• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vakmanschap! Een Ferrari F430 Spider wrappen

Auteur: ricardo, gepost 2 december 2009 om 20:08 – 60 Reacties

F430 Spider zwartrood

Gewrapte auto’s zijn vaak erg geslaagd (soms wat minder). Maar het is niet zomaar lukraak wat stickerspul op een auto plakken. Nee, goed wrappen is vakwerk. Check deze video maar voor het bewijs.

Daarin wordt vakkundig weergegeven hoe een Ferrari F430 Spider zijn rode lak laat verbergen achter een matzwarte ‘stealth’ folie (net als hier). Extreme Coolness gegarandeerd. En de ruigrode Ferrarikleur blijft goed geconserveerd achter het folie. Dus ben je mat beu, dan kan je zo weer de originele kleur tevoorschijn laten halen.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

f430, Ferrari, mat, rood, spider, Video, zwart

Vorig bericht: « TU Eindhoven bedenkt veiligere autogordel
Volgend bericht: Miss Nederland rijdt in een Honda Civic »

Lees Interacties

Reacties

  1. BMWX6 zegt

    2 december 2009 om 20:09

    Ik vind het knap hoe ze dat doen. Je kan zo een ander kleurtje aan je auto geven zonder te laten spuiten. En je kan het er zo weer afkrabben :)

    Login om te reageren
  2. SHFT zegt

    2 december 2009 om 20:10

    Goed om te weten dat die logo’s er zo snel af gaan :s :p

    Login om te reageren
  3. fiestafeest zegt

    2 december 2009 om 20:10

    ja je had ook gewoon een zwarte kunnen kopen

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    2 december 2009 om 20:11

    Het is best ideaal. Dit is een stuk goedkoper dan je auto laten overspuiten in elke nieuwe modekleur, en je lak blijft behouden en onbeschadigd.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 december 2009 om 20:22

      @Citrofiel: stoelhoezen bieden ook dat soort voordelen ..

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 december 2009 om 20:32

        @lincoln: Klopt. Geniaal hè, stoelhoezen? Maar goed, stoelhoezen zijn over het algemeen qua uiterlijk en kwaliteit niet te vergelijken met de originele bekleding, waar wrappen dat wel is tov de laklaag.

        @michel: Ik denk dat spuiten nog een stukje meer kost. Kaal maken, andere delen afdekken en het spuiten zelf, waar je bij wrappen alleen de wrap hoeft te bevestigen na schoonmaken. En bij wrappen heb je twee keer in één: Naar de kleur van de wrap en later weer terug naar de originele kleur.

        Login om te reageren
  5. tt zegt

    2 december 2009 om 20:13

    heeft er in feite iemand een idee wat dit kost?

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      2 december 2009 om 20:24

      @tt:
      600-1500 denk ik zo (wheeler dealers info):p

      Login om te reageren
  6. Headhunterz zegt

    2 december 2009 om 20:13

    Damn, ziet er vet uit, met het vereiste geduld erbij!

    Login om te reageren
  7. michel 350z zegt

    2 december 2009 om 20:20

    Heb eens gelezen dat het rond de 1500 1800 euro kost. Bijna netzoveel als spuiten alleen die heeft weer een voordeel.

    Login om te reageren
  8. alfa159TI zegt

    2 december 2009 om 20:23

    @tt
    dat is dus al een tijdje mijn vraag

    Login om te reageren
  9. Fre zegt

    2 december 2009 om 20:24

    Wat ik me afvraag: Op gewone lak kunnen er krassen komen, maar als hier een scherp voorwerp langs afschuurt, scheurt het vinyl toch gewoon open?

    Login om te reageren
  10. alfa159TI zegt

    2 december 2009 om 20:24

    @michel 350z
    bedankt!

    Login om te reageren
  11. guido zegt

    2 december 2009 om 20:25

    Kost al snel 2K + en zeker met wat grotere auto’s dus goedkoper dan overspuiten is het vaak niet.

    Login om te reageren
  12. fiestafeest zegt

    2 december 2009 om 20:26

    hoeveel zou dat stuk plastiek eigenlijk wegen????

