• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

S-klasse verkoop daalt, vooral in Amerika

Auteur: autoblogger, gepost 14 juli 2008 om 20:23 – 63 Reacties

S600 met dikke velgjes


Daimler maakt zich ernstig zorgen over het succes van de nieuwe S-klasse. De verkopen van het model dalen snel, in de eerste helft van dit jaar ging deze wereldwijd met 11,8 procent naar beneden. In de VS daalde de verkoop van de S-klasse echter nog veel sneller; maar liefst 23 procent. Terwijl er in Amerika altijd veel vraag is geweest naar dit model…

Het blijft natuurlijk ook een lastige keuze voor Amerikanen, zeker met de huidige hypotheekcrisis. Wat zal ik doen? Huis of S-klassse? Hmm… Well fuck it, i’ll go for a house this time.

Volgens analisten is de S-klasse goed voor 20 tot 25 procent van Daimler’s winst. Het is dus overduidelijk het meeste winstgevende model. “The downturn is critical, especially in the U.S.,” zo liet een insider weten aan Automotive News.

De verkopen van andere Mercedes modellen daalden ook, behalve die van de nieuwe C-klasse. In de eerste 6 maanden van dit jaar verkocht men 38,4 procent meer van de nieuwste Merc.

[ afbeelding van de S600 via Atlanta Bling Bling ]

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
  • Bijna 400.000 BMW’s moeten stoppen met rijden en terug naar de dealer
  • Laadpaalbeheerders smeken om hulp van de overheid vanwege vandalisme
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Limousine, Mercedes, s-klasse

Vorig bericht: « Instapversies Saab 9-3 binnenkort ook met XWD
Volgend bericht: Opel krijgt eigen versie Chevy Volt »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    14 juli 2008 om 20:28

    niet grappig voor Mercedes .. veel ontwikkelingskosten aan dat ding gehad ..
    in mijn ogen ook echt een hele mooie sedan ..

    wie weet koop ik er ook 1tje .. over een jaar of 18 ..

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    14 juli 2008 om 20:28

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Willy1 zegt

    14 juli 2008 om 20:30

    Ah het volgende stapje terug in de goede richting. De massa comsumptie moet daar maar eens afgelopen zijn. Natuurlijk ben ik jaloers over hoe het daar gaat, maar wij doen wel iets rustiger aan met onze vier-cilindertjes en consumptie in het algemeen.

    Login om te reageren
  4. Citrofiel evil twin zegt

    14 juli 2008 om 20:30

    Ik zag veel liever het vorige model. En nu met de hedendaagse modellen zou ik naar een Audi A8 gaan. ;) En met de nieuwe BMW 7 zullen de verkoopcijfers niet verbeteren. :) ;)

    Login om te reageren
  5. Sjaaky zegt

    14 juli 2008 om 20:31

    @Dennis; moet je brilletje hebben ofzo.

    Mercedes maakt gewoon de mooiste limo’s deze S-klasse is prachig. Zet dit naast een A8 of 7 en dan twee kleuren rood van schaamte.

    Login om te reageren
  6. lodewijk zegt

    14 juli 2008 om 20:32

    @ Citrofiel
    of mischien juist wel :p

    Login om te reageren
  7. Jonas zegt

    14 juli 2008 om 20:33

    S-klasse is geweldige bak, maar ik denk dat er gewoon in alle klasses een overdaad aan luxe is en daarom dat mensen mss eerder naar een E grijpen

    Login om te reageren
  8. Turbo zegt

    14 juli 2008 om 20:38

    De wereldeconomieën draaien om. Dat gaan de luxeartikelen direct merken, waaronder S-klasses.

    Brace for entry!

    Login om te reageren
  9. G. de Groot zegt

    14 juli 2008 om 20:51

    Kan het niet ook gewoon zijn dat de markt verzadigd is?

    Ik bedoel, de doelgroep van de S-klasse zijn toch vooral mensen met een stabiel midden-hoog inkomen, en die hebben al zo’n ding.

