• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: BMW X6 M prototype

Auteur: autoblogger, gepost 5 januari 2009 om 12:52 – 80 Reacties

BMW X6 M


Vergelijkbaar met het filmpje over de X5M heeft BMW nu ook een video vrijgegeven van de X6M.

We wisten al dat er een M-versie van de BMW X6 aan zat te komen, maar er komt geen V10 aan te pas. Er zal een V8 turbomotor gebruikt worden, met “twin scroll turbo chargers”.

Maar wat heeft het voor nut om een SUV (ok SAV dan) te bouwen en er vervolgens “sportieve” eigenschappen aan toe te kennen? De X6M heeft zelfs AWD! Maar het voelt als RWD uiteraard… Tja, ik heb zo m’n twijfels. Toch zullen de X5M en de X6M zeer waarschijnlijk een verkoophit gaan worden voor het Beierse merk. Het is nu alleen nog wachten op een M-diesel.

Klik op de screenshot om het filmpje te bekijken:

Klik!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • Video: Hert gebruikt BMW als springplank
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Video, x6, x6m

Vorig bericht: « Jos Verstappen: drie maanden cel (voorwaardelijk) en boete
Volgend bericht: Verkeerspsycholoog: minder boetes door recessie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ash zegt

    5 januari 2009 om 12:54

    Kan eigenlijk niet wachten op deze 2 M versies!

    Maar een M-diesel? Klinkt me eerlijk gezegd niet fantastisch in de oren..
    En ik ben wel een BMW rijder en fan in hart en nieren…..
    Maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een M-diesel..

    Login om te reageren
  2. BVO zegt

    5 januari 2009 om 13:01

    SAV ? heb ik iets gemist ?

    ik blijf het 2 nutteloze versie’s van bmw en dat het ook nog ten koste gaat van de M3 CSL is nog het ergste!

    Login om te reageren
  3. Vincent996 zegt

    5 januari 2009 om 13:04

    Dat wordt een Cayenne Turbo killer. :D
    Alleen het interieur geluid van de twin scroll turbo V8 klinkt niet echt lekker. Hopelijk is dat in de uiteindelijke versie verbeterd. :s

    Login om te reageren
  4. Powerslide zegt

    5 januari 2009 om 13:04

    Blijft een mooi landweggetje van Klaas Zwart!

    Login om te reageren
  5. VLS54 zegt

    5 januari 2009 om 13:12

    Is toch goed dan!

    Login om te reageren
  6. damster zegt

    5 januari 2009 om 13:13

    Leuk zo’n flatgebouw op wielen met een grotere motor. Rijdt vast beter dan een slagroomtaart.

    Zucht.

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 13:14

    @ BVO: Sports Activity Vehicle, zo noemt BMW hem ;)
    En kan jij me zeggen hoe deze kar een M3 aantast die al niet meer geproduceert wordt? :roll: Of heb je het over het ‘M’ imago? ;)

    OnT: Zie hem om en nabij Amstelveen steeds vaker in t wild rijden, en hij blijft toch indrukwekkend hoor, zeker in het wit :) X6M zal ook net worden :)
    –edit: easy there, met zoveel smileys wordt het niet duidelijker–

    Login om te reageren
  8. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 13:15

    Oja, kan iemand me de werking van een twin scroll turbo charger uitleggen? Of is dat gewoon een twin-turbo met andere naam? :P

    Login om te reageren
  9. Jaap zegt

    5 januari 2009 om 13:19

    Niet zo heel veel verschil met het origineel dus:
    – Iets getunede V8
    – Iets aangepaste voor/achter verhouding
    – Spoilertjes

    Login om te reageren
  10. Arnoud zegt

    5 januari 2009 om 13:20

    Deze versies van BMW is net als swaffelen. Het ziet er best indrukwekkend uit, beetje zwaaien met je half stijve pik. Maar je kunt niet doen waar je op uit bent. Neuken gaat niet met een half stijve, echt lekker sportief rijden gaat ook niet met zo’n SAV.

