• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker duikelen in je Mini op de Nürburgring

Auteur: Dennis, gepost 26 augustus 2006 om 11:35 – 31 Reacties

Mini Crash

We zagen een BMW weleens zeer bizarre crash maken, zonder dat de bestuurder ook maar een botje brak. BMW maakt ook Mini’s en die kunnen er ook wat van. Bestuurder Tommy Winkelhock stapte met slechts lichte verwondingen uit de auto na een behoorlijke duikeling tijdens de 24 uurs race van de Nürburgring in Juni.

Lichamelijk komt hij dus erg lekker weg, maar zijn ego zal wat langer nodig hebben om te herstellen.

(via: autoblog.com)

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • Video - vrachtwagen heeft onverwachte lading
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • Video: daarom is stuurbekrachtiging wel lekker

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

MINI, nurburgring, Video

Vorig bericht: « Autoblog tip voor meer grip
Volgend bericht: De bezem moet door het aantal Alfa Romeo dealers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tombnolz zegt

    26 augustus 2006 om 13:08

    Dat is 8 keer over de kop! Die kerel heeft waarschijnlijk zijn broek zitten volschijten!

    Login om te reageren
  2. schnitzerken zegt

    26 augustus 2006 om 13:15

    zotjes, kwaliteit van BMW GROUP he, zeeeeeer veilig voor de bestuurder en de passagiers;)

    BMW GROUP RULEZ

    Login om te reageren
  3. route66 zegt

    26 augustus 2006 om 13:18

    haha op het einde een beetje duizelig raar he

    Login om te reageren
  4. Quidam zegt

    26 augustus 2006 om 13:48

    remlichten deden het nog na rol nr 6

    Login om te reageren
  5. henk zegt

    26 augustus 2006 om 13:53

    wat een grrrrrruwelijke klappert…maar je ziet wel weer dat de qualiteit en veiligheid van die auto’s hoog is met al die kooiconstructies

    Login om te reageren
  6. Pieter-Jan zegt

    26 augustus 2006 om 14:10

    Het ziet er wel spectaculair uit, maar het is net een zachte manier van crashen, omdat de energie geleidelijk word kwijtgeraakt. Mocht hij tegen die muur zijn gestopt dan zouden de G-krachten het brain van de piloot als een spons compresseren.

    Login om te reageren
  7. Sultan van Brunei zegt

    26 augustus 2006 om 14:40

    Volgens mij ging zijn Pa Manfred een keer vliegen toen de wind onder de spoilers van zijn Mercedes toen hij heel hard over een bult reed.

    Login om te reageren
  8. Moritz zegt

    26 augustus 2006 om 14:41

    Onbegrijpelijk toch eigenlijk dat er op dit circuit nog niet zo heel lang geleden (eind jaren 70?) nog Formule 1 auto’s voorbij reden op volle snelheid?

    Tuurlijk de ligging is prachtig en er zitten een hoop bochten tussen die je op hedendaagse circuits echt niet meer terug zult zien, maar 1 foutje en je rijdt je auto zo naar z’n mallemoer.

    Login om te reageren
  9. Insider zegt

    26 augustus 2006 om 14:46

    Ik geef een 9.2, jammer van dat kleine foutje bij de landing

    Login om te reageren
  10. Marcel zegt

    26 augustus 2006 om 15:11

    Lekker knallhu

    Login om te reageren
  11. Benny zegt

    26 augustus 2006 om 15:15

    @ Quidam lol ja dat viel mij ook op, hij wilde tijdens de rol de auto nog een beetje bijremmen zeker ;) ? Zo’n ongeluk kan nooit goed zijn voor je lichaam ??

    Login om te reageren
  12. JeffreyG zegt

    26 augustus 2006 om 15:56

    cool :D
    eigenlijk niet ;)
    maar vind het altijd wel mooi eruit zien ;)
    ik zou volgens mij ook bang zijn als ik in die wagen zat ;)

    Login om te reageren
  13. ddrik zegt

    26 augustus 2006 om 16:37

    leuk detail: dit deel van de track heet “Flugplatz”
    hier nogal letterlijk geïnterpreteerd… :)

    Login om te reageren
  14. swa zegt

    26 augustus 2006 om 16:59

    hij wordt precies geduwt

    Login om te reageren
  15. Reiner zegt

    26 augustus 2006 om 17:28

    Klein maar veilig.

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    26 augustus 2006 om 17:43

    tsja… voorwiel aandrijving, veilig autotje maar toch >-)

    Login om te reageren
  17. LPH zegt

    26 augustus 2006 om 19:16

    mama, mag ik ook eens in de botsauto’s?

