• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ultieme Murciélago: LP670-4 SV

Auteur: RubenBaeten, gepost 7 januari 2009 om 08:56 – 51 Reacties

Lamborghini Murciélago LP670-4 SV?


De eerste Murciélago was ongemeen lekker. De LP640 deed daar nog een schepje bovenop. Maar naarmate we de opvolger van de über-Lambo naderen, moet er eigenlijk nog even een overtreffende trap aan te pas komen. Volgens een goed ingelichte bron gaat het hier om de LP670-4 SV, inderdaad een lichtgewicht versie met 30 extra paardjes, die we later dit jaar kunnen verwachten.

Voorlopig blijft het bij inside info, plaatjes moeten we jullie helaas nog even schuldig blijven. De LP670-4 SV zal 100 kg lichter zijn dan de LP640 en de sprint van 0-96 km/h in 3,2 seconden afleggen. De voorkant krijgt een agressievere look, met extra luchtinlaten bij de A-stijlen. Ook de achterkant wordt wat uitgesprokener, à la Gallardo Superleggera, met een optionele grotere spoiler.

Met die spoiler bedraagt de topsnelheid 337 km/h, tegen 342 km/h als je het standaard exemplaar laat zitten. Er wordt rijkelijk gebruik gemaakt van koolstofvezel, dat onderaan de carrosserie matzwart zal zijn; glimmend zwart op de hogere delen. Nieuwe velgen, eveneens in glimmend zwart, maken het geheel af. Net als bij de Diablo vroeger kun je grote SV-letters op de zijkant bestellen. In het interieur vinden we een nieuw stuurtje, veel alcantara en optioneel een andere kleur leer voor de passagierskant.

De auto wordt in een oplage van 350 stuks geproduceerd, zal zo’n 25% duurder zijn dan de LP640 en wordt officieel in maart 2009 aangekondigd. De eerste exemplaren zullen in juni afgeleverd worden. Wij kunnen nauwelijks wachten… (bron: ferrarichat, via jalopnik)

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Fabrieksnieuwe Murciélago
    Fabrieksnieuwe Murciélago wacht op een nieuw baasje
  • Video: Murcielago GT1 Driftworks is epische perfectie

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, lp670-4, murcielago, Supercars, superveloce

Vorig bericht: « Reclamemakers van Volkswagen waren knetterstoned
Volgend bericht: Meer foto’s en details Mercedes E-klasse “gelekt” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marnix zegt

    7 januari 2009 om 08:59

    Vind het maar een lelijke auto. Ik zie veel liever de gallardo

    Login om te reageren
  2. Niels zegt

    7 januari 2009 om 09:00

    nice, ben erg benieuwd naar plaatjes

    Login om te reageren
  3. Ricky zegt

    7 januari 2009 om 09:09

    En 4×4, dat is geweldig, kun je het ook nog een beetje aan de grond krijgen dat vermogen

    Login om te reageren
  4. Vinny_93 zegt

    7 januari 2009 om 09:10

    Toe maar! Jaa! Krijgt ie dan ook een 4-dubbele uitlaat à la Diablo SV??
    Zou wel mooi zijn. Ben die enkele enorme in het midden nu wel zat. In ieder geval vind ik de 0-96 een beetje langzaam… Maar goed, het zal wel niet anders kunnen. Maken zeg ik!

    Login om te reageren
  5. VonStroke zegt

    7 januari 2009 om 09:12

    Komaan Lamborghini, show some balls. Achterwielaandrijving aub!

    Login om te reageren
  6. Timmie zegt

    7 januari 2009 om 09:20

    Ik vind het vreemd dat er nog een straffere versie komt… Zelfs straffer dan de Reventon… Dat betekent voor mij dat Lamborghini zijn hierarchie even overboord gooit, waarschijnlijk om meer inkomsten te draaien (t is crisis, weet je…)

    Login om te reageren
  7. StormRAM zegt

    7 januari 2009 om 09:23

    Ein-de-lijk! :d Van mij mag de SV liever vandaag dan morgen komen.

