• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet je horen: Dinan SR-3 M3 (534pk)

Auteur: vvb, gepost 19 maart 2010 om 09:27 – 27 Reacties

M3 Dinan


De laatste geluiden van de Amerikaanse BMW-tuner Dinan zijn alweer even geleden, maar vandaag laat het bedrijf weer van zich horen. En hoe. De sound van deze opgeklopte, uitgeboorde, SR-3 M3 is geniaal. Dus: speakertjes open, filmpje kijken (en je nieuwe ringtone tapen op 3:04).

Als we de Autoblog-berichten erop naslaan, valt op dat er sinds het najaar van 2007 geen noemenswaardig nieuws viel te melden rondom Dinan. Hun rentree is gelukkig wel impressive. Ze komen met een extra dikke variant van de M3. Hij heet SR-3 M3. Misschien slaat die naam wel op het aantal jaar dat het heeft geduurd sinds de marktintroductie van de M3 om met een getunede versie te komen?

Highlights: ze hebben de cilinderinhoud met 608 cc vergroot, de trekkracht verhoogd tot 550 Nm (M3: 400) en het aantal pk’tjes naar 534 getild (114 extra). Meer wijzigingen zijn er onder meer in een upgrade van het luchtinlaat- en het uitlaatsysteem. Om alle extra kracht een beetje kwijt te kunnen en hanteerbaar te houden, monteert Dinan verder dik rubber (275-30 en 295-30), een aangepaste ophanging en hoogwaardigere remmen. Naar de prestaties is het nog even gissen, al geeft Dinan al wel aan dat ‘ie harder kan dan 320 km/h.

Voor wie alles precies wil weten: mister Steve Dinan himself heeft een overhemd aangetrokken en in een filmpje uitgelegd wat ze allemaal precies hebben uitgespookt met de M3. Je kunt hem HIER op Autojunk bekijken. Vooral het geluidje van de SR-3 M3 is fijn. De snerp op 3:04 is een lekker begin van je dag, dachten we zo (via: bmwblog.com).

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, dinan, M3, sound, tuning

Vorig bericht: « Dit was ooit een Mercedes S-Klasse…
Volgend bericht: Graantje meepikken? Zet een oplaadpunt in je voortuin! »

Lees Interacties

Reacties

  1. vpower zegt

    19 maart 2010 om 09:35

    hier op Autojunk zit een ander filmpje onder(M5)?

    Login om te reageren
  2. Bennink zegt

    19 maart 2010 om 09:36

    “ze hebben de cilinderinhoud met 608 vergroot” He? 608 wat? Appels, biertjes, fietsen? Mooie bak, niet te veel aan verprutst zo te zien.

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      19 maart 2010 om 09:39

      @Bennink: Ik denk cc. Ik weet alleen niets zeker ;)
      @vpower: Nee hoor ;)

      Login om te reageren
  3. dudeDB zegt

    19 maart 2010 om 09:39

    de link van het filmpje is niet goed

    deze moet het zijn:

    http://www.autojunk.nl/2010/03/bmw-m3-dinan-s3-r-met-527-pk

    Login om te reageren
  4. Vincent_van_B zegt

    19 maart 2010 om 09:39

    @vpower: Zo mogguh! Fixed.
    @Bennink: zie boven

    Login om te reageren
  5. Okkie zegt

    19 maart 2010 om 09:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    19 maart 2010 om 10:38

    Saai filmpje, maar dat ding klinkt geweldig, stukken beter dan een standaard M3, en zeker gezien ’t extra koppel zou ik ‘m ook liever hebben, alstie niet al te spijkerhard geveerd is tenminste.. ’t lijkt mij iig wel wat!

    Login om te reageren
  7. BART! zegt

    19 maart 2010 om 10:47

    Leuk spelfoutje op 01:02……intkae, huh? is dat japanees?

    Login om te reageren
  8. Steiger zegt

    19 maart 2010 om 10:53

    Toch fijn om te zien dat er ook nog tuners zijn die er geen sport van maken om zoveel mogelijk plastic op een auto te plakken.

    Login om te reageren
  9. Supreem zegt

    19 maart 2010 om 11:17

    Ik heb altijd veel respect gehad voor Dinan in het verleden, en bij elk nieuw model/pakket dat ze uitbrengen wordt je eraan herinnerd waarom. Geen half werk en geen cosmetische nonsense.

