• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de nieuwe Volkswagen Jetta

Auteur: CasperH, gepost 15 juni 2010 om 17:02 – 116 Reacties

De nieuwe VW Jetta
Volkswagen heeft zojuist de eerste informatie over de nieuwe Volkswagen Jetta het web opgeslingerd.

De nieuwe Jetta is volgens Volkswagen niet langer een Golf sedan. Volkswagen legt de nadruk op het feit dat er geen onderdelen meer zijn geleend van de body van bijvoorbeeld de Golf. Maar laat u niet foppen, u koopt gewoon een Golf met een kofferbak. Het geheel is uiteraard iets groter geworden dan de vorige Jetta en dat resulteert in meer binnenruimte. Over binnenruimte gesproken: Volkswagen claimt dat het volledig nieuw ontworpen interieur beter en mooier is dan wat er tot nu toe in deze klasse te krijgen was. De Jetta wordt 1.78 meter breed, 4.64 meter lang en 1.45 meter hoog.

In Amerika begint de prijslijst bij een kleine 16000 dollar, prijzen voor Europa worden binnenkort bekend gemaakt. Standaard wordt de Jetta uitgerust met ESP en bandenspanningcontrole. De volgende zes motoren worden verkrijgbaar in Europa:
– 1.2 TSI benzine met 105 pk
– 1.4 TSI benzine met 160 pk
– 1.4 TSI benzine met 122 pk
– 2.0 TSI benzine met 200 pk
– 1.6 TDI diesel met 105 pk
– 2.0 TDI diesel met 140 pk

De 1.2 TSI en de 1.6 TDI zijn leverbaar met de BlueMotion technologie. Bij de 1.6 TDI resulteert dit in een verbruik van 4.1 liter per 100 kilometer. Alle motoren behalve de 1.2 TSI worden leverbaar met een zes of zeven versnellingen tellende DSG bak.

Ook interessant!

  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Vernieuwde Jetta
    Vernieuwde Jetta is nu meer premium dan Golf
  • Video: je uitlaat grondig schoonmaken
    Video: je uitlaat grondig schoonmaken
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

bluemotion, jetta, Volkswagen

Vorig bericht: « Volvo S60 Cabrio gelekt, is dit de C60? [nee]
Volgend bericht: Impressie: 24 uur van Le Mans 2010 [update: gallery] »

Lees Interacties

Reacties

  1. clubbtraxx zegt

    15 juni 2010 om 17:04

    De bodemplaat was toch ook langer?

    Dus eigenlijk is dit idd GEEN golf-met-kont meer maar een op zichzelf staand model geworden.

    A4 concurrent uit eigen huis volgens mij…

    Login om te reageren
  2. S60r zegt

    15 juni 2010 om 17:04

    *gaapt zo extreem dat z’n kaak ontwricht is*

    Login om te reageren
  3. beast zegt

    15 juni 2010 om 17:07

    voila! nieuwe passat is ook bekend, denk gewoon iets langer, iets breder en hoppa! nieuwe passat! voor rest idd audi achterlichten!

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    15 juni 2010 om 17:09

    De buitenkant is er mooier op geworden, maar de binnenkant ziet er voor mij uit als die van een Golf.

    Login om te reageren
    • markrstft zegt

      15 juni 2010 om 18:20

      @floryn:
      dat is altijd al geweest

      Login om te reageren
  5. clubbtraxx zegt

    15 juni 2010 om 17:10

    Saaaiiii is ie wel in elk geval.
    Schijnt dat daar toch best een markt voor is, voor saaie auto’s want VAG verkoopt er genoeg van :-)

    Login om te reageren
  6. jelle zegt

    15 juni 2010 om 17:14

    misschien wordt dit met tijd de opvolger van onze VW Vento. De bora kwam voor ons te vroeg, de huidige jetta was niet mooi genoeg, maar met deze jetta in het vooruitzicht kan onze Vento misschien op pensioen.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    15 juni 2010 om 17:15

    @saai-zeurders ..

    en in wat voor een spannend hap-klaar lopende band fabrieks-product rijden jullie dan ??
    stelletje uniekelingen ..

    Login om te reageren
    • DasAuto zegt

      15 juni 2010 om 17:19

      @lincoln: mee eens ! Zij rijden waarschijnlijk een Toyota, Mazda, Mitsubishi o.i.d.

      Login om te reageren
      • Witten zegt

        15 juni 2010 om 19:10

        @DasAuto: Ik rijd met een Toyota, ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik ben er zelfs vrij zeker van dat mijn Toyota vele malen leuker is om te rijden dan de nieuwe VW Jetta!

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          15 juni 2010 om 21:57

          @Witten: Toyota velen malen leuker om in te rijden dan een VW, van welke planeet kom jij, ik heb nu een toyota leenauto omdat mijn auto in de wacht staat om de schade te laten herstellen, maar het rijd echt werkelijk waar voor geen meter, plastic troep, en ik heb t niet over een aygo maar een auris. Zelf rij ik A3 en reed daarvoor polo maar dat is toch vele malen beter.

