• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini vs Toyota Supra

Auteur: autoblogger, gepost 18 juli 2007 om 16:31 – 57 Reacties

Supra vs Lambo

Zie hier een aardige vid van een Murcielago vs een Supra. We kennen de opmerkingen inmiddels (“There is no replacement for displacement”, “Rolling start sucks”, “You can beat anything with NOS”, etc) maar oordeel zelf…

Ook interessant!

  • Video: jongen crasht geleende nieuwe Supra
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
    Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
  • Video: Camry doet Christijan Albers na

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, supra, Toyota, Video

Vorig bericht: « Turkenbus wordt een unieke verschijning
Volgend bericht: Markus Winkelhock vervangt Albers »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikke zegt

    18 juli 2007 om 16:35

    Jammer dat de auto op het plaatje in het artikel een Viper is…

    Login om te reageren
  2. ikke zegt

    18 juli 2007 om 16:35

    Net als in het filmpje

    Login om te reageren
  3. Franqie zegt

    18 juli 2007 om 16:37

    Het gaat om de laatste 30 seconden ofzo, alles wordt vanuit die Supra gefilmd.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    18 juli 2007 om 16:40

    Klopt, maar het plaatje is inderdaad wat misleidend… zal em wel even aanpassen.

    Login om te reageren
  5. cl600 zegt

    18 juli 2007 om 16:44

    haha idd

    het enige voordeel in die van de viper met een rollende start is dat tie veel minder last heb van piepende achterbandjes. de murcielago is 4wiel aangedreven, dus heeft daar zoiezo weinig last van en kan ze power meteen goed op de grond kwijt. wel stoer als je zo’n italiaan deruit trek, slecht he al die amerikanen, god wat maken ze toch slechte motoren hoor ik de helft roepen bij een topic van een amerikaan haha leuk man

    Login om te reageren
  6. PigPen zegt

    18 juli 2007 om 16:46

    Tja, of dit nu een echte confrontatie is… zag je die twee duikflessen achterin die Supra liggen!?

    Op deze manier kun je alle auto’s wel snel maken op een recht stuk weg, zielige vertoning dus.

    (aldus Lambo fan :) )

    Login om te reageren
  7. LPJ zegt

    18 juli 2007 om 16:48

    Ik denk niet dat er veel mensen zeggen dat een Amerikaan niet snel rechtdoor kan rijden cl600, want daar zijn ze wel redelijk sterk in :p

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    18 juli 2007 om 17:02

    Net als die lambo tegen die landcruiser echter had dielandcruiser GEEN motorkap want er stonden 2 turbo’s omhoog! iseen zo’n auto van die rijke arrabier in dubaï en die kan HARD!

    Login om te reageren
  9. Bramzel zegt

    18 juli 2007 om 17:02

    @cl600; als je opgelet had bij TopGear had je geweten dat de Lambo bij sprintjes juist lást heeft van z’n 4WD omdat hij de banden niet een klein beetje kan laten spinnen bij het wegrijden (TopGear sprintje tussen een Zonda en een Murcielago).

    Login om te reageren
  10. I Hate Hybrids zegt

    18 juli 2007 om 17:08

    @ CL600; the only thing that matters to Americans is the quarter mile…

    Login om te reageren
  11. Marc zegt

    18 juli 2007 om 17:17

    And after that quarter mile they need a fullpump..

    Login om te reageren
  12. speedlimit zegt

    18 juli 2007 om 17:21

    @ PigPen

    Denk dat jij eerst maar eens op ’t net moet gaan zoeken naar “2JZ-GTE”
    Zonder nos kan ’n supra MK4 met gemak ’n lambo eruit rijden…of dacht jij dat die lambo en viper stock waren?
    Zoek maar eens op youtube naar “marko’s supra”

    Login om te reageren
  13. H.J. Vaesen zegt

    18 juli 2007 om 17:32

    Allemaal beetje discutabel als we niet weten wat er nu precies aan vertimmerd is. Desondanks vind het ik het wel mooi om te zien.

