Quiz: hoeveel viaducten pakt deze truck tot het mis gaat?

Auteur: , 58 Reacties

Als trucker kan het lonen goed naar de (hoogte)bordjes langs de weg te kijken, doe je dit niet, dan trek je soms de bovenkant van je trailer als een sardienenblikje open. Deze trucker overkomt dat ook, maar hoe ver komt hij tot zijn domheid bestraft wordt?

Truck vs viaduct

De filmer die dit tafereeltje in Long Island, NY, vastlegde is op de hoogte dat trucks er wegens de lage viaducten niet mogen rijden, maar kennelijk had de trucker de bordjes gemist. Je zou denken dat de medeweggebruikers hem hier misschien op kunnen attenderen, maar het is natuurlijk veel leuker om niets te doen, en te filmen hoe de man zichzelf de vernieling in helpt. In de woorden van de maker:

I knew that something was about to happen, and I immediately started recording. Soon after I started recording, the truck struck an overpass, and was obliterated. I pulled over to make sure the driver was okay. He was fine, but clearly upset.

Juist. Onder hoeveel viaductjes kan de truck nog doorklappen tot karma toeslaat? Die antwoord vind je op truckerjunk.



58 reacties

F*ck logic, wel filmen maar niet waarschuwen…
Waar gaat het heen in deze wereld.
@thomcarspotter:
Want een trucker, een zogeheten professional, hoort niet zijn zaakjes op orde te hebben? Geheel zijn eigen verantwoordelijkheid lijkt mij zo… Als t ’s nachts gebeurde en er niemand in de buurt was was het zelfde ongeval gebeurd.
Daarnaast, weet jij het internationale signaal om aan te geven dat een andere weggebruiker te hoog is in zijn voertuig? Nope.
@stihl: Onzin je kunt er toch voor gaan zitten en gebaren. Dan heb je in ieder geval wat gedaan. Nu ben je gewoon een ramptoerist. Die man heeft voor duizenden euro schade, maar jij denkt “neuh ik hoef niet te waarschuwen, hij hoort het maar gewoon goed te doen”. Jij lijkt me de perfecte werknemer, maakt nooit een fout.

Ik zou in ieder geval een heel stuk beter slapen als ik wist dat ik m’n best gedaan had om zo’n man voor zo’n dure fout te behoeden, maar ik ben misschien de uitzondering, samen met Thomcarspotter.
@lemster: amen to that! ;)
@lemster: Ik voel mij persoonlijk niet beplicht om een man op zijn fouten te wijzen, iemand die daar kennelijk wel een bewijs voor heeft. Namelijk een trucker rijbewijs. Hij hoort beter te weten.
Lekker hè, verantwoordelijkheid om anderen afschuiven. Jij denkt dat ‘ie er mee weg komt als ‘ie tegen z’n baas zegt “Ja maar niemand waarschuwde me dat ik er niet onderdoor kon :'(“.
Welkom in de harde wereld.
@stihl: Het maakt je voor een juridisch misschien niet schuldig, maar het maakt je wel een lul.

Maar goed je vindt deze discussie volgens mij gewoon leuk, en ik heb er geen zin meer in. Dus ik ga lekker wat anders doen.
@lemster:
Ik zie één enkele lul, de trucker in de video.
@stihl:
Ik kan het eigenlijk niet vatten waarom je stoïcijns zou toekijken als iemand onbewust zich zelf een heleboel ellende op de hals haalt? Ongeacht wiens verantwoordelijkheid of schuld het is. Ongeacht of die gene het behoort te weten of niet.

