Vergelijking: de nieuwe Audi A5 versus de oude

Auteur: , 108 Reacties

Alternatieve titel: het makkelijkste artikel ooit.

Vergelijkingen: de nieuwe Audi A5 versus de oude

Nog een alternatieve titel: het moeilijkste artikel ooit. Ga er maar aan staan, de verschillen tussen de twee recentste generaties Audi A5 zoeken. De verse incarnatie werd gisteravond onthuld en de meningen zijn zoals bij elke nieuwe Audi behoorlijk verdeeld.

Voor de goede orde:

Nieuw = boven
Oud = onder

Het front

Nieuw
Oud

Meest in het oog springend zijn natuurlijk de simpelere koplampen in combinatie met een íets scherper gesneden grille. Tel daar twee extra vouwen in de motorkap bij op, en klaar is Kees. De nieuwe A5 is een stukje hoekiger en scherper geworden, maar daar houden de grootste verschillen dan ook meteen mee op. Oh nee, wacht. De spiegels lopen aan de bovenzijde wat schuiner af.

Het zijaanzicht

Nieuw
Oud

Van de zijkant bezien zijn de verschillen tussen het nieuwe en het oude model zo mogelijk nóg kleiner. De A-, B- en C-stijlen lijken zelfs geheel ongewijzigd, maar dat komt wellicht door de foto’s. Wel lijkt de lijn die boven de wielen van neus naar kont loopt wat geprononceerder en steekt de achterbumper een tikje verder uit.

Nieuw
Oud

De achterkant

De lichtunits op de bips ogen duidelijk een stuk moderner dan de exemplaren op het vorige model. Wat mij betreft is dit qua vormgeving het grootste pluspuntje aan de nieuwe A5. Verder valt vanuit deze hoek op dat de skirts aan de zijkant en de onderzijde (een diffuser kunnen we het moeilijk noemen) een tikkie scherper gesneden zijn.

Het interieur

Nieuw
Oud

Verrek, een wereld van verschil! Grootste blikvanger in het interieur van de nieuwe A5 is natuurlijk Virtual Cockpit, dat de ouderwetse tellerpartij vervangt. Gelukkig is ook de rest van de cockpit danig opgefrist, waardoor het interieur van het 2012-model ineens behoorlijk gedateerd oogt.

Is de nieuwe mooier?

Wees gerust, op deze subjectieve vraag gaan we natuurlijk geen antwoord geven. Niet omdat we geen mening over de nieuwe hebben, maar omdat we benieuwd zijn hoe jullie erover denken. Brand los en vergeet de onderbouwing niet. Dat discussieert lekkerder.





