Laten we naast alle Amerikaanse en Indiase autobeurzen niet vergeten dat binnenkort de Tokyo Auto Salon (grote tuningbeurs) weer van start gaat. Nissan heeft alvast wat lekkers aangekondigd voor de GT-R. Tuningmeuk, maar dan via de dealer. Zowel huistuner Nismo als het Japanse Autech hebben hieraan meegewerkt.
Voor wie een GT-R niet genoeg is bestaat er de GT-R SpecV. Is dat nóg niet genoeg en ben je van plan PS3-achtige taferelen te gaan uithalen met de GT-R dan kan je ‘m laten uitrusten met het Club Sport pakket. Kost een slordige 34.000 euro maar dan heb je wel een afgetrainde hardcore circuittijger in handen waarbij het laatste beetje comfort ver te zoeken is.
Nu heeft Nissan een nieuw tuningsetje aangekondigd onder de naam Nismo Club Sports Package Custom. Een hele mond vol maar het is niet veel meer dan een toevoeging op het huidige Club Sport pakket. Maar nu krijg je er ook een data-logger bij om allerhande informatie op het circuit te loggen. De prijs van het totale setje is nog niet officieel bekend maar zal zo rond de 35 duizend euro gaan kosten.





veel extra te betalen en de velgen zijn niet echt geslaagd
vier letters: G E I L !!! :shock:
Meh, ik heb liever een standaard GT-R of Spec-V
@Edge: mee eens
Als je van plan bent om ook (redelijk) wat trackdays af te gaan met je GT-R, is dit pakket waarschijnlijk zijn geld best wel waard. Nismo staat nou niet echt bekend om zijn slechte onderdelen. :)
Ziet er goed uit.
nice maar ik vind hem een beetje te on-opvallend, doe mij maar een van JUN,Top-Secret,ABflug of mines of een andere tuner die er wel een spoiler durft opzetten.. het blijft een nissan…
Denk idd dat als je trackdays bezoekt dit best een handig pakket is! Nismo doet daar geweldige dingen voor.. Als je echter nooit op het circuit komt zou ik dit pakket dus nooit bestellen, dan voegt het niks toe en maakt het je auto alleen maar oncomfortabel..
Verder ziet het er wel mooi subtiel uit, tenminste niet zo overdreven bespoilerd..
Idd leuk voor op de trackday’s (als dat je ding is) velgen zijn alleen niet zo geslaagd.
Ik zat laatst een GT-R met van die OZ 5spaak velgen (Dat oude model velg wat al JAREN mee gaat) en dat stond dan weer wel enorm bruut.
orginele Velgen graag ._.
Vind de pakketten altijd zo duur voor wat je krijgt.. Of ligt dat aan mij?
Ho. Stop. Rewind!
Je koopt een GT-R, denkt vervolgens goedkoop uit te zijn t.o.v. een 997, maar koopt dan nog een pakket van 34k, en dan nóg eens een van 35 mille? :?
Het pakket kost 34k en de toevoeging daarop ook? Of is die 35k voor het hele Club Sports gedoe bij elkaar? Anders is het compleet gestoord…
Doe het dan goed als je een ‘circuittijger’ wil en koop meteen een GT3 RS…
@Jesper: Vijfendertig duizend voor een datalogger. Ik mag hopen van niet zeg. (of begrijp ik het verkeerd, en zijn er nog meer toevoegingen van die Nismo tov het Club Sports?) :?
@Jesper:
Denk niet dat dat een helemaal logische redenering is.. Ten eerste houdt de GTR de GT3 RS volgens mij aardig bij, en in handen van 2 amateurs maakt de GT3 RS al helemaal geen kans..
En ten tweede kosten volgens mij niet beide pakketten 35 mille, maar het meest uitgebreide kost 35 mille en het iets minder uitgebreide 34.. Nog steeds een hoop geld hoor, daar niet van, maar minder als een GT3 RS..
ik mis die mooie Nismo striping! voor de rest volgens mij wel een topbak. Die wielen zijn volgens mij echt standaard Nismo-meuk, normaal wel mooi, maar ik moet toegeven dat ze onder de GT-R toch niet helemaal mooi staan..
Dit nieuws is een beetje laat de club sport packet is al 2 jaar uit!
Met die velgen erbij ziet die gt-r er een beetje goedkoop uit…. Ik vind het er niet bij passen.
Voor 34 mile heb ik 800pk van oa. Switzer. Daaaag Nissan.
beetje weinig waar voor 35 mille lijkt mij, doet u mij maar gewoon de V spec dan, of die switzer :D
Die velgen ‘sieren’ de auto niet echt…en in het wit is het toch een té maagdelijke auto. Doe maar de Black Line Editie..
