
Gelukkig is de schade beperkt gebleven.
In aanloop naar de Grand Prix van Oostenrijk had Red Bull Racing-coureur Verstappen een bitter begin. Tijdens de eerste vrije training belandde de 18-jarige racer in de grindbak van de Red Bull Ring. De auto was niet meer in staat om verder te rijden. De wielophanging kreeg namelijk en flinke opdonder door de fout van Max.
Verstappen wist een tijd van 1.08,962 te pakken op het Oostenrijkse circuit. Daarmee noteert de Nederlandse rijder de achtste plek. Mercedes-coureur Nico Rosberg ging het ook niet zo fortuinlijk af. De huidige leider van het seizoen raakte net als Max van de baan tijdens de vrije training. Met 1.07,373 was de Duitser wel sneller dan Verstappen, al zeggen tijden over de eerste training nog niet zoveel.
Vanmiddag om 14:00 start de tweede vrije training en morgenochtend de derde. Daaropvolgend wordt de kwalificatie gereden. De Grand Prix van Oostenrijk start zondag om 14:00.
UPDATE: en we hebben BEELD.
Foto via F1
Zo vader, zo zoon…
@mashell: man man man. Hij heeft al een overwinning he
@mashell: Wat een loser! Hij kan er niks van! Een hype! Boe! Ik ga weer voetbal kijken!
Zo hebben we dat weer gehad. Tot zondag. En dan is die weer bij iedereen een held.
@pomoek: blijf dat ook maar doen…
@banaan7:
http://www.dumpaday.com/wp-content/uploads/2014/12/sarcasm-38.jpg
@mashell: te makkelijk.
@mashell:
Hoe hersenloos wil je de opmerkingen hebben, nou jij hebt die trophee alvast binnen.
Gefeliciteert.
@alibombali: t=d.
Gefeliciteerd!
@alibombali: toch iemand die het allemaal serieus neemt.
Vast het type dat Max ‘onze Max’ noemt…
@awesome:
Ik zeik geen azijn, zoals zoveel pubertjes hier die nooit wat zullen bereiken maar wel hard kunnen schreeuwen.
Oh, hulde aan de taalnazi’s, gefeliciteerd is inderdaad met een D.
Fijn dat jullie de spellingcontrole wel aan hebben.
Verder nog iets inhoudelijks te melden “kinders”.
@alibombali: pessimisten, agressieve en dergelijke zijn zeker ook niet welkom.
Altijd leuk als iemand zich voordoet als de ‘volwassenen’ terwijl het dan juist averechts werkt.
@888natan:
“de volwassene”, ms. de grammatica check ook maar aanzetten.
@super: whahahahah ;-)
@super: arghh! Te laks!! You got me
@alibombali: wel pijnlijk dat je het alleen zou merken met spellingcontrole aan…
@maarten020:
Sneller tikken dan denken en niet teruglezen, werkt altijd als je de taalnazi’s wil ontmaskeren.
Geen leven die gasten, dus dan maar de hele dag het web af struinen op zoek naar een foutje.
@alibombali: afstruinen is een woord … verder mooi betoog hoor … okthnxbye !
@alibombali: gefeliciteert , hersenloos ?
@mashell: maar weinig mensen die zo volwassen rijden en sainz volledig aan de kant zetten! Pffft
@aquila2003: er zijn gelukkig ook maar weinig mensen die een flauwe grap niet nemen voor wat het is, een flauwe (maar wel toepasselijke) grap.
@mashell: ja maar… Ik was t juist me je eens. Misschien wat te sarcastisch ;)
@aquila2003 @mashell: bedankt voor jullie “LEET” vermaak! Ha-ha-ha
@mashell: Hij zou tips moeten vragen aan de ex van zijn nieuwe liefje..
@mashell: die is wel heeel makkelijk.
@mashell: Hij maakt hem gewoon..
@mashell: wanneer ga je iets origineels verzinnen?
Het was te verwachten. Niet specifiek dat Max dat zou overkomen, maar wel dat iemand daar z’n ophanging zou slopen. Vorig jaar lagen de kerbstones in die bocht wat lager, waardoor je meer vaart kon meenemen over de kerbs. Nu ze verhoogd zijn (om het afsnijden van die bocht tegen te gaan) kun je dat beter niet doen omdat je anders je ophanging sloopt zoals Max nu is overkomen.
