• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: lukt het Lewis Hamilton om toch wereldkampioen te worden?

Auteur: RubenPriest, gepost 5 juli 2021 om 09:57 – 77 Reacties

Lezersvraag: lukt het Lewis Hamilton om toch wereldkampioen te worden?

Alle Autoblog-lezers worden bij deze lezersvraag omgetoverd tot F1-analisten. Laat maar weten of Lewis Hamilton wel of geen wereldkampioen gaat worden. In plaats van Max Verstappen natuurlijk.

Na een teleurstellend resultaat op het EK, is Max Verstappen een soort troost voor Nederland geworden. Zelfs mensen die niets met F1 hebben vinden het nu toch grappig om wat nieuws mee te krijgen. Want: een Nederlander doet het goed in een sport. Altijd leuk, toch?

In totaal keken gister 1,71 miljoen mensen naar Ziggo Sport. Daarmee staat de overwinning van Verstappen op de tweede plek van best bekeken programma’s voor zondag 4 juli 2021. Na drie overwinningen op rij heerst er een soort Max-mania. Maar in dat gevoel van onsterfelijkheid schuilt een gevaar.

Lewis Hamilton of Max Verstappen als wereldkampioen

We zitten immers pas in juli. En hoewel de afstand in punten tussen Verstappen en Hamilton steeds groter wordt, is er nog van alles mogelijk. Max hoeft maar net pech te hebben met een tegenvallende uitslag, met daarnaast een winnende Hamilton, en de voorsprong is zo weer teniet gedaan.

Besef dat er nog 14 races verreden moet worden. 14 kansen voor Mercedes om zich terug te knokken voor de positie van het wereldkampioenschap. Dat het niet makkelijk gaat worden staat vast, maar ook voor Verstappen ligt er een uitdaging. Mercedes kan bijvoorbeeld met de volgende GP in Groot-Brittannië terugslaan. Een baan waar ze doorgaans erg sterk zijn.

Kortom lukt het Lewis Hamilton om toch wereldkampioen te worden? Ben jij van mening dat niets Max meer in de weg staat naar die eerste wereldtitel. Of geloof jij dat Hamilton terugslaat en straks na een paar races toch weer de leiding overneemt? Laat het weten, inclusief puike argumenten uiteraard, in de comments!

Ook interessant!

  • Lezersvraag: moet Hamilton sorry zeggen tegen Verstappen?
    Lezersvraag: moet Hamilton sorry zeggen tegen Verstappen?
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Verstappen: "is Hamilton weer aan het klagen??"
  • Video: Verstappen pakt Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, lezersvraag, Max Verstappen, Mercedes, Red Bull Racing

Vorig bericht: « 26 keer geflitst worden door dezelfde flitspaal
Volgend bericht: Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op »

Lees Interacties

Reacties

  1. tweetyv6 zegt

    5 juli 2021 om 10:00

    Ik durf ‘m aan. Max gaat wereldkampioen worden dit jaar.

    De upgrades waar Mercedes mee naar Silverstone zal komen, zullen onvoldoende zijn om Lewis voorbij aan Max te brengen. Lewis zal dit jaar iig geen ‘2-vingers in de neus’ overwinningen meer gaan behalen.

    Ben benieuwd naar de sprintraces, hoe dat gaat lopen, maar gezien de recente prestaties van Max en RBR, en dan met name die in Frankrijk, geven de burger moed

    Het enige dat ik zie wat nog roet in het eten kan gooien is technisch malheur bij RBR, maar ook daar heeft Max zo’n buffer opgebouwd dat hij zich 1 uitval kan veroorloven

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      5 juli 2021 om 11:59

      Silverstone gaat wel een belangrijke worden denk ik ja, de achterstand op de RBR lijkt in tijd klein omdat de baan zo snel is. Dus als dit echt de achterstand is inmiddels en zelfs met af en toe een snelle McLaren in handen van Norris. Is het wel een moeilijke kluif voor Mercedes / Lewis. De nieuwe achterbanden gaan ook nog wel belangrijk zijn, is dit een voordeel voor RBR of juist Mercedes of maakt het juist geen reet uit. Kortom het is wel een test nog Silverstone, Mercedes heeft het wel eens eerder gedaan. Terugkomen…maar ook RBR zal niet stil blijven zitten. Kortom ik wordt steeds negatiever, over Lewis’ kansen.

      Login om te reageren
  2. HZW zegt

    5 juli 2021 om 10:08

    Alles is nog mogelijk, seizoen is nog veel te lang om daar al een oordeel over te hebben.
    Er kan nog van alles veranderen, Mercedes wordt weer oppermachtig na de updates die er gaan komen.
    Het pech duiveltje kan toe slaan bij wie dan ook, er is nog zo veel mogelijk met nog 14 races te gaan.