108 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Nog wel een verschil is de plaatsing van de uitlaten. Of is dat alleen bij bepaalde uitvoeringen zo
@keeper1: dubbele uitlaat links bestaat ook bij de oud a5 (Vb 2.0 tdi) de 3.0 heeft 1 links, 1 rechts
@kungfu83: ah merci
Ik vind de eerste versie nog steeds de mooiste.
@jbspots: de echte vraag is: rijdt ie eindelijk goed?
Ik prefereer toch de oude van voor en van achter. Van de zijkant vind ik de nieuwe mooier. En het interieur is bij de nieuwe beter, maar wat is dat met dat navi systeem in godsnaam?! Je ziet het steeds vaker maar ik vind een in het dashboard verwerkt scherm zo veel beter! Dit is net alsof ie er later opgezet is. Maarja, zal wel de trend zijn.
@hight96: Inderdaad, bij de Guilia is het prachtig verwerkt.
@hight96:
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Met de opmerking dat ik de voorzijde van de nieuwe generatie ronduit lelijk vind. De oude heeft mooiere koplampen, een veel minder lelijke grille en een stuk minder vouwen in de motorkap.
@Original_Arnoud: Ik schrok me kapot toen ik de voorkant zag; inderdaad geen vooruitgang (imho) !. Achterkant (lijkt op nieuwe BMW designtaal) en zijkant zijn wel lekker scherp. Interieur valt een beetje tegen; duidelijk Audi’s nieuwe designtaal, maar ik vind het maar mehhh, De Passat of MB doet die designtaal beter vind ik. Ben benieuwd wat een lekker blauw of Daytona-grijs kleurtje doet met de lijnen; is vermoedelijk meteen stukken pannnender :)
@hight96: eens.
Precies wat ik dacht. Alleen de zijkant van de nieuwe is mooir.
De front van de oude ivm de vouwen op de motorkap. De oude lijkt breder.
@hight96: Zichtbaarheid is volgens mij de enige redelijke verklaring. Ik merk zelf dat tijdens het rijden zo’n wat hoger geplaatst scherm fijner is dan een wat lager, maar mooier verwerkt scherm.
@Edge: Tja dat zal dan wel, ik merk bij mijzelf eigenlijk geen verschil. Ik denk zelfs dat ik een in het dashboard verwerkt scherm lekkerder vind kijken omdat ik dan toch het idee heb dat ik meer overzicht heb…
Beetje hetzelfde geval als dat je op school een scriptie moet inleveren. Je weet dat het niet goed genoeg is, maar levert het toch in..
@bmw507coupe: dat gevoel is zo herkenbaar dat het een beetje eng wordt.
Voor het goede zou je eigenlijk ook nog de foto’s van het eerste model A5 erbij moeten zetten. (wat in mijn ogen de mooiste is)
@jack_abarth: Dit dus, bij de facelift ging het al bergafwaarts.
@jack_abarth: Ik begrijp je: http://image.internetautoguide.com/f/auto-news/2009-audi-a5-review/10955774/2009-audi-a5-front-led-headlights.jpg
@ahs1979: maar die verschrikkelijk kerstverlichtingsslangen in de koplampen… Man man man, dat was toen al lelijk, en nu nog steeds.
Ben blij dat (bij Audi) die periode voorbij is, en de dagrijverlichting netjes in het ontwerp verwerkt zit.
@ahs1979:

Schuin aanzicht, zowel voor als achter vind ik het ontwerp het beste uit de verf komen.

http://media.autoweek.nl/m/m1by1glbhcj0_800.jpg

http://media.autoweek.nl/m/m1fygx1bxefc_800.jpg
Prachtige evolutie!
@noreplacementfordisplacement: ik zie alleen maar een faceliftje. De 911, dat is pas evolutie.
@rufctr01: Vent buitenkant is niet binnenkant heeee, compleet nieuw platform. Als 911 fan moet je dit weten ;) Je moet kijken, hoe de baas het doet.
Beetje jammer dat het meer evolutie dan revolutie is, maar dat zijn we gewend van Audi. Ik vind het in ieder geval wel een mooie auto. Vooral de rondingen a la Bentley boven de wielkasten vind ik mooi. Maakt hem wat ‘dikker’.

Wat me vooral opvalt is dat het interieur van de oude versie nog van hoog niveau is, ziet er nog steeds prachtig uit. Maar dat nou juist dát mij opvalt zegt wel genoeg eigenlijk.