    Wat een verademing is het ook om nog eens een tuningpakket te zien dat niet bestaat uit wat blingstickers en -velgen en een gigantische turbo/supercharger.

    Login om te reageren
  10. BART! zegt

    19 maart 2010 om 11:19

    Voor de liefhebber:

    http://nakko.com/seabart/locker/xunuxuxungigira

    http://nakko.com/seabart/locker/xitaratenihehise

    Login om te reageren
  11. Willem_vd_Velde zegt

    19 maart 2010 om 11:45

    Leuk leuk, al vind ik het uitlaatgeluid meer klinken als een opgevoerde 4 cilinder die teveel toeren draait, had wel wat dieper mogen zijn.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      20 maart 2010 om 15:42

      @Willem_vd_Velde: Vind ik ook jammer, maar dat is wat Dinan expres nastreeft. Die X pijp met 4 dempers “takes away the boomines” wat aftermarket dempers nou juist zo kenmerkt. Dat kunnen ze dus wel maar dat willen ze niet..

      Login om te reageren
  12. Tombnolz zegt

    19 maart 2010 om 12:02

    Witte lak is blijkbaar ook in de VS hip.

    Login om te reageren
  13. PCCB zegt

    19 maart 2010 om 13:25

    Heb liever een diepe 8-cilinder gorgel. En G-power vind ik nog steeds de enige waardige leverancier van BMW-aftermarktetvelgen.

    Login om te reageren
  14. CL65 zegt

    19 maart 2010 om 14:27

    Sorry hoor dit noem ik geen geluid hoor, maar dat is helaas bmw eigen.

    Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    19 maart 2010 om 15:20

    doe maar gewoon een 6 cilinder die zo ongeveer 8.000-10.000 rpm draait, een RB-dett26 bijvoorbeeld.
    Dat blijft een machtig mooi geluid.

    Login om te reageren
    • MATSS zegt

      19 maart 2010 om 20:03

      @jack_abarth:

      RB26DETT dus … mierenneuken noemen ze dit maar toch ;)

      Login om te reageren
  16. AlfaGTV zegt

    19 maart 2010 om 15:32

    Sorry hoor, maar dit vind ik toch echt geen mooi geluid. Als je een beetje fatsoenlijk geluid wil hebben voor de dure bak…koop dan alsjeblieft een Kreissieg.

    http://www.youtube.com/watch?v=1-J4ufgbN2o&feature=related

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      19 maart 2010 om 22:15

      @AlfaGTV: Ik hoor een “tss” als hij schakelt, dat wil zeggen dat ze gecheat hebben en er turbo’s op gezet hebben.
      Maar het geluid is echt zalig!!!

      Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    19 maart 2010 om 16:33

    Jezus wat een saai filmpje. Mooie specs maar totaal borefest.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    19 maart 2010 om 16:38

    Leuke wagen..
    Enkel die velgen.. In het filmpje zien ze er wel goed uit en zo maar op de foto zien ze er echt niet mooi uit…

    Login om te reageren
  19. jp zegt

    19 maart 2010 om 18:06

    “It’s a great little car” Irritant!

    “The heart of the Dinan SR-3 M3 is its engine”

    Nee, echt waar, de motor het hart van een auto? Ik dacht altijd de airco.

    Auto zal wel vet zijn, maar helaas viel ik halverwege het filmpje in slaap.

    Login om te reageren
  20. jack_abarth zegt

    20 maart 2010 om 13:27

    @MATSS,

    Klopt, ik drukte op plaats reactie en toen was ik al te laat. Foutjes blijf je houden met typen.

    Login om te reageren
  21. jack_abarth zegt

    20 maart 2010 om 13:30

    Dit is het geluid van een mooi lopende V8.

    http://www.youtube.com/watch?v=uoCIk0L6inQ

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    20 maart 2010 om 17:57

    Heerlijk geluidje, maar een beetje te scherp voor mijn smaak, die van Kreissieg is beter :)

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    22 maart 2010 om 21:04

    Prachtig zo’n M3, en dat snerpje is ook zeker wel gaaf!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North