• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Recalls voor Ferrari (458/California) en BMW (3 Serie)

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 mei 2012 om 21:23 – 37 Reacties

Ferrari 458 drift volgas terug naar de garage


Vroeg of laat krijgt elk automerk wel eens met een terugroepactie te maken. BMW de laatste tijd al op grote schaal wegens mogelijk brandgevaar, en nu zijn ze weer aan de beurt. En ook bij Ferrari schijnt het even spaak te lopen.

Wat is er dan aan de hand? Nou, niet zo enorm veel, maar het illustreert wel mooi hoe je op elk pietluttig detail moet letten: BMW roept in de VS 7.600 F30 3 Series terug, omdat de hoofdsteun, wanneer hij in de hoogste stand staat, bij een crash naar beneden kan komen. Serieus. En aangezien je in de USA voor minder aangeklaagd kan worden schijnt er ook meteen een ‘stop-sale’ op de nieuwe Dreier te zijn afgekondigd, totdat het probleem verholpen is.

BMW Nederland liet desgevraagd weten niet bekend te zijn met het ‘probleem’, en kon zich dus ook niet over de Nederlandse situatie uitspreken.

Bij Ferrari dan, daar mogen wereldwijd 206 California’s (*blub*) en 458’jes terug naar de werkplaats wegens een foutieve afwerking van de krukas. Hierdoor kunnen trillingen optreden die (met een duizelingwekkende 9.000 omwentelingen per minuut) schade aan de auto kunnen toebrengen. Meteen maar een gratis brandblussertje er in monteren, courtesy of Ferrari?



Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 458, BMW, california, f30, Ferrari, terugroepactie

Vorig bericht: « Hybride Bentley Continental GTH op komst?
Volgend bericht: Is de Fisker Karma een pyromaantje? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. thewillempiej zegt

    8 mei 2012 om 21:33

    Geldt dit ook voor de 458 Spider??

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      8 mei 2012 om 21:41

      @thewillempiej: Toch 1 op 1 dezelfde motor die er in ligt?

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        8 mei 2012 om 22:20

        @vale46: Kan een andere batch motoren zijn met andere leveranciers voor bepaalde onderdelen, komt wel vaker voor.

        Login om te reageren
  2. vale46 zegt

    8 mei 2012 om 21:40

    De krukas? :o
    Dat wil zeggen gans de auto en gans de motor uit elkaar halen. Dat gaat ze aardig wat kosten!
    Een krukas is nu wel het meeste basic component van een motor!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 mei 2012 om 21:46

      @vale46: hoe bedoel je basic? is wel het onderdeel wat misschien wel het meest precies moet.. op de micrometer nauwkeurig..

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        8 mei 2012 om 22:12

        @dennisr: Basic in de zin van; zonder dit onderdeel kom je niet ver.
        Dat het een zeer precies onderdeel is met een zeer nauwkeurige afwerkingsgraad wist ik ook wel. Daarom dat het mij zo verbaast.
        Het ding draait 9.000 rmp, dan verwacht je toch dat er dubbel zo veel aandacht aan besteed is..

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 mei 2012 om 22:15

          @vale46: ah in die zin, ja we mogen wel van een blunder spreken denk ik..

          Login om te reageren
        • fernie zegt

          8 mei 2012 om 22:19

          @vale46: Kan zo simpel zijn als niet loctite gebruiken op een bout… vraag maar aan bmw hahah (BMW S1000RR 2012)

          Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      8 mei 2012 om 21:58

      @vale46: Altijd nog minder dan in de soep gelopen blokken vervangen, in de garantieperiode ;)

      Niet 1 merk is perfect, al willen genoeg andere merken je dat wel laten denken… *kuch*noodzakelijke-reparaties-stiekem-oplossen-tijdens-een”onderhoudsbeurtje”..*kuch*

      Login om te reageren
      • michelyman zegt

        8 mei 2012 om 22:48

        @integraturbo: Vooral dat laatste klopt, meer zeg ik niet. ;)

        Login om te reageren
  3. kraakensmaak zegt

    8 mei 2012 om 21:41

    Ik verbaas mij er het meest over dat er al 7.600 F30’s zijn verkocht in de VS, de rest is niet echt schokkend of nieuw.

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    8 mei 2012 om 21:44

    terugroep actie wegens brandgevaar bij BMW? als Ferrari daar nou ook eens iets aan deed..

    Tja krukas.. micrometertje verkeerd en je gaat al..

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 mei 2012 om 22:15

      @dennisr: eerdere terugacties wel ja, zoals bij onze BMW E60 die nog gefixt moet worden. Dit keer gaat het om een simpele hoofdsteun

      Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    8 mei 2012 om 21:45

    De krukas is het hart van de motor. Echt schandelijk dat een gerenommeerde motorbouwer als Ferrari het hier laat versloffen. Uiteindelijk zijn het er maar 206 auto’s, maar toch. Zeker een stagiair een ochtendje aan de slijpbank gezet.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 mei 2012 om 21:47

      @midasracer: Dat wel idd, voor zo’n merk een behoorlijke blunder..

