• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Scuderia in handen van Tiff Needell

Auteur: evo, gepost 24 oktober 2007 om 13:09 – 51 Reacties

Scuderia op Fiorano


Na Car en AutoCar heeft ook Fifth Gear kennis mogen maken met de bruutste productie-Ferrari van dit moment. En zo’n puur brok testosteron overhandig je natuurlijk niet aan Vicky. Needell is de juiste man om dit Italiaanse beestje eens hard aan te pakken!

Zou de 430 Scuderia werkelijk dezelfde rondetijd op Fiorano halen als de Enzo? Tiff zoekt het hoogstpersoonlijk voor je uit.

Ook interessant!

  • Video: 70 jaar Tiff Needel - alle hoogtepunten
    Video: 70 jaar Tiff Needell - alle hoogtepunten
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, scuderia, Video

Vorig bericht: « Formaliteitje: Subaru Impreza WRX STI met 308 pk
Volgend bericht: Gespot: Alweer klassiekers?!? »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbert zegt

    24 oktober 2007 om 13:21

    Man wat klinkt die auto sexy zeg… Gimme Gimme

    Login om te reageren
  2. Chip zegt

    24 oktober 2007 om 13:22

    Eigenlijk wel lachwekkend dat ze zo zaten te pronken met die Enzo terwijl je gewoon de 430 kan strippen en hetzelfde performance resultaat kan krijgen.

    Wat ik me nu wel afvraag is waarom de Enzo dan evensnel is terwijl die toch meer PK’s heeft en ook superlicht is.

    Login om te reageren
  3. rickadelic zegt

    24 oktober 2007 om 13:24

    altijd leuk met tiff maar jammer dat hij de caparo T1 niet getest heeft. in plaats van jason Plato ja dan weet je dat het fout gaat he:P
    hier trouwens die rijtest. http://www.autojunk.nl/clips/view/133676
    Blijft echt een super auto die 430 scuderia en ook de gewone hor.
    Maar toch als je nu die f430 heb gekocht en die komt langs dan krap je jezelf we effe achter je oren

    Login om te reageren
  4. SjoerdV zegt

    24 oktober 2007 om 13:25

    Heel leuk filmpje, en toch verrassend dat hij just as quick is as an Enzo en dat voor dat geld…hmm

    Login om te reageren
  5. Gerben zegt

    24 oktober 2007 om 13:29

    mooi,

    meeste waar voor je geld zou ik zeggen

    Beste sportwagen tot nu toe

    Login om te reageren
  6. Chip zegt

    24 oktober 2007 om 13:29

    @ rickadelic

    In een ander filmpje kwam dat wel naar voren waarom je die superlichte misschien wilt kopen, maar de meerwaarde van die tientallen duizenden euro’s zit hem alleen in snellere ronde tijden. Dus de normale Ferrari koper heeft echt geen baat bij die voordelen. Maar nu is het natuurlijk wel zo dat als je een Ferrari hebt, je toch best ‘loaded’ bent dus misschien maakt het dan niet eens meer zoveel uit.

    Login om te reageren
  7. Mies zegt

    24 oktober 2007 om 13:39

    Beetje onzin dat nu iedereen zegt dat een Enzo geen nut meer heeft vanwege deze 430. Een Enzo is 4 jaar oud de techniek gaat natuurlijk ook vooruit (kijk maar naar een 997 GT2 in vergelijk met een carrera GT). Neemt niet weg dat ik dit een ongelooooooflijke sportauto vindt. Hiervoor koop je zoiets, om lekker mee te schuren op een circuit!

    Login om te reageren
  8. GeoBem007 zegt

    24 oktober 2007 om 13:40

    Klinkt zalig die auto :) De Enzo heeft 150pk meer maar is ook 115kg zwaarder! Dus eigenlijk is een standaard F430 al lichter dan een Enzo..

    Maar legt onze Needéll niet het accent fout op Scuderia? Ik dacht dat het Scudéria was en niet Scudería..

    Login om te reageren
  9. rickadelic zegt

    24 oktober 2007 om 13:42

    @ GeoBem007 dat dacht ik ook al

    Login om te reageren
  10. Huin zegt

    24 oktober 2007 om 13:53

    Tikkeltje ant-climax, maar wel een ontzettend vette Ferrari!