    Login om te reageren
  14. TimMR2 zegt

    18 juli 2007 om 17:40

    Idd wat speedlimit zeg, supra’s kunnen alles eruit trekken maar dan ook alles. Die auto’s kunnen zo goed en relatief betrouwbaar opgefokt worden. 1500pk’s in een supra is niet uniek zeg maar.

    zelf ben ik ook een lambo-fan weinig kan tippen aan de uitstraling van een murcielago. Maar als toyota rijder heb ik ook wel een zwak voor de supra, wat een geweldig goede auto was/is dat.

    Login om te reageren
  15. cl600 zegt

    18 juli 2007 om 18:10

    @ Bramzel : ja maar toch over het algemeen, en vooral bij zeer krachtige auto’s is het moeilijk om hun power op de grond te zetten. ikzelf merk het ook, nou heb ik de mazzel dat me auto pak em beet 2ton weeg dus dat word wel op de grond gedrukt. maar auto’s die lichter zijn doen met spinnende wielen zichzelf als het ware optillen. maar idd, dat was toen wel het geval ja daar niet van ;)

    @ I Hate Hybrids : aahh wat lief, heb jij ook wat opgepikt van de grote stoere mensen die over auto’s praten ? wat schattig toch…paasei

    Login om te reageren
  16. gijs zegt

    18 juli 2007 om 18:12

    hee een dodge supra

    Login om te reageren
  17. Donstil zegt

    18 juli 2007 om 18:17

    Hoe snel een supra ook mogen zijn, heb toch 100x liever zo een lambo

    Login om te reageren
  18. smeck zegt

    18 juli 2007 om 18:19

    getunede supra zijn inderdaad een van de snelste streetlegal cars.
    Maar dit filmpje zegt eerlijk gezegt erg weinig want ik heb tijdje geleden met mn 2.2vtec prelude (rond de 210pk, zonder turbo) een ferrari 360 in de sprint 100-140 eruit getrokken, Dat soort auto’s zijn gewoon snel als ze eenmaal op snelheid zijn, maar echte sprintmonsters blijven jappers, muv tt vipers etc.

    Login om te reageren
  19. De Mies zegt

    18 juli 2007 om 18:20

    You can beat anything with NOS
    Bedoel je niet NOX? (Nitrogen oxide)

    Login om te reageren
  20. melvin zegt

    18 juli 2007 om 18:26

    @ cl600:

    Zal ik je eens uitleggen wrom die viper sneller leek……..amerikanen kunnen alleen in een automaat rijden. hij kon hier gewoon niet van zn 4 naar zn 5 omdat ie zn rijbewijs bij een happymeal heeft gehad.

    Login om te reageren
  21. phil zegt

    18 juli 2007 om 18:42

    HARD!! die nitroflessen bevallen me wel en zeker de turbo. wat voor turbo is het eigenlijk een twin turbo?

    Login om te reageren
  22. Egon zegt

    18 juli 2007 om 18:45

    @ Melvin hahah and thats right!

    I snap it allemaal wel. Ze moeten gewoon een maatstaaf hebben om te kijken hoe snel hun opgefokte Supra is. Nou, een Murci is natuurlijk een goeie maatstaaf daarvoor. Maar de Murc komt zo standaar van de bank rollen en die Supra is met die Nitro een opgefokte auto. Natuurlijk snel maar gooi die flessen ’s in die Lambo… Apart vergelijk weer dit. Die Jappen zouden wel smullen van deze video

    Login om te reageren
  23. RdV MR2 zegt

    18 juli 2007 om 18:47

    wat vriendelijk zijn jullie, N2O. is eerder de benaming tis maar hoe je het wilt zien.

    en jah amerikanen hebben naar mijn idee te veel geld en slechte smaak maar met smaak valt niet te twisten….

    Login om te reageren
  24. Knorrit zegt

    18 juli 2007 om 18:50

    @ De Mies:

    NOS staat voor Nitrous Oxide Systems. Het is dan wel een merknaam, maar vaak wordt het toch als term voor nitrous gebruikt.
    NOX is de verzamelnaam voor nitrous oxides, en daarbij kunnen verschillende getallen worden ingevuld achter de N en de O. Dit in tegenstelling tot dinitrogen oxide of nitrous, wat voor N2O staat, en wordt gebruikt bij auto’s.

    Dus eigenlijk moet er N2O, of nitrous staan.

