Ferrari 430 Scuderia
Atmosferische 4,3-liter V8 met 510 pk (1250 kilo)
Ferrari F40
Twin Turbo V8 met 478 pk (1100 kilo)
Audi R8
4,2-liter V8 met 420pk (1565 kilo)
Met een acceleratie van 3,6 seconden naar de 100 moet de Scuderia het zeker winnen (F40 doet het in 3,9). De Audi R8 mag eigenlijk helemaal niet meedoen (4,6 seconden) maar is wellicht financieel wat meer bereikbaar.
Met dank aan DJD voor de spot!
japp zegt
R8 mag miss missen in preformance .. t is wel een degelijke duitse bak..
en de schoonste van al! ;)
ik hoef niet te kiezen.. ik zou t wel weten ;)
VW zegt
en dan ziet de r8 die er toch redelijk bruut uitziet in het echt er toch ineens heel gewoontjes uit
Jonas zegt
vet vet vet :D
Stef_4 zegt
als je niet hoeft te kiezen doe ik dat wel voor je
fijn voor die f40 gaan, rasechte raceauto
Delta HFan zegt
dan is die ouwe (F40) toch het mooist :D
niet dat die andere lelijk zijn
w0o0dy zegt
Nou, gelukkig is iedereen hier zo suf om de verkeerde te kiezen en blijft de Scuderia voor mij over. Dat zou toch mijn keuze zijn geweest, “de beste Ferrari ooit”, i gotta drive that one!
Philip zegt
Ik had eigenlijk echt een filmpje verwacht. :mrgreen:
Xiphos zegt
die R8 oogt wel wat saai tusse die ferrari’s zeg, zie er eigenlijk helemaal niet meer zo speciaal uit, aloewel ik geen ferrari fan ben zou ik in dit geval tog voor de 430 Scuderia gaan
Wat_een_gezeik zegt
@ japp
Ga jij ff verder met je schoolwerk daar op de HvA ;)
De mooiste is nog altijd de F40 en daarna de 430 Scuderia.
De R8 is ook zeker mooi maar die is zo zeker gebouwd, geen gewaagd design.
maar de wegligging van de R8 is wel fenomenaal (schijnd)
RenesisHP zegt
Ik zou toch ook voor de F40 gaan. Hoewel een F430 wel een stuk veiliger is en bruikbaarder is. ;)
w0o0dy zegt
@wat een gezeik: die scuderia ligt nog veel beter, want het gewicht is maar liefst 300kg hoger….. Die Scuderia kan zelfs met hetzelfde vermogen de R8 minstens voorblijven….
JK zegt
Fijne auto’s..
Die Scuderia en de f40 stonden bij mij om de hoek, bij Kasteel Engelenburg in Brummen.. Hoe fijn is dat:D
Maksimum zegt
Toch wel lullig autotje de R8 zo.. de F40 vind ikzelf absoluut de ultiemste ferrari.. wat een droomauto
dekster zegt
ff over die F40, is dat nu een fabeltje dat je de carbon-structuren kan zien door de verf? Want recentelijk zag ik een F40 in het museum van Spa-francorchamps en heb daar zeker 15min zitten zoeken achter carbon structuur onder die verf :P
RenesisHP zegt
@dekster.
Zon doet wonderen. ;)
Voor de liefhebbers. :!:
http://www.youtube.com/watch?v=WcouF2MfsDY&feature=related
marruk zegt
de r8 wordt alleen weer in het rijtje gezet vanwege de nieuwigheid en omdat de v8 van audi eens niet in een zakensedan ligt maar in een speciaal ontworpen flutcoupe. Zoiets ga je toch niet vergelijken met een F40 of de snelste Ferrari ooit?? Als je hem nou vergelijkt met een Gallardo en RS4, oke. Maar dit vind ik een beetje nutteloos.
Jimmie zegt
@w0o0dy, wat zeg je dat voorzichtig, de Scuderia maakt toch echt gehakt van de R8.
w0o0dy zegt
@Jimmie: met 510pk wel, met 420pk zou de goede tractie van de R8 op sommige banen misschien wel een flink verschil maken….
