
Gewrapte auto’s zijn vaak erg geslaagd (soms wat minder). Maar het is niet zomaar lukraak wat stickerspul op een auto plakken. Nee, goed wrappen is vakwerk. Check deze video maar voor het bewijs.
Daarin wordt vakkundig weergegeven hoe een Ferrari F430 Spider zijn rode lak laat verbergen achter een matzwarte ‘stealth’ folie (net als hier). Extreme Coolness gegarandeerd. En de ruigrode Ferrarikleur blijft goed geconserveerd achter het folie. Dus ben je mat beu, dan kan je zo weer de originele kleur tevoorschijn laten halen.
Ik vind het knap hoe ze dat doen. Je kan zo een ander kleurtje aan je auto geven zonder te laten spuiten. En je kan het er zo weer afkrabben :)
Goed om te weten dat die logo’s er zo snel af gaan :s :p
ja je had ook gewoon een zwarte kunnen kopen
Het is best ideaal. Dit is een stuk goedkoper dan je auto laten overspuiten in elke nieuwe modekleur, en je lak blijft behouden en onbeschadigd.
@Citrofiel: stoelhoezen bieden ook dat soort voordelen ..
@lincoln: Klopt. Geniaal hè, stoelhoezen? Maar goed, stoelhoezen zijn over het algemeen qua uiterlijk en kwaliteit niet te vergelijken met de originele bekleding, waar wrappen dat wel is tov de laklaag.
@michel: Ik denk dat spuiten nog een stukje meer kost. Kaal maken, andere delen afdekken en het spuiten zelf, waar je bij wrappen alleen de wrap hoeft te bevestigen na schoonmaken. En bij wrappen heb je twee keer in één: Naar de kleur van de wrap en later weer terug naar de originele kleur.
heeft er in feite iemand een idee wat dit kost?
@tt:
600-1500 denk ik zo (wheeler dealers info):p
Damn, ziet er vet uit, met het vereiste geduld erbij!
Heb eens gelezen dat het rond de 1500 1800 euro kost. Bijna netzoveel als spuiten alleen die heeft weer een voordeel.
@tt
dat is dus al een tijdje mijn vraag
Wat ik me afvraag: Op gewone lak kunnen er krassen komen, maar als hier een scherp voorwerp langs afschuurt, scheurt het vinyl toch gewoon open?
@michel 350z
bedankt!
Kost al snel 2K + en zeker met wat grotere auto’s dus goedkoper dan overspuiten is het vaak niet.
hoeveel zou dat stuk plastiek eigenlijk wegen????
en was daar het practisch nut van?
Kost inderdaad hetzelfde als gewoon spuiten. Natuurlijk heb je dan wel een keuze tussen veel gewone en speciale kleuren. Of een geprinte wrap is ook een keuze.
Daarna gewoon de folie eraftrekken en je hebt terug de originele kleur.
Wrappen is een belangrijke bijdrage uit de lease-wereld.
Hier op http://www.auto-wrappen.nl
Kleine auto’s vanaf 2000Euro
Net of die overgespoten is!! echt wel goed gedaan.
speciaal voor BMW rijders en andere softies is er ook “zacht” plastic verkrijgbaar ..
Ik meen ook dat een bouwbedrijf tientallen zwarte VW Toureg geel gewrapped hadden en bij verkoop deze weer als zwart (wat tijdlozer) door verkochten.
Om Birger zijn punt te bevestigen.
En de kleur op je kentekenbewijs dan??????? Hoe werkt dat. Gaat niet goed komen denk ik?
Zijn er ook metallic-wraps?
is wel oud nieuws :P
dit was een tijdje geleden al op AG;)
Toen ik dat filmpje zag, dacht ik: Wat een pokkewerk zeg! Als dit ook op de markt komt voor doe-het-zelf’ers, dan zie ik al mislukte pogingen voor me van oude-golfjes-fanboys.. Net zoals met verduisterde ramen….
@Flapkees: Met prachtige luchtbellen er onder zeker. Kan niet wachten tot ik de eerste auto zie rijden waar een of andere beunhaas aan het do-het-zelfen is geslagen. Denk dat ik er smakelijk om kan lachen!
idd, allemaal van die lucht bellen maar dan op je motorkap.
nu is het nog wachten tot ze ze verkopen met carbonprint voor over de motorkap enz. kan je helemaal je lol op.
@-niels-: Dat is laatst al gedaan met een oude Mini bij Wheeler Dealers. Maar dan ook helemaal in carbon. En de Engelse vlag in tinten grijs. Best wel mooi. Hier een videootje van die auto:
http://www.discoverychannel.co.uk/video/wheeler-dealers-mini-mini-auction/
Hier volgt een bericht aan alle eenheden “we zijn op zoek naar een rode Ferrari wegens een overval. (uurtje later) “Meldkamer” hier partij 430, we staan hier in een loods en hebben hier niets aangetroffen behalve een zwarte Ferrari!..:)
idd mooi vakmanschap! En het heeft zo zijn voordelen, alhoewel ik denk ik dit alsnog zonde van m’n geld zou vinden, tenzij het idd voor je bedrijf is ofzo, dat kan ik me goed voorstellen;)
Horen jullie ook geen geluid in het filmpje?
Best heel gaaf om te zien!
Week geleden kwam er bij me stage een BMW in mat zwart wrap. Ziet er mooi uit hij zei dat het 1800 kost voor personenwagens.
