• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: BMW M3 maakt schuiver in de regen

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 augustus 2012 om 15:15 – 115 Reacties

Komt een M3 langs zeilen...


Ken je de term ‘slippery when wet’? Ja? Deze Chinees kennelijk niet.

Een grote vijand van de auto is stilstaand water. Als dit te veel is voor het profiel van de banden om te verwerken, dan kan de auto gaan glijden, zeker als er wat aandrijving op de wielen zit. Het beste is dan je stuur recht te houden, je gas loslaten en vooral niet te gaan remmen.

De Chinees in de BMW M3 in onderstaande video heeft echter geen tijd meer om te corrigeren, hij is de controle over zijn achterwielaangedreven, 420 pk sterke bolide kwijt, en dan ben je aan het toeval overgeleverd. In dit geval loopt het vrij verkeerd af, kijk maar:

Roept u maar, stelletje internetexperts! Wat doet deze meneer allemaal fout, en hoe had hij een crash kunnen voorkomen?

Ook interessant!

  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: politie houdt niet van revvende M3's

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, China, crash, e92, M3, snelweg

Vorig bericht: « Belgische politie koopt meer Golf GTI’s, ’n goede keuze?
Volgend bericht: Range Rover Sport GTS-X van Overfinch heeft 575 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. integralechubasco zegt

    8 augustus 2012 om 15:18

    Wat doet hij vout? hij slaat af waar hij niet af kan slaan… lijkt me logisch…

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      8 augustus 2012 om 16:09

      @integralechubasco: U wilt hier linksaf. Mag dat?

      Login om te reageren
    • flipper zegt

      8 augustus 2012 om 16:49

      @integralechubasco: nee, die lullo in die auto met camera rijdt onnodig links en veroorzaakt daardoor een ongeval..

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        8 augustus 2012 om 19:55

        @flipper: in china rijden ze links, dus rechts inhalen moet:)

        Login om te reageren
        • marbre zegt

          8 augustus 2012 om 22:59

          @dragspert: In China wordt gewoon rechts gereden, behalve in Hong Kong dan

          Login om te reageren
  2. baasbas zegt

    8 augustus 2012 om 15:18

    Komt die audi – bmw flamewar…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 augustus 2012 om 15:20

      @baasbas: Hahah dikke +1

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 augustus 2012 om 15:39

      @baasbas: Tjonge jonge, altijd die vervelende BMW rijders weer, moeten weer overal driften waar ze willen! Als puntje bij muurtje komt weten ze hem niet te corrigeren! N00b

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    8 augustus 2012 om 15:19

    welke fabrikant loopt er anno 2012 nou nog te kutten met RWD ??

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 augustus 2012 om 15:23

      @lincoln: De fabrikant die mensen nóg steeds overschatten..

      Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      8 augustus 2012 om 15:25

      @lincoln: Lincoln? En rest van de Amerikaanse fabrikanten…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 augustus 2012 om 15:38

        @moondustfocus:

        zo doornroosje ..

        eindelijk wakker geworden na 40 jaar ??

        Login om te reageren
        • moondustfocus zegt

          8 augustus 2012 om 15:56

          @lincoln: Laat ik er dan wel aan toevoegen dat de leukste auto die ik gereden heb, gebouwd is door een fabrikant die loopt te kutten met RWD… (en een dikke V8 Hemi voorin)

          Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      8 augustus 2012 om 15:59

      @lincoln: Is dit sarcastisch of ben je gewoon geen autoliefhebber? Ik kan wel 10 redenen opnoemen waarom. Bovendien had dit niets met de aandrijving te maken maar gewoon met het te hard rijden op een nat wegdek, dit had je ook met een Ford Mondeo Station kunnen gebeuren als je te hard gaat.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        8 augustus 2012 om 16:05

        @CBR600rr:
        Solly hool maar met een FWD schuif je bij Aquaplanning gewoon rechtdoor.
        Alleen vervelend als het je in een bocht gebeurd dus.

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          8 augustus 2012 om 16:18

          @jrk68: bij een instuuractie als deze komt de achterkant ook gewoon los bij een FWD door auqaplanning, aangedreven of niet.

          Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          8 augustus 2012 om 16:20

          @jrk68: nee hoor, bij aquaplanning ‘drijven’ al je wielen en weet je nooit welke kant de auto op gaat draaien… Fwd, rwd, of allwd is dan allemaal één pot nat…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            8 augustus 2012 om 16:27

            @jmeverts:
            Ach ieder zijn ervaring.
            Ik heb met beide aandrijvingen ervaring en bij FWD is het gewoon en kwestie van het stuur recht houden en alles komt goed.
            Bij mij MR gaan in mijn pannetje alles op scherp in dat geval.

            Login om te reageren
            • godenzoon zegt

              8 augustus 2012 om 18:05

              @jrk68: als @jmeverts is wie ik denk dat het is denk ik dat hij wel weet waar hij over praat… *iets met anti-slip trainingen*

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                8 augustus 2012 om 18:10

                @godenzoon:
                Ik spreek alleen over mijn eigen ervaringen van de afgelopen 25 jaar, dus zeg een slordige miljoen km.
                En gelukkig heb ik geen race ervaring.
                Je bent vrij om te denken wie hij is, mag ik dan ook vertrouwen op mijn ervaring?

        • dennisa zegt

          8 augustus 2012 om 18:56

          @jrk68:
          Als het “aquaplanning” zou heten, kon je er rekening mee houden…
          Het is aquaplaning. Plane, get it?
          :)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            8 augustus 2012 om 19:55

            @dennisa:
            Solly hool, ik zie dat mijn typefout vervolgens een keer of 5 klakkeloos is overgenomen.
            Heel scherp +1

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 augustus 2012 om 16:42

        @CBR600rr:

        zo .. 10 joh ..

        ik doe het voor 5 ..

        gooi maar op ..

        Login om te reageren
      • w211 zegt

        8 augustus 2012 om 18:26

        @CBR600rr: nee gewoon en achterlijke idioot ,die 24 uur op autoblog zit ,en aandacht wil trekken met zijn domme anti-duitser reactie’s.

        Login om te reageren
    • startech zegt

      8 augustus 2012 om 16:05

      @lincoln: liever dat je stuur begint te draaien als je plank gas geeft met een auto die flink wat pk’s heeft mss? + achterwielaandrijving = sportiever & meer rijplezier :)
      die bestuurder is gwoon een idioot..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 augustus 2012 om 16:44

        @startech:

        auto rijden “sportief” ??

        mwhahahahaha ..

        Login om te reageren
    • oversoft zegt

      8 augustus 2012 om 17:16

      @lincoln: Fabrikanten die weten dat meer dan 200 pk op de sturende wielen niet werkt en fabrikanten die geen 100kg willen toevoegen aan auto voor een 4WD systeem…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        8 augustus 2012 om 17:19

        @OverSoft:

        o.k. ..
        dus de fabrikanten die niet weten hoe het werkt lopen nog te kutten ..

        duidelijk verhaal ..

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        8 augustus 2012 om 22:54

        @OverSoft: Meer dan 200 pk op de sturende wielen werkt niet? Je weet toch dat het ondertussen 2012 is he?

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 augustus 2012 om 22:51

      @lincoln: De toffe autofabrikanten?

      Login om te reageren
  4. DennisS65B40 zegt

    8 augustus 2012 om 15:20

    Sooo effetjes een Epke Zonderlandje uitproberen…

    OT: voorkomen door niet als een achterlijke mongool veel te hard rechts in te halen en dan de controle verliezen. Eeuwig zonde weer een M3 total loss.

    Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    8 augustus 2012 om 15:20

    Had ‘ie z’n rem nou ingetrapt?

    Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      8 augustus 2012 om 15:24

      @kaasboerin: ja misschien niet slim, maar als hij echt stuurloos is kun je beter de gang er proberen eruit te halen als vol tegen de kant te rammen

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 augustus 2012 om 15:30

        @maxx1: Ik zeg niet dat ’t niet slim is, ik weet niet of ik in zijn schoenen nuchter genoeg zou zijn om precies te doen wat juist is.

        Login om te reageren
        • maxx1 zegt

          8 augustus 2012 om 15:32

          @kaasboerin: Nee precies, is makkelijk om vanuit je stoel te zeggen wat hij moet doen maar als je er zelf midden in zit denk je daar niet zo nuchter over

          Login om te reageren
    • fant zegt

      8 augustus 2012 om 15:52

      @kaasboerin: Was ook het allereerste wat ik instinctief deed toen ik een slipper maakte in de regen vorig jaar. Alles wat je tot die tijd gelezen hebt vergeet je op zo’n moment wel even.

      Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    8 augustus 2012 om 15:20

    Hij doet alles eigenlijk fout
    Te hard rijden in de regen is altijd superdom

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    8 augustus 2012 om 15:21

    Met een Audi was het gewoon een auto geweest die langs kwam rijden. Veel minder spannend dus. Bovendien was die ook nooit over de kop gegaan.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 augustus 2012 om 15:40

      @E34M5Touring: Dan zien we hem bij de volgende afrit wel de vangrail inschuiven toch? :D

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 augustus 2012 om 15:44

      @E34M5Touring: Zolang er maar geen bocht aankomt.. ;D

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 augustus 2012 om 09:58

      @E34M5Touring: Audi’s gaan alleen over de kop…als je ze nieuw koopt in een showroom ;)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        9 augustus 2012 om 10:13

        @Megakix: En nog vaker dan deze meneer.

        Login om te reageren
  8. StijnB zegt

    8 augustus 2012 om 15:22

    BMW rijder maakt de wagen met de camera gewoon duidelijk dat je rechts moet rijden want dat er anders ongelukken kunnen gebeuren. Zo’n empirische les werkt 10 maal beter dan een uitleg van de politie. Duim omhoog voor deze BMW-rijder. Toppie kerel!

    Login om te reageren
  9. moondustfocus zegt

    8 augustus 2012 om 15:22

    BMW = Bij Mooi Weer

    Login om te reageren
  10. StijnB zegt

    8 augustus 2012 om 15:24

    @ smokey
    Niet enkel gas los, de aandrijving onderbreken (koppeling intrappen of automatische bak in neutraal zetten)!

    Login om te reageren
    • eqaulo zegt

      9 augustus 2012 om 08:49

      @StijnB: ??? zo behoud je geen controle meer over de wagen. Of zoals maxx1 zei remmen??? als je dat doet wordt de achterkant alleen nog maar lichter en sta je nog sneller rond. Op de slipschool leren ze ook van te ontkoppelen en sprak de instructeur daarover aan en hij zei dat het ook niet de ideale techniek is maar de juiste techniek is niet op 1 dag te leren. Daarom leren ze het zo.

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      9 augustus 2012 om 14:36

      @StijnB: niet ontkoppelen bij aquaplaning… Dan ga je meteen rond… Staan vast wel mooie filmpjes van op YT… Heeft iets te maken met t feit dat niet alle wielen dan tegelijkertijd ontkoppeld zijn oid… Pin me er niet op vast…. Aquaplaning is echt heel anders dan gewoon slippen… Je doet er eigenlijk niet veel tegen…

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        9 augustus 2012 om 15:45

        @jmeverts:
        Ontkoppelen doe je net op aquaplanning te voorkomen. Als je er al op/door bent kan je enkel een schietgebedje maken.

        Login om te reageren
  11. alcantara zegt

    8 augustus 2012 om 15:33

    Hij trapt op de rem maar dat werkt juist averechts. En averechts is een lelijk woord.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 augustus 2012 om 15:41

      @alcantara:
      Gaat ie niet avelinks?

      Login om te reageren
  12. jwillems zegt

    8 augustus 2012 om 15:34

    Ne 4×4 kopen!

    Login om te reageren
  13. bsxc2 zegt

    8 augustus 2012 om 15:34

    Born to be slippy.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      9 augustus 2012 om 05:56

      @bsxc2: Underworld!

      Login om te reageren
  14. jrk68 zegt

    8 augustus 2012 om 15:40

    Lol die chinezen leren snel.
    De linkerbaan is the place to be.
    OT: Gevalletje overschatting van je eigen rijkunsten?

    Login om te reageren
  15. VeniVidiVici zegt

    8 augustus 2012 om 15:43

    Welke meneer? Want die van de BMW is gewoon dom door zo hard te rijden en die in de filmauto twijfeld of hij wel zal stoppen, de zak!

    Login om te reageren
  16. quincy zegt

    8 augustus 2012 om 15:43

    Hij had simpelweg kunnen voorkomen door nooit in de M3 in te stappen… Maar dat is het al te laat voor natuurlijk.

