• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ring Taxi en Corvette crashen op de ‘Ring [updated]

Auteur: CasperH, gepost 3 oktober 2011 om 10:10 – 99 Reacties

Corvette Z06 Ringcrash


En ze waren niet de enigen, in totaal waren er acht wagens bij de crash betrokken.

Naar verluidt waren er drie auto’s die moesten remmen voor werkzaamheden aan het circuit, iets verderop. Een vierde auto ging vol in de remmen maar kon een ongeluk niet meer vermijden en raakte twee auto’s. Drie andere auto’s die de crash zagen vertraagden maar een achterop komende BMW M3 Ring Taxi kon niet meer tijdig remmen en ramde één van de vertragende auto’s, nog een andere auto om uiteindelijk tegen de vangrail tot stilstand te komen.

De crash gebeurde in de Bergwerk sectie van het circuit, vlakbij de plek waar ooit Niki Lauda bijna het leven liet tijdens zijn verschrikkelijk crash in 1976. Ook nu waren er helaas gewonden te betreuren, twee van hen konden ter plaatse behandeld worden terwijl een derde persoon met ernstiger verwondingen naar het ziekenhuis in Koblenz gebracht moest worden. De politie onderzoekt de zaak maar geeft in principe de te hoge snelheid van enkele rijders de schuld. Aan de gele kentekenplaten te zien waren er ook Nederlanders bij het ongeval betrokken, in totaal tellen we in ieder geval 8 auto’s waarvan er zeker zeven schade schijnen te hebben. De totale schade loop waarschijnlijk ver boven de 100.000 euro. Pikant detail: de Corvette Z06 is een huurauto uit Zweden.

UPDATE: het lijkt erop dat de wegwerkzaamheden niet echt goed waren aangegeven. De verrassing is zo vreemd niet, zie onderstaand filmpje vanaf 5:05 ongeveer. Met dank aan GeoBem007.
UPDATE 2: filmpje is private gegaan, zie nieuw filmpje vanaf 9:50

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, Corvette, crash, M3, nurburgring, schade, taxi, z06

Vorig bericht: « Toeschouwer gewond geraakt bij crash op Zolder [updated]
Volgend bericht: De Seat Mii is officieel geel! »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    3 oktober 2011 om 10:18

    Wow die E36 ziet er echt scary uit niet best, zo te zien ook een Ned. Die vent van de ZO6 heeft heel wat uit te leggen, huurbedrijven zijn daar doorgaans niet zo gek op en de verzekering al helemaal niet.

    Login om te reageren
    • MullerG zegt

      3 oktober 2011 om 10:27

      @E34M5Touring:

      Die E36 is een Engelse. Zie http://bridgetogantry.com/2/images/stories/11_09/crash4.jpg

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        3 oktober 2011 om 11:12

        @MullerG: Ah kijk, in de tekst stond dat er ook een Ned. bij betrokken was en gezien de gele achterplaat…. maar goed dat hebben de Engelsen idd ook.

        Login om te reageren
  2. Northwestern zegt

    3 oktober 2011 om 10:19

    Zou het met die Vette blijven op een eigen risicootje, of kan die lekker gaan afbetalen? :O

    Login om te reageren
    • V-Power zegt

      3 oktober 2011 om 10:22

      @Northwestern: Is rijden op de ring niet onverzekerd? (afbetalen dus)

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        3 oktober 2011 om 10:28

        @V-Power: Nee, tenzij ze dat natuurlijk in het contract hebben gezet! De Ring is gewoon een openbare (tol)weg! Vandaar ook de aanwezigheid van politie na een ongeluk ;)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          3 oktober 2011 om 10:42

          @ds3thp: staat niet standaard in de voorwaarden dat rijden op een afgesloten circuit niet onder de dekking valt?

          Login om te reageren
          • ds3thp zegt

            3 oktober 2011 om 10:48

            @mashell: jawel, tenzij het dus als circuit auto is en dus ook zo wordt verhuurd. Er zijn alleen in de buurt van de ring al tal van bedrijven die dit zo verhuren! Daarnaast is de ring geen circuit maar een openbare (tol)weg. Een touringcar mag er ook op en je hebt je gewoon aan de regels te houden (niet rechts inhalen bijv) en vandaar ook de aanwezigheid van politie na een ongeval. M.a.w. Je bent dus gewoon verzekerd als de politie concludeert dat je je aan de regels hebt gehouden!

