• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RTL trekt de stekker uit Wheels on 7

Auteur: Dennis, gepost 6 januari 2009 om 20:12 – 130 Reacties

Wheels on 7


Zelfs onze aandacht voor het autoprogramma Wheels on 7 heeft niet kunnen voorkomen dat RTL de stekker eruit trekt. Vanwege tegenvallende inkomsten en kijkcijfers is besloten om het programma per direct van de buis te halen.

Olav Mol kreeg vandaag een belletje van de producent van het programma waarin hem het slechte nieuws werd medegedeeld. Op zijn website schrijft hij het volgende:

Zojuist een belletje gehad van de producent van het autoprogramma Wheels on 7 dat ze, vanwege tegenvallende inkomsten en kijkcijfers , het programma per direct van de buis halen. Erg jammer want het was in ieder geval een poging een autoprogramma te maken op een totaal andere manier dan de laatste jaren het geval was. We kunnen in nederland geen Topgear maken en dat moet je ook niet willen. Het geld is er niet voor en de tijd ook niet. Die mannen doen 3 maanden per jaar denken en voorbereiden, 6 maanden filmen en monteren en dan hebben ze 3 maanden vrijj. Wheels on 7 was een probeersel dat mede door de zware tijden waarin de autofabrikanten zaten het niet gehaald heeft. Nog niet. Ik denk als de crisis een beetje bezworen is en de autofabrikanten weer meer vertrouwen in de markt hebben het nog steeds een bestaansrecht heeft in Nederland en het een doorstart zou kunnen maken.
grtz
Olav

Jammer dat het de heren niet gelukt is om de juiste ingrediënten samen te voegen tot een vernieuwend concept van eigen bodem. Olav Mol zelf heeft er echter nog steeds vertrouwen in en hoopt op een doorstart wanneer de crisis bezworen is.

Tja, je kunt natuurlijk lekker gemakkelijk de crisis de schuld geven, maar ik denk er zo het mijne van. Als ik Olav en de rest van de crew een subtiele hint mag geven: zoek het probleem eerst eens in eigen keuken.

Met dank aan Jeroen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: vrachtwagen leeft 'on the edge'
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Gespot - Belgische e-tron GT heeft een (on-)Nederlands kleurtje
  • Dit is de meest on-Nederlandse occasion van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Marketinggezeik-en-gebakken-pr

Vorig bericht: « Moddervette combo: C 63 AMG en 2CV6 met trekhaak
Volgend bericht: Porsche Cayenne GTS omgedoopt tot Gemballa Tornado »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chiel zegt

    6 januari 2009 om 20:14

    Tja het was ook bagger, maar leuk geprobeerd

    Login om te reageren
  2. Daaf zegt

    6 januari 2009 om 20:15

    Tja, echt heeeel jammer

    Login om te reageren
  3. C6.R zegt

    6 januari 2009 om 20:17

    Het was minder slecht dan de bavo achtige programma’s maar langer dan een halve aflevering heeft het mij ook niet kunnen boeien…

    Login om te reageren
  4. ZwerverRoodbaard zegt

    6 januari 2009 om 20:17

    YESSSS !! :D ze hadden wel geinige items, maar dat gelul aan die tafel sloeg echt helemaal nergens op.

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    6 januari 2009 om 20:18

    Tja… Ik denk dat, in deze harde tijden, zelfs Autoblog TV het niet zou volgehouden hebben. Als autoprogramma heb je gewoon wat tijd nodig om je te profileren, kijkcijfers krijg je uiteindelijk toch. Kijk maar naar ons, nederige Belgen! :P TV6, of zelfs Fleet.tv! Na een tijdje is het doelpubliek zich bewust van de show en kan het gewoon doorgaan! Leuk voor hen en het doelpubliek (en natuurlijk iedereen die er geld aan verdient!).

    Login om te reageren
  6. Bruce zegt

    6 januari 2009 om 20:18

    Misschien dat de mensen van Autoblog maar eens moeten gaan denken aan nationale televisie :D

    Login om te reageren
  7. FiXeR zegt

    6 januari 2009 om 20:19

    Het programma sloeg dan ook nergens op, geen ziel en slechte maar vooral korte inhoud zonder noemenswaardige bijzonderheden.

    Ik kijk dan ook veel liever Gek Op Wielen, omdat de presentatie goed is maar vooral omdat het prettig is om naar te kijken. Ze laten alles duidelijk zien en springen niet van het ene naar het andere item.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    6 januari 2009 om 20:21

    Flikker toch op met die crisis, dit was gewoon een kutprogramma en dat weet Olaf ook. Alsof dit een poging was… ze deden het via hetzelfde productiehuis die al die andere Pilarcyk reclamespots maakt, en dan verwachten dat je met iets vernieuwends bezig bent? Godverdomme zeg, wat een lachertje.

    Login om te reageren
  9. Race_Kees zegt

    6 januari 2009 om 20:22

    Zo slecht was het toch niet? Het was in elk geval beter dan Baffer Geilema met zijn koreanse truttenschudders elke keer.

    Login om te reageren
  10. slk zegt

    6 januari 2009 om 20:22

    Ik zal het niet missen.Kijk liever naar topgear ,maar dat gaat ook bergafwaarts.

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    6 januari 2009 om 20:22

    Ik heb het vanuit België eenmaal gezien op het internet. Een aflvering met onder andere de autoshow in Parijs. Toen begon er een l*l de X1 onder te kwijlen op dergelijke manier dat ik gezegd heb. Nooit meer!

    Lijkt me de juiste beslissing te zijn. (en nu kan Sjoerd terug naar Petrolhead) ;)

    Login om te reageren
  12. johnny t-jet zegt

    6 januari 2009 om 20:24

    een gesponsord progamma dus , en dan die reclames er iedere keer door. Dat was Mijn reden , na die ene keer.

    Login om te reageren
  13. Quirein zegt

    6 januari 2009 om 20:25

    Jammer maar het viel ook tegen,

    Login om te reageren
  14. DJD zegt

    6 januari 2009 om 20:26

    YEEEEEAAAAH!!!!!!!

    Daar ben ik nou eens blij mee!!

    Login om te reageren
  15. Baztrd zegt

    6 januari 2009 om 20:26

    Ik heb er niet veel van gezien, vond ik ook niet direct nodig. Maar het verbaast me eigenlijk wel dat dit wegens tegenvallende kijkcijfers wordt geschrapt… als je ziet wat voor troep er nog meer op tv is.

    Opvallend is de zin “Wheels on 7 was een probeersel dat mede door de zware tijden waarin de autofabrikanten zaten het niet gehaald heeft. ” gecombineerd met de “tegenvallende inkomsten” geeft dit aan dat het toch niet zo anders was dan andere nederlandse autoprogramma’s, nl. betaald door de autoindustrie, en dus een soort verkapte reclame.

    Ook de opmerking “We kunnen in nederland geen Topgear maken en dat moet je ook niet willen. Het geld is er niet voor en de tijd ook niet. Die mannen doen 3 maanden per jaar denken en voorbereiden, 6 maanden filmen en monteren en dan hebben ze 3 maanden vrijj.” is een goede indicatie waarom dit nooit wat zou worden…

    Je moet eerst bewijzen goed te zijn, iets te kunnen, ideëen te hebben, dan krijg je als het aanslaat meer geld en tijd. TG is ook niet begonnen zoals het nu draait, in tegendeel…

    Da’s zoiets als zeggen dat je nooit kunstenaar kan worden, omdat je geen geld hebt voor doeken en dure verf… echte kunstenaars zijn in de regel ook gewoon begonnen met een potloodje en een stuk papier.

