• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Audi RS3 vs BMW 1M dragrace

Auteur: Dennis, gepost 7 juli 2011 om 11:10 – 148 Reacties

Audi RS3 versus BMW 1M dragrace

De Audi RS3 en de BMW 1M zijn qua vermogen behoorlijk aan elkaar gewaagd. Sterker nog, ze zijn volgens opgave exact even sterk, met beiden 340 pk en 450 Nm koppel tot hun beschikking. Maar daarnaast zijn er ook belangrijke verschillen.

De voornaamste verschillen:

  • De RS3 haalt zijn vermogen uit een 2,5 liter groot 5-cilinder turbo blok en de 1M gebruikt een twin-turbo 6-cilinder als krachtbron.
  • De RS3 heeft vierwielaandrijving en de 1M achterwielaandrijving.
  • De RS3 heeft een DSG versnellingsbak en de 1M is handgeschakeld.
  • De RS3 accelereert volgens opgave in 4,6 seconden naar de 100 km/u en de 1M doet dit in 4,9 seconden.

Wanneer je de RS3 voor een sprintje naast de 1M zet, kun je op basis van bovenstaande wel voorspellen wie er gaat winnen. De mensen van het Britse AutoExpress waren benieuwd of dit in de praktijk ook werkelijk het geval is en namen de proef op de som.

Oh ja, nog een klein verschil, althans een verschil van 7.150 euro. De RS3 koop je vanaf 72.800 euro en de 1M vanaf 79.950 euro. Dus ik zou bijna zeggen: kies maar!

Onze eigen rijtest van de RS3 vind je HIER en die van de 1M HIER.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1m, Audi, BMW, RS3, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « In Spanje boete bij te traag passeren van flitspaal
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – Juni ’11 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    7 juli 2011 om 11:13

    Gelukkig hadden ze dezelfde bestuurder aan boord.

    Login om te reageren
  2. M3Power79 zegt

    7 juli 2011 om 11:13

    Ik kan hier op mijn werk niet zien wie er wint maar het zal zeker de Audi zijn. Ik ben sinds kort eigenaar van een zwarte 1M. Dikke fun, die RS3 mag dan al sneller uit de startblokken zijn. Voor geen geld wil ik wisselen!

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      7 juli 2011 om 19:12

      @M3Power79: top wagen de 1M. Ik ben jaloers op je. En ja de Audi mag dan wat sneller uit de blokken zijn, in de laptime beat de 1M hem gewoon. Ook kan de audi rs3 absoluut niet tippen en het gevoel de ervaring en de precisie van de BMW 1M. Hij wordt niet voor niks vergeleken met de eerste golf gti.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        8 juli 2011 om 11:25

        @drivingpleasure: Zo, daar moet je trots op zijn zeg! Dat je auto vergeleken wordt met een Golf uit ’74 met 110pk…
        ;)

        Login om te reageren
    • bassie zegt

      8 juli 2011 om 12:49

      @M3Power79: toevallig mooie “long drift video’s” gemaakt de laatste tijd ;) ?

      Login om te reageren
  3. Nino zegt

    7 juli 2011 om 11:14

    Moet nog steeds een beetje wennen aan die heeuule grote luchtinlaten op de RS3. Op de RAI zag ik hem en vond het toch een beetje té groot voor de A3. Die 1M is dan wel weer ongelooflijk dik! Maarja smaken verschillen;)

    Login om te reageren
  4. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 11:15

    rs3 als die 2deurs ipv 4 was, en nu maar dat over de top m3 geval, kan je ook wat vaker nieuwe banden kopen

    Login om te reageren
  5. RubenPriest zegt

    7 juli 2011 om 11:15

    Doe mij maar toch de 1M. Weet u nog dat leuke driftfilmpje?

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      7 juli 2011 om 11:51

      @rubenpriest: http://www.youtube.com/watch?v=69latq7FgTg

      Login om te reageren
  6. babbaloerie zegt

    7 juli 2011 om 11:15

    Tsja, de BMW heeft minder tractie vanwege de achterwielaandrijving en kan minder snel schakelen vanwege de handbak.
    Dan vind ik het nog knap dat de achterstand zo klein bleef.

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      7 juli 2011 om 14:05

      @babbaloerie: Volgens mij beweren de ‘proleten van de Autojournalistiek’ altijd dat een 4 wiel aangedreven auto juist uiterst moeilijk op de ‘juiste manier’ uit de startblokken te krijgen is, dus zou de achterwielaangedreven BMW juist in het voordeel moeten zijn…. of ?

      Login om te reageren
      • technopatat zegt

        7 juli 2011 om 14:36

        @TSI-tje: niet met automatische gearbox: gewoon voet naar beneden duwen en al dan niet launch control doet de rest! 4wiel met handbak is wel moeilijk omdat je de koppeling kunt breken…

        Login om te reageren
        • stefan82 zegt

          7 juli 2011 om 21:55

          @technopatat: Jup, kan het bevestigen, na 100’en keren proberen komt het nog steeds voor dat het me niet lukt… Blijft wel een echte uitdaging :)

          Login om te reageren
          • laurensl zegt

            7 juli 2011 om 23:09

            @stefan82: Wat is er dan zo moeilijk aan dat je versnellingsbak kan breken?

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              8 juli 2011 om 00:42

              @laurensl: niet versnellingsbak, maar wel koppeling. Met een auto met voor-of achterwielaandrijving, gaan gewoon de banden slippen ipv de koppeling.

              Als je een auto hebt met niet té veel vermogen, zodat de wielen niet gaan slippen, overwint de grip van de banden gewoon de grip van de koppeling, waardoor je in een mum van tijd je koppeling naar de knoppen rijdt.

              Auto’s zoals de Bugatti Veyron of de Nissan GT-R, zullen dat probleem niet hebben, waardoor de wielen eerder zullen gaan slippen.

              Maar uiteraard hebben bovengenoemde auto’s zoveel technische en mechanische innovaties aan boord, dat de wielen alsnog niet slippen…

              Login om te reageren
            • stefan82 zegt

              18 augustus 2011 om 23:00

              @laurensl: Wat er moeilijk aan is weet ik niet… het staat sowieso wel wat dom om met 4000+ toeren voor het stoplicht te staan maar toch… dat vergetende.