    Login om te reageren
  13. kabouter wesley zegt

    2 december 2009 om 20:26

    en was daar het practisch nut van?

    Login om te reageren
  14. Birger zegt

    2 december 2009 om 20:28

    Kost inderdaad hetzelfde als gewoon spuiten. Natuurlijk heb je dan wel een keuze tussen veel gewone en speciale kleuren. Of een geprinte wrap is ook een keuze.
    Daarna gewoon de folie eraftrekken en je hebt terug de originele kleur.
    Wrappen is een belangrijke bijdrage uit de lease-wereld.

    Login om te reageren
  15. michel 350z zegt

    2 december 2009 om 20:30

    Hier op http://www.auto-wrappen.nl

    Kleine auto’s vanaf 2000Euro

    Login om te reageren
  16. Thijsj zegt

    2 december 2009 om 20:33

    Net of die overgespoten is!! echt wel goed gedaan.

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    2 december 2009 om 20:34

    speciaal voor BMW rijders en andere softies is er ook “zacht” plastic verkrijgbaar ..

    Login om te reageren
  18. Luca Wullems zegt

    2 december 2009 om 20:37

    Ik meen ook dat een bouwbedrijf tientallen zwarte VW Toureg geel gewrapped hadden en bij verkoop deze weer als zwart (wat tijdlozer) door verkochten.

    Om Birger zijn punt te bevestigen.

    Login om te reageren
  19. 307tje zegt

    2 december 2009 om 20:39

    En de kleur op je kentekenbewijs dan??????? Hoe werkt dat. Gaat niet goed komen denk ik?

    Login om te reageren
  20. Fova zegt

    2 december 2009 om 20:39

    Zijn er ook metallic-wraps?

    Login om te reageren
  21. JeremyB zegt

    2 december 2009 om 20:41

    is wel oud nieuws :P

    dit was een tijdje geleden al op AG;)

    Login om te reageren
  22. Flapkees zegt

    2 december 2009 om 20:49

    Toen ik dat filmpje zag, dacht ik: Wat een pokkewerk zeg! Als dit ook op de markt komt voor doe-het-zelf’ers, dan zie ik al mislukte pogingen voor me van oude-golfjes-fanboys.. Net zoals met verduisterde ramen….

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      2 december 2009 om 21:02

      @Flapkees: Met prachtige luchtbellen er onder zeker. Kan niet wachten tot ik de eerste auto zie rijden waar een of andere beunhaas aan het do-het-zelfen is geslagen. Denk dat ik er smakelijk om kan lachen!

      Login om te reageren
  23. -niels- zegt

    2 december 2009 om 21:03

    idd, allemaal van die lucht bellen maar dan op je motorkap.
    nu is het nog wachten tot ze ze verkopen met carbonprint voor over de motorkap enz. kan je helemaal je lol op.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      2 december 2009 om 22:16

      @-niels-: Dat is laatst al gedaan met een oude Mini bij Wheeler Dealers. Maar dan ook helemaal in carbon. En de Engelse vlag in tinten grijs. Best wel mooi. Hier een videootje van die auto:
      http://www.discoverychannel.co.uk/video/wheeler-dealers-mini-mini-auction/

      Login om te reageren
  24. Rob zegt

    2 december 2009 om 21:05

    Hier volgt een bericht aan alle eenheden “we zijn op zoek naar een rode Ferrari wegens een overval. (uurtje later) “Meldkamer” hier partij 430, we staan hier in een loods en hebben hier niets aangetroffen behalve een zwarte Ferrari!..:)

    Login om te reageren
  25. EJS zegt

    2 december 2009 om 21:15

    idd mooi vakmanschap! En het heeft zo zijn voordelen, alhoewel ik denk ik dit alsnog zonde van m’n geld zou vinden, tenzij het idd voor je bedrijf is ofzo, dat kan ik me goed voorstellen;)

    Login om te reageren
  26. BmwMPower zegt

    2 december 2009 om 21:17

    Horen jullie ook geen geluid in het filmpje?