    Net zoals bijvoorbeeld, een Blog, over… zeg.. Auto’s… je gaat niet naar de bank om geld te vragen zodat je kan stoppen met werken en fulltime-blogger kan worden voordat je uberhaupt een blog hebt, neem ik aan… Nee, je begint daar in je vrije tijd me, slaat het aan, dan krijg je adverteerders, dus inkomsten, dus kan je het serieuzer aanpakken… etc.

    Login om te reageren
  16. Majinstar zegt

    6 januari 2009 om 20:29

    Het was gewoon de auto variant van RTL Boulevard. Een programma veelal zonder inhoud.

    Ook zwak hoor van Mollie: We kunnen geen Topgear maken en moet je ook niet willen. Tuurlijk moet je dat wel willen en gewoon maken.

    Hoe bedoel je de Engelsen nemen onze zenders over met al hun programma’s. Ik schaam me wel heel erg als Nederlander, dat een land als Nederland geen degelijke auto programma weet te brengen naar de kijker toe.

    Login om te reageren
  17. dymf zegt

    6 januari 2009 om 20:30

    idd misschien moet autoblog is een balletje opgooien bij RTL.
    maar dan wel met behoud van alles en iedereen van ruben tot aimee, en als tussen door geklets weer van die nieuwste show blooper. je trekt in iedergeval meer kijkers dan weels on 7 denk!

    Login om te reageren
  18. Sem zegt

    6 januari 2009 om 20:31

    Totaal geen inhoud en daarom kon je het absoluut niet vergelijken met Top Gear.

    Bovendien heb ik altijd Olav Mol ervaren als verwende arrogante man!

    Altijd maar opscheppen over z’n auto en dat alleen de velgen zo duur, dat het voor sommige mensen al niet betaalbaar is.

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    6 januari 2009 om 20:32

    Baztrd + 1

    Login om te reageren
  20. Quicknick1987 zegt

    6 januari 2009 om 20:33

    Gelukkig maar! ik wordt echt kotsziek van die olav mol en figuren als alard kalf
    TOPGEAR rules! :-)

    Login om te reageren
  21. Emile_Benz zegt

    6 januari 2009 om 20:33

    Hm, nu pas de stekker eruit? Hebben ze ’t nog lang volgehouden… Of ze worden nu pas wakker…

    Login om te reageren
  22. Vanquish zegt

    6 januari 2009 om 20:33

    Tijd voor autoblog op de tv, dat lijkt me overduidelijk…

    Login om te reageren
  23. johnny t-jet zegt

    6 januari 2009 om 20:35

    met dito salarissen….

    Login om te reageren
  24. michielh zegt

    6 januari 2009 om 20:37

    Ik zou zeker een half uurtje per week vrij maken voor een wouter-rijtest en wat ander onnozel, doch auto-gericht (ala TG) op TV :-)

    Login om te reageren
  25. michielh zegt

    6 januari 2009 om 20:38

    Hmm, rare zinsbouw. Maar het is duidelijk wat ik bedoel, hoop ik :P

    Login om te reageren
  26. Speedonator zegt

    6 januari 2009 om 20:38

    Wheels on 7 is nooit een sucses geweest, ik bedoel, wat hebben we aan die kleine rotnieuwtjes zoals “Suzuki heeft een nieuwe CEO” of “Bumper wordt verlaagd” ?

    Login om te reageren
  27. Ollie zegt

    6 januari 2009 om 20:39

    Tis geen Top Gear, maar keek er af en toe wel naar. Reportages waren wel goed, niveau RTL autowereld zeg maar. Commentaar in de studio was wel over-the-top. Volgende keer ook wat minder presentatoren, hoeveel hadden ze? 7? 8? to much…

    Login om te reageren
  28. Mika_Hakkinen zegt

    6 januari 2009 om 20:42

    Dat Sjoerd van Petrolhead maar top gear begint met 2 andere en niet de altijd vrolijke allard erbij.. dat wordt wat.. en dan meteen met belgie samen

    Top Gear Benelux!!

    Login om te reageren
  29. Jordey zegt

    6 januari 2009 om 20:44

    Veel te veel bull”sjeise” en geklep over dingen die iedereen al weet. Ik bedoel, als je de 8C competizione na 5 jaar nog niet goed kan uitspreken.. Wel een beetje pathetick!

    Login om te reageren
  30. Bohica zegt

    6 januari 2009 om 20:46

    Die gasten hadden ook over elke auto hun eigen mening waardoor ze bij voorbaat al dingen enorm de hemel in prezen terwijl ze de auto nog niet eens gereden of gezien hadden.
    En zo kraakten ze het ook af.
    Is tijd voor een programma wat gewoon echt objectief is dat spreekt mensen denk meer aan.

    Login om te reageren
  31. vla zegt

    6 januari 2009 om 20:47

    @ Baztrd
    Je hebt gelijk, en je hebt enkele dingen goed gevonden, maar ik vraag me nu af: heeft Wheels on 7 wel überhaupt genoeg tijd gehad om zich te profileren? (en dit is een echte vraag, ik keek er nl niet naar, ik woon in België (zoals mijn naam wss (hopelijk) verraadt ;) ) ).

    Login om te reageren
  32. Jeroen zegt

    6 januari 2009 om 20:51

    terecht ook wat een k*t programma was dat zeg. sorry dat ik t zo zeg maar wat een slap gel*l. er is maar 1 echt auto programma en dat is : De Grote Beurt. whahahaa neehoor. TOPGEAR FOR LIFE !!!!!!!!

    Login om te reageren
  33. flappie zegt

    6 januari 2009 om 20:55

    ach vast een stunt van danger dré… dwars door de studio heen gekart ofzo

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    6 januari 2009 om 20:56

    het was natuurlijk wel een Topgear ripp-off ..
    ook van die poepie kakkie drollie praat ..

    educatief is altijd leuker .. en kan je concentratie vasthouden ..

    Login om te reageren
  35. Larrs zegt

    6 januari 2009 om 21:00

    Dan wordt het tijd dat Autoblog op tv komt. Jullie maken al mooie filmpjes en Top Gear hoef je niet na te doen. En dat doen jullie niet en toch is het leuk om naar te kijken.

    Wheels on 7 heb ik 1 keer gekeken en was wel aardig, maar niet meer. Sjoerd van Petrolhead heeft ook wel leuke filmpjes van zijn site. Hem had ik een andere plaats zien hebben in het programma.
    Wheels on 7 had ook teveel presentatoren. Al heeft Fifth Gear ook veel presentatoren en is wel veel leuker, omdat ze vaak hun eigen ding doen.

    Login om te reageren
  36. sander zegt

    6 januari 2009 om 21:03

    kon niet uitblijven…

    Login om te reageren
  37. Sjakie Peters zegt

    6 januari 2009 om 21:05

    haha hoor die mol nou : “Erg jammer want het was in ieder geval een poging een autoprogramma te maken op een totaal andere manier dan de laatste jaren het geval was”

    In ieder geval een poging? wat voor een mentaliteit is dat? Als ik stront sou schoffelen op een ferrari is dat ook anders maar beter??

    Ach laten we het gewoon houden op topgear en de filmpjes van autoblog (al zijn die soms ook te lief:P)

    Login om te reageren
  38. guzmann zegt

    6 januari 2009 om 21:06

    Jammerrrrrrrr…..