              Wat er gebeurd als het niet goed gaat is datie duikt. Hij springt vooruit en valt dan bijna dood, daarna paktie vlug op en gaatie er van door. Redelijk killing voor het snelle start :)

              Lukt het wel, dan betekent het een klein piepje van de 4 banden en een flinke duw in de rug :)

              Login om te reageren
          • technopatat zegt

            14 juli 2011 om 15:27

            @stefan82: sow jij hebt wel een leuke auto ;)! kan mijn volvotje niet aan tippen :p!

            Login om te reageren
  7. zakar36 zegt

    7 juli 2011 om 11:15

    Tja dat dacht ik al. De Audi is sneller van de lijn dankzij vierwielaandrijving, alleen dan zie je omdat de auto meer aandrijfverliezen heeft (en ik ook denk dat de Audi zwaarder is) hij op hogere snelheden het moeilijk krijgt. Mijn keuze? De RS3! Ziet er dikker uit en klinkt heerlijk!

    Login om te reageren
    • kiwi4life4fun zegt

      7 juli 2011 om 11:30

      @zakar36: mee eens, wie wil nou alle 6 maanden z’n banden vervangen en/of plotseling in de berm belanden elke keer dat je het gas aankijkt? Driften is mooi, maar 99% van de rijders kunnen het niet goed genoeg om het echt gecontroleerd te doen.

      Login om te reageren
      • bisazza zegt

        7 juli 2011 om 11:36

        @kiwi4life4fun: Je bedoeld dit effect? :)
        http://www.youtube.com/watch?v=V7g-pvpmgnk

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          8 juli 2011 om 00:44

          @Bisazza: lol, je hebt er ook weer een BMW uitgekozen he? :P

          Login om te reageren
      • Burdy zegt

        7 juli 2011 om 12:03

        @kiwi4life4fun: Bij een rs3 moet je om de 6 maanden de voorbanden vervangen vanwegen het onderstuur. Daar zit je op te wachten. Ze hebben bij de rs3 niet voor niets de voorbanden breder gemaakt dan de achterbanden. Zo wordt het nog een beetje opgevangen, niet mooi in balans zou je zeggen.

        Login om te reageren
        • GOD zegt

          7 juli 2011 om 13:35

          @Burdy: En bij de 1M de achterbanden dus wat is het verschil?

          Login om te reageren
          • Burdy zegt

            7 juli 2011 om 14:58

            @GOD: Verschil is er ook niet, maar ik reageer ook op hierboven. Persoonlijk koop ik liever een setje achterbanden.

            Login om te reageren
  8. Arnold-JR zegt

    7 juli 2011 om 11:16

    BMW 1M
    Audi = opgepimpte VW techniek.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      7 juli 2011 om 11:18

      @Arnold-JR:
      Goh, dacht altijd dat VW gedownspecte Audi was… ;-)

      Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      7 juli 2011 om 11:31

      @Arnold-JR: lol, alle BMW fanboys op de kast :P

      Login om te reageren
    • db87 zegt

      7 juli 2011 om 11:40

      @Arnold-JR: Klopt inderdaad. Zo is de vierwielaandrijving gelijk aan de Golf R, 4 motion techniek. Anders dus dan Audi’s Quattro.

      Login om te reageren
    • Kyanite zegt

      7 juli 2011 om 18:35

      @Arnold-JR:
      …en BMW 1M is afgedankte 3-serie techniek. Zo lust ik er nog wel een paar.

      Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      7 juli 2011 om 23:23

      @Arnold-JR:

      Grappig, want een 1M is een opgepimpte 135i…

      Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    7 juli 2011 om 11:26

    Ik zou ze wel eens in een dog-fight op een track willen zien. Ik gok dat de 1M dan wint.
    Maar als je toch zou kunnen kiezen (betalen) tussen beide auto’s, dan is het het gevoel wat je doet beslissen er eentje te nemen. Ik vind de RS3 bijvoorbeeld hondslelijk (net als alle A3-sportbacks) en daarnaast vind ik de 1M ook niet mooi; maar dan toch liever de 1M (terwijl ik zelf Audi rijder ben).

    Login om te reageren
  10. The360box zegt

    7 juli 2011 om 11:26

    Een RS3 is een hatchback en een 1 een coupe, dat zegt al genoeg dus ik zie geen gelijkenissen.

    Login om te reageren
  11. pexiges zegt

    7 juli 2011 om 11:31

    Geen van beide. Doe mij maar een TT RS want die is en mooier en sneller dan beide anabolenhatchbacks. Als ik dan toch moest kiezen gaat het toch de 1m worden, omdat de RS3 gewoonweg veel te zwaar is voor zijn grootte en hij nogal veel last schijnt te hebben van overmatig onderstuur. Er ligt niet voor niks 255 rubber voor en 225 achter..(ziet er ook nog eens niet uit). Als 2.5Tfsi van Audi in de 1m lag was de keuze snel gemaakt!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 00:48

      @pexiges: Ja, maar om met de RS3 te kunnen meerijden op de achterzetels moet je geen dwerg zijn, in tegenstelling tot de TT-RS.

      Login om te reageren
  12. bisazza zegt

    7 juli 2011 om 11:32

    Gevalletje snot voor de ogen.

    Ik denk dat de BMW het ook op het circuit af moet leggen tegen de RS3 ivm Quattro. Maar ja hoe vaak kom je op het circuit? Qua specs verslaat de Audi de BMW op alle fronten, zelfs op het gebied van verbruik, koppel. Mijn voorkeur gaat in dit geval toch uit naar de Audi alhoewel ik erg hoop op een vergelijkbare A-Klasse van DAS HAUS en hoop dat ze plaats hebben voor dat heerlijke AMG blok uit de C-klasse… :) (wishful thinking prob.)

