• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook sanering bij Mercedes

Auteur: autoblogger, gepost 21 september 2005 om 17:59 – 5 Reacties

Mercedes

Eerst 10.000 banen bij Volkswagen, nu gaat ook het Duits-Amerikaanse autoconcern DaimlerChrysler dit jaar beginnen met het schrappen van banen bij Mercedes. Het zou gaan om maximaal 5.000 arbeidsplaatsen van de in totaal 160.000 in Duitsland. Volgens de bronnen kan de banenreductie het bedrijf honderden miljoen euro’s aan ontslagpremies gaan kosten.

Het vlaggenschip van DaimlerChrysler wordt de laatste tijd geplaagd door onder meer technische problemen. Daardoor is het imago van Mercedes ernstig aangetast en zijn de verkoopcijfers gedaald. Ook bij Smart vallen de verkoopcijfers al jaren ernstig tegen (bron: nu.nl).

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes

Vorig bericht: « Autonavigatie van Sony en VDO, concurrentie voor TomTom
Volgend bericht: Logan vanaf 8,5 mille »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sir Smokalot zegt

    21 september 2005 om 19:07

    Meine Fresse, 160.000 arbeidsplaatsen?! Nooit geweten dat het er zoveel waren…
    Maar het was 10 jaar geleden al wel duidelijk dat de Europese auto-industrie een zinkend schip is.
    Er zijn 2 uitwegen: óf je richt je op de zeer luxe markt, maar zelfs daar is niet zeker (zie maybach) of je het redt, óf je gaat maximaal mechaniseren (wat in principe al wel gebeurt, ik heb een kijkje mogen nemen in de VW-productielijn in Wolfsburg, waar al ontzettend veel mbv machines gebeurt). Hoe dan ook, het lage- en middensegment verhuist onherroepelijk naar landen waar het arbeidsloon lager is.
    Waarschijnlijk staan alle arbeiders zodra het zover komt weer op hun achterste benen –> kijk maar naar wat de Opel-werknemers in Duitsland hebben gedaan minder dan een jaar geleden….
    Ik zeg: als je in de automobielenbranche werkt en je baan staat op de tocht, ga je omscholen naar een sector waar wel toekomst in zit, want de kans is groot dat je het niet gaat uitzingen in de autoindustrie…

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    21 september 2005 om 22:04

    Inderdaad, het is een trend die al een tijdje aan de gang is. Steeds meer productiewerk gaat naar lagelonenlanden of wordt automatisch/machinaal gedaan. Dit is het geval voor alle productie-banen, ook buiten de autobranche. We gaan offtopic maar Europeanen zullen zich steeds meer gaan bezighouden met creatieve en strategische processen terwijl het echte werk ergens anders wordt gedaan…
    Maar welk automerk volgt? Opel, VW en nu ook Mercedes schrappen banen, BMW had eerder al problemen met Rover en is volgens mij voorzichtiger geworden. Renault en Peugeot gaan ook niet super. Nog even en we rijden allemaal in Chinese wagens :-I

    Login om te reageren
  3. Erikje zegt

    21 september 2005 om 23:39

    en dan rijden we ons dus allemaal dood ;-(

    Login om te reageren
  4. Lotte zegt

    22 september 2005 om 08:23

    Klinkt als een goed geplande terroristische aanslag… :-@

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    29 september 2005 om 21:35

    Geen 5000 banen, inmiddels zijn het er al 8500: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=38314
    De nieuwe topman Dieter Zetsche, die begin september het roer overnam bij de Mercedes-divisie wil de reorganisatie, die werd geïnitieerd door zijn voorganger Eckhard Cordes, versneld doorvoeren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North