@ EJS:
Oké het is geen 1 op 1 vergelijking, maar je bent met me eens dat je niet een GT-R koopt van 120k, om dan nog eens voor een kwart van dat bedrag aan accesoires te besteden. Dan koop je wel meteen iets beters. Toch? ;)
En de hamvraag. Zijn het inderdaad 2 aparte pakketten, waarbij de laatste iets uitgebreider is als de eerste, of is het puur een toevoeging op de eerste? Want dan is het toch echt een klap geld. Of bedoel jij dat je voor die 35 rooie dat eerste pakket hebt, plús die data-logger? M.a.w. dat die datalogger éénduizend treuro kost. Dat zou ik begrijpen.
@Jesper:
Dan is de vraag of er voor die 155k wel wat beters te krijgen is;) Ik zou er toe in staat zijn iig..
Volgens mij is het idd zo dat je voor plusminus 35k(precieze prijs nog niet bekend dus..) het eerste pakket plus data-logger krijgt.. met een nieuw naampje voor ’t pakket op de koop toe:)
@ EJS:
Dan is de vraag wat je onder beter verstaat. Er uit gereden worden, of de beleving van rijplezier? Ter vergelijking, een 997 Targa 4S kost 156k. Niet alleen vind ik hem mooier, maar ook heb je een Targa, en vele decennia aan heritage. Ik twijvelde geen minuut. Jij? ;)
@Jesper:
Ik zou voor de GTR gaan, volgens mij doet die aan rijbeleving niks onder aan de porsche, ik vind de 997 niet mooi(een 911 of 993 wél overigens), de GTR heeft een betere gewichtsverdeling voor/achter, de GTR is een zeldzamere verschijning en een targadak maakt weinig beleving uit met de raampjes open zetten.. Als het een een Cabrio was was het misschien alweer anders geweest maarja..
En bovenal gaat m’n hart gewoon sneller kloppen van een GTR, van een 997 Targa 4S niet..
Nismo = altijd +1 :) alleen houd ik meer van de Nismo R34 GT-R Z-tune :P
@ EJS:
Tja, dat laatste kan ik natuurlijk niets aan overhalen. Maar een 997 S Cabrio kost ook 150k, en een tweedehands Turbo is er ook voor dat geld :)
Dat de GT-R een zeldzamere verschijning is, komt omdat er in zulke kringen gewoon meer mensen zijn die schoonheid boven een goedkoop prijskaartje verkiezen, no offence :P
@Jesper:
Denk vooral omdat er nog nauwelijks geleverd zijn in Nederland, want er zijn best wel een hoop liefhebbers van de GTR.. Ook een hoop haters overigens.. Wel denk ik dat als je om de een of andere reden een “degelijke” uitstraling wil hebben je beter een 997 kan kopen, bij bepaalde beroepen kan ik me dat toch wel voorstellen;) Stiekem hoop ik overigens dat de GTR zeldzaam blijft, dan is hij straks als tweedehandsje alleen maar interessanter.. Qua begerigheid iig..
En je maakt denk ik pas echt kans me over te halen als er een 997 turbo cabrio is voor dat geld.. denk dat het nog wel eens lastig kiezen zou kunnen worden..
Verder overigens niks tegen Porsche hoor, ze hebben een hoop mooie auto’s gebouwd, zeker in het verleden.. En denk dat als ik nu voor 150 k een Porsche ging kopen ikeen nieuwe Boxter S ging halen en liet tunen door Manthey, op de een of andere manier doet de Boxter me meer dan de laatste 2 generaties 911, en denk dat een Manthey Boxter S qua rij-ervaring alleen overtroffen wordt door de GT3 en de GT3RS
Snelheid=lelijkheid
voor de mensen die Japanse automerken nog niet begrepen
ik weet niet hoor maar bij de gtr spec v test van gt channel op YouTube zeiden ze dat de gtr spec v dubbel zoveel kost maar de gtr clubsport die volgens jullie nog sneller/ beter is kost maat 35 mille meerals een gtr
Eerst konden mensen niet geloven dat de GT-R sneller was dan de 911, en nu is het grootste kritiek het uiterlijk…
Ga toch fietsen. Alsof een 911 wonderschoon is.
Hoeveel geld? Ja dááááááág! Vergeet het maar, dat is echt TE veel geld om bij zo’n goedkope speelgoed sportauto bij te leggen! Ik rij er zo wel in (Of koop iets leukers voor dat geld;))
die velgen brengen de oude tijd terug van de Z de oude modellen hadden ook zulke velgen, de black serie gt-r rijd idd heerlijk, and i can know it:D
wordt steeds lelijker en steeds asocialer die auto, binnen 10 jaar rijdt elke johnny in zo een 2de hands gtr