    Login om te reageren
  10. ripjans zegt

    14 juli 2008 om 20:58

    @Turbo; denk dat je gelijk hebt. Denk echter wel dat een luxe auto prima kan scoren, mits deze wél prestaties levert máár weinig benzine gebruikt – waarbij Mercedes haar Diesotto motor wel eens een steentje kon bijdragen. ( http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/24/mercedes-benz-introduceert-revolutionaire-motor ).

    Desondanks blijft natuurlijk gelden dat de rijken nog steeds geld zat hebben, dus een S-Klasse die 1 op 5 loopt of 1 op 15 is – denk ik – voor de doelgroep niet van groot belang.
    Én, wat we natuurlijk nu allemaal zien, de economie in de USA zit in de problemen met banken die worden ingelijfd door de Amerikaanse overheid, benzineprijzen die – voor de Amerikanen – naar een recordhoogte gestegen zijn, noem maar op.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    14 juli 2008 om 20:59

    Ik vind de S-klasse (niet de AMG-versie) best een mooie auto, vooral het interieur vind ik erg goed. (50%0beter dan een A8)

    11.8% is wel veel, misschien ook te maken met het feit dat er veel gedreigd wordt tegen milieu-onvriendelijke auto’s, maar er nog niks concreets door de bus komt. Waardoor weinig mensen zeker zijn van hun stuk als ze een nieuwe auto kopen.

    Login om te reageren
  12. opa plas piemel zegt

    14 juli 2008 om 20:59

    de enige S klasse is gemaakt van 72 tot 79….een afschuwelijke sterke en mooie bak…oké,die ervoor was ook jofel,…in ieder geval,die S meuk van tegenwoordig lijkt nergens meer op.

    Login om te reageren
  13. Paragon zegt

    14 juli 2008 om 21:08

    Nou, ik zie liever deze S-klasse dan de nieuwe 7-serie. En dat terwijl ik overtuigd van het ‘freude am fahren’ van BMW.

    Login om te reageren
  14. geert zegt

    14 juli 2008 om 21:11

    -edit: dom gelul-

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    14 juli 2008 om 21:17

    Doe premium merk BMW het toch slimmer met de 7 Serie. Die hebben groene labels (en zijn dus zuinig en goed voor het milieu, relatief dan) en ipv op de VS richt BMW zich met de 7 Serie op opkomende markten als Rusland en China.

    Kortom, BMW-Mercedes: 1-0?

    Login om te reageren
  16. Luc zegt

    14 juli 2008 om 21:19

    Mensen willen besparen, daar komt het op neer. Vroeg men een paar jaar terug nog niet naar de prijs, wordt dat nu heel vaak gedaan.

    Login om te reageren
  17. DJD zegt

    14 juli 2008 om 21:24

    Iets te maken met de populariteitsvermindering van Hiphop?

    Login om te reageren
  18. IPA35 zegt

    14 juli 2008 om 21:27

    ach ja de olie-crisis, erg slechte ontwikkeling.
    maar wel brute velgen!!

    Login om te reageren
  19. Apache zegt

    14 juli 2008 om 21:30

    Ze moeten ze maar zo duur niet maken. Is standaard 15duizend euries duurder dan de Lexus LS… en die heeft betere kwaliteit en er zit standaard meer op. En Lexus heeft een dikke hybride ervan: de LS450H. Allemaal heel goe op de hedendaagse Amerikaanse markt.

    Login om te reageren
  20. RX-7/6 Owner zegt

    14 juli 2008 om 21:34

    mischien komt het wel doodat de Lexus LS600h zo goed verkoopt http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/05/lexus-ls600h-is-een-hit#post-12365
    de duiteser moeten echt meer gaan oppassen voor de japaners zowel is het limosine classement als in het sportwagen classement (gt-R Lf-A)

    Login om te reageren
  21. Citrofiel evil twin zegt

    14 juli 2008 om 21:42

    @Robbie;

    Mercedes is toch ook bezig met groene labels?