    Login om te reageren
  3. osmo zegt

    5 juli 2021 om 10:09

    Je merkt dat Lewis niet echt competitie gewend is, hij is de laatste jaren wereldkampioen geworden zonder tegenstand (de enige die hem bij kon houden mocht hem niet aanvallen) omdat de Mercedes er met kop en schouders bovenuit stak. Nu er eindelijk echt druk komt van RedBull en bij uitbreiding van de zogenaamde subtoppers merk je dat dat hij wat onzeker wordt. Als hij zich mentaal weet te herpakken is hij zeker nog een titelkandidaat (ook Max zal we nog een paar mindere races gaan rijden). Alleen vrees ik dat als Max nog een paar goede races gaat rijden hij het kopje helemaal gaat laten hangen omdat hij nu eenmaal mentaal niet de sterkste is.

    Login om te reageren
    • padoempats zegt

      5 juli 2021 om 10:56

      Volgens mij is iedereen alweer vergeten dat Vettel hem bijna ieder seizoen aardig kon bijhouden voor de eerste helft van dat seizoen en daarna pas moest lossen. En een jaar dat Rosberg hem voorbij ging. Het was wat dat betreft altijd stuivertje wisselen. Alleen vorig jaar was met 2 vingers in de neus voor Hamilton.

      Login om te reageren
      • maarteno zegt

        5 juli 2021 om 12:00

        1 seizoen maar hoor.

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        5 juli 2021 om 13:08

        @padoempats: Vettel zelf heeft ook een keer een tweede seizoens helft gereden waardoor hij kampioen werd in zijn Red Bull tijdperk. En in de Ferrari maakte hij een paar kapitale fouten én (maar ik kan ernaast zitten) moest Ferrari de boel terugschroeven na een soort van fraude gevalletje.
        Maar even, bijna 20 seconde voor op bottas en een pitstop meer. Dan moet Mercedes toch wel één en ander drastisch updaten willen ze dat goedmaken. De stratencircuits waren al voor Red Bull, een Hongarije ligt het team goed, de zandbak komen ze vaak sterk voor de dag…. Nee, met zo’n sterk Red Bull en een excellerende Verstappen denk ik niet dat Mercedes dit jaar nog kans maakt.

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        5 juli 2021 om 20:50

        Vettel was ook alleen maar doordat Ferrari valsspeelde met hun motor, en Rosberg had puur geluk dat Hamilton door technische problemen uitviel.

        Login om te reageren
  4. fastforward zegt

    5 juli 2021 om 10:12

    Nog 14 races te gaan betekent dat elk punt telt. Ook voor de snelste ronde. Een ding is zo gebeurd, zie Baku. Onder druk valt Hamilton momenteel niet mee. Acties zoals de start in Imola kunnen het verschil maken. Fouten worden nu heel duur. Max kan m winnen.

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    5 juli 2021 om 10:13

    Tenzij Max races heeft zoals Baku en Hamilton daar volledig van profiteert dan zie ik niet in waarom Verstappen geen wereldkampioen wordt.

    Er zullen heus wel circuits zijn waar Mercedes goed zal zijn maar over het algemeen heeft RBR gewoon de sterkere auto met een steengoede coureur. Max had eigenlijk 7 van de 9 races moeten winnen. Ware het niet voor de fout in Bahrain en de klapband in Baku. Enige circuits waar Mercedes er echt goed uitzag waren Spanje en Portugal. Ik denk alleen dat wat de RBR in die races liet liggen ze met de updates hebben gedicht. Ik bedoel Frankrijk kun je wel toeschrijven aan tactiek, maar feit is dat je de auto en coureur moet hebben om die tactiek tot een succes te brengen.
    Daarnaast is RBR een meester in het ontwikkelen. Zij kunnen sneller en sterker ontwikkelen dan de concurrentie.

    Ik zie echt niet in, op onvoorzien omstandigheden na, waarom Verstappen geen kampioen zal worden dit jaar. Hij heeft nu al een gat groot genoeg dat hij het zich kan veroorloven om 2e te worden op circuits dat de Mercedes beter ligt.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      5 juli 2021 om 10:44

      Ik geloof dat MB ook in Oostenrijk updates had meegenomen. Maar blijkbaar RB ook. Dat kan voor het Mb team ook wat demotiverend zijn. Je ontwikkeld wel je auto maar de tegenstander doet dit, op dit moment, gewoon beter.

      Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      5 juli 2021 om 13:10

      @Rick-dos: door de onderdelen betrouwbaarder te maken kon dat ding weer vol open geschroefd worden. En dat zie je nu wel. En Max is, zeker in vorm, buitenaards.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    5 juli 2021 om 10:13

    Dit is voor het eerst in jaren dat ik er in geloof dat Max dit jaar wel eens kampioen kan worden, maar het seizoen is nog veel te lang om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Zo heeft Max ook nog wel eens vaak pech (of hij zoekt het teveel op) en heeft Hamilton te vaak geluk (of hij dwingt het af). En zoals in het artikel zelf ook al staat: één uitvalbeurt van Max en een overwinning van Lewis en Max kan weer opnieuw beginnen met het uitbreiden van zijn voorsprong.