    ;)

    Login om te reageren
  39. Autojunkje zegt

    6 januari 2009 om 21:06

    De crisis de schuld geven is echt bullshit het was idd een programma met slechte en oude info maar vooral dat om de tafel zitten komop ga liever in een auto zitten. ik denk als je autoblog 1uurtje in de week doet naast al die andere progamma’s zoals gek op wielen dat mensen zeggen van ik kijk nog verder en dat mensen zeggen die gasten van autoblog die zijn zo gek nog niet
    En dat je daardoor steeds meer kijkers krijgt natuurlijk helpen wij trouwe autoblogers wel in het begin met de kijkcijfers om alle tv’s in huis aan te zetten maar ik denk dat je zo een best leuk progamma kan maken je moet dan wel echt alle autoblogers te behouden en niet dat iedereen weggaat en dat figuren zoals allard kalf en olav mol binnen komen lopen
    Nou dit was mijn idee eventuele tips laat je horen ik zou graag morgen me pc aandoen en Zien van
    ” autoblog op tv ” ik zou zeggen een fijne avond !

    Login om te reageren
  40. AutoInformatief zegt

    6 januari 2009 om 21:07

    Wheels on 7 heb ik een aantal keer gekeken. Maar wat een GORTDROOG gelul was dat telkens aan die tafel zeg. En dan probeerden ze inderdaad zoiets als Top Gear te doen, wat discussies tussen elkaar daar.

    Maar wat ze bij TopGear kunnen combineren met een beetje humor deden ze bij Wheels on 7 behoorlijk goor. Het was gewoon één iemand praat over zijn favo kleur op die auto, en dan die ander even. Een gemaakt lachje en we gaan weer verder naar het volgende droge onderwerp.

    Het heeft in ieder geval minder lang geduurd dan ik dacht, en misschien hebben ze wat weinig tijd gekregen om zich van hun beste kant te laten zien, maar wat ze lieten zien was gewoon bagger!

    Login om te reageren
  41. phantom zegt

    6 januari 2009 om 21:12

    Ze testten opzich wel veel coole nieuwe auto’s, maarja…

    Login om te reageren
  42. chocomobiel zegt

    6 januari 2009 om 21:21

    ik blijf bij auto motor und sport

    Login om te reageren
  43. Klassiekerrally zegt

    6 januari 2009 om 21:25

    Het grootste probleem dat ik met ’t programma had, was dat de heren zichzelf nét even iets te graag hoorden praten. En er werd erg veel gepraat, maar eigenlijk nogal weinig verteld…
    Volgende keer beter.

    Login om te reageren
  44. Brian zegt

    6 januari 2009 om 21:28

    Ik mis het niet zo eerlijk gezegt, bij mij kwam het allemaal wat te theoretisch over, ik weet niet wat het was.

    Login om te reageren
  45. Greg zegt

    6 januari 2009 om 21:30

    Klagen over Wheels on 7 en toch weer de week daarna kijken he?? :lol:

    Als je het mij vraagt was het an sich geen slecht programma maar, de uitzendingen duurde veel te lang. Ze moesten letterlijk zeeen van tijd volkletsen aan tafel.

    Maak er gewoon iets van max. 30-40 min. van. Minder geklets aan tafel, meer testritten in auto’s die voor de gewone man bereikbaar zijn (dus minder Ferrari, Aston Martin en Ascari avontuurtjes) En voor de rest ook tijd besteden aan prototypes en wat er binnenkort in de showrooms komt. En nu ik toch bezig ben, ook een steeds terugkerend item in het programma toevoegen: namelijk Occasions. Waar op letten bij aanschaf? Waar kan je de beste deals sluiten? Een occasion van de week kiezen op grond van km-stand/prijs enz..

    Login om te reageren
  46. Solstice zegt

    6 januari 2009 om 21:32

    Het ‘nieuwe concept’ hield, met alle respect, volgens mij ook niet meer in dan dat er een stelletje ballen die over auto’s praatte alsof het hun zoveelste nieuwe gadget betrof, een nieuw speeltje. Er was geen liefde, geen passie voor de automobiel. Teveel ego, te weinig auto…

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    6 januari 2009 om 21:34

    Maar Greg… In gewone auto’s kan ik zo wel rijden. In Ferrari’s, Aston Martin’s en dergelijke niet. Het gaat om de mix. Je moet van alles wat laten zien. En dat op een originele, eigen, manier. Moeilijker dan je denkt…

    Login om te reageren
  48. miniV8 zegt

    6 januari 2009 om 21:38

    ik heb wel naar elke aflevering gekeken vind het dus jammer dat het van de buis gaat. zekers 100X beter dan bavo, dat vind ik echt een dramaat, die zouden ze een keer van de buis moet halen .

    Login om te reageren
  49. Bert zegt

    6 januari 2009 om 21:39

    Ze moesten idd veel tijd volkletsen….helaas ging dat gepaard met zulk slap gelul dat het idd niet uit te houden was. Wat ik wel heel jammer vind is dat deze heren wel hun nek hebben uitgestoken en dat voorlopig niemand zoiets als dit aandurft.

    Michael P heeft dit ook grotendeels aan zichzelf te danken, eerst jarenlang zon suffekutten programma presenteren (en produceren) wat doodgesponsord was.
    Vervolgens kan je gewoon niet geloofwaardig in een soort van topgear spinoff overkomen. Hij heeft ervaring genoeg om dit zelf aan te kunnen voelen.

    Het programma had veel meer kans gehad als er iets van chemie tussen de presentatoren zou zijn geweest, Michael, Allard en Mr. Coronel komen gewoon niet geloofwaardig over als “gezellige autogekken” door hun tv verleden.

    Ik geloof heilig in een format als Wheels on 7, maar dan dus meer op de Autoblog manier (maar niet met ruben en aimee helaas) Met een beetje tijd moet het toch wel kunnen om een leuke groep mensen te vinden en een echt format in elkaar te draaien?

    Login om te reageren
  50. GH zegt

    6 januari 2009 om 21:40

    Ik ben van mening dat ze gewoon andere mensen moeten nemen, zoals Coronel.
    Gewoon echte coureurs die auto’s echt testen. Die Werner maar zeggen dat de GT-R versnellingsbak zo geweldig is terwijl die na een paar launch control starts de geest geeft. Dan heb je toch niet echt vakkundige mensen??

    Login om te reageren
  51. joep zegt

    6 januari 2009 om 21:40

    precies klassiekerrally, een beetje populaire kroegpraat aan die tafel en die filmpjes… tja…
    trouwens topgear is nou ook niet direct een goed autoprogramma, heel veel lol maar nauwelijks serieuze informatie over een beetje normale auto’s. wel leuk om naar te kijken, dat wel.

    Login om te reageren
  52. AutoInformatief zegt

    6 januari 2009 om 21:41

    @ miniV8

    Wie weet…….mompelt iets over kredietcrisis en vertrouwen van de fabrikanten in de markt :P

    Login om te reageren
  53. Greg zegt

    6 januari 2009 om 21:41

    @Klassiekerrally
    Yes, daarom zei ik ook “minder” exoten. Wheels on 7 heeft grote delen van haar uitzendingen toegewijd aan een Ferrari dorp of een Ascari circuit. Te veel van het goede if you ask me. Het gaat inderdaad om de mix, zoals je zelf ook aangeeft. Een autoprogramma zonder exclusieve sportwagens mag boeit mij ook minder ;-)

    W-on-7 bracht te weinig nieuws voor de alledaagse autoliefhebber die bijvoorbeeld overweegt om z’n Golf in te ruilen voor een BMW 3-serie om maar es iets te noemen. Een gemiste kans denk ik.