    Login om te reageren
  8. Alfablog.nl zegt

    7 januari 2009 om 09:43

    Prachtige naam…

    Lamborghini Murciélago Longitudinale Posteriore 670-4 Super Veloce!

    Login om te reageren
  9. Mies zegt

    7 januari 2009 om 09:47

    Ik dacht dat het eerst de bedoeling was een achterwielaangedreven versie te maken?

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2009 om 10:21

    @ Alfablog.nl: Yep, zoals alleen de Italianen dat kunnen…

    Klinkt wel lekker op verjaardagen!
    :D

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    7 januari 2009 om 11:06

    Doet U er maar een. Graag in feloranje met inderdaad die groene SV letters op de zijkant.

    Login om te reageren
  12. A Vogel zegt

    7 januari 2009 om 11:22

    Een zwarte graag…

    Login om te reageren
  13. Brokkenpiloot zegt

    7 januari 2009 om 11:28

    Crisis is het blijkbaar alleen aan de onderkant van de markt!

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    7 januari 2009 om 11:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  15. AM1boy zegt

    7 januari 2009 om 11:50

    Bron: ferarri chat :P

    haha,
    als ik ferarri was zou ik me ook serieus zorgen gaan maken!

    weejoow.. 3.2 sec naar de honderd!

    Wachten wat de nissan gtr v-spec zal gaan sprinten :D

    Login om te reageren
  16. AM1boy zegt

    7 januari 2009 om 11:52

    oja tis 0-96km/h… :P

    Login om te reageren
  17. Eric zegt

    7 januari 2009 om 11:53

    Het wordt tijd dat ze met een 3′ model komen. Een heuse GT zou welkom zijn of hun 4-deurs auto op de markt brengen ipv. altijd maar afkooksels van bestaande modellen te leveren.

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    7 januari 2009 om 12:21

    Prachtige auto´s met een prachtig geluid.
    Graag in Parelmoerwit met zwarte velgjes. :D

    Login om te reageren
  19. Jorden zegt

    7 januari 2009 om 12:40

    4 Wiel aandrijving :(
    2 wiel aandrijving kan gemakkelijk weer 50kg schelen!
    Als je toch voor een hardcore versie gaat doe het dan goed!

    Login om te reageren
  20. Melvivio zegt

    7 januari 2009 om 12:48

    Hmm, hebben ze beetje van ferrarie gejat

    Iedereen een auto laten kopen, 2 weken later met dan het beste model uitkomen, dan weer 2 weken later met het echte ultieme model.. Maak het gewoon in een keer goed. De LP640 facelift tov de eerste murcialago kan ik nog goed keuren, maar 100 kg minder en 30 pk meer als superleggerra of hoe je het schrijft… mwa.

    Login om te reageren
  21. Wouter zegt

    7 januari 2009 om 12:53

    De Diablo SV vind ik toch nog de mooiste van al.

    Login om te reageren
  22. Fout zegt

    7 januari 2009 om 12:56

    Heerlijk ik kan niet wachten tot Top Gear (lap time), Fifth Gear, Drivers Republic, enz deze wagen de sporen geven, met bijhorende rokerige video’s

    Login om te reageren
  23. guzmann zegt

    7 januari 2009 om 12:59

    Diablo SV…….doet me weer terugdenken aan NFS….. ;)

    Login om te reageren
  24. marruk zegt

    7 januari 2009 om 13:00

    EINDELIJK een SV, maar qua prestaties valt het wel een beetje tegen als ik het zo lees…. Een paar tienden, en een bijna gelijke top.

    Login om te reageren
  25. Een betere ontwerper zegt

    7 januari 2009 om 13:24

    @guzmann: omg, de enige echte NFS series, totdat het vanaf deel 7 redelijk hard werd genome en werd omgetoverd tot de ondergang voor de serie….

    Leuk, een SV. Doet u mij maar een…..

    …bevestiging en hoop plaatjes, dan oordeel ik weer verder.

    Login om te reageren
  26. gebbetje zegt

    7 januari 2009 om 13:38

    Het is niet helemaal objectief maar Lamborghini kan weinig fout doen bij mij. Heerlijke over the top auto’s.