Nogmaals, ik vind het een prachtige wagen maar het is zo voorspelbaar. Kom eens met iets speciaals, dat verdient het merk wel.
Ik vind het jammer dat mensen gelijk een totaal andere auto verwachten. De A5 is gewoon aangepast aan de huidige designstandaarden van Audi en dat kon ‘ie wel gebruiken vind ik.
Maar ja, VAG = haat reacties van voornamelijk pubers die zichzelf proberen te bewijzen op autoblog.
Voor mij een zilvergrijze met een dikke tdi graag!
@romeoalfa: ik heb verder niets specifiek met VAG maar een willekeurige LCI van een ander Duits merk, vaak een wijziging van soortgelijke orde, wordt iets hartelijker ontvangen.
@romeoalfa: de A5 draait al mee sinds 2007, dat 9 jaar. Dan vind ik, en ook vele anderen, dat het toch echt een keer tijd wordt voor een nieuw model. Dit is gewoon weer een facelift van het oude model.
@ettie:
Een facelift?
Komaan…
Je ziet toch wel duidelijk dat het een ander model is.
En het interieur is ook compleet anders..
Een facelift is meer iets waar je aan het exterieur praktisch niets van merkt…
Zie maar naar de Mercedes A en de Bmw 3 bijvoorbeeld…
@dimglor: een ander dashboard en andere stoelen, spannend hoor. Zolang je de bevestigingspunten maar op dezelfde plek hebt zitten is er geen kunst aan. Ik durf er bijna op te wedden dat je de oude zo om kan bouwen tot de ‘nieuwe’.
@ettie:
Ik zal de discussie niet aangaan, is toch zinloos.
Is duidelijk een ander model..
Als je dat niet ziet, dan raad ik een goeie oogarts aan..
Jij ziet het blijkbaar niet, is uw goed recht..
Ik vind het best een geslaagd model en ik zie duidelijk een verschil.
@dimglor: Ik zie het ook niet, de verschillen zijn niet veel groter dan bijvoorbeeld die van de e90 – e90 lci, knikje hier, knikje daar, ander knopje op het dashboard, andere lichtunits en dat was het wel zo’n beetje.
Maarja mijn ogen zullen ook wel slecht zijn.
@danielj:
Misschien kijken we niet naar dezelfde foto’s ;-)
@ettie: een A4 is een ander model, een A3 ook, een A6 ook en ga zo maar door.
Een ander model kan het niet worden, want dan zou het geen A5 meer zijn.
Een opfrissing en inwerking van de nieuwe technologieën is the way to go.
Leg je erbij neer.
@narcotic: model:

tekeningen- of modellenrecht – nieuw driedimensionaal uiterlijk van een voortbrengsel dat een gebruiksfunctie heeft. Een dergelijk ~ kan onder het reg…
Gevonden op http://www.juridischwoordenboek.nl/woordenboekmin.html#16025
@ettie: zucht…
“Model: een persoon die zich laat afbeelden voor andermans doeleinden,…”
Net zoals jouw definitie compleet out of the question. J
@romeoalfa: helemaal eens, erg irritant hier op Autoblog. Kom gelukkig veelal voor de auto’s en het (soms leuke, nu niet) artikel.