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    26 augustus 2006 om 20:06

    @Moritz
    dit is op de nieuwe ring, de oude voldeet niet meer aan de eisen voor F1 dus heeft men een nieuwe gemaakt

    Login om te reageren
  19. willem zegt

    26 augustus 2006 om 20:29

    die is moet overgeven!

    Login om te reageren
  20. Maarten zegt

    27 augustus 2006 om 01:11

    Ik ben het eens met Pieter-jan. Je kunt beter zo crashen dan hard de muur in. Dit overleef je tenminste, met een gekrengd ego en een geweldig verhaal voor je kleinkinderen. Die snelheid frontaal (120 kmpu?) red je niet, ook niet in een S-klasse, omdat je organen de deceleratie niet aankunnen…

    Login om te reageren
  21. Supermug zegt

    27 augustus 2006 om 01:27

    Volgens mij was dit niet de bedoeling???
    Ik heb vorig jaar Kurt Tiim zien crashen met zijn Mini tijdens het weekend van de Formule 1. Dat zag er nog heviger uit.
    Maar deze is ook niet mis.

    Login om te reageren
  22. Moritz zegt

    27 augustus 2006 om 04:35

    @dekster
    Ja nee dat bedoel ik dat hier nog geen 30 jaar terug nog F1 auto’s reden die toen ook behoorlijk hard gingen.

    Login om te reageren
  23. 911 zegt

    27 augustus 2006 om 12:33

    cker wel heel gevaarlijk

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    27 augustus 2006 om 15:07

    Een vriend van mij is gisteren frontaal op een boom geklapt met een BMW 3 cabrio (e46). Er lag olie op de weg, achterkant breekt uit, linkervoorkant raakt de stoep en 20 – 30 meter gelaunched, neergekomen en frontaal op een boom. Levend eruit gestap zonder enige lichamelijke schade. Auto total loss, maar de deuren konden gewoon open. Dus eigenlijk kan je Volvo of Saab de deur wel uit. Voor veiligheid moet je tegenwoordig een BMW hebben.

    Login om te reageren
  25. silasse zegt

    27 augustus 2006 om 17:10

    Echt mooi om te zien.
    haha lol (eigenlijk is het niet grappig)

    Login om te reageren
  26. Sultan van Brunei zegt

    28 augustus 2006 om 10:43

    @Maarten

    Je organen-deceleratie verhaal klopt niet: bij F1-crashes gaat het soms nog harder, de monocoque blijft heel en de lever komt dan echt niet uit de navel van de coureur. Het hoofd slaat voorover en achterover.

    Het grootste gevaar bij een rol als van deze Mini is schade aan de nekwervels en het uitrekken en weer indrukken van de zenuwbanen. Het hoofd gaat alle kanten op!

    Login om te reageren
  27. Lekkuruh Gozag zegt

    28 augustus 2006 om 10:45

    @Maarten

    Je organen-deceleratie verhaal klopt niet: bij F1-crashes gaat het soms nog harder, de monocoque blijft heel en de lever komt dan echt niet uit de navel van de coureur. Het hoofd slaat voorover en achterover.

    Het grootste gevaar bij een rol als van deze Mini is schade aan de nekwervels en het uitrekken en weer indrukken van de zenuwbanen. Het hoofd gaat alle kanten op!

    Login om te reageren
  28. 911 zegt

    28 augustus 2006 om 13:02

    het is inderdaad niet grappig maar vet grappig
    GRUWELIJK!!

    Login om te reageren
  29. Onehp zegt

    29 augustus 2006 om 20:49

    Ik geef Maarten gelijk. Behalve dat het hier een stukje harder ging dan 120km/h

    Login om te reageren
  30. IDN zegt

    12 september 2006 om 19:02

    @ Dekster, dit is wel degelijk de Nordschleife, en niet de GP-strecke
    Internationale evenementen zie je niet meer op de Nordschleife, echter diverse (Open) duitse kampioenschappen rijden wel degelijk op de Nordschleife.

    Login om te reageren
  31. mgs013 zegt

    9 maart 2007 om 06:44

    indien je de groen hel echt wil begrijpen en verstaan moet je er zelf met je eigen wagen eens over rijden. als je dan de tijd tabellen ziet waarin je je wagen zou moeten piloteren dan kun je je eigen tijd eens checken. vergelijk en ween. geen enkele heeft de tabellen tijd ooit gereden niet waar, mss zelfs nog nooit op de schleife geweest.
    ik kan je zeggen als hatzenbach je geen respect afdwingt dan zal adenauerforst of idd fluplatz het wel doen niet vergeten dat pflanzgarten gevaarlijk word als er westenwind is. bij noordwind doe je best geen moeite om te rijden na hatzenbach en de bochel volgt het snelste stuk en daar ga je naar de kleine heuvel naar beneden. als je geen spoilerset hebt van voor……….. daaaaaag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North