          Login om te reageren
          • Witten zegt

            16 juni 2010 om 20:59

            @Jipp: Ik rijd een Toyota Carina E Gti en geef de vele audi, bmw en mercedes rijders een verbaasd gezicht als die 15j oude Carina E hen los rijdt. :-) Dus ja mijn toyota rijdt vele malen leuker.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              16 juni 2010 om 21:58

              @Witten: Zou graag zodra ik me audi weer heb je de kont van mijn leuke audi laten zien, want fantasie heb je wel.

              Login om te reageren
              • Witten zegt

                16 juni 2010 om 23:31

                @Jipp: Ik kan begrijpen dat jij dat ‘fantasie’ noemt, als ik een dertien-in-een-dozijn-A3 zou rijden zou ik ook fantaseren over een leuke auto. Maar ja wat moet je als VAG-fanboy, je kan toch moeilijk een andere auto gaan rijden dan eh.
                Ik heb ook al met een A3 Quattro gereden en als ik kan kiezen, ga ik toch voor m’n Toyota hoor. En dat is gebaseerd op feiten dus geen fantasie.

              • Jipp zegt

                17 juni 2010 om 09:29

                @Witten: En nog denken dat je gelijk hebt, sukkel. ik heb zon 10 jaar geleden gelest in een zo’n toyota, dus ik weet heus wel dat een toyota carina de grootste troep is, daarbij is de wissel, a3 quattro naar carina al heel vreemd, dus een dikke duim?

              • Witten zegt

                17 juni 2010 om 16:16

                @Jipp: Leuk dat je ineens moet schelden, zegt genoeg over je. De A3 Quattro is niet van mij maar van vrienden, ik heb er wel al met gereden. En dat rijd goed maar ik rijd liever met mijn Carina E Gti. Wat voor A3 rijd je eigenlijk?

              • Jipp zegt

                17 juni 2010 om 17:17

                @Witten: Sukkel is niet direct een scheld woord, kan ook als woord worden gebruikt om minderwaardigheid uit te drukken. een 2.0 Tdi had ik en krijg ik weer. Rijd goed, wat denk je van super, zit te twijfelen om bij te betalen voor quattro onder me nieuwe. Ik krijg dus nu de nieuwe a3 met pro line onderstel etc, mijn oude is slachttoffer geworden van een brandende auto die er naast stond, en laat werd opgemerkt, hele zijkant is helemaal weggesmolten, de bumpers ed, of verbrand, maar zelf heeft hij niet echt gebrand, we total loss.

  8. DasAuto zegt

    15 juni 2010 om 17:17

    Waarom vindt iedereen VAG producten toch altijd saai !? Ik betreur het gewoon dat bij elk VAG nieuws iedereen hier loopt te zeuren over de saaiheid. VAG verkoopt toch een heeeeeeeeeeeeleboel auto’s, dus hoezo saai?

    Mijn mening over de nieuwe Jetta: slimme zet van Volkswagen, ziet er premium uit terwijl hij volgens mij gewoon in het (hogere) C-segment zit. Gewoon een prachtige zakelijke wagen (zakelijk beschouw ik als een positief punt!).

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      16 juni 2010 om 17:07

      @DasAuto: “VAG verkoopt toch een heeeeeeeeeeeeleboel auto’s, dus hoezo saai?”

      Daaróm juist saai, slimmerd. :P

      Login om te reageren
  9. jbvdg zegt

    15 juni 2010 om 17:21

    is goed gelukt

    Login om te reageren
  10. tt zegt

    15 juni 2010 om 17:21

    of ze rijden mee met papa & mama …

    Login om te reageren
  11. the-budel-guy zegt

    15 juni 2010 om 17:25

    dit saai!!! als BMW met een nieuw slangetje voor de linker ruitensproeier komt is het allemaal woow super sportief wel Cool met achterwiel aandrijving he en al dat soort opmerkingen komt er VAG nieuws dan is het gelijk saai gaap en ga zo maar door.

    OT: heb je Jetta/bora altijd al een leuke auto gevonden maar voor mij word het toch echt iets langer sparen en een audi A4.

    Login om te reageren
  12. BrainWorX zegt

    15 juni 2010 om 17:26

    Volgens mij zijn de saaizeurders 15 jarige pubers die zadelloos aan het fietsen zijn…

    Nieuwe Jetta ziet er strak uit en er is volgens mij een grote markt voor de (beginnende) leaserijder te winnen in deze categorie!

    Login om te reageren
    • York zegt

      15 juni 2010 om 20:14

      @BrainWorX: Jij vindt deze wagen dus er spannend uitzien?
      Als is saai is, is het ook gewoon zo…
      Merken als Opel zien in dat ze leukere designs moeten brengen en vw jah.. Eigenlijk hebben ze nog nooit iets anders gedaan dan auto’s maken voor die geen gezicht hebben. Slim plan want zo is er niemand die de wagen echt lelijk vindt en niemand echt mooi. Hij is gewoon (undercover) en dat verkoopt.

      Login om te reageren
  13. the-budel-guy zegt

    15 juni 2010 om 17:28

    @ BrainWorX niet alleen de saaizeurders ben zelf ook een 15 jarige puber maar dan met zadel op de fiets en ouders die graag VAG rijden.

