• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory Stallone (Ferrari 599) gecrasht. Alweer?

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 september 2012 om 15:54 – 11 Reacties

Gecrashte Mansory Stallone
Avast mateys! Bad news be comin’ out of the Ukraine. Some scallywag be crashing his Mansory-tuned Ferrari 599 GTB. Jo-ho-ho, and a bottle of rum?*

Vanuit Kiev bereiken ons beelden van een Mansory Stallone die behoorlijk kapotstuk is. De wielen zijn zeg maar iets anders uitgelijnd. Doet dat een belletje rinkelen? Nee? Dan gaan we even 4 jaar terug in de tijd, toen we een eveneens rood-zwarte Mansory met een neuscorrectie zagen. In Kiev..

Aangezien een Mansory Stallone geen Audi A3 is die je op elke straathoek ziet, zit het er (heel) dik in dat het hier om dezelfde supercar gaat, die dit keer een wat extremer spelletje tikkertje heeft gespeeld. Als je het ons vraagt is de 720 pk sterke unit volle bak zijwaarts tegen enkele niet zo meegevende obstakels gegleden. Drive it like you stole it, dat kennen ze in Oost-Europa wel.

Volgens de filmer vond dit schuivertje op 1 september jongstleden plaats. Nadere info ontbreekt, maar gelukkig hebben we DE BEELDEN nog! (via)

* Maar genoeg van dat. De hele dag praten als een piraat is vermoeiend, en irritant bovendien, dus hier laten we het even bij.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

599, crash, Ferrari, mansory, tuning, Video

Vorig bericht: « Details Porsche 918 Spyder uitgelekt [incl Ringtijd]
Volgend bericht: Porsche snijdt in toekomstige investeringen, productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    19 september 2012 om 15:59

    Zo zie je maar weer, tuningboeren moeten gewoon van een Ferrari afblijven. Gewijzigde wielen en onderstel. Lekker verlagen en een paar flinke spoilers die de aerodynamica veranderen en je maakt een auto die al tricky is op de limit nog moeilijker te houden. Mansory maakt Showcars geen Go-cars.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 september 2012 om 16:03

      @E34M5Touring: Ach, die Belg laatst crashte ook gewoon keihard met z’n mooie 4wd Ferrari FF..
      Vermoed eerder dat het gewoon weer stoerdoenerij was.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        19 september 2012 om 16:10

        @kaasboerin: Ik bedoelde er ook niet mee dat het met een stock ferrari niet kan gebeuren. Maar ik heb altijd mijn twijfels bij het tunen van merken als Ferrari Porsche Lamborghini etc. Ik bedoel, dat zijn auto’s waarbij aerodynamica een grotere rol speelt dan bij een 93er Opel Corsa 1.2 met DTM Spoiler. En het zijn merken die decennia ervaring hebben met racerij en de krachten en snelheden die er mee worden bereikt. Zij stellen zo’n auto vervolgens af op een wijze dat ie (nagenoeg) optimaal presteert. En dan komt er een Mansory met hun spoilertjes en diffusers etc en die verlagen hem nog iets. En dan? Ik zou er niet op vertrouwen dat een bedrijf wat geen racehistorie heeft en wat geen miljarden aan ontwikkelings kosten heeft gemaakt weet hoe ze een Ferrari beter moeten afstellen dan Ferrari zelf. Dan ga ik mij afvragen in hoeverre zoiets invloed heeft op de auto. Juist op momenten dat je het het hardst nodig hebt (namelijk gripverlies) kan dit volgens mij een verschil maken.

        Login om te reageren
        • imdoctorbob zegt

          19 september 2012 om 17:01

          @E34M5Touring: Het verbaast mij ook altijd hoe ongeloofelijk slecht fabrikanten zoals ferrari en porsche wel niet zijn. Vaak kan de gemiddelde tuner een week na release van een nieuwe auto al een splitter/spoiler leveren die meer downforce levert…

          Dit was bedoelt sarcastisch natuurlijk. Maar wilde nog even melden dat behalve dat E34M5Touring een goed punt heeft, het ook altijd dubieus is dat een tuner met amper budget dit soort dingen kan beweren.

          Login om te reageren
        • fapfap zegt

          20 september 2012 om 09:27

          @E34M5Touring: Goed punt, ik vond dat ook altijd opmerkelijk. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden wanneer het niet Mansory getupperwared zou zijn. We weten de oorzaak niet, maar wat we wel weten is dat met zo’n schade de bestuurder gewoon veel te snel gereden heeft.
          En aerodynamica en downforce heb je op openbare wegen niet zo veel aan, dat begint pas te werken vanaf de 100kmh, dus in snelle lange bochten. Wanneer Mansory dat verkloot heb je misschien wat minder grip, maar het uiteindelijke verschil zal weinig uit maken denk ik, in ieder geval veel minder dan de afstelling van de wielophanging waarmee je het totale weggedrag verandert.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            20 september 2012 om 11:07

            @fapfap: Nee ik ook niet. Dit had net zo goed kunnen gebeuren met een stock Ferrari. Alleen ik ben benieuwd wat het verschil is. En gezien de schade reed ie toch wel richting de 100 denk ik. Ik heb zo’n idee dat het verschil maakt. Een vriend van me kocht toen ie net zijn rijbewijs had zo’n zwaar verknutselde 93er Escort. Spoilers diffusers noem het maar op. Ding zo ver verlaagd dat als je er met 3 man inzat je eigenlijk gewoon op de grond lag. Ik heb RS2000’s gereden (volledig standaard) en die gingen spijkerhard de bocht om. Zijn verlaagde en bespoilerde Escort? Die begon al te glijden als je een emmer water voor de wielen gooide. Die auto ‘bewoog’ constant links en rechts over de rijbaan. Was niet recht te houden boven de 120km/h.

            Login om te reageren
  2. bullgod76 zegt

    19 september 2012 om 16:14

    Dit maakt dus nog maar weer eens pijnlijk duidelijk.
    Veel geld hebben betekend niet automatisch dat je ook goed kunt rijden.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 september 2012 om 16:18

      @bullgod76: Ben benieuwd wie dat beweerde, en waarom dat dan pijnlijk moet zijn..

      Login om te reageren
  3. carsper zegt

    19 september 2012 om 16:24

    Toch wel jammer van de auto.
    Hieronder nog een filmpje van hoe snel zo’n wagen wel niet is.

    http://www.youtube.com/watch?v=0n1EErzrInQ&feature=player_detailpage

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      19 september 2012 om 16:29

      @carsper: haha lol @ 0:16
      die dude schrok alsof die over een bananenschil uitgleed!

      Login om te reageren
  4. 240sx zegt

    19 september 2012 om 18:31

    Mooi. Dat \’ie gecrasht is dan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North