
Persoonlijk vind ik dat Volkswagen erg leuke reclames maakt. Ik heb ook gemerkt dat lang niet iedereen altijd direct de clou van de reclames snapt. Als de clou je uitgelegd moet worden, zul je het waarschijnlijk een minder leuke reclame vinden.
De reclamemakers van Volkswagen waren ongetwijfeld knetterstoned toen ze deze commercial voor de SpaceFox bedachten. Maar ze hebben in ieder geval goed begrepen dat wanneer je leuke flimpjes maakt, deze vanzelf hun weg over het internet vinden. Een veel goedkoper alternatief dan dure televisie reclamezendtijd.
De boodschap: “SpaceFox. Anything you imagine.” (maar wat een ranzig beest!!)






Dat is geen spacefox, maar een woestijnvis.
Knetterstoned lijkt me wel juist geconstateerd ja :D
Kudo’s voor het feit dat ze dit concept er door hebben weten te drukken :)
Btw, is dit geen reclame genoeg? ;)
Waar kan ik die hondvis kopen?
@mx5/rx8owner: Ik ken iemand die koikarpers kweekt. Misschien een keertje proberen te kruisen met een Jack Russell.
@mx5/rx8owner
Staat op de optielijst als je een SPACEfox koopt.
@Dennis.
Een hond die sex heeft met een vis?… Wil ik dit eigenlijk wel weten? :shock:
Ik ben er zo een waarbij je de clou toch echt uit moet gaan leggen. Ik zie geen clou. Sorry jongens
ik wil een kleine katachtige met vleugels. die gouden eieren legt. en benzine pist.
Space, stoned, hondvis… Tot zover klopt het verhaal steeds meer..
@mrtn.
Als gevolg van bovenstaande zin is het geld voor de Spacefox op. :oops:
Vlgns Marnik op AutoJunk is het super!
Oh my god! Robert White and Vladimir Petrovich Demikhov are on the loose and totally crazy!!
Lol @ dekster! Geen LOL, maar toch nog een lol! ;) :P
hehe, leuk.
Euh, het blijft wel hangen… :|
zouden ze niet stronken zijn geweest? :P
Een glimlach. Iets wat de meeste reclames niet halen.
Knetterwappie inderdaad, en ik vind het een slechte reclame. Het schrikt mij nogal af in ieder geval :/
@jaapschaap
Stronken, wat is dat? Stoned en dronken?:p
Lada @ 0:25 :D
Lelijke Volkswagen trouwens.
ik vind het best en leuke reclame, goed bedacht. spreekt ook wel van ene hoge mate van zelf kennis, alvast meedelen dat het best een mooie auto kan zijn in je verbeelding 8)
@ Blokker5
Goedzo :-p
@ Citrofiel
Joh, stop met je yeyo op te gebruiken! Maw: dat zijn, als ik me niet vergis, meesterlijke woorden van Derrick Morgan! Geen wonder dat het tussen je hersenhelften blijft hangen. ;)
tja “Just imagine”…Beetje zoals je een wagen zou kunnen voorstellen volledig zoals je het zelf wil. Hoeft dus geen gangbare normen/ ongeschreven wetten te volgen. Da’s volgens mij zowat de clou van het verhaal.
Deze reclame heeft mij overtuigd. Ik ga de Mazda´s inruilen voor een nieuwe VW. Morgen nog, de dealers zijn nu dicht…. Shit.. Ongeduld…
Dat mochten ze echt hopen bij VW. :D
@ niels
Lol ja als dat hun interpretatie is van hun slogan, dan hou ik m’n hart vast.
Gezien de veelzijdigheid van dat schepsel moet het wel een creatieve padvinderswagen zijn, niet?
Space-Fox ha ha geniaal.
Zou n leuke actie kunnen zijn.. Bij Renault krijg je een Twingo, bij VW krijg je een vissehond, of een hondvis… you get it :P
Terug op VW, ik vind de Fox van zichzelf een kloteauto, en ik zie ze (gelukkig) ook bijna nooit rijden dus goed verkocht worden ze denk k niet…
T schijnt dat het een van de allergoedkoopste auto’s is, maar dan ook wel helemaal kaal, en met maar 40kw… zelfs een Aygo heeft nog meer!
Stoned is letterlijk vertaald versteend, resultaat van de fysiek bedwelmende werking van ondermeer opiaten en CBD in wiet.
In space, in de ruimte, ben je logischerwijs high, resultaat van de cerebrale uitwerking van bijvoorbeeld cocaïne, speed of THC in wiet.