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    6 januari 2009 om 21:45

    Jakkiejakkie, ik heb eens een kwartiertje gezien, maar het was werkelijk om te huilen. Foute info en oude items, wat wil je nog meer als autoliefhebber?

    @ Brian; Te theoretisch, dat is een beetje het probleem van alle Nederlandse autoprogramma’s.

    Login om te reageren
  55. N!SS@N zegt

    6 januari 2009 om 21:46

    Was ook gedoemd natuurlijk met 3 van die kerel die alles beter denken te weten… En zelf regelmatig volledig foutieve informatie en on-logische vergelijkingen.

    Dit soort programma’s moeten gemaakt worden door echte kenner c.q. liefhebbers. Lieft met tegenstrijdige voorkeur. Dus zet er een ‘Duitse Degelijkheid Man’, een ‘Jappe-man’ en een ‘American Muscle Man’ neer (Hebt ik het niet over wannabe’s die alles buiten hun straatje bij voorbaat afkeuren) en laten los barsten die discussie. Word tegenwoordig bij veel (nederlandse) auto programma’s gestreeft om de betere auto van een dubbeltest te kiezen. Beter halen ze gewoon van beide de voor- en na-delen aan. Want elke autogebruiker heeft andere prioriteiten. Is dus best nog wel een markt voor dit soort programma’s, maar haal er die marketing-mannetjes uit en zet gewoon op een koude maandag ochtend een paar liefhebbers op een terreintje met 2, 3 verschillende auto en weer ‘hardcore’ televisie maken i.p.v. al dat ge-scripte gedoe..

    Login om te reageren
  56. Berry zegt

    6 januari 2009 om 21:47

    jammer, vond ut wel lache zo op de maandag avond

    Login om te reageren
  57. ZeRoo zegt

    6 januari 2009 om 22:09

    De samenvatting van heel het jaar die pas op tv was ging nog wel.
    De reviews misten normaalgesproken mss wel wat inhoud in diepte, die in de samenvatting niet nodig waren, mysterie ook weer opgelost!

    En Top Gear is ook niet meer wat het geweest was. Fifth Gear daarentegen wordt wel steeds beter imo.

    Login om te reageren
  58. Specht zegt

    6 januari 2009 om 22:10

    Misschien moet Autoblog is een belletje doen naar Geenstijl, als die daadwerkelijk een zender in het publieke bestel kunnen starten, kan dat nog wel is leuk worden.

    En voor een stijlloos autoprogramma met rij impressies en autonieuws en humor is altijd wel een markt. ;)

    Login om te reageren
  59. Ary zegt

    6 januari 2009 om 22:16

    “Als ik Olav en de rest van de crew een subtiele hint mag geven: zoek het probleem eerst eens in eigen keuken.”

    Als ik en mezelf autoblog en de rest van de crew een subtiele hint mag geven: Waarom proberen jullie het niet? Ik denk dat autoblog een goede basis heeft neergelegd met de site en autotests en videos. Ik denk dat deze basis heeeeeel goed van pas komt, en ik denk persoonlijk zeer positief zal uitpakken als jullie op tv komen.

    Wheels on 7 bleef toch te technisch en autoblog en topgear hebben gemeen dat er naast technische kenmerken ook gevoel/emotie en mening sterk wordt gegeven. Mijn broer werkt bij Endemol en heeft leiding over dochterbedrijven van Endemol die met productie-ideen/potentie moeten komen. Ik ga het hem in ieder geval ff voorstellen en op tafel leggen :P

    Login om te reageren
  60. gebbetje zegt

    6 januari 2009 om 22:23

    Maikal Pilaziek…nee euhh…….. Michael Plaliziek…………nee euhh…….ach laat ook maar.

    Login om te reageren
  61. luc zegt

    6 januari 2009 om 22:38

    Zo slecht was het eigenlijk nog niet, vond het erop vooruitgaan. Wel zonde, want ik kijk al niet graag meer naar die vreselijke Bavo.

    Login om te reageren
  62. Een betere ontwerper zegt

    6 januari 2009 om 22:41

    Jammer dat het eraf gaat, en dat meen ik echt. Ik vond het geen slecht programma.

    Login om te reageren
  63. Martijn zegt

    6 januari 2009 om 22:50

    ja mensen…er is gewoon maar 1 echt goed autoprogramma en dat is Top Gear…de rest is gewoon bagger!

    En als ik heel eerlijk moet zegge…als men dit van de buis haalt, mag men die domme voetbal insite praatprogramma ook wel eraf halen. Word ook alleen maar onzin verteld! Zoals Youp zegt..ze discusseren over situaties waren spelers in het veld stonden hoe de wedstrijd dan zou zijn gelopen…mja die spelers staan er niet in!
    In NL hebben we gewoon teveel gelul en te weinig actie op tv…enige wat je doet is luisteren en heel kort krijg je iets te zien!

    Login om te reageren
  64. Thomas zegt

    6 januari 2009 om 22:56

    Yeah, eindelijk!!!

    Login om te reageren
  65. marnik zegt

    6 januari 2009 om 22:57

    In hun aflevering “Wheels on 7 jaaroverzicht” zeggen ze dat de Rolls roye Phantom Drop Head Coupé een hoogtepunt is uit 2008 terwijl je hem in 2007 al kon kopen of toen was hij er gewoon al. Ik ben er al 2 tegengekomen in 2007 (zomervakantie) op een classic car show in zwitserland, en toen stond de prijs (met de opties enzovoorts) erbij. Het is dus GEEN model van 2008 maar van 2007 , en het is toch wel erg dat ze dat deze wagen vermelden als een hoogtepunt van 2008 terwijl dat helemaal niet zo is in een toch wel belangerijke aflevering.Ze moeten er dus gewoon nog veel bijleren(betere research mss)

    Als jullie willen plaats ik er wel foto’s van op autojunk (ik denk zelfs dat ze er al op staan)!!

    Dit wou ik toch wel even zeggen aangezien ik toen to fier was omdat ik als een van de eerste hem zag , 2 zelfs (lichtblauw).

    Het is natuurlijk wel één van de mooiste wagens; geen discussie mogelijk :D

    Login om te reageren
  66. DAT zegt

    6 januari 2009 om 23:03

    Olav Mol zegt nu dat er te weinig geld en tijd voor was.

    Als je dat vindt, dan had je je medewerking niet moeten verlenen, Olav!

    Login om te reageren
  67. Silverarrow zegt

    6 januari 2009 om 23:06

    Zo lang ze niet iedere week met een M5, 911 Turbo, 430 Scuderia, GT-R, Continental GT, RS6, Murcielago LP640, V8 Vantage, CL65 AMG, Zonda F, Veyron, Corvette ZR1, C63 AMG, R8, 599 GTB, McLaren F1, Ascari KZ1, Mustang, 300C SRT8, Spyker D12 Peking-to-Paris, Wiesmann GT MF5, M3, Gallardo LP560-4, Carrera GT, DBS, Brabus Rocket, Gumpert Apollo, TVR Sagaris, Viper SRT10, Lotus Exige, Donkervoort, SLR McLaren, Enzo, Mc12, 8C Competizione of een andere soortgelijke auto op de proppen kunnen komen is het eigenlijk de moeite niet waard om het programma te volgen. Zo’n programma is in Nederland vrijwel onmogelijk, toch hulde dat ze ’t geprobeerd hebben.

    Ook het volk van Autoblog.nl houdt het nog geen drie weken uit op de Nederlandse televisie, zeker niet met het baanbrekende aantal auto’s dat zij testen (veel verder dan 3 testjes per maand komen jullie ook niet). Gelukkig hebben ze dat bij Autoblog.nl prima in de gaten en houden ze zich gewoon bij ’t internet.