    Login om te reageren
  27. Vanquish zegt

    2 december 2009 om 21:17

    Best heel gaaf om te zien!

    Login om te reageren
  28. Neluz zegt

    2 december 2009 om 21:22

    Week geleden kwam er bij me stage een BMW in mat zwart wrap. Ziet er mooi uit hij zei dat het 1800 kost voor personenwagens.

    Login om te reageren
  29. Mootjuh03 zegt

    2 december 2009 om 21:39

    Dat is echt chill werk!

    Login om te reageren
  30. frits zegt

    2 december 2009 om 21:49

    heb mijn mini laten wrappen dit koste 1900 ex de btw

    Login om te reageren
  31. kenneth zegt

    2 december 2009 om 22:05

    Mooi gedaan ..
    slimme techniek,,
    maar je moet er natuurlijk geduld voor hebben
    Respect voor deze mensen :D.
    GR.kenneth

    Login om te reageren
  32. Stakke zegt

    2 december 2009 om 22:06

    @ michel 350z

    “1800€, net zoveel als spuiten???”

    Zo’n f430 pérfect laten herspuiten?

    Ben je minstens 10 000 euro lichter!

    Login om te reageren
    • michel 350z zegt

      3 december 2009 om 19:32

      @Stakke:

      Ik heb het natuurlijk niet over die fiat he

      Login om te reageren
  33. mashell zegt

    2 december 2009 om 22:09

    Waarom? Waarom zou je een prachtig rode Ferrari saai anoniem matzwart laten beplakken?

    Login om te reageren
  34. oli4k zegt

    2 december 2009 om 22:12

    Dat soort wrapfolie gebruiken gebruiken ze ook voor modelvliegtuigen. Kost iets van 15,- per meter. Moet je alleen wel een korte motorkap hebben want die rollen zijn vaak niet zo breed ;-)

    Login om te reageren
  35. roller79 zegt

    2 december 2009 om 22:17

    en als we 5 dagen 30gr hebben in de zomer… dan is hij nog veel origineler ;-)

    Login om te reageren
  36. Yusuf zegt

    2 december 2009 om 22:33

    Het is net zoals folie op je ramen, die kunnen er ook zo weer eraf.. Wel een nadeel is, als er een klein stukje open blijft, blijft er vocht te voorschijn.

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    2 december 2009 om 22:34

    @ lincoln

    emotioneel plastic ;)

    Login om te reageren
  38. MRStephan zegt

    2 december 2009 om 22:38

    Benieuwd hoe die motorkap er na een tijdje rijden uitziet, ze gebruiken immers ook een verfstripper/fohn om de folie soepel te maken bij het aanbrengen.

    Login om te reageren
  39. circlestorm69 zegt

    2 december 2009 om 22:53

    Kennis van mij heeft z’n zwarte Audi RS4 Avant (die al zwart was, haha) laten wrappen in mat-zwart folie. Heel erg vet. En als hij hem wil verkopen gaat het folie er weer af en ziet de auto er “als nieuw” uit!

    Login om te reageren
  40. Camaro zegt

    2 december 2009 om 23:17

    Ik zag laatst een lelijke geel met grijs (overbodige opmerking) Opel Tigra met rare side skirts die ook afgeplakt waren in carbon…(je zag aan de randen de originele kleur :])

    Login om te reageren
  41. Wouter-Klinge zegt

    2 december 2009 om 23:22

    Kost al gauw 2 ton. En dan komt de folie nog.

    Login om te reageren
  42. sandervzanten zegt

    3 december 2009 om 00:12

    Carbonfolie bestaat zeker. Er is sinds kort een folie op de markt met profiel erin, dat ziet er echt strak uit!