Audi.de heeft de mooiere beelden trouwens! Die blauwe S5…staat goed op de oprit!
Goed, de verschillen zijn inderdaad niet erg groot. Maar het was een fraaie auto en dat is het nu nog steeds. En kom op, het is Audi. Het oerhollandse gezegde “doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg” lijkt door hen uitgevonden te zijn.
Dit is meer een Facelift. Andere koplampen en achterlichten. En de luchtinlaten aan de voorkant zijn van vorm veranderd. Dat is het wel. Voor een facelift wel geslaagd. Interieur is beter. Maar dit een nieuw model noemen gaat wel een beetje ver.
@kilum: mee eens, maar niet mee eens als je het vanuit een VAG perspectief bekijkt
@kilum: de designtaal is natuurlijk slechts geëvolueerd, maar voor de rest is alles nieuw tot aan het platform aan toe. Geen facelift dus.
@knipperlichtje: Als je dat allemaal doet dan kan het toch ook wel om een andere koets te tekenen. Nu is het een gefacelifte koets op een nieuw platform. Je koopt dus optisch eigenlijk al een verouderde auto.
Begrijp me niet verkeerd het is een mooie wagen. Maar het verschil met zijn voorganger is mij te klein. Als ik al een A5 zou rijden zou ik hem er niet op in ruilen in ieder geval.
Als je hem in de zelfde kleur zou bestellen ziet niemand dat je een nieuwe auto.
@kilum: hebt
@kilum:
Je koopt natuurlijk een nieuwe wagen zodat de mensen zien dat je een nieuwe wagen rijdt 🙄
Dit is toch duidelijk een nieuw model?
Voorzicht, achterzicht, interieur,…
Alles is anders.
Bij een facelift is er praktisch weinig verschil.
Zie maar naar de Bmw 3 en de Mercedes A..
Die zijn gefacelift en daar zie je gewoon geen verschil tussen de oude en de nieuwe.
Bij de A5 facelift zag je duidelijk een ander front.
Maar he, da’s maar mijn bescheiden mening..
@kilum: Geen één deel is uitwisselbaar met het oude model. Het is wel degelijk een nieuw model. Nieuw platform, nieuw strakker design (gebaseerd op een bestaand, geslaagd concept) en nieuwe aandrijving.
Vind je BMW en/of Mercedes zo ontzettend verrassend dan tegenwoordig? Daar moet je óók twee keer kijken of het een nieuw of oud model is.
En daarnaast zijn het foto’s. In real-life komen de lijnen waarschijnlijk veel beter uit en wordt een design beter gesnapt.
@marnixw: Dit is een gevaarlijke opmerking hier. VAG producten zijn niet zo populair namelijk. Ik ben het met je eens.BMW en Mercedes veranderen ook niet radicaal van design. Geef ze eens ongelijk, wat verkoopt verander je toch niet. Zelfde geldt voor de 911.
@marnixw: Het ziet er anders naar uit dat op de voorruit na alle ruiten uitwisselbaar zijn. En laat je nou net aan de ruiten een facelift van een compleet nieuw model kunnen onderscheiden…
Ben ik de enige die hem best wel veranderd vind t.o.v. het vorige model? Ik zou hem echt wel als nieuw herkennen op straat hoor.
@volvov70: Snap de reacties ook niet zo, genoeg nieuwe kenmerken om het ook als nieuw te herkennen. Dat het voor een “nieuw” model wellicht niet genoeg is, daar kan ik me wel in vinden.
@volvov70:
Toch grappig dat autoliefhebbers het verschil niet zien…
Ik vind hem ook heel duidelijk anders!
Maar als Bmw de 3 serie facelift waar je niets van ziet, dan is het plots een verbetering 🙄
Ah, fanboys..
Ik vind de A5 best geslaagd!
Maar ik zou toch twijfelen tussen deze en de nieuwe Mercedes C.. Die vind ik ook prachtig!
Je ziet dat hij wat ouder wordt, hij krijgt al rimpels op zijn motorkap.
De nieuwe A5 is wel weer up to date. Bij een facelift van Audi vind ik het vorige model meteen heel erg oud lijken. De oude Audi A5 vind ik overigens breder ogen van voren dan de facelift/het nieuwe model. Geef mij de vorige maar!
Ik heb het gevoel dat veel van de negativiteit meer met het merk dan met het design te maken heeft. Wat ik nou juist zo leuk vind aan de A5 is dat ze wederom afstand hebben genomen van de A4, dit maal zelfs sterker dan de eerste keer. Dat is BMW met de 4-serie bijvoorbeeld niet gelukt, dat is gewoon een 3-serie coupe gebleven. Bij de A5 is vooral de voorkant echt onderscheidend ten opzichte van de rest van het gamma. De lijnen in de bumper en motorkap zie je niet bij een andere Audi, het deed me op de spyshots wel wat aan de Model S denken. Verder is het wel stijlvol dat er niet meer zo’n stuk zwart plastic bij de uitlaten zit. Bij het interieur had er misschien wel iets meer mogen gebeuren, de vorige onderscheidde zich daar van de A4 met kokers in het tellercluster en een afwezig sierstripje, deze heeft gewoon het interieur van de A4 minus twee raambedieningsknopjes.
Vond de eerste generatie met facelift het mooiste, aan de voorkant toonde deze een stuk breder en agressiever. De nieuwe heeft een beetje de voorkant van de BMW 6-serie, vind ik. De achterkant is er wel op vooruit gegaan. Jammer van het navigatiescherm, dat zag er eerst 100x beter uit ipv een Ipad die op het dashboard is geplakt.
Zoals ik zei, je bent wel een lompe koe als je hier geen verschil is ziet, overduidelijk nieuw, maar de vag haat is hier zo sterk in de koppies gebrand dat dat niet gezien wordt.. triest eigenlijk
@sr20det: en ja die daklijn lijkt erg op de oude, maar hè, de “nieuwe” sportage van kia heeft ook dezelfde daklijn als de oude
@sr20det: er mag geen kritiek gegeven worden op de inspiratie armoede bij VAG? Het is toch duidelijk dat VAG puur op effectbejag ontwerpt. Zo min mogelijk verandering zodat er zo min mogelijk geld uitgegeven hoeft te worden.
Je verward bovendien het woord haat met kritiek hebben. Haat is schoolbankentaal. Je haat maar een paar dingen in het leven en zeker geen automerk.
Oké weinig verschil maar nieuwe is wel mooier
Ik vind de voorkant iets weghebben van een Tesla Model S..