En ja ja, welkom in de harde wereld, je kunt ook proberen elkaar het leven wat aangenamer te maken. Is nog nooit iemand slechter van geworden. Die instelling van jou wel:

Ik kan me nog een filmpje herinneren waar een Chinees kindje stuk of wat keren overreden werd. Niemand die ook maar 1 vinger uitsteekt, laat staan blik waardig werpt aan het stervende kind. “Boeiend dat een kind dood ligt te gaan, is toch niet mijn verantwoordelijkheid. Boeiend dat een vrachtwagenchauffeur zich te pletter rijdt, is toch niet mijn verantwoordelijkheid.”
@stihl: Als jij ooit uitglijdt op een stuk ijs en leeg aan het bloeden bent moeten we je gewoon maar laten liggen? Je hebt tenslotte toch benen gekregen van “god”, jouw verantwoordelijkheid.
@stihl:
100% gelijk heb je.
Ikke, ikke ikke en de rest kan stikke……..
Toch?

Me is een 100% boerelul die vorige week bij Dresden er een Duitse COLLEGA automobilist op attendeerde dat zijn motorkapsluiting open stond bij zo’n 130 per uur.
’t is veel leuker om te zien hoe zo’n ding uiteindelijk een keer open waait en hij met vrouw en kinderen verongelukt.
@desjonnies: waarom jezelf in gevaar brengen omdat een ander een fout maakt? Tegenwoordig wilt men niet meer zijn eigen verantwoordelijkheid nemen… Als de desbetreffende trucker zich professioneel zou hebben opgesteld zou dit nooit gebeurd zijn. Daardoor ligt enkel de blaam bij hem, niet bij de overige weggebruikers die zich moeten concentreren op het auto rijden en niet de leraar uithangen tegenover volwassen mannen die beter horen te weten.
Als dit ongeluk snachts was gebeurd, wie was er dan de schuldige? Juist, nog steeds de trucker.
Altijd maar anderen de schuld geven….. Kijk maar naar derde wereld landen wat zo’n mentaliteit te weeg brengt. Enkel rotzooi, vervuiling en achterstalligheid. Bah.
@stihl:
Ik heb het nergens over schuld.
Ik heb het over je verantwoordelijkheid nemen en dragen.
En ik van mening ben, dat als je iets ziet wat fout kan aflopen en bij machte bent dat misschien te voorkomen, dat dat je plicht is.

Daarnaast kan een handgebaar misschien wel een file van 160 kilometer lengte voorkomen.

En deze trucker was een Bourbon rijder uit Kentucky, die daar nog nooit eerder was geweest, hij schijnt Jack Daniels te heten.
@desjonnies: Wat een typische naam voor deze trucker.
Overigens als hij er daadwerkelijk nog nooit is geweest is hij juist schuldig aan achteloos rijgedrag.

Leuk om die verantwoordelijk van de trucker af te schuiven op de andere weggebruikers onder de noemer van ‘het is je plicht’. Maar hoe dan ook heeft de trucker zelf alsnog zijn plicht om zelf te controleren of hij wel onder die duct
@stihl: *…die viaduct past. Iets wat hij niet heeft gedaan.
Een handgebaar kan op verschillende manieren worden opgevat, of worden genegeerd.
Niets aan deze situatie zegt mij dat dit per definitie verholpen had kunnen worden door extern in te grijpen. Als het niet deze viaduct zou zijn geweest was het wel de volgende. Of een andere viaduct.
De conclusie is simpelweg dat deze trucker incompetent is in zijn vakgebied.
Enkel rijden is niet meer de baan van een trucker. Deze moet ook zorgen dat Hij veilig aan komt op bestemming. En daar heeft hij keihard in gefaalt. En dan kun je wel praten over verantwoordelijkheid en plichten. Maar die vrachtwagen is altijd nog de prioriteit van de trucker. Niet van de andere weggebruikers.
@stihl:
Loop jij ook iemand voorbij die verdrinkt in een vijver waar een bordje “verboden te zwemmen” bij staat?
Waarom zou je ook PROBEREN te helpen (want daar hebben we het over, proberen)…? Hij/zij mocht er überhaupt niet zwemmen. Eigen schuld, dikke bult…….
@Rob: inderdaad. Als er er bordje staat verboden te zwemmen ga ik niet het water in. Niet vanwege dat bordje. Maar omdat ik niet mijn leven in gevaar ga brengen omdat anderen te dom zijn om voor zichzelf te zorgen in een normale situatie.
@stihl:
Ik zeg ook niet dat je het water in moet, maar je kunt toch wel PROBEREN te helpen?
Hulpdiensten bellen ofzo, ik noem maar wat onbenulligs….. Je kunt ook best helpen zonder jezelf in gevaar te brengen.