    Login om te reageren
  11. Tombnolz zegt

    5 januari 2009 om 13:21

    Motor klinkt wél lekker! Maar ik blijf de X5 stoerder vinden, dus deze hoeft voor mij niet.

    Zo’n ding moet toch een onwaarschijnlijk sterk onderstel en gigantische remschijven hebben, wat een gewicht en wat een snelheden.

    Login om te reageren
  12. Timmie zegt

    5 januari 2009 om 13:25

    Waarom een X5/6 M? Om inderdaad de omzet te verhogen, maar ook omdat de concurrentie (Mercedes, Audi) ook gepeperde SUV’s hebben. En ik denk dat de laatste reden doorslaggevend is! Als Audi en Mercedes een scheet laten, moet BMW eraan gaan rieken…

    Login om te reageren
  13. VonStroke zegt

    5 januari 2009 om 13:34

    @Jesper: BVO had het over de nieuwe M3 CSL. Die gaat er waarschijnlijk niet komen omdat ze geld en mensen nodig hadden voor deze twee flatgebouwen.

    Vandaar. ;)

    Login om te reageren
  14. Wankel zegt

    5 januari 2009 om 13:39

    @ Jesper : heb wat zitten opzoeken en denk dat je gelijk zult hebben , gewoon andere naam voor twin turbo. Turbo gesplitst voor hoog en laag toerental dus.

    Login om te reageren
  15. Bas zegt

    5 januari 2009 om 13:45

    Haha volgens mij heeft iedereen die zit te zeuren over lomp en groot nog niet in 1 van de nieuwe X series gereden, vooral de DPC liggen deze auto’s zeer strak op de weg en komt het zelfs in de buurt van een 3 of 5 serie!!!

    Ik kan iig ook niet wachten op nog meer vermogen in vooral de X6….

    @timmie: ik wil niet vervelend zijn maar BMW is DE eerste fabrikant geweest die met een SUV!!!

    Login om te reageren
  16. GerreLekker zegt

    5 januari 2009 om 13:49

    Al even nutteloos als de X5 die toch maar dient om de kinderen naar school te brengen…

    Login om te reageren
  17. GeoBem007 zegt

    5 januari 2009 om 13:51

    Vind hun Top Gear-achtige intro wel grappig.

    Ziet er me een vette bak uit, maar ik zou’m van mijn leven toch nooit kunnen betalen. :-D

    Login om te reageren
  18. CasperH zegt

    5 januari 2009 om 14:00

    @ Arnoud: de M divisie is dus aan het SAVvelen, wil je dat zeggen?

    Ben het wel met je eens hoor, noem me een zeikerd of purist, I don’t care, maar de M badge hoort mijns inziens niet thuis op een SUV, SAV of whatever.

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 14:06

    @ Jesper & Wankel: Twinn-Scroll Turbo is anders dan Twin-Turbo.

    Twin Turbo is 2 Turbo’s, da’s duidelijk. Twin Scroll is 2 schoepenraderen in 1 Turbohuis. Het idee is hetzelfde (1 klein en 1 groot schoepenrad, resp. lage en hoge toeren), maar zit dus in 1 unit…

    Ook wordt bij een Twin Turbo de 2 Turbo’s de ene Turbo aangedreven door de uitlaatgassen van 1 cilinderbank, en de andere van de andere cilinderbank. Bij Twinn-Scroll worden de 2 schoepenraderen aangedreven door 1 cilinderbank, zoals bij normale Turbo’s.

    Verder leuk om te weten? Uitvinding van Saab!

    Login om te reageren
  20. Gert zegt

    5 januari 2009 om 14:34

    De auto heeft iig de rit richting Zuid Spanje overleefd, want het filmpje is opgenomen @ Ascari resort :)

    Login om te reageren
  21. Vincenzo zegt

    5 januari 2009 om 14:39

    Ziet er een mooi circuit uit! Iemand een idee waar het zich bevindt? Of is het een privé testcircuit van onze Beierse vrienden waar particulieren toch nooit op zullen mogen losgaan?

    Login om te reageren
  22. CasperH zegt

    5 januari 2009 om 14:40

    Vincenzo, lees even de reacties. Bijvoorbeeld degene die net voor jou geplaatst is. Ofzo.