    Login om te reageren
  68. joost zegt

    6 januari 2009 om 23:08

    als het geouwehoer in top gear verdwijnt mogen ze van mijn part ook meteen heel top gear schrappen. Top gear heeft gewoon een stel presentatoren die daadwerkelijk iets om auto’s geven en dat ook weten over te brengen. Iemand als olav mol zal auto’s ook wel geweldig vinden, maar het komt er bij hem gewoon niet uit. Trouwens dat het een programma moet zijn over auto’s voor jan en alleman….die hebben we al genoeg en dat is gewoon niet interessant, het moet er toch een beetje spectaculair uit zien…Die drift-acties van paul op autoblog zijn toch ook de kers op de taart van de tests, gewoon omdat het er spectaculair uitziet, het is niet dat je daarop de keuze voor de auto bepaald, de gemiddelde autoblogger staat namelijk met zijn auto in een boom als ie dat probeerd. ontopic: Ik denk trouwens dat RTL beter fifth gear na kunnen doen. Naar mijn mening steunt dat programma namelijk meer op auto’s/tests (maar wel leuke tests), waar top gear vooral afhankelijk is van de presentatoren. Want voor zover ik weet is er in nederland niemand die humor hebben en autofan zijn kan combineren.

    Login om te reageren
  69. KaZpAh zegt

    6 januari 2009 om 23:15

    Ik vind het oprecht jammer… het leek tenminste nog ergens op… ken geen vergelijking op de nederlandse televisie…

    Login om te reageren
  70. luc zegt

    6 januari 2009 om 23:25

    @ marnik, dat was een hoogtepunt voor hun omdat ze die in 2008 getest hebben

    Login om te reageren
  71. Hensch zegt

    6 januari 2009 om 23:30

    Ik heb het 1 keer gezien en het was wel aardig. Ik kan er in ieder geval niet echt wakker van liggen. Gelukkig heeft de vriend van mn zusje er wel een jaar lang Fiat 500 Abarth rijden mee gewonnen. :D

    Login om te reageren
  72. Oly zegt

    6 januari 2009 om 23:33

    Hehe eindelijk keek een enkele keer als der niks beters was maar als dat commerciële gelul over auto’s rot toch op man. En inderdaad die hoofd presentator aan die tafel lullo ofzo die dan doet als of ie der wat van wist nee ik ben blij dat ze stoppen en hopelijk komen ze niet meer terug ook in deze samenstelling.

    Login om te reageren
  73. Kees zegt

    6 januari 2009 om 23:47

    Iedereen linkt Wo7 aan TopGear. Wie heeft dat ooit verzonnen?
    Het is nooit de intentie geweest om TG te imiteren.

    Login om te reageren
  74. pH zegt

    7 januari 2009 om 00:12

    “Die mannen doen 3 maanden per jaar denken en voorbereiden”

    Als je je slechts op een dergelijke manier van het Nederlands kan bedienen moge het geen verassing heten dat een dergelijk programma niet lang op de vaderlandse televisie vertoond wordt…

    Login om te reageren
  75. blokker5 zegt

    7 januari 2009 om 00:30

    @kees
    Ze doen het zelf toch ook?
    Het lijkt me niet dat de huidige autoblogcrew geschikt is voor een autoshow, ze hebben het lijkt me al druk genoeg toch? En ze hebben gewoon al een topsite die geen risico mag lopen. En een deel van de schuld bij de kredietcrisis leggen is heel reëel, daar hebben bijna alle bedrijven nu wel mee te maken. het is niet alleen crisis in autoland….

    Login om te reageren
  76. CRASH zegt

    7 januari 2009 om 00:39

    het klopte gewoon niet
    vanaf het begin tot de aftiteling
    het concept (rtl boulevard) heeft volgens mij wel potentie
    maar de heren zijn duidelijk niet op elkaar ingespeeld
    jeroen (daphne) is een erg slechte aangever
    en lijkt de andere heren (“experts”) vaak te verassen
    als ze “plotseling” hun naam horen
    en jeroen praat maar al te graag mee
    in plaats van kritische vragen te stellen of zijn mond te houden
    danger dre had een mooie vrouw moeten zijn
    met wat kennis van zaken
    wie wilt er nou naar danger dre kijken in een “cabrio”
    die rondjes rijdt tot de auto het begeeft
    en sommige van die items mogen wel wat serieuser
    aangepakt worden
    dat is een auto te water met inzittende volgens mij wel

    hoewel het niet zo best was
    vind ik het wel jammer
    hoop dat er iets nieuws komt!

    Login om te reageren
  77. clijde zegt

    7 januari 2009 om 01:08

    Weels heeft zelf een gat gegraven. Het was geen nieuw autoprogramma, er zijn al zoveel. Olaf Snol hoort zich zelf te veel praten hij heeft hij bij F1 de voorbeschouwing geleerd, daar was hij ook niet op z’n best. Nu heb je 3 of 4 kerels die op de zelfde toon met elkaar (zonder emotie en humor) zitten kletsen, net of er geen tv aanstaat…

    Login om te reageren
  78. Jeroen zegt

    7 januari 2009 om 04:20

    olav mol , vind t persoonlijk zo`n slappe l*l. vandaag was hij bij rtl boulevard. zit ie me daar blij te doen met ze eigen huisje in spanje en bla bla bla. ging over onze grint specialist jos verstappen met de losse handjes. probeerd gewoon goed te lullen wat die klootzak jos allemaal geflikt heeft bij ze ex vrouw. sorry hoor maar als je vrouwen meppen goedpraat mogen ze heel je kop van de nederlandse tv schrappen. laat hem lekker met een doos tissues ouwe f1 races kijken. zie het helemaal voor me met ze hard geworden papier propjes overal op de grond. whahaha dit is denk ik wel een beetje off topic maar wou t er even uitgooien. dag olav en blijf vooral weg…..

    Login om te reageren
  79. rijzerlo zegt

    7 januari 2009 om 07:14

    nouja…. heb er in ieder geval nog een jaarabonnement autovisie en een jaarboek aan overgehouden:P

    ben ik ook erg blij mee, en ik vind het jammer dat wheels on 7 verdwijnt… had evt. best iets kunnen worden, het was gewoon nog een beetje stijf

    Login om te reageren
  80. Baztrd zegt

    7 januari 2009 om 07:56

    @ De Vlaeminck:

    Heb het zelf eigenlijk ook nooit gekeken, maar of ze genoeg tijd gehad hebben? Ach, een aantal van de presentatoren heeft iig met andere programma’s al genoeg tijd gehad om zich dusdanig te profileren dat ik geen enkele interesse had in dit programma, laat ik het daarop houden ;)

    En was het écht leuk en vernieuwend geweest, dan waren een paar afleveringen genoeg geweest, of zou er iig een stijgende lijn in de kijkcijfers gezeten hebben…

    Login om te reageren
  81. Autogek zegt

    7 januari 2009 om 08:22

    Als ze nu een informatief autoprogamma hadden gemaakt ipv een: ” Laten we elkaar op tv ophemelen en vertellen dat minimaal 400 PK alleen maar goed genoeg is” progamma. Ik begrijp echt niet dat men niet een normaal autoprogamma in elkaar kunnen draaien tegen een normaal budget. Je heb maar 1 cameraploeg en 1 “normale” presentator nodig. Ik zou het beter kunnen dan die gasten van Wheels on 7.

