• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kg

Auteur: Alwood, gepost 17 januari 2013 om 21:55 – 40 Reacties

Afbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kgAfbeelding RS-Racingteam BMW M3 is op dieet, verliest 190 kg

Het betere steigerwerk!
Eindelijk is er weer een tuner opgestaan die iets nieuws doet! Eigenlijk gaat het bij RS-Racingteam meer om wat ze niet doen. Geen turbo’s, geen superchargers, geen overgewicht.

Standaard weegt een BMW M3 (E90) 1650 kg. Die waarde viel mij mee. Als ‘CRT‘ leverde BMW zelfs nog een lichtere M3 sedan. Waarom het mij mee viel? De huidige M5, een iets grotere auto weliswaar, weegt al 400 kg meer. Misschien wel omdat de E9x M3 er een is van een ‘oude’ generatie. Voor de turbo’s. Luxe maar niet exorbitant aangekleed.

Toch kan het beter. Meer met minder. RS-Racingteam is bereid alle luxe uit je M3 te slopen. Daar krijg je dan een vederlicht (-190 kg) ringkanon voor terug. Desgewenst persen ze 30 extra pk’s uit de atmosferische 4.0 V8 om op een totaal van 450 pk te komen.

Je levert er een hoop voor in. Waarschijnlijk ook je trommelvliezen. Dit doe je echter niet zonder nog één keer heel intens te genieten. Hoe fantastisch moet het wel niet zijn om in deze galmende blikken kist tot 8000 toeren door te trekken? Bilstein schroefveren houden je op de weg. Dan een korte blik op je analoge meters die alle temperaturen van differentieel-, versnellingsbak- en motorolie tonen. Handmatig schakelen, zelf koppelen, beiden handen stevig om het MOMO stuur geklemd. Een M3 die al het mechanische doorgeeft aan de bestuurder en verder niets.

Zo puur durft BMW haar speciaaltjes niet te maken. Gelukkig, dan toch, dat er tuners bestaan. Het lijkt puur sloopwerk, toch ziet op een racy manier de afwerking van deze M3 er heel goed uit. Af te halen voor €110.000,-.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e90, Lichtgewicht, M3, tuning

Vorig bericht: « Waarmee rijdt Sébastien Loeb naar training? [video]
Volgend bericht: Ford en Volkswagen: nooit meer distributiekettingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. marokkaanseheld zegt

    17 januari 2013 om 21:58

    Dat doen ze goed!
    Zelf mijn vrouw, die nijlpaard kan met moeite 5 KG afvallen.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      17 januari 2013 om 22:04

      @marokkaanseheld: zou gewoon 1 been laten afzetten

      Login om te reageren
    • bmwe46csl zegt

      17 januari 2013 om 22:04

      @marokkaanseheld: miss als ze al dr haar afscheert en dr kleren uit doet

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        17 januari 2013 om 22:56

        @bmwe46csl: je bedoelt de bikinilijn en haar snor?

        Login om te reageren
        • Robinveerman42 zegt

          19 januari 2013 om 11:21

          @rufctr01: je bedoelt bourkinilijn?

          Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 januari 2013 om 22:04

      @marokkaanseheld: Pepdieet. Goedkoop en de kilo’s vliegen dr af. Bovendien blijft ze lekker productief!

      Login om te reageren
    • muhamedtje zegt

      17 januari 2013 om 22:10

      @marokkaanseheld: een paar keer neuken en ze verliest wel wat calorieën ;)

      Login om te reageren
      • marokkaanseheld zegt

        17 januari 2013 om 22:19

        @muhamedtje: Hoe meer ik haar neu*, des te meer ze een snor krijgt..

        Login om te reageren
    • 4991 zegt

      17 januari 2013 om 22:30

      @marokkaanseheld: dan dump je haar toch gewoon?

      Login om te reageren
    • jweelden zegt

      17 januari 2013 om 22:33

      @marokkaanseheld: als ze dr baard en snor scheert??

      Login om te reageren
    • mout zegt

      17 januari 2013 om 22:41

      @marokkaanseheld: Heb je al eens aan de mogelijkheid gedacht om haar de vrijheid te geven buiten te komen?

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        17 januari 2013 om 22:56

        @mout: made my day!

        Login om te reageren
  2. CBR600rr zegt

    17 januari 2013 om 22:00

    Waarom doen ze dit met een zware 4-deurs en niet met een lichte 2-deurs M3: als je dan toch bezig bent…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      17 januari 2013 om 22:10

      @CBR600rr: lichte 2 deurs? Dat kan nog tegenvallen, zoek de specs maar op.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        17 januari 2013 om 22:11

        @kaasboerin: Volgens mij scheelt het 40kg.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          17 januari 2013 om 22:13

          @E34M5Touring: en dat komt dan iig grotendeels door het carbon dak can de QP.
          Want de non M coupe is volgens mij wel dik zwaarder dan de sedan.

          Login om te reageren
          • CBR600rr zegt

            18 januari 2013 om 08:26

            @kaasboerin: Ik had het al opgezocht toen ik de comment plaatste, scheelt idd ongeveer 40 kg.

            Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    17 januari 2013 om 22:02

    En de sedan! Die vind ik mooier dan de coupe. Dikke kont staat me wel aan. @Alwood: moet je voor de grap is naar het gewicht van de M3 Cabrio kijken. Zal je het zoeken besparen: 1880kg!!! Schrok me kapot toen ik dat zag.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      17 januari 2013 om 22:37

      @E34M5Touring: ja net als de nieuwe “sportieve” rs5 cabrio… Man dat ding weegt 1900 kilo!
      Ot: wat een heerlijk project! Dit is wat tunerts zouden moeten doen! Denk dat ze er best wel een paar zullen verkopen

      Login om te reageren
  4. driftje zegt

    17 januari 2013 om 22:03

    Cool.

    Login om te reageren
  5. dadutchdude zegt

    17 januari 2013 om 22:05

    Nice! Heerlijk dat ze de V8 atmosferisch hebben gelaten.

    Login om te reageren
  6. Yeelen zegt

    17 januari 2013 om 22:19

    €110.000! Is dat inclusief de originele auto?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      17 januari 2013 om 22:28

      @Yeelen: dan hoef je er geen M3 meer bij te kopen ;)

      Login om te reageren
    • pinokotsbeer zegt

      17 januari 2013 om 22:45

      @Yeelen: je krijgt de shuttle erachter ook bij de koop

      Login om te reageren
      • nickmercedes zegt

        18 januari 2013 om 11:24

        @pinokotsbeer:
        Is geen space-shuttle, is de buran :) Echte russische kwaliteit…..

        Login om te reageren
  7. 4991 zegt

    17 januari 2013 om 22:29

    nu alleen die computer-shit eraf halen en daar staat mijn droomwagen.

    Login om te reageren
  8. bungabungastig zegt

    17 januari 2013 om 22:50

    “Waarschijnlijk ook je trommelvliezen.”
    Klopt, maar ligt niet aan de auto.
    http://www.youtube.com/watch?v=SmwyZNyh8Dk

    Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      18 januari 2013 om 10:01

      @bungabungastig: Welke vieze tering #$@%#&*@# heeft die kut muziek in dat filmpje gezet?!

      Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    17 januari 2013 om 23:22

    Ik zou alleen inplaats van de handbak een DCT bak willen, is toch sneller op het circuit dan een handbak :)

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      18 januari 2013 om 17:21

      @spykerboy: behoorlijk leren rijden is ook sneller op het circuit. Blijkt het uiteindelijk geen donder uit te maken wat voor versnellingsbak je hebt. Heel misschien dat bij een strijd tussen Button en Vettel degene met een DCT nipt wint. Voor hetzelfde geld worden ze beiden voorbij geblazen door Rohrl in een handbak…

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        21 januari 2013 om 10:39

        @Alwood: ja maar voor ons, als gewoon klootjes volk zullen we wel sneller zijn met DCT dan met een handbak. ik blijf erbij ik flipper liever dan roeren in een of andere bak :)

        Login om te reageren
  10. SimonMc zegt

    18 januari 2013 om 00:49

    Now we’re talking.

    Deze mensen zou je bijna beledigen door ze tuners te noemen, omdat tuners tegenwoordig ( bij mij toch ) vooral veel optisch gedoe bij mij oproept. En “gemakkelijke” tuning, zoals turbo’s en compressoren plaatsen. Ipv luchtinlaten en cilinderkoppen bijwerken, en lichtere vliegwielen en krukassen plaatsen.

    Maar ja, cilinderkoppen en luchtinlaten bv laten bijwerken is heel duur natuurlijk, omdat het heel veel uren werk kost ,en je iemand aan het werk moet stellen die kundig is…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 januari 2013 om 16:36

      @SimonMc: vroeger waren de koppen zeker de plek om kracht te halen. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is, aangezien motoren tegenwoordig toch zo efficiënt mogelijk gemaakt worden. Beetje blueprinten zal nog wel helpen maar denk dat er verhoudingsgewijs minder te halen is dan ‘vroeger’?

      Login om te reageren
  11. schellekens006 zegt

    18 januari 2013 om 04:40

    Dan weegt ie dus nu 1450 kilo net zoveel als een 320d e90 met hand bak… Daar kan dus ook nog 190 kilo vanaf.

    Login om te reageren
  12. 300e zegt

    18 januari 2013 om 06:16

    Krijg je er ook een Racingteam t-shirt bij?

    Login om te reageren
  13. pivo zegt

    18 januari 2013 om 09:40

    Dit zijn toch M5 achterlichten?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 januari 2013 om 09:44

      @pivo: Nope, E92 Facelift achterlichten.

      Login om te reageren
      • pivo zegt

        18 januari 2013 om 10:05

        @E34M5Touring: ahh oké, I like! =D. Thnx.

        Login om te reageren
  14. paulaner zegt

    18 januari 2013 om 09:46

    Mooie Me190 op de achtergrond ;)

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 januari 2013 om 16:39

      @paulaner: waar? Vind wel een 262…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North