• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagens kleinste heet Up!

Auteur: sir_smokalot, gepost 11 september 2007 om 15:33 – 76 Reacties

VW Up!-concept


Volkwagen presenteert in Frankfurt een kleine stadsauto die moet concurreren met alle aankomende sub- 10.000 euro modellen. Deze te heet gewassen Polo wordt door sommigen gezien als een terugkeer van de oude Kever, met name vanwege de motor, die achterin is geplaatst. Met dit model hoopt VW in het onderste segment nog wat extra marktaandeel te pakken.

Ondanks zijn kleine afmetingen (3,45 meter lang en 1,63 meter breed) biedt de Up! plaats aan vier personen. Het concept beschikt over stoelen die neergeklapt of verwijderd kunnen worden, om zo de binnenruimte flexibel te maken.
Verder is de kleine VW uitgerust met een touchscreen waarmee de aanwezige systemen bediend kunnen worden. Een tweede scherm met belangrijke informatie is voor de bestuurder geplaatst, zodat deze zijn ogen goed bij de weg kan houden.

Qua motorisering is nog niets bekend gemaakt, maar de vermoedens gaan uit naar een kleine, direct ingespoten turbo-motor (echt waar joh?). Vreemd genoeg zaten er bij de drukke stand ook twee mannen onder de auto te loeren.
Zou de concurrentie soms alvast een gedetailleerd beeld willen krijgen van deze auto voor een eventuele kopieeractie?

VW Up!-concept

VW Up!-concept

VW Up!-concept

VW Up!-concept

VW Up!-concept

VW Up!-concept

VW Up!-concept

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, iaa-2007, martin-winterkorn, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Peugeot 308 RC Z + Flux in Frankfurt
Volgend bericht: Beursbabes barricaderen de Kia Kee »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yellomello zegt

    11 september 2007 om 15:38

    Mooie auto, ik zou er zo eentje kopen voor mijn vrouw.

    Login om te reageren
  2. jakob zegt

    11 september 2007 om 15:39

    al ergens foto’s van gezien, eindelijk een gelijke voor de 107/c1 die wel ‘mooi’ is…

    Login om te reageren
  3. Snoepie zegt

    11 september 2007 om 15:40

    Ik vind dat ook een mooie auto… de duitse fiat 500 laat ik maar segge,,,,,,

    Login om te reageren
  4. jurrian zegt

    11 september 2007 om 15:40

    ziet er niet eens zo gek uit.

    Login om te reageren
  5. Stefan Schuilenburg zegt

    11 september 2007 om 15:41

    Ik vind hem erg leuk, zeer geslaagd VW.

    Login om te reageren
  6. Mercedes - Jellinek zegt

    11 september 2007 om 15:43

    Hij kan toch niet tegen de Fiat 500 op.

    Login om te reageren
  7. StevenI zegt

    11 september 2007 om 15:44

    flauwe mop: keep up! the good work…

    Login om te reageren
  8. Gotty zegt

    11 september 2007 om 15:46

    Ik heb deze auto een paar jaar gehad, toen heette het nog Seicento.

    Login om te reageren
  9. Funnyjacket zegt

    11 september 2007 om 15:47

    hijs fijn!

    Login om te reageren
  10. Japie zegt

    11 september 2007 om 15:47

    Geinig ding,…zouden ze m ZO,…ongewijzigd uitbrengen?

    Login om te reageren
  11. AppieFlappie zegt

    11 september 2007 om 15:48

    Mercedes

    Sub 10000 euro. HIj is dus vooral bedoeld als een auto voor rond de 8000-9000 euro.

    De fiat500 is meer van de 12-13000 euro categorie ;)

    Login om te reageren
  12. El Loco zegt

    11 september 2007 om 15:51

    Leuk ding!

    Login om te reageren
  13. ml zegt

    11 september 2007 om 15:52

    @Mercedes – Jellinek
    misschien wel als hij 4.000 euro goedkoper is…

    ja, duidelijk geïnspireerd op de Aygo/PSA-broertjes. Maar wel een eigen karakter, en daar gaat het om. Mooi in het wit trouwens..