    Login om te reageren
  25. SimonMc zegt

    18 juli 2007 om 18:51

    @Egon: in verband met die maatstaf, ik zou dolgraag eens een mercedes cl65,sl65 of s65 tegen die supra willen zien staan! Die mercedes heeft wel moeilijkheden om voluit te accelereren bij stilstand, maar een rollende start moet de dingen wel interessant maken !

    Login om te reageren
  26. cl600 zegt

    18 juli 2007 om 18:58

    hahahahaha ja melvin heey hartelijk bedankt voor de onwijs goede les zeg. steek een hoop op van jouw wijsheid jongen ga zo door het nieuws te verspreiden

    Login om te reageren
  27. stefan zegt

    18 juli 2007 om 19:01

    Ik zou toch liever de supra kiezen.

    Login om te reageren
  28. pipil zegt

    18 juli 2007 om 19:11

    “Denk dat jij eerst maar eens op ‘t net moet gaan zoeken naar “2JZ-GTE”
    Zonder nos kan ‘n supra MK4 met gemak ‘n lambo eruit rijden…of dacht jij dat die lambo en viper stock waren?
    Zoek maar eens op youtube naar “marko’s supra””

    Ja, maar die Supra is verre van stock eh. Vind ik maar een klasseloze boy-racer. Om nog maar te zwijgen over het RICE-gehalte .. my god.

    Lamborghini is zo veel meer dan gewoon razendsnel zijn.. it’s all about the pantomine and drama. De ziel, de passie, .. het geluid.. *droomt weg*

    Ik zou 20 keer liever m’n liefje ophalen in het een Murcie spyder dan zo’n japans gedrocht met achtien turbos en 4 duikflessen in de koffer. Om nog maar te zwijgen van alle meterjes..

    Login om te reageren
  29. Marc zegt

    18 juli 2007 om 19:14

    @ cl600: ik proef enig sarcasme ;-)

    Login om te reageren
  30. troyk zegt

    18 juli 2007 om 19:45

    Ga eens een bochtje om met die Supra….

    en nu met die Murci….

    Yeah, that’s what i’m talking about.

    Login om te reageren
  31. tekkie zegt

    18 juli 2007 om 19:45

    Het is natuurlijk wel leuk ookal heb je NOS. dit kun je natuurlijk ook in een murcielago proppen:D dat is nog eens leuk!

    Login om te reageren
  32. Benny zegt

    18 juli 2007 om 19:50

    een spura op NOS. das niet echt applaus waard…..

    Login om te reageren
  33. Nick zegt

    18 juli 2007 om 19:51

    Haha, in Amerika zijn ze elkaar lekker aan het vergassen en dood rijden. :P

    Vooral in Los Angelos, mensen hebben daar nog gehoord van opletten.
    Zelfs niet als ze met 70 mpu richting Hollywood rijden de berg op en dan botweg de kruising over willen zonder maar te kijken.

    En hun “straight-line” botsautootjes helpen niet veel mee.

    Login om te reageren
  34. Sjon zegt

    18 juli 2007 om 19:52

    Dit filmpje is al zo oud als de weg naar Rome zo wat.

    Login om te reageren
  35. stefano zegt

    18 juli 2007 om 20:00

    Kent niemand het geluid van een Lambo ofzo :S hoor in welke versnelling hij wegrijd…

    Login om te reageren
  36. Mr zegt

    18 juli 2007 om 20:03

    doe mij de lambo ma dan verkoop ik m en koop ik er een supra van:D
    in lambo’s rijden over het algemeen alleen maar ouwe rijke mannetjes die naar jonge meisjes kijken of van die hip hoppers en rappers bah vooral dat laatste dat verpest het gewoon.

    Login om te reageren
  37. cl600 zegt

    18 juli 2007 om 20:16

    @ marc : ja klein beetje maar hoor :P haha

    Login om te reageren
  38. Nick zegt

    18 juli 2007 om 20:17

    Pfft, wil je echte snelheid dan kun je beter een Kever kopen en een General Dynamics J85 multi-stage straalmotor en dan met 500 echte kilometers per uur voorbij de Toyota vliegen.

    Dan is het BYEBYE RICER.