Dat is echt chill werk!
heb mijn mini laten wrappen dit koste 1900 ex de btw
Mooi gedaan ..
slimme techniek,,
maar je moet er natuurlijk geduld voor hebben
Respect voor deze mensen :D.
GR.kenneth
@ michel 350z
“1800€, net zoveel als spuiten???”
Zo’n f430 pérfect laten herspuiten?
Ben je minstens 10 000 euro lichter!
@Stakke:
Ik heb het natuurlijk niet over die fiat he
Waarom? Waarom zou je een prachtig rode Ferrari saai anoniem matzwart laten beplakken?
Dat soort wrapfolie gebruiken gebruiken ze ook voor modelvliegtuigen. Kost iets van 15,- per meter. Moet je alleen wel een korte motorkap hebben want die rollen zijn vaak niet zo breed ;-)
en als we 5 dagen 30gr hebben in de zomer… dan is hij nog veel origineler ;-)
Het is net zoals folie op je ramen, die kunnen er ook zo weer eraf.. Wel een nadeel is, als er een klein stukje open blijft, blijft er vocht te voorschijn.
@ lincoln
emotioneel plastic ;)
Benieuwd hoe die motorkap er na een tijdje rijden uitziet, ze gebruiken immers ook een verfstripper/fohn om de folie soepel te maken bij het aanbrengen.
Kennis van mij heeft z’n zwarte Audi RS4 Avant (die al zwart was, haha) laten wrappen in mat-zwart folie. Heel erg vet. En als hij hem wil verkopen gaat het folie er weer af en ziet de auto er “als nieuw” uit!
Ik zag laatst een lelijke geel met grijs (overbodige opmerking) Opel Tigra met rare side skirts die ook afgeplakt waren in carbon…(je zag aan de randen de originele kleur :])
Kost al gauw 2 ton. En dan komt de folie nog.
Carbonfolie bestaat zeker. Er is sinds kort een folie op de markt met profiel erin, dat ziet er echt strak uit!
Jongens jongens. De wrap weegt ‘niets’, heeft geen invloed op de prestaties én is wel degelijk goedkoper dan uw F430 in matzwart en goed te laten spuiten ;-) Heb nu zelf sinds kort een matte wrap en ben echt verrast door de degelijkheid en slijtagevastheid! (aan de instap bij de deur, bij een steentje op de autosnelweg enz ;) Ik betaalde bijna 2200 EUR en denk wel te kunnen stellen dat kwaliteit z’n prijs heeft… Je hebt ook de keuze uit verschillende kwaliteiten ‘wraps’ ;) Dus goed nadenken als het na een maand al om zeep gaat met de wrap wordt het wél duurder dan herspuiten na een tijdje ;-)
En BTW, de matte look slaat echt aan :p
Dit moet je maar niet zelf doen als je al niet kan behangen. (Dat i.v.m. luchtbubbeltjes enzo)
Ziet er goed uit, maar hoe zit dat met al die mesjes steeds op je lak? Op sommige stukken zie ik ze echt de wrap afsnijden met de auto als snijplank :S
Als zometeen de motor en die koplampen goed warm zijn vliegt alles er weer af!
@CSL:
tegenwoordig heb je Xenon geeft bijna geen warmte af
Zo http://www.auto-wrappen.nl weten wel flinke prijzen te vragen. Kleine auto’s rond de 2000 euro. En auto’s ouder dan 3 jaar doen ze niet.
Je kan bij Scholten Reclame in Noord-Holland noord voor 1500 euro ’n Mercedes S-klasse laten doen. En ze hebben veel ervaring met het wrappen. De oranje/witte/rode S8 die op autogespot staat is ook van hun hand volgens mij.
Maar is idd een goede oplossing die nu eindelijk mainstream begint te worden. Ik weet nog dat ik dit jaren geleden op intax.de heb gezien. Toen was ik er al weg van.
Ve-e-eeery nice ! :D
wrap this shit :p
het er af halen is niet zo simpel hoor
tijdje terug op ons werk een 525D met blinkend zwarte lak vol krassen dachten we eerst, bleek dat er folie over zat, het er afhalen was niet op 1.2.3. gedaan, en dan bleef het plaksel ook nog eens op de wagen, dat met een soort van schuuraparaat er af is geschuurd, uiteindelijk, tijd en kosten voor het huren van het machien , zo een 1200€ :)
Gaaf dit, zo kun je nog eens wisselen van kleur voor weinig geld!
Ik zie iedereen wel zeuren over dat het goedkoop is, waarom zou je het matzwart doen en dat het er zo afvliegt, maar ik denk dat je toch heus wel betaald voor kwaliteit. Je kan dan beter naar een spciaalzaak gaan die vaker dit soort dingen doet (signing o.a.) dan bij de plaatstelijke halfords.
Wraps worden al jaren gebruikt, ook in de rally en drift wereld. Denk je dat het daar niet heet wordt of dat er materie van de weg op de wagen knallen… De meeste beunhazen hier gaan met de bus en gaan met de auto naar de mcdonalds dus waar ben je bang voor. Daarnaast vind ik matzwart (met een KLEINE glans, dus meer het satijn-idee) overigens luxer en mooier staan dan chroom op zwaarglanzend zwart.
en als je het wrappen laat doen hoe zit het dan met het hoogdruk wassen van de wagen bij het carwash ?
greetzz.x