    Login om te reageren
    • BrainWorX zegt

      15 juni 2010 om 17:31

      @the-budel-guy: ;) dan heb je nog tijd genoeg om te sparen voor een A4

      Login om te reageren
  14. Laue zegt

    15 juni 2010 om 17:32

    het schijnt dat binnenkort de touareg ook met een 1.2 tsi te krijgen is.

    Login om te reageren
  15. S60r zegt

    15 juni 2010 om 17:35

    @Lincoln: “Nomen est omen”. Googlen maar.

    Login om te reageren
  16. the-budel-guy zegt

    15 juni 2010 om 17:36

    @ BrainWorX ben al aardig opweg maar ons mam en pap betalen de helfd + mijn rijbewijs dus ik zit gebakke :P

    Login om te reageren
    • York zegt

      15 juni 2010 om 20:08

      @the-budel-guy: Maar… de wagen heeft geen gezicht… Geen smile of leuke blik die er vanaf komt.. Elke Audi lijkt vooraan en echteraan op elkaar en dan komt VW met een Jetta die ook al achteraan op de A3, A4, A5, A6, toekomstige A7 en de A8 lijkt. Bij de A1 en de Q’s valt het nog mee (à la BMW). Zoek bij BMW eens zoveel modellen met dezelfde grootte en lijnen van lichtblokken.. Bij de 5 en de 7 lijken dan nog het beste op elkaar.. 2 modellen tov 6… Pfff dat noem ik saai. Ik wil auto’s die duidelijk verschillen met elk een eigen gezicht. Als BMW ook allemaal dezelfde auto’tjes gaat maken maar die een beetje langer, die X aantal deuren, die dat, die dit.. Laat het dan ook maar hoor. BMW heeft nog steeds een 3 coupé en Cabrio en er geen 4 reeks ondanks dat ze evenveel verschillen als de A5 en de A4 (de lichten). Zie je, Audi ontwerpt 1 kleine wagen, 2 SUV’s en 1 normale wagen en dan maken ze er een paar afkooksels van.. Lekker goedkoop en saai..

      Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    15 juni 2010 om 17:37

    Vier meter vier-en zestig… wanneer houdt het op…

    Login om te reageren
  18. rsx zegt

    15 juni 2010 om 17:41

    @the-budel-guy, mierenneukerij het is helft met een T :)

    Maar goed ik vind de huidige grill op die VW’s maar niks. Voor de rest wel een leuke wagen in z’n klasse.

    Login om te reageren
  19. mb man zegt

    15 juni 2010 om 17:42

    Lijkt wel erg op een seat exeo.

    Login om te reageren
  20. Chriss zegt

    15 juni 2010 om 17:48

    No shit, het is op een paar centimeters na (4.68 tegenover 4.70) evenlang als een a4, dus idd een concurrent..passat is evenknie van a6 dan?

    Login om te reageren
  21. RaKiM zegt

    15 juni 2010 om 17:49

    dat ding is net zo groot als een bmw 3-serie man

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      15 juni 2010 om 17:50

      @RaKiM: wou net hetzelde zegge , 11CM groter!!!

      Login om te reageren
  22. Nijntje_ zegt

    15 juni 2010 om 17:52

    *Snoep*
    Daar at VW net een Audi Klant .

    Login om te reageren
  23. floryn zegt

    15 juni 2010 om 17:53

    Het feit dat mensen dit als saai bestempelen is op een bepaalde manier ook een compliment voor Volkswagen. Dit soort auto’s zijn vaak gewoon de standaard in hun klasse en heel veel andere bedrijven doen hen na. Kijk maar naar Citroen en Renault die met hun excentrieke modellen te weinig klanten trekken om winst te maken met die auto’s. Toen de C5 verscheen was een veelgehoord commentaar dat hij er erg Duits uitzag. De waarheid is nu eenmaal dat merken sterk moeten letten op de winstgevendheid en daar lijdt uniekheid van vele modellen onder, maar is een gevolg van de vraag vanuit de markt.

    Login om te reageren
  24. Christophe zegt

    15 juni 2010 om 17:55

    Ik zie wat restonderdelen van de A4 in de achterkant en het interieur is ook niet mijn smaak. Maar goed, niets boven krampachtig vasthouden aan traditie en degelijkheid! Tenminste een merk met ballen en een eigenwijze visie en dat siert VW. Kijk bvb eens naar dat interieur? Het is wat oubollig, maar het werkt toch?
    Goed gedaan VW, nu nog een scherpe prijs er op plakken.

    Login om te reageren
  25. KaCh1ng zegt

    15 juni 2010 om 17:56

    is 16000 dollar niet te weinig? het is zo groot :o

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      15 juni 2010 om 18:02

      @KaCh1ng: In Nederland zal hij dan ook waarschijnlijk minimaal bij 25000€ beginnen ;)

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 juni 2010 om 18:16

      @KaCh1ng: de prijzen van de concurrentie (in de VS):
      Toyota Corolla (sedan): $15.450
      Honda Civic (sesan): $15.455

      De Jetta is dus iets duurder dan de concurrentie, maar wel goedkoper dan de vorige generatie Jetta want die begon bij $17.735.