Zelfde als dit geval: je kunt toch toeteren, zwaaien of lichtsignalen geven? Voorkom je het ongeluk misschien niet, maar misschien ook wel…..
@Rob: Ik kan niet uit deze video leiden dat er Niemand is die dat dus ook niet hebben geprobeerd. Zelfs niet van de filmer. Immers kun je niet de hulpdiensten bellen en filmen tegelijk. Ik kan niet zien dat hij dat al wel of niet heeft gedaan. Of andere weggebruikers. Kortom kun je hier geen conclusie aan stellen..
@stihl: man man man… Jij maakt nooit een foutje? Ziet nooit iets over het hoofd, zoekt nooit grenzen op? Je leeft in een SAMEN leving! Ook al doet iemand iets onbenulligskan je op z’n minst proberen te waarschuwen!

In perspectief: wat als er vracht van de vrachtwagen door de klap op een andere auto terecht was gekomen? Dan hadden onschuldige omstandersgewond kunnen raken doordat jij niet de moeite neemt verantwoordelijkheid te nemen!
@reactief: Nope. Een rechter zal het met mij eens zijn dat de trucker schuldig is.
Uit deze video is geen conclusie te trekken mbt de omstanders en hun acties. Enkel de achteloosheid van de trucker.
@stihl: natuurlijk is die trucker schuldig aan de botsing met een viaduct. Maar dat betekent niet dat je als goede burger niet even een signaaltje kunt geven toch? Dan hoef je misschien helemaal geen schuldige aan te wijzen omdat het ongeluk dan misschien nooit gebeurt. Je kunt het toch altijd proberen? Mensen weerhouden van stupiditeit Is ook een nobel doel toch?
@deladude: Ja en nee. Nobel wel, maar het helpt de persoon in kwestie vaak niet. Deze zal de fout weer maken in de toekomst. Soms moeten fouten gebeuren voordat men moedwillig gaat veranderen.
@stihl: klopt dat de rechter het met eens is. Dat is allen niet het enige wat telt.

Maar goed… mensen zoals jij zijn echt een aanvulling voor onze maatschappij! Dat is wel duidelijk…
@reactief: een betere aanvulling dan een incompetente trucker.
@stihl: Art. 450 Sr: “Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.”

Wat Rob zegt, het is niet noodzakelijk jezelf in gevaar te brengen terwijl je een poging doet te helpen. Als je geen hulpdiensten belt als je de hypothetische persoon ziet verdrinken, ben je zeer waarschijnlijk strafbaar. Buiten dat vind ik de egoïstische, egocentrische houding die je aanneemt ronduit verderfelijk. Dat er een wet nodig is om het strafbaar te stellen als wordt nagelaten een persoon in levensgevaar te helpen is al treurig, dat jij de noodzaak daarvan bevestigt is mijns inziens diep triest.
@zapp: Niets in deze video is concluderend of de filmer of andere weggebruikers wel of niet hebben geholpen. Uw betoog is daardoor ook irrelevant en tamelijk belachelijk.
@stihl: Zoals ik schrijf gaat het mij er ook niet om of iemand heeft geprobeerd de trucker te waarschuwen, al zou ik dat persoonlijk als mijn plicht beschouwen. Het gaat mij erom dat je geen enkele poging zou ondernemen iemand in levensgevaar te helpen. Ik kan enkel voor jou hopen dat andere mensen iets verder ontwikkeld zijn en jou wel helpen, mocht het ooit nodig zijn.
@zapp: nogmaals, in de video is nergens te zien of de andere weggebruikers wel of niet hebben geholpen door bijvoorbeeld de veiligheidsdiensten te bellen. De manier van helpen valt over te twisten, maar dat is irrelevant.
@stihl:
Can you see the TROLL????????
@desjonnies: Praat gewoon Nederlands? Reageer inhoudelijk op het bericht en niet op de man.
@stihl:
Zal ik doen.
’t is bijzonder spijtig voor mensen zoals jij dat er geen dienstplicht meer bestaat in dit land.
Had jou enorm kunnen helpen bij de ontwikkeling van je “sociale vaardigheden” die je, je comments lezend, blijkbaar totaal niet hebt.