    Login om te reageren
  43. Jo-zef zegt

    3 december 2009 om 00:34

    Jongens jongens. De wrap weegt ‘niets’, heeft geen invloed op de prestaties én is wel degelijk goedkoper dan uw F430 in matzwart en goed te laten spuiten ;-) Heb nu zelf sinds kort een matte wrap en ben echt verrast door de degelijkheid en slijtagevastheid! (aan de instap bij de deur, bij een steentje op de autosnelweg enz ;) Ik betaalde bijna 2200 EUR en denk wel te kunnen stellen dat kwaliteit z’n prijs heeft… Je hebt ook de keuze uit verschillende kwaliteiten ‘wraps’ ;) Dus goed nadenken als het na een maand al om zeep gaat met de wrap wordt het wél duurder dan herspuiten na een tijdje ;-)

    En BTW, de matte look slaat echt aan :p

    Login om te reageren
  44. TehKill3r zegt

    3 december 2009 om 08:02

    Dit moet je maar niet zelf doen als je al niet kan behangen. (Dat i.v.m. luchtbubbeltjes enzo)

    Login om te reageren
  45. 911GT2 zegt

    3 december 2009 om 09:05

    Ziet er goed uit, maar hoe zit dat met al die mesjes steeds op je lak? Op sommige stukken zie ik ze echt de wrap afsnijden met de auto als snijplank :S

    Login om te reageren
  46. CSL zegt

    3 december 2009 om 10:48

    Als zometeen de motor en die koplampen goed warm zijn vliegt alles er weer af!

    Login om te reageren
    • michel 350z zegt

      3 december 2009 om 19:33

      @CSL:

      tegenwoordig heb je Xenon geeft bijna geen warmte af

      Login om te reageren
  47. Testpiloot zegt

    3 december 2009 om 11:31

    Zo http://www.auto-wrappen.nl weten wel flinke prijzen te vragen. Kleine auto’s rond de 2000 euro. En auto’s ouder dan 3 jaar doen ze niet.

    Je kan bij Scholten Reclame in Noord-Holland noord voor 1500 euro ’n Mercedes S-klasse laten doen. En ze hebben veel ervaring met het wrappen. De oranje/witte/rode S8 die op autogespot staat is ook van hun hand volgens mij.

    Maar is idd een goede oplossing die nu eindelijk mainstream begint te worden. Ik weet nog dat ik dit jaren geleden op intax.de heb gezien. Toen was ik er al weg van.

    Login om te reageren
  48. Yeelen zegt

    3 december 2009 om 12:40

    Ve-e-eeery nice ! :D

    Login om te reageren
  49. Morad zegt

    3 december 2009 om 16:39

    wrap this shit :p

    Login om te reageren
  50. blackseries zegt

    3 december 2009 om 17:39

    het er af halen is niet zo simpel hoor
    tijdje terug op ons werk een 525D met blinkend zwarte lak vol krassen dachten we eerst, bleek dat er folie over zat, het er afhalen was niet op 1.2.3. gedaan, en dan bleef het plaksel ook nog eens op de wagen, dat met een soort van schuuraparaat er af is geschuurd, uiteindelijk, tijd en kosten voor het huren van het machien , zo een 1200€ :)

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    3 december 2009 om 20:57

    Gaaf dit, zo kun je nog eens wisselen van kleur voor weinig geld!

    Login om te reageren
  52. i10TD zegt

    3 januari 2010 om 13:43

    Ik zie iedereen wel zeuren over dat het goedkoop is, waarom zou je het matzwart doen en dat het er zo afvliegt, maar ik denk dat je toch heus wel betaald voor kwaliteit. Je kan dan beter naar een spciaalzaak gaan die vaker dit soort dingen doet (signing o.a.) dan bij de plaatstelijke halfords.

    Wraps worden al jaren gebruikt, ook in de rally en drift wereld. Denk je dat het daar niet heet wordt of dat er materie van de weg op de wagen knallen… De meeste beunhazen hier gaan met de bus en gaan met de auto naar de mcdonalds dus waar ben je bang voor. Daarnaast vind ik matzwart (met een KLEINE glans, dus meer het satijn-idee) overigens luxer en mooier staan dan chroom op zwaarglanzend zwart.

    Login om te reageren
  53. mercedes 500sec zegt

    21 juli 2010 om 00:41

    en als je het wrappen laat doen hoe zit het dan met het hoogdruk wassen van de wagen bij het carwash ?

    greetzz.x

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North