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    7 januari 2009 om 13:44

    Apart dat ie toch 4WD gaat behouden, aangezien elke ‘expert’ er een tijdje geleden nog vanuit ging dat er een Murcielago met RWD zou komen…

    Login om te reageren
  28. Jordey zegt

    7 januari 2009 om 14:06

    Nah, 342 km/h? De standaard LP640 haalt 352!! Meerdere bewijzen! Dus deze kan denk ik wel de 355 km/h halen!

    Login om te reageren
  29. Jesper zegt

    7 januari 2009 om 15:50

    @ Jordey: Dat is de fabrieksopgave he, zijn ze vaak wat voorzichtig mee ;)

    Ik ben ook erg verbaasd over het die 4WD… Lambo heeft genoeg uitvoeringen die door iedere 20 jarige rapper zonder ervaring onder controle kunnen worden gehouden… tijd voor een auto met (stieren)ballen! :twisted:
    + het feit dat het weer een x aantal kg’s scheelt :)

    Dat met die 4 uitlaten ben ik helemaal voor, maar waarom zou je die spoiler bestellen als de topsnelheid er onder lijd?? :roll: Behalve dat ie dr vet uitziet…

    Login om te reageren
  30. bozewolf zegt

    7 januari 2009 om 16:14

    En ik trouwens altijd maar denken dat die LP voor iets exotisch stond…in de lengte geplaatst (oid). Lutsers. Lag in vorige lambo’s dwars ofzo?

    Pfft. -1 charisma voor Lambo.

    Login om te reageren
  31. BmwMPower zegt

    7 januari 2009 om 16:20

    Heren, dames, ik heb er al 1 besteld.
    In het wit! :)

    Login om te reageren
  32. AutoGeek zegt

    7 januari 2009 om 17:17

    Dit klinkt mij als muziek in de oren, héérlíjk.. :D Ik vind de Reventón maar lelijk, gelukkig komt er nu een auto met de looks van een Murci en de specs van een Reventón, topcombo :D

    @ BmwMPower;
    Meen je dat??.. :D

    Login om te reageren
  33. Heyhuub zegt

    7 januari 2009 om 17:18

    @bozewolf

    In the Miura lag de V12 overdwars. Toen in ’74 de Countach op de markt kwam werd deze LP500 genoemd, 500 voor de 5 liter motor en LP dat deze in de lengte geplaatst was. Sindsdien eigenlijk.

    Login om te reageren
  34. Buyck zegt

    7 januari 2009 om 17:29

    Lamborgini maakt sublieme wagens met het meest sublieme geluid ook! Wel hinken ze een beetje achterop (maar die kritiek is dat merk niet waardig) met pk’s en topsnelheid. Maarja… het belangrijkste is dat je nog iets aan hebt en dat het zijn superieure eigenschappen van comfort op hoog (compititief) niveau behoud aan prijzen dat je niet kan verlijken met de hypersportwagens.

    Login om te reageren
  35. Tombnolz zegt

    7 januari 2009 om 17:52

    Wat kickte ik vroeger op die grote SV-belettering! Net zoveel als ik er nu op afknap. Zo’n fluogroene zou ik wel zien zitten, mag toch wel wat racyer dan een gewone LP.

    Login om te reageren
  36. VonStroke zegt

    7 januari 2009 om 17:55

    @Jesper: Ooit van handling gehoord? Topsnelheid, das pas voor lutsers. 5 km/h, alsof het iets uitmaakt.

    Login om te reageren
  37. Sebastiaan G zegt

    7 januari 2009 om 17:57

    Hoe komt het dat een Bugatti een topsnelheid heeft van 400+ en de rest van de supercars komt niet eens in de buurt!???

    Login om te reageren
  38. Sebastiaan G zegt

    7 januari 2009 om 17:59

    btw, voor de rest vind ik het echt een hele toffe auto!

    Login om te reageren
  39. bozewolf zegt

    7 januari 2009 om 18:34

    @ Heyhuub:

    Aha. Dus eigenlijk alle Lambo’s zijn LP’s tegenwoordig?