      @clubbtraxx, de wielbasis is idd toegenomen met 7 cm.

      The new car’s dimensions were re-proportioned compared with those of the concept car and the previous Jetta model: Wheelbase (+ 2.76 inches / + 7 cm)

      Login om te reageren
  26. VW Freak zegt

    15 juni 2010 om 18:01

    Lang Leve VAG (L)

    Kijk, het zijn goede broeders, ze delen onderdelen met elkaar ;)

    F*CK PEOPLE DIE SEGT VW IS GEEN GOOD MERK :D

    Login om te reageren
    • Mart zegt

      15 juni 2010 om 18:03

      @VW Freak: Klap van de molen gehad?

      Login om te reageren
  27. Zoepie zegt

    15 juni 2010 om 18:05

    Ik heb de huidige jetta gehad als wagen ik vond het een prachtige wagen alleen de neus was iets minder. Deze ziet er nog beter uit. Ik zou wel weten wat kiezen als mijn werkgever me de keuze zou geven :)
    Zeker als de isolatie en motorgeluid zo goed zijn als bij de Golf 6

    Login om te reageren
  28. astonfreak zegt

    15 juni 2010 om 18:09

    de vorige was een golf met kont dit ljikt er meer op de nieuwe polo met kont! geef hem dan de naam pometkont

    Login om te reageren
  29. AlfaRomeo8c zegt

    15 juni 2010 om 18:26

    lijkt meer op een polo-met-kont dan een golf-met-kont:)

    Login om te reageren
  30. AlfaRomeo8c zegt

    15 juni 2010 om 18:27

    @astonfreak: of Poletta;)

    Login om te reageren
  31. Jipp zegt

    15 juni 2010 om 18:35

    @ Lincoln, ben t weet met je eens!

    Login om te reageren
  32. Flamingo zegt

    15 juni 2010 om 18:36

    stom

    Login om te reageren
  33. Flamingo zegt

    15 juni 2010 om 18:37

    echt weer zo’n ouderwetse vierkante Jetta

    Login om te reageren
  34. Majinstar zegt

    15 juni 2010 om 18:40

    Echt een auto voor opa’s.

    Login om te reageren
  35. Laue zegt

    15 juni 2010 om 18:42

    zon auto die je over 40 jaar puntgaaf met 20k op de teller kan kopen van een oud stel die niet meer mag rijden.

    Login om te reageren
  36. Skaars zegt

    15 juni 2010 om 18:43

    Is dit de nieuwe A4? Design afdeling was lui denk ik…

    Login om te reageren
  37. Jimmie zegt

    15 juni 2010 om 18:56

    @Flamingo:
    Ben je je bril aan het zoeken?

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      15 juni 2010 om 19:10

      @Jimmie:

      wat bedoel je

      Login om te reageren
  38. 3er reihe zegt

    15 juni 2010 om 19:06

    waaauw wat een mooooie wagen zeg….heel orrrigiiineeel ontwerp praaachtig :mrgreen:

    Login om te reageren
  39. Reuver zegt

    15 juni 2010 om 19:09

    Ik vind hem eigenlijk best gaaf! In het grijs, precies zoals op de foto, en dan met een 2.0 liter TDI, nou, doe maar hoor!

    Login om te reageren
  40. PCCB zegt

    15 juni 2010 om 19:11

    Ik vind het een geslaagde auto. Doe hem maar in het zwart, met diezelfde mooie velgen eronder.

    Login om te reageren
  41. tobiman zegt

    15 juni 2010 om 19:13

    ff ieders mening, lijkt de achterkant nie een beetje op die van de honda accord?

    Login om te reageren
  42. BRT zegt

    15 juni 2010 om 19:37

    Goed gelukt. De europese versie zal denk ik nog wel mooier zijn. Al vind ik de voorkant nogal veel op de polo lijken. Maarja is niks mis mee.

    Login om te reageren
  43. bartinspace zegt

    15 juni 2010 om 19:38

    Foto 2 is echt geweldig, je ziet precies de auto zoals die bedoeld is: opgaan in een hartstikke anonieme, uitermate zakelijke, broeikasgas-grijze wereld.

    Login om te reageren
  44. Ralph zegt

    15 juni 2010 om 19:38

    Tof zo’n budget A4. Vind het interieur in de Golf al erg praktisch en degelijk (lees: niet lelijk, maar mooi is anders). Dit kan best eens mijn volgende auto gaan worden.

    Login om te reageren
  45. AMG Powerrr zegt

    15 juni 2010 om 19:43

    Laten ze de Golf Variant ook eens snel aanpakken. Het is gewoon triest om te zien hoe een VI neus op een V Golf wordt geplakt. Niet eens andere deurgrepen (zoals bij de VI) of nog meer van dat soort dingen. De Jetta is trouwens mooi geworden. Can’t wait to see the GLI.