In standaard vorm heeft de R8 alleen op sneeuw of ijs een kans denk ik.
Adriaan zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Kelthas zegt
Ze mogen ze allemaal voor m’n poort parkeren maar liefst de F40. Nostalgie top.
Nick zegt
@W0o0dy: Maar kan de 430 Scuderia ook zijn koppeloverbrenging sperren naar het buitenste voorwiel om de onderstuur op te heven? ;)
Beide zijn MR auto’s, maar de 430 Scuderia heeft geen drijvend koppel voor dus zal sneller ondersturen ondanks dat lagere massa.
Daarom kunnen menig Skyline GTR/Lancer Evo zelfs een vederlichte Ferrari Enzo Ferrari met 660 pk het moeilijk maken op een zeer bochtig circuit.
Harmen zegt
De r8 is echt het aller mooist!!! geen moeilijke keus dus!
C30CDIAMG zegt
tsja….?
Patman zegt
Het duo Ferrari’s heb ik eerder op de zondag (6 april rond een uur of 12) gespot bij Van de Akker in Best, alwaar het duo warm stond te draaien. Prachtgeluid. Beide auto’s. Helaas geen camera bij me.
Benjamin1 zegt
Voor mij zeker de zwarte 430 Scuderia met groene stiksels :mrgreen:
w0o0dy zegt
@Nick: Leuk al die electronica, aandrijfassen en andere meuk….. maar doe mij maar een lichte auto…… En nog ff wat cijfertjes die één en ander (het hele marketing verhaal van Audi) in perspectief zetten. R8: Lateral acceleration skid pad: 0.98G……….De scuderia haalt 1,5 g tijdens tests waarbij de maximale laterale krachten worden gemeten…. Nog vragen? lol
De Scuderia heeft downforce, laag gewicht en een vreselijk goede gewichtsverdeling en achter een differentieel waar ieder merk zo ongeveer een moord voor zou doen…..
Scorso zegt
F40 ziet er op deze foto breed, lomp, hoekig en oud uit, maar toch blijft het een zalige bak.
De R8 dan, die ziet er redelijk klasseloos uit MAAR de Scuderia= Überzalig!
CSL zegt
Doe mij maar de F40 zonder enige twijfel. 800pk eruit halen moet geen enkel probleem zijn.
Maar voor dagelijkse racer gewoon een Scuderia of een 599.
Als het een R8 moest worden. Dan maar een M3.
sicko zegt
F40 blijft voor mij nog altijd DE Ferrari: “the supercar unplugged”. Scuderia is ondertussen id wel al sneller
CSL zegt
Een pure supersporter die F40. Waanzinnig gewoon.
Kennen jullie de Hamman F40 nog!
price $398 000 USD
engine Twin Turbo V8
displacement 2936 cc / 179.2 cu in
bore 82 mm / 3.23 in
stroke 69.5 mm / 2.74 in
power 462.3 kw / 619.9 bhp @ 7800 rpm
specific output 211.14
bhp/weight bhp per tonne
torque Not Available nm / Not Available ft lbs @ 7800 rpm
driven wheels Mid Engine / RWD
front tires 275/35 ZR 17
rear tires 335/35 ZR 17
front wheels F 43.2 x 27.9 cm / 17.0 x 11.0 in
weight 1202 kg / 2650 lbs
transmission 5-Speed Manual
gear ratios :1
top speed 345.0 kph / 214.4 mph
0 – 60 mph 3.8 seconds
CSL zegt
Hamman = Hamann
Wat een ding.
Rijk zegt
Je moet wel behoorlijk klein zijn om in de F40 te passen en heel veel stuurmanskunst meebrengen. De 430 en de R8 zijn voor normale mensen.
Susp1cious zegt
I take the F40 any time!
markieanta zegt
Die R8, wat is dat een ongelofelijk lompe tank zeg, met bestuurder heerlijk over de 1600 kg heen. Dat is toch geen supercar meer. Hij mag er misschien zo nu en dan een keer naast staan aan de andere kant van een tentoonstellingslintje.