    Als ik het dan ook in percentages zou moeten uitdrukken, zou ik zeggen 60% kans voor Max en 40% kans voor Hamilton op het kampioenschap.

    Login om te reageren
  7. Jozo zegt

    5 juli 2021 om 10:17

    Alles is mogelijk. Maar wanneer Mercedes in de komende 2 wedstrijden (voor de zomerstop) het tij niet kan keren verwacht ik dat zij de focus meer op 2022 zullen leggen.
    En ja, Mercedes kan updates meebrengen, maar Red Bull ontwikkelt ook door en heeft de afgelopen jaren bewezen grote stappen te maken gedurende het seizoen. Dit seizoen is het uitgangspunt wel anders natuurlijk. De auto is meteen al competitief. Maar voor Red Bull kan dit voorlopig wel eens hun enige kans zijn om een wereldkampioen te leveren en dus Max te behouden. Volgende jaar ligt alles weer open.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    5 juli 2021 om 10:20

    Max zal toch 10-12 races moeten winnen dit jaar, om wereldkampioen te worden.
    En als hij wereld kampioen wordt kunnen ze hem gelijk een Koninklijke onderscheiding geven.

    Login om te reageren
  9. okdoei zegt

    5 juli 2021 om 10:28

    Ik vind dit grappig. Begin van het seizoen was iedereen nog chaggo: Hamilton wordt kampioen. “Saai seizoen”. Blablabla… nu wordt Max ineens kampioen.

    Ik blijf bij mijn standpunt van een paar maanden terug: het seizoen is nog lang, aan het einde zien we wie er kampioen is.
    Maar dit wordt nog een mooi seizoen.

    Login om te reageren
  10. lars zegt

    5 juli 2021 om 10:31

    Hopelijk niet

    Login om te reageren
  11. Johanneke zegt

    5 juli 2021 om 10:34

    Tja als Verstappen overmorgen te horen krijgt dat ie een enge ziekte heeft dan wordt het Hamilton. Maar als er geen al te gekke dingen gebeuren wordt Max iedere race 1e of 2e. En dan wordt ie kampioen. Hij is in absolute bloedvorm, en de auto lijkt op ieder circuit mee te kunnen, of beter te zijn dan de Mercedes. Kan wel eens een heel saai rest van het jaar worden.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      5 juli 2021 om 11:17

      Als Lewis nu 4x wint + de snelste ronde pakt, en Max dan steeds 2e wordt, staan ze weer gelijk. Met nog 14 races te gaan hoeft er weinig te gebeuren om de stand weer gelijk te trekken.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        5 juli 2021 om 11:53

        Nou gezien Max de laatste 5 races gewonnen heeft van iedereen en dus Hamilton (Baku nemen we even mee, niet qua resultaat, wel om de vorm van beide coureurs te belichten), acht ik de kans nogal klein tot onmogelijk dat Hamilton ineens 4 races uit de hoed tovert.
        Alles kan, maar de grootste kans ligt gewoon bij Max.

        Login om te reageren
  12. woudloper zegt

    5 juli 2021 om 10:35

    Leg me eens uit waarom ineens een mclaren snellere qualification doet dan Mercedes? Heeft dit te maken met High rake cars Vs de nieuwe diffusor reglementen? Of zat Mercedes al teveel met gedachten bij volgend jaar, denkend dat dit jaar al binnen was?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 juli 2021 om 10:57

      @woudloper:

      Over één ronde hard rijden is met een huidige F1 auto iets anders dan over een hele race hard rijden. De Mercedes W12 en Red Bull R16B zijn nog steeds een klasse apart in vergelijking met de andere auto’s.

      Nog een reden (naast het feit dat mcLaren gestaag en Norris het uitstekend doen!) is de baan: de Red Bull Ring is een kort baantje, dus de verschillen in tijd zijn erg klein. Een foutje en je zakt zo een paar plaatsen.

      Login om te reageren
    • basman147 zegt

      5 juli 2021 om 11:20

      Schijnbaar heeft McLaren een heel efficient DRS-systeem, wat relatief veel snelheidswinst oplevert.
      In kwalificaties mag je daar in iedere keer gebruik van maken terwijl je in de race moet wachten tot je binnen 1 seconde van een voorganer bent.

      Login om te reageren
  13. pomoek zegt

    5 juli 2021 om 10:38

    Lastig. de GP van GB was vorig jaar wel een spektakel met die lekke banden op het einde van de race. Maar Verstappen had daar op racepace geen kans om te winnen. Bij de 70th gp daarna ging alles goed en won Verstappen de race. Nog een onzekere factor die mee kan spelen is de kwalificatierace. Mogelijk schudt dat het veld een beetje op als iemand iets slims bedenkt waar de andere teams niet aan hebben gedacht.

    Ik las op een andere site dat “The 2021 Formula One Championship Is Max Verstappen’s To Lose”. Met andere woorden: Verstappen was de afgelopen jaren “de jager” en heeft nu voor het eerst een kans om het kampioenschap te winnen. Hij heeft nog nooit in deze positie gezeten. Button kreeg na race 7 in 2009 ook opeens last van faalangst waardoor hij de rest van het seizoen, waarin hij kampioen werd, geen één race meer wist te winnen. Het zal er dus mede van af hangen hoe goed Verstappen met die druk weet om te gaan.