    Login om te reageren
  46. jaap zegt

    15 juni 2010 om 19:43

    Erg mooi zal ook wel weer erg goed zijn

    Login om te reageren
  47. Pixed zegt

    15 juni 2010 om 19:47

    Als één woord meer zegt dan duizenden plaatjes: saai.
    Zal wel weer degelijk zijn zoals altijd, maar is een dergelijk hoog grijs-muis gehalte echt nodig?

    Login om te reageren
  48. York zegt

    15 juni 2010 om 20:10

    Waarom zetten ze dan nog een saaie wagen in het grijs? Om het er helemaal saai te laten uitzien? Hmmm VAG mag duidelijk eens iets nieuws brengen. Skoda en Seat zijn leuker dan VW en Audi geworden.

    Login om te reageren
  49. phantom zegt

    15 juni 2010 om 20:11

    Volkswagen moet ook met een gematigd design komen wat niet zo spannend is, als je met een raar model als de honda civic hatchback komt heb je wel iets eigenzinnigs maar niet iedereen zal het mooi vinden.

    Login om te reageren
  50. Relief zegt

    15 juni 2010 om 20:27

    @York

    Ga maar lekker terug naar dromenland. Saaie autos verkopen en excentrieke autos niet.

    Mensen willen een degelijke auto, die er leuk uitziet maar niet hoeft op te vallen.

    Login om te reageren
  51. jtb zegt

    15 juni 2010 om 20:36

    gaaaaaaaaaaap
    dat dashboard, wat een werk hebben ze er van gemaakt. NOT

    achterlichten zijn wel aardig, maar veel te veel audi achtig.

    Conclusie, weer een saaie auto erbij op de weg.
    En ja waarom kopen er mensen veel zo’n auto, bijna alle golf’s / jetta’s zijn leasebakken, en die zijn gewoon voordelig in de lease. Dat de auto saai, ja dat is dan niet anders alhoewel ze liever iets anders willen.

    Login om te reageren
  52. Dimglor zegt

    15 juni 2010 om 20:40

    Leuke wagen… Mooie velgjes ook :D
    Ziet er redelijk sportief uit ;)

    Login om te reageren
  53. Innokentiy zegt

    15 juni 2010 om 21:25

    De Amerikaanse Jetta ziet er weer lekker uit! Wij krijgen natuurlijk niet de oranje knipperlichtjes.

    De Nederlandse Jetta zal waarschijnlijk bijna 2x zo duur worden als de US-Jetta? $16k=13k euro ongeveer. Dus in NL ongeveer 25k euro? Gaat nergens heen. En dan komt groenlinks met het voorstel om de auto’s nog duurder te maken.

    Login om te reageren
  54. Freewarefreak zegt

    15 juni 2010 om 21:46

    Ik vind hem prachtig! Ik herhaal mijn reactie van vanmiddag, als de coupe net zo mooi is ga ik die doen! Vet. Ik vind de proporties zo veel beter gelukt dan van de Jetta 5, die heeft mij nooit aangetrokken:

    Login om te reageren
  55. Stief3 zegt

    15 juni 2010 om 22:24

    Ziet er wel grappig uit die Audi Jetta, maar ik hoef er geen een.

    Login om te reageren
  56. anti VAG zegt

    15 juni 2010 om 22:41

    even over het ontwerp!!! kom nou toch jongens, dit is echt jammer… dat die ontwerpers dachten, zo nu hebben wij een frisse, nieuwe zet gemaakt…hij is niet lelijk maar wel verschrikkelijk, Been there, done that!!! SAAI

    Login om te reageren
  57. primramessar zegt

    15 juni 2010 om 22:44

    Mooie kleur trouwens.

    Helemaal geen saaie kleur..
    Het maakt de auto zo levendig.

    Login om te reageren
  58. Erik zegt

    15 juni 2010 om 23:07

    Waarom staat dit ding op 19″ schoeisel, is toch normaal meer. Ziet deze auto er niet mooi uit op 16″ wielen?

    Login om te reageren
  59. Jordi zegt

    16 juni 2010 om 00:11

    @alle zeurders

    Deze auto is niet gemaakt om op te vallen, waarom beseffen jullie dat niet? :S

    Login om te reageren
  60. Henk zegt

    16 juni 2010 om 00:15

    Komt hier ook een hybride van?

    Login om te reageren
  61. Jodocus zegt

    16 juni 2010 om 01:38

    Lelijk front, ik vind ‘m persoonlijk erg duf uit z’n ogen kijken.
    Voor de rest van buiten wel netjes, maar niet meer dan dat.
    Ziet er op de foto’s lekker dik uit met die grote velgen.
    Het interieur is ook netjes, maar had van mij wel wat onderscheidender mogen zijn…
    Al met al toch een vooruitgang t.o.v. het huidige model.