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      7 juli 2011 om 19:35

      @Bisazza: Dat heb jij fout in de ronden tijden beat de BMW de Audi gewoon. kijk alleen al naar de Nordschleife. De audi’s zijn vaak sneller op het rechte stuk, dat is niet nieuw maar ze kunnen op het moment niet aan BMW tippen, ze komen steeds meer in de buurt maar het is het nog niet. In de toekomst zal dit waarschijnlijk anders worden.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        8 juli 2011 om 00:50

        @drivingpleasure: Is waar, en de Nürburgring komt dan nog het dichtst in de buurt van de echte rijbaan, maar feit is dat het in België en Nederland 200 dagen per jaar regent ( geen grap ) en dan is de Audi wel serieus in het voordeel vrees ik.

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          8 juli 2011 om 00:58

          @SimonMc: klopt maar als je een beetje kan rijden in een BMW is dat geen enkel probleem er wordt niet voor niets met M3’s op de gletsjers gereden.

          Login om te reageren
  13. Jokkebrok zegt

    7 juli 2011 om 11:32

    Voor dagelijks gebruik zou ik toch de RS3 kopen!

    Login om te reageren
  14. Vreddy_B zegt

    7 juli 2011 om 11:34

    Normaal vind ik de M-modellen stukken mooier. Maar in deze zal ik toch voor de RS3 gaan. Maar puur op basis van het uiterlijk. waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige, maar heb de sportback altijd mooier gevonden dan de 3 deurs.

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      7 juli 2011 om 11:40

      @Vreddy_B: je bent niet de enige hoor :). Ach de A3 3d/5d is waarschijnlijk (en nog wel) de meest onderscheidende Audi

      Login om te reageren
  15. laulau zegt

    7 juli 2011 om 11:39

    Nooit gedacht dat ik dit ging doen maar ik ga voor de Audi.

    Login om te reageren
  16. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 11:42

    en waarom 80K voor een 1m neerleggen
    betaal net dat beetje extra dan voor een m3
    desnoods een 2e hands m3 e46 :P (30k zal je een zeer mooi hebben), of de oude m5, komt er tenminste ook nog mooi geluid uit

    audi a3 3.2/s3 is ook al goed genoeg, tune je die gewoon beetje

    kost het je ook geen 80-90k met volle opties( of zitten dit soort autos al vol?), normaal als je een bmw/mercedes koopt kan je er wel 20 aan opties bijtellen

    Login om te reageren
    • laulau zegt

      7 juli 2011 om 11:46

      @mcf1:

      Die Audi’s zijn veel erger dan een Mercedes of BMW

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 juli 2011 om 12:19

      @mcf1:

      Je kunt ook 2e hands een 106 kopen, en 79k in je zak stoppen….

      Login om te reageren
  17. baasbas zegt

    7 juli 2011 om 11:44

    Voor mij de Audi, in vuilniszakkengrijs aub, zoals in het testfilmpje van Sacha. Staat overigens los van dit filmpje, keus was hetzelfde als de BMW de snelste bleek.

    Login om te reageren
  18. flutterby zegt

    7 juli 2011 om 11:47

    Prijs verschil is ook wel logisch aangezien de 1m standaard al full option is.

    Als je het verschil van handbak en achterwiel aandrijving vergelijkt met automaat en vierwiel aandrijving dan weet ik welke de winner is hier ;)

    Login om te reageren
  19. Alpinaa zegt

    7 juli 2011 om 11:48

    Absoluut de 1M voor mij. Dat is de leukere auto van de twee. De RS3 vindt ik niet zo heel mooi en het feit dat hij sneller is dankt hij ook alleen maar een zijn quattro.

    Login om te reageren
  20. Svensson zegt

    7 juli 2011 om 11:49

    Niet echt een verrassing natuurlijk dit filmpje. Een auto met 4wd is bijna altijd sneller weg. Tel daarbij de DSG-bak op en het resultaat op de sprint is duidelijk. Mijn persoonlijke keus is dat ook, zeker weten de 1M. Veel meer een rijdersauto dan de RS3. Aandrijving op de achterwielen via een handbak en sperdif.. don’t get no better than that. Daarbij vind ik de “stance” van de 1M ook geniaal. Compact bommetje met uitgeklopte wielkasten en de voorwielen zo ver mogelijk naar voren geplaatst.. het klopt gewoon allemaal.

    RS3 kan ik het echt niet warm van krijgen. Ondanks de 4wd blijft het in wezen gewoon een onderstuurd hok, zoals verreweg de meeste Audi ‘s. Ben sowieso geen fan van het Sportback-model, beter hadden ze de 3deurs versie als basis genomen.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      7 juli 2011 om 12:24

      @Svensson:

      Zonder in beide auto’s gereden te hebben denk ik niet dat je zo makkelijk de RS3 als “onderstuurd hok” weg kunt zetten. Kijk de test van Grip magazine en je ziet dat het ook anders kan. Dan ligt het blijkbaar voor een groot deel aan hóe je ermee rijdt…

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      7 juli 2011 om 12:25

      @Svensson:

      http://www.youtube.com/watch?v=vgxeNu5hWBc

      Van 2:00 tot en met 2:10 bedoel ik dan. Zo kan het dus ook! :)

      Voor de rest ook wel geinig filmpje trouwens…

      Login om te reageren
      • Svensson zegt

        7 juli 2011 om 14:45

        @baasbas:

        Ik ken het filmpje. Inderdaad erg leuk om te zien (wat trouwens geldt voor de meeste GRIP video’s), maar de enige manier waarop hij ‘m in die bocht zo dwars krijgt is met behulp van de handrem. Tja… ik wil niet zeggen, zo kan ik het ook, maar op die manier krijg je zelfs een Fiat Multipla dwars.

        “Onderstuurd hok” was misschien wat overdreven, maar het weggedrag van de Audi is gewoon niet zo fun en speels als van de 1M. Helemaal niks mis mee, maar mijn keuze zou het gewoon niet zijn.

