• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche Cayenne

Auteur: Dennis, gepost 11 mei 2009 om 20:00 – 48 Reacties

Afbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche CayenneAfbeelding MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche Cayenne

MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche Cayenne
Misschien heel maf, maar wij hadden nog nooit van tuner MAFF gehoord. De onbekende Roemeense tuner uit Boekarest geeft direct een opvallend visitekaartje af met wat zij het Muron project noemen. Niet te verwarren met het Engelse woordje “Moron”, alhoewel? Het moge duidelijk zijn dat hier een Porsche Cayenne ingrijpend onder handen is genomen.

De Styling Kit is beschikbaar voor de gehele Porsche Cayenne range en bestaat uit glasvezel onderdelen, die kunnen worden versterkt met carbon. Ik hoef je niet te ver vertellen dat men de grille opnieuw heeft vormgegeven, waarbij LED dagverlichting natuurlijk niet ontbreekt en de koplampen werden voorzien van booskijkers. Side skirts, een dakspoiler en carbon buitenspiegels met geïntegreerde LED richtingaanwijzers is slechts een greep uit de lange lijst met wijzigingen.

De aanpassingen gaan aan de achterkant van de auto rustig verder en ook het interieur is niet ontzien. De achterbumper met prominente uitlaten vallen natuurlijk direct op evenals de carbon covers voor de achterlichten. Voor de overige details verwijs ik je naar onderstaand persbericht.

MAFF beperkt zich niet enkel tot de cosmetische aspecten, want ieder model kan naar wens op zo’n 100 pk extra “juice” worden getrakteerd. De top uitvoering heeft meer dan 700 pekaatjes schoon aan de haak. De vering kan tot 80mm worden verlaagd voor verbeterde rijeigenschappen. We kunnen niet anders dan toegeven dat het alles bij elkaar niet eens zo heel MAF(F) projectje is, want ze zijn ongetwijfeld een poos van de straat geweest.

MAFF Muron Wide Body Styling Kit voor Porsche Cayenne

  • “Muron” wide body kit for the entire Porsche Cayenne range
  • Custom styled cockpit with Alcantara leather and carbon fiber inserts
  • Multimedia system and sound system configured after a MAFF concept
  • Power kit for the engine and sport exhaust tips designed by MAFF
  • Retuned electronic suspensions and especially designed MAFF alloy wheels

Popularity turned the Porsche Cayenne into quite a common presence on the roads. This explains why the german model features in the portfolio of so many car tuners. Unfortunately, the big sales volume made the aftermarket industry follow in the foot steps of the stock car manufacturers. And this is because they started producing the so called exclusive, unique body kits in large series.

For all these reasons, MAFF Tuning developed the Muron project such as to offer the alternative of a truly custom interpretation of the super SUV. Thus, the Muron package represents a complex stylistic approach, which makes it more than sufficient for seriously amplifying the already powerful personality of the Cayenne.

But what really sets Muron apart from other tuners’ body kits is that MAFF proposes it as only the base on which the clients can build their fantasies. This is what actually means to offer custom services. This is what defines MAFF Tuning.

The Muron body kit is built of fiber glass components, in which elements of carbon fiber can be implemented. The package comprises of the following: front and rear spoilers, front grille with integrated LED daytime running lights, side skirts, roof spoiler, bonnet with dramatic scoops, masks for the head lights and tail lights, a discreet adornment for the boot lid, inserts of carbon fiber for the door handles, rear view mirror carcases with integrated LED signal lights and exhaust tailpipes covers. Each of these elements are a MAFF design and this is why the cars are adorned with the MAFF and Muron logos.

Even the light alloy wheels are a special MAFF design. And their dimensions vary according to the request of each and every client. Also dedicated to the exterior of the car, the clients can choose a unique color or nuance for the paint, under the assistance of the specialized MAFF painters. The color mix and the painting process itself take place in the MAFF workshop, which is equipped with a high class painting booth.

For the interior of the car one can configure a virtualy unlimited number of layouts. This is possible due to the liberty MAFF gives to its clients regarding the choice of color, combination of materials, stitching design, embroiderments and inserts (carbon fiber among others). Only the finest leather types, like Alcantara, are used to tailor the cockpit. Even exotic alternatives like leather with a surface that imitates the carbon fiber texture have been selected by our customers. And the design, as well as the entire tailoring process are the work of the specialized department of the MAFF workshop.

The general feel of the lavishly styled cockpit is further nuanced with the help of ambiental lights, like the ones in the door sills which light up the Muron name.