      Met stagelopers is natuurlijk niks mis :mrgreen:

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        8 mei 2012 om 21:52

        @dennisr: Nee, maar dan moet je die alleen maar de vloer laten vegen of de koffie (nee de cafe’s en ristretto’s natuurlijk) laten brengen.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          8 mei 2012 om 21:59

          @midasracer: en dan achteraf raar opkijken dat veel studenten stoppen met de opleiding of een switch maken.. ik ben op het moment ook stageloper en ik merk wel hoe belangrijk een goeie stageplek is..

          ik hoop dat je niet serieus was, want de stage maakt of kraakt voor sommigen de carrière..

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            9 mei 2012 om 08:44

            @dennisr: Nee hoor, maar ik heb gehoord van een klasgenootje indertijd die bij BMW zat dat het precies zo ging!

            Login om te reageren
  6. integraturbo zegt

    8 mei 2012 om 21:52

    Ja, bij een dikke klapper van achteren wil je natuurlijk niet dat ineens de hoofdsteun in de laagste stand staat (whiplash gevaar) dus wel zo slim voor een recall.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 mei 2012 om 22:01

      @integraturbo: is toch wel mijn grootste nachtmerrie.. een whiplash of iets dergelijks.. en dan helemaal door de schuld van een ander.. dronken mongool die ineens bij je achterop klapt.. krijg er kippenvel van!

      Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        8 mei 2012 om 23:07

        @dennisr: Kennis van me heeft het gekregen door een klap van achter tijdens potje karten, slaapt nu met speciale kussen etc..

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          8 mei 2012 om 23:38

          @integraturbo: *speciaal kussen* (speciale kussens) *kuch*

          Login om te reageren
          • integraturbo zegt

            9 mei 2012 om 07:18

            @luuktb: Ook al zo verkouden?

            Login om te reageren
        • timberleek zegt

          9 mei 2012 om 10:46

          @integraturbo:

          mijn zus heeft het ook.
          Jaren geleden veroozaakt door ondergetekenden in de botsauto’s :oops:

          Login om te reageren
          • timberleek zegt

            9 mei 2012 om 10:48

            @timberleek:

            alleen heeft ze geen speciale spullen nodig.
            Haar nek is een stuk minder sterk geworden, dat merkt ze vooral bij dingen als even wegtrekken bij het stoplicht. Daar moet ze wel even op voorbereid zijn

            Login om te reageren
          • luuktb zegt

            9 mei 2012 om 11:45

            @timberleek: Moet ze maar niet naar de kermis gaan en vooral de botsauto’s kom op! , sowieso vrij pauper van die rare muziek met petjes die elkaar pijn willen doen!

            Login om te reageren
            • timberleek zegt

              9 mei 2012 om 13:01

              @luuktb:

              het is best wat jaren geleden hoor, toen was ik denk ik een jaar of 10

              Login om te reageren
  7. 964rs zegt

    8 mei 2012 om 22:11

    t kan ieder merk gebeuren. dat t nou ferrari gebeurt, tja je kunt t maar gehad hebben he

    Login om te reageren
  8. Martijnvb zegt

    8 mei 2012 om 22:11

    Terugroepactie is omdat de hoofdsteunen hoger ingesteld kunnen worden dan 25mm en dat is in de VS verboden. Heeft volgens autoguide.com niks te maken met naar voren komen.

    Login om te reageren
  9. littleturbo96 zegt

    8 mei 2012 om 22:15

    Jammer dat dit bij ferrari gebeurt, tja het kan iedere fabriekant overkomen…

    Login om te reageren
  10. gijsso zegt

    8 mei 2012 om 22:16

    Bij de 458 en 3 serie vind ik het vrij normaal, zijn gloednieuwe auto’s en daar sluipen kleine foutjes in. De California daarentegen niet echt. Zou het komen doordat Ferrari een nieuwe krukas in de motor heeft gestopt die identiek is aan die in de 458?

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      8 mei 2012 om 23:04

      @gijsso:

      Nieuwe auto’s, daar kan ik me nog in vinden, maar als je als Ferrari een krukas niet goed weet te maken dan baart het me toch wel zorgen, ondanks nieuwe model/motor. Rest dat nog een andere vraag: In hoever worden die nieuwe auto’s tegenwoordig getest? Lijkt wel of er maar 4 km mee wordt gereden en wordt geroepen: Hij is klaar voor productie. FTW!

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    8 mei 2012 om 22:22

    Krukas ? Moet de auto dan niet terug naar de fabriek?

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    8 mei 2012 om 23:12

    @sir_smokalot: je kunt voor BMW ook nog een stille recall voor de M5 F10 toevoegen. Bij veelvuldig planken kan de motor in de storing gaan ivm te hoge(wtf?) turbo-druk.. Zie http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/Long-term-tests/BMW-M5-2012-long-term-test-review/

    Verder blijken de geventileerde schijven vol te zitten met de deeltjes van de remmen en werkt het start-stop systeem vaak niet…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 mei 2012 om 12:28

      @w0o0dy: Jezus christus, wat een stelletje prutsers dan..

      Login om te reageren
  13. kickass zegt

    9 mei 2012 om 16:25

    Ja, want na je crash wil je natuurlijk wel lekker zitten… En bij Ferrari zijn ze wel slordig geweest, moet ik zeggen.

    Login om te reageren
  14. rv2012 zegt

    11 mei 2012 om 02:51

    http://www.motortrend.com/used_cars/01/audi/recalls/

    En vooralsnog staat Audi voor met 19 recalls tov. BMW met 15 recalls… Maar daar lezen we hier op Audiblog.nl niets over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North