De troll was dat Jack Daniels een Amerikaanse bourbon is oftewel whiskey uit Kentucky.

Maar goed, laat maar, gelukkig heb ik mensen om me heen die wel over een normaal empatisch vermogen beschikken.
@desjonnies: Nou dan ben ik blij dat er niets mis is met mijn empathische vermogen. Mijn mening over het feit dat deze trucker fout zit doet daar namelijk geen afbreuk aan.
@stihl: Wij geven hier niemand anders de schuld, de trucker had het inderdaad moeten zien. Maar hij heeft zich blijkbaar vergist in de hoogte, of het niet in de gaten gehad. Kan gebeuren toch? Maar het is verdomme toch niet meer dan normaal om iemand op een vergissing te wijzen? Zeker als je daarmee eventuele verwondingen, duizenden euro’s schade en een hoop leed kan voorkomen. We leven niet met oogkleppen op…
@motoragent: Als ik op de snelweg rijdt let ik er nooit op of de vrachtwagen voor mij wel onder de eerstvolgende viaduct past. Met dat in mijn achterhoofd denk ik dus ook niet dat anderen in die video daar bij stil stonden. Buiten dan de filmer. Maar daar is ook niets van te zeggen of hij wel of niet heeft geprobeerd te helpen omdat dit enkel niet in dit kort stukje video te zien is.
@stihl: het feit dat je al gaat filmen zegt eigenlijk genoeg over de intenties van de maker, als hij de beste man had willen behoeden van dit incident, had hij waarschijnlijk niet gefilmd. Als ik zie dat er ergens een vent dreigt te verdrinken, pak ik ook niet eerst mijn camera om hem vervolgens na het filmen te redden??
@v12powerr: nee dan bel je de hulpdiensten en roep je om hulp. Net als ik. En waarschijnlijk deze filmer ook.
@stihl: Jij wordt er niet minder van als je iemand een heads-up geeft, ook al is het zijn eigen verantwoordelijkheid om op te letten op borden etc.
@house: Mee eens. Maar dat is hier niet gebeurd. Dus niet relevant.
@stihl: Je maakt anti reclame voor je product Stihl.
Wat een onzin kraam jij uit.
Dat iemand een foutje kan maken is menselijk. Dat anderen je daar op kunnen wijzen is hoffelijk. Maar jij bent (jij zou) zelfs nog te beroerd (zijn) om iemand te helpen om zodoende een hoop ellende te voorkomen. Jammer!
@jerry: Goed dat ik geen houthakker ben.
U noemt het “een foutje”, ik noem het grove nalatigheid en roekeloos rijgedrag wat de brug en zijn voertuig ernstig heeft beschadigd. Laat staan het mogelijk menselijk letsel wat zo te zien is vermeden.
Iemand helpen is anders dan preventief een professioneel helpen ZIJN werk te doen, enkel zodat de veiligheid niet in het geding komt.
@stihl: Je gaat er al gelijk vanuit dat deze bestuurder bewust borden genegeerd heeft. Bewust het risico heeft gelopen om zijn truck de vernieling in te helpen en andere bestuurders in gevaar brengen.
Jij en ik kennen de situatie niet. Maar jij gaat er wel gelijk vanuit dat deze bestuurder incompetent is en dat hij een fout gemaakt heeft.En dus ben jij niet bereid om deze chauffeur te helpen.
@jerry: Nergens in mijn post laat ik merken dat ik vind dat de trucker iets bewust heeft gedaan. Dat doet er echter geen afbreuk aan dat de trucker bewust of onbewust Niet op de borden heeft gelet. Immers staan de borden er gewoon.
Mijn enige conclusie is dat deze trucker geen competente professionele en veilig houding heeft mbt het besturen van zijn vrachtwagen.
@stihl: erg triest, ik mag hopen dat je een soortgelijke situatie meemaakt, dan piep je wel anders, sommige mensen hierboven noemen je een egoïst, maar ik noem je kortzichtig met (kennelijk?) weinig levenservaring..
@v12powerr: je kent me niet dus jouw verwensingen zijn zonder betekenis.
@stihl: ik vind het interessant om te lezen dat je over het algemeen in je posts anderen beticht van domheid of niet nemen van verantwoordelijkheid. Je probeert ook voortdurend je gelijk te halen of te krijgen op argumenten die over het algeheel ook aardig sluitend zijn. Heel herkenbaar.

