• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moddervette combo: C 63 AMG en 2CV6 met trekhaak

Auteur: RubenBaeten, gepost 6 januari 2009 om 18:56 – 90 Reacties

Mercedes C 63 AMG en Citroën 2CV6


Mijn auto van het jaar gespot naast mijn favoriete conservenblikje, dat vind ik toch wel het vermelden waard.

Opvallend zijn de goede staat waarin de auto verkeert, de chromen accenten op de wielen en in de grille, en natuurlijk het bagagerekje en de trekhaak. In het vooronder vinden we een 600cc tweecilinder, luchtgekoeld natuurlijk, met zo’n 34 pk als ik me niet vergis. Dit op een leeggewicht van slechts 560 kg, waardoor de pk-gewichtsverhouding niet eens zo ver achterblijft bij die van de moderne zwaarlijvige B-segmenter. Desondanks kost de sprint van 0-100 doorgaans toch zo’n 20 seconden.

Mercedes C 63 AMG en Citroën 2CV6

Met dank aan bigm1990 voor de foto’s op Autojunk!

Ook interessant!

  • Gespot - Überdikke AMG-combo
  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video - C 63 AMG is het slachtoffer van zware mishandeling
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Het is officieel: Max Verstappen is echt de allersnelste coureur die er is
  • Nieuwe Fiat 500 met verbrandingsmotor is hier om de verkopen te redden
  • Elektrische auto’s zijn in elk geval nog goed voor 1 ding
  • Wat was jouw beste auto ooit?
FacebookTweetPinLinkedIn

2cv, amg, c-klasse, c63, Citroen, combo, Gespot, Mercedes, trekhaak, wit

Vorig bericht: « Russen met humor: Volga-replica op basis van Cayenne
Volgend bericht: RTL trekt de stekker uit Wheels on 7 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michaël zegt

    6 januari 2009 om 18:59

    Geef mij de 2CV maar………………….
    ……….
    ……..
    ………

    Nee toch maar de C63 AMG :P

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    6 januari 2009 om 18:59

    20 seconden? daaaamnn

    Login om te reageren
  3. Sjon zegt

    6 januari 2009 om 19:01

    Om die C63 een conservenblikje te noemen vind ik ver gaan….

    Login om te reageren
  4. Thibaut zegt

    6 januari 2009 om 19:02

    als je dan tegen 100 scheurt met dat ding, heb je toch een grotere kick denk ik dan tege 200 in de AMG,

    Login om te reageren
  5. AtakanGül zegt

    6 januari 2009 om 19:04

    nou in 20 seconden naar de 100 met dat ding?
    lol dan ben ik sneller thuis met lopen :P

    Login om te reageren
  6. mikey zegt

    6 januari 2009 om 19:05

    Die V8 van de C63 in de 2CV6, dat lijkt me nog eens een bruut experiment!

    Login om te reageren
  7. Hardleers zegt

    6 januari 2009 om 19:08

    @ Thibaut

    Met 100 over het fietspad als de basisscholen net uitzijn; dan heel misschien wel ja….

    Login om te reageren
  8. slk 32amg zegt

    6 januari 2009 om 19:08

    Waarbij conserven is afgeleid van conserveren, en dat is dan wel weer gelukt. Of de inzittenden dezelfde conservering ondergaan bij een crash….
    toch maar de amg

    Login om te reageren
  9. Peter2cv6 zegt

    6 januari 2009 om 19:08

    officieel 33 seconden en 29pk. topsnelheid is dan ook 115!

    Login om te reageren
  10. Ary zegt

    6 januari 2009 om 19:10

    als ik mijn fiets parkeer naast een bmw 335i heb je ook een moddervette combo?

    306 pk tegen een halve m(ensen)k(racht) ……

    0-100 in 5,9 sec. tegen 0-100 in nooit…..

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    6 januari 2009 om 19:13

    Laten we eerlijk zijn: die2cv is übercool, draait igg meer koppetjes dan die veredelde C ernaast…

    Login om te reageren
  12. Aston Martin Rapide zegt

    6 januari 2009 om 19:14

    Geef mij maar de 2CV, dat is pas een icoon!