    Wil je een echte auto, koop dan een Murciélago en niet zo’n Supra die zelfs tegenwoordig nog onder je reet vandaan roesten en stukken carosserie en dashboard uit ellende loskomen.
    Laat staan die smerige chemische lijmgeur die alle Toyota’s hebben.

    Login om te reageren
  39. PigPen zegt

    18 juli 2007 om 20:49

    @speedlimit, Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt… maar volgens CarBase heeft een standaard Supra modeljaar ’93 tot ’96 een 330pk. Een Murcielago LP640 heeft toch bijna het dubbele…

    http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=9364&cache=no

    Verder heeft volgens bovenstaande bron de Supra een acceleratie van 5,8 sec naar de 100km/u

    Dus, hoe kom je erbij dat een Supra sneller is? of mis ik iets?

    Login om te reageren
  40. autoblogger zegt

    18 juli 2007 om 20:59

    @sjon: klopt! De romeinen reden ook in Supra’s.

    Login om te reageren
  41. stefano zegt

    18 juli 2007 om 21:32

    @ speedlimit, tuurlijk rijdt die stakkerbak van je die lambo voorbij, Als de lambo geparkeerd staat en de bestuurder al aan de koffie is…..

    Login om te reageren
  42. Antoon zegt

    18 juli 2007 om 21:33

    Grappig dat iedereen er alleen maar vanuit gaat dat de Supra is opgefokt en dat voor de rest de autos standaard zijn.

    De Corvette houd de Viper aardig bij ( Lingenfelter??? ) en ook voor de Viper zijn aardig wat mogelijkheden te koop in de USA. Het model Viper wat we hier zien is namelijk zeker niet zo snel als een Lamborghini en ook zeker niet zo stabiel bij optrekken vanaf welke snelheid dan ook! Ook hier zullen dus wel enkele modificaties doorgevoerd zijn. OF die kerel in de Lambo kan niet rijden……..

    Login om te reageren
  43. Henne zegt

    18 juli 2007 om 21:46

    @ PigPen: Ik denk niet dat speedlimit het heeft over een standaard Supra. Die Lambo zou er dan echt rondjes omheen draaien.

    Maar je kan zeggen wat je wil. Die 2JZ-GTE is een retestrak en makkelijk op te voeren blok zonder dat het snel stuk gaat. De meeste verwisselen de keramische Twin-Turbo voor een enkele Garreth T68. Met wat andere aanpassingen daarbij kom je zo op 700pk. En dan dat geluid…. Waahhhh…

    Alleen ben ik persoonlijk meer fan van de cars uit Maranello & de RB26DETT uit de Nissan Skyline. Vooral uit de R34 is het een heel speciaal blok met variabele kleptiming en nokkenashoogte instelling. De R33 & R32 hadden dat nog niet. De ultime droom is een R32 met een RB26DETT uit een R34. Die auto biedt echt het mooiste 6 cilinder geluid wat er bestaat. Zeker als ie lekker opgefokt is. Een Peekaatje of 8 a 900…

    Login om te reageren
  44. speedlimit zegt

    18 juli 2007 om 22:15

    @ PigPen

    Ja je mist iets…het geduld om ’n reactie te lezen want ik heb gezegd dat je eerst maar even naar “2JZ-GTE” moet zoeken op ’t net dan kom je meer te weten.
    Het blok kent tal van mogelijkheden om ’t vermogen op ’n best veilige manier omhoog te krikken.
    Noem jij maar eens ’n niet-japans blok dat EN 1500pk uit ’n 3.0 6-cylinder perst EN heel blijft?
    Dat zie ik dat lambo-blok nog niet doen.

    Login om te reageren
  45. thijs zegt

    18 juli 2007 om 22:31

    Je kunt allemaal zeggen wat jullie willen, maar je moet gewoon toegeven dan het een erg knap staaltje vakmanschap ik geweest wat er met die Supra is gebeurdt. Je moet wel in ogenschouw nemen dat je hier spreekt over een Murci met een v12 6192cc onder de kap en dat de Supra het moet doen met standaard “maar een” 6 in lijn van 2997cc. Ga er vanuit dat het hier geen LP640 betreft maar standaard 1 met 580 pk en de Supra standaard 330 pk wat ook al niet min is naar mijn mening. Toen de Supra werd geïntroduceerd zijn er mensen geweest die hun 911 hebben ingeruild voor een Supra, omdat deze gewoon weg sneller was/is.
    Wat je er ook allemaal over kwijt wil, je moet toe geven dat het blok in de Supra gewoon goed en met resultaat onderhanden is genomen, of je er nu van houdt of niet.