    De opmerking overigens van Wolf dat er nog niets is beslist omdat bij één dnf de achterstand weer tot 6 punten is teruggebracht is lachwekkend en doet geforceerd aan. Dat geldt namelijk andersom gewoon ook. Als dit je reactie is op de dominantie van een ander team dan heb je wel een probleem.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juli 2021 om 11:16

      Klopt, maar de uitvalbeurten van Mercedes zijn wel heel zeldzaam. Red Bull heeft daar toch vaker mee te maken gehad.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        5 juli 2021 om 13:08

        @berlinetta: Tja, daar kun je op 2 manieren naar kijken, MB heeft 2 keer een dnf staan dit jaar en RB nog geen een keer. Of RB leeft nu boven zijn stand en krijgt dat ergens in de rest van het seizoen weer op haar bordje, of de betrouwbaarheid van RB is dit seizoen gewoon beter dan die van MB. Wolf suggereert overigens ook dat als Verstappen uitvalt Hamilton meteen de race gaat winnen. En dat is natuurlijk ook geen 100% zekerheid. Met andere woorden, het is, vind ik, niet een vertrouwen opwekkende opmerking waarbij je uitgaat van je eigen kracht.

        Login om te reageren
    • basman147 zegt

      5 juli 2021 om 11:37

      Dat lag niet zozeer aan Button hoor, Honda/Brawn had in 2009 een loophole gevonden met de dubbele diffusor waardoor hij de eerste paar races met overmacht kon winnen. Vervolgens heeft de rest van het veld in allerijl de bodemplaat aangepast waardoor het een stuk moeilijker werd voor Brawn om te winnen.

      In dit geval zijn alle teams al voor het grootste gedeelte met de auto van volgend jaar bezig (ook Red Bull) en zal er in de technische verhoudingen niet veel meer wijzigen. Als Red Bull in Silverstone ook weet te winnen ben ik ervan overtuigd dat Max idd Wereldkampioen wordt, want dan kunnen ze ook op een High-Downforce baan goed mee.
      Zo niet, dan wordt het nog spannend en dan gaan ze de rest van het sezioen nog een paar keer stuivertje wisselen.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        5 juli 2021 om 12:58

        @basman147: zeker, dat speelde ook een rol, maar Barichello wist in de 2e helft van het seizoen nog wel 2 races te winnen.

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          5 juli 2021 om 17:05

          Heb voor de grap nog even wat raceverslagen van dat jaar teruggelezen, mijn indruk was dat Barrichello in de eerste helft jaar wat meer pech had en Button in de 2e helft.
          Daarnaast had Brawn maar geld voor 3 chassis voor het hele seizoen. Barrichello kreeg halverwege het seizoen het reserve-chassis omdat zijn auto beschadigd was na een crash terwijl Button het hele seizoen met hetzelfde chassis heeft gereden.
          Wat ik maar wil zeggen, ik geloof niet dat Button “dichtgeklapt” is oid waardoor hij niet meer kon winnen, het waren meer technische oorzaken, maar uiteindelijk heeft hij wel de titel gepakt.

          Login om te reageren
    • Jozo zegt

      5 juli 2021 om 11:46

      Die opmerking van Wolff is zo gek nog niet.
      Max heeft nu al meer DNF’s in zijn F1 loopbaan dan Lewis. De laatste van Lewis was in 2018. Vorig jaar had Max er 5!

      Login om te reageren
      • deuxani zegt

        5 juli 2021 om 15:47

        @Jozo: Je ziet het verschil in deze race. Max start op pole, rijdt meteen weg en komt geen verkeer tegen en ervaart geen druk. Hamilton start in verkeer en beschadigt z’n auto en val terug. Dat is precies hoe het de afgelopen jaren was, behalve andersom. Als je altijd in verkeer zit is de kans op schade of een DNF vele malen groter. Dus die cijfers zeggen niet zoveel.

        Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        5 juli 2021 om 19:15

        @Jozo: Lewis stond zo’n beetje steevast op pole en was samen met bottas aan de horizon vertrokken terwijl Verstappen altijd moest vechten. Dan heb je meer kans op een dnf ja. Vorig jaar Oostenrijk moest ie stoppen en Italië wordt ie eraf geknald. In de zandbak wordt ie door leclerc eraf gereden. Welke waren er nog meer, want dit heeft gewoon met pech door verkeer en pech door een onbetrouwbare auto te maken. Vooraan starten haalt veel risico’s weg en met de betrouwbaarheid zit het wel snor volgens mij. Motor teruggeschroefd en pas als het betrouwbaar genoeg is weer vol open.
        Reminder: slipstream weer online vanavond! Wat een aanrader is dat toch!

        Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        5 juli 2021 om 20:55

        Als je moet rekenen op DNF’s van je tegenstander (die overigens allemaal niet zijn fout waren ) ben je niet goed bezig…

        Login om te reageren
  14. JanJansen zegt

    5 juli 2021 om 10:47

    Ben bang dat MB nog steeds aan het sandbaggen is. Om het seizoen wat spannender te houden. Om later te kunnen zeggen dat ze zich zo goed hebben teruggeknokt.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      5 juli 2021 om 10:50

      Hahahah, dan zijn ze wel erg zeker van hun zaak. Dat hele sandbaggen wordt zwaar overdreven, als ze kunnen winnen ze gewoon. Low rake auto’s hebben het gewoon zwaar.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        5 juli 2021 om 11:28

        @Design_Driven: dat dus. Waarom zou je nu express punten laten liggen om het spannender te laten lijken? En dan tegen het einde van het seizoen een keer een DNF om wat voor reden dan ook hebben en de punten missen die je in het begin express hebt laten liggen.

        Login om te reageren
        • Jozo zegt

          5 juli 2021 om 11:52

          Voor de waarde en uitstraling van je overwinningen en die van F1 in het algemeen.
          In elk kampioenschap is tegenstand en competitie belangrijk. Wanneer 1 team te dominant is verliest de sport zijn aantrekkingskracht en dus kijkers. Daarmee schiet die partij zichzelf in de voet.

          Login om te reageren
          • sportevo zegt

            5 juli 2021 om 12:53

            @Jozo: en diezelfde partij schiet zichzelf ook in de voet als er iemand denkt ‘laat ik maar geen Mercedes kopen, die doen het nu toch wel iets minder in de F1, ik koop wel een Honda!’

            Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ik begrijp best dat je op bepaalde momenten niet het achterste van je tong laat zien maar je gaat niet doelbewust tijdens een raceweekend je inhouden om de concurrentie een voorsprong te geven die je later dan wel gaat inhalen, ook al is het in het belang van de sport.

            Daar zijn zoveel mensen bij betrokken dat zo’n afspraak binnen een team nooit geheim kan blijven.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              5 juli 2021 om 13:01

              Mercedes heeft volgens mij al zelf toegegeven dat ze dat hebben gedaan. Alleen niet om te voorkomen dat kijkers weg lopen, maar om te voorkomen dat de FIA met nieuwe regels kwam om andere teams de kans te geven om het oppermachtige Mercedes in te halen.

              Login om te reageren
  15. De Fiets zegt

    5 juli 2021 om 10:54

    Dat hele F1 circus is een grote schande en extreem vervuilend. Net zoals de veeteelt zou de F1 aan strenge regels moeten worden onderworpen.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      5 juli 2021 om 11:13

      De F1 is aan strenge regels onderwerpen. Anders reden ze nu niet met die hybride stofzuigers rond, maar met gillende V10’s

      Login om te reageren
  16. Design_Driven zegt

    5 juli 2021 om 10:56

    Je moet MB natuurlijk nooit uitvlakken maar ze hebben het duidelijk lastig, net als de andere low rake auto’s. Dat is niet iets wat ze zomaar kunnen oplossen.

    Ik denk dat Max een hele goede kans heeft, maar een keer corona, een foutje of ongeluk en MB doet weer mee voor de knikkers.

    De winnaar is sowieso de F1 kijker elke race is spannend gebleken, ze zitten allemaal zo zicht bij elkaar, smullen!

    Login om te reageren
  17. padoempats zegt

    5 juli 2021 om 11:00

    Max is inmiddels veruit favoriet. De bookmakers laten dat ook zien, die geven nu Max 75% op de overwinning en Lewis 25% kans.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      5 juli 2021 om 11:08

      Zijn dat dezelfde bookmakers die het EK voorspelden? Hahahaha….

      Login om te reageren
      • padoempats zegt

        5 juli 2021 om 11:52

        Elke bookmaker voorspelt het EK, wat wil je zeggen? De bookmakers hebben uiteindelijk altijd gelijk :)
        Dat Lewis 25% kans krijgt om kampioen te worden is nog steeds een reeele kans.

        Login om te reageren
  18. nicolasr zegt

    5 juli 2021 om 11:05

    Hamilton wordt gewoon kampioen. Met zijn eeuwige mazzel! ;-)

    Login om te reageren
  19. sportabgasanlage zegt

    5 juli 2021 om 11:07

    Er kan echt nog van alles gebeuren. Als Lewis de komende 4 races wint (+4x snelste ronde) en Max 4x 2e wordt, staan ze alweer op gelijke hoogte (beiden 254 punten). Bij uitval van Max kan het al veel sneller weer gelijk staan. Omgekeerd is het ook mogelijk dat Max eerst verder uitloopt, om vervolgens een dramatische 2e seizoenshelft te hebben. Wordt Lewis alsnog kampioen.

    De marge is gewoon veel te klein om nu al een voorspelling te doen.

    It ain’t over till the fat lady sings.