    Login om te reageren
  62. TSI-tje zegt

    16 juni 2010 om 09:07

    @alle ‘saai-zeurders’: Kom eens zelf dan eens met wat nieuws mannen. Jullie ‘saai-geroep’ begint zo langzamerhand ook meer als SAAI te worden. Het is ook niets meer als een nuance. Wat jullie saai noemen, verkies ik om ’tijdloos’te noemen. ‘Leukere designs’ (volgens York van Opel, pfffft !!!)hebben als nadeel dat ze na een jaar of twee al redelijke gedateerd overkomen en iedereen erop uitgekeken is. VW verkiest misschien ‘minder vooruit strevende’ designs, maar zelfs de Golf 1 misstaat nog niet in het hedendaagse straatbeeld.
    OT: Ik vind hem netjes. Goed ook om te lezen dat de 2.0TSI niet aan de ‘groene leugen’ ten prooi is gevallen en nog steeds leverbaar blijft. Hopelijk maakt PON hem meer goedkoper als de huidige Jetta. Het kleine prijsverschil tussen de Jetta en de Passat heeft het succes van de huidige versie redelijk benadeeld lijkt me.

    Login om te reageren
    • skier zegt

      16 juni 2010 om 09:17

      Tijdloos omdat er geen fantasie en spanning inzet. Erg goed van volkswagen om zulk soort auto’s te maken die lang meegaan maar als autoliefhebber gaat mijn hart er niet sneller van kloppen en zal ik er ook nooit 1 kopen. Uiteraard begrijp ik wel waarom volkswagen het doet aangezien er een hele grote groep mensen is waarbij het belangrijk is dat het maar niet teveel opvalt en een paar jaartjes meekan.

      Login om te reageren
  63. TSI-tje zegt

    16 juni 2010 om 09:33

    @skier: niemand verplicht je om dit soort auto’s te kopen.
    Ik ben het er absoluut niet mee eens dat dit saai is. (dat mag duidelijk zijn, gezien mijn nickname) Het is voor iedereen aan afweging welke auto het beste in het plaatje past binnen welk (lease- of privé) budget. VW komt er voor mij steeds weer het gunstigst uit. Half vorig jaar weer een verse aan laten rukken. Met van alles proefgereden (Mazda 6, Insignia, Outlander, Grand Vitara , Cadillac BLS, Saab 9-3, Audi A4, BMW3, Renault Laguna, Ford Mondeo etc.) Maar iedere proefrit was een bevestiging waarom -IK- maar wéér een VW moest aanschaffen.

    Login om te reageren
  64. Chillout zegt

    16 juni 2010 om 09:52

    Er zitten veel fouten in die foto’s, zie onderstaand:

    Aldus http://www.theophiluschin.com/?p=2393

    Login om te reageren
    • JH zegt

      16 juni 2010 om 22:20

      @Chillout: er zitten fouten in omdat het hele slechte renderings/CGI’s zijn met “standaard” RTT Deltagen achtergronden…super cheap
      Kijk maar, zelfde achtergrond: http://www.carbodydesign.com/archive/2008/01/21-motorcity-europe-mc1-concept/

      Login om te reageren
  65. Jantje_555 zegt

    16 juni 2010 om 10:55

    eens benieuwd hoe die bluemotion versie er gaat uitzien, want de Jetta V bluemotion is 1.5cm lager, als ze dat hier doen moeten ze kleinere velgen plaatsen

    Login om te reageren
  66. M-lover zegt

    16 juni 2010 om 11:24

    Ik zeg niet dat het geen goede auto is, maar ik moet de mensen die hem saai vinden toch wel gelijk geven. Straalt gewoon niets vernieuwends uit… en dat blijft jammer!

    Login om te reageren
  67. mashell zegt

    16 juni 2010 om 11:32

    Niet klagen dat deze saai is. Vrijwel elke sedan is saai en deze haalt het saaiheid niveau van de nieuwe 5 serie nog lang niet. Dit is een auto voor boekhouders, daar is saai een positieve kwalificatie. Eigenlijk zie ik er wel wat Bora in (die VW niet de Maserati).

    Login om te reageren
  68. Trevor zegt

    16 juni 2010 om 11:39

    Jammer dat ie niet “wegenbelastingvrij”is… Als er nou ook een versie van uitkomt(van mijn part een hybride) die dat wel is dan zou ik m zeker overwegen.. Ik wil namelijk ook zo een auto waarbij je de regering/staatskas niet meer spekt, maar wil geen Japanner en dan zijn er maar verdomd weinig keuzes nog..

    Login om te reageren
  69. Patrick zegt

    16 juni 2010 om 12:12

    Audi A4 achterlichten. Lekker bezig geweest met knippen en plakken. Verder “design” van niks. Als het al onder design valt..

    Login om te reageren
  70. TSI-tje zegt

    16 juni 2010 om 13:01

    @Patrick: Hetzelfde als bij Alfa Romeo dus: men neme een Brera neus en een Brera kont. Hang d’r één uitlaatje onder, gooi er een 4-deurs sedan koets tussen é voila !!! :
    De Alfa 159… (pssst…. de meeste mensen hier vinden dát nu juist wel degelijk ‘design’… Roep nog even VW:SAAI…)
    Wat een onzinnig commentaar zeg.
    Ik blijf erbij, ‘saai-roepers’ jullie worden (zijn) SAAI !

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 juni 2010 om 13:07

      @TSI-tje: Amen

      Login om te reageren
  71. Jantje_555 zegt

    16 juni 2010 om 15:32

    http://www.youtube.com/watch?v=-UJA_vO-N10&feature=player_embedded

    ben ook wel eens benieuwd hoe de europese versie er uit gaat zien, want de huidige EU en US versie verschillen ook wel in vele details.