            Login om te reageren
            • Vreddy_B zegt

              3 oktober 2011 om 10:55

              @ds3thp:

              Betreft de verzekering zou ik niet te snel vanuit gaan. Ondanks dat het een tolweg is. De meeste verzekeringsmaatschappijen hebben de ring (en andere circuits ) Apart vermeld staan in hun polis als niet verzekerd. Zelfs het krijgen van een ongeluk dicht bij de ring levert al een hoop problemen op met de verzekering.

              Login om te reageren
              • BJ zegt

                3 oktober 2011 om 11:20

                @Vreddy_B: En dat heb je gechecked? De polissen die ik tot op heden ooit heb gezien, staat de Ring zeker niet expliciet in vermeld. Je hoort alleen vaak dat het in het Track-day gekke UK vrij gebruikelijk is.

              • Vreddy_B zegt

                3 oktober 2011 om 11:22

                @BJ:

                Uhh ik heb dat wel na gekeken ja. En in mijn polis staat de Nürburgring apart vermeld als onverzekerd. Dus mijn auto komt niet verder dan de bezoekers parkeerplaats.

            • mashell zegt

              3 oktober 2011 om 11:03

              @ds3thp: het is een openbare tolweg maar ook een afgesloten circuit. Als de verkeersregels gelden dan moet dit als Autobahn geklasseerd zijn (anders is de maximum snelheid hooguit 120 (Landstrassen uitzonderingssnelheid) en dan is er maar 1 rijstrook, dus lekker 100 achter de touringcar blijven plakken en niet inhalen.

              Login om te reageren
              • BJ zegt

                3 oktober 2011 om 11:27

                @mashell: De Ring geldt officieel als Autoweg dus Vmax van 100 of hooguit 130. Overigens gelden op sommige secties zoals bv viaduct Breidscheid in Adenau Vmax van bv 70. Nu staat er geen radar apparatuur, maar het betekent wel dat als je daarboven rijdt en crasht je waarschijnlijk onverantwoord gedrag oid aan je broek krijgt. De politie maakt altijd proces-verbaal op en als de politie constateert dat je te hoge snelheid had (zoals hierboven) ben je het bokje. Waarschijnlijk gelden dezelfde clausules verzekeringswijs als wanneer je op de Autobahn >130km/h rijdt.

                Maar in principe ben je dus gewoon verzekerd tijdens Touristenfahrt. Sjesis, hoe vaak ik dat hier nu al niet bij een willekeurig Ring artikel heb gezegd…

              • Vreddy_B zegt

                3 oktober 2011 om 11:30

                @BJ:

                Voordat je de ring op gaat zou ik toch eerst je verzekering bellen. Om bij een eventueel ongeval verassingen te voorkomen ;-). Het is genoeg mensen al overkomen.

              • BJ zegt

                3 oktober 2011 om 13:31

                @Vreddy_B: Dat is sowieso geen slecht idee om dat te checken, of in ieder geval het sommetje te maken of je het risico van een total loss zelf wil dragen. Maar zoals ik hieronder al zei; bij mijn vorige lease-auto van leaseplan was het geen probleem.

              • Vreddy_B zegt

                3 oktober 2011 om 13:36

                @BJ:

                Als het binnen je lease-plan geen probleem is dan heb je het top voor elkaar. ik heb geen lease auto. En mijn verzekering zegt over de ring; not done. De meeste autoverzekeraars hebben dit vandaar mijn reactie. En het is inderdaad zeker verstandig om dit natuurlijk eerst te informeren.

              • slicknick zegt

                3 oktober 2011 om 12:38

                @BJ: Persoonlijk denk ik dat je in een civielrechtelijke procedure het wel kan vergeten tegen een verzekeraar, zelfs als de Nürburgring niet expliciet is gedefinieerd als een circuit in de polisvoorwaarden. Logisch verstand, waar zelfs de rechtspraak vanuit gaat, zegt dat je grote risico’s neemt door deel te nemen aan zulke evenementen en dat je mede daardoor de Nürburgring redelijkerwijs als circuit kunt beschouwen, zelfs al wordt het beschreven als een ”toeristisch rondritje”.

              • BJ zegt

                3 oktober 2011 om 13:29

                @slicknick: Dat mag je denken, maar vraag me af waar het op gebaseerd is. Mijn vorige auto was bij Leaseplan in de lease; stond niks in de voorwaarden en bij expliciet nabellen was het geen probleem.

