• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moderne Trabbi is a go!

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 januari 2008 om 22:08 – 19 Reacties

Herpa Trabant

Een Trabant is camp, en camp is hip. Die populariteit schijnt nog eens extra groot te zijn als het om oude Oostblok-memorabilia gaat. Zo heeft ongeveer iedereen wel een CCCP-shirt in zijn kast hangen en heeft de oude Trabant een grote schare die-hard fans. Het zal dan ook niet verbazen dat de plannen voor een moderne Trabbi uitgevoerd gaan worden.

De technische ontwikkeling van de ‘New Trabbi’ zal worden aangevangen door de carosseriebouwer IndiKar (Individual Karosseriebau) in opdracht van Herpa, een modelautofabrikant. Dat de plannen zijn doorgezet verbaast me weinig. Na het tonen van een schaalmodel op de IAA bleek de vraag of het model in productie moest gaan door 93% van de mensen met ‘ja’ beantwoord te worden. Of deze 93% ook echt een productiemodel zou kopen weet ik niet, maar een beetje een zakenman zal hier ongetwijfeld geld ruiken.

Het doel is om op de volgende IAA, in 2009, een prototype op ware grootte te tonen. Mocht het ooit tot een productiemodel komen, dan verwachten we natuurlijk ook dat dezelfde fabricagetechnieken als vroeger worden toegepast. Als je dan toch retro gaat…

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Retro, trabant

Vorig bericht: « Interieur Camaro op de foto
Volgend bericht: US-Retro: Corvette-Impala-Bel-Air kruising »

Lees Interacties

Reacties

  1. jonas zegt

    27 januari 2008 om 22:12

    Als je natuurlijk op een duitse autobeurs die vraag stelt zal idd, zoveel procent het een goed idee vinden ja, maar toch ziet dat ding er niet uit

    Login om te reageren
  2. monza zegt

    27 januari 2008 om 22:21

    mooie auto,doe maar in productie deze tata killer.

    Login om te reageren
  3. 3-Serie zegt

    27 januari 2008 om 22:21

    Sorry maar de moderne trabant bestaat al, die wordt gemaakt door Renault en heet Dacia Logan.

    Maar nu ik er over nadenk is een nieuwe Trabi toch wel de moeite waard. Zeker als je naar de specificatie skijkt:

    – Een ijzeren gordijn om de bagage op z’n plek te houden
    – Een geautomatiseerd ‘in de rij staan te vergemakelijken systeem’ handig in de file. Het ontwerp is diep geheim
    – een anti prive camera in de binnenspiegel met een directe link naar het WWW

    sorrie een beetje melig ;-)

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    27 januari 2008 om 22:27

    en gelijk hebben ze ook er zal zeker vraag naar zijn

    opmerking: filmpje fabricagetechnieken doet het niet meer

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    27 januari 2008 om 22:27

    gevoelsmatig denk ik dat er geen markt voor is .. misschien wel als je de oude trabant weer in productie neemt .. maarja (oost)duitse fabrieks arbeiders gaan nu ook voor 27 euro per uur .. geen optie dus .. lekker laten rusten ..

    Login om te reageren
  6. TomRS6 zegt

    27 januari 2008 om 22:32

    Even een leuk vraagje voor mensen met veel geduld;

    Ik ben op het moment in het bezig van een renault clio 1.2 LPG uit 2001.
    Ik zoek een alternatief voor deze best leuke en degelijke wagen.
    Eisen:
    Luxe en uitstraling
    Goedkoop in onderhoud
    ” in aanschaf
    ” qua brandstof

    Help me;)

    Login om te reageren
  7. carsofcoolhaven.nl zegt

    27 januari 2008 om 23:04

    Oeioeioei wat een onzin toch weer. Het is al onmogelijk om een auto a la de Mini en de 500 te verversen, en zijn authenticiteit te behouden. Hoe oh hoe kun je dan een tweetakt plastic brommer met huls die Trabant heet, naar de normen van heden ten dage doorvertalen?!

    Oh well… Waarom zou ik me ook druk maken.

    Login om te reageren
  8. ELB zegt

    28 januari 2008 om 00:08

    Als ie lekker rijd, zou ik em echt overwegen!

    Login om te reageren
  9. Bas zegt

    28 januari 2008 om 00:14

    Helemaal met Monza eens…laat maar gaan deze Trabbi

    Login om te reageren
  10. Ralph zegt

    28 januari 2008 om 00:28

    Moeten we dit dan zien als een concurrent voor de Mini en de 500? Of wordt het meer zoiets als een Dacia Logan? Met een leuk design en wat goeie marketing kan dit zeker een hit worden…

    Login om te reageren
  11. WG zegt

    28 januari 2008 om 00:40

    top….statement…..hybride versie en heel hollywood gaat r in rijden….

    Login om te reageren
  12. G. Bert zegt

    28 januari 2008 om 02:24

    Heeft iemand nog een alternatieve link naar het filmpje dat het befaamde fabricage proces blootlegt?

    Login om te reageren
  13. dakloos zegt

    28 januari 2008 om 02:49

    Ik denk dat ze er beter aan doen om de achterportieren weg te laten.

    Login om te reageren
  14. Kyle zegt

    28 januari 2008 om 08:21

    Return of the 2stroke…

    Lijkt niet dat ze ooit nog dit karakter kunnen behouden

    Login om te reageren
  15. replo zegt

    28 januari 2008 om 10:44

    Mini Chrysler 300 C ! Mooie auto voor erbij naast een echte 300 C !

    Login om te reageren
  16. John zegt

    28 januari 2008 om 12:06

    De meeste van jullie denken natuurlijk aan een stinkende Trabbi, maar de laatste Trabbi’s hadden een VW Polo motor en deze reden ,,dik,, 140 km, vraag niet naar veiligheid of wat dan ook, maar hij stinkt in elk geval niet!

    Misschein een tip voor de liefhebber?

    succes

    Login om te reageren
  17. Patrick zegt

    28 januari 2008 om 13:51

    Wat een lelijk, overbodig, zinloos, wansmakelijk, oeverloos uit de verhoudingnen getrokken onding is dit.

    Login om te reageren
  18. DAT zegt

    28 januari 2008 om 13:59

    Ik dacht dat die Ostalgie weer een beetje voorbij was in Duitsland?

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    28 januari 2008 om 20:39

    Ik heb niets tegen retro. Kan heel leuk zijn! Voor bedrijfslui zal het ook wel een vetpot lijken, steeds meer merken komen ermee. Maar hier geldt echt Top of Flop. Denk maar aan de Mini en de New Beetle. Ze zullen wel echt iets bijzonders hiermee moeten doen om het succesvol te maken.
    Wat zullen de trouwe communisten hier eigenlijk van vinden? Mss branden ze straks de fabriek wel plat, omdat er wordt gespot met het communisme. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North