    Login om te reageren
  46. thijs zegt

    18 juli 2007 om 22:34

    @PigPen:

    Niet om lullig te doen, maar de acceleratie betreft 5,1 sec. van 0-100 km/h.

    Login om te reageren
  47. I Hate Hybrids zegt

    18 juli 2007 om 23:19

    @ cl600; neen, ik heb zelf in Amerika gewoont dus weet wel hoe het in elkaar steekt daar, stumperd…

    Login om te reageren
  48. V-power zegt

    19 juli 2007 om 00:12

    @ Autoblogger

    LOL ;-)

    Login om te reageren
  49. Jeffrey zegt

    19 juli 2007 om 11:06

    Misschien een hele domme vraag, maar “marko’s supra” zie of hoor ik helemaal niet schakelen…. Hoe kan dit? Doet me denken aan een daf met variomatic… lol

    Login om te reageren
  50. ex-SAABlover zegt

    19 juli 2007 om 16:22

    Stja het blijft een hele oude Supra. En ookal win je je word nog steeds uitgelachen door de vrouwen als je met je Toyota sleutelhanger staat te zwaaien. Nee ik verlies wel en doe mij die Viper dan toch maar.

    Login om te reageren
  51. Mr zegt

    19 juli 2007 om 16:59

    lul toch niet zo stom diep in het hard houd iedereen van de jappe:P
    zon mooie wagen voor veel veel minder geld dan de lambo waar ouwe mensen en rappers in rijden doe mij maar de supra.

    Login om te reageren
  52. speedlimit zegt

    19 juli 2007 om 18:20

    @ ex-SAABlover

    Een dodge viper vind ik best ok…maar zo’n lambo vind ik hardstikke fout.
    En vrouwen lachen je juist toe als je met ’n toyota sleutelhanger staat te zwaaien…die weten iig dat je niet zo gauw langs de kant v/d weg komt te staan met pech ;)

    Login om te reageren
  53. cheese dippers zegt

    19 juli 2007 om 20:11

    het punt is dat die toyota gewoon niet sneller is maar amerikane nie kunnen schakelen ,(sorry melvin dat ik jouw commentaar gejat heb maar ja/

    Login om te reageren
  54. lol zegt

    25 juli 2007 om 21:41

    Wat zitten jullie te zagen van: die supera heeft nitro enz??
    Het gaat m om de snelste wage te hebben… oké, dan zet je er een turbo in, nitro en stel je je motor en versnellingsbak perfect af; als je dat gedaan hebt is die sneller.
    oké, een lambo straalt meer classe uit, en een lambo heeft charme, en ja, je kan ook een turbo en nitro in die lambo steken, maar het punt is dat die er niet insteken Punt uit.
    De amerikanen leven inderdaad alleen maar om die 401,33 meter de Jappanners maken wagens die op alle vlakken presteren.

    en nog een laatste ding en dan is alles eruit :p
    als nitro en turbo niet mogen wat nog wel? dan kan je ook al zeggen dat je niet plank gas mag geven… en zo kan je verder gaan.

    het punt is wie heeft er de beste wagen, en in dit geval is dat de Supera.

    Login om te reageren
  55. Sander zegt

    15 augustus 2007 om 18:16

    Die viper doet het anders ook wel aardig. En beetje jammer van dat NOS systeempje ja…

    Login om te reageren
  56. supraliefhebber zegt

    20 augustus 2007 om 21:29

    Marco’s supra word gezegd van 1-100 te accelereren in 1.25s(verbeter als het niet correct is,maar et blijft toc onder 2s)

    Alhoewel ik van supra’s houd vind ik dit mss ietsje overdreven

    Login om te reageren
  57. RDB zegt

    18 augustus 2008 om 13:29

    Ik heb echter niet gemerkt dat ie zn nos ook gebruikte.. en dan nog, winnen is winnen.. of je nou dom bent om een standaarblok te houden of slim bent en je blok upgrade :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North