Jammer, toen de A5 voor het eerst uit kwam was het een schitterende verschijning, mooier kon een coupe bijna niet worden in mijn ogen (op de Mercedes CL na dan ;-) ), maar helaas hebben ze dat imago nu niet meer gecreëerd.
Op een dag vind je de gemakkelijkste job van je leven, designer bij Audi !
@chivas: bij Porsche heb je het nog makkelijker.
@chivas: solliciteer dan eh as ge het toch zo makkelijk vind
@chivas: Er is niets zo moeilijk als een goede evolutie van een bestaand ontwerp te maken. Dus nee, makkelijk hebben ze het niet bij Audi en Porsche…

Bij Alfa hebben ze het makkelijker, al die pipo’s die alles uit Italië standaard mooi vinden, roepen toch dat het het mooiste is…
Een RS5 graag, in sepang blauw en met schaalstoelen.
De gelijkenissen zijn er, maar de nieuwe heeft een totaal andere uitstraling gekregen vind ik.

Van het haast on-Audi chique weer terug naar het typisch-Audi strakke. Eigenlijk hadden ze de daklijn daar ook op moeten aanpassen. Wat scherper. Nu past dat element niet echt bij de rest van de auto.
De nieuwe lijkt optisch breder dan het in de werkelijkheid is waarmee het een A9 had kunnen zijn. Neusje is spitser geworden, met als gevolg dat de grill lager en vooral breder is.
De koplampen zijn verder richting de voorste wielen doorgetrokken waarmee optisch een kortere overhang aan de voorzijde gecreëerd wordt. Een getrainde oog ziet nog steeds dat het een packaging heeft meegekregen voor zowel transversaal als in lengterichting geplaatste motorconfiguraties. Ik vind hem wel mooier dan zijn voorganger, de niet S dan. De S5 heeft namelijk overdreven neppe luchthappers en uit de kluiten gewassen chromen lamellen in de grille.
Vind het wel mooi hoe het zijaanzicht doet denken aan het geel gekleurde studiemodel, ik meen dat ze die juist op de quattro S1 wilde laten lijken? De grotere grill en hoekige lijnen staan hem goed.
Hij is een stuk minder dik geworden (en dat is in dit geval juist niet goed:p) vind de oude een stuk mooier. Zowel exterieur als interieur
Iedereen moet er nog even aan wennen, na een tijdje vinden de meesten hem best mooi
Ik vind de buitenzijde er niet beter op geworden! De strakke lijnen over de motorkap… dan denk ik aan de Ford
Een geslaagde facelift al zeg ik het zelf.
@purepet9229: “al zeg ik het zelf.” Heb jij ‘m ontworpen dan?
@poeperman: shotfire
@purepet9229: Nee, dat verwijst naar mijn mening.
Het verschil met de C Coupe en de 3 Serie Coupe is dat de A5 er nog steeds fris uitziet na 8 jaar. Radicale veranderingen zijn dus niet nodig.
Het ontwerp van deze nieuwe A5 getuigt van Audi’s luiheid, arrogantie en gebrek aan vertrouwen in eigen designafdeling. Dat je na 9 jaar niet de kans grijpt om een mooi en elegant model als de eerste A5 een waardige opvolger te geven, is echt ongelooflijk jammer.