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    24 oktober 2007 om 13:56

    kijk dàs nou een autoreporter!
    en wat een geluid…
    btw weet iemand hoe vlug de Enzo is/was?
    en nog een btw; Italiaan gevraagd! wat wil Scuderia zeggen?

    Login om te reageren
  12. Pieter zegt

    24 oktober 2007 om 13:59

    Over de uitspraak: hij zegt het goed, alleen wordt het vaak verkeerd gezegd. Over de auto: geweldige pure machine, ideaal als je als gefortuneerde bezitter af en toe je auto eens wil uitlaten op trackdays bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    24 oktober 2007 om 14:00

    Dat geluid! Prachtig!

    Ik heb het eerlijk gezegd niet zo op de huidige Ferrari´s. Als ik dan wat moet (mag :) ) kiezen uit het huidige Ferrari aanbod dan zou het wel een 430 zijn. Alhoewel ik niet lyrisch ben over het design…..

    Login om te reageren
  14. rickadelic zegt

    24 oktober 2007 om 14:02

    @ de vlaeminck het betekent zoiets als renstal net als scuderio torro rosso

    Login om te reageren
  15. Frank zegt

    24 oktober 2007 om 14:02

    Tiffy kan wel sturen btw!!!

    Login om te reageren
  16. lancia delta 1.8 lx zegt

    24 oktober 2007 om 14:16

    scuderia betekent team.

    mensen blijven maar denken dat de scuderia een uitgeklede 430 is. er zijn high tech materialen gebruikt om de auto lichter te maken. dat maakt de auto duurder en lichter!

    Login om te reageren
  17. sjaak zegt

    24 oktober 2007 om 14:30

    [quote]Eigenlijk wel lachwekkend dat ze zo zaten te pronken met die Enzo terwijl je gewoon de 430 kan strippen en hetzelfde performance resultaat kan krijgen.

    Wat ik me nu wel afvraag is waarom de Enzo dan evensnel is terwijl die toch meer PK’s heeft en ook superlicht is.[/quote]

    De Enzo is een stuk zwaarder met 1300+kilo. Ook zegt pk’s lang niet alles. Handling, grip en remmen zijn bv misschien nog wel belangrijker omdat je daar op een circuit veel meer tijd mee kan winnen dan met alleen maar power. De Enzo is al een paar jaar oud en technologie gaat snel vooruit dus zo verbazend is het niet. Maar je moet er wel rekening mee houden dat de Enzo veel exclusiver is en ook wat meer luxe bied (bv dat systeem waarmee je de neus omhoog kan brengen voor drempels).

    Login om te reageren
  18. Reventón zegt

    24 oktober 2007 om 14:43

    Supercar! nu weet ik weer waar dat woord vandaan komt….. ;)

    Login om te reageren
  19. SJOERD zegt

    24 oktober 2007 om 14:52

    Scuderia betekent renstal. De ‘S’ op het embleem van Ferrari slaat ook op scuderia. Waarom renstal? i dunno, maar heeft waarschijnlijk iets te maken met het steigerende paard..

    Login om te reageren
  20. Alex zegt

    24 oktober 2007 om 14:55

    damn te vet die wagen.
    echt grappig ook in dat dorpje ff laten brullen :P

    Login om te reageren
  21. gebbetje zegt

    24 oktober 2007 om 15:03

    Dit blijft gewoon een natte droom van een automobiel.

    Login om te reageren
  22. lancia delta 1.8 lx zegt

    24 oktober 2007 om 15:13

    de 430 s heeft een verder doorontwikkelde versie electronisch (E-diff in combinatie met skyhook) differentieel ten opzichte van de enzo, resulteert in nog meer grip voorbij de apex. hij schakelt bovendien nog sneller dan de enzo.