    Login om te reageren
  23. Vincenzo zegt

    5 januari 2009 om 14:40

    Ow sorry, was mn comment toen al aan het typen :s

    Login om te reageren
  24. peter zegt

    5 januari 2009 om 14:41

    wat een walgelijk concept.

    Login om te reageren
  25. dirk zegt

    5 januari 2009 om 14:48

    je kan deze beter 3m versie noemen met al die tape.

    Login om te reageren
  26. Troyk zegt

    5 januari 2009 om 14:58

    @Arnoud – vreselijk grappig :D

    DIe X6 is volgens Clarkson een bijzonder goed sturende auto, vele malen beter dan welke andere SUV op de markt. Ik hoorde dingen over een slagroomtaart op wielen , niet dus.

    Login om te reageren
  27. Majinstar zegt

    5 januari 2009 om 15:04

    Alleen deze M uitvoeringen hebben recht op bestaan:

    M3 – M5 – M6 – M7 – X5M – Z4M –

    Login om te reageren
  28. mikey zegt

    5 januari 2009 om 15:06

    @ Arnoud

    Erg mooi gezegd!

    Login om te reageren
  29. peter zegt

    5 januari 2009 om 15:11

    M7 – X5M ==> nutteloos

    Login om te reageren
  30. Guido zegt

    5 januari 2009 om 15:16

    Neeeeeee! geen 4 wielaandrijving! :(

    Login om te reageren
  31. Majinstar zegt

    5 januari 2009 om 15:19

    @ peter. Ga jij maar lekker dromen over een 116i.

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 15:29

    @ SAAB: Dank voor de info, die kende ik nog niet :D In welke Saab’s zit zo’n turbo dan? 9-5 Aero ofzo?

    @ VonStroke: U ook bedankt, ik wist helemaal niet eens over de ontwikkeling van een CSL… maar BMW maakt er tegenwoordig een sport van om modellen te ontwikkelen en die vervolgens te cancellen :P

    Login om te reageren
  33. peter zegt

    5 januari 2009 om 15:30

    @majinstar jij geeft bmw rijders een slechte naam. Maar ik heb heel zwaar vermoeden dat je zelf niet tot die groep behoordt. Ik vermoed zelfs dat je daar te jong voor bent. Heeft je papa er misschien een ? jeez loser

    Login om te reageren
  34. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 15:31

    @ autoblogger: Sorry voor de smilies, I’m just being happy, no worries man :P

    Login om te reageren
  35. Majinstar zegt

    5 januari 2009 om 15:37

    @ Peter. Jij geeft de dromers van een Bmw een slechte naam. Het gevaarlijke van schatten is dat je het vaker bij de verkeerde eind hebt, zoals nu het geval ook is. Lul maar lekker door en vooral blijven dromen.

    ON: Of een X5M of een X6M niet beide.

    Login om te reageren
  36. GeoBem007 zegt

    5 januari 2009 om 15:42

    @Majinstar: waarom een X5 M wel en een X6 M niet? Ik zou het net omgekeerd denken. Ze geven een sportief imago aan de X6 tov X5, lijkt me logischer dat die wél een M-versie krijgt dan en de X5 niet (als je dan toch een van de twee moet uitkiezen).

    De M7 hadden ze al met de vorige generatie moeten maken. Ze kunnen toch niet achterblijven met de S8’jes en de S63/S65 AMG’s.

    @Guido: en wat heeft de standaard X5 en X6 dan? Logisch toch dat je dat behoudt. Ze geven hem zelfs meer achterwielaandrijving-karakter.. Kan je alleen maar blijer om zijn :)

    Login om te reageren
  37. BVO zegt

    5 januari 2009 om 16:19

    @ Jesper

    als je het nog leest tnx voor info ;)

    door die X5M en X6M komen er geen nieuwe M3 csl en Z4M coupe en zeg eerlijk die passen beter bij het imago van BMW ;)

    Login om te reageren
  38. Majinstar zegt

    5 januari 2009 om 16:26

    @ GeoBem007: Bij de vorige X5 wilde heel wat mensen grof geld betalen voor een M uitvoering, maar helaas bleef die uit. Nu komen ze er toch mee, maar is de X6 er ook al ? Als de X5M komt, waarmee moet de X6M dan concurreren ? Op basis van sportiviteit ben ik het wel eens dat een X6M niet zou mis staan.