        Login om te reageren
    • baasbas zegt

      7 juli 2011 om 12:27

      @Svensson:
      Overigens, niets ten nadele van de 1M, of persoonlijke voorkeuren e.d :)

      Login om te reageren
      • Burdy zegt

        7 juli 2011 om 12:54

        @baasbas: Dat komt alleen maar omdat degene in het filmpje bovengemiddeld kan rijden. Sacha heb ik dit niet zien doen in zijn filmpje. Dat zegt niets over Sacha, maar over die gast in het filmpje.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          7 juli 2011 om 13:26

          @Burdy:
          Oh, dat is zeker waar. Maar dan blijft wat mij betreft nog wel het commentaar staan: je kan de RS3 niet zomaar een onderstuurd hok noemen als het eigenlijk aan de bestuurder ligt. (overigens, ik heb niet de ilusie dat ik dat zo goed kan als Nikki Schelle)

          Login om te reageren
  21. dutchindo zegt

    7 juli 2011 om 11:49

    BMW 1M Nurburgring Nordschleife in 8:15
    Audi RS3 Nurburgring Nordschleife in 8:20

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      7 juli 2011 om 14:22

      @dutchindo: En de rondetijden bij vochtig/nat weer ?

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 00:55

      @dutchindo: Op een circuit van 22 km…1 bestuurder voor je die niet snel genoeg uit de weg wilt gaan, en je rondetijd is al naar de klote.

      Login om te reageren
  22. Burdy zegt

    7 juli 2011 om 11:49

    Denk toch voor de 1m te gaan. Anders heeft mijn linkerbeen niet zoveel te doen. En achterwielaandrijving is toch ook wel een plus. Ook al is het niet altijd het beste/snelste. Nu zou de rs3 absoluut niet saai zijn, maar denk dat de beleving net iets meer is in de 1m. Vooral met Akrapovic uitlaat.

    http://www.youtube.com/watch?v=e6Hjn6UoPAU

    Login om te reageren
    • bomber888 zegt

      7 juli 2011 om 12:31

      @Burdy: als die bmw er zo uit zo zien en zo zou klinken, had ik voor de 1m gekozen. Maar doordat juist die velgen ook weer zo fout zijn(bij bmw kunnen ze nu eenmaal geen velgen ontwerpen) en de audi ook nog eens beter klinkt, ga ik voor de audi.

      Login om te reageren
    • costyn zegt

      7 juli 2011 om 13:07

      @Burdy: Geweldig! Prachtgeluid inderdaad met die uitlaten. Als ik een 1M kocht wist ik het wel. :)

      Login om te reageren
    • anakiet zegt

      7 juli 2011 om 20:15

      @Burdy:

      Klinkt idd erg goed, maar grote kans dat een safety car niet de weg op mag, dat mochten iig de safety cars van de F1 ook niet SLK 55 en SL 55. Geen demping, geen kat en te veel herrie…

      Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    7 juli 2011 om 11:57

    wat een imbiciel prijzige meuk .. de nieuwe Gucci handtasjes ..

    Login om te reageren
  24. Apache zegt

    7 juli 2011 om 12:04

    De Audi is eig afgegaan, 4wd an dsg en nog niet winnen. Zo zie je maar Audi = kat in een zak.

    Login om te reageren
    • bomber888 zegt

      7 juli 2011 om 12:36

      @Apache: jij bent echt de domste bmw fanboy die er is. Je ziet dat de audi wint en nog niet kunnen toegeven.. zielig hoor. Wat maak het uit! je zal zelf nooit één van die twee auto’s kunnen kopen. Misschien dan maar goed je best doen op school, kun je ooit gaan vliegen in een apache.

      Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      7 juli 2011 om 14:07

      @Apache: Welk filmpje heb jij gezien ? Volgens mij was de Audi als eerste over de streep ..

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      7 juli 2011 om 14:46

      @Apache:

      Login om te reageren
  25. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 12:07

    @burdy eeehm!, dan weetik er ook een ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=vt1_OKkZzp4

    Login om te reageren
    • Burdy zegt

      7 juli 2011 om 12:23

      @mcf1: Is dat niet een beetje appels met peren vergelijken??

      Login om te reageren
  26. zdev zegt

    7 juli 2011 om 12:08

    Voor dat geld zou ik een jonge hele dikke 5-serie kopen in plaats van zo’n nieuw rugzakje.

    Login om te reageren
  27. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 12:10

    of in het geval van HD wensen , 6 minuut 50 voor een leuk stukje als je ongeduldig bent:P

    http://www.youtube.com/watch?v=auQIa6W2-eU&feature=relmfu

    Login om te reageren
  28. broodje_aap zegt

    7 juli 2011 om 12:11

    Heb zelf een beemer en vind ze allemaal lekker die M beemertjes maar zou in dit geval toch de Audi kiezen. Meer wolf in schaapskleding.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      7 juli 2011 om 12:31

      @broodje_aap: Tja als je een wolf van BMW wilt dan moet je niet voor een M gaan. 135i met wat performance onderdelen en een chipbeurtje is dan véél leuker en goedkoper!

      Overigens is het een schande dat de rs3 geen handbak optie heeft (de TT RS met zelfde blok heeft deze wel). Audi is gewoon te lui om de handbak erin te zetten.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 00:57

      @broodje_aap: Je hebt een BMW motorfiets?

      Login om te reageren
  29. Joerek zegt

    7 juli 2011 om 12:14

    Even een verschil. De RS3 heeft een basisprijs van 68.900 en niet 72.800. Daarnaast, jammer maar helaas… hij is uitverkocht. Er komen er maar 10 naar Nederland en zijn allemaal al verkocht. Ik heb hem besteld en sta nr 17 op de lijst. Gaat hoogstwaarschijnlijk dus niet door. Balen!

    Login om te reageren
  30. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 12:26

    wow komen er maar 10 :(, kan altijd nog een diesel kopen;)
    cls 320cdi, even chiptunen en u heeft ipv 260, 345PK, en meer koppel dan de bmw en audi bij elkaar waars:P

    100-289 zal die dus miss zelfs sneller zijn ondanks het gewicht van 2 amerikaanse vrouwen

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 01:08

      @mcf1: Je bedoeld de CLS 350 CDI, als je die PK waarden opgeeft. En het verschil in koppel? Het klopt dat de cilinderinhouden gelijk zijn van een CLS 350 en een BMW 1M, maar het verschil is uiteindelijk ” maar” 170 Nm.

      Je moet voor de gein maar eens opzoeken hoeveel druk de turbo’s bij de CLS genereren, en hoeveel bij de 1M. Moest je die 1M zoveel druk geven, zouden de waarden er wel heel anders uitzien.