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/03/mercedes-s400-bluehybrid-met-lithium-ion-accu#post-13653

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    14 juli 2008 om 21:46

    @Citrofiel evil twin, heb jij ze al op de markt gezien ;)

    Login om te reageren
  23. Apache zegt

    14 juli 2008 om 21:47

    Ik zou voor de Jaguar XJ gaan in dat segment. Die ziet er uit zoals het hoort voor die klasse. De S-klasse is te bling, de 7-serie the mismaakt, de LS the lelijk en te Toyotaerig, De A8 is een boerse Passat, die, al had die 30 inchers, 16 uitlaten, waarvan 6 aan de zijkanten, een supercharger die uit de motorkap steekt, helse bestickering, luchtinlaten overal op de motorkap, het dak, de zijkant en de bumper, matte lak, een koolstofvezel spoiler met een spanwijdte van 2,5 meter, een hyperblingnigga achter het stuur en een half dozijn schaarsgeklede dames over de motorkap en neonverlichting onderaan, nog mijn aandacht niet trekt, laat staan indruk maakt.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel evil twin zegt

    14 juli 2008 om 21:56

    @Robbie;

    Ze zijn toch bezig?
    En van de C-klasse bestaan toch al groene labels?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel evil twin zegt

    14 juli 2008 om 22:00

    @Robbie;

    PS: Heb jij de mileuvriendelijke BMW 7 al op de weg gezien?

    Login om te reageren
  26. opa plas piemel zegt

    14 juli 2008 om 22:11

    @rx7/6,…een jap heeft niet de levensduur om ooit als klassieker door te gaan….die zijn gemaakt om na 10 jaar finaal en compleet uit elkaar te flikkeren….geeft niet,zijn ze tenslotte voor gemaakt…kijk maar naar de prijs.

    Login om te reageren
  27. STJ zegt

    14 juli 2008 om 22:15

    @opa plas piemel

    Wat heb jij nou gesnoven, weet je wel hoeveel een GT-R uit 71 kost. $150000. En voor een 2000GT ben je minimaal $250000 kwijt. En hoe bedoel je kijk maar naar de prijs? Een IS-F kost meer dan een M3.

    Ik weet echt niet uit welke grot jij bent gekropen, maar ga er AUB zo snel mogelijk weer in.

    Login om te reageren
  28. slk zegt

    14 juli 2008 om 22:22

    De tijd dat dikke auto’s als warme broodjes over de toonbank gaan is voorbij.Alle merken hebben last.Kijk maar naar volvo.Daar wordt zelfs een fabriek gesloten.De sklasse op zich is gewoon een schitterende auto zeker als je hem naast zijn concurenten zet.Zelfs al zet je de nieuwe 7 ernaast

    Login om te reageren
  29. slk zegt

    14 juli 2008 om 22:24

    En geert .Hou je vooroordelen voor je en ga maar lekker in je kadett rijden of zo

    Login om te reageren
  30. Hubert zegt

    14 juli 2008 om 22:29

    @STJ,

    Weet je waarom die oude jappen zo duur zijn?
    Omdat er zo verdomd weinig van over zijn!

    Een oude mercedes zie je nog op elke hoek van de straat.

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    14 juli 2008 om 22:33

    Sjaaky, sorry maar TWEE spoilers op een Benz verkracht die auto gewoon, het is dan ook dat ik de S en de G-klasse de enige mooie benzen vindt.

    Login om te reageren
  32. Ary zegt

    14 juli 2008 om 22:42

    kan ik begrijpen

    BMW had record verkoopaantal 7- series in amerika. Nu de nieuwe 7 aangekondigd is zal men toch miss willen wachten op de nieuwe 7 die aangekondigd is

    Login om te reageren
  33. opa plas piemel zegt

    14 juli 2008 om 22:45

    @stj,..oetje wip,..meneer gaat het over reete duure jappen hebben die nog niet bewezen hebben of ze klassieker kunnen worden en waarschijnlijk nooit zullen worden…probeer eens een datsun Z 240 te vinden en je krijgt van mij een kus op je reet.

    Login om te reageren
  34. Golfke zegt

    14 juli 2008 om 22:53

    Of het nu een nieuwe S, 7, A8, LS, of Jag is. Ze zullen het allemaal merken aan de verkopen. Amerikanen financieren nog meer dan hier in Europa, de hypotheekcrisis en het sterk gedaalde consumentenvertrouwen zullen de autoverkopen nog erger naar beneden halen. Ik denk dat 4 cilinders in deze klasse ook niet voor betere verkoopcijfers zullen zorgen, ze houden de hand gewoon op de knip.