    Login om te reageren
  14. Snoepie zegt

    11 september 2007 om 15:52

    ik vind de fiat 500 toch echt wel wat te prutserig.. ik ga deze kiezen…

    Login om te reageren
  15. Jeroen zegt

    11 september 2007 om 15:55

    Leuk karretje, die gaat het wel goed doen waarschijnlijk

    Login om te reageren
  16. Willy zegt

    11 september 2007 om 15:57

    up en down and …

    Die voorkant vind ik een beetje barbapapa vorm hebben. Beetje te bol

    Login om te reageren
  17. Willy zegt

    11 september 2007 om 16:03

    En waarom een engels woord??? Ok auf klinkt niet, maar altijd dat engels…

    Login om te reageren
  18. AppieFlappie zegt

    11 september 2007 om 16:03

    je zegt het zelf, Duits klinkt gwn niet ;)

    Login om te reageren
  19. ackeee zegt

    11 september 2007 om 16:16

    mooi is ie, hier gaan de twingo, c1, 107, aygo en de eveneensmooie 500 nog veel concurentie mee krijgen

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    11 september 2007 om 16:35

    Up yours!

    Login om te reageren
  21. Chief_S5 zegt

    11 september 2007 om 16:39

    Mooi hoor, soort van Duitse 500. Maar dit design heeft denk ik wel de nadruk op minimalistisch, wat opzich helemaal niet zo erg is. Leuke bak hoor. :)

    Login om te reageren
  22. Jan C. zegt

    11 september 2007 om 16:43

    Beetje rare spagaat waarin Volkswagen zich beweegt. Volkswagen maakt de Phaeton als luxewagen en deze Up als goedkoop instappertje. Op zich niet verkeerd, maar als ik aanvang in een up, waarin kom ik dan? De Fox? Of toch de Polo? De Polo is al weer wat te luxe, geloof ik. Nou ja, ik weet t niet… Eens afwachten wat daadwerkelijk in productie komt.

    Login om te reageren
  23. Fova' zegt

    11 september 2007 om 16:46

    Op Twingo geinspireerd?

    Login om te reageren
  24. h_p zegt

    11 september 2007 om 17:03

    waar gaat dat logo met de wieldop heen?

    Login om te reageren
  25. jodocus zegt

    11 september 2007 om 17:08

    Down !

    Sorry, behalve een déja-vu aardig snoetje zoals de vorige twingo er ééntje had, vindt ik hier maar nx aan.
    Banale conservatieve VW-vormgeving zoals we al miljoenen kleine wagentjes hebben rondrijden, enkel opgefleurd met een Smart of C1/ 107/Aygo- achterklep.
    En dan dat motortje achterin op de achteras? Echt veel stouwen zal je in dat koffertje ook niet meer moeten doen.
    Ooo ! de koffer zit zoals bij de kever voorin : ik schat dat mevrouw hier nét haar handtas en beauty-case’je in kwijt kan…

    Login om te reageren
  26. Henk Timmer zegt

    11 september 2007 om 17:14

    best leuk ding hoor :)

    ik zou het niet erg vinden als die in het zwart op de oprit kwam staan :D

    Login om te reageren
  27. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 17:22

    Vooral dat de motor achterin zit vind ik een interessante ontwikkeling (=RWD toch?). Al ben ik totaal geen type voor kleine/compacte auto’s, toch krijgt ‘ie van mij two thumbs “Up”.

    Overigens voor degenen die spelen met een ander naam voor “Up”: oben of über niets? Of in het spaans: “arriba” of “encima”? :-D

    Login om te reageren
  28. sven zegt

    11 september 2007 om 17:33

    spuuglelijk , brengen ze eens iets origineel uit dan moet het toch weer
    een lelijke auto zijn !!

    Login om te reageren
  29. stefaan zegt

    11 september 2007 om 17:39

    als dit een renault moest geweest zijn ware alle reacties negatief geweest.
    Maar volkswagen: woehoe, prachtig

    Ik vin hier niet veel moois aan. Geef mij dan maar de twingo of aygo

    Login om te reageren
  30. Jan zegt

    11 september 2007 om 18:28

    Enige informatie over prestatie en verbruik?