              • BJ zegt

                3 oktober 2011 om 13:36

                @slicknick:
                Ter aanvulling; De manier waarop je het formuleert klinkt alsof het echt een gevoel is; nergens wordt de Ring in voorwaarden gedefinieerd als circuit, er wordt gezegd dat je er niet op mag rijden. Vergelijk met; je auto is onverzkerd als je op de A10 Ring Amsterdam rijdt. Verder, als je je aan de regels houdt en met bv 80km/h een rondje maakt, neem je dan een risico? Volgens mij niet. En als je dat niet doet komt het in proces verbaal van de pliesie wel aan de orde. Tot slot; het is geen evenement, er is geen tijdregistratie, het is niet afgesloten. Je moet je er wellicht alleen wel op instellen dat je een paar keer extra met de verzekeraar moet bellen…

              • slicknick zegt

                3 oktober 2011 om 19:53

                @BJ: Ik vat je eerste punten wat betreft gevoel niet helemaal, misschien kun je dat wat anders toelichten. Wat betreft de voorwaarden; deze verschillen uiteraard per verzekeraar, maar ik geloof dat bij de meeste Nederlandse autoverzekeringen de Ring wel vermeld is als een bijzonder geval dat wordt uitgesloten van dekking. In het geval dat de Ring niet vermeld wordt, moet je volgens de huidige jurisprudentie de Ring onder de term circuit scharen. http://tinyurl.com/65q84ca — De uitspraak draait centraal om het vergoeden van de Subaru van de eiser, maar als bijverhaal ook dat de verzekeraar eerdere schade onterecht heeft vergoed. Zie ook rechtsoverweging 4.19

              • BJ zegt

                3 oktober 2011 om 21:43

                @slicknick: Met “gevoel” bedoelde ik eigenlijk of je dat “echt wist” of “een vermoeden had”. Maar met je laatste post ben je duidelijk genoeg; die rechterlijke uitspraak is razend interessant. Hij wordt inderdaad wel vertroebeld door andere zware punten, maar ze zijn vrij duidelijk over de Ring. Nu zijn er volgens mij veel meer stukken (openbare) weg die onderdeel zijn of waren van een circuit (Spa, LeMans, Avus) dus waar de grens dan ligt is wat onduidelijk – ben je op die wegen wel verzekerd? Anyway, het is interessant materiaal :-)

            • rechercheur zegt

              3 oktober 2011 om 22:46

              @ds3thp:

              Dat is geen politie, maar een dokter …

              Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 oktober 2011 om 10:26

      @Northwestern: Zeker weten betalen. met een huur auto op het circuit mag nooit en wordt niet gedekt. Tenzij het een huurbedrijf specifiek voor race-auto’s is zoals bijv. voor een driftschool. Maar deze ziet er standaard uit en niet racegeprepareerd ofzo.

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        3 oktober 2011 om 11:14

        @E34M5Touring: Dat zou dan specifiek in de polis moeten staan, in mijn geval staat het er niet in. Dus ik mag lekker rondjes gaan scheuren.

        Login om te reageren
  3. ds3thp zegt

    3 oktober 2011 om 10:25

    Bizar hoor. Je zou het op die plek trouwens ook niet verwachten. Is best overzichtelijk! Dit is trouwens nog wel een stukje voor de bocht van Lauda ;)

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      3 oktober 2011 om 11:36

      @ds3thp: Die opmerking geeft precies aan waarom dit soort dingen gebeuren; Boven de 100km/h is de Ring bijna nergens overzichtelijk. Op dit punt rij je eerst een stukje heuvelop (bocht na Breidscheid), waarbij je Bergwerk (en dus die crash er net voor niet ziet). Tegen de tijd dat je die wel ziet heb je best wat afstand nodig om tot stilstand te komen. Daarbij zijn er wellicht auto’s voor je die harder remmen, je wijkt uit, komt op het gras, etc, etc. Er zijn honderdduizend manieren om dit op elk punt van de Ring te laten gebeuren. Te weinig mensen die hier hard (kunnen) rijden hebben ook voldoende ervaring om crisis situaties op de Ring zonder kleerscheuren op te kunnen lossen.

