• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tips en uitleg over de Nurburgring

Auteur: autoblogger, gepost 1 juni 2006 om 10:12 – 24 Reacties

Nurburgring

Rondje Nürburgring doen? We hebben het op autoblog vaak over deze 20,8 km lange Duitse ring en voor ons Nederlanders/Belgen is het niet eens zo ver weg. Mocht je dus een keer flink willen gassen op de ring, dan is het handig als je weet waar je goed moet opletten en welke bochten verraderlijk zijn… Op video.google vonden we deze navigatievideo…

Ook interessant!

  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • ring ronde
    Video - Kortste Nurburgring rondje ooit!
  • Video - nieuwe Range Rover in actie
  • Video: GTST voor gevorderden

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

nurburgring, Video

Vorig bericht: « Porsche 996 Flat Nose…
Volgend bericht: BMW M5 en M6 op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. christoff zegt

    1 juni 2006 om 10:24

    dit is wel met een race wagen. met je gewone wagen zou je al snel in de grind zitten. zeker als je het circuit niet goed kent. ik heb het al gespeelt op GT4. er worden wel veel bochten in 3de genomen. zalige video; zalig circuit!!

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    1 juni 2006 om 10:35

    is de Nordschleife niet iets meer dan 23 km?

    Login om te reageren
  3. myarda zegt

    1 juni 2006 om 12:15

    kwas al lang van plan om eens naar daar te gaan
    maar moet een sportwagen hebben
    met een s500 zal het niet leuk zijn

    Login om te reageren
  4. Breenz zegt

    1 juni 2006 om 12:48

    Leuk zo een rondje ring met Derek Bell in een groep C Porsche. En alhoewel het zeker geen misselijke tijd was (onder de 7 min!) leek Jacky Ickx nog wel een stukje harder te gaan in zijn kwali-rondje. Als je ze zo ziet boenderen over dat smalle strookje asfalt, met al dat camber, en die hoogteverschillen snap ik wel dat ze er niet meer racen…

    Het is btw ook een uitstekende guide voor gt4 spelers. In sommige races moet je ook met een groep C over de ring…

    Login om te reageren
  5. d_vdm zegt

    1 juni 2006 om 12:52

    Lijkt me geen circuit voor beginners: moeilijk te overzien, weinig grind/zandbakken, en bijna ondoenlijk om zoveel bochten uit je hoofd te leren.
    (Leerzame en mooie video trouwens).

    Login om te reageren
  6. christoff zegt

    1 juni 2006 om 13:01

    ga gran turismo 4 halen dan kan je het al van buiten leren. ik heb het spel en ik heb mijn eigen al is geconcentreet op dat circuit en het is wel heel moeilijk om van buiten te leren. ik denk dat er rond de120 of meer bochten in zit. binnen 21 dagen mag ik op het circuit van zolder gaan rijden met een (oudere) touringwagen, een porsche boxter een een forlmua jesco. dan kan ik toch al is gaan oefenen om mss later op de Nurburgring te rijden.

    Login om te reageren
  7. Peter zegt

    1 juni 2006 om 13:20

    Met GT4 kun je nog eens een fout maken. Onder de 6 min 30 is goed te doen met een BMW M3 GTR (soft tires). Ik meen dat het ongeveer 170 bochten zijn…

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    1 juni 2006 om 17:07

    maar bij gt4 heb je niet al die putjes en bumpjes

    Login om te reageren
  9. Jan zegt

    1 juni 2006 om 17:17

    je moet ook eens gaan kijken op http://www.8200rpm.com, daar staan veel filmpjes van de ring, zelfs met een VW T4 :-)

    Login om te reageren
  10. luwek zegt

    1 juni 2006 om 19:56

    er zijn zoveel mensen die daar gaan rijden, zelfs tourbussen;) ookal bak je er niks van, als je bietje rustig aan doet en oplet is het vast heel leuk om te doen.