    Wel een aardige smakkert dat ie maakt! Pfieuw!

    Login om te reageren
  17. Initial_D zegt

    8 augustus 2012 om 15:48

    Dit is volgens mij een sperdif/aquaplanning crash. Ene wiel graaft water, waardoor het andere wiel alle aandrijving krijgt. Auto schiet een kant op, einde verhaal. Rare is dan wel dat deze M3 traction control/ESP zou moet hebben die dat tegen gaat.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 augustus 2012 om 16:41

      @Initial_D: Lijkt uit te staan.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 augustus 2012 om 18:46

      @Initial_D:
      Als de wielen geen kontakt meer hebben met het wegdek dan hebben esp ingrepen geen effect.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 augustus 2012 om 08:21

        @jrk68: hmm, als de wielen geen contact meer hebben met het wegdek hebben ze minder of geen wrijving meer, draaien ze lichter en dat is de trigger voor het ESP om het vermogen terug te schroeven, de wielen gaan langzamer draaien, kunnen weer voldoende water afvoeren, de grip wordt hersteld, er is weer controle over het voertuig. In theorie. Als je met brede banden (meer grip bij droog weer, minder water afvoer bij nat weer) te snel rijdt kan het ESP het ook niet altijd meer redden.

        Login om te reageren
  18. kniesoor zegt

    8 augustus 2012 om 15:49

    Oei, da’s een beste klapper. Die meteen duidelijk maakt, dat een nederlandse vangrail in dit soort gevallen beter werkt dan zo’n betonafscheiding-met-brede-voet. Bij een nederlandse vangrail ga je niet zo snel de lucht in.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 augustus 2012 om 08:24

      @amghans: mijn ervaring is dat de naam vangrail in Nederland ook nogal vreemd gekozen is. Voor vrachtwagens is het een beetje een een afremrail, voor motorrijders is het een verwondingsmaximalisatierail en voor auto’s is het stuiterterugrail.

      Login om te reageren
  19. agim zegt

    8 augustus 2012 om 15:49

    Aquaplanning misschien …

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      8 augustus 2012 om 15:53

      @agim: M3 wat dat niet die auto met die semi-slick?

      Login om te reageren
      • agim zegt

        8 augustus 2012 om 17:21

        @rikkon: kbegrijp u niet ….

        Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        9 augustus 2012 om 13:26

        @rikkon: M3 staat niet standaart op semi-slicks nee..

        Login om te reageren
  20. pivo zegt

    8 augustus 2012 om 16:08

    Koppeling intrappen, NIET remmen, tegensturen en opvangen. Maar idd, makkelijk gezegd vanaf de wc. ^^

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 augustus 2012 om 16:11

      @pivo: Inderdaad, en als je naar Florida op vakantie gaat, en de zee in gaat zwemmen..
      Denk erom, het is heel simpel.
      Zodra je een haai ziet, laat hem recht op je af zwemmen, wacht tot ‘ie bijna bij je is, en sla hem dan op z’n neus… Simple as that..

      Login om te reageren
  21. ej20g zegt

    8 augustus 2012 om 16:10

    Om te voorkomen? Misschien aan de snelheid houden (reed beduidend harder dan het overige verkeer), niet zo snel van richting veranderen (lijkt na het rechts inhalen snel naar links te willen voor de filmende auto) of niet remmen…ook al was het daarvoor te laat. Misschien was de auto al niet meer te redden, maar heb toch sterk de neiging om te roepen dat het de fout van de bestuurder was.

    Login om te reageren
  22. jordym zegt

    8 augustus 2012 om 16:11

    Subscribe for more…..

    Login om te reageren
  23. w0ut zegt

    8 augustus 2012 om 16:15

    Hij gaat wel heel vlotjes door die regen. Zelf ook al aan de hand gehad met een veel minder potente auto. Gelukkig zonder erg maar het was wel schrikken.

    Login om te reageren
  24. alassad zegt

    8 augustus 2012 om 16:34

    Die crash doet me denken aan TOCA touring cars op de PS1..

    Jammer voor de bestuurder overigens.