    Login om te reageren
  13. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    6 januari 2009 om 19:14

    @ Ary:

    Ben jij maar een halve mens sterk??? ;)

    Login om te reageren
  14. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    6 januari 2009 om 19:16

    Eigenlijk zou die 2cv ongeveer 2,5 meter naar voren moeten!

    Op de bodem dus..

    Login om te reageren
  15. Een betere ontwerper zegt

    6 januari 2009 om 19:21

    Dat die 2CV zich op dat soort bestrating niet uitelkaar rammelt… :P

    Login om te reageren
  16. Yeelen zegt

    6 januari 2009 om 19:22

    een biturbocompressor enzovoorts op de 2cv :D
    of nee, een hayabusa turbo motor!

    Login om te reageren
  17. joep zegt

    6 januari 2009 om 19:22

    @corrado, nee….

    Login om te reageren
  18. Yeelen zegt

    6 januari 2009 om 19:23

    @ een betere ontwerper
    de 2cv is gemaakt vor dat soort wegen
    hij moest 60 km/u gaan (de eerste versie)
    hij moest een mand met eieren heel houden (de eieren) o zo’n soort wegen
    en er moest 4 man in kunnen!

    Login om te reageren
  19. ZubZero zegt

    6 januari 2009 om 19:24

    hmm dus omdat het jou lievelings auto is maak je er een topic over? als er een M3 stond had je hem niet geplaats..

    Login om te reageren
  20. jay zegt

    6 januari 2009 om 19:24

    ik kan niet kiezen help

    Login om te reageren
  21. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    6 januari 2009 om 19:24

    Just kiddin’ ofcourse.
    Maar het blijft de auto van Sjakie in Flodder ;)

    Login om te reageren
  22. NLBUURMAN zegt

    6 januari 2009 om 19:26

    gaaf zo’n 2CV, ombouwen tot een burton zo’n ding :)
    en bovendien heeft deze 2cv 1 PK extra (zie nummerbord)

    Login om te reageren
  23. Volvo_440_turbo zegt

    6 januari 2009 om 19:27

    Zo heb ik in een tuningboekje ooit een verbouwde 2CV in met een dikke V8 amerikaan of zoiets vooronder gezien, ding ging in 5 sec naar de 100, uiterlijk viel er bijna niets op aan de wagen.
    Leuke anekdote van de bouwers:
    In een sprintje met een GTI hebben ze eens gewonnen, met de caravan erachter aan…, ik denk zelfs dat het Nederlanders waren…

    Login om te reageren
  24. Aselu zegt

    6 januari 2009 om 19:39

    @Ari Leuk om te weten is dat een sprintend paard wel 15 pk kan leveren, dus een mens moet dan toch wel minstens die mk van jou kunnen produceren… Wellicht zelfs wel wat meer, 1/4 paardenkracht ofzo :P

    Login om te reageren
  25. SimonMc zegt

    6 januari 2009 om 19:40

    “Opvallend zijn de goede staat waarin de auto verkeert”

    Opvallend is de goede staat?

    Login om te reageren
  26. J Stienstra zegt

    6 januari 2009 om 19:46

    100% zeker de 2CV6 geen twijfel over mogelijk. Zo’n nette wil ik over paar jaartjes ook … Echt een icoon zo’n Eend. Dé auto van de 20ste eeuw denk ik toch wel. Wat dat betreft komt alleen de Kever bij ‘em in de buurt. 2CV’s zal je altijd blijven zien op straat. Moet nog maar zien of je dat oom van die dikke Mof kan zeggen over iets van een halve eeuw :)

    Login om te reageren
  27. schnitzerken zegt

    6 januari 2009 om 19:47

    Die 2CV heeft wel een trekhaak!!!

    Ik neem overduidelijk dus wel de 2CV!!