Hij heeft een hoge curbstone geraakt. Eerder die training heeft hij over de curb geklaagd en gezegd dat het een gevaarlijke curb is. Tijdje daarna raakt ie hem nog een keer met dit als resultaat. Laten we het als leercurve zien
@mrrallycross: leercurb*
Halve informatie in het artikel:
Er zit achter de kerbstones een tweede rij geel gekleurde kerbstones, een soort broodjes. Deze zijn nieuw geplaatst dit jaar. Rijders hebben tijdens de circuit wakker eerder al hun twijfels geuit hierover, zij vinden ze te hoog, met mogelijke schade als je er overheen rijdt.
Verstappen is er tijdens FP1 twee maal over deze gele rij kerbs gereden; de eerste keer brak een van de wing endplates van de voorvleugel af. De tweede maal iets van zijn ophanging, waardoor hij rechtdoor de grindbak in vloog. Gelukkig niets geraakt en geen grote schade aan de auto.
@metalmike: wakker = walk
Max grindbak bekt wel beter dan Jos grindbak
Ik lees net dat onze Max een nieuw mokkel heeft genaamd Joyce godefridi,
Kan niet wachten op het artikel!! Maar eerst zelf maar is wat reseach doen :)
@redbee5: Max Verfappen dus..
@redbee5: https://www.autobahn.eu/1231/vriendin-max-verstappen-joyce-godefridi/
@borrelnoot: Kijk dat doet ie goed. En terecht.. Rijk, jong, succesvol, iedereen wil je, dus ook de girls.. ja dan neem je geen hork. Go Max! (wel veilig doen he menneke, zorg dat ze je niet opknapt..)
Ik vind het vervelender om te zien dat de Mercedes GP jongens 245 en 246 bij S2 deden waar zelfs de Ferraris maar 239 en 238 deden, Ricciardo 236 en Max geloof ik 234.
De hoop was dat Ferrari een gevecht met Mercedes GP aan zou kunnen dit jaar maar ikz ie het weer niet gebeuren. Die snelheid in s2 laat zien dat het niet alleen de motor superieur is, maar ook de elektrische aandrijving. Ook in de vorige race was de Mercedes het snelst in S1, waar net als s2 hier het acceleratievermogen het verschil maakt, en dat komt met name van de elektrische motor.
Met Renaults volgende update pas over 5 races is 2016 WDC denk ik gedaan, bar a miracle.
Max was snel voor zn problemen. Iedereen ging over die curbs, en na Max zn problemen kregen andere coureurs instructies weg te blijven van de gele exemplaren. Hij verloor hooguit half uurtje, en vanmiddag woren de race simulaties gedaan, die veel belangrijker zijn.
@john4545: Tja, Ferrari heeft zijn zaakjes nog altijd niet op orde. Het lijkt er zelfs op dat Red Bull ze weer gaat inhalen.
Wellicht kan 2017 hoop brengen voor de Italianen.
Max Grindbak
Zonde dit, waardevolle track time gaat verloren en er zou in de 2e vrije training regen komen.
Wat ik niet snap; die verhoogde curbs liggen aan de linker kant maar hij heeft de rechter voorwielophanging gebroken? Of schoot hij zover door dat hij met de rechter kant over de verhoogd curbs ging?
@rolo: Kijk het filmpje dat er nu bij staat, hij raakt ze in de bocht naar links ervoor. Die curbs zitten daar aan de buitenkant. Niet best als die dingen dit resultaat geven. Enig wat mooi zou zijn als een Mercedes ze raakt en daardoor niet de hele race aan de leiding rijd.
Crash vind ik een groot woord in dit geval.
Hij pakt de bocht ervoor teveel van de kerbs mee waardoor de ophanging beschadigd raakt.
De ophanging begeeft het pas / komt los bij de bocht vlak daarna waardoor hij rechtuit de grindbak inschuift.
We verstappen ons allemaal weleens toch
Ach lekker belangrijk… Dat moet hij vooral nu doen en niet zaterdag en zondag..
https://gfycat.com/MadDependentIbadanmalimbe
@baasbas: wat een gaaf shot!
Tweede training minder dan 0,1 sec achter Ricciardo en vlak achter Sainz.. goed hersteld dus.
Laten we vooral het mooie resultaat van Sainz niet vergeten. Die is echt los sinds Max zijn teamgenoot niet meer is…
@maarten020: Sainz heeft het altijd al goed gedaan. Dit zegt meer over kvyat…
Prima analyse van Young mister Davidson http://www.skysports.com/f1/news/31381/10330330/max-verstappen-caught-out-by-dangerous-kerbs-at-austrian-gp
ik vind het heel knap hoe men het hebben van een veelbelovend F1 coureur om kan toveren tot iets om elke x over te zeiken. je zou bijna zeggen we verdienen dit niet, maar gelukkig zijn er ook weldenkenden, die de F1 al langer dan max/vandaag volgen. toch typisch Nederlands trekje. er moet gezeken worden!