• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lichtgewicht aero kit voor BMW M3 van Vorsteiner

Auteur: Dennis, gepost 2 april 2009 om 11:03 – 33 Reacties

Afbeelding Lichtgewicht aero kit voor BMW M3 van VorsteinerAfbeelding Lichtgewicht aero kit voor BMW M3 van VorsteinerAfbeelding Lichtgewicht aero kit voor BMW M3 van VorsteinerAfbeelding Lichtgewicht aero kit voor BMW M3 van Vorsteiner

BMW M3 - Vorsteiner
Vorsteiner, een tuner uit het Amerikaanse Californië met een voorliefde voor Duitse auto’s, heeft een lichtgewicht aero kit voor de BMW M3 sedan ontwikkeld.

De kit bestaat uit een carbon voorspoiler die moet zorgen voor extra downforce en geeft de M3 een iets agressievere smoel zonder over het randje te gaan. Van achteren monteerden de heren een carbon diffuser. De klep van de kofferbak kreeg een geïntegreerde spoiler. Deze zorgt voor meer downforce en is een derde lichter dan de standaarduitvoering. Het 4,0 liter V8 blok met 420 pk en 400 Nm koppel vond Vorsteiner potent genoeg en liet men ongemoeid.

De tuner doet geen uitspraken over wat het effect is van de ingreep op de uiteindelijke prestaties. Wat het geintje moet kosten is evenmin bekend, maar behandelingen met carbon tikken altijd lekker aan. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het de investering waard zal zijn, maar het ziet er wel netjes uit.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, tuning, vorsteiner

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Kia Sorento [updated]
Volgend bericht: China waarschijnlijk al dit jaar grootste autoproducent »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dirk zegt

    2 april 2009 om 11:06

    Tja, voorkant is nog mooi, maar die achterkant is echt lelijk. Die bult op de achterklep past niet eens bij de auto…

    Login om te reageren
  2. mrp zegt

    2 april 2009 om 11:10

    Di achterkant is idd erg lelijk… Ze hadden beter de achterklep van de e46 M3 CSL kunnen kopieeren!

    Login om te reageren
  3. Benjamin1 zegt

    2 april 2009 om 11:11

    Hij wordt er vast veel zuiniger door, daar ging het natuurlijk om.

    Login om te reageren
  4. vwpassat3.2 zegt

    2 april 2009 om 11:15

    Ouch, gewoon van afblijven! stomme amerikanen!

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    2 april 2009 om 11:18

    Dit lijkt me zinnige tuning, je kunt wat verder gaan dan de fabrikant, omdat je klantendoelgroep specifieker is. Op een track day zal je het effect merken.

    Het verbeteren van een al zo hoog getuned BMW blok is zo duur, dat de kosten/baten niet in verhouding zijn. Afblijven dus.

    Login om te reageren
  6. Roy zegt

    2 april 2009 om 11:21

    Dat is toch geen diffusor? je moet gewoon dat ding van de Zonda R eronder hangen, flinke splitter voorop, carbon bodemplaat en kneiterlaag houden die auto. Dat is downforce!

    Login om te reageren
  7. MDA zegt

    2 april 2009 om 11:25

    Als je hem echt lichter wil maken… monteer dan een plastic achterruit, plastic ruiten achterpassagiers (alleen dat niet bewegende stukje) en een carbon motorkap (wel netjes wit spuiten…). Al die ruiten zitten boven het zwaartepunt van de auto, dus het gewicht gaat omlaag, maar ook het zwaartepunt.

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    2 april 2009 om 11:27

    beroerde photoshop.
    ze twijfelen zelf waarschijnlijk ook nog over die boot lip.
    eerst effe de reacties van kenners afwachten totdat ze echt hun dremelsetje en polyesther matjes pakken.
    hier een reactie van een kenner: kill your self

    Login om te reageren
  9. audi a5 zegt

    2 april 2009 om 11:40

    In de categorie spreekwoorden en gezegden:

    ‘Een lelijke eendje wordt nooit een mooi zwaantje’.

    Login om te reageren
  10. babbaloerie zegt

    2 april 2009 om 11:42

    @audi a5

    Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

    Al vind ik dat hier niet echt van toepassing. Zo’n ducktail spoiler a’la CSL is heel mooi, al is die hier niet nog niet af lijkt het wel.

    Login om te reageren
  11. Michiel_vd_Brink zegt

    2 april 2009 om 11:46

    Die diffusor is niet meer dan een carbon sierstukje.
    Wanneer een diffusor niet tot ver onder de bodem doorloopt, heeft hij geen enkel nut. De diffusor zoals we die op veel racewagens kennen is namelijk slechts het eindstukje van een compleet gladde bodemplaat met een oplopend en breed uitwaaierend gedeelte. Zodra de bodemplaat wordt onderbroken door een rommelig gevormd uitlaatsysteem, differentieel, wielophanging of kentekenplaat, dan wordt het effect van onderdruk door de wervelingen van die storende elementen geheel teniet gedaan.
    Let daar voortaan maar eens op als een tunert de zoveelste ‘nieuwe’ en ‘aerodynamisch verbeterde’ diffusor monteert. Als deze geen geheel vormt met een gladde bodemplaat, zijn alle praatjes over ‘aerodymanische verbeteringen’ totale onzin.

