Tussensprintkanon: G-Power BMW 435 xd

Auteur: , 28 Reacties

Koppel. Eindeloze golven van koppel.

BMW’s sterkste dieselblok is een zes-in-lijn met niet minder dan 3 turbo’s, dat het Duitse concern lekker voor de 5 Serie en hoger bewaart. Tuner G-Power vond dat maar flauw, en sleutelde dus maar zelf aan de topper uit de 4 Serie, de 435d met xDrive, die standaard goed is voor 313pk en 630Nm.

Het resultaat: 380 paardjes en 755 Newtonmeters, als we de rollenbankuitdraai mogen geloven. Tussensprintjes worden zo een extra groot feest. Of je de 20 inch Hurricane RR’s er ook bij neemt moet je zelf beslissen, ondergetekende zou 100% zeker gaan voor een setje HRE-porno’s onder de oliestoker.



28 reacties

Geef mij de auto en de motor upgrades maar. De rest, vooral de wielen, mogen ze houden.
Ik zou m eruit laten zien als de sloomste 4-serie, leuk voor bij t stoplicht.
@scottishcarspotter2000: Hij zal niet veel sneller zijn vanaf het stoplicht. Daar koop je een Audi voor.
@rhyo: volgens mij ben je over twee letters heen gelezen: xd, zo noemen ze Quattro in München.
@marinepower: Ah, inderdaad gemist. Dan trekt ie wel lekker weg. Moet er wel bij zeggen dat ik betere ervaringen heb met quattro als het gaat om sprintjes vanaf stilstand.
@rhyo: enig idee waar de eerste van de drie turbo’s voor is? :)
Waarom biedt BMW zelf geen M350 xD aan? Alle ingredienten zijn voorhanden dus ontwikkelingskosten lijken mij beperkt.
@spidermann: Goede vraag. Ik snap ook niet dat ze het blok niet in de 6 GC aanbieden. Aan de verkopen zal het niet liggen denk ik.
@spidermann: Dat heb ik me ook al afgevraagd. Ik vermoed dat hun ingenieurs de handen vol hebben met hybride versies te ontwikkelen. Mss is het ontwikkelen van een M350d geen meerwaarde als er volgend jaar een hybride is op basis van 6-cyl diesel komt? (Just thinking out loud). En diesel krijgt steeds meer kritiek en tegenwind. In Belgie is vorige week beslist diesels zwaarder te gaan belasten. (0.10 euro per liter diesel)
@w0ut: De M modellen worden door een aparte divisie ontwikkeld, die zich totaal niet bezig houdt met hybrides. Daarnaast is in Nederland dat verschil in belasting in de MRB al aanwezig.
De velgen mogen ze lekker houden, maar de rest wil ik wel. Een nette update. Lekker roetwolken uitbraken gevolgd door enkele straatstenen die rondvliegen.
Heerlijke motor, lekker zweven op koppel.
Manhart Performance is bezig aan een MH3 50d. Een E93 3XX omgebouwd tot E93 M3 met 5.0d motorblok. Momenteel heeft ie 440 PK en 900 NM.
Liever de benzine, klinkt mooier en heeft koppel genoeg.
Koppel is vooral heerlijk comfortabel maar als je wil knallen zijn hoge toeren uiteindelijk toch echt lekkerder.
2 uitlaten links op de 435? Yeah right
@jobberns: Alleen bij de 435i zitten de uitlaten aan beide kanten.
Als de banden zo zijn plat dat er geen plaats meer is voor de naam van de fabrikant en die met stickertjes aankomt moet je je toch echt gaan afvragen of je niet te ver gaat.
Elke sprint is in feite een “tussensprint”. Maximum koppel zegt daar niet zoveel over, vermogen en vermogensband + overbrengingsverhouding wel.
@macready: Zou het laatste plaatje even checken heeft toch een lekkere koppelkromme :)
@tunefuldjmike:
Fijn voor shakelluie rijders of automaten, want piekt een beetje vroeg. Voor de sporter die voor maximaal accelereren gaat (ook op de tussensprint), is de vermogenskromme interessanter.
Doe ff normaal met die wielen jongens
@sir_smokalot. Zeker doen die HRE’s ;) rijd je met 10k aan velg onder je 4-serie diesel…
Als je van tussensprintjes houdt dan Is de Tesla S of een Lexus Gs Hybride vrijwel zeker een betere keuze. Hou je van actieradius icm dit soort koppel dan Is zoiets misschien wel fijn. Zou alleen wel de 8 traps ZF nemen. Past uitstekend bij diesels.
@w0o0dy: De 435d is er alleen met de ZF 8-bak…
Is het geen ” xD “
geef maar enkel de motortuning en ik plak er wel 418d op achteraan.
Lekker die newtonmeters. Jammer van die velgen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).