    De 4.4i heeft al een vermogen van 408 PK. Dus om nog eens een 50.000€ extra te betalen voor een M uitvoering met 100 PK extra en een tuning pakket zie ik niet echt als iets hoopvols. Bmw gaat niet verder dan een motor inhoud met 507 PK ( thans nu ). Dus waar moet de X6 zich mee onderscheiden ?

    Ik hoop nog steeds op een M7 gewoon ook om wat jij zegt: ze kunnen niet achterblijven, maar ook omdat het gewoon een killer wordt die echt superdik is net als de S65 AMG. De S8 vind ik niet echt dik.

    Login om te reageren
  39. Troyk zegt

    5 januari 2009 om 16:38

    @Majinstar

    Je vergeet één van de meest spectaculaire M’s.

    Z3M coupé

    Handling van een Lotus (of beter), de power van het M3 blok en het gewicht van een pakje boter . En dat alles op de achterwieltjes.

    Youtube Kijktip: Ghostrider vs Z3M.

    Na ’t zien van dat filmpje ben ik insta-verliefd geworden op de Z3M coupé.

    Login om te reageren
  40. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 16:39

    @ Jesper: Zit in de 9-3 Aero en Turbo X, de fameuze 2.8 V6 Turbo (Engine of the year bij de introductie in ’07).

    Alle Turbo’s van Saab:
    – Light Pressure Turbo
    – Full Pressure Turbo
    – Twin-Scroll Turbo
    – Twin-Stage Turbo (1 Turbohuis, 1 schoepenrad, maar gevoed door beide cilinderbanken)
    – Twin Turbo

    Zoals je ziet zijn er inmiddels aardig wat types…

    Login om te reageren
  41. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 16:48

    Ik begin langzamerhand te snappen waarom jij zo’n Saab fan bent! Wat rijd je zelf trouwens? Van wat k van je lees vind ik je wel een 900 Turbo type :P

    @ Troyk: Heerlijk filmpje! Dat driften, en dan die rotonde! :D

    Login om te reageren
  42. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 16:49

    Oja SAAB, waar staat dat laatste AB voor? Niet voor AutoBlog zeker? :P

    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    5 januari 2009 om 16:49

    @Svenska Aeroplan AB
    Die verhaal van jou over Twinscroll klopt niet helemaal.
    Hier een korte uitleg van net:

    Bij een Twin Scroll-turbo is wordt het slakkenhuis van het turbinewiel in 2 verdeeld. Zo kunnen de uitlaatpulsaties van tegenovergesteld werkende cilinders gescheiden worden, zodat er uiteindelijk meer energie overblijft voor de turbo.

    In een 4-cilinder worden zo de uitlaatgassen van cilinder 1 en 4 gescheiden van de uitlaatgassen van cilinder 2 en 3. Want wanneer cilinders 2 en 3 naar boven bewegen bewegen cilinders 1 en 4 naar beneden.

    Login om te reageren
  44. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 16:59

    @ CSL: Volgens mij zeg je hetzelfde als SAAB, maar leg je het op een andere manier uit. Het enige verschil zou tussen een V4 en een 4 in lijn kunnen zijn, waarbij je dan 1 of 2 cilinderbanken hebt. In beide gevallen worden cilinders 1 en 4, en 2 en 3, apart ‘behandelt’. Toch? ;)

    Login om te reageren
  45. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 17:03

    @ CSL: Ermmmmmm, dat bedoel ik! Mijn verhaal is een (zeeer) sterk vereenvoudigde uitleg van wat jij zegt…
    :D

    Login om te reageren
  46. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 17:05

    @ Jesper: Aktien Bolaget.

