• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Lamborghini Murciélago LP 650-4 Roadster

Auteur: ricardo, gepost 13 maart 2009 om 17:06 – 37 Reacties

Lamborghini Murciélago LP 650-4 Roadster

We hadden de nieuwste Lamborghini al eens gezien op gelekte foto’s en bij de dealer. Maar nu is ‘ie officieel.

Al onze inside-info bleek te kloppen! De LP650-4 is uitgerust met de bekende V12, die mooi in het zicht ligt door de transparante engine-cover, en beschikt over 650 pk. Nul naar honderd doet de Italiaan in 3.4 seconden. De topsnelheid ligt op 330 km/u. Van dit exclusieve exemplaar zullen er slechts 50 worden gebouwd, dus wees er snel bij. Overigens beschikt de Lamborghini over permanente vierwielaandrijving.

Het interieur is grotendeels bekleed met alcantara. De kleurstelling grijs/oranje die is toegepast heet Grigio Telesto. Hoeveel de Italiaanse stier moet gaan kosten is nog niet bekend.

Automobili Lamborghini has released the first photographs of a limited edition Murciélago LP 650-4 Roadster.

The Roadster version of the Murciélago will offer an uprated 6.5 litre V12 engine that produces 650 hp (478 kW) along with permanent four-wheel drive: hence the model’s LP 650-4 moniker. With 660 Nm of torque, top performance is at 0-100km/h (0-62mph) in 3.4 seconds. The top speed is around 330 Km/h (205mph).

The special edition model will be produced in a limited volume (50 units only), with a Grigio Telesto exterior that combines grey bodywork with a special bright orange Arancio LP 650-4 featured on the front spoiler and sills. The LP 650-4 logo applied to the car’s exterior is recognition of the car’s increased power. The car features orange brake calipers and a transparent V12-engine cover, which shows off the V12 engine behind the driver.

Interior features echo the car’s striking grey-and-orange exterior: besides the orange touches, there is an asymmetric dash design, with black Alcantara Nera on the driver’s side, including door panel and central tunnel, and black leather Nero Perseus on the passenger’s side.

The increased power of the Murciélago engine, from 640 to 650 hp, will be unique to the Murciélago LP 650-4 Roadster: it demonstrates even further the developments that Lamborghini is able to offer from a current engine, and creates the exclusive characteristic of the Murciélago LP 650-4 Roadster.

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Fabrieksnieuwe Murciélago
    Fabrieksnieuwe Murciélago wacht op een nieuw baasje
  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Lamborghini, lp650-4, murcielago

Vorig bericht: « Binnenkort alcoholslot voor drinkende automobilist
Volgend bericht: Grootste Lambo-dealer bekent schuld: 30 jaar celstraf geëist »

Lees Interacties

Reacties

  1. timbo zegt

    13 maart 2009 om 17:10

    Zeer fijne en strakke wagen

    Login om te reageren
  2. Freek zegt

    13 maart 2009 om 17:18

    Ik moet toch eerst de prijs weten voordat ik naar de dealer ga. Is die meer dan 5.000 dan gaat het echt niet door.

    Login om te reageren
  3. rutger zegt

    13 maart 2009 om 17:20

    dit is nou opwindent

    Login om te reageren
  4. acacac zegt

    13 maart 2009 om 17:21

    Wat is nou het verschil met 640, behalve gelimiteerd dan?

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    13 maart 2009 om 17:27

    LOL @freek

    Betaal je die 5000 voor de proefrit?

    OT: 3e keer hier, verkoopstijging 200%?

    Login om te reageren
  6. christian zegt

    13 maart 2009 om 17:27

    Prachtig zo’n Murcie. Grijs-oranje vind ik een mooie combinatie.
    Ik ken eigenlijk geen niet-geslaagde Lamborghini..

    Login om te reageren
  7. ngear zegt

    13 maart 2009 om 17:27

    @acacac: 10 pk extra oa.

    Ik weet nog steeds niet of ik deze auto supervet vind of juist niet. Ik ga maar voor het eerste. zulke kleurstellingen op zon vette auto zijn toch wel erg vet

    Login om te reageren
  8. RuVo zegt

    13 maart 2009 om 17:29

    Hij staat zelfs al bij de dealer..
    http://www.autogespot.com/item/3523/bruut-geweld-live-beelden-lamborghini-murcielago-lp650-4-roadster!/

    Login om te reageren
  9. christian zegt

    13 maart 2009 om 17:37

    @ RuVo
    staat ook bovenaan in het artikel :)

    Login om te reageren
  10. iFi® zegt

    13 maart 2009 om 17:39

    Hij lijkt tieves veel op de LP640 en je krijgt er maar een lousy 10 pk bij :\

    Kzou het niet doen als hij meer kost.

    Login om te reageren
  11. Solstice zegt

    13 maart 2009 om 17:41

    Krijgt deze nou net als de Réventon de motoren die het best presteren zodra ze in elkaar geschroefd zijn?

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    13 maart 2009 om 17:43

    @solstice

    waarschijnlijk wel. 1-2% verschil heb je zo. Gratis meer marge.

    Login om te reageren
  13. Rob zegt

    13 maart 2009 om 17:45

    @Timbo: Heb je er al een stukje mee gereden dan?

    Login om te reageren
  14. GH zegt

    13 maart 2009 om 17:48

    Wat ik alleen niet begrijp is dat Lamborghini en Ferrari zich nog bezig houden met V-motoren i.p.v. W-motoren. Is de enige reden hiervoor dat CO2 gebeuren?