    Login om te reageren
  72. TSI-tje zegt

    16 juni 2010 om 16:09

    Ik blijft het een strak gelijnde auto vinden. In dit filmpje nog meer eigenlijk. Wat mij, eigenlijk, nog meer intrigeert is dat “2.5” op de kofferbak…. Hmmmm… zou dit de terugkeer van de 5cylinder betekenen bij VW???.
    De fijnste motor die ik ooit in een auto gehad heb. (2002 Passat 3BG V5 170 Pk) Of….of… zou dit zelfs die 2.5 5 pitter mét turbo zijn gelijk als in de Audi TT RS… mjammie !

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      16 juni 2010 om 16:38

      @TSI-tje: die 2.5 is waarschijnlijk alleen voor amerika :)

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 juni 2010 om 16:59

      @TSI-tje: Ja, zie de tekst boven, daar worden de 6 motoren genoemd die wij krijgen.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      16 juni 2010 om 22:01

      @TSI-tje: sommige mensen balen dat ze niet in staat zijn een stukje degelijkheid te kopen in de vorm van een audi of Vw, dat is de reden dat men meteen maar roept saai, zodat men niet ziet dat ze wel heel graag even blijven staan als ze zo;n nieuwe jetta voorbij fietsen. Je hebt gewoon gelijk, alleen de cheapie car rijders zullen dat nooit toe geven. Helaas. ik baal als een stekker dat mijn a3 naast een brandende auto heeft gestaan en nu veel schade heeft, moet nog 2 weken minimaal wachten, ondertussen rij ik pas echt in een saaie auto die niet vooruit te branden is, en ook voor mij komt meteen weer terug waarom je VAG rijd, een auris, rijd als puin op wielen, echt erg!

      Login om te reageren
  73. bmw335itwin turbo zegt

    16 juni 2010 om 19:27

    IDD SAAI!, net als de nieuwe SEAT. allemaal a4 onderstel.. wel slim van Audi .. ik bedoel VW. VAG kan beter AUDI/Porsche?lambo genoemd worden dan heb je wel cache. Met een VW (hoe duur het ook is) blijft het een B-merk. Kwestie van accepteren en sparen om een audi te kopen. by the way ik trek alle A5 uit en heb alleen chiptuning stage 2 uitgevoerd.
    succes saai oudere mannen

    Login om te reageren
  74. C70T5 zegt

    16 juni 2010 om 19:41

    ik vind het een hele mooie auto. maar die knik bij de C stijl is erg BMW, en de achterlichten erg audi achtig. toch een mooie auto.

    Login om te reageren
  75. roy zegt

    16 juni 2010 om 23:00

    Een nieuwe auto? Dit is toch gewoon heel ouderwets? Komaan, in 2010 komen met zo’n dashboard en model. En VW komt er nog mee weg ook.

    Voor mij totaal onbegrijpelijk.

    Login om te reageren
  76. Cees zegt

    16 juni 2010 om 23:45

    Ik hoop dat de VAG groep zo door gaat. En ik hoop ook dat mensen uiteindelijk dit soort design uitpoepen en snel naar een ander merk gaan. Ik ben fotograaf van beroep, smaak is persoonlijk maar mijn ogen trekken zich gewoon terug in de kassen bij het zien van deze auto. BAAAAAAAAAAAAAHHHHH! wat een burgertrut op wielen!

    Het enige echte ontwerp is die van de (sirocco).

    Login om te reageren
  77. TSI-tje zegt

    17 juni 2010 om 07:54

    @KaCh1ng / Freewarefreak : En toch als je op de Amerikaanse site van VW kijkt, zijn dezelfde motoren beschikbaar als bij ons. Ik heb het idee dat dit een beetje pochen is van VW in de US. Om de Amerikanen een beetje te strelen met hun ideeën (“there’s no replacement for displacement” type uitspraken) Ik vermoed dat de 2.0TSI als 2.5 aangeduid word.
    @Jipp succes met het opknappen van je A3, das echt ruk als je zoiets overkomt.
    @Witten, dat heb ik ook, dat ‘losrijden’ maar bij mij komt er ook geen ‘zwart pluimpje’ uit de pijp als ik op het gas ga. Zou toch wel leuk zijn als wij elkaar eens toevallig troffen op de snelweg. Ik ken die GTi’s Heb jij de uitvoering met één enkele uitlaatpijp, of die met een enkele pijp aan beide kanten van de auto ? (dat vond ik toen al prachtig die twee subtiele pijpjes) Jammer dat de huidige Avensis niet zo’n heerlijk gemotoriseerde sportieveling in het gamma heeft. Het (beperkte)motoraanbod heeft voor mij de interesse in de Avensis doen vervliegen.

    Login om te reageren
    • G zegt

      17 juni 2010 om 09:49

      @TSI-tje: De Carina E Gti is altijd met dubbele uitlaat geleverd, de gewonde 2.0 heeft een enkele maar dat is ook al een vlotte auto. Ik heb de laatste versie met de 3e generatie van het 3S-GE blok met 175pk.