Mocht ik rondrijden in een eerste generatie en reikhalsend hebben zitten uitkijken naar de opvolger, dan was ik nu echt gedegouteerd geweest.
@kapiteinaudi: Je hebt deels gelijk. De A5 van na de facelift ziet er inderdaad nog erg modern uit, maar degene van voor de facelift vind ik wel erg ouderwets uit zien. Komt vooral door die oudere LED-verlichting. En daar hebben de 3-serie coupe en vorige C coupe nou geen last van. De 3-serie heeft overigens wel een hopeloos verouderd interieur.
Is er niet beter op geworden. Lijkt wel alsof er iemand op de neus van een DS5 is gaan zitten….
Hmm, bij het nieuwe intrieur moet ik denken aan BMW, is dag heel gek?
@MauritsH: Nou nou zo moeilijk is het niet hoor om nogal wat verschillen te zien tussen het oude en het nieuwe model:

1. de nieuwe koplampen
2. de vorm van de grille
3 de luchtinlaten in de voorbumper
4. de vorm van de voorbumper
5. de scherpere en extra lijnen in de motorkap
6. de andere buitenspiegels
7. het toegevoegde roostertje in de zijkant
8. de andere vouw in de zijkant aan de onderkant
9. de anders gevormde achterklep met een scherper getekende ingebouwde achterspoiler
10. de andere achterlichten
11. de anders gevormde achterbumper met reflectoren
12. de grotere wielbasis (ok dat heb ik uit de tekst gehaald en kon ik niet zien :) )
13. het volledig nieuwe interieur wat je echt niet over het hoofd kan zien
14. de andere motoren

Er zullen ongetwijfeld veel meer wijzigingen zijn, maar dit zijn de meest in het oog springende.
Mooie facelift 👍🏼
Er scheelt iets met de nieuwe koplampen. Ze staren me aan alsof iemand een nachtje gaan stappen is, te veel gedronken heeft en onverwacht en veel te vroeg door vrouwlief gewekt wordt om haar moeder naar de markt te voeren. Weet ook niet goed of dit nu booskijkers zijn, lijken me eerder gefrustreerde kijkers. De koplampen van de concept TT Sportback, hadden deze A5 heel wat mooier gemaakt. De zijkant lijkt me redelijk geproportioneerd (al lijkt de neus met die koplampen toch niet helemaal goed te zitten), achterkant en interieur zijn wel top. De Duitse alternatieven binnen hetzelfde segment (BMW 4 serie coupé en Mercedes C-klasse) lijken me meer te bekoren. Afwachten tot ik hem in de showroom tegenkom, kans is groot dat ik mijn mening moet herzien.
Wat mij betreft is hij wel geslaagd. De lijnen zijn wat strakker en mannelijker dan zijn voorganger. Verder is het interieur van Audi toch wel heel erg mooi.
Echt geslaagd, zeker de interieur en de moterkap..!! Doe zo verder audi proficiat..!!! I love it ❤️❤️❤️
Audi is gewoon niet aan mij besteed.
Maar de A5 vind ik wel de fraaiste. Generatie 1 is wat ronder en vriendelijker. En zoals het een Walter da Silva betaamt had die een minimaal aantal lijntjes. Dat weglaten van zoveel mogelijk lijntjes is wat Audi de naam heeft gegeven van clean en strak.
In dat opzicht is dit best een heftig andere opvolger.
Extra lijnen op de motorkap.
Extra taillelijn.
Extra vouwtje ergens onderaan.
Extra lipje in kofferklep.
Extra reflectortjes
Extra ‘dingetjes’ waar je vroeger een richtingaanwijzer had.
En meer dan dat.
Hij ziet er al met al gespierder uit (is hij lager en breder, of lijkt dat alleen zo?), maar wel minder ‘natuurlijk’.
Qua interieur oogt het echt een stuk beter. Die Virtual Cockpit is mooi, en ook het relatief drukke dashboard oogt ineens een stuk rusitger. Chapeau!

Qua exterieur ben ik er nog niet over uit. Begrijp me niet verkeerd, de nieuwe A5 en S5 zijn werkelijk prachtig (alhoewel het front ietwat Tesla-proporties heeft), maar ik ben er nog niet uit of het mooier is dan de vorige. Ik neig wat meer naar de oude, maar wellicht dat als ik de nieuwe in het echt gezien heb mijn mening wat moet bijstellen.
Ik vind het een algemene mooie vooruitgang !
Vooral van binnen stukken mooier. Prima evolutie Audi!
Autoblog wordt steeds minder serieus en steeds meer Geenstijl.
@pfranze:

Las net je reacties effe door ..
Maar verder dan oppervlakkig mooi/lelijk geneuzel kwam het niet ..