    Login om te reageren
  25. amgpowerrr zegt

    8 augustus 2012 om 16:35

    Jaaaa m3 want dat is echt voor het racen en kan je nog eens driften blabla en zie hier het resultaat van het gemiddelde persoon wat dan een m3 kiest wahahaha. RS5 aub.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 augustus 2012 om 16:38

      @amgpowerrr: Volgens mij is zelfs een RS5 niet veilig genoeg voor jou..

      Login om te reageren
      • amgpowerrr zegt

        9 augustus 2012 om 15:21

        @kaasboerin: muah denk het wel heb in snellere dingen gereden.

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 augustus 2012 om 17:04

      @amgpowerrr: ja want met een rs5 Hang je links in de vangrail ipv rechts.. Rs5 heeft ook aandrijving op de achterwielen slimpie, dus die gaat bij aquaplaning ook gewoon de bocht om. Bovendien gaan fwd wagens ook vaak de bocht om, alleen iets minder scherp?

      Login om te reageren
      • amgpowerrr zegt

        9 augustus 2012 om 15:20

        @lambo4all: ok jij weet alles weer. Een 4wd kan je jezelf veel beter herpakken in zo’n situatie.

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 augustus 2012 om 17:33

      @amgpowerrr: Dit is een gemiddeld persoon? Nou dan was ik blij zat als ik bij de ‘gemiddelde’ groep hoor. Beetje in M3’tjes rondrijden ..

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 augustus 2012 om 17:35

      @amgpowerrr: Says enough

      http://www.youtube.com/watch?v=XT6XGQrZc90

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        8 augustus 2012 om 20:14

        @jzaero: Haha, bestuurder had ook z’n ouwelullen polo’tje aan.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 augustus 2012 om 10:02

      @amgpowerrr: jochie…eenmaal glijden = voor alle auto’s gelijk. 4WD is leuk, maar met name om ‘weg te rijden op gladde ondervlakken’ of ‘uitaccelereren in een droge bocht’.

      Login om te reageren
  26. vale46 zegt

    8 augustus 2012 om 17:21

    Kan tractiecontrole/ESP dit niet helpen voorkomen?
    Een minder zware voet en netjes links voorbijsteken zou ook altijd helpen natuurlijk.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 augustus 2012 om 18:32

      @vale46:
      Al die systemen kunnen veel maar uiteindelijk wint natuurkunde.

      Login om te reageren
  27. norge zegt

    8 augustus 2012 om 17:33

    Wat hij vuot doet ? Verkeerde auto gekocht ,die BMW’s blijven een slechte wegligging hebben.

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      8 augustus 2012 om 18:07

      @norge: Foutloos schrijven is ook een kunst op zich.

      Login om te reageren
    • topless zegt

      8 augustus 2012 om 20:15

      Volgens mij is het gewoon aquaplaning, dus te hard gereden. De auto gaat dan drijven (banden krijgen meer water per seconde te verwerken dan ze aankunnen).En daar zijn voor- en vierwielaandrijvers net zo min voor gebouwd (alleen boten). Het feit dat mensen denken van wel, is zorgelijk.

      @norge:
      In Autobild stond onlangs een artikel dat BMW’s bij remmen op nat scheef trekken, op het gevaarlijke af. Dus je provocerend bedoelde opmerking kan best eens kloppen.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        9 augustus 2012 om 10:03

        @topless: klopt..heb er ervaring mee, hinderlijk naar links trekkende beweging als je goed hard remt.

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        9 augustus 2012 om 18:49

        @topless: @megakix: Dat komt omdat de 3serie nogal ‘spoorzoekerig’ is. Met bijvoorbeeld wegen met 2 ingezakte sporen, die door vrachtwagens zijn gemaakt. Of gewoon klinkerweggetjes binnen de bebouwde kom die in een boog lopen voor ’t waterafvoer. Als je je stuur loslaat zul je merken dat hij gauw naar rechts neigt, het spoor in/weg af. Rij eens door relatief diepe plasjes water, als je dan je stuur niet vast hebt kan je nog is een flinke klapper maken (dat hebben dan meerdere auto’s uiteraard). Dat is nadelig inderdaad. Volgens mij maken m’n eigen 19″ het er zeker niet minder op iig.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          10 augustus 2012 om 17:36

          @kaasboerin: heb 18″, 235 voor en 255 achter…spoorvorming is mij dus niet onbekend ;). Maarja, als het eenmaal droog is !!! JAHOE

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            10 augustus 2012 om 18:31

            @Megakix: Schaam me rot, heb 235/265. Yep, alleen voor de looks. Sorry, het was een obsessie die gelukkig een beetje vergaan is door m’n nieuwe eigen pand.. Lol. Beter voor m’n wallet ook.