    Login om te reageren
    • padoempats zegt

      5 juli 2021 om 11:58

      Je moet je keuze ook baseren op stand van zaken, trend en wat komen gaat. Nu laat je het overkomen alsof het een fifty-fify setting is, maar dat is het niet.
      Op dit moment heeft Max een redelijke voorsprong, dat is al een groot voordeel.
      De laatste races heeft laten zien dat RBR de betere auto heeft, dat geeft Max dus meer kans de aankomende X races te kunnen verzilveren
      De laatste periode laat zien dat het met zowel Merc als RBR goed zit met de betrouwbaarheid, daar geeft geeft voordeel/nadeel voor beiden.
      De meeste races zijn in het voordeel geweest van RBR, de aankomende races neigen positiever. Alleen Hongarije, Zandvoort en Mexico traditioneel in het voordeel van RBR. Per saldo geeft dit Mercedes wat meer voordeel van de twijfel.
      RBR heeft zich in het verleden meer bewezen te kunnen verbeteren door het seizoen, dit geeft wat meer punten voor RBR.

      Alles samengevat zou ik Max dus meer kans geven om races te winnen dan Mercedes. Dit icm de ruime voorsprong die er al is, is Max nu bij uitstek favoriet geworden.

      Login om te reageren
  20. ericd zegt

    5 juli 2021 om 11:07

    Max laat zien wat Ham liet zien: rijden in een competitieve auto geeft je vleueueugels. Als na het zomerreces Mercedes weer komt met iets dat de auto sneller maakt, krijgen we nog een spannende strijd. Waar niet genoeg credits voor worden gegeven, is dat de Honda motor niet alleen snel is maar ook betrouwbaar.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    5 juli 2021 om 11:09

    Ik zet mijn geld op Lewis, die kan altijd wat extra geven. Nu denk ik niet dat Max een bevend rietje als Vettel wordt maar hij kan onder druk ook fouten gaan maken. Laat het maar spannend worden.

    Login om te reageren
    • goedverhaal zegt

      5 juli 2021 om 18:54

      @mashell: in elke comment van jou, bij elk artikel, is Hamilton de beste. Dus dit zegt weer niets…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 juli 2021 om 23:47

        Klopt. Het stikt hier van de Verstappen zwijmelaars maar fijn dat je het ook ziet, Hamilton is gewoon de allerbeste.

        Login om te reageren
        • goedverhaal zegt

          6 juli 2021 om 13:38

          @mashell: ik zal de laatste zijn om te beweren dat Max heel sympathiek is. Maar hij heeft wel meer ruw talent dan Lewis. Dat zullen we over 10 jaar ook concluderen, als Max hem heeft overtroffen. Daarnaast is Lewis een oogdienaar met een masker op. Een diva, die pretendeert anders te zijn. Lewis is van alles. Max is Max.

          Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      5 juli 2021 om 20:58

      Voorlopig is het Hamilton die fout na fout maakt, dus ik denk dat jij je geld kwijt bent.

      Login om te reageren
  22. willeme zegt

    5 juli 2021 om 11:21

    Ik denk dat het nog weleens heel erg spannend kan worden. Mercedes gaat echt nog wel een paar races winnen. Ook vind ik de nummer twee (Bottas) alsnog sterker ogen dan Perez, die nu wel even een paar races top 4 moet gaan rijden. Al de volgende GP krijgt de W12 een enorm aantal updates. Ook het feit dat Hamilton heeft bijgetekend zal wel wat rust geven in het team.

    Er komen nog een paar knotsgekke races aan en meestal is Hamilton dan altijd erg sterk (plus dat hij vaak iets geluk heeft). Vergeet ook niet dat Vettel in 2018 een tijdje aan de leiding ging en het leek alsof hij eindelijk zijn vijfde titel ging binnenhalen. Toen besloot Mercedes na een race of 8 dat de grap wel gemaakt was en gingen ze pas echt gas geven.

    Maar om de vraag te beantwoorden, ik denk toch dat Hamilton kan terugslaan. Ondanks zijn slechte score de afgelopen races, is de Mercedes niet traag of zo. Dus die Red Bull valt nog een keertje uit, Mercedes pakt een mazzeltje en het verschil is bijna weg. Daarbij vallen de RB banen weg en maken die plaats voor Mercedes-banen. Ik ben bang dat Hamilton het nog een keertje gaat flikken.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      5 juli 2021 om 11:37

      @willeme: Red Bull banen en Mercedes banen? Frankrijk werd gezien als een typische baan waar de Mercedes het goed zou doen en toch lag het daar nu erg dicht bij elkaar. Ik denk dat de Red Bull echt wel de Mercedes voorbij is qua snelheid. Ze kunnen kiezen voor een lagere downforce achtervleugel en toch geen tijdsverlies in de bochten hebben. Dan heb je gewoon een goed pakket.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        5 juli 2021 om 11:53

        @sportevo: dat klopt helemaal. Ik vond het verschil daar niet heel erg groot, eerlijk gezegd. Ja, Verstappen won de race, maar wel in de op één na laatste ronde haalde hij Hamilton in. Supergoed, gaaf en spannend! Maar het was geen Hongarije 2019 of Spanje 2021. Daarbij zat Max al bijna aan het einde van zijn gele banden die race.