      Login om te reageren
  4. Bart_V zegt

    3 oktober 2011 om 10:28

    dit is dus DE reden dat ik niet op de ring ga rijden
    je kan zelf nog zo voorzichtig zijn maar een ander probeert even zijn record te verbreken en moet dan de trage ( minder snelle) auto’s ontwijken
    zo kan er dus vanalles gebeuren

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      3 oktober 2011 om 10:39

      @Bart_V: Kan je over alles zeggen… ‘Ik ga niet over de A12 rijden omdat de één sneller ergens naartoe wilt dan de ander en zich zo gevaarlijk een weg manoeuvreert naar zijn bestemming, ook al rij je zelf zo voorzichtig’ Alles kan op elke weg gebeuren. Nu zal het harder gaan op een circuit maar daarom zijn de ongelukken op de A12 nog niet minder ernstig.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        3 oktober 2011 om 10:44

        @Nino:
        Mja, maar de kansen liggen op de Nordschleife nog wat hoger. Zeker op weekenddagen tijdens de piekuren loopt het aantal incidenten vaak op tot 1 per half uur. Tijdens het weekend net na opening of voor sluiting rijden en anders een weekdag/avond uitkiezen…

        Login om te reageren
      • Bart_V zegt

        3 oktober 2011 om 10:51

        @Nino: Op de Ring licht de snelheid hoger bijna niemand heeft een race licentie dus waar je echt op moet letten weet men niet (ik ook niet)

        Op de A12 hoort men gewoon max 120 te rijden en lekker cruisen

        Login om te reageren
        • Nino zegt

          3 oktober 2011 om 11:02

          @Bart_V: Huh, ik heb het ook niet over aantallen? Ik zeg alleen dat je dan wel over elke weg kan zeggen dat je er niet overheen wil rijden omdat er wat kan gebeuren, doordat er toevallig een imbeciel langs kan komen knallen in een sinistere zwarte M3 uitgevoerde 318ci oid.

          Login om te reageren
          • Nino zegt

            3 oktober 2011 om 11:10

            @Nino: Foutje! Op de verkeerde reply gedrukt, hij moest voor StijnB zijn!!

            Login om te reageren
          • Bart_V zegt

            3 oktober 2011 om 11:15

            @Nino: ik zei niets over aantallen ;)
            maar begrijp jou punt maar op de Ring is het over het algemeen meer opletten dan op de nederlandse wegen

            Login om te reageren
            • Nino zegt

              3 oktober 2011 om 11:18

              @Bart_V: Nee zoals ik al zei hij was niet voor jou bedoelt:P En ja daar moet ik je volledig gelijk in geven;)

              Login om te reageren
  5. sebasjuhh zegt

    3 oktober 2011 om 10:41

    OMG :O Jammer van die witte porsche!

    Login om te reageren
  6. ErikkNL zegt

    3 oktober 2011 om 10:41

    Het is toch een tolweg. Als er door de politie geen roekeloos rijden/Te hard rijden wordt aangetoond hoort de verzekering tot uitbetaling over te gaan, maar of dit ook het geval is weet ik niet zeker. Er zijn wel cases online waarin er daadwerkelijk wordt uitbetaald door de verzekering.

    Login om te reageren
    • Sorcerer zegt

      3 oktober 2011 om 10:45

      @ErikkNL: Nürburgring wordt expliciet uitgesloten door sommige verzekeraars. Of dat juridisch 100% terecht is weet ik niet, maar het loont wel om dit te checken als je een verzekering afsluit en ook van plan bent om eens op de Ring te gaan scheuren…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 oktober 2011 om 11:06

        @Sorcerer: lijkt me volkomen terecht, het is een ring! Die lijdt naar het startpunt terug, als de verzekering deze uitsluit wordt je niet in je vrijheid om overal naar toe te rijden aangetast dus dat kan prima.

        Login om te reageren
        • youngtimer zegt

          3 oktober 2011 om 12:48

          @mashell: Volgens jouw redenering kan de A10 dan ook wel worden uitgesloten door de verzekering.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 oktober 2011 om 13:01

            @youngtimer: maar die heeft afritten. Dat heeft de Nordschleife niet echt.

            Login om te reageren
            • youngtimer zegt

              3 oktober 2011 om 17:28

              @mashell: Je kunt er halverwege vanaf bij Breidscheid.

              Login om te reageren
  7. KlaasB zegt

    3 oktober 2011 om 10:42

    @ Bart_V

    want,stel je voor dat je je Corolla de vernieling in rijdt?

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      3 oktober 2011 om 10:53

      @BartB: ik ga het niet op lopen zoeken
      jij wel dan ?

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      7 oktober 2011 om 22:13

      @BartB:

      Zou jij t dan wel doen met je kadett?