    Dat is Zweeds voor B.V. zeg maar…
    Dus de volledige naam van Saab: Svenska Aeroplan Aktien Bolaget.

    Klinkt toch een stuk beter dan ‘die andere Zweed’. Volvo: Ik Rol…
    :D

    Login om te reageren
  47. Jerudo zegt

    5 januari 2009 om 17:08

    @ Svenska Aeroplan AB

    Dacht dat het Aktiebogalet was, wel dat vertelt mijn google mij alleszins.

    Login om te reageren
  48. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 17:18

    Of Svenska Anonieme Alcolisten Bal :P

    @ SAAB, thx voor de info, vind t altijd leuk om te weten waar dergelijke merknamen vandaan komen, behalve families etc..

    Login om te reageren
  49. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 17:23

    @ Jerudo: ik verexcuseer mij voor de Zweedse spelling…
    Ben er te lang niet geweest!

    @ Jesper: NP

    Login om te reageren
  50. guzmann zegt

    5 januari 2009 om 17:28

    Vind het nog steeds raar……een M met turbo….

    Login om te reageren
  51. Troyk zegt

    5 januari 2009 om 17:31

    @Jesper

    Inderdaad! En? Heb je hetzelfde gevoel als ik na het zien van dit filmpje?

    Ik loop op wolkjes hoor :)

    Login om te reageren
  52. Jesper zegt

    5 januari 2009 om 17:32

    @ guzmann: Wen er maar aan, turbo’s e.d. zijn de toekomst. Minder cilinderinhoud en meer vermogen, wie wil dat nou niet. Nog even en we hebben een Ferrari 460 Scuderia met V6 Quad-turbo ofzo :P -God forbid it- :roll:

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    5 januari 2009 om 17:34

    @Jesper
    Er bestaat geen V4!

    @Svenska Aeroplan AB

    Er staat:
    “Bij Twinn-Scroll worden de 2 schoepenraderen aangedreven door 1 cilinderbank, zoals bij normale Turbo’s.”

    En dat is fout. Als de werking zoals een gewone turbo was dan heet het geen TwinScroll.
    Heel simpel uitgelegd bij een V8 draaien twee cilinders links en twee cilinders op de rechter cilinderbank de eerste scroll aan en daarna zijn de volgende twee links en rechts aan de buurt. Dit zorgt ervoor dat je in tegenstelling tot een “normale TURBO” het maximale koppel heel vroeg kan bereiken en bijna geen last van turbo vertraging hebt

    Login om te reageren
  54. jan zegt

    5 januari 2009 om 17:36

    @ the meeste

    ik snap niet dat jullie zo lullen dat het nergens op slaat een x5 m en x6 m.
    het is toch juist mooi dat die dingen worden gemaakt. meer pk’s in je x5/6 is toch juist beter ??!!. normaal hebben jullie er ook geen moeite mee als er in een andere auto meer pk’s komen. en nu alleen omdat dit twee grote auto’s zijn, zijn jullie er op tegen ??

    Login om te reageren
  55. daan zegt

    5 januari 2009 om 17:41

    Majinstar: waarom een X5 M wel en een X6 M niet? Ik zou het net omgekeerd denken. Ze geven een sportief imago aan de X6 tov X5, lijkt me logischer dat die wél een M-versie krijgt dan en de X5 niet (als je dan toch een van de twee moet uitkiezen).

    @Majinstar: inderdaad, helemaal gelijk, en geef de x5 dan maar zijn hybride, want ik herinner me dat bmw een jaar geleden veel praat en aandacht kreeg door met de x5 hybride prototype naar buiten te komen, er werd gezegd dat die waarschijnlijk ook geproduceerd zou worden, maar volgens mij heb ik van dat verhaal ook niks meer gehoord, idem voor de x6 hybride, ook al hoor ik nu weer af en toe dat hij er wel zou komen?

    Login om te reageren
  56. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 17:41

    @ CSL: Heb het net even gecheckt en you’re absolutely right!

    Al die Turbo’s ook…
    :D

    Trouwens, een V4 bestaat NIET MEER.
    Heeft Saab ooit gehad…

    Login om te reageren
  57. RenesisHP zegt

    5 januari 2009 om 17:45

    @Svenska Aeroplan AB.