    …

    Of misschien ook niet:P

    Login om te reageren
  28. Philip zegt

    6 januari 2009 om 19:47

    Nice, die ben ik ook tegengekomen, heb wel enkel de C63 gefotografeerd, maar als je goed kijkt, zie je de eend ook. :)


    http://www.flickr.com/photos/philipvdv/sets/72157611855628737/

    Login om te reageren
  29. Jandepandaman zegt

    6 januari 2009 om 19:51

    Mijn chef in mijn eerste baan nadat ik afgestudeerd was, had een 2CV. Daarin kropen we met 6 personen om naar vergaderingen te gaan. Die 2CV van hem was echt een verzameling losse onderdelen die in redelijk goede harmonie allemaal min of meer dezelfde richting op gingen, met per ongeluk de bestuurder, eventuele passagiers en wat bagage daar nog tussen en met een beetje mazzel zo bij elkaar blijvend tot aankomst op de plaats van bestemming. Echt een wereldkar was dat- Misschien dat ik er nog wel eens eentje ga rijden als ik een goeie betaalbare kan vinden.

    Login om te reageren
  30. art zegt

    6 januari 2009 om 19:53

    Wat er door de gedachten van beide bestuurders zijn heen gegaan toen ze hun auto parkeerden?

    Eend: Patser!
    Benz: Schooier?

    Login om te reageren
  31. vla zegt

    6 januari 2009 om 19:56

    Ruben doet weer alsof de site van hem is hoor! ;)

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    6 januari 2009 om 19:58

    Ik moet eerlijk bekennen, dat nadat ik de gele 2CV zag in die achtervolging van James Bond: For Your Eyes Only, ik er spontaan verliefd op werd :P

    Login om te reageren
  33. NLX zegt

    6 januari 2009 om 20:00

    hmmm wat zou Citrofiel kiezen?

    Login om te reageren
  34. B100 zegt

    6 januari 2009 om 20:01

    @Philip

    Mooie foto’s zeg!

    Login om te reageren
  35. slk zegt

    6 januari 2009 om 20:05

    WAt een wagen die c 63.De kleur maakt het helemaal af

    Login om te reageren
  36. gerjan zegt

    6 januari 2009 om 20:15

    tis maar een eend! als ik die 2 zou zo zou zien zo ik geen moment na die eend kijken had alleen maar oog gehad voor die amg!

    Login om te reageren
  37. Rob USA zegt

    6 januari 2009 om 20:18

    @Ruben: Ik las het al eerder in een topic van jouw maar moest nu echt reageren. Dus jij Ruben “the Caddiman” Baeten verkiest deze kleine massa grijze muizen mb ( behalve de knappe motor dan) boven de CTS-V ????

    Login om te reageren
  38. Jandepandaman zegt

    6 januari 2009 om 20:28

    “tis maar een eend!” Gerjan toch! Wat nou …”tis maar een eend”… Deze “maar een eend” is toevallig wel een Cultwagen, een Symbool van nostalgie, vér vooruitstrevend in veercomfort, back to basics, niet kapot te krijgen, een auto die je nog volledig zelfstandig zonder hulp van Wegenwacht met wat tiewraps, ijzerdraadje, hamer, schroevedraaier, tang en ducttape áltijd op de weg en rijdend kon houden. Kortom- Het is helemaal een auto waar die zwaar overgeconstrueerde bak die er naast staat amper aan kan tippen zelfs al ís die zo overgeconstrueerd! Als bij die C63 ook maar een lamp kapot gaat, moet je de Wegenwacht of de Dealer er al bij halen, want zelf kan je dat amper vervangen. Als bij die C63 het verkeerde zekeringetje knalt, kan óf het auto-alarm op tilt gaan, óf hij laat je niet meer binnen omdat de deur-electronica het heeft begeven, óf je ramen gaan niet meer open of erger- niet meer dicht. Je hebt de airco in die auto altijd nodig, want goed luchten gaat niet, en hij rijdt ook nog eens aanzienlijk minder zuinig dan de Eend.

    Nee hoor, ik kijk geen moment naar die te grote über-patserbak en neem vol eerbied mijn hoofddeksel af voor de Eend.