    Login om te reageren
  23. rider zegt

    24 oktober 2007 om 16:10

    en vergeet niet dat de versnellingsbak van de 430 scuderia veel sneller schakeld, 60 tegen over 150milliseconden. scheelt ook weer per ronde.
    de 430 scuderia is gewoon een bizar goede wagen (in de basis al trouwens). een perfect differentieel=E-diff (zelf te beinvloeden), licht van gewicht, uitgekiendere aerodynamica=minder luchtweerstand (beter dan bij de Enzo), handelbaarder (kleinere afmetingen).
    ja de Enzo is en blijft een bruut van een wagen maar is ook al inderdaad 4 jaar oud, (super ecxlusief) maar de techniek staat ook niet stil en Ferrari heeft heel veel kennis uit de formule 1 in de 430 Scuderia gestopt en dat vertaald zich in deze rondetijden die gelijk staat aan die van de Enzo.
    porsche heeft iets vergelijkbaars gedaan met de 997GT2 en de Carrera GT.
    het is maar goed ook dat ze dit zo doen, anders is het stil staan. en stilstand is achteruitgang. want de concurrentie slaapt ook niet.
    het is niet uit te denken als ze de 430 Scuderia ook van een carbon koets hadden voorzien (scheeld weer kg’s), dan had hij de Enzo zelfs om de oren gereden.
    ben wel benieuwd waar hij staat op het bord van Top Gears snelste rondetijden? wanneer zal dat gebeuren?

    Login om te reageren
  24. Z3 zegt

    24 oktober 2007 om 16:11

    Als ik van een achter, achter, achter oom een paar miljoen erf.. is dit de eerste auto die ik koop!! 100%!! wat een vette auto is dat ook..

    Login om te reageren
  25. Bram zegt

    24 oktober 2007 om 16:18

    Mooi geluid!

    Login om te reageren
  26. Pannekoek zegt

    24 oktober 2007 om 16:19

    @ rider

    Luchtweerstand van 430 beter dan de Enzo?? Lijkt me sterk, de Enzo is een aerodynamisch meesterwerk..

    En de 430 is al voorzien van carbon koets.

    Login om te reageren
  27. Pannekoek zegt

    24 oktober 2007 om 16:24

    Excuus de koets niet, maar wel veel onderdelen..

    Login om te reageren
  28. Casper zegt

    24 oktober 2007 om 16:24

    *FapFap* doe mij die maar! ;)

    Login om te reageren
  29. Maarten zegt

    24 oktober 2007 om 16:41

    :( Nu wil ik er ook eentje…

    Login om te reageren
  30. nichos zegt

    24 oktober 2007 om 17:15

    een heel duur speeltje voor in het weekend (en reken maar dat hij je nog eens zoveel zal kosten in onderhoud als je hem gebruikt waarvoor ie gemaakt is..), maar voor in de week koop je toch maar beter een gewone 430 denk ik.

    Login om te reageren
  31. Laurens zegt

    24 oktober 2007 om 19:14

    Ben trouwens benieuwd of de Novitec Tu Nero hiertegen is opgewassen.. Lijkt me stug, maar daarmee zal niet snel een rijtest gedaan worden helaas.

    Login om te reageren
  32. Henne zegt

    24 oktober 2007 om 19:17

    De Enzo & de F430 Scuderia zijn beide echte racers…
    Beide in 3.6 naar de 100,
    beide in een 1.25 over Fiorano met Dario Benuzzi achter het stuur,
    beide een 1.29 met Tiff achter het stuur,
    beide een sound track om kippenvel van te krijgen,
    beide een setje Pirelli’s in de soft compund,
    en beide de rev. limiter boven de 8.000 tpm.
    Maar eentje die met behulp van de meester is ontworpen.
    De F430 Scuderia… powered by M. Schumacher
    ‘Fantastico!’

    Login om te reageren
  33. Laurens zegt

    24 oktober 2007 om 19:18

    Zie net dat de Tu Nero 707 pk in huis heeft tegenover de 510 pk van de Scuderia, waarschijnlijk wel tegen het oude gewicht van de F430.. Dus misschien is het een stuk minder stug dan ik dacht..

    Wie zou er voor de Scuderia gaan en wie voor de Novitec?

    Login om te reageren
  34. heidekonijn zegt

    24 oktober 2007 om 19:22

    Damn dat ding schakelt snel.

    Login om te reageren
  35. Racer X zegt

    24 oktober 2007 om 19:23

    @ Laurens

    Scuderia, by far… En nog niet eens omdat de Tu Nero “Hardcore” in z’n stoeltjes geborduurd heeft.