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    2 april 2009 om 11:46

    @audi a5

    nog een: “als je het doet, doe het goed!”

    In jou geval, koop het origineel :lol:

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    2 april 2009 om 11:51

    @ Michiel van den Brink

    idd, je kon het niet beter zeggen.

    Login om te reageren
  14. audi a5 zegt

    2 april 2009 om 11:51

    @Laurens

    En nog eenDje:

    ´Wie een bal kaatst….´

    ;-)

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    2 april 2009 om 11:55

    Dus voortaan bij iedere auto met een zogenaamde diffusor eerst even onder de auto gaan liggen om te zien of er geen rommelige techniek te zien is. Je zal versteld staan hoeveel moderne sportieve auto’s een nep-diffusor hebben!

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    2 april 2009 om 11:57

    @ audi a5

    nog eenTje dan

    “Wie tegen de wind spuwt, krijgt een vuile baard”

    ;)

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    2 april 2009 om 12:06

    @audi a5

    kwak ;-)

    @michiel

    allemaal, tenzij het sportauto’s zijn.

    Diffusor en kofferbakruimte zijn onverenigbare begrippen.

    Login om te reageren
  18. CSL zegt

    2 april 2009 om 12:12

    Supervet.
    Moet je die banden zien. In het echt zal die nog veel bruter zijn natuurlijk.
    Carbon=Welkom

    Login om te reageren
  19. JH zegt

    2 april 2009 om 12:13

    En is het niet zo dat een diffusor pas goed begint te werken bij snelheden die de meeste auto’s met zo’n diffusor toch nooit halen ;)

    Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    2 april 2009 om 12:17

    En bij legale snelheden al helemaal niet…

    @ Laurens: er zijn zelfs sportwagens die een geheel of gedeeltelijk disfunctionele diffusor hebben. (psssst….. audi R8… Corvette C6…)

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    2 april 2009 om 12:24

    @jh

    verbieden dan maar, alles sneller dan een Aygo?

    OT: leuk voor een imago. Maar welk?

    Login om te reageren
  22. Majinstar zegt

    2 april 2009 om 12:57

    Totaal mislukt. Bij een tuner verwacht je op z’n minst dat ze wat extra pk-tjes uit de motor weten te persen. Met zo’n geïntegreerde spoiler zullen mensen snel denken dat je een beginnende tuner bent, al helemaal met die achterhaalde blackline achterlichten van 2007 die je voor ongeveer 500€ inclusief montage bij de gewone Bmw dealer kan halen.

    Het is inderdaad een investering niet waard. Jammer dat ze Bmw daarvoor hebben gebruikt.

    Login om te reageren
  23. Guido zegt

    2 april 2009 om 13:11

    Dus kortom, het heeft geen nut, geen meerwaarde voor je auto en de kit is lelijk. afblijven dus aub M3 rijders ;)

    Login om te reageren
  24. bartholomeo zegt

    2 april 2009 om 13:25

    ik snap het niet, iets toevoegen om de auto lichter te maken?
    Als je je auto wil lichter maken val dan zelf eerst 20kg af ( indien mogelijk natuurlijk) . Veel makkelijker dan alles uit je auto te slopen :)

    Login om te reageren
  25. Michiel_vd_Brink zegt

    2 april 2009 om 13:32

    @ bartholomeo: Inderdaad! Vroeger, in mijn fanatieke wielren periode, leerde ik ook dat, in plaats van €300,- meer aan een lichtgewicht fiets uit te geven, het vaak lonender was om voor iedere wedstrijd eerst even goed naar de WC te gaan. Scheelt al gauw het gewicht van een volle bidon. ;)

    Login om te reageren
  26. sebastianchubasco zegt

    2 april 2009 om 13:53

    jammer dat auto’s die er prat op gaan lichter gebouwd te zijn er vaak zwaar uitzien… als je naar een alfa romeo 1600 GTA kijkt dan heb je ook het gevoel dat de auto licht is…

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    2 april 2009 om 13:57

    @sebastianchubasco

    Hoe kan ik dat als min of meer Alfist vergeten zijn :-)

    @audi a5

    Voor het origineel moet je bij Alfa zijn!

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    2 april 2009 om 15:17

    @Laurens voor de rommel moet je bij alfa zijn

    Login om te reageren
  29. BananaFlip zegt

    2 april 2009 om 16:44

    Dat ziet er inderdaad uiterst netjes uit.
    En dat wit weer he…
    Wit is alleen hip op een M3.

    Login om te reageren
  30. M-lover zegt

    2 april 2009 om 17:22

    duidelijk nagemaakt op de M-csl! vanvoor, ok, vanachter…BAH

    Login om te reageren
  31. monk zegt

    3 april 2009 om 02:53

    hij is lekker dik geworden. hij is redelijk subtiel gewijzigd, naar mijn mening is dit toch wel een van de mooiere bmw spoiler-kits.

    Login om te reageren
  32. RVH zegt

    3 april 2009 om 08:29

    Waarom hebben ze nou niet de facelift-versie gedaan??

    Hmm… ik vind hem matig

    Login om te reageren
  33. bmw sloper/killer zegt

    3 april 2009 om 21:26

    het blijft een slechte tank!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North