High is actief, stoned inactief, je bedoelt dus waarschijnlijk iets als skyhigh, maar het filmpje wordt er niet minder van!
Riiiiiight…….
@stephan tast
Sorry, ik volg je niet op de late avond. Is stoned iets anders dan high?
@mx5/rx8owner
Ik denk niet dat jij de doelgroep was sorry… De doelgroep is meer werkloze mensen die de hele dag stoned (of is het high?) op de bank liggen ofzo
@de vlaeminck
250km/u bij -3? moet kunnen ;)
Volgens mij zijn ze daar in de designafdeling al decenia lang compleet stoned. Te stoned om een deftig of nieuw design te maken voor hun auto’s..
Ben ik nou gek of lijkt die hond in het laatste shot op een gewone hond?
Dat “anything you imagine” blijft wel even hangen hoor…
“alles wat jij je inleeft…” , hmmmmm…
Nou, geef mij dan toch maar een auto die zonder inlevingsvermogen ook nog persoonlijkheid heeft.
VW, tsssss….
@ dotternetta
Idd, das dus ook de clou…..
Holy Shit!
Da’s best een ranzig beest…
Dan toch maar geen SpaceFox.
De clou die er in hoort te zitten ligt er zeker niet bovenop. Daarbij komt dat een auto te zien moet zijn in een commercial. Daarmee bedoel ik niet 2 seconden aan het einde van een minuut waar je tot op dat moment niets mee kon. Deze reclame zou me nog niet 1% interesseren om een kijkje te gaan nemen in de showroom.
Btw, die SpaceFox is FIESSSS
Ze zatten idd vast aan de SPACEcake.
Voor de rest leuke commercial.
Evolutie? … :P
Maar hij is ambigu, want je kunt hem ook interpreteren als ‘maatje dat je overal mee naartoe neemt’.
Of begrijp ik de clue verkeerd? Kom eens met wat interpretaties, mensen!
@Sorcerer:
Het zal in de trant van veelzijdige auto liggen. Hij kan doen wat je maar wilt (fantaseert in dit geval, getuige het bijzondere wezen).
Ik mag Stephan, die denkt na over zijn drugs:)
Doet mij denken aan Nimrod uit die serie van een tijdje terug, Surface.
En oh mijn god wat is die auto leeeeeeelijk, ik zou hem ook zoveel mogelijk uit beeld houden, daar waren ze schijnbaar nuchter genoeg voor.
klote autojunk filmpjes die spele nooit volledig af .
zeer irritant !!
@ endlezz; haha moet kunnen ;)
ik vond die met die singing dog al goed, en die nicht rider ook.
Voor de rest vind ik VW helemaal niets.
@Bartes: het was 6 januari (datum nieuwsbericht) wel het 150-jarig bestaan van Darwins boek “The origin of species” en zou Darwin himself 200 zijn geworden.
Misschien hebben ze gewoon beide zaakjes als clou in de commercial gestopt? Beest met vinnen + poten is sowieso het symbool van evolutie-aanhangers (je ziet het wel eens achterop een auto, in plaats van het Christen-visje trouwens, wel humor!)
dacht ook een kia cee’d sportwagon te zien ergens
ofwel was dat gewoon de spacecakefoxcannabisding
allllrightyy…
@The_Don_Cartagena dat ligt niet aan autojunk, ik had dat eerst ook, dat ligt aan je internet;)
Kijk, VW legt het zelf al uit op het eind van de reclame. Best slechte reclame eigenlijk en multi-interpretabel: het kan mooi maar ook lelijk zijn, zoals de Spacefox in dit geval.
@ yeelen
bij het stukje dat die vishond die kat achter nagaat? dat is volgens mij nog steeds die ruimte-vos.
maar als je goed kijkt wanneer die vishond die kat achter nagaat zie je dat die dan een normale honden staart heeft en wanneer die weer terug komt weer die vissenstaart.
Haha ik vind het wel grappig. Ze waren echt knetter stoned toen ze dit maakten
Ik vind er geen bal aan, sorry.
@ Endlezz
Tuurlijk! :P Maar liever met de Quattro, hé! ;)
dat is de grootste onzin die ik ooit heb gezien in een autoreclame!!
mensen die dit uitvinden horen thuis in een psychiatrische instelling! bijgevolg zullen alle mensen die deze auto kopen ook idioot zijn en dus ook per definitie een gevaar op de weg!
gegroet
sorry examenstress dan komt alles er uit in 1 keer… ;)