    Login om te reageren
  35. clfreak zegt

    14 juli 2008 om 23:06

    @ geert, nooit een s-klasse gereden? Dan praat je wel anders;)
    OT, best wel logisch, de economie is laag en degene die er een kunnen/willen kopen hebben er al een

    Login om te reageren
  36. C30CDIAMG zegt

    14 juli 2008 om 23:07

    Ik zie het zo;
    Een A8 wordt gereden door een moderne man die in de stad woont met een knappe vriendin en is tussen de pakweg 25 en 45 jaar.

    Een S-klasse wordt gereden door een man vanaf de leefijd 50 jaar. Veelal met lichte lederen bekleding. Het betreft hier dan een S320 (Overigens heb ik van alle S-klasse nog wel de uitvoering S63/65 AMG het meest gezien..!!)

    En ja… de 7-serie… Dat is een a-sociale bak die vooral door wat net te dikke zakenlieden wordt gereden (of bereden met een studentenchauffeur). Vaak veel te grote velgen en je ziet ze altijd in het zwart.. Zijn de auto’s eenmaal op leeftijd dan worden ze door gestoten naar de handel waarbij de auto’s dan vaak terecht komen onder -bepaalde bevolkingsgroepen-. Die zetten er dan nog grotere velgen onder en vinden het ook af en toe leuk om er eens 4 uitlatten onder te kwakken.

    Kortom, om bij de topic te blijven, de s-klasse is voor een man die chique wilt rijden en niet te veel wilt opvallen (oja, logisch dat de verkopen in amerika daarop achter blijft…)

    Login om te reageren
  37. Apache zegt

    14 juli 2008 om 23:12

    @ RR V8

    Je stuk over de A8 klopt niet.

    Login om te reageren
  38. G. Bert zegt

    14 juli 2008 om 23:15

    @RR V8

    De S heeft natuurlijk hetzelfde foute imago als hij wat meer belegen wordt, dan zie ik ze ook vaak door wat excentrieke of dikke mannen bereden worden. En volgens mij blinken de Benzen en vooral de oude S klasses nog altijd uit in kwaliteit. Samen met fatsoenlijk onderhoud zijn het gewoon wagens die toen aan de top stonden en nu nog steeds heerlijk decadent rondrijden mogelijk maken. De meest vernieuwende snufjes en veiligheidsmaatregelen plus luxe vindt je volgens mij nog steeds op de S klasse. En de bijkomstigheid van de speciale sportieve AMG modellen maken ook een onderscheidt ten opzichte van Audi (S8 wordt denk ik een stuk minder verkocht, audi rijder is wat ingetogener) en al helemaal van BMW (hoe vaak zie je een B12?, BMW is in principe al de sportievere van de 3 Duitse premium merken).

    Login om te reageren
  39. STJ zegt

    14 juli 2008 om 23:40

    @Hubert

    Weet je wel hoeveel 2000GT’s en KPGC10’s er gemaakt zijn. Ga het op internet zoeken want ik ben geen Juf, en meld je dan terug met je grote mond.

    @opa plas piemel

    Waar heb jij het over al die auto’s zijn all decenia’s klassiekers. Je praat echt alleen maar poep. Hier heb je genoeg 240z’s, alleen zijn ze wel buiten je budget. http://www.tradecarview.com/stock/japan_car/2/130/?jid=1975

    Login om te reageren
  40. RX-7/6 Owner zegt

    15 juli 2008 om 00:04

    @ opa plas piemel
    Er zijn genoeg klassiekers en omdat ze ze vaak zo duur zijn is omdat ze nog waarden vast zijn…En nog een reden dat er weinig klassiers zij is omdat somige japanse merken nog niet eens lang genoeg in europa zijn om klassiekers te hebben.

    Login om te reageren
  41. opa plas piemel zegt

    15 juli 2008 om 00:09

    @STJ,..al die tijd vacuum verpakt geweest zeker…..discussie gesloten .