    Login om te reageren
  31. Ramon zegt

    11 september 2007 om 18:53

    De Apple iCar!!

    Login om te reageren
  32. Larrs zegt

    11 september 2007 om 19:10

    Dus de Fox heeft de plaats van de Polo overgenomen? De Polo lijkt namelijk ook meer op de Golf. Dan komt er nu weer een kleinere model. dan de Fox.

    :s

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    11 september 2007 om 19:20

    Ik vind ‘m wel wat hebben. Gelukkig geen retro elementen.
    Dat is bij de Fiat 500 leuk, maar bij Volkswagen werkt het toch niet (de Beetle? Yuk!).
    Als dit een Renault zou zijn, zou iedereen inderdaad klagen, omdat de vorige Twingo een verwachting heeft geschapen. Een wat conservatiever model is dan teleurstellend.
    Deze ‘hoeft’ nergens op te lijken, en is dus Up! zich… euh op zich best aardig.

    (excuses voor het flauwe woordgrapje)

    Login om te reageren
  34. LionSpeed zegt

    11 september 2007 om 19:28

    Pakkende naam :)
    En zo te horen lijkt het me een prima wagen :)

    Login om te reageren
  35. ELB zegt

    11 september 2007 om 19:30

    Volkswagen Uk(kie) :D

    Login om te reageren
  36. Jan zegt

    11 september 2007 om 19:36

    ziet der echt nog goe uit, voorlichten aggresief maar mooi alloewel der ook een zwoele blik in terug te vinden is
    bouwen die auto

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    11 september 2007 om 19:39

    goed
    agressief
    alhoewel
    … zucht…

    Maar ik ben ’t wel met je eens Jan!

    ;)

    Login om te reageren
  38. Dink zegt

    11 september 2007 om 19:43

    Compensatie: kijk eens naar die velgen! Hoezo logo?

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 20:03

    Zegt de één tegen de ander: “1,2 ennnnnn Up!” “wiiiieeee”

    Helemaal niets mis met deze auto. Vooral als ze hem zo laag geprijsd kunnen aanbieden.

    Login om te reageren
  40. appelsticker zegt

    11 september 2007 om 20:24

    grappig auto´tje. gaat zeker lukken. hij word in het echt wel een stuk saaier denk ik. kijk maar naar de wielen, delen van het interieur en de achterruit.

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    11 september 2007 om 20:35

    @autoblogger: dat kan ik beter ;) “F*****d up the backside!

    Login om te reageren
  42. Mr zegt

    11 september 2007 om 20:41

    up? dup maak er maar van… als ik m tegen kom duw ik m om

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    11 september 2007 om 21:15

    Vinden jullie de achterkant ook zo hier op lijken?


    (nee, ik heb niet eens de C1 gekozen hiervoor, hoewel die ook zou volstaan :o )
    Ik doel dan op de plaatsing van de achterlichten, de grote achterruit die achterklept tegelijk is en de brede, lage bumper…

    Login om te reageren
  44. Rutgertje zegt

    11 september 2007 om 21:23

    Wat leuk, een Vwup.

    Login om te reageren
  45. Floryn zegt

    11 september 2007 om 21:24

    mensen wat een mooi ding zeker drie keer beter dan een Fox qua styling en zal ook wel met mooiere technologie uitgerust zijn dan de braziliaanse fox. ben erg enthousiast maar vidn wel dat je m prijstechnisch neit moet vergeljiken met een 500, die is veel groter, luxer en duurder net als een mini van nu vergelijken met die vna vroeger.