Bij GeenStijl had je allang een ban gehad ..
@lincoln: Je kan hier ook bijna niet een serieuze discussie aangaan. Daar is het teveel een geenstijl/dumpert publiek voor, zonder moderatie. Als je hier een opmerking maakt die een beetje tegen de massa in gaat, dan krijg direct de zeikerds over je heen, ipv een dialoog aan te gaan.Iedereen heeft recht op zijn mening en die mening moet ook gerespecteerd worden. Als ik zeg dat ik deze site qua niveau zie dalen, dan kun je toch ook gewoon vragen waarom ik dat vind? Dan kan ik het ook onderbouwen. Andersom respecteer ik ook andere mensen hun mening, ook al ben ik het niet met ze eens.
@pfranze:

“Een mening moet gerespecteerd worden” !!

Pertinente onzin ..
@lincoln: …en dat zegt wat over míjn reacties.
Wel grappig trouwens: toen ik de nieuwe A5 en S5 vanochtend voor het eerst zag tijdens mijn ontbijtje vond ik ze nogal tegenvallen. Nu bekijk ik ze vannmiddag nog eens en vind ik ze al erg mooi. Dat heb ik de laatste tijd wel vaker met modellen van Audi. In het begin vind ik ze dan tegenvallen, maar hoe vaker ik ze zie, des te mooier ik ze vind. Ik denk dat dat de kracht is van hun designs. Ik had dat ook met de nieuwe R8 bijvoorbeeld.
Ik kan de nieuwe A5 wel waarderen! Misschien niet de grootste verschillen, maar hij ziet er net wat scherper uit.
Een echte facelift en dat bedoel ik niet negatief.
Alles strakker, beetje visueel afgevallen en dus scherpere lijnen.

Ik ben er nog niet uit of dat ook betekent dat ie nu mooier is…
Het is maar weer goed dat de verschillen op een rijtje zijn gezet, verder goed slaapvoer
ben ik de enige die het vorige model breder vind lijken? vanaf de A stijl naar het buitenste punt van de wielkuipen? vorige toont veel breder en meer solide op het wegdek ( op de foto’s iig )
@rbaarse: dat is louter aan de foto’s te wijten denk ik.
Als de koplampen niet met een lineaal waren getrokken was het voor mij een geslaagde auto
Voorkant en zijkant heeft toch wel veel lijnen die lijken op de nieuwe Ford Mustang.
Mistlampen op de S5 , zie video, en niet op de foto’s. Apart.

https://youtu.be/EB_vDaFr6oM
Hebben ze daar 9 jaar over moeten nadenken in Ingolstadt. Fantasieloosheid ten top.
Past precise bij de doelgroep, nu kan je bij je buurman of collega die mischief een Mercedes rijdt ook met je opplak I-pad op het dashboard pronken.
@deboes: zo was al bijna weer in slaap aan het vallen, vandaar dat de auto correctie niet eens op viel.
Is eerste keer sinds het singel frame girl.
Dat de bovenkant van de koplampen boven de gril uitsteken.
TT niet meegerekend.
Het geeft de auto een volwassen blik. Het vorige model had meer speelsere uitstraling. ( niet op een kinderachtige wijze bedoeld.)
Hmm eigenlijk is de enigste vooruitgang het interieur. Wel jammer dat de lijn van het dash niet aansluit op die van de deur en dat het ineens wel erg op BMW is gaan lijken.
Jammer dat VAG Audi steeds minder bijzonder maakt.
Misschien moeten ze eens naar Volvo kijiken die pakken het wel goed op.
De oude A5 was zowiezo al een mooie wagen, de nieuwe oogt nog sportiever en strakker. De verschillen zijn wel degelijk merkbaar en onderhuids zoals interieur nog meer. Prima zo !
@speedie: Strakker? Deze heeft meer lijntjes en vormpjes. De flank en de motorkap bijvoorbeeld. Dat noem ik niet strakker, dat noem ik rommeliger.
Achterkant en zijkant is fraai. Voorkant afschuwelijk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).