    :mrgreen:

    Login om te reageren
  39. Sjaakk zegt

    6 januari 2009 om 20:34

    de mercedes is toch wel het mooist van de twee, en helemaal met die kleur. maar wat is er nou zo bijzonder aan de trekhaak op die eend? die is alleen maar voor de blik opener.

    Login om te reageren
  40. Majinstar zegt

    6 januari 2009 om 20:36

    Geef die AMG een trap en hij flikkert zo in de sloot. Geef die Eend een trapt en hij vliegt er zo over heen.

    Login om te reageren
  41. -niels- zegt

    6 januari 2009 om 21:02

    ik vind jou wel erg positief met je 20 seconden, fabrieks gegevens zeggen namelijk 35. en daarnaast is het een geforceerde lucht koeling he :P

    Login om te reageren
  42. Timmah zegt

    6 januari 2009 om 21:04

    Leuk zo een 2CV als culticoon , ik huiver steeds als ik jonge studentjes er fier in zie rond rijden. Iemand ooit al een ongeval gehad met een dergelijke wagen? Ik kan je verzekeren dat je er niet al te best uit komt.
    Mag van mij per direct verboden worden op de openbare weg.

    Login om te reageren
  43. Dirk zegt

    6 januari 2009 om 21:05

    Ik wil ze alle twee.
    De Mercedes als gezinswagen en tevens funcar en de 2cv om op een zomerse dag een toertje te doen in een antieke cabrio.

    Login om te reageren
  44. Jesper zegt

    6 januari 2009 om 21:05

    @ Jandepandaman: Amen :D

    Login om te reageren
  45. Jandepandaman zegt

    6 januari 2009 om 21:11

    @ Timmah – :-P In een Eend zou je niet bang hoeven te zijn als die aaaaaagterle magaule in hun te grote, te van de rest van het verkeer geïsoleerde en te vol met veiligheid zittende topbakken zoals die C63 zich eens aan de verkeersregels en de snelheden zouden houden…!

    Login om te reageren
  46. LP640 zegt

    6 januari 2009 om 21:18

    Jongens klets ff verder, als je zou kiezen, zou je dan echt voor de eend gaan?
    Die amg is trouwens erg geil in het wit! :D

    Login om te reageren
  47. audi_fan zegt

    6 januari 2009 om 21:18

    Is die mercedes auto van het jaar geworden?
    nou sorry hoor helemaal onterecht.
    vind er geen zak aan sorry benzfans.

    Login om te reageren
  48. Joos zegt

    6 januari 2009 om 21:19

    2cv’s zijn enorm veilig,
    zoals eerder al gezegd heb je de kick van 200km/u in de mercedes al bij 80km/u bij de 2pk.

    Ga de statistieken er maar op na: de laatste jaren zijn er meer dodelijk ongevallen met overgedimensioneerde bmw’s, audi’s en mercedessen dan met eenden ;-)

    Login om te reageren
  49. Ferraritje zegt

    6 januari 2009 om 21:25

    @ corrado: Kijk maar dat Citrofiel het niet leest :) (“Die 2CV moet eigenlijk 2,5m naar voren, op de bodem.)

    Login om te reageren
  50. Jaapschaap zegt

    6 januari 2009 om 21:32

    Ik zou wel voor de AMG gaan maar de 2Cv wel een stuk goedkoper qua boetes enz. :P

    Login om te reageren
  51. marruk zegt

    6 januari 2009 om 21:46

    @ philip: holy fa.k wat een mooie foto’s heb jij gemaakt! :|

    Login om te reageren
  52. Timmah zegt

    6 januari 2009 om 21:59

    @ Jandepandaman,

    Ooit al eens met je hoofd door de voorruit gegaan in een pré ’82 2CV model?
    Ik ken persoonlijk zo iemand en bij hem hebben ze een paar uurtjes kunnen naaien om de boel weer samen te krijgen.
    Daarom dat die klassiekers , die er misschien leuk uitzien , toch zo gevaarlijk zijn.