And because every MAFF concept is meant to flatter each of the human senses, the configuration of the sound system is as elaborate and quality focused as the rest of the Muron project. So, depending on what the clients desire, there can be installed varied sound systems with first class components from brands like Alpine. MAFF tunes them and incorporates them in the cockpit’s design with great attention to detail and in a very elegant manner. For example, the subwoofer placed in the boot of the car is inside a resonance box upholstered like the rest of the cockpit. This box may even include a hidden storage aria.

There is also a multimedia kit, which includes the navigation system and is compatible with any audio or video format. On its main display, which can retract in the dashboard, are also shown the images captured by the video cameras integrated in the front and rear bumpers. Of course, the multimedia unit is correlated with the auxiliary displays, which can be implemented in the head rests, in the ceiling or in any other place, if the client’s fantasies dictate so.

The Muron project means personality, refinement, fantasy but we can not omit the fact that our object of work is a Porsche, a name acknowledged as being synonymous with performance and racing. Thus, MAFF set free even more of the potential this massive sports car has. Regardless of the engine version we work on, we can raise the power with up to 100 HP, without affecting the endurance of the engine. The power bonus is the result of the reconfigured electronic management of the engine, the fitting of bigger turbines and sportier admission systems and all the additional components for these.

The MAFF portfolio includes some unique models able to develop over 700 HP. This is why MAFF engineers also adjust the suspension of the car, aiming to improve its dynamic behavior. The ride height is consequently reduced by up to 8 cm. This is done by tuning the electronic management of the stock suspensions. (maffracing.ro)

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Jet Pack Man wint dragrace van de Ford Focus RS
Volgend bericht: Chinese Huatai kopieert de Bentley Flying Spur »

Lees Interacties

Reacties

  1. rebbels zegt

    11 mei 2009 om 20:02

    Deze auto nog lelijker kunnen maken dan hij al is, daar neem ik mijn petje voor af!

    Mafkezen!

    Login om te reageren
  2. TYPHOON zegt

    11 mei 2009 om 20:02

    Het ziet er allesinds zeer bruut uit

    Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    11 mei 2009 om 20:04

    ziet er grof uit±D

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    11 mei 2009 om 20:05

    Zo tune je een auto :lol:

    OT: zinloos, koop een Th!nk als je wilt scoren ;-)

    Login om te reageren
  5. CarWasher zegt

    11 mei 2009 om 20:05

    haha, bruut zekers!!
    agg.. ik vond um zowiezo al een lelijk autotje.. alsof er iemand op de moterkap is gaan staan..

    koopliever een Q7 V12 en ga BMW M3 en M5 rijders plagen

    Login om te reageren
  6. Ton zegt

    11 mei 2009 om 20:06

    Ik hoop dat dit op een misverstand berust en blijkt dat het om een mislukte Photoshop gaat… Dit wil je in het echt toch niet tegenkomen!

    Login om te reageren
  7. Bugger zegt

    11 mei 2009 om 20:15

    Wat een gedrocht! Die bumper, witte accenten en LED is erg goedkoop. Het exterieur ziet eruit als Photoshop en hopelijk blijft het daar ook bij..

    Login om te reageren
  8. a_buis zegt

    11 mei 2009 om 20:17

    Maffe Morons wat een onsmakelijke monster. Aan de andere kant wel een linkerweghelftopruimer denk ik, wanneer je dit in je spiegeltje ziet…. Van binnen echt gruwelijk.

    Login om te reageren
  9. G_deGroot zegt

    11 mei 2009 om 20:21

    Dat interieur ziet er eigenlijk niet slecht uit.

    Login om te reageren
  10. Nilo zegt

    11 mei 2009 om 20:25

    Die mega luchthapper is te veel, het is net of hij de snelweg schoon wil likken.
    Stelletje murons. Met een wat normalere voorbumper zou ik er wel over willen nadenken om zo’n ding te kopen, buiten mijn leeftijd en financieele gesteldheid om dan:P.
    Zal wel niet het goedkoopste setje zijn. Maar als hij ook in roemenie wordt gemaakt zal het wel iets minder duur zijn. Hopen dat die gasten een beetje met glasvezel om kunnen gaan.

    Login om te reageren
  11. Nilo zegt

    11 mei 2009 om 20:28

    En op de tweede foto zie je trouwens ook een audi Q7 bumper liggen. Misschien proberen ze die groteskheid te evenaren?

