Mercedes 560 SEL Kombi T-Shooting Brake kopen?

Auteur: , 20 Reacties

Drie eerdere eigenaren, Duits kenteken en full options. Huh, wacht, een Kombi is toch nooit gemaakt op basis van een W126? Wel dus!

S Klasse Kombi T-Shooting Brake

Deze ombouw naar een Kombi T-Shooting Brake schijnt in juli 2009 te zijn uitgevoerd. De ombouw is gebaseerd op een W126 SEL uit 1990 en is van alle luxe voorzien: elektrische ramen, climat control, navigatie, glazen schuifdak, stoelverwarming, cruise control en nog veel meer fraaie dingen die het leven mooier maken.

S Klasse T-Shooting Brake
Deze SEL moet echter nog wel een paar eurootjes meer opbrengen dan 3,5 jaar geleden helaas. De vraagprijs is nu 42.000 euro voor deze in Hamburg te koop staande auto op Duits kenteken met slechts 98.800 kilometer op de teller. Voor dat geld koop je wel een heerlijk dorstige 5,5 liter grote V8 met 279 pk en 430 Nm koppel waarmee je in alle luxe en comfort kilometers kunt vreten met een kofferbak vol jachthonden. Of wasmachines. Of je trackday Lotus Elise. Het past zo te zien allemaal want de kofferbak van deze occasion is gigantisch. Wat zou jij erin vervoeren?

Met dank aan mattr voor de tip!



20 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
-edit: nutteloze bijdrage-
Nieuw NL-kenteken er op en je hebt er weer een grote groep potentiële kopers bij
Wat ik er in zou vervoeren? Nou, m’n schoonmoeder.
Maar dan bied dit apparaat teveel comfort.
Lijkt me uitermate geschikt voor mensen met een stille passie voor het vak van begrafenis ondernemer.

Pak die kans!
Navigatie uit ’90? :) Handig als je Oost-Duitsland (eenmaking was 3 oktober ’90) of de Sovjetunie wenst te bezoeken…
Ik blijf en ben nog steeds van mening dat een een auto met 4 deuren geen shooting brak kan zijn. Jammer van het knikje onder de C-stijl. Hoewel, het geeft de auto ook wel een beetje extra karakter. Ik vind het een gaaf ding.
Veel leuker om te zien dan je gemiddelde W124 of W123 kombi.
Op zo’n ding zou ik toch op z’n minst een alarminstallatie verwachten, maar dat zit er dan weer niet op… Nou ja, dan maar niet.
Fraai. Is dit dan een 560 SE-XL? Met zo’n 7-zitter opklapbankje à la W124 had het helemaal af geweest.
Zouden ze in de ombouw ook hebben meegenomen dat de achterbank plat kan?
Het is wel een leuke ombouw, maar voor dat geld neem ik toch liever een superb combi, dit is eentje voor een verzamelaar
Prachtige wagen, heb me altijd al afgevraagd waarom wij in Europa geen full size station wagens hebben. Het ziet er zo mooi uit, dat bewijst deze Mercedes maar weer.

Kan me best voorstellen dat er een vraag naar is, volgens mij zijn er genoeg mensen met het geld voor een auto van het formaat (en de luxe van een) s-klasse/A8 maar die hebben meer ruimte nodig dus kopen maar een SUV ipv een veel mooiere station wagen.
@mopar: een SUV? Heb je die al eens goed bekeken? de gemiddelde SUV biedt minder ruimte dan een station van een klasse lager.
@fortuna: Ja die heb ik goed bekeken. Met SUV bedoel ik echte SUV’s zoals de Range Rover, Mercedes GL, etc. Niet de Kia Sportage ofzo. Feit blijft dat heel wat mensen die veel ruimte nodig hebben en toch een luxe wagen willen, kiezen voor een premium SUV. Als er nou gewoon F-segment stations gebouwd zouden worden dan denk ik echt wel dat daar een mart voor zou zijn. Een S-klasse/A8/7 serie station bijv.

Automakers doen dat niet omdat het volgens hen niet past bij het imago van zo’n klasse wagen. Maar ik denk dat dat nou juist mee zou vallen. Per slot van rekening is zowat elke taxi hier in Utrecht een S klasse of 7 Serie.
@mopar: Die full size station wagons zijn er nauwelijks omdat er prijs, in combinatie met de omvang, maakt dat er nauwelijks vraag naar is. De Mercedes R-Klasse komt wat mij betreft nog best aardig in de buurt van deze über-Kombi en hoe vaak zie je zo’n ding nou werkelijk rijden? En als je er al een treft dan is dat er meestal een met Duitse platen, voor een of ander 4-sterren toeristenhotel geparkeerd.
Gaaf ding! Comfort, snelheid, klasse en de degelijkheid van een tank gecombineerd met de ruimte van een containerschip. Zo lang je niet bij de pomp staat moet dit een heerlijke auto zijn.
Meer stationcar dan shooting brake. Wellicht iets voor een youngtimerende begrafenisondernemer.
Toch liever een w124 station, als ik een grote merc wil.
Proper gedaan deze wagen, dat wel.
Een gastank
Ik zie een schade auto die een nieuwe achterkant gekregen heeft, waarom zou je anders zo’n ombouw doen met zo’n oude kamp bak?
Spijtig van de tussenwand in de koffer, neemt heel veel plaats in. Glazen schuifdak maakt het ook minder af. Beetje gemiste kans.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).