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    6 januari 2009 om 22:01

    @ Jandepandaman; En tegelijk eer je met die tekst ook je kleine Pindaatje. :P

    @ NLX; Nou, ikke… Nee, laat ik dat maar niet zeggen. ;)

    @ Corrado; Hoe durf je! Als ik nou ergens een hekel aan heb is het die vierkante petjesbakken die jij in je naam hebt staan! :evil: Just kiddin’ ofcourse. ;)

    @ Ferraritje; Het was dat jij de aandacht op Corrado’s reactie vestigde, anders had ik het niet geweten. Dank je dus! :mrgreen:

    Login om te reageren
  54. Ary zegt

    6 januari 2009 om 22:03

    @ corrado vr6 slc/BMWe30

    1 mk is mijn beenspieren, armspieren, en andere spieren, maar ik kan niet elke spiergroep gebruiken om vooruit te komen :P alleen mijn beenspieren kan ik gebruiken om te trappen/voor uit te komen.

    vandaar die halve mk ;P

    Login om te reageren
  55. RubenBaeten zegt

    6 januari 2009 om 22:04

    @Rob USA: Alleen maar omdat ik in de CTS-V nog niet echt ken. De auto die op mij in 2008 de meeste indruk heeft gemaakt, was de C 63. De kansen voor 2009 liggen waarschijnlijk al vast op het moment dat ik de motor van een CTS-V mag starten. :-)

    Login om te reageren
  56. Emile_Benz zegt

    6 januari 2009 om 22:07

    Doe mij die C63 AMG maar. Wil alleen ’n eend als ’t een race-eend is…

    Login om te reageren
  57. orre zegt

    6 januari 2009 om 22:10

    ik ben de trotse bezitter van een eend. tis niet mijn dagelijkse auto maar ik verzeker jullie, in de zomer is dit de auto waar je het ultieme genot uit haalt. als ik ermee rij heb ik steeds de glimlach op mijn gezicht. :)

    en nog iets voor de sportieven onder ons: die eend kent geen grenzen! die kar gaat echt niet over de kop in de bocht, dat is iets fantastisch. hellen doet ie maar kippen niet…

    gegroet

    Login om te reageren
  58. RenesisHP zegt

    6 januari 2009 om 22:38

    Mijn opa werd vroeger eens afgeladen met mijn moeder, tante en vakantiespulletjes op het steilste stuk autobahn van de A61 ingehaald door een vrachtauto. Ze kwamen bijna niet vooruit.
    Hilarisch feitje is dat de vrachtwagenchauffeur tijdens het passeren opzettelijk stukjes brood ging gooien.
    Zo kreeg eendjes voeren ff een andere betekenis. :lol:

    Ik heb mijn opa verleden jaar dan ook maar een schaalmodel van een 2cv gegeven. Hij heeft er erg veel leuke herinneringen aan.

    Login om te reageren
  59. Graafke zegt

    6 januari 2009 om 22:56

    Erg gaaf in het wit die C63.

    Login om te reageren
  60. Jandepandaman zegt

    6 januari 2009 om 23:03

    @Timmah- Nee niet in een 2CV- Wel als passagier zittend in mijn eigen eerste R4-tje. Maar daar hebben ze de veiligheids-riem tegen uitgevonden en die moet je dus wel dragen, in welke auto je ook zit, anders gaat het ook daar in net zo fout… :lol: Dus dat heeft niks met de veiligheid van speciaal klassiekers te maken, maar met de eigen verantwoordelijkheid van de inzittende om de gordel te dragen.

    @ Citrofiel- 8-) GRIJNS :-D

    @ mx5/rx8owner- :lol: !

    Login om te reageren
  61. Guan zegt

    6 januari 2009 om 23:05

    @ Jandepandaman, om 19:51:

    Hahaha geweldig. Bedankt voor deze heerlijk geformuleerde reactie! :-D

    Login om te reageren
  62. Guan zegt

    6 januari 2009 om 23:11

    @Philip, Ge hebt er zeer mooie plaatkes van getrokken!