    Login om te reageren
  12. Gnermo zegt

    11 mei 2009 om 20:29

    Volgens mij is hij gewoon met de computer getekend.

    Login om te reageren
  13. Lucb zegt

    11 mei 2009 om 20:31

    Ik vind het wel wat hebben, alleen de grille wil ik dan wel mee gespoten zien

    Login om te reageren
  14. Tom307 zegt

    11 mei 2009 om 20:33

    hahahahah, nog even en peugeot gaat de 908 bouwen op chassie van de cayenne :p dis is al een goede stap daarnaartoe

    Login om te reageren
  15. Feer22 zegt

    11 mei 2009 om 20:36

    G_deGroot schrijft:

    11 May 2009 om 20:21
    Dat interieur ziet er eigenlijk niet slecht uit.

    Ben ik het wel mee eens

    Login om te reageren
  16. Mardec zegt

    11 mei 2009 om 20:38

    Haha, ik ga uitgelachen worden, maar dit vind ik de best getunede cayenne die ik tot deze dag gezien heb :D

    Login om te reageren
  17. DrsDre zegt

    11 mei 2009 om 20:43

    Het probleem is dat Bucuresti in het zuiden ligt, heb je ander soort mensen dan in het noorden van Roemenië.
    Ga naar een stad als Cluj-Napoca en je komt kwalitatief betere
    tunings tegen – en een heleboel Dacia Logan taxi’s (maar dat terzijde).

    De smaak die ze in het zuiden hebben over tuning is duidelijk te zien op de Porsche. In het noorden (Transylvannië ookwel Ardeal) houden ze van we bescheidenere tunings – uitzonderingen achterwege gelaten.

    Login om te reageren
  18. Kane_sting zegt

    11 mei 2009 om 20:43

    MAFF = MAF! duidelijke taal van de “roemenen”

    Login om te reageren
  19. sven2 zegt

    11 mei 2009 om 20:54

    deze kar is écht écht af!!! normaal ben ik niet zo voor getunde Cayennes, in het byzonder voor die van RUF, maar dit, dit slaat alles, deze bak is AFFF!!!

    Maff zeg :P

    Login om te reageren
  20. rotorhead zegt

    11 mei 2009 om 20:59

    Zelden een tuner zulke goede foto’s zien afleveren.
    En die aanpassingen kan ik nog best waarderen! En als ik zo naar die vloermatten kijk, leveren ze geen half werk.

    Login om te reageren
  21. joejojo zegt

    11 mei 2009 om 21:03

    @DrsDre:

    Hey, toevallig ook iemand uit Cluj? Deel je mening in ieder geval, maar ik moet zeggen dat het nog niet eens zo een slechte tuning is van de MAFFiozen :)

    Groeten vanuit cartier Manustur…..Cluj

    Login om te reageren
  22. DIPSHIT zegt

    11 mei 2009 om 21:12

    interieur is wel mooi, maar het exterieur is wel apart te noemen (op zen minst)

    Login om te reageren
  23. Aileron zegt

    11 mei 2009 om 21:13

    sorry, i think i’m gonna puke;)

    Login om te reageren
  24. Aileron zegt

    11 mei 2009 om 21:15

    Het inerieur is wel vakmanschap-> respect daarvoor maar waarom in hemelsnaam in een porsche cayenne

    Login om te reageren
  25. Roelovic zegt

    11 mei 2009 om 21:21

    wat een gigantische muil :o

    Login om te reageren
  26. Nyazzin zegt

    11 mei 2009 om 21:25

    Zo je kan met gerust hart zeggen dat je de grootste rijdende muggenhapper hebt op de weg. Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  27. WieAndersDasAuto zegt

    11 mei 2009 om 21:33

    Van binnen is het super goed gedaan. Alleen laat ik het maar niet over de buitenkant hebben… Een beetje overdreven hoor.

    Login om te reageren
  28. E92m3 zegt

    11 mei 2009 om 21:49

    Ik vind em echt gruwelijk… mooi!
    Misschien is de voorbumper te, maar zou hem wel eens in het ‘echt’ willen zien. Het interieur ziet er zeker strak uit!

    Login om te reageren
  29. Neluz zegt

    11 mei 2009 om 22:12

    ik moet toegeven dat deze zoiezo mooier is dan dat die standaard is. :P Dus alle cayenne eigenaars ff naar die MAFFe tuner en er rijden tenminste beetje mooie cayenne’s rond :D

    Login om te reageren
  30. M3E92 zegt

    11 mei 2009 om 22:17

    ASMA iemand?