      Login om te reageren
  78. TSI-tje zegt

    17 juni 2010 om 07:59

    @bmw335itwinturbo: Moet jij niet naar school ?
    Iemand met zo’n nick, die zulke uitspraken doet moét wel een pukkelige puber zijn die teveel Gran Tourismo op z’n PS3 gespeeld heeft. Succes met je Duitse les vandaag !

    Login om te reageren
  79. TSI-tje zegt

    17 juni 2010 om 11:51

    @G: Ik zie het al, was in de war met een 2.0 GTsi…is een ander type.. ;-)

    Login om te reageren
    • Witten zegt

      17 juni 2010 om 13:28

      @TSI-tje: Idd, GTSi is de gewone motorisatie maar met de Gti spoiler er op. Van de versie waar ik met rijd zijn er maar een paar verkocht in België en Nederland.
      Ik was vergeten inloggen op m’n werk, stond automatisch nog op oudere naam.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      17 juni 2010 om 14:11

      @TSI-tje: zal wel mee vallen, heb net te horen gekregen van de verzekering, dat ik exact de zelfde, dus met pro line onderstel etc. krijg alleen dan 3 jaar jonger, dus een hagel nieuwe, ben dus heel blij:P

      Login om te reageren
  80. WieAndersDasAuto zegt

    17 juni 2010 om 15:49

    Ziet er superstrak uit! Zeker een verbetering t.o.v. de huidige Jetta. Ik snap de mensen niet die hem ”saai” vinden…

    Login om te reageren
  81. Jipp zegt

    17 juni 2010 om 17:19

    en daarbij, een auto moet je eerst wennen om te zien of het beter rijd, dus niet af en toe in rijden.

    Login om te reageren
    • Witten zegt

      17 juni 2010 om 23:56

      @Jipp: Lol, dus eerst zeg je dit
      ‘ik heb zon 10 jaar geleden gelest in een zo’n toyota, dus ik weet heus wel dat een toyota carina de grootste troep is’
      en daarna dit
      ‘een auto moet je eerst wennen om te zien of het beter rijd, dus niet af en toe in rijden’
      ?????
      Ik reageer niet meer op jou, heb het niet zo voor mensen met oogkleppen op. Dus daaaag.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        18 juni 2010 om 07:28

        @Witten: Als je leest, doelde ik op jou, met het het wennen van eeen auto, je kunt niet 1-2-3 audi gaan rijden en meteen weten of het niet leuker etc rijd, ik doelde niet op me zelf, dat is een kwestie van goed lezen. Daarbij heb ik geen oogkleppen op hoor, ik heb toen der tijd zon 2000 km in dat pokke ding gereden en t was een drama, de auto van me ouders was een genot daarna, wat toen nog een bmw was.

        Je geeft wel weer aan Witten, dat ik in eerdere delen gelijk had, met het woord sukkel, kansloos klopt dus direct.

        Login om te reageren
  82. TSI-tje zegt

    18 juni 2010 om 09:43

    @Witten… Ik weet nog bij mijn oude werkgever had een gepensioneerde Commercieel directeur ook zo’n GTI (in het donker groen metallic) Snapte toen al niet wat zo’n oude baas in zo’n yuut deed. Ik hou d’r van…auto die het niet laten zien, maar wel heel lekker gemotorieerd zijn. Het merk doet er dan, voor mij, niet eens zo zeer toe. Ik koester ook nog hele fijne herinneringen aan mijn Mitsubishi Sigma 3.0V6 24v. Die was ook geheel badgeless. (op het mitsubishi teken in de grille na) Heerlijk.

    Login om te reageren
    • Witten zegt

      18 juni 2010 om 14:50

      @TSI-tje: Idd, dat soort auto’s spreekt mij ook aan. Ford Mondeo ST220, Saab 9-3 Aero, Mazda 6 MPS, … Zulke auto’s zien er voor een leek uit als een 1.9tdi maar zijn niet te onderschatten. Mijn Carina E bijvoorbeeld heeft buiten de motor ook een voorwiel ophanging die afwijkt van de overige Carina E’s, namelijk diegene met dubbele draagarmen van de Celica GT-Four. En dat voel je wel als je er mee rijd.
      Plan is om de Gti een paar jaar te gebruiken en hem dan te reviseren en als 2e auto af en toe buiten te halen. Er zal dan iets met +175pk in de plaats moeten komen als dagelijkse kar. :-)

      Login om te reageren
  83. tarquesh zegt

    26 juni 2010 om 00:24

    Nou geef mij maar die Golf met kofferbak. Een autojournalist die dat doodleuk kan schrijven is voor mij een deus. Iemand die beter in de bloemenkweek kan gaan werken.

    Login om te reageren
  84. DannyHoff zegt

    26 juni 2010 om 15:48

    Hopelijk komt er ook een GLI in het wit.
    Jammer dat ie gepresenteerd word in het grijs want nu is de jetta sa**!

    Login om te reageren
  85. mooiweer zegt

    11 juli 2010 om 21:23

    teveel trekjes van de audi’s lelijke auto trouwens
    het interieur blijft van wv heel erg simpel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North