    @ Mx5/Rx8; haha mooi verhaal van je opa :-D

    Login om te reageren
  63. CRASH zegt

    6 januari 2009 om 23:22

    ik heb hem vorige maand ook al gespot
    hij stond toen op de ruysdaelkade
    tegenover de raampjes (rosse buurt)!
    LOL
    dit is een stukje verder volgens mij!

    Login om te reageren
  64. RenesisHP zegt

    6 januari 2009 om 23:36

    @Volvo_440_turbo.

    Iets over een 8cilinder Eend…

    http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index.html
    http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index2.html

    En we hebben er nog meer. Maar dan filmpjes. ;)

    http://nl.youtube.com/watch?v=D47YV9iL2nQ
    http://nl.youtube.com/watch?v=VefjuUBhhUc

    Eendjes kunnen best grappig zijn. :D

    Login om te reageren
  65. ilan zegt

    7 januari 2009 om 00:28

    heey dat is bij mij op de hoek haha
    die is van de buurman heb in de ochtend geen wekker nodig als hij start haha
    heerlijk wakker worden

    Login om te reageren
  66. Emile_Benz zegt

    7 januari 2009 om 01:28

    @ miata/rx8owner: als je ff de moeite neemt om op race-eend te klikken in m’n vorige post…

    Login om te reageren
  67. Jeroen zegt

    7 januari 2009 om 04:25

    al dat soort eendjes moet je gewoon onder water houden. niks restaureren gewoon ritueel verbranden. enige cult auto vind ik gewoon een kever. dat is gewoon onwijs populair en vele malen betrouwbaarder. een kever kanje ook nog eens opkrikken mocht je je band moeten verwisselen. een eend breekt gewoon in tweeen of de krik gaat door de bodem. weg met die dingen… levensgevaarlijk.

    Login om te reageren
  68. Jeroen zegt

    7 januari 2009 om 04:38

    dit is pas een eend!!! een 2cv met ferrari f1 v10 blok erin!!!!!!!http://www.youtube.com/watch?v=AaU3MFNxOHI

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      6 oktober 2012 om 11:31

      @: Haha geniaal, wie verzint er nou om zo’n filmpje te maken xD

      Login om te reageren
  69. Altea Sportrider zegt

    7 januari 2009 om 08:39

    @ Jeroen:
    Een kever is voor losers met beige terlenka broeken, foute pseudo-sportieve ruitjeshemden en sandalen-met-verkeerde-sokken. Kevers zijn zo vreselijk uncool dat ze een broeikas-effect op zichzelf zijn. Bah!!!

    Login om te reageren
  70. Jandepandaman zegt

    7 januari 2009 om 09:11

    @Jeroen- Afgezien van het Oer-model van voor de oorlog, vind ik de enige Kever die Klopt en Cult is, de er van afgeleide Ruska Buggy http://i235.photobucket.com/albums/ee12/bvision/bv080557.jpg

    :-)

    Login om te reageren
  71. Jandepandaman zegt

    7 januari 2009 om 09:24

    Het valt me trouwens nu pas op- Voor veel autorijders in moderne goed gewatteerde auto’s, komt een 2CV erg dicht in de buurt van een motorfiets met per ongeluk 4 wielen en een parasol / regenjas over het geheel getrokken.

    :mrgreen: De eigenaar van de 2CV op deze foto’s moet min of meer het zelfde gedacht hebben, want het bagagerekje achterop lijkt verdacht veel op het bagagerekje dat je op de topkoffer van sommige Goldwings ziet. :-D

    Login om te reageren
  72. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2009 om 09:43

    Mooie foto’s!
    Goede tegenstelling zo…

    We’ve come a long way wat autodesign betreft.
    Toch zie je direct het probleem van moderne auto’s: die 2CV is zoooo herkenbaar, karakteristiek, apart. Die Mercedes? Mooi wel, maar niets van dit alles…

    Login om te reageren
  73. Cazz zegt

    7 januari 2009 om 10:53

    Kan ik ergens een 2CV AMG bestellen? lijkt me helemaal lachen.

    Login om te reageren
  74. Herke zegt

    7 januari 2009 om 10:55

    @ philip; mooie foto’s!