Verder absoluut niet.
Wat is die R8 trouwens klein in het echt.
Gister een Mitsub Eclipse van 2005 gespot, wat een prachtwagen is dat zeg.
Ringfan zegt
Wat CSL zegt!
Check de WP suspension op die Hamann! Product uit NL!
Daarbij is de F40 een absolute jongensdroom voor de vele 30ers die zich hier op het forum bevinden…
Wie heeft hem niet gehad of begeerd, de 1:18 F40 van Bburago?
Ik had er een 6-tal, waarvan drie raceversies van Frits Kroymans…
Mooi was die tijd!
dino zegt
Jahaa… F40 all the f*-in way!! Prachtig ding, ongerepte pure racewagen.
Kijk ‘em eens staan eh…. Sjongejonge.
Boxster zegt
Grappig, zag die F40 gisteren rijden op de A12, vond het al erg jammer dat ik mijn camera niet in de aanslag had..
Maghrebi zegt
Ik verwachtte er wel een filmpje bij ……..
jurrian zegt
jammer dat die lelijke audi een stukje voor de 430 scuderia staat.
Over de wegliggin van de audi en de 430 heeft Woody gelijk, de audi maakt echt geen kans, elk beetje onderstuur wat je kan krijgen in de 430 is simpel op te lossen met een beetje gaslos en de rest word gedaan door de F1 traction control en vervolgens gaat alles om gewicht.
Nico zegt
Eeeuh, enkel een foto? Sorry, maar als ik dit wou zien ging ik wel naar autojunk. Vooral omdat jullie afgekapte rss feeds genereren is dit zeer misleidend.
autoblogger zegt
@Nico: misleidend? sommige uploads op autojunk zijn erg leuk en willen we nog even extra onder de aandacht brengen.
IlCuoreSportivo zegt
hahahah wat is dat toch met die R8 freaks,
als je met de ferrari één minuut mag rijden, zou je wel heel snel van gedacht veranderen, maar goed dat onwetendheid geen pijn doet.
Waarom begrijpen jullie niet dat niemand (en zeker geen duitser) nog maar in de buurt kan komen van eender welke ferrari, twee verschillende werelden.
Ferrari rules. forever.
granitkd zegt
ok.. dus ik rij motor: aprilia RSV mille 2001
ga ik in 2,9 sec naar 100
zit je dan in je dure autotje
daaaaaaaaaaaaaaaaaag….
markieanta zegt
Lig je een keer met je bek op het asfalt, daaaaag….
granitkd zegt
pff gepoetse kant boven houden..
Mathijs zegt
gek toch dat, wat menigeen hierboven ook al zegt, een audi.. het merk voor snelle zakensedans en leasebakken met een exotisch merk als Ferrari wordt vergeleken en dan gelijk met een van de 2 meest ultieme gemaakt door onze vrienden uit italie.
het is natuurlijk wel een lekker triootje om voor de deur te hebben staan.
De R8 voor dagelijks woon werk verkeer (voor het gepeupel) & de boodschappen, de 430 voor de avond, lol & het betere ragwerk en for sunday… de klassieker natuurlijk.
het is zo simpel..
en waar blijft het filmpje? zwaar teleurstellend topic dit op de Hamann na.
fruitautomatenverhuurder zegt
ik vind die hamann tuning eigenlijk een beetje zonde…
bvd de acceleratietijd 0-60 mph van de f40 was volgens mij 3,4 sec.
CasperH zegt
Die Hamann moet ritueel verbrand worden. Gatver. De F40, gewoon puur, zonder ijs. Danku.
Jan C. zegt
een grijze R8 ziet er niet bijzonder uit… was ie rood dan was het wat anders… NL-kenteken F40? Cool!