    Login om te reageren
  82. Mies zegt

    7 januari 2009 om 08:38

    Het kwam iedere keer op mij over dat zij daar echt zaten voor hun werk en niet omdat ze nu zo van auto’s houden. Het commentaar was iedere keer zoals bij de verhaallijn van (ontzettend) slechte actiefilm: van begin tot eind helemaal voorspelbaar.

    Login om te reageren
  83. Tjeerd zegt

    7 januari 2009 om 09:14

    gelukkig is gek op wielen d’r nog. Zit leuk en origineel in elkaar…. en bovenal… Bavo is knettergek…. Wheels on 7 bijna nooit gezien en dat zegt een autogek.

    maar aub ook geen autoblog op tv….. aan één Telegraaf hebben we genoeg.

    Login om te reageren
  84. Timo zegt

    7 januari 2009 om 09:33

    Vond het programma best aardig vermaak.
    maar het grote probleem was voor mij altijd, wanneer komt het op tv?

    Er is veel te weinig reclame gemaakt om te zorgen dat mensen het ook echt wisten te vinden.
    het is een beetje Talpa-stijl om een programma te verzinnen, het op debuis te knallen, en enkele weken later weer eraf halen omdat er niet genoeg gekeken werd. gewoon rustig aan je doelgroep een programma laten vinden is er niet meer bij, het moet binnen 2 maanden scoren anders komt het niet meer terug.

    Ik bedoel, hoe kan een baggerprogramma als “gek op wielen” nog wel bestaan dan??

    Login om te reageren
  85. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2009 om 09:46

    Ben het vooral eens met Klasiekerrally:die gasten vinden zichzelf zoooo geweldig! Dat spatte er gewoon vanaf en zorgde voor een rare sfeer bij dit programma. Regelmatig hierom toch maar weggezapt…

    Login om te reageren
  86. Dreke zegt

    7 januari 2009 om 09:47

    TG hier, TG daar, TG boven alles…
    TG is leuk, maar eerlijk is eerlijk, alles moet steeds extremer.
    Lets face it, wat had de 8e aflevering van seizoen 12 überhaupt met auto’s te maken?
    (voor de veronicakijker, nieuwe aflevering en komt waarschijnlijk medio 2012 in NL)

    Vergelijk het daarom niet met RTL autoboulevard, of hoe je het ook noemt…

    Gek op wielen, de Heilige Koe, noem ze maar op, het werkt in NL.
    Het verschil in concept is m.i. de reden dat “wielen op 7” geflopt is.
    Ongeacht wat Olav of die geflipte krullenbol er ook van zeggen…

    Autoblog op TV? No offence, maar ik vind het zo prima. Ieder moet doen waar die goed in is en bij autoBLOG ligt die kracht in, de naam zegt het al, weblog.

    Login om te reageren
  87. Alfablog.nl zegt

    7 januari 2009 om 10:05

    Ik heb het 1-keer gezien… Maar toen ze over de Alfa Romeo C8 begonnen, heb ik direct de afstandsbediening gepakt.

    Login om te reageren
  88. FrankyCash zegt

    7 januari 2009 om 10:29

    @ joost
    Diegene is er wel…. dat ben ik!! :D

    on topic
    Het probleem in Nederland is dat op Bavo Galema na (die idd echt idioot is) alle andere totaal niet objectieve autoprogrammas draaien om dezelfde mensen. Michael P, Allard K, de gebroeders C…. Deze mannen zijn door deze gruwels van programmas alle geloofwaardigheid kwijt geraakt. Natuurlijk heb je het persoonlijke streven om het die ene keer wel goed te doen. Maar je kunt ook op de achtergrond meewerken. Een nieuw fris iemand introduceren of meerderen. Die gepassioneerd over auto’s praten, genoeg kennis hebben en lekker subjectief zijn. Zou het niet heerlijk zijn om een Mercedes man tegenover een BMW man te zetten??

    Er is echt wel ruimte voor een Nederlands auto programma. Alleen de invulling moet echt compleet anders!

    Login om te reageren
  89. FrankyCash zegt

    7 januari 2009 om 10:30

    @ Alfablog.nl
    Helaas heb ik die aflevering gemist. Alsof het de nieuwe MPV van Citroen is :P

    Login om te reageren
  90. Jan C. zegt

    7 januari 2009 om 10:44

    De beste stuurlui staan te tikken bij Autoblog.

    Het was te geforceerd iets TopGear-achtigs te doen met zogenaamd grappige tafelgesprekken. Het is jammer dat er geen zijwindtesten meer worden gedaan… :roll:

    Login om te reageren
  91. Herke zegt

    7 januari 2009 om 11:04

    In Nederlandse programma’s word veel teveel gelult, kijk bijvoorbeeld naar de grote beurt en vergelijk het met pimp my ride. wij kunnen gewoon geen programma’s maken.

    Login om te reageren
  92. rider zegt

    7 januari 2009 om 11:16

    autoblog zit eigenlijk al achter de schermen al op tv, namelijk op carchannel. maar het zou veel mooier zijn als de heren zelf ook eens op tv gaan komen incl aimee!, zeg maar een tv versie van jullie autoblog-site waarin je dus alle leuke interessante en boeiende/belangrijke onderwerpen aan bod laat komen. nu alleen nog de vraag of de RTL groep hierin mee wil gaan. van mij mogen ze “gek op wielen” wel van de buis halen en daarvoor in de plaats Autoblog-TV doen.
    nu hebben we op gek op wielen helemaal niks meer uit nederland wat over auto’s gaat.
    HET WORDT NU GEWOON TIJD VOOR AUTOBLOG OM OP TV (bekende commerciele zender) TE KOMEN!

    Login om te reageren
  93. Olivier zegt

    7 januari 2009 om 11:25

    Ik vind het gewoon een heel erg slecht programma, met een hele vervelende presentatie. Ze kunnen dit gewoon niet in NL. Koop dan gewoon wat extra uitzendingen van TopGear in..
    De meeste Nederlandse presenatatoren van auto programma’s zijn gewoon waardeloos.
    sad but true.
    begrijp het volkomen van RTL

    Login om te reageren
  94. Bert zegt

    7 januari 2009 om 12:06

    @ olivier en meerdere mensen…..
    Top Gear is van seconde tot seconde gescript door een zeer groot team.
    Als kijker moet het lijken of ze adhoc leuk met elkaar zitten te babbelen maar het zijn acteurs, ze doen dat echt perfect ook nog. Met veel leuke dingen als de coolwall, star in a car, the stig…etc… Er is 1 ding wat je daarvoor nodig hebt…GELD en veel GELD ook nog. Nederland is zon kleine markt dat je gewoon heel creatief moet zijn om te slagen, kijk bv maar naar sixpack….die deden ook hele leuke dingen zonder veel budget, omdat ze een goed creatief team hadden.
    Wheels on 7 heeft dit waarschijnlijk naar hun maatstaven zeer creatief ingevuld, maar van de leader tot het decor zag je gewoon dat het echt uit het jaar kruik kwam. Verzonnen door 40-ers die nog denken dat ze 30 zijn.

    Positieve punten:
    Die werner zou best wel goed kunnen worden in combinatie met…zijn laatste stukjes waren best leuk te pruimen, alleen het acteren op camera heeft nog wat werk nodig. Die kerel van autovisie…ook prima…wel droog maar snapt het tenminste…. zie hopelijk snel een nieuwkomer!!! want er is ruimte voor zon programma.