      Login om te reageren
  8. Sorcerer zegt

    3 oktober 2011 om 10:47

    Ik vraag me af hoe het dan nou zit met die bergingswerkzaamheden. Eigenlijk zou men geen risico moeten nemen en gewoon de Ring even afsluiten als er mensen aan het werk zijn. Het is algemeen bekend dat er best wat mensen op de limiet rijden daar, en dan is een ongeval gewoon niet te vermijden in sommige gevallen, bijv. als je net een bocht uit komt en daar mensen stilstaan…

    Login om te reageren
    • GeoBem007 zegt

      3 oktober 2011 om 11:32

      @Sorcerer: Ze sluiten de Ring meestal af als er een ongeluk gebeurd.
      Maar op een parcours van 20km en tegen dat er gemeld wordt dat het ongeluk gebeurd is, zit er wel al terug behoorlijk wat volk op het circuit. Zeker als het zo’n weer was als afgelopen weekend.
      Mensen kunnen niet overal op en af het circuit dus wordt het rondje veelal uitgereden.

      Login om te reageren
  9. TimoBac zegt

    3 oktober 2011 om 10:47

    Waarneer is dit gebeurt? Ik was er zaterdag nog maar toen heb ik dit niet gezien!

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      3 oktober 2011 om 10:51

      @TimoBac: Een simpele klik op het woordje ‘schijnen’ in het artikel laat mij zien dat het zondagmiddag is gebeurt. Niet heel vreemd dat je niks hebt gezien ;)

      Login om te reageren
  10. eMbe zegt

    3 oktober 2011 om 10:50

    Die Corvette is geen huurbak. Weet niet wie dat uit z’n duim heeft gezogen…

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      3 oktober 2011 om 10:53

      @eMbe: Want het is jou auto?

      Login om te reageren
  11. JaxDryke zegt

    3 oktober 2011 om 10:53

    zonde van de vangrail, tjonge jonge.
    Die Beamer zal wel van een 20 jarige zijn die geen geld heeft voor een andere auto. prutser. je gaat toch niet met je dagelijkse vervoer meeracen met een vette.

    Heb wel een klein vermoeden wie het is, want een bekende van mij kwam vanochtend thuis .. met de taxi. Die heeft eenzelfde bmw en was ook in Duitsland van’t weekend.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      3 oktober 2011 om 10:57

      @JaxDryke:

      Misschien was de bimmer wel gewoon een tracktool? niet te snel oordelen. Er rijdt genoeg dagelijks vervoer op de ring. Aan je reactie te zien ben je er waarschijnlijk nog nooit geweest.

      Login om te reageren
    • Nino zegt

      3 oktober 2011 om 11:03

      @JaxDryke: aannames, aannames, aannames…

      Login om te reageren
  12. TomvanH zegt

    3 oktober 2011 om 11:11

    Bimmer was absoluut een tracktool, zie rolkooi. Bovendien is het een engelsman, dus wss niet je 20-jarige vriendje die toevallig ook in Duitsland was…

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      3 oktober 2011 om 11:19

      @TomvanH: Hahaha +1

      Login om te reageren
  13. GeoBem007 zegt

    3 oktober 2011 om 11:30

    Even het artikel updaten.

    Ze waren daar aan het werken aan de Ring zelf, redelijk onaangekondigd en dus direct afremmen na een bocht waar je behoorlijk hard door kan!

    Een Nurburgring-addict van de NewMINIClub kwam er niet lang voor het ongeluk gebeurde voorbij.
    Check filmpje vanaf 5.04 ofzo.

    http://www.youtube.com/watch?v=Ee0QPWUwmgA&feature=player_embedded

    Login om te reageren
    • upstream zegt

      3 oktober 2011 om 11:35

      @GeoBem007: als dit idd de dag zelf en niet op een briefing vooraf was aangekondigd heb je idd een case: veel te slecht aangeduid

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      3 oktober 2011 om 11:41

      @GeoBem007: thanks, heb het filmpje even toegevoegd!

      Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        3 oktober 2011 om 12:12

        @CasperH: Wil je ff Berthil van Beek mee bedanken voor het filmpje? Want het is niet van mij, natuurlijk..

        Login om te reageren
      • zounds010 zegt

        3 oktober 2011 om 18:31

        @CasperH: “This video is private” en dus niet te zien.