De hele wereld is dom.

Laat ik het dan anders verwoorden: het gevoel wat je bedoeld of onbedoeld daarmee oproept bij anderen is dat je niet om anderen geeft. Vandaar de opmerkingen over empathie en egoïsme.
@stephane8200:
Ik ben net terug uit een derde wereld land voor een studiereis. Daar zijn pas domme mensen die inderdaad geen verantwoordelijkeheid nemen. Ik heb met mijn eigen ogen gezien wat voor effect dat heeft op de samenleving.
Empathie is leuk onderling, maar niet tegenover een professional die beter hoort te weten. Overigens is er niets zieligs aan als de beste trucker hier voor veroordeeld wordt en eventueel zijn baan aan kwijt raakt. Een dokter kan ’t ook niet flikken om de kaart van zijn patient niet te lezen. Net als de trucker die moedwillig of niet (doet er niet toe, ongelukken gebeuren inderdaad) die onvoldoende op de bebording let.
@stihl: klopt dat ik je niet ken, maar hoe jij jezelf hier loopt te profileren zegt eigenlijk al genoeg;)
@stihl: Ik snap nog steeds niet wat je punt is. Je zegt constant dat de trucker fout zit (niemand hier spreekt je daar in tegen, dus waarom dit gedram?) en je zou nooit iemand waarschuwen of helpen die een fout heeft gemaakt, ook niet wanneer de veiligheid van jezelf en anderen daardoor in het gevaar komt. Duidelijk…maar dienstplicht zou inderdaad iets voor jou zijn. Als iedereen zo’n instelling zou hebben werd de wereld een stuk beter…tolerantie ten top! Kom eens achter die pc vandaan ga naar buiten en maak de wereld een stukje beter zou ik zeggen! ;-)
@skinnybmw:
Ik reageer enkel op mensen die op mij reageren. Beginnende na mijn eerste post.
@stihl: Sjongejonge zeg, wat een gewauwel. Je loopt wel te zeuren dat die trucker niet op borden let, maar dat doe jij ook niet. Er zit namelijk een gigantisch bord voor je kop.
Maar goed dat niemand hem gewaarschuwd heeft.
Anders hadden we die nutteloze discussie hierboven moeten missen en konden we niet meegenieten met het filmpje.
Ik vrees dat jullie niet begrijpen wat het betekent een New Yorker te zijn….
In vrijwel alle staten, zullen ze hem gewaarschuwd hebben maar New York is het toppunt van arrogantie en narcisme…

Daar is het vrij normaal als je hoort “heej, kun je niet wat stiller doodgaan? der ligger hier mensen te slapen”..
Kan iemand bovenstaande discussie even samenvatten? Thanks
@roquez: er is hier een nogal triest figuur die snachts gewoon zou kunnen slapen als hij mensen laat verdrinken zonder zijn uiterste best te doen dit te voorkomen. Reden: onduidelijk. Iets in de trant van: mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Als ik mijn eerlijke mening over dit figuur zou moeten geven zou ik een ban krijgen maar 1 ding moet ik kwijt: als je zoiets nalaat ben je gewoon een klootzak.
@roquez: Stihl is een egocentrische zak.
@zinloos1: @Mperformance Thanks. Goede samenvatting
Filmen tijdens het rijden -1
Huub Huub, halve truck?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).