      Login om te reageren
  31. Joerek zegt

    7 juli 2011 om 12:27

    Ohja, en denk dat de RS3 in de praktijk meer fun levert. De Launch control is echt krankzinnig en daar kan je elke keer weer lol aan beleven. De acceleratie is het grootst bij lage snelheden en dan zie je hoe een pakslaag die de 1M geeft. op hogere snelheden trekt de 1M bij, voornamelijk door een lager gewicht en minder aandrijvingsverliezen.

    De DSG bak is echt geweldig in deze. De keiharde knallen in de bak is een genot! Evenals de motor met een geweldig geluid, tractie altijd desgewenst met deze motor/dsg. De dsg is echt veel beter dan de oudere 6-traps bakken.

    1M is qua bochtengedrag anders. Driften kan die als de beste, maar dat doe je relatief heel weinig. Daarnaast is de Audi bochtuit weer uitermate sterk, wat ook fun geeft.
    Al met al denk ik dat je in de praktijk met de RS3 meer fun beleefd (launch control, geweldig klinkende en bovenal accelererende motor, mooie diepe ploffen bij opschakelen) tov een 1M, dat meer een circuitbeest is. Ieder zijn ding.

    Heb TT RS s-tronic gereden en als je dat gedaan hebt weet je dat het wel snor zit met de RS3, al zijn er maar twee voordelen voor een RS3 tov TT RS. Hij is praktischer en iets goedkoper. TT RS daarentegen is mooier, lichter en sneller.
    Heb geen 1M gereden, dus echt goed beoordelen kan ik het niet.

    Login om te reageren
    • bomber888 zegt

      7 juli 2011 om 12:40

      @Joerek: je was van plan een 1m te kopen. bent nummer 17 op de lijst. maar toch denk je dat een TTRS meer fun levert, haha. begrijp me niet verkeert, ik zou ook voor de TTrs gaan maar waarom dan de 1m bestellen? zeg je dat hij meer fun zal leveren omdat je dat hoopt of dat het ook echt zo is? ben trouwens echt jaloers op je dat je de mogelijkheid hebt die auto’s te kunnen kopen!

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        7 juli 2011 om 12:47

        @bomber888: Nee, heb de RS3 besteld… :) Daarom balen dat die in principe is uitverkocht. Het is volgens mij de bedoeling dat die 10 langzamerhand worden geleverd, met een minieme kans dat er voor 2012 weer 10 worden geleverd. Echter heb ik al gehoord dat er mensen die vorige maand hebben besteld in Belgie pas levering in Q3 2012 hebben.

        Login om te reageren
        • bomber888 zegt

          7 juli 2011 om 17:20

          @Joerek: hoop voor je dat het lukt! vette bak :P

          Login om te reageren
        • mbevo zegt

          7 juli 2011 om 19:31

          @Joerek: wel vet;) hoop niet voor je als je hem toch krijgt,dat er na 2maandjes een facelift uitkomt

          Login om te reageren
          • bomber888 zegt

            7 juli 2011 om 21:37

            @mbevo: dan moet hij juist snel zijn! ik denk dat audi´s niet mooier meer gaan worden( hoop ik wel!!) zo denk ik dat er geen mooiere station gaat komen als de rs4 b7

            Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      7 juli 2011 om 19:28

      @Joerek: als je voor de ‘fun’ gaat? waarom zou je dan in godsnaam een audi kopen? ja inderdaad fun op het kleine rechte stuk, maar daar blijft het dan bij. Oke als je niet zo goed kan rijden dan raad ik je de audi aan. Ben je een echt fan van het rijden en wil je echt plezier beleven onder het rijden dan moet je toch echt voor de BMW 1M gaan en absoluut niet voor de audi.

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        8 juli 2011 om 14:22

        @drivingpleasure: Ten eerste een hele simpele reden: BMW is geen optie (geen contract). Het is of een Audi of een Toyota.
        Ten tweede vond ik de TT RS DSG echt ontzettend veel plezier. De beleving is er echt groots door de kracht vd motor, tesamen met het geluid en diepe ploffen bij schakelen en verwacht dat dat in de RS3 ook zo zal zijn. Al ben ik echt meer van de TT RS (rij nu ook TT mk2), maar is gewoon stukje duurder en minder praktisch voor een eventueel kind dat kan komen…
        1M heb ik niet gereden, ben eigenlijk niet zo van de BMW (qua uiterlijk), al ga ik de 1M wel steeds mooier en mooier vinden.

        Login om te reageren
  32. mcf1 zegt

    7 juli 2011 om 12:31

    valt een porsche carera 4 s niet in je straatje
    heb je vierwiel aandrijving en kan je als je de handrem beetje in de goede stand zet ook nog achterwiel aandrijving hebben:P

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 01:16

      @mcf1: Ja, is helemaal correct, maar is niet perse met de carrera 4S, is met de gewone carrera 4.

      1 tandje omhoog is voorwielaandrijving weg,
      2 tandjes omhoog is achterwielaandrijving weg,
      3 tandjes omhoog is geen aandrijving,
      en bij 4 tandjes kom je rechtstreeks bij de eindbaas.

      Login om te reageren
  33. gizmothestig zegt

    7 juli 2011 om 12:42

    Al die BMW filmpjes laten alleen maar zien wat een petjes volk BMW eigenaren zijn.
    (kom maar op met je audi filmpjes, heb ik mijn zin :-))

    Login om te reageren
  34. postwar zegt

    7 juli 2011 om 12:43

    2e hands M5 of RS4, of 360 modena. Zonde om nieuwe auto te kopen

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      7 juli 2011 om 12:48

      @PostWar: Wat dacht je van die achtelijke onderhoudskosten op een oudere RS4? Dat is echt niet grappig.

      Login om te reageren
      • bomber888 zegt

        7 juli 2011 om 17:22

        @Joerek: daar moet je idd wel mee uitkijken. ik zou gewoon voordat je er een 2e hands koopt. laten keuren bij je lokale goede audidealer, heeft hij ook nog eens weinig kilometers gemaakt. 50-70.000 dan zou ik het wel aandurven hoor!

