• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MDI AIRPod: een auto op lucht (weet je nog)

Auteur: autoblogger, gepost 22 november 2009 om 20:08 – 15 Reacties

Airpod combo

Weet je nog? Eind juni 2007 schreven we over een auto op lucht, die auto zou in 2008 op de Belgische markt komen. Daarna was het stil. Maar men heeft niet stilgezeten. De MDI AIRpod is de afgelopen maanden uitvoerig getest en de “auto” is nog zuiniger/efficiënter geworden…

Dankzij diverse verbeteringen, waaronder minder wielen, is de MDI nu klaar voor grootschalig gebruik. Nog niet voor consumenten, maar voor bedrijven. In Europa is reeds een dozijn AIRPods in gebruik bij Air France en KLM, de auto’s dienen als transportmiddel om voor passagiers. Zelfs Jacqueline Cramer mocht een proefritje maken.

Terwijl grote autofabrikanten druk bezig zijn om eindelijk een hybride of elektrische auto op de markt te brengen, is MDI doorgegaan met echte vernieuwing. Er zijn echter flinke twijfels of deze vernieuwing wel echt milieuvriendelijk is. En daarnaast, het ding is godse lelijk. We zagen al eens een Porsche Boxster op lucht (video), dus misschien horen auto’s op lucht gewoon lelijk te zijn?

Anyway, auto’s op lucht hebben eenzelfde nadeel als elektrische auto’s. Er is namelijk geen lekkere soundtrack beschikbaar…

Ook interessant!

  • AB-lezer weet hoe het hoort, koopt Alfa als eerste auto
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

lucht, Tata

Vorig bericht: « Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamer
Volgend bericht: Theo Janssen wint, drinkt en slaat over de kop »

Lees Interacties

Reacties

  1. cardesigner@USA zegt

    22 november 2009 om 20:11

    Wat een lelijk kreng.

    Login om te reageren
  2. DD zegt

    22 november 2009 om 20:16

    zit er ook een lucht aansluiting op je stoel? Dan rijdt ie bij mij wel heel snel denk ik……..

    Login om te reageren
  3. Riders on the Storm zegt

    22 november 2009 om 20:16

    Zou er nog niet dood in gevonden willen worden.:P

    Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    22 november 2009 om 20:20

    lol @dd de eerste “rijd ‘ie ook op mijn lucht” grap liet niet lang op zich wachten :mrgreen:

    OT: leuk voor dit soort doeleinden, korte ritjes veel plek voor reclame, goed bezig.

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    22 november 2009 om 20:29

    Ziet er natuurlijk wat bizar uit, maar het als je er een keer ingezeten hebt vergeet je dat natuurlijk niet. En dat is dan ook de bedoeling van het design. Ze hadden ook een Peugeot 107 kunnen ombouwen, maar dan zou de naam MDI snel vergeten worden.
    En het is ook maar voor een ritje op de luchthaven hé. Tis niet dat je er elke dag mee moet rondtoeren.

    Die aanmaak van perslucht is natuurlijk nog een beetje een probleem (qua energieverbruik), maar het is (voorlopig) wel sneller te tanken, dus kun je langere afstanden doen dan elektrisch.

    Login om te reageren
  6. BananaFlip zegt

    22 november 2009 om 20:33

    Een lekkere soundtrack is ook niet noodzakelijk voor een lelijke auto. Het is en blijft een feit dat supercars benzine moeten drinken, tot in de eeuwigheid. Om ervoor te zorgen dat de aarde niet vergaat kunnen luchthavens dan lelijke persluchthokken inzetten.

    Login om te reageren
  7. BOHH zegt

    22 november 2009 om 21:04

    wat een prachtige wagen, dit is de toekomst!

    Login om te reageren
  8. schumi zegt

    22 november 2009 om 21:42

    Zo’n ding werkt toch totaal niet.
    Hoe kom je aan gecomprimeerde lucht? Door lucht te comprimeren, en daar is energie voor nodig, en je raadt het al: uit het stopcontact met veelal niet-groene stroom.
    Volgens de wet van behoud van energie is dat evenveel stroom als dat je nodig zou hebben voor het aandrijven van dit karretje met een electromotor (rendement zelfs buiten beschouwing gelaten)

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      22 november 2009 om 23:30

      @schumi:
      Je zou een windmolen direct een compressor-pomp kunnen laten aandrijven, dus zonder tussenkomst van elektriciteit. Dan heb je ook de minste verliezen zoals je bij het opladen van een accu wel hebt.

      Over elektrische auto’s roepen mensen ook al tijden dat het totaal niet werkt, toch heeft Tesla het tegendeel bewezen. Altijd leuk om te zien dat mensen roepen dat iets niet kan, dan is er altijd wel iemand inventief genoeg om het tegendeel te bewijzen.
      Ben benieuwd wie de race om alternatieve energie gaat winnen. Wie weet wordt het wel een lucht-elektriciteit-hybride.

      Login om te reageren
  9. Cantago zegt

    22 november 2009 om 23:40

    Op lucht? Slecht geluid, tank snel leeg… Dit lijkt me geen optie;)

    Login om te reageren
  10. Didier zegt

    23 november 2009 om 08:42

    Hallo, wie er meer over wil weten nodig ik uit even naar mijn website http://www.aircars.tk te surfen (in het Nederlands). Je vindt er veel info, foto’s, video’s,links en altijd het laatste nieuws. De auto’s werken in elk geval en zijn reeds in gebruik bij KLM. Alleen is het nog afwachten welk bereik men zal halen na verder sleutelen aan de huidige prototypes. MDI heeft net een akkoord gesloten met het Zwitserse Enairys voor het gebruik van de nieuwe ultra-efficiente compressoren met vloeibare zuigers (65 % efficientie)in de persluchttankstations. Benieuwd wat het wordt!

    Login om te reageren
  11. bengelke zegt

    23 november 2009 om 08:57

    Gaat dat ding ook op vervuilde lucht?

    Login om te reageren
  12. Didier zegt

    29 november 2009 om 21:15

    Jawel, hij filtert zelfs de straatlucht: die komt er zuiverder uit.

    Login om te reageren
  13. Henk zegt

    12 december 2009 om 17:22

    Hebben we bij de waterstofauto geen “probleem” met de compressie, waarom geen combinatie van beiden?

    Login om te reageren
  14. Tomcat zegt

    21 maart 2010 om 23:59

    De Air Car van MDI is een oplichterij (Ponzi schema). Als u investeert in deze auto verliest u uw geld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North