            Login om te reageren
    • geengeldvooreennieuwe zegt

      8 augustus 2012 om 22:07

      @norge: Met je eens! Als hij een Hyundai had gehad was dit niet gebeurd. Die zijn uitgerust met een zeer geavanceerd systeem om aquaplaning te voorkomen. Zoals je van Hyundai mag verwachten werkt dit systeem feilloos. Zodra er het hard regent wil de auto niet meer starten en is de kans op een aanrijding tot bijna nul gereduceerd

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        9 augustus 2012 om 08:27

        @geengeldvooreennieuwe: Hyuandai’s hebben over het algemeen smallere banden, en daar kun je in de regen gewoon sneller mee dan met brede banden.

        Login om te reageren
        • geengeldvooreennieuwe zegt

          9 augustus 2012 om 18:28

          @mashell: Kon ’t ff niet laten, BMW en slechte wegligging haha. Natuurlijk bij slechte weersomstandigheden heb je mogelijk een nadeel met achterwielaandrijving, zeker icm met brede banden. Maar BMW’s hebben naar mijn bescheiden mening juist een uitgebalanceerd onderstel, zeker geen slechte wegligging.

          Login om te reageren
  28. swaffelaer zegt

    8 augustus 2012 om 17:39

    Iedereen heeft het er wel over wat hij fout doet, maar dit kan niet anders dan een vrouw zijn. Wij mannen doen dit soort domme dingen natuurlijk niet. Har har har!

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      8 augustus 2012 om 18:21

      @swaffelaer: Nee, gewoon toeteren hè! Hij moet maar aan de kant gaan, de zondagsrijder…

      Login om te reageren
  29. Tommy2 zegt

    8 augustus 2012 om 18:32

    Met quattro was dit niet gebeurd.

    Login om te reageren
    • robinio zegt

      8 augustus 2012 om 19:28

      @Tommy2: Neuken met een condoom is ook veilig, maar het is niet het echte werk.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      9 augustus 2012 om 10:04

      @Tommy2: ??? leg het me even uit dan…zodat ik nóg harder kan lachen :lol:

      Login om te reageren
  30. ian1983 zegt

    8 augustus 2012 om 18:35

    iemand ooit al gehoord van massaverplaatsing (transfer de masse,last wechsel) ? heel simpel , door dat ie van het gas gaat komt het gewicht naar voor, achterkant is dus lichter en als je dit dan doet als de wielen niet recht staan krijg je dit. Dit effect is bij een rwd natuurlijk meer want door da je van het gas gaat , gaat de wagen ook op zn motor remmen, bij bmw dus op de achterwielen en heb je dus sneller dit effect als bij een quattro waardij de wagen op de 4 wielen remt en dus stabieler is. Bmw heeft ook meer last van aquaplanning gewoonweg omdat die vanachter meestal veel bredere banden hebben en die dus makkelijk gaan “surfen”

    Login om te reageren
  31. 1981rs6 zegt

    8 augustus 2012 om 19:59

    TomTom: hier linksaf

    Login om te reageren
  32. fortuna zegt

    8 augustus 2012 om 20:59

    @sir_smokalot: Gas lossen? Zo, jij mag nooit met mijn auto rijden! Brokkenmaker!

    Login om te reageren
  33. pax1004 zegt

    8 augustus 2012 om 21:03

    Binnenkort op marktplaats, naast die ene uit Hoogeveen.

    Login om te reageren
  34. mercedesclk350 zegt

    8 augustus 2012 om 21:36

    Dit is echt groot nieuws !! Zo’n bizar incident, en het is NIET Rusland!!

    Login om te reageren
  35. wimbers zegt

    8 augustus 2012 om 21:45

    Iedereen weet hoe het moet, tot het gebeurd.

    Ik heb het meegemaakt, nadat ik een slipcursus herhaaldelijk heb gedaan.
    En toch doe je bijna het verkeerde.

    In mijn geval destijds trapte ik net op tijd de koppeling in en kon door flink sturen de vangrail ontwijken, maar spannend was het zeker..