        Login om te reageren
  14. upstream zegt

    3 oktober 2011 om 11:41

    Euh, tijdens alle races: als parcours zelf zelfs maar gedeelteljk versperd is safety car… Hier niet-professionele/semi-prof rijders en toch geen saftery-car/yellow flag-snelheidsbeperking of sluiting van circuit tijdens wegenwerken op de omloop???

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    3 oktober 2011 om 12:06

    De enige keer dat ik de “Ring” heb gedaan, was als jochie.
    Naast ene Mijnheer John Fitzpatrick in een Blauw-Witte drie Liter Ford Capri.
    Ik mocht als snotneus tijdens een schoolreisje mee omdat ik alles over de drie liter Capri wist te vertellen.
    Wel ongenadig op mijn donder gehad van de leraren, achteraf.

    En dat is de beste manier om de ring te doen : met een prof in een professionele wagen.

    http://www.google.nl/imgres?q=john+fitzpatrick+3+litre+capri&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1152&bih=568&tbm=isch&tbnid=5aG_eoZPQtSfQM:&imgrefurl=http://www.kiwimotorart.co.nz/Store/tabid/163/ProdID/11/Language/en-NZ/Cologne_Capri.aspx&docid=FHPoed44KmsJWM&w=640&h=470&ei=5oiJTsegEM_tOfW6_NQB&zoom=1&iact=rc&dur=171&page=1&tbnh=109&tbnw=149&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=99&ty=39

    Login om te reageren
  16. broodje_aap zegt

    3 oktober 2011 om 12:08

    FYI Je kan meer pics zien door het eindcijfer te veranderen: dus verander crash4.jpg naar 2 t/m 5 voor meer pics. (zoals de miljoenennota inderdaad)
    http://bridgetogantry.com/2/images/stories/11_09/crash5.jpg

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      3 oktober 2011 om 12:34

      @broodje_aap: Precies na dat bord dus. Iedereen stampt op zijn rem. Goede toevoeging. Wel aardig rijtje auto’s wat erbij betrokken is.

      Login om te reageren
  17. p993 zegt

    3 oktober 2011 om 12:17

    Toch iets wat je van Duitsers niet zou verwachten: circuit open houden bij wegwerkzaamheden…ach er moet geld verdiend worden he?!
    Een paar borden neerzetten enkele honderden mtrs voor de afzetting was blijkbaar ook te duur. Raar circus, die Nurburgring.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      3 oktober 2011 om 12:38

      @p993:

      Weet niet of je wel eens door Oost-Duitsland rijdt, maar de wegwerkzaamheden buiten de snelwegen worden daar érg slecht aangegeven hoor, echt wezenlijk anders dan in West-Duitsland..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 oktober 2011 om 12:41

      @p993: om de paar kilometer een Baustelle neerzetten is Duitse volkscultuur. Waarom zou de Nurburgring daar een uitzondering op zijn? ;)

      Login om te reageren
  18. p993 zegt

    3 oktober 2011 om 12:57

    Ja wacht ff, maar dit is toch niet een 100% normale openbare weg…men mag er op de Ring vanuit gaan dat er flink hard gereden wordt. Dus zou het wel op z’n plaats zijn om wat extra borden neer te zetten.

    Login om te reageren
    • ferrari zegt

      3 oktober 2011 om 13:32

      @p993: de Ring valt volgens het Duitse wegen en verkeersregelement onder openbare tol weg. dat er van buiten af niet zomaar op gereden kan worden hebben ze gecamoufleerd door tickets te verkopen, ergo, is het nu een TOL weg.

      Login om te reageren
  19. GOD zegt

    3 oktober 2011 om 13:05

    De Ring sterft een langzame maar zekere dood sinds het nieuw bestuur. Draait alleen nog maar om geld.

    Login om te reageren
    • ferrari zegt

      3 oktober 2011 om 13:30

      @GOD: waar moet het anders om draaien? heb je wel enig idee wat het kost om die baan te onderhouden? (ik niet, maar het zijn miljoenen!). dat de gemeente Nurnberg er geen geld meer in stopt is wel te verklaren. in tijden van economische crisis is vermaak het eerste wat aan de bezuinigingen moet geloven. helaas dat de formule 1 zo erg duur is, zou wel mooi zijn als die weer op de lange oude “Die Grüne Hölle” zouden racen. nu moeten we het helaas stellen met “endurance races” zoals de VLN en andere 12 en 24uurs races.
      het is en blijft één van de mooiste banen om op te mogen rijden en dat ook nog eens met je eigen auto.