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          8 juli 2011 om 14:24

          @bomber888: Bijtelling blijft 100% over catalogus waarde. De catalogus waarde van de genoemde auto’s zijn stukken hoger, dus onderaan de streep ben je waarschijnlijk meer kwijt…

          Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 juli 2011 om 15:10

      @PostWar:

      En met alle 3 van de wagens die je opnoemt wordt je nog steeds snot gereden, ja ook de 360.

      Login om te reageren
  35. maarteniey zegt

    7 juli 2011 om 12:47

    De 1M ziet er toch veel vetter uit dan de Audi, vind ik zelf. En om die Audi nou te kopen omdat hij iets sneller naar de 100 gaat, tsja..

    Login om te reageren
  36. jeanclaude zegt

    7 juli 2011 om 12:51

    Al die smoesjes over dat de RS3 zoveel voordelen heeft (4wd, automaat) Maar er wordt 1 belangrijk ding vergeten, de RS weegt 150 kilo’s meer en daar hoor ik niemand over, dus de ‘voordelen’ van de automaat en de 4wd worden dik maar dan ook dik gecompenseerd door het zwaardere gewicht van de RS3 en nog is tie fors sneller in een sprintje.

    Login om te reageren
    • Burdy zegt

      7 juli 2011 om 12:57

      @jeanclaude: :idea:

      Login om te reageren
    • super zegt

      7 juli 2011 om 13:09

      @jeanclaude:
      dat is veiligheid volgens audi; je auto wordt zwaarder, stuurt en remt dus slechter maar trekt wel harder op in de sneeuw, dus hij is veiliger.

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        7 juli 2011 om 14:16

        @super: Goh…. doe je roze zonnebril eens af. Zwaarder=slechter remmen? waarom? Beide auto’s zijn Duits. denk je nou echt dat de, normalieter uiterst grondige Duitsers, dit niet berekenen? Jij typeert nou precies het “boy-racer” gedrag. Whaaao…. turbo-set, whaaao… intercooler, Whaaao… Dumpvalve.. uh… Remmen? Hoe bedoel je ?

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          7 juli 2011 om 19:22

          @TSI-tje: jij typeert een duidelijke audi-fanboy. het is algemeen bekend dat hoe zwaarder je auto is hoe langer je remweg is. Klinkt niet zo raar toch? En hij heeft gelijk want audi heeft vaak te kampen met overstuur (spreek uit ervaring). Dit wordt groot en deels veroorzaakt door meer gewicht en de plaatsing van de motor (die veel gewicht met zich mee brengt). Dus hou jij je VAG fanboy shit aub voor je.

          Login om te reageren
          • walter zegt

            7 juli 2011 om 22:55

            @drivingpleasure:
            Audi RS3 had in meerdere tests een 2mtr kortere remweg dan de 1 serie M. (bron Autobild).
            Dat de Audi 150kg zwaarder is ligt niet alleen aan de 4WD en de DSG bak, maar ook omdat het een volwaardige 4/5 persoonsauto is en niet een coupe. Deze RS3 is gewoon erg praktisch.
            Zo kun je een BMW m3 coupe ook niet vergelijken met en m3 sedan qua gewicht.

            Login om te reageren
            • drivingpleasure zegt

              8 juli 2011 om 01:01

              @walter: het kan inderdaad zo zijn de de remweg korter is. neemt nog niet weg wat ik gezegd heb. hoe zwaarder een voertuig hoe langer de remweg. dan kan het zo aangepast zijn dat hij nog strakker en beter remt, wat ook het geval is hier dan. Maar dat neemt ook niet weg dat audi vaak te kampen heeft met overstuur, dit staat los van de remweg.

              Login om te reageren
            • Joerek zegt

              8 juli 2011 om 14:45

              @walter: Verschil is overigens geen 150 kilo maar 75 kilo

              Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            8 juli 2011 om 01:26

            @drivingpleasure: Je kan gerust stellen dat VAG remmen incalculeert?

            Bewijs? Een Audi Q7 V12 tdi wordt standaard (!) geleverd met keramische remschijven.
            Een Buggati Veyron weegt ong. 2000 kg, maar ik denk dat er geen auto ter wereld zo snel stil staat als een Veyron !
            400-0 in minder dan 10 seconden, ofterwel 540 m ! Ja, 540 meter is een halve km remweg, maar weet wel dat op 400 km per uur je 1 voetbalveld per seconde aflegt !

            Login om te reageren
          • TSI-tje zegt

            8 juli 2011 om 10:22

            @drivingpleasure: Ook jij bedankt. Jij heb dus ervaring met -ierdere- Audi ? Knap. VAG-Fanboy ? Okay…
            Volgens mij heb ik neergezet dat ze alle twee ‘niet te versmaden’ zijn. Maar een langere remweg vanwege gewicht is gewoon BS. Dat -hoeft- namelijk niet. Vrachtwagens (beladen) hebben tegenwoordig zowat een net zo’n korte remweg als sommige personenwagens. dan hebben we het over 40-50 ton gewicht. Ligt er compleet aan hoe de remmerij geregeld is. (Schijf- of Trommel rem / wel of geen ABS, Diameter van de schijven, welk materiaal zijn de blokken, hoeveel cilinders in de remklauwen -de kracht dus) Dus hou jij lekker je ANTI-vag commentaar voor je als je geen verstand van zeken heb. Weltrust

            Login om te reageren
        • super zegt

          7 juli 2011 om 21:11

          @TSI-tje:
          zwaarder is slechter remmen ja, waarom? de m in f=ma, daarom ja,. quattro “veiligheid” is marketing, niets anders.

          Login om te reageren
          • TSI-tje zegt

            8 juli 2011 om 11:09

            @super: Zoek eens op toen er bij de DTM Audi RS4 (de 2.7 Bi-turbo’s) als pacewagens gebruikt werden. Bij NAT weer werd er vanuit de DTM racewagens menig maal het verzoek gedaan of de pacecar niet wat langzamer kon rijden om de raceauto’s (achterwiel aangedreven) het tempo niet bij konden houden. Quattro (of 4 WD) is natuurlijk alleen marketing… ja hoor… je heb gelijk man !