    Login om te reageren
  11. JeffreyG zegt

    1 juni 2006 om 20:22

    ik kan nog wel een leuke porsche regelen :cool:
    dat word een dagje ring binnenkort :D

    Login om te reageren
  12. Mpower zegt

    2 juni 2006 om 01:29

    Je kan ook een porsche huren: http://www.avis.de/avisonline/de/avis.nsf/fTopFrameSets/31336D1A64BCAD47C1256D43002EEDC8?OpenDocument&~Default&_S1_394CBDB5473477D7C12568B9002FA647_ECA91E6238659DAAC1256CCB004BEA91_424DBA63BA02E308C1256D52002D5411

    GT4 is idd erg handig voor je een lap gaat klokken op Nurburgring. Maar in het echt is het toch wel ietsje anders zoals dekster zegt. Je voelt echt alles en een fout wil je echt niet maken, dus je rijdt wel erg behoudend eerste keer. Ik heb gehoord dat GT4 ook online gaat binnekort. Dan zou het erg leuk zijn als daar wat over wordt geschreven door autobloggers en elkaar virtueel kunnen ontmoeten op de online-mode.

    Login om te reageren
  13. Dana zegt

    2 juni 2006 om 01:41

    sign me up!

    Login om te reageren
  14. Turbopaultje zegt

    2 juni 2006 om 08:48

    De Schleife is niet voor zondagrijders of wannabee racers in hun gepimte boulevardcruisers.

    Ga dan lekker in de polder touren of thuis op je PS2 gamen.

    Alleen voor echte mannuh met brains en ballen. Kijk op deze site :

    http://www.joerundseim.com/en/multimedia/index.php?viewCat=1

    Helaas is deze absolute Ringheld in zijn harnas overleden….. RIP

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    2 juni 2006 om 12:50

    waar kan ik een filmpje vinden van de carrera gt die de ring aflegt op record

    Login om te reageren
  16. Martijn zegt

    2 juni 2006 om 17:44

    @ dekster haha volgens mij nog een Carrera GT liefhebber!! ik wil zo’n filmpje ook wel..>!! dat geluid… owow wat een kunstwerk..>!

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    3 juni 2006 om 20:59

    Video van BMW’s Nurburgring simulator: http://www.bmwusa.com/uniquelybmw/Innovations_at_Work.htm?PanelID=5

    Login om te reageren
  18. Turbopaultje zegt

    6 juni 2006 om 06:04

    NB: Record op de Scheife is handen van Donkervoort !

    Login om te reageren
  19. Turbopaultje zegt

    6 juni 2006 om 06:04

    moet zijn Schleife

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    6 juni 2006 om 17:06

    @TURBOpaulte
    met een aangepast donkvoort de carrera gt was niet aangepast dus ik heb veel respect voor die wagen

    Login om te reageren
  21. Turbopaultje zegt

    6 juni 2006 om 17:18

    Aangepast ? : een std. D8 RS met alleen extra spoilers, rolkooi en een hardtop omdat het toch wel erg hard gaat als je een Carrera GT wil verslaan. Zelfs door Sportauto wordt het record echter wel erkend en dat zegt heel wat !

    Vergeet niet dat de D8 een NL auto is ! Met slechts met 270 pk uit een gemodificeerde Audi 1.8T motor alle superauto´s zoek rijdt op de Schleife. Daar moet je als NL-er pas echt respekt voor hebben !

    Login om te reageren
  22. flo430 zegt

    6 juni 2006 om 18:30

    @PETER..
    hmm.. maar als je soft tires neemt.. slijten die heel snel af bij gt4… k neem altijd hard .. k had gister met een rs6 met 600 pk er 7 min 33 over gedaan… best langzaam..

    Login om te reageren
  23. RenJie zegt

    20 juli 2007 om 20:36

    @flo 430

    je moet ook geen rs6 nemen, dat ding is zwaar en stuurt niet zo fijn, je kan beter de Toyota Minolta nemen (1300pk), acceleert echt als een gek en ik heb er onder de 5.30 mee gereden, maarja dat is GT4.. niet de realiteit..

    Login om te reageren
  24. snef zegt

    11 oktober 2008 om 16:30

    héhé, geweldig die camera!
    :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North