    Login om te reageren
  31. Osca zegt

    11 mei 2009 om 22:43

    Holy ***** ik vind die normale zooo verschrikkelijk lelijk maar deze is mooi! gruwelijjjjjk :D

    Login om te reageren
  32. Guido zegt

    11 mei 2009 om 23:11

    Wauw, luxeflex :D dat hebben wij in de badkamer..

    Login om te reageren
  33. Tiger zegt

    11 mei 2009 om 23:19

    Die bodykit ziet er totaal niet uit maar de stoffering in de binnenkant vind ik wel luxe uit zien.

    Login om te reageren
  34. Rocket Dog zegt

    12 mei 2009 om 00:19

    Helemaal top. Wat een voorkant.

    En dan zo’n naar de tennis club.

    Wat een giller……

    Login om te reageren
  35. Eric zegt

    12 mei 2009 om 01:54

    Dat ding is gewoon een monster..

    Login om te reageren
  36. DrsDre zegt

    12 mei 2009 om 08:33

    @joejojo
    Heel toevallig wel!
    La revedere din centru!(Daar wonen mijn bunici nog…)

    Login om te reageren
  37. joejojo zegt

    12 mei 2009 om 08:42

    @DrsDre
    Vanuit het centrum zeg je? Ben je ‘Ollander of ben je native Roemeen?
    Misschien een keer pilsje drinken op het terras?
    Johan Horst 0741-456009 Bel maar een keertje. Het is hier in ieder geval terrasweer….25 graden :)

    La revedere!

    Login om te reageren
  38. DrsDre zegt

    12 mei 2009 om 08:55

    Half Roemeen, maar ik voel me sterker verbonden met mijn Roemeense kant dan mijn Nederlandse.
    Ik had het over Centru, omdat mijn opa en oma daar wonen ivm de mitropolit…
    Gelukkig is het in Cluj wel 25, ben blij dat het hier 19 is…
    Maar is een goed idee, ik ben over 2 maanden weer in Roemenië…
    La revedere!

    Login om te reageren
  39. Jaapie zegt

    12 mei 2009 om 09:28

    MAFF-kees

    Login om te reageren
  40. Think-Tank zegt

    12 mei 2009 om 09:49

    Kunnen die luxaflexen ook dicht? Dan zie je mijn Louis Vuitton interieur niet liggen en stelen ze mijn veiligheidsgordels misschien niet… :lol:

    Login om te reageren
  41. Majinstar zegt

    12 mei 2009 om 10:50

    De Porsche Cayenne heeft zijn beste tijd alweer gehad, als je nu zo’n auto koopt sta je alleen maar voor schut en met zo’n Roemeens body kit helemaal.

    Login om te reageren
  42. Cantago zegt

    12 mei 2009 om 11:36

    Dat ziet er verdomd gaaf uit! Vooral het stuur, en die stoelen! Erg gaaf!

    Login om te reageren
  43. Lotus-Omega zegt

    12 mei 2009 om 13:57

    haha! maf is het zeker! nee, hou dat gedrogt maar mooi in roemenië!

    Login om te reageren
  44. BananaFlip zegt

    12 mei 2009 om 15:33

    *KUCH*ASMA*KUCH*

    Getsiejetsie.
    Dat is best wel overdone.
    Maar wel heel erg groen, dat MAFF in hoofdletters ;) .
    Eigenlijk best wel maf dus.

    Login om te reageren
  45. joejojo zegt

    12 mei 2009 om 19:50

    @DrsDre:

    Haha………..Centru………….dacht ff aan onze heerlijke chaotische binnenstad van Cluj :) Waar de auto’s je van de sokken rijden.

    Anyway, bel me maar als je er bent, zat terrasjes bij ons zoals je wel weet.

    Groeten,

    Johan

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    12 mei 2009 om 22:37

    Met zulke kleuraccenten, goed gepoetst, met deze belichting en in deze omgeving komt hij nog best goed tot zijn recht. Alleen… Als je dit ding, een beetje vuilig in het grauwe licht van de stad ziet, zal het tegenvallen…

    Login om te reageren
  47. TMNL zegt

    7 juni 2009 om 02:55

    Zou de motor wel genoeg koeling krijgen?

    Eentje voor onder het kopje:
    “Zou ik nog niet in dood gevonden willen worden”

    Login om te reageren
  48. Marco zegt

    28 juni 2009 om 16:16

    Er staat ook echt 80.000 keer MAFF overal op en in de auto, erg maf(f)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North