    W-motoren kunnen veel meer kracht aan dan V-motoren dus zouden ze toch nog beter kunnen. ( Wil niet gelijk zeggen dat het zo extreem als de Veyron moet natuurlijk )

    Login om te reageren
  15. Mr Yigit zegt

    13 maart 2009 om 17:54

    @ Christian

    Ik wel, nml: http://tinyurl.com/aaha4v ;)

    Login om te reageren
  16. erik zegt

    13 maart 2009 om 17:55

    @GH

    W motoren hebben als nadeel dat ze door de compactheid moeilijk te balanceren en te onderhouden zijn. Bovendien is het oppervlak kleiner waardoor de koeling bemoeilijkt wordt. Het heeft alleen nut als je ruimte wilt besparen, en dat heeft in dit model auto waar bagageruimte etc. geen prioriteit heeft weinig zin

    Login om te reageren
  17. brainbrommer zegt

    13 maart 2009 om 18:06

    I’m Lovin It

    Login om te reageren
  18. StormRAM zegt

    13 maart 2009 om 18:11

    Prachtige wagen! :d Oranje en grijs staat m goed. :)

    Login om te reageren
  19. JanJansen zegt

    13 maart 2009 om 18:28

    Wist-je-dat:
    De vuilniszak door Harry Wasylyk in 1950 is uitgevonden?

    Heerlijk retro deze lambo!

    Login om te reageren
  20. Neluz zegt

    13 maart 2009 om 18:31

    wie gaat die 10 pk merken ?:P denk haast niemand … vind de auto ook niet echt geweldig maa rheb wel iets opzich :P

    Login om te reageren
  21. Rik3 zegt

    13 maart 2009 om 18:42

    @rutger: opwindent???

    OT: ik vind alleen de kleur een beetje tegenvallen, voor de rest is hij natuurlijk super.

    Login om te reageren
  22. HARD LifeStyle zegt

    13 maart 2009 om 18:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. AutoInformatief zegt

    13 maart 2009 om 19:40

    Die kleurencombinatie blijft toch maar prachtig zeg!

    Login om te reageren
  24. Headhunterz zegt

    13 maart 2009 om 19:57

    ziet er goed uit, maarja de Murcielago (ja ik zeg het nog een keer) wordt toch te veel uitgemolken, wat ik wel jammer vind maarja..

    Login om te reageren
  25. Headhunterz zegt

    13 maart 2009 om 19:59

    @ rob
    ik denk dat die de kleuren bedoelt? lijkt me he.. ;)

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 maart 2009 om 20:06

    Schitterende kleurencombo!

    En dak eraf is ’the way to go’ als je het mij vraagt…
    NOG meer rijbeleving!

    Login om te reageren
  27. freek zegt

    13 maart 2009 om 20:17

    @Freek:
    leuke naam heb je! daar post ik ook al een tijd onder ^^

    Maargoed, best een leuke auto. Jammer dat je niet je eigen kleurstelling kan maken. Ik had voor zwart-rood gekozen ipv grijs-oranje.

    Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    13 maart 2009 om 22:00

    Lumineus! :D

    Login om te reageren
  29. ManicManiac zegt

    13 maart 2009 om 22:10

    Lol, misschien naam veranderen in Lamboblog? :)

    Login om te reageren
  30. Cantago zegt

    13 maart 2009 om 22:35

    Bloed en bloed geil…

    Login om te reageren
  31. Ice zegt

    13 maart 2009 om 23:19

    Wat een verschrikkelijke kleur… echt heeel erg..

    Login om te reageren
  32. Henk zegt

    13 maart 2009 om 23:47

    wat maar gewoon op de sv cabrio

    Login om te reageren
  33. EJS zegt

    14 maart 2009 om 13:04

    @GH
    het concept van een W-configuratie is alleen handig als je echt geen ruimte hebt voor iets anders;) Verder zit een W-motor veel complexer in elkaar waardoor ze ‘m niet zo effectief krijgen als een V-motor, gevolg; hij presteert in verhouding tot de hoeveelheid brandstof die je erin pompt minder dan een een v-motor. Waarom moet men dan een W-motor gebruiken? ’t is niet voor niks dat Audi in de nieuwe A8 ook geen W12, maar weer een V12 gaan hangen;)

    Login om te reageren
  34. EJS zegt

    14 maart 2009 om 13:05

    OT;
    de kleurencombinatie is prachtig, voor de extra pk’s hoef je ’t niet te doen;)

    Login om te reageren
  35. BananaFlip zegt

    14 maart 2009 om 15:09

    W-motoren zijn alleen iets voor zwaar coole Bentleys en ‘The Double-U King’ is natuurlijk le Veyron.
    Mais a le topic:
    Bonnes colores hoor.
    Dat heeft iedereen volgens mij al gezegd, maar ik wil t toch nog even kwijt.

    Login om te reageren
  36. C6.R zegt

    14 maart 2009 om 15:37

    Sommige kleuren vloeken gewoon en vuilinszakken grijs en oranje is zo’n geval!
    Ik snap er echt niets van dat er zoveel mensen op die kleurencombo kicken. Als Skoda een grijs oranje auto had gepresenteerd waren ze weggehoond!

    Login om te reageren
  37. Vinny_93 zegt

    14 maart 2009 om 19:59

    Beauty! Wat een mooie auto! Maar wat is het nou met die 670 dan? Ik snap het niet echt meer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North