            Login om te reageren
            • super zegt

              8 juli 2011 om 17:11

              @TSI-tje:
              denk jij nou werkelijk dat een of andere dtm race Newton’s 2e wet ontkracht?

              Login om te reageren
              • TSI-tje zegt

                11 juli 2011 om 07:31

                @super: Lees je niet goed ‘super’? ik zette toch duidelijk neer dat dit menig maal (lees iedere keer bij nat weer)gebeurde. En ook daarom zijn (of waren) Audi, Subaru, Ford, Citroën etc.etc.etc. natuurlijk zo ONsuccesvol bij het rally rijden, omdat vierwielaangedreven auto’s alleen een stuk marketing zijn… sure mate !

              • super zegt

                16 juli 2011 om 12:26

                @TSI-tje:
                ga eens naar een rustige weg, ga 100 rijden, trap je rem vol in en kijk hoe snel je stilstaat, doe dat 10x en bereken de gemiddelde tijd. Doe nu alles nog eens met 10 zakken cement van 20kg in je wagen. Wat wil je er om verwedden dat je remtijd niet toeneemt?

    • Joerek zegt

      7 juli 2011 om 13:47

      @jeanclaude: Nee, de 1M kan beter vergeleken worden met de TT RS. Dat is nl. wel een coupe, zelfde gewichtsklasse en tevens zelfde prijsklasse.
      Blijft altijd lastig om autos te vergelijken…

      Login om te reageren
  37. jzaero zegt

    7 juli 2011 om 13:07

    Handbak + achterwielaandrijving zegt genoeg. BMW 1M please!

    Login om te reageren
  38. raoulkroes zegt

    7 juli 2011 om 13:10

    Doe mij de BMW 1M maar!

    Login om te reageren
  39. Megakix zegt

    7 juli 2011 om 14:06

    Helemaal verwacht natuurlijk…maar, het viel mij eerlijk gezegd ook nog ‘mee’…en op de lange afstanden wordt de RS3 eruit gereden, zegge vanaf 1 kilometer en verder.

    Login om te reageren
  40. TSI-tje zegt

    7 juli 2011 om 14:10

    Beide a.u.b. Die BMW 1M is gewoonweg super ! (maar dan gebruiken we die voor de ‘verplichte’ track-day)
    En de Audi is voor dagelijks gebruik beter geschikt.
    En als we dan toch bezig zijn een TT RS Cabrio voor de zonnige zondagmiddagen omdat er (bijna) niets lekkerder klinkt dan een geblazen Audi Lijn-5.

    Login om te reageren
  41. phantom95 zegt

    7 juli 2011 om 14:46

    Is de RS3 ook als 3-deurs te verkrijgen? Anders ga ik toch voor de 1M.

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      7 juli 2011 om 15:15

      @phantom95: Ja als TT RS

      Login om te reageren
  42. Freewarefreak zegt

    7 juli 2011 om 15:39

    Ik ga voor de 1M.. überauto! Geen seconde om daar over te twijfelen. Hoeveel sneller de RS3 ook is, ik ga voor de beleving van de 1M.

    Login om te reageren
  43. norge zegt

    7 juli 2011 om 16:43

    In dit geval zou ik voor premium gaan ;)

    Login om te reageren
  44. speedzz zegt

    7 juli 2011 om 17:05

    Een metertje of 100 extra en de BMW was de winnaar.. :-)

    Ik ken veel mensen die nog niet weten wat LC is. Terwijl ze die in beschikking hebben, tjah dan is een 1M veel sneller tot 100..

    Mij de 1M graag.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 01:33

      @speedzz: Ja, en als je een top fuel dragster met 8000 pk tegen een Smart zet, zal de smart na 1 km ook als eerste aankomen omdat die top fuel dragster moet tanken onderweg.

      Zo heb je altijd gelijk he…

      Login om te reageren
  45. porsche9ff zegt

    7 juli 2011 om 17:19

    normaal ben ik meer van bmw dan van audi maar hier zou ik de audi kiezen.

    Login om te reageren
  46. Punk zegt

    7 juli 2011 om 17:36

    duidelijk de 1M gvd!

    Login om te reageren
  47. automalloot zegt

    7 juli 2011 om 18:38

    geen reden om de rs 3 te kiezen lelijk, lelijk geluid en is veel duurder want de 1m heeft alles al standaard maar de rs is er wel een optielijst die een boek dik is.
    Misschien om dat hij iets sneller is maar dat maakt geen ene reet uit want als je een bochtig circuit hebt heeft de audi veel onderstuur net zoals alle audi’s met quattro behalve de r8.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      7 juli 2011 om 18:48

      @automalloot: malloot…

      Login om te reageren
      • bomber888 zegt

        7 juli 2011 om 18:57

        @gerard1710: idd. naja, hij heeft wel zelfkennis dat hij zichzelf malloot noemt.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 01:40

      @automalloot: Lelijk geluid? Je hebt duidelijk nog nooit meegereden met een auto met een 5 cilinder.

      Login om te reageren
  48. drivingpleasure zegt

    7 juli 2011 om 19:16

    Ik zou 100% de BMW 1M kiezen. De audi mag dan op het rechte stuk sneller zijn, maar voor de rest komt hij niet eens in de buurt bij de 1M. Hij wordt niet voor niks met de 1e golf gti vergeleken….

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      7 juli 2011 om 19:54

      @drivingpleasure: Naar mijn weten wordt de eerste Golf GTI gezien als een mijlpaal in de geschiedenis van de auto… Het lijkt me een eer als je daar mee vergeleken word.

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        8 juli 2011 om 01:03

        @gerard1710: dat is precies wat ik bedoel…

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          8 juli 2011 om 14:58

          @drivingpleasure: Oh ok, nu snap ik je: het antecedent in jouw zin is de RS3, maar jij bedoelt eigenlijk de 1M..