    Login om te reageren
  95. marnik zegt

    7 januari 2009 om 12:30

    Sorry , kan zijn dat ik fout ben met mijn bericht van hierboven als ze bedoelen dat ze de rolls royce hebben getest in 2008 :s
    excuses hiervoor :d:d:d

    Login om te reageren
  96. Godfrey zegt

    7 januari 2009 om 12:36

    Sorry hoor, maar het was ook een baggerprogramma. Verschikkelijk hoe ze topgear proberen te kopieren. Lukt niet, probeer het dan ook niet. Onbegrijpelijk ook dat ze die lelijke aap zonder charisma (met bril, weet ik veel hoe die heet) en enig talent laten presenteren. Tenenkrommend zeg ik!

    Login om te reageren
  97. Rodnet zegt

    7 januari 2009 om 13:53

    Wheels on 7 was niet zo´n beroerd programma en al helemaal geen kopie van Top Gear! Volgens mij was de bedoeling om a la Business News Radio een paar autofanaten lekker aan tafel over auto´s te laten ouwehoeren en dat te illustreren met wat leuke filmpjes. Ik ben het voor 1 keer met Olaf Mol eens: het had kunnen werken.
    Waarom het niet gewerkt heeft? Toch een relatief kleine doelgroep (de autofanaat), geen goeie uitzendtijd/-dag, veel te weinig geld ter beschikking om er echt iets van te maken (wat denk je dat een aflevering Top Gear kost?) en natuurlijk het probleem waar ook alle bladen in Nederland mee kampen: als een fabrikant of importeur een auto ter beschikking stelt willen ze geen afkrakend commentaar horen, dus spannend wordt een test nooit.
    De bladen in bijvoorbeeld Engeland of Duitsland kunnen het zich permitteren om af en toe een fabrikant af te zeiken (groot marktgebied en ze hebben een zekere machtspositie), in Nederland dient de tester zich te beperken tot commentaar over de onhandig geplaatste asbak of een knopje wat een beetje verscholen zit. De autoprogramma´s die er in Nederland worden gemaakt zijn allemaal gesponsord en dus blijft kritiek (leuk voor de consument) veelal achterwege.

    Login om te reageren
  98. BMW liefhebbert zegt

    7 januari 2009 om 14:06

    GODZIJDANK ;-)

    Er zaten veel te veel ego’s aan tafel met allemaal vooroordelen over auto’s die het nivo onderbuik nog niet konden passeren. Vooral die Quote eikel was echt bijzonder storend en ook Olav was veel te veel verbaal aanwezig. Nee, dan toch liever Fifth Gear en Top Gear.

    Login om te reageren
  99. H.van moesdijkk zegt

    7 januari 2009 om 15:16

    Vindt het echt jammer dat het van de buis. Vond het echt een leuk programma, Maar als de inkomsten tegenvallen dan kan het niet anders he. Ik kan well even een miljoen storte maar daar komt het echt niet mee terug op de buis.

    ECHT JAMMER

    Login om te reageren
  100. sar zegt

    7 januari 2009 om 15:22

    Drie kleine ego’tjes die zaten op een hek…

    Login om te reageren
  101. BmwMPower zegt

    7 januari 2009 om 16:40

    Terecht dat het van de buis is! Kan ik eindelijk weer Dr. Phil kijken ;)

    Laatst keek ik dat programma, afgelopen zaterdag.
    Er kwam geloof ik een Maserati GranTurismo in voor, onder andere.
    Ze zeiden dat die auto net nieuw is, terwijl er al teveel zijn gespot op AJ.
    En alles is zo ingestudeerd, verschrikkelijk.
    Bij TG heb ik dat gevoel niet, ze maken ook nog LEUKE grapjes tussendoor.

    Niemand overtreft Top Gear.
    Niemand.

    Login om te reageren
  102. The-Stig zegt

    7 januari 2009 om 16:52

    Jammer dat het gestopt is…..ik vind dit programma veel spectaculairder dan Gek op wielen of hoe heeft dat …programma? Daar hebben ze alleen maar Opels en Volkswagens, wooow ff naar de showroom en je kunt ze zelf ook proberen. Hier hadden ze regelmatig een sportwagen en gingen naar Ascari en Ferrari toe. Hulde aan Wheels on 7 en ik hoop dat het weer terugkomt!!!
    Ze hebben de 430 Scuderia en de GT-R op hun staart gestapt terwijl andere programma’s dat nooit zouden doen. Behalve Top Gear natuurlijk, maar dat zou wel een totaal ander budget zijn.

    Gr

    Login om te reageren
  103. fjc zegt

    7 januari 2009 om 17:00

    Ben eigenlijk best wel blij dat ze Wheels on 7 gestopt zijn, wat een waardeloos programma.
    Ik heb het 1 keer met veel ergenis gezien, en daarna gelukkig nooit weer

    Login om te reageren
  104. Sebastiaan G zegt

    7 januari 2009 om 17:50

    “Als ik Olav en de rest van de crew een subtiele hint mag geven: zoek het probleem eerst eens in eigen keuken.”

    Daar ben ik het mee eens!
    Sommige presentatoren vond ik echt slecht!

    Zo en nu even aandacht voor de heren van Autoblog!
    Nu kunnen jullie een autoprogramma op tv brengen! Volgens mij is er geen (tot weinig?) concurrentie op de Nederlandse autoprogramma markt.
    Dus SLA JE SLAG!:D
    Jullie manier van presenteren vind ik ook een stuk leuker!

    Login om te reageren
  105. Klassiekerrally zegt

    7 januari 2009 om 18:39

    wat denk je dat een aflevering Top Gear kost?

    Geen idee. Maar wat denk je dat de verkoop er van oplevert! £££££££!!!

    Login om te reageren
  106. Texter zegt

    7 januari 2009 om 19:41

    In de eerste 5 minuten ging het al zo mis dat vrijwel niemand nog zin had om te kijken. Ze hadden die elitaire dipshit van Quote nooit moeten laten meedoen. En wanneer krijgt Michael Pilarczyk nou eens door dat hij het voornaamste probleem is aan zijn programma’s…

    Login om te reageren
  107. Matthis zegt

    7 januari 2009 om 20:10

    wheels on 7 zuigt

    Login om te reageren
  108. Autogek zegt

    7 januari 2009 om 22:14

    Al die autoprogamma’s zijn 1 pot nat en worden door dezelfde personen gemaakt. Werd er maar eens een tv-zender wakker. En ging deze maar eens een autoprogamma maken voor de doorsnee mens ipv de 16 jarige ferrari geil pubber. Maak eens een echt auto progamma waarin je een auto eens echt ziet met info over auto’s ipv veel te hard ergens in Nederland illegaal rondscheuren in een patserbak.

    Login om te reageren
  109. Kees zegt

    7 januari 2009 om 23:06

    Geweldig onderbouwde meningen hier…

    Login om te reageren
  110. ricardo zegt

    8 januari 2009 om 08:47

    Ik heb altijd enorm genoten van dit autoprogramma. Eindelijk hadden wij in Nederland een interessant en afwisselend autoprogramma met een zeer goede presentator en afwisselende reacties van de commentatoren.
    Helaas was het tijdstip op de maandagavond niet mijn favoriete tijdstip, kijk maar naar de andere autoprogramma’s.
    Ik hoop dat wheels on 7 weer snel op de buis komt.
    WHEELS ON 7 ………MIJN COMPLIMENTEN!!!

    Login om te reageren
  111. MMM zegt

    8 januari 2009 om 10:22

    Ze zaten gewoon niet op het goede tijdstip en de goede zender. En daarbij, als je in Nederland niet gelijk een paar miljoen aan kijkcijfers haalt deugt het niet. Echt jammer dat het van de buis af wordt gehaald. Blijven we weer met die BAVO opgescheept zitten. Haal dan alle autoprogramma’s maar van de buis.

