    Login om te reageren
  25. jtb zegt

    22 april 2009 om 16:59

    Ik vind hem wel geslaagd voor een sedan model. Zoveel geslaagde sedans zijn er niet te vinden.

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    22 april 2009 om 17:29

    Ziet er behoorlijk netjes uit, alleen niet echt heel erg vernieuwend.

    @ VivelaFRANCE

    Ja, ook Citroen heeft het uitmelkprincipe van flink te pakken.

    Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    22 april 2009 om 17:29

    Edit:

    Ja, ook Citroen heeft het uitmelkprincipe van VAG flink te pakken.

    Login om te reageren
  28. GuidoBmw zegt

    22 april 2009 om 17:58

    Mwa ;) Howel ik een “gewone” C4 wel weer mooi vind.

    Login om te reageren
  29. #Lennard zegt

    22 april 2009 om 20:06

    Ziet er beter uit dan de C5

    Login om te reageren
  30. SjonnieKroket zegt

    27 april 2009 om 16:23

    Wat lullen jullie nou allemaal slap over het hart van het stuur wat niet meedraait, ik durf te wedden de meesten die er slecht over praten er nog niet eens mee gereden hebben.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    30 april 2009 om 17:27

    :!: Dit artikel klopt voor geen meter. :!:

    Het zit namelijk als volgt: De C-Triomphe is de eerdere sedanversie van de C4. Hij heeft een 10cm verlengde wielbasis. Nu komt deze C-Quatre (geen 4 in de naam, want het getal 4 wordt in Azië met de dood geassocieerd, ongeveer zoals hier over de 13 wordt gedacht, en Chinezen kunnen geen Frans ;) De vijfdeurs heet in China ook C-Quatre), met een niet-verlengde wielbasis t.o.v. de hatchback. Hij komt waarschijnlijk naast de C-Triomphe (maar dat is speculeren), en is daar zeker geen facelift van. Het zou natuurlijk wel kunnen dat dezelfde stijlkenmerken in de toekomst nog op de C-Triomphe komen.

    @ VivelaFRANCE; Ehm, de C-Triomphe (C4 sedan met langere wielbasis dus) is al lang te koop in Europese landen waar meer vraag is naar sedans. Bijvoorbeeld Spanje en Oost-Europa.

    Login om te reageren
  32. jodocus zegt

    13 mei 2009 om 01:13

    Best nette wagen voor burgertjes die een autotje met kofferbak willen.
    En deze C-quatre is best evenwichtig en fraai gerestyled in vergelijking met die Chinese C-Triomphe.
    Alhoewel Citroëns met kofferbak per definitie onzin zijn mag deze heus wel ook op onze markt gecommercialiseerd worden. Ach, waarom zou Citroën ook niet van deze markt een graantje mogen mee snoepen. Diversiteit moet er zijn.
    Maar waar blijft de break en die fraaie coupé nu ?

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    13 mei 2009 om 22:32

    @ jodocus; Persoonlijk ben ik nog best een fan van die C-Triomphe, misschien wel juist omdat niemand hier hem kan waarderen. Tegen de stroom in roeien.
    Trouwens, hoezo ‘die Chinese C-Triomphe’, deze is ook Chinees, dus… En de C-Triomphe is alleen Chinees, misverstand zou er dus niet kunnen ontstaan. Hij wordt wel in Europa verkocht, maar dan als C4 sedan of C4 Pallas, dacht ik.
    Citroëns met kofferbak onzin? Ik neem aan dat je de verkeerde term gebruikt, je bedoelt waarschijnlijk zonder grote vijfde deur. Geen kofferbak is geen laadruimte hè. ;) Maar dan nog steeds: Waarom? Waarom is het onzin?
    Hier op de markt brengen lijkt me wel een leuk idee. Dalen snel in waarde, heb ik later iets aparts om in te rijden. :P
    De break en coupé zullen nu wel niet meer komen, daar is de C4 al te ver voor in zijn levenscyclus. Als ze nu toch plannen maken voor een break, zal die waarschijnlijk al op basis zijn van de volgende C4. Dan zou de break een keer eerder komen dan de hatchback, moet kunnen. Voor een C4 break zou ook zeker interesse zijn. Maar Peugeot lijkt het niet toe te willen staan. MPVs zijn Citroëns terrein, breaks voor Peugeot. Nu Peugeot daar zelf verandering in aanbrengt met de 3008 zou Citroën ook een break moeten mogen maken. Vind ik dan toch. Oog om oog, tand om tand?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North