    Login om te reageren
  36. SimonMc zegt

    8 augustus 2012 om 22:57

    Daarom dus dat een Chinees lijden zegt ipv rijden !

    Login om te reageren
  37. roestvrijstaal zegt

    9 augustus 2012 om 00:12

    Geloof t of niet, maar veel racesimulatie spellen geven je alvast een gevoel voor hoe je moet reageren. Sommige spellen hebben hun physics zo goed voor elkaar dat je ze gwn over kunt nemen in t verkeer. En ja ik heb er ervaring mee.
    In dit geval zou ik de pedalen volledig laten voor wat ze zijn, en met stuurcorrecties uit die vangrails te blijven, terwijl ik anders vol op de rem was gaan staan.

    Login om te reageren
  38. sandervangaelen zegt

    9 augustus 2012 om 00:15

    Buiten het feit dat hij te hard rijd maakt die ook nog de fout door de rem in te trappen zoals al gezegd is, dan gaan je wielen blokkeren omdat de auto al glijd.

    Koppeling intrappen en sturen naar de juiste richting is de enige optie. Als je gelukt hebt krijgt de auto weer grip en kan je proberen je weg te vervolgen ;)

    Overigens heeft ian1983 gelijk. Bij dit soort omstandigheden is het beter met smalle bandjes te rijden (niet dat je naar buiten kijkt en denkt: Kut weer, dan maar 185 onder me m3) maar omdat er minder oppervlak is hoeft die ook minder cm3 op het asfalt te houden

    Login om te reageren
  39. slicknick zegt

    9 augustus 2012 om 02:31

    Ik wilde ook even meedelen dat ik precies hetzelfde zou doen als mijn collega stuurlui aan wal, dat wil zeggen de koppeling intrappen en rustig in de richting sturen waar je naartoe wilt. Uiteraard onder het genot van een kop koffie en een hamburger, want je hebt alle tijd om correct en in rust te handelen. Iedereen die dit niet lukt, is derhalve een koekenbakker.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 augustus 2012 om 07:16

      @slicknick:

      you rule ..

      Login om te reageren
  40. Onehp zegt

    9 augustus 2012 om 03:45

    @ian1983: vermoedelijk heb je gelijk. Initial_D zn verklaring kan ook het lift-off oversteer verergeren, ik voeg toe dat meneer (tuurlijk is het een meneer, of een madam die denkt even stoer -en destructief – te zijn als haantjes) effe stoer ging slalommen tussen de cameraauto en die ervoor in het middenvak en daarom dus instuurde en het gas loste…
    ESP moet volgens mij toch af staan want mijn ervaring is dat bmws dsc en zelfs dtc in zulke omstandigheden anders heel snel reageren nog voor je enige merkbare rotatie merkt…

    Dit schip redden is moeilijk, die had al echt veel rotatie toen ie op de rem ging wat een gelijkaardig stabilserend effect heeft als ontkoppelen. Soms ga je gewoon te snel en te vout…

    Hopelijk geen gewonden maar een zwaar beschadigd ego zodat dit niet nog eens gebeurt :)

    PS: voordat je stopt op de snelweg denk je best even na, is gevaarlijk zeker in zo’n weer…

    Login om te reageren
  41. deamid zegt

    9 augustus 2012 om 10:42

    haha, en dan op het laatst dat ‘subscribe for more’ :P

    Login om te reageren
  42. ivtecje zegt

    9 augustus 2012 om 11:00

    punt 1, op de rem is NOT done. 3/4 van het remvermogen komt op de voorwieltjes, dus komt de kont je juist voorbij.

    Wat je moet doen, is koppeling intrappen en sturen. alle 4 de wielen rollen dan vrij rond, zonder weerstand van de remmen of motor, alleen dan kan je de richting van de auto nog corrigeren.

    Login om te reageren
  43. notsobig zegt

    9 augustus 2012 om 11:08

    He een Badkuip Met Wielen die gaat drijven in het water…

    Login om te reageren
  44. fastshifter zegt

    9 augustus 2012 om 14:05

    Knap, hij doet een Zonderlandje!

    Weer een goude medaille voor China!

    Login om te reageren
  45. KaCh1ng zegt

    9 augustus 2012 om 17:35

    auto afschrijven als een baas

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North