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        3 oktober 2011 om 20:20

        @ferrari: Die weg word niet onderhouden. Het is een testbaan voor wegligging en uithouding. Een A12 er van maken heeft dus weinig zin. Verder worden veroorzaakte schades betaald door de veroorzakers zelf. De auto’s die daar rijden zijn door de bezoekers zelf betaald. De ringtaxi’s zijn door de desbetreffende fabrikanten zelf betaald. 90% word door een andere betaald. Die gasten kunnen achterover hangen en het geld komt binnen. Is het dan nog te veel moeite gevraagd om ff een waarschuwingsbord op de goede plek te zetten zodat niet iedereen elkaar krom en kreupel rijd?

        Login om te reageren
  20. ferrari zegt

    3 oktober 2011 om 13:25

    wordt wel heel erg kort van te voren aangegeven zeg! kom je met 140km/h de bocht uit zie je in eens die wegversmalling. lekker is dat. kan me goed voorstellen dat er zo ongelukken van komen. maar dat juist de ringtaxi er vol op gaat verbaasd me wel. krijgt die neit te horen waar er aan de baan gewerkt wordt?

    Login om te reageren
  21. Joerek zegt

    3 oktober 2011 om 13:26

    Wat is er pikant aan het detail dat de corvette een huurauto uit Zweden is?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      3 oktober 2011 om 14:09

      @Joerek: Crashen met een ‘Vette die niet van jouw maar gehuurd is, vrij pikant als je het mij vraagt.

      Login om te reageren
  22. eMbe zegt

    3 oktober 2011 om 14:01

    http://www.youtube.com/watch?v=8eTFBliKnZg

    Hier gaat het ook al bijna mis…

    Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      3 oktober 2011 om 14:39

      @eMbe: gozer, leuk filmpje! maar het is op dezelfde plek. het is een hele snelle gedeelte met 2 scherpe bochten erin en er is in het verleden een F1 piloot omgekomen (in de buurt).

      Login om te reageren
      • VSTMcLaren zegt

        3 oktober 2011 om 14:47

        @VSTMcLaren: naja het begint 2 bochten waar ik in Gran Turismo 5 soms wat moeite ondervind (hoogteverschillen). en ja best wel slecht aangegeven!! een snelle auto kan zo met 250 aanstormen.

        Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      3 oktober 2011 om 14:43

      @eMbe: het gebeurde op kesselchen ±10 km, en de piloot die omgekomen is is tussen ex-muhle en bergwerk ongeveer ±8,8 km. zo uit mijn hoofd.

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        3 oktober 2011 om 16:06

        @VSTMcLaren: Niki lauda is in 1976 geloof ik bijna levend verbrand na een crash bij bergwerk. Ik denk dat je hem bedoeld. ;)

        Login om te reageren
    • highperformance zegt

      3 oktober 2011 om 22:28

      @eMbe: wat ging er bijna mis dan?

      Login om te reageren
  23. Volvo_440_turbo zegt

    3 oktober 2011 om 14:14

    Toen ik er eens was waren er mensen met kinderen op de achterbank op het circuit aan het racen, daarom ben ik niet op het circuit geweest…
    Wat later hebben ze het circuit afgesloten omdat een motorijder verongelukt was.
    Eerlijk? Het is wel allemaal spannend en leuk voor autoliefhebbers, maar het zou niet mogen dat mensen zonder circuit ervaring daar het zotteke komen uithangen…

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 oktober 2011 om 16:48

      @Volvo_440_turbo:

      Het is dan ook geen circuit het is een limietloze openbare tolweg.

      Maar ik deel je sentiment, ik zou er doodgraag op los willen gaan. Maar ik betaal dan liever wat meer om veilig met deskundigen op een gesloten circuit te gaan rijden.

      Voor mij was de druppel een autobus die erop ‘loss’ ging en dat terwijl er lambo’s en GT’s langststuiven tegen 200+.

      Login om te reageren
  24. dennisr zegt

    3 oktober 2011 om 17:15

    zonde van auto’s, maar volgens mij vragen ze om crashes.. je gaat toch niet racen daar terwijl ze werkzaamheden uitvoeren.. slim volk..

    Login om te reageren
  25. The360box zegt

    3 oktober 2011 om 17:28

    Ja het is een circuit dus niemand kan aansprakelijk gesteld worden, eigen risico .