    Login om te reageren
  58. m5 zegt

    5 januari 2009 om 17:52

    ze kunnen die dingen beter onder de naam alpina gaan verkopen
    een paar jaar geleden zijnden ze nog dat er nooit een x5 m zou komen jammer dat ze zo M te grabbel gooien

    Login om te reageren
  59. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 17:57

    @mx5/rx8: cool!

    Een Sonnet!

    Trouwens best knap, een BMW artikel ZO naar Saab trekken…
    :D

    Ik hou nu op hoor

    Login om te reageren
  60. RenesisHP zegt

    5 januari 2009 om 18:08

    @Svenska Aeroplan AB.

    Ik kreeg iets mee over een V4. Grappige auto. Ziet er sportief uit.
    Duur en zeldzaam..

    Genoeg redenen om hem ruim te verkiezen boven het “ding” waar dit topic daadwerkelijk over gaat.
    Dat ding is geen sportwagen, SUV, terreinwagen. Zelfs als gezinsauto zie ik hem niet zitten. Vanuit dat opzicht is een X5 een betere keuze.
    Nu ik hem vaker in het echt zie kom ik niet verder dan.. Apart.

    Hij is niet mooi(die kont went niet) maar wel bruut en aanwezig. Het valt wel op. Maar verder? Ik kom er niet wijs uit.
    Denkt stilletjes aan vergelijking met Amerikaanse auto’s… ;)

    Login om te reageren
  61. Sven zegt

    5 januari 2009 om 18:25

    Kom maar op met die M-diesel. Een 5 diesel met 350pk en 600nm of zo, klinkt niet verkeerd. Zeker niet als het dan ook nog 1 op 15 loopt.

    Login om te reageren
  62. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    5 januari 2009 om 18:41

    @ mx5/rx8: helemaal mee eens!

    (En een mooi bruggetje…)
    :D

    Login om te reageren
  63. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 19:28

    Tja ik snap de nut er van niet. Een X5 M, X6 M…

    Zoals ik al eerder zei je gaat geen SUV/”SAV” om er sportief mee te rijden. Met zulke auto’s moet je juist rustig in een stad rondcruisen om lekker in de modder omhangen…

    Maar er zullen ongetwijfeld veel mensen zijn van wie het hart hiervan warm wordt.

    Login om te reageren
  64. peter zegt

    5 januari 2009 om 19:31

    @Das Auto groot gelijk. Op deze manier gaan ze de magie van de M letter volledig kapotmaken. een M logo hoort neit in een SUV. Hoeveel power die ook heeft, hij kan per definitie niet sportief zijn.

    Net zoals een F1 wagen een slechte verhuiswagen zou zijn…

    Login om te reageren
  65. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 19:34

    @ peter

    ”Net zoals een F1 wagen een slechte verhuiswagen zou zijn…”

    Of net als Porsche die een diesel in een Cayenne lepelt…

    De letter M is niet meer wat het geweest is vind ik. Het hoort gewoon op een 3-serie/ 6-serie. BMW verneukt alleen zijn imago…

    Login om te reageren
  66. M-lover zegt

    5 januari 2009 om 19:40

    als ik eens geld te veel heb… en een plaatsje vrij in de garage wil ik er toch een!

    de M staat voor meer dan pk’s alleen, verbeterde sportievere wegligging, remmen, vermogen … meestal ook nog een leuk bumpertje ;)

    Login om te reageren
  67. WieAndersDasAuto zegt

    5 januari 2009 om 19:42

    Sportieve eigenschappen horen niet in een SUV… En met een leuk bumpertje blijft een X6 spuuglelijk. Ik kan het weten ik heb al stuk of 10 van dichtbij bekeken…

    Login om te reageren
  68. lincoln zegt

    5 januari 2009 om 19:49

    afgekeurd door het ultra-conservatie “autoblog-reageer-panel” ..

    dus een succes/moneymaker in de grote mensen wereld ..