        Monaco: weinig punten voor Mercedes, maar Bottas deed tot zijn stop heel erg goed mee.
        Baku: Die race had Hamilton gewoon kunnen c.q. moeten winnen.

        Dus met de updates van Mercedes in het achterhoofd en het feit dat deze hoogtswaarschijnlijk goed gaan uitpakken op de banen die eraan komen, doen mij vermoeden dat ze heus nog wel terugkomen. Ik denk dat het verschil kleiner is dan dat de uitslag van de afgelopen GP doet vermoeden.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          5 juli 2021 om 13:21

          @willeme
          Verstappen had natuurlijk moeten winnen in Baku, tot de klapband reed hij zonder problemen op kop, en eigenlijk had hij ook moeten winnen in Bahrein, dat is echt een wedstrijd die hij heeft “verloren”.

          Ik vraag me stiekem een beetje af of Hamilton niet een heel klein beetje last heeft van zijn leeftijd. Hij is op momenten super goed en weet met zijn talent en ervaring heel veel punten uit het vuur te slepen, maar hij maakt toch inmiddels ook best wel wat foutjes.

          Van de baan gereden in Italië, waardeloze kwalificatie in Monaco, knopjes op het stuurwiel indrukken in Baku, wederom zijn kwalificatie in Styrie verprutsen, zijn vloerplaat kapot rijden in Oostenrijk, ik denk dat dit eerder concentratie dingetjes zijn dan dat hij last heeft van druk. Ik ben ervan overtuigd dat de Hamilton van 2020 nu vóór Verstappen had gestaan.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            5 juli 2021 om 13:43

            @pomoek: Verrek, goede. Zo heb ik er nog niet naar gekeken, eigenlijk. Bij Hamilton lijkt de sleet er niet op te komen. Terwijl je bij Schumacher, Häkkinen, Räikkönen en gek genoeg Vettel de scherpte zag afnemen. Wat dat betreft is Alonso een klasse apart, zeker tijdens het gevecht met Russell om P10. Je zou niet zeggen dat Russel 13 is en Alonso 53.

            Het kan ook een combinatie zijn: leeftijd, veel druk, tweede rijder die af en toe stoeit met zichzelf, Verstappen in bloedvorm, gebrek aan ‘honger’.

            je zal weleens goed gelijk kunnen hebben. Toen Ferrari ineens supersnel was met met name Leclerc, wist Hamilton met een langzamere auto toch te pareren.

            Login om te reageren
            • sportevo zegt

              5 juli 2021 om 18:54

              @willeme: Schumacher verloor zijn scherpte? Niet in 2006, toen was het gevecht er nog tot de een na laatste race en wie weet wat er gebeurd was als de Ferrari motor niet de geest had gegeven in Japan. Misschien was het dan Schumacher die de titel had binnengehaald.

              In de periode 2010-2012 kun je misschien stellen dat hij de scherpte miste omdat hij er al 3 seizoenen uit was en behalve wat motorraces verder niets had gedaan maar persoonlijk zag ik niet een uitgebluste Schumacher.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                5 juli 2021 om 19:17

                @sportevo: misschien heb ik het wat ongelukkig uitgedrukt. Anders gezegd: in 2010, 2011 en 2012 legde hij het af tegen zijn teamgenoot, Nico Rosberg. Een teamgenoot die hij in zijn ‘goede’ jaren met gemak aan had gekund ;-)

  23. sportevo zegt

    5 juli 2021 om 11:34

    Mercedes zal echt nog wel eens een paar races gaan winnen maar momenteel ligt de overhand echt bij Red Bull.

    Lastig is ook het budget plafond. Eerder zou je als Mercedes kunnen zeggen ‘we pompen er nog een paar miljoenen in en we proberen alsnog dat kampioenschap binnen te halen’ maar nu heb je je resources ook hard nodig voor de auto van volgend jaar. Dus ik snap wel als ze zeggen dat de focus naar volgend jaar gaat want daar ligt de toekomst en niet bij de auto van dit jaar (hoe die ook presteert) want die is na de laatste race gewoon achterhaald. Bovendien, die auto’s zijn zo uitontwikkeld dat de tijdwinst die je kunt behalen minimaal zou zijn.

    Login om te reageren
  24. lebeaunl zegt

    5 juli 2021 om 11:44

    Norris for the Win!

    #knuppelinhoenderhok #gomax

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      5 juli 2021 om 21:01

      Norris is zeker baas, maar die McLaren redt het niet qua racepace t.o.v. Red Bull en Mercedes.

      Login om te reageren
  25. ghengiskhan zegt

    5 juli 2021 om 12:15

    Ja, ik durf wel te stellen dat Max wereldkampioen wordt. Zeker als hij over 2 weken Silverstone weet te winnen, wat natuurlijk het afgelopen decennium onbetwist Mercedes-territorium was, ziet het er erg slecht uit voor Lewis.