    Login om te reageren
  42. bob zegt

    15 juli 2008 om 00:13

    Ik zou wel eens willen weten hoe de verkopen van de directe concurrenten van de S klasse het hebben gedaan. Normaliter zou je toch denken dat de mensen die dit soort autos hebben zich niet al te veel zorgen zouden hoeven maken over de hypotheekmarkt.

    Alhoewel er in de wereld altijd wel een paar minder snuggere mensen zijn die een te groot huis hebben gekocht.

    Login om te reageren
  43. opa plas piemel zegt

    15 juli 2008 om 00:35

    @bob,…het is bekend dat de kwaliteit van mercedes er niet beter op word ten opzichte van hun concurrenten….en in amerika draait alles kut…dus een abc.

    Login om te reageren
  44. David38 zegt

    15 juli 2008 om 01:24

    Zal idd komen door de economische teruggang in de USA. Bentley heeft er ook last van. Er zijn weinig nieuwe of vernieuwde concurrenten op de markt gekomen, plus de huidige S is al een paar jaar op de markt.
    Ben benieuwd hoe hij in China en Rusland verkoopt.

    Login om te reageren
  45. bob zegt

    15 juli 2008 om 08:40

    BMW heeft jaren geleden al aangegeven dat ze meer bouwkwaliteit zouden leveren .. volgens mij was het toch al weer wat beter dan de 95-2001 modellen.

    Login om te reageren
  46. de sjonnies zegt

    15 juli 2008 om 09:41

    Goed, maar het gaat over de Dollar – Euro verhouding die de S klasse verhoudingsgewijs duur maakt in de VS.
    Daarnaast is het niet meer dan logisch dat de invloed van de hypotheek crisis ( overigens een financiële crisis tussen banken) en de daaruit voortvloeiende stroom van negatieve berichten consumenten doet besluiten de koop van een nieuwe Mercedes maar even uit te stellen.
    Tel hierbij de stijgende brandstofprijzen op en het feit dat de S klasse bij uitstek een direktiewagen is voor Amerikaanse bankjongens en die kunnen zich het niet veroorloven on een nieuwe S te gaan kopen terwijl de bank aan het smelten is en ziehier het Mercedes S klasse probleem.
    Overigens zullen ook BMW en Audi met dezelfde problemen gekonfronteerd worden.
    Het gaat niet om bouwkwaliteit, welke mooier of beter is maar het gaat om het image

    Login om te reageren
  47. C30CDIAMG zegt

    15 juli 2008 om 09:59

    @g. bert.
    Zoals jij praat over de s-klasse is ook precies wat ik bedoel. Ook daar kun je een dikkerd tegen komen met net te gladde haren. Een s-klasse wordt gekocht voor betrouwbaarheid, duurzaamheid, comfort en inderdaad luxe. Je verwacht een bepaalde standaard bij dit model, en dat spreekt de oudere man aan volgens mij.

    @apache,
    waarom klopt dat niet dan? Ik zie in de A8 toch werreweg het jongste publiek in zitten?

    Login om te reageren
  48. Wim V zegt

    15 juli 2008 om 11:01

    Verkoop daalt, maar laat ons niet vergeten dat de S nog steeds marktleider in zijn segment is.

    @ Robbie: De Benzen die NU op de markt zijn met groene technologie?
    E300Bluetec
    B170NGT (natural gaz) en B150 en 170 Blue Efficiency
    A150 en A170 Blue efficiency
    C180komp en 200cdi Blue efficiency

    Toch niet mis denk ik?

    Login om te reageren
  49. Jan zegt

    15 juli 2008 om 11:45

    @RR V8
    Dat je een compleet profiel opstelt van de doelgroepen aan de hand van een paar auto’s die jij ziet rondrijden is leuk, maar je zult toch iets grotere aantallen moeten turven in meer landen dan alleen NL om iets nuttigs hierover te kunnen zeggen.

    Een Audi A8 vooral voor mannen tussen de 25 en 45 jaar?! Eentje van 10+ jaar oud misschien ja.

    Login om te reageren
  50. Incognito zegt

    15 juli 2008 om 12:03

    Is niet gek, gaat in Nederland ook niet denderend. Ik vind het heel indrukwekkend dat de Lexus LS 131 keer verkocht is in 2007 t.o.v. 232 S-klasses. Als je bedenkt dat de S-klasse met veel motorvarianten geleverd wordt kan je stellen dat het gewoon slecht gaat.