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 20:02

    Een dikke SUV. Cool toch? Waarom is een G55 AMG cool, en dit niet? Oke, de G is nóg lomper, maar het principe is eender…

    @ lincoln; :lol: Ik houd toch zo van jouw analyses. :D

    Login om te reageren
  70. jan zegt

    5 januari 2009 om 20:07

    zo’n auto is voor mensen die lekker veilig een 4X4 willen voor bijvoorbeeld op ski vakantie, maar die ook wat snels willen, en dan blijft er wijnig opties over behalve de rs6

    Login om te reageren
  71. ML Benz zegt

    5 januari 2009 om 20:16

    Als je echt in zo’n auto durft te rijden.
    Ik zag er laatst weer een op de snelweg, wat een gedrocht, je schaamt
    je toch de ogen uit de kop als je daarin gezien wordt.

    Login om te reageren
  72. LP640 zegt

    5 januari 2009 om 20:28

    Tja de een vind hem mooi, de ander vind hem ‘spuuglelijk’ zoals bijv. Das Auto hem noemt hier op autoblog. Ik vind hem strak! Alleen 4w aandrijving. :(

    Login om te reageren
  73. romo zegt

    5 januari 2009 om 20:45

    Een ///M op deze mastodonten is mi een contradictio interminis……………..

    Jammer idd, maar vanwege ///Marketing technische reden niet te voorkomen.

    Dat het allemaal goed rijdt en veel koppel en PK´s zal hebben geloof ik direct, maar er eentje aanschaffen zal ik nimmer.

    Als ervaringsdeskundige met zowel een E46 M3 alswel een E92 M3, kan ik zeggen dat deze de letter M volledig hebben verdiend, jammer dat die realiteit verloren gaat……………………

    Login om te reageren
  74. Einser zegt

    5 januari 2009 om 21:27

    Laten we niet uit het oog verliezen dat de M staat voor Motorsport. En met een SAV ga je niet racen! Met een cabrio ook niet en zeker niet met een cabrio met loodzwaar vouwdak…

    BMW verkwanselt het M-logo. Zonde…

    Login om te reageren
  75. RenesisHP zegt

    5 januari 2009 om 21:46

    @Citrofiel.

    De G55 AMG is geen SUV. Dat is een opgevoerde blokkendoos die echt kan modderworstelen. Dat “comfort” is er later in geplaatst.

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    5 januari 2009 om 21:49

    @ mx5/rx8; Gelukkig, iemand antwoordt… ;) Mee eens. :)
    Maar nog, een überSUV moet kunnen.

    Login om te reageren
  77. dennis zegt

    5 januari 2009 om 21:53

    M-diesel bestaat niet…tenzij je je 318TDS of een 520D ombouwd naar een M(bumpers,interieur,onderstel) haha
    ik hoop ook niet dat ze een M-diesel gaan maken…

    Login om te reageren
  78. RenesisHP zegt

    5 januari 2009 om 22:00

    @Citrofiel.

    Van mij mag die auto gerust komen. Variatie is altijd welkom. ;)
    Ik zal hem alleen nooit kopen. Dan is de x5 gewoon aantrekkelijker in alle opzichten.
    Maar toch.. Nee, liever geen SUV. :D

    Login om te reageren
  79. tdj zegt

    5 januari 2009 om 23:22

    What’s next? Een M-powered vrachtwagen?

    Zie ook liever een S8 equivalent van de 7.

    Login om te reageren
  80. rudolf zegt

    8 januari 2009 om 10:29

    tja er zal wel een markt voor zijn denk ik.
    de marketing afdeling bij BMW zal hier vast een analyse op los hebben gelaten en daarmee het aantal ‘units’ zoals ze dat zo noemen kunnen opkrikken kwa verkopen.
    maar voor mij persoonlijk wat nutteloze M modellen.
    met zo’n hoog zwaartepunt blijft het een gevecht, en het gewicht van deze monsters blijft ook veel te hoog.
    maar mijn definitie van een sportieve auto wordt mogelijk niet gedeeld door de marketingafdeling. :-)
    ga voor puur: Z4 Mcoupe

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North