    Login om te reageren
  26. norge zegt

    3 oktober 2011 om 17:36

    Goed dat er geen doden gevallen zijn ,raar dat rijders niet geinformeerd worden dat er werkzaamheden op de baan zijn.Is dit wel gedaan dan heeft de ringtaxi een super mega blunder gemaakt ,eh @highperformance jij was er toch niet bij he??

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      3 oktober 2011 om 18:58

      @norge: Nee, gelukkig niet. Staat zondagochtend op het program. Leuk vooruizicht dus. Ik weet iig wel waar de Baustelle staat…., sterker, inmiddels iedereen wel ;-)

      Login om te reageren
  27. highperformance zegt

    3 oktober 2011 om 18:57

    Leuk, wilde zondagochtend mijn debuut op de Ring gaan maken….

    Login om te reageren
  28. 620henk zegt

    3 oktober 2011 om 20:26

    kan iemand mij een link van het filmpje stuuren ik kan hem niet openen..
    prive video….
    alsvast bedankt

    Login om te reageren
  29. rechercheur zegt

    3 oktober 2011 om 23:03

    Ook bijna crash van de Ringtaxi op 07:40 ….

    http://www.youtube.com/watch?v=vTMVSPUatC0

    Login om te reageren
    • norge zegt

      4 oktober 2011 om 06:57

      @rechercheur: En 8.02 zijn de resten van een slaapkamer film? :D

      Login om te reageren
  30. xilver zegt

    3 oktober 2011 om 23:09

    Biemer doet boemie…. zonde van de wagens…

    Login om te reageren
  31. gekkenhuis zegt

    4 oktober 2011 om 13:37

    Hier zie je de ‘vette nog net crashen:

    klein stukje doorspoelen naar 9:50!
    http://www.youtube.com/watch?v=BXTXGY1sUeA

    Login om te reageren
    • gekkenhuis zegt

      4 oktober 2011 om 13:40

      @gekkenhuis: Incl. achteropvliegende ringtaxi!

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        4 oktober 2011 om 20:19

        @gekkenhuis:

        Ook lekker behulpzaam, en gewoon doorrijden ….

        Login om te reageren
    • VSTMcLaren zegt

      4 oktober 2011 om 22:04

      @gekkenhuis: dat is grappig, Ik dacht dat de vette dit veroorzaakt had, zoiets dan. maar het is de ringtaxi die hem van achtere raakt terwijl de vette geremd had voor het ongeluk. dat is vreemd, zeker omdat de vette hele grote remlichten heeft en de ringtaxi vaker dit rondje heeft gereden en wel weet van de wegwerkzaamheden?

      Login om te reageren
      • loempia zegt

        5 oktober 2011 om 12:06

        @VSTMcLaren:

        dit is de juiste conclusie, het was de m5 ringtaxi die eerst die engelse e36 gepakt heeft op zijn hoek om vervolgens de corvette op zen hoek te nemen en daarna zelf de vangrail is ingegaan.beide wagens stonden stil zonder schade tot die ringtaxi gek eraan kwam.

        om even duidelijk te zijn, de werken waren aangegeven op het signalisatiebord aan de entrance..maar wie kijkt daar nu naar,dat is wel duidelijk nu.
        dat de signalisatie op de plek slecht was is meer dan terecht,wetende dat je daar aan +180km/h naar boven knalt.
        wat de meeste ook niet zagen was dat er kegeltjes op de baan lagen die alles naar 1 rijvakbreedte herleiden aan de rechtse kant. daarom dat iedereen in de ankers moest..door die trechter.

        als je goed naar de fotos kijkt kan je stellen dat de oranje speedster het eerste slachtoffer was, daar is een witte m3 achteraan ingegaan, daar is een andere vervolgens achterop gegaan,toen die prachtige porsche.toen zijn er een paar kunnen stoppen zoals die fransoos van 2 filmpies hier boven.engelse zwarte m3 is gestopt, corvette is gestopt , en toen is die mongool met zen ringtaxi der vlotjes ingeknalt.

        (theorietje natuurlijk)men glazen bol werkt niet .

        gelukkig waren er geen doden bij.zou erger gekunt hebben.

        Login om te reageren
  32. rechercheur zegt

    4 oktober 2011 om 20:32

    Woooow, deze Zuiderburen rijden even een E92 M3 in de vangrail op de Nurburgring, en die kerel op de achterbank zit behoorlijk te shaken ….

    http://www.youtube.com/watch?v=N4ZGIEx0Tn8

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      7 oktober 2011 om 22:15

      @rechercheur:

      Waardeloze wegligging?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North