Zoepie zegt
Alles wat buiten mijn budget is een supercar :)
De F40 wil ik wel vanwegen zijn bruut karakter
De R8 als de F40 wééral in de garage staat en de andere is voor de vriendin
Blitz zegt
F40 RULES!!! :)
Jesper zegt
F40, hoef ik geen miliseconde over na te denken… mocht ik dan nog geld over hebben kocht ik een 288 GTO, heb ik echt de loterij gewonnen dan komt er ook nog een F355 voor de deur. :D
Thobie zegt
Geef mij ook maar die F40…
GoldenSample zegt
de F40 is geniaal omdat het de Ultieme Ferrari voor Enzo was.
de F40 is geniaal omdat het een compromis loze supercar is
de F40 is geniaal omdat het de laatste met Enzo gemaakte Ferrari is
de F40 is geniaal omdat het een gigantisch goede sportwagen is
had ik al gezegd dat de F40 geniaal is?
de F40 staat gewoon op een ander niveau als de andere 2, niet omdat die slecht zijn oid maar omdat ze nooit bedoeld zijn als supercar
Ash zegt
Waarom doet die R8 mee.. Hij hoort er (voor mij dan) echt niet bij in deze race.. En de F40 is gwoon echt wel de mooiste en de beste van de 3! Een echte racebak!
w0o0dy zegt
@all: een tijdje geleden ging het erover hoe snel een R8 in vergelijking met een scuderia zou zijn….. we hebben nu een tijd voor beide auto’s op hetzelfde circuit. Quattroroute heeft beide auto’s over het circuit van Vairano gejaagd en? R8 1:18.460 en de Scuderia 1:15.1….
tja, niet echt een schande hoor want zelfs de Gallardo Superleggera moet een seconde toegeven (en verder legt iedere andere geteste sportwagen het ruimschoots af tegen de Scuderia).
smoke zegt
Tsja, elke performance heeft zijn prijskaartje. In het geval van de Scuderia is dat 298.000 euro geloof ik. Een aardig meerbedrag voor iets meer performance, maar da’s natuurlijk de eeuwige discussie…
–edit: correctie, 281.500, ’t is voor niks! Maar vink 1 ding aan op de optielijst en je zit boven de 3 ton.-
w0o0dy zegt
@Smoke: kan zijn… maar de scuderia rijdt vrijwel alles het snot voor de ogen…. GT3(rs) daaag, GT2 (niet bewezen maar ga er maar vanuit), de Carrera GT? Forget it. De 599 gtb? (nog heftiger prijskaartje), de Enzo?, Lambo Gallardo superleggera (kost die veel minder?) LP640….. you name it, the scuderia kicks butt bigtime!
ronalt zegt
de F40 weegt droog 1250 kilo. en geen 1100.
de 430 weegt droog ook geen 1250 kilo.
autoblog moet z’n huiswerk wel wat beter doen.
R8 anytime door de week, int weekend iedere keer weer met hartkloppingen plaatsnemen in een legende.
Adje zegt
De F40, voor mij het allermooiste wat er ooit op 4 wielen gecreëerd is.
Die wordt nooit meer overtroffen. Zelfs niet door Ferrari.
Er is er geen een die meer emoties oproept, al komen de 250 GTO, 288 GTO, 250 LM heel erg dicht in de buurt. (en er zijn er nog meer die zeer mooi zijn, Daytona spyder, 275 GTB bv)
Jonges jonges jonges, dit soort wagens wordt nooit meer gemaakt :'(
Dat ze samen in 1 beeld gevangen worden met een duits hok oké, maar ermee vergelijken……nooit………
Er zijn er die sneller zijn, die beter zijn, die duurder zijn, maar die dezelfde emoties oproepen…..nee dat kan maar 1 merk.
Forza Ferrari………….
HyperTeHK zegt
Die R8 is gewoon het lulletje hierzo ik snap niet dat we zoveel blinden hebben die hem boven de andere 2 zouden kiezen.
Ik kies de F40 voor een keertje (legendarisch) maar als auto voor doordeweeks neem ik de 430 omdat ik anders mezelf om zeep help.
Die R8 is leuk voor iemands vriendin ofzo.