    Login om te reageren
  26. HZW zegt

    5 juli 2021 om 12:20

    Die sprintrace blijft een gevaarlijk onderdeel voor een Race weekend.
    Stel je krijgt een lekke band of kapotte voorvleugel, en je start achteraan of in het midden valt bij de hoofd race.
    Dan ziet het weekend resultaat er toch heel anders uit.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      5 juli 2021 om 13:13

      @HZW: strak argument. Ik denk dus dat er over het algemeen rustiger gereden zal worden dan tijdens een race. Een lekke band of schade gevalletje en je bent gezien.

      Login om te reageren
  27. Gulli zegt

    5 juli 2021 om 12:22

    Het feit dat Hamilton voor 2 jaar heeft bijgetekend zegt voor mij veel;

    – Ik kan natuurlijk niet in de man zijn hoofd kijken maar ik denk dat het wel duidelijk is dat hij zijn 8e kampioenschap wil halen en dat het daarna welletjes is. Daarna kan hij zich lekker bezig houden met zijn groene raceteam en wat hij nog meer aan boodschappen wil kunnen verkondigen.
    – Hij ziet het dit jaar niet meer gebeuren omdat ze de pace missen en omdat Perez dit jaar meedoet om hun strategiën te ondermijnen
    – Volgend jaar worden alle kaarten compleet geschud en zou in theorie Haas nog titelkandidaat kunnen worden (in theorie he). Hij weet nog niet zeker of ze volgend jaar al een kampioenswaardige auto hebben dus hij pakt samen met het team een leerjaar om te zien hoe ze ervoor staan. Lukt het in dat jaar niet, dan heeft hij er vertrouwen in dat Mercedes dusdanig snel kan ontwikkelen om het jaar erop wel voor het kampioenschap te kunnen gaan. Dat is zijn laatste kans. Vergeet niet dat RB de aandrijflijn nu zelf moet ontwikkelen, ondanks dat ze een hoop mensen van Honda erbij krijgen is het niet hetzelfde als een motor afnemen van een fabrikant met jaren ervaring in de F1.

    Dus; dit jaar Max kampioen, volgend jaar hebben we geen idee maar we kunnen wel veilig stellen dat het óf Max óf Lewis wordt. Het jaar daarop denk ik dat het gewoon weer Hamilton wordt.

    Login om te reageren
  28. soes750 zegt

    5 juli 2021 om 12:23

    Als iemand het kan is Hamilton het wel. Hij zal nooit opgeven. Daarnaast is de man ook nog even veelvoudig wereldkampioen. Hij kan dus wel sturen.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      5 juli 2021 om 21:03

      Als iemand gestrest en paniekerig reageert is het Hamilton wel. Hij is die druk helemaal niet gewend omdat hij de afgelopen 7 jaar op z’n gemak (in de veruit superieure Mercedes) naar P1 kon tuffen..,

      Login om te reageren
  29. cloverleaf zegt

    5 juli 2021 om 14:24

    Mercedes was in Frankrijk stiekem gewoon sneller dan RB. Op Silverstone kunnen ze dat wellicht ook zijn. Het zit gewoon heel dicht op elkaar.

    Login om te reageren
  30. erikabarth zegt

    5 juli 2021 om 14:29

    Natuurlijk gaat Lewis dat lukken, .

    Login om te reageren
  31. Dutchdriftking zegt

    5 juli 2021 om 15:46

    Iedere race waarin Max meer punten pakt dan Lewis wordt de kans voor Lewis kleiner, zo simpel is het. Ik hoop vooral dat Norris ook nog wat puntjes bij hem en Bottas wegsnoept, mocht Ricciardo er ook nog tussen kruipen dan is het helemaal mooi.

    Login om te reageren
  32. rob5nismo zegt

    5 juli 2021 om 17:24

    Ik ben heel benieuwd na de zomerstop wat voor konijn Mercedes uit de hoge hoed trekt

    Login om te reageren
    • Instyle zegt

      5 juli 2021 om 18:05

      Mercedes konijn gaat hol in. Max en RB staan op het hol. Toveren overlaten aan Hans Kazan😉

      Login om te reageren
  33. viggen93 zegt

    5 juli 2021 om 19:54

    De druk op Lewis om te presteren met druk is goed voor de formule 1. Laten we hopen dat Max z’n pace houdt en gaat als een speer.
    Pas bij 70 punten voorsprong gaat Lewis het zongoed als opgeven.

    Login om te reageren
  34. baserati zegt

    5 juli 2021 om 20:42

    Afgelopen seizoenen maakte Lewis (Mercedes) het verschil en een niet te overbruggen voorsprong in de eerste paar races.
    Nu is dat anders en lopen ze vooralsnog best gelijk op want uiteindelijk is het voor Max 2 races ernaast staan (het hoeft ook niet door jezelf te gebeuren) en Lewis kan zijn underdog kaart weer inwisselen voor een joker.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North