    Waarom hebben ze dan die LP titel weer uit ’t stof gevist met die Murcie facelift? En wat dat betreft de Gallardo ook. Er was de auto, dan brengen ze de auto LP-XXX uit, terwijl het originaal eigenlijk ook een LP-XXX was?

    Man, Italianen. Ik wilde vanavond pasta eten maar nu worden ’t aardappelen. Demonstratief.

    Login om te reageren
  40. SimonMc zegt

    7 januari 2009 om 18:57

    @Sebastiaan G: stomme vraag…Deze murcielago zal waarschijnlijk 670 pk krijgen, waar die veyron er 1000 heeft.En die veyron kost ook 1 miljoen eur, waar deze waarschijnlijk minder dan 1/3 van de prijs zal zijn.

    Login om te reageren
  41. Sjaakk zegt

    7 januari 2009 om 19:03

    het is mooie auto die murcie. in het wit met zwarte velgen en een zwarte spoiler. dat de top snelheid dan wat lager ligt maakt niet uit. ff een andere chip er in en hij gaat harder dan één zonder spoiler. dat kan dan weer als je zoveel geld hebt om een murcie te betalen.

    Login om te reageren
  42. Ikkuh[NL] zegt

    7 januari 2009 om 19:19

    SimonMc schrijft,

    7 January 2009 om 18:57
    @Sebastiaan G: stomme vraag…Deze murcielago zal waarschijnlijk 670 pk krijgen, waar die veyron er 1000 heeft.En die veyron kost ook 1 miljoen eur, waar deze waarschijnlijk minder dan 1/3 van de prijs zal zijn.

    Uuhm. . De autoberdrijven constateren hun prijs niet op PK’s?

    Login om te reageren
  43. phantom zegt

    7 januari 2009 om 19:56

    wat moet je dan met zo´n optionele spoiler als de top minder is…

    Login om te reageren
  44. Sjaakk zegt

    7 januari 2009 om 20:10

    @phantom
    omdat het mooier is, natuurlijk wat je smaak is, en in nederland haal je toch bijna nooit de top dus dat verschil merk je niet. bijkoment voordeel is dat je murcie door die spoiler meer downforce krijgt. je kan dan weer sneller door de bochten. dat komt in nederland genoeg voor, dus heb je er meer aan.

    Login om te reageren
  45. WieAndersDasAuto zegt

    7 januari 2009 om 20:17

    Kan het nog beter? Dat zou ik wel een prestatie vinden!

    Login om te reageren
  46. Lennard zegt

    7 januari 2009 om 20:37

    Waarom niet een LP670-2 ? :(

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    7 januari 2009 om 21:49

    Omdat Lamborghini Murciélago Longitudinale Posteriore 670-4 Super Veloce gewoon ongelofelijk geil klinkt in vergelijking tot “twee”:P

    Als deze net zo mooi (Of mooier…? Kan dat?) wordt dan de Reventon, en niet zo mislukt als dat vierpersoonsfoutje dan hebben we een winnaar! Ik kan niet wachten op het eerste plaatje!:)

    Login om te reageren
  48. thomas zegt

    8 januari 2009 om 07:26

    hoelang kan een merk op een een model blijven teren? ze mogen nu wel weer met wat nieuws komen, en dan niet verder aan met die gallardo. Of ze ze pakken de motor eens goed aan, je haalt ermakkelijk 900+ aan pk vanaf.

    Login om te reageren
  49. Majinstar zegt

    8 januari 2009 om 15:37

    Wanneer komen die plaatjes, anders krijg ik alleen maar slapeloze nachten.

    Login om te reageren
  50. Erra zegt

    12 januari 2009 om 16:19

    NICE :P Ik wil fotows zien! Hmm.. 30 extra paardjes. Eerder 30 extra stiertjes. Ok, die was flauw. Maare kan iemand mij ff uitlegge waar SV voor staat? SUPER VERSION? :D

    Login om te reageren
  51. Mathias zegt

    14 februari 2009 om 16:59

    SV betekent Super Veloce :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North