    Login om te reageren
  112. Autogek zegt

    8 januari 2009 om 13:11

    Beste MMM, Wheels on 7 had nog niet eens 150.000. kijkers. En ik vind het niet gek. Het was meer een progamma over ophemeling van de presentatoren onder elkaar, dan dat er echt autonieuws werd gebracht. Bavo is ook niets, maar die doet dan gelukkig ook niet of hij de god is van de auto-tv zoals ze op Wheels deden. Hoe moeilijk is het om een autoprogamma te laten zien met autonieuws voor de doorsnee burger?
    PS: TopGear is ook niets meer. Wanneer is er voor het laatst een normale auto getest? Alleen 5Gear doet nog een beetje normale auto’s laten zien af en toe.

    Login om te reageren
  113. BAAP zegt

    8 januari 2009 om 19:19

    Nou dat werd tijd….wat een stelletje bunzings waren dat zeg!!! :)

    Login om te reageren
  114. Mark zegt

    9 januari 2009 om 02:47

    @Baztrd: “Je moet eerst bewijzen goed te zijn, iets te kunnen, ideëen te hebben, dan krijg je als het aanslaat meer geld en tijd. ”

    Helaas werkt dat in Nederland niet zo bij televisiezenders, een enkele(!!) uitzondering daargelaten. Het moet elk jaar voor minder, ookal heb je nog zo goed gescoord. De enige die niet zo denkt is denk ik John de Mol; die is bereid de knip wel open te trekken voor kwaliteit.

    Ik heb Wheels on 7 een enkele keer kort gezien. Ik vond het niets. De “boulevard” setting was niet eens het ergste, maar meer de mensen aan de desk. Die hadden geen onderlinge chemie. Mol en de broertjes Coronel zijn prima, Kalff gaat ook nog wel. De rest sucks. Grootste probleem is natuurlijk het gebrek aan objectiviteit, omdat het een gesponsord programma. is.

    Het grote probleem voor Nederland is dat we gewoon een te klein territorium zijn om op productie gebied echt goede programma’s te maken. Er zijn relatief weinig kijkers, dus minder reclame inkomsten, dus lager budgetten, maar ook gierigheid en uitknijpen en risicoloos ondernemen zijn kwalen van zenders. Plus, de taal speelt ons parten. Engels spreekt men wereldwijd en wordt anders wel ondertiteld. Forget it bij Nederlands. Dit beperkt ook weer de exploitatiemogelijkheden (dus extra inkomsten) van een programma.

    Jammer, want er zijn zat goede programmamakers in ons land te vinden…

    Login om te reageren
  115. Ger zegt

    9 januari 2009 om 15:29

    Het jaar 2009 is voor mij goed begonnen met dit bericht! wat was dat een onzin programma…….en wie heeft ooit bedacht dat die oude plaatsjesdraaier iets van auto’s weet…….

    Login om te reageren
  116. Jee-oekeloeres zegt

    9 januari 2009 om 16:56

    Uitzending gemist!?

    Login om te reageren
  117. Hans328i zegt

    9 januari 2009 om 20:29

    We kunnen in Nederland geen fatsoenlijk autoprogramma maken.Dit gedoe is geflopt om de doodeenvoudige reden dat er een stel kakzakken aan tafel zaten die zichzelf geweldig interessant vonden. Het vergelijk met Top Gear is overigens niet alleen een geldkwestie maar ook pure inventiviteit. English zijn daar beter in. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens wat comedy in de vorm van “zeg eens AAA” en zeg eens “Fawlty Towers”. Need i say more?

    Login om te reageren
  118. bas zegt

    11 januari 2009 om 14:32

    In hilversum hebben ze al jaren geen insperatie meer, ze zijn absoluut niet instaat daar om een degelijk leuk en informatief programma te maken. zoiezo is RTL een C zender. Valt mee dat ze hun eigen zender niet gewoon schrappen.

    Login om te reageren
  119. Hannibal zegt

    12 januari 2009 om 11:53

    Zat er wel aan te komen, 3 stuurlui is 2 teveel, er werd teveel “geluld” in het programma terwijl het autonieuws naar de achtergrond werd verbannen, men had een voorbeeld moeten nemen aan het programma “Wereld op wielen”, zo maak je een informatief autoprogramma.

    Login om te reageren
  120. loendie zegt

    12 januari 2009 om 15:36

    Vond het wel redelijk leuk aan elkaar gepraat met jongens die er verstand van hebben.
    Natuurlijk is alles beter dan die gesjeesde “acteur” galema. (de vent moet toch ergens geld mee verdienen) Waarschijnlijk konden ze door hem het programma goedkoop houden.
    Want daar draait het om hé…centen ! Het publiek is te klein.
    Jammer dus dat deze proffesionals van WHeels on 7 verder geen kans hebben gehad..

    Login om te reageren
  121. andré zegt

    12 januari 2009 om 21:25

    Net goed stelletje balletjes ( dat stelletje verwende jonge baby’s )
    Wie kijkt er nou naar een progamma met auto’s die voor de gewone mens toch niet te betalen zijn

    Login om te reageren
  122. daan zegt

    12 januari 2009 om 22:10

    Zo, die galbak van een van Stokkum ook weer verdwenen!

    Login om te reageren
  123. De vunzige ridder zegt

    13 januari 2009 om 02:40

    Mijn zak heeft nog meer inhoud, dan dat hele weels on 7.

    Login om te reageren
  124. Jean-Jacques zegt

    13 januari 2009 om 04:20

    wat ben ik blij zeg, kon niet missen. Gelukkig dat die kijkcijfers bestaan. Werkt het dus toch, als ik niet kijk gaat het vanzelf weg :) BAGGER, alle nederlandse auto programma’s! helaas, het hoeft ook geen top gear te zijn, als presentatoren hun kijkers nou eens niet als kinderen zouden aanspreken met dat eeuwige gadverdamse afstandelijke gooise kutaccent, eens geen boere opmerkingen en flauwe grappen maakte en wel iets negatiefs over een auto durven te zeggen, zou het al een hoop schelen. JJ

    Login om te reageren
  125. snarf zegt

    13 januari 2009 om 08:07

    ik ben geloof ik de enige die het een leuk progamma vond. Lekker luchtig niet nadenken, alleen maar kijken.

    Login om te reageren
  126. Fred zegt

    13 januari 2009 om 08:30

    Is niet raar he als je alleen maar aandacht schenkt aan dikke automobielen die de gewone man niet kan betalen, maak eens normale programma’s heren.

    Login om te reageren
  127. kwezi zegt

    13 januari 2009 om 11:15

    Baggere show man weg dermee geef ze groot gelijk….:D soort van topgear maar dan op een lager pitje :D

    Login om te reageren
  128. Roit zegt

    13 januari 2009 om 14:32

    Ligt ook aan de presentatie als kijker kijk ik liever naar topgear meer inhoudelijk en veel humor dat was bij 7 onwheels ver te zoeken

    Login om te reageren
  129. mikel zegt

    13 januari 2009 om 17:41

    Zo slecht was het echt niet, ik denk dat het ook met het tijdstip van de uitzending te maken heeft.

    Login om te reageren
  130. ziggy zegt

    13 januari 2009 om 19:17

    Vind het wel jammer.
    Eindelijk een autoprogramma met leuke items.

    Alleen de gesprekjes met michael P. waren teveel ingestudeerd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North