    Wat zou er gebeuren als je de motor van de c63 in de eend gooit, haha denk dan dat je die hele eend uitmekaar trekt.

    Login om te reageren
  75. Roadronner zegt

    7 januari 2009 om 11:37

    @Herke: zoek eens goed via Google, er bestaat sowieso 1 eend met een corvette-motor eringelepeld :D

    Login om te reageren
  76. Sorcerer zegt

    7 januari 2009 om 12:10

    SAAB: de reden voor dit moderne design: het concurreert goed vanwege het grijzemuis-gehalte. Als je goed kijkt naar alle nieuwe modellen van auto’s dan heb je steeds minder redenen om een auto écht lelijk te vinden en dat is het doel van die nieuwe designs: niet lelijk zijn (uitzonderingen daargelaten uiteraard!)

    Bijkomend nadeel is dat ze ook niet echt mooi zijn. Kijk bijv. naar nieuwe Ferrari’s en vergelijk die met oude. Idem met nieuwe en oude BMWs, of nieuwe en oude Citroens… Tja.

    Login om te reageren
  77. Bob zegt

    7 januari 2009 om 12:18

    Is dit in A’dam? Foto is nu al een tijdsbeeld strakjes mag de 2CV niet meer binnen de ring… Eend wel netjes aan een kant van het vak gezet trouwens.

    Login om te reageren
  78. RenesisHP zegt

    7 januari 2009 om 12:31

    @Emile_Benz.

    Dat had inderdaad handig geweest. :oops:

    Login om te reageren
  79. volvoT5 zegt

    7 januari 2009 om 13:44

    De auto staat als ‘rood’ van kleur in het register van de RDW. Weet iemand hoe dat zit, mag je de auto in een andere kleur spuiten zonder dat dat in het kentekenbewijs aangetekend wordt?

    Login om te reageren
  80. Timmah zegt

    7 januari 2009 om 16:43

    @ Jandepandaman,

    Ik had het over de niet gelaagde voorruit die zich nog bevindt in de meeste klassiekers zoals o.a. die geit. Echt niet leuk om mee in aanraking te komen wanneer je crasht.
    Allemaal best wel leuk om te bekijken , maar het voldoet gewoon niet meer in het hedendaagse verkeer.

    Login om te reageren
  81. Bob zegt

    7 januari 2009 om 16:49

    @ volvoT5

    Welke de Ster of de Eend? Dit mag trouwens wel voor zover mij bekend.

    Login om te reageren
  82. Tombnolz zegt

    7 januari 2009 om 17:09

    In die 20 seconden vlamt die Merc naar 200 en terug naar 0!

    Login om te reageren
  83. pvkampen zegt

    7 januari 2009 om 18:57

    Ik zou ook voor de C63 gaan!

    Login om te reageren
  84. Emile_Benz zegt

    7 januari 2009 om 18:57

    @ volvo T5: Zal dan waarschijnlijk een folie zijn.

    Login om te reageren
  85. Bobske zegt

    7 januari 2009 om 19:06

    Hmmmz :( mijn Corsa 1.5 D doet er 23seconden over naar de 100.

    Login om te reageren
  86. Volvo_440_turbo zegt

    7 januari 2009 om 21:32

    @mx5/rx8owner, dat was em!!! :p

    Login om te reageren
  87. Rob USA zegt

    8 januari 2009 om 09:24

    @Ruben Baeten: Wat ik al zei/denk is dat dat indrukwekkende alleen de motor is en niet de verpakking hoop ik. :)

    Login om te reageren
  88. Bossinkje zegt

    10 januari 2009 om 19:00

    Haha, mooie combo hoor! Maar stel je voor dat beide auto’s naar voren rollen. Dan heb je toch het geluk dat een eend kan zwemmen, haha. :P

    Login om te reageren
  89. Raf zegt

    11 januari 2009 om 20:47

    Waarschijnlijk van de zelfde eigenaar.

    de 2cv dient om de c63 starten met startkabels als hij weer eens niet start. nieuwe mercedessen kennende. ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North