    Login om te reageren
  46. RobTWo zegt

    11 september 2007 om 21:25

    “Up” auf Deutsch klinkt als “Oep(s)”……

    Login om te reageren
  47. Patrick zegt

    11 september 2007 om 21:48

    De achterkant heeft ook nog iets weg van
    de Skoda Roomster…
    Ik vind het een lelijke auto..
    Weer een misser van Volkswagen…

    Login om te reageren
  48. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 22:36

    Ik denk er maar zo over: als iemand überhaupt al kiest voor zo’n rijdende broodtrommel als de C1/Aygo/107 dan móét die persoon zo’n stadse parkeerwonder welhaast *nodig* hebben (of vrouw zijn). Dan maakt het uiterlijk geen (%$# uit.
    MAAR! DIT ding heeft dan misschien achterwielaandrijving**.

    ** Oké, de Smart is ook RWD maar deze Up ziet er (A)niet zo radicaal en (B) niet zo top-zwaar uit en van de vijf auto’s die ik noem is de Up de enige die ik niet op het uiterlijk zou afslaan als tijdelijke ruilauto ofzo. :lol:

    Login om te reageren
  49. speedlimit zegt

    11 september 2007 om 22:38

    Onhandige achterruit…zo’n groot vw logo en daar moet zo’n “minuscuul” wissertje overheen.
    Een sub 10000 euro model en dan dingen als touchscreen en turbo motor…eerst zien en dan geloven voor die prijs.
    En de naam up,tja dat klinkt als up & go van ’n bepaald pampermerk.

    Login om te reageren
  50. travelagent zegt

    11 september 2007 om 23:31

    Die kleine toyota en de Fiat 500 vind ik mooier van ontwerp.

    Login om te reageren
  51. L-Fred zegt

    11 september 2007 om 23:36

    Ik denk op dit moment na over twee versies:

    * een groene, met een grote witte cijfer 7 op de zijkanten
    * Bolletje ontbijtservice: Wake me Up!, before you go go.

    maar de up & go vind ik ook geweldig!

    Login om te reageren
  52. DAT zegt

    12 september 2007 om 00:22

    Mooi strak karretje, niet gelijk z’on wijvending. Heel slim.

    Login om te reageren
  53. S3rvo zegt

    12 september 2007 om 12:05

    ongewijzigd uitbrengen, kost geen drol om te hebben als 2e karretje

    Login om te reageren
  54. S3rvo zegt

    12 september 2007 om 12:20

    my guess voor de motoren: een 3cyl benzine max 1.0l of een electro/hybride achtig iets

    Login om te reageren
  55. henk zegt

    12 september 2007 om 14:03

    vind er helemaal niks mooi aan…
    doe mij maar de aygo!
    trouwens de achterkant is 1 grote ruit… foei lelijk

    Login om te reageren
  56. ackeee zegt

    13 september 2007 om 17:37

    iedere negatieve opmerking zijn waarschijnlijk totyota en bmw fans.

    het is in ieder geval een mooi bakkie voor een beginnende bestuurder etc.

    Login om te reageren
  57. jantje zegt

    13 september 2007 om 22:48

    leuk ding,hoef je niet aan te tunen en is dan nog leuk om te zien.
    interieur lijkt me zelfs ook praktisch.
    ik ben dan wel een opel-man,maar dit is n geslaagd ding,hoewel jammer van die grote touran lampen achter die achterruit..

    ik denk ook dat er geen hybride toestand inkomt,da’s veeel te zwaar voor zo’n ukkie,maar ze krijgen er vast wel tot 1.4 fsi turbo in ofzoiets vergelijkbaars.

    laat maar komen,dat dingetje. inderdaad leuk voor de vrouw..

    Login om te reageren
  58. Joyce zegt

    13 september 2007 om 23:14

    Haha zeer stoer bakkie Komt helemaal goed!!!

    Login om te reageren
  59. Joyce zegt

    13 september 2007 om 23:15

    Jannetje dat is weer een rotopmerking … leuk voor de vrouw tssss

    Login om te reageren
  60. Nick zegt

    14 september 2007 om 07:55

    Ik denk dat er een nieuwe motor wordt ontwikkeld hiervoor. Waarschijnlijk een 1.0 TSI motor, de 1,4 TSi (vanaf 122 PK) is namelijk veelste sterk voor dit autootje. Verder stoer ontwerp!