          Login om te reageren
  49. speedie zegt

    7 juli 2011 om 21:01

    Ik zou voor de Audi gaan alhoewel er volgend jaar een compleet nieuwe A3 op stapel staat. De motor klinkt heerlijk en is meermaals verkozen tot beste motor in zijn categorie (tot 2,5l). Mer de voorbije winters in gedachten geraakt de M1 geen sikkepit vooruit. Heb veel BMW’s zien sukkelen in de sneeuw op hellinkjes en bochten terwijl ik (met voorwielaandrijving) probleemloos voorbij tufte. laat staan de quattro van de A3-RS.

    Login om te reageren
  50. nomar zegt

    7 juli 2011 om 21:18

    R
    S
    3
    !

    Geen enkele twijfel. Laten ploffen die brandstof, niet uitsparen door je motor stil te leggen. Haha, Audi sneller als BMW? Ondanks 1 cylinder minder en nog zwaarder ook??? Sja, aan alles komt een end he, erg pijnlijk voor de BMW-fanboys.

    Dat blijkt hier ook nog maar weer: “ja, maar hij verliest maar errug nipt hoor”. Hahaha, sjonge jonge, nipt??? Nipt? Die 1M wordt gewoon zwaar naar huis gereden joh (gezien RS3 zwaarder en een cylinder minder!!!!) Whatever helps you sleep at night Beemerqueers. Hahaha! After your luxurybadge it’s is now your sportivitybadge that has expired.

    Wel jammer dat de baan niet nat lag, hadden we pas echt goed kunnen lachen…. Ach het is bewezen: BMW is passé. Veel plezier met je driftende efficient dynamics hoor, maar excuseert u mij als ik kies voor sportiviteit van de 21ste eeuw. Audi ftw.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      7 juli 2011 om 21:55

      @nomar: Ben je bijna klaar jongen? Blijf toch eens van die koffie af…

      Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      7 juli 2011 om 22:02

      @nomar: lol wut? deze Hayabusa heeft nog een cylinder minder en maar 2 wielen, maar die Audi lijkt een matchboxautootje naast deze…
      http://www.youtube.com/watch?v=jwieel03c-w&feature=related

      Just saying: cylinders zijn niet alles -_-
      Sportiviteit: Audi RS3: enkel automaat (automaat….), BMW: Handbak…
      Audi: 4WD, BMW: RWD. Racewagens nemen ook enkel RWD. Wat nou sportiviteit…

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      8 juli 2011 om 01:07

      @nomar: stop aub met je audi fanboy gedrag, dit is gewoon irritant. Audi is weer sneller op het rechte stuk, what’s the big deal? Dit is al een tijdje bekend dat in de rechte lijn de audi’s vaak sneller zijn. maar op ronde tijden en op het rijden op hogere snelheid verliezen ze het gewoon. Dit zal in de toekomst ongetwijfeld veranderen en ik kijk daar erg naar uit, aangezien ik de duitse merken erg mooi vind.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 juli 2011 om 01:45

      @nomar: Ja inderdaad, want autorijden is uiteraard niet meer dan van stoplicht tot stoplicht sprintjes trekken.

      Uiteraard begrijp jij dat niet, want autorijden is voor jou niet meer dan rondjes rond een markt rijden op een zonnige zondagnamiddag nOMAR

      En t’is cIlinder, niet cYlinder.

      Login om te reageren
  51. sarcast zegt

    7 juli 2011 om 21:34

    @ nomar:
    op het circuit maakt de bmw gehakt van je audi, doei

    Login om te reageren
    • nomar zegt

      7 juli 2011 om 22:01

      @sarcast: tot er een drupje regen valt… Doei

      Login om te reageren
  52. highperformance zegt

    7 juli 2011 om 21:48

    lood om oud ijzer dus. voor een stoplichtsprint de Audi en verder de BMW. in beide zal ik wel een glimlach kunnen produceren.
    @nomar: hoe is het?
    @sarcast: niet reageren, dan blijven alleen de autoliefhebbers over die beide auto’s kunnen waarderen en niet alleen naar 0-100 kijken….. ik vind 80-160 veel belangrijker.

    Login om te reageren
  53. fluvioglacialeafzetting zegt

    7 juli 2011 om 21:57

    Dit maakt me echt geen ruk uit… De bmw blijft gewoon 10 keer zo cool!

    Login om te reageren
  54. Ruf zegt

    7 juli 2011 om 23:33

    rijden is meer dan een sprintje trekken…
    check deze eens :

    http://youtu.be/zIxLjbQ2AMU

    Login om te reageren
  55. bredaas zegt

    7 juli 2011 om 23:35

    Ik lees hier geen enkele zinnige reactie, als iedereen denkt dat rijden om de snelheid gaat hebben ze het goed mis. Mijn eerste auto was een peugeot 205 rallye en alles waar ik van houd in een auto is de rijbeleving, wat verteld de auto jou…

    Ik heb beide auto’s nooit gereden maar ik verwacht in een bmw toch een betere communicatie van de auto dan van een audi

    Login om te reageren
  56. Ruf zegt

    7 juli 2011 om 23:41

    nog één :

    http://www.youtube.com/watch?v=RszETIr6hI4

    Login om te reageren
  57. Ruf zegt

    7 juli 2011 om 23:42

    eerste is deze:

    http://www.youtube.com/watch?v=zIxLjbQ2AMU

    Login om te reageren
  58. bredaas zegt

    7 juli 2011 om 23:46

    @ ruf: That’s it!

    Login om te reageren
  59. Cantago zegt

    8 juli 2011 om 00:05

    Op alle mogelijke manieren zou ik voor de 1M gaan, alleen ik vind hem gewoon niet mooi. De RS3 dus graag voor mij, MITS leverbaar met handbak!

    Login om te reageren
  60. Maarten zegt

    8 juli 2011 om 10:41

    K zat net in een tijdschrift te lezen waar ze de BMW 1M en Audi RS3 ook testte. Op het circuit doet de BMW 1:39,4 en Audi 1:40,3 scheelt bijna een seconde op een klein rondje.

    Login om te reageren
  61. Dimglor zegt

    9 juli 2011 om 16:31

    Ik had gedacht dat de Bmw sneller ging zijn…. Ben anders wel nog een Audi fan en ik vind de Rs3 best een mooie wagen, maar de Bmw 1M is gewoon zo’n fantastisch apparaat dat ik wss voor die zou kiezen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North