    Zelfs de gerenormeerde 7-serie verkoopt al drie jaar veel minder als dit aantal.

    Ik durf zelfs te stellen dat Lexus dit segment als eerste over gaat nemen. Weet zeker dat de rest gaat volgen.

    Login om te reageren
  51. s320 cdi zegt

    15 juli 2008 om 12:31

    Heb ik ook de s320 cdi bj2007 leuke auto, maar ik ga voor de audi a8 als ik deze verkocht heb.

    Login om te reageren
  52. RX-7/6 Owner zegt

    15 juli 2008 om 12:40

    @ Incognito
    wou ik net zeggen en de S8 en 63/65amg mogen ook wel oppasen voor de 2012 LS-F

    Login om te reageren
  53. SCscreamGT zegt

    15 juli 2008 om 13:02

    vind je het gek met zulke velgen :S

    Login om te reageren
  54. gerardo zegt

    15 juli 2008 om 13:55

    O, werd ie nog wel verkocht dan?

    Login om te reageren
  55. Majinstar zegt

    15 juli 2008 om 15:40

    Lelijk gedrocht.

    Login om te reageren
  56. Rus zegt

    15 juli 2008 om 15:44

    In Rusland was de S-class altijd al een succes sinds de W140. Dus ik ben ervan overtuigt dat verkopen is Rusland niet negatief zijn.

    Login om te reageren
  57. Ruben haas zegt

    15 juli 2008 om 17:05

    Ik denk dat de zakelijke man juist voor de nieuwe bmw 7 serie zou gaan (2009).

    Login om te reageren
  58. Alex zegt

    15 juli 2008 om 18:18

    Decennia’s terug stond de Benz met kop en schouder boven andere merken als het om imago, ontwerp en kwaliteiten, ook BMW en Audi. Tegenwoordig zijn ze gelijkwaardig aan elkaar en met (veiligheids-)gadgets proberen ze het elkaar over te troeven. Juist door de overvloed aan gadgets wordt zo’n voertuig extra duur, zwaarder en storingsgevoeliger. Ontzag heb ik voor de W 116/ 126. Robuust, krachtig en toch elegant.

    Login om te reageren
  59. de wit zegt

    15 juli 2008 om 20:23

    De Americanse economie gaat berg afwaards door stomme oorlogen credietcrisis men leende maar zonder onderpant dollaar is niets meer waard tenopzichte van de euro die auto worden te duur en wat dacht van de benzineprijzen 70 l(lachen toch) eurocent per liter vinden ze te duur. Dit is de reden

    Login om te reageren
  60. C30CDIAMG zegt

    16 juli 2008 om 22:35

    s320cdi
    je nederlands heb je al verkocht? :P

    Login om te reageren
  61. SR zegt

    20 juli 2008 om 15:04

    ben net een paar dagen terug van amerika en moet zeggen heb er weinig van gemerkt. heb er veel s-klasse (nieuw model) gezien waarvan 50% amg…

    dit gelde trouwens voor alle modellen. heb in 2 dagen 10x meer amg’s gezien dan in belgie in heel men leven
    hetzelfde geld voor M-modellen van bmw en voor 3-reeks is er 330i standaard :)
    beetje off topic maar toch interessant om te wete :D

    Login om te reageren
  62. [email protected] zegt

    21 juli 2008 om 17:01

    Geef mij maar een XJ. Dat is een auto die als ie 20 jaar oud is nog steeds klasse vol is. Dat kan van een S en een 7 niet gezegd worden hé. En een A8 is ook mijn ding niet. Veel te anoniem. De Lexus LS is de enige die me nog zou kunnen laten twijfelen.

    Login om te reageren
  63. Gangsta-R zegt

    25 juli 2008 om 16:44

    Ey de audi A8 is de beste maar mercedes is ook wel goed maar dan moet je de C-klasse of E-klasse nemen want de S-klasse trekt niet snel op en zijn draaicirkel is kleiner dan die van de A8

    A8 is the best :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North