    Login om te reageren
  61. lars zegt

    14 september 2007 om 13:10

    lijkt meer op een (oude) twingo dan een kever

    Login om te reageren
  62. Jules, Gemert zegt

    16 september 2007 om 09:00

    jo dit is echt een mooie auto.
    en maar 10.000 euro, is hij al in nederland te koop?

    Login om te reageren
  63. Ruud zegt

    16 september 2007 om 09:43

    Wat een lelijk ding ik vind de auto’s van de toekomst zo lelijk over 10 jaar doe mij dan maar een auto van nu. En die achterkant van die Volkswagen Up! Dit studiemodel kan de prullenbak weer in.

    Login om te reageren
  64. marvin zegt

    16 september 2007 om 13:13

    mooie auto.
    de bekleding is mooi wit dat past ook goed bij de auto.
    mooi wagentje

    Login om te reageren
  65. Arjano zegt

    16 september 2007 om 13:49

    Leuk autootje, ook origineel dat de achterlicht units “in” het raam zitten (ingebouwd zegmaar)
    Maar die naam Up, vind ik toch niet zo geslaagd, zo simpel en dom die naam.
    En de Up is goedkoop, maar €10K!!!
    Maar ik weet zeker dat de Up een succes word!!!

    Login om te reageren
  66. bassie zegt

    16 september 2007 om 18:01

    Up, gaaf karretje. ziet er goed uit.en dat voor een leuk prijsje
    ga em niet vergelijken met de 500 of die aygo of het nummertje (107)
    dit is een VW. is net effe anders.

    Login om te reageren
  67. jeppie zegt

    16 september 2007 om 19:05

    ik vind het een leuke auto maar het is geen echte volkswagen neus

    Login om te reageren
  68. Magicalgin zegt

    16 september 2007 om 19:26

    leuk dingetje :P

    Login om te reageren
  69. bryan zegt

    16 september 2007 om 20:15

    leuwk autootje

    weer een broetjevoor de
    107 C1 Aygo

    en beter dan de smart
    (hebbben jullie trouwens wl al eens ene keertje een chinees auto gezien die de smart namaakt die is pas echt poep)

    maar die UP ziet er leuk en betaalbar uit

    Login om te reageren
  70. Amanda zegt

    16 september 2007 om 20:50

    Ik vind hem wel leuk maar vind hem wel klein. Geef mij dan maar toch vw polo.
    Ik vind het wel een grappige autotje.

    Login om te reageren
  71. T. zegt

    17 september 2007 om 08:39

    Hoezo een beetje naar de nieuwe twingo gekeken..?!

    Login om te reageren
  72. jeroen zegt

    17 september 2007 om 18:40

    “Met dit model hoopt VW in het onderste segment nog wat extra marktaandeel te pakken”

    De Lupo moest ook concurreren met de Smart – en werd al na zeven jaar vervangen door de (grotere) Fox… Blijf het zonde vinden, de Lupo was absoluut niet verouderd.

    Login om te reageren
  73. Turbopaultje zegt

    20 september 2007 om 08:58

    Heb gisteren dit apparaat van dichtbij en ook binnenin mogen bekijken. Conclusie: de nwe Fiat 500 is echt heel veel leuker. En ook de C1 of Aygo
    in mijn ogen.

    En zoals door meerderen al aangegeven: Het design is een copy-paste van de aktuele C1, Fiat Seicento en de oude Twingo. Wat is hier dan typisch VW ? De achterin geplaatste motor, zoals bij de Kever……………. ???

    Login om te reageren
  74. westerstraat15 zegt

    20 september 2007 om 13:20

    schot in de roos. dit wordt een klassieker!!!!

    Login om te reageren
  75. DeSoto zegt

    27 februari 2008 om 09:58

    Heel leuk ding, VW!

    Login om te reageren
  76. Bert zegt

    30 juni 2008 om 22:20

    Ik rij nu een lupo 3L, loopt bij 100 km/h 2000 toeren, da’s nog steeds 500 te veel.
    Hopelijk gaat VW een goede bak ( min 6 versn ) met dito eindoverbrenging maken, had de 3L al zeker 10 % zuiniger mee geworden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North