    Login om te reageren
  36. bradley zegt

    24 oktober 2007 om 23:07

    benieuwd of ralf schumacher de nieuwe prius mag ontwerpen ;)

    Login om te reageren
  37. Gerben zegt

    24 oktober 2007 om 23:52

    @pannekoek

    de Enzo is aerodynamisch helemaal niet perfect. Het is een compromis tussen vorm en functie.

    Als je de persmap van Ferrari leest zeggen ze dit natuurlijk niet maar het is wel zo…

    Login om te reageren
  38. SyriX zegt

    25 oktober 2007 om 00:01

    BEAUTIFUL! hoe die meisje en de jongens schriken van de machtige motor geluid.. (2:49) xD

    Login om te reageren
  39. Pannekoek zegt

    25 oktober 2007 om 00:01

    Ik had het ook niet over perfect.. ;)

    Maar met stabiliteit bij alle snelheden, 750 kg downforce bij 300 km/h, en 366 km/h (gumball) Kunnen we toch wel spreken van een aerodynamisch meesterwerk, teminste in mij ogen wel.

    Login om te reageren
  40. C30CDIAMG zegt

    25 oktober 2007 om 01:52

    untill proven other wise, this is a peugoet 406! :P

    Login om te reageren
  41. sebastian zegt

    25 oktober 2007 om 10:10

    @ BMW M335D TOURING

    de dag dat BMW of mercedes of enig ander bratwurst stationcar touring op de baan verslaat zal nog heeel lang uitgesteld worden.

    met dank aan kimi

    Login om te reageren
  42. sebastian zegt

    25 oktober 2007 om 10:11

    eeeh ferrari op de baan verslaat,

    Login om te reageren
  43. hubbu zegt

    25 oktober 2007 om 15:06

    GATVER!!!!!!

    Login om te reageren
  44. Gerben zegt

    25 oktober 2007 om 16:08

    Het verschil in de Enzo en F430 bestaat erin dat de Enzo idd 4 jaar geleden gebouwd is en veel exclusiever is.

    Moesten ze 10 keer zoveel enzo’s maken zou de prijs al een pak dalen richting F430 scuderia.

    Maar… al bij al wil dit toch zeggen dat Ferarri met de Enzo in mijn ogen helemaal geen meesterwerk afgeleverd heeft, de impact die de auto op de hele sportwagenindustrie had, was veel te klein.
    Als je een topwagen in dat segment creert moet ie 10 jaar meegaan, zonder dat ie voorbijgestoken wordt door een auto uit een lagere categorie (in dit geval de F430).

    Geslaagde voorbeelden zijn wel: De McLaren F1 en de F40

    Login om te reageren
  45. Gerben zegt

    25 oktober 2007 om 16:12

    qua uiterlijk heeft Ferarri met de Enzo wel iets unieks gecreeerd en daar ziet vooral de aantrekkingskracht van de wagen. Qua prestaties is hij nu al voorbijgestreefd

    Login om te reageren
  46. C30CDIAMG zegt

    25 oktober 2007 om 16:33

    @ sebastian

    Humor!!! hahahahahahaha

    Login om te reageren
  47. Knorrit zegt

    25 oktober 2007 om 17:40

    @ Pieter & GeoBem007:

    Tiff Needell moet wél de klemtoon anders leggen. Tjeck: http://www.wordreference.com/iten/Scuderia En dus niet skoeduh-RIA.

    En, wat een waanzinnige auto. Met name vanwege het geluid word ik er weer aan herrinnerd wat de reden is waarom ik Ferrari prefereer boven andere merken. Wauw.

    Login om te reageren
  48. Turbopaultje zegt

    27 oktober 2007 om 17:50

    Kippevel geluid, sublieme onderstelafstemming, getrimd door de Schumacher…. Eindelijk weer een echte sportwagen van Ferrari.

    Login om te reageren
  49. ELB zegt

    28 oktober 2007 om 22:02

    Sssssss… Jason ssssslisssst :P

    Login om te reageren
  50. Global Streetracer zegt

    7 november 2007 om 20:09

    zalige wagen klinkt allessinds beter dan een 360 challenge stradalé zijn voorhanger

    Login om te reageren
  51. Danny zegt

    9 december 2007 om 14:02

    Vicky kan ook met testosteron omgaan. Zou hem heel graag zelf willen rijden.
    http://www.youtube.com/watch?v=-yUqdS_twjY

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North