• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vrachtwagen crasht door vangrail op A10, landt 4 meter lager

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 juli 2015 om 10:27 – 29 Reacties

Truck door vangrail


Vanochtend vroeg was er flink wat Loos op knooppunt Amstel, op de verbinding tussen de A2 en de A10. Een vrachtwagen botste in zware regen met een auto, en schoof dwars door de vangrail van de fly-over af.

Wonder boven wonder waren er ‘slechts’ 2 gewonden, het had een stuk slechter kunnen aflopen als je de foto’s van de truck bekijkt. De auto waar de vrachtwagen voorlangs schampte is zijn neus kwijt, zoals te zien op deze foto.

De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval, waarbij het scenario dat de vrachtwagen is gaan glijden en hierbij de links van hem rijdende auto heeft geraakt goed mogelijk is. De berg- en herstelwerkzaamheden nemen naar verwachting nog een groot deel van de dag in beslag. P.S.: dit is er over van de truck.

Foto credit: VID

Ook interessant!

  • Video: vrachtwagen is topzwaar
  • Video: vrachtwagen verliest voorband
  • Video: crossover versus vrachtwagen
  • Video: vrachtwagen doet aan bowlen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

a10-rijksweg, a2-rijksweg, crash, trucks, vangrails

Vorig bericht: « Witte ME-busjes zijn het domste idee ooit
Volgend bericht: Iemand is zijn Lamborghini Diablo SE30 vergeten »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    27 juli 2015 om 10:36

    Vliegende vrachtwagens, cool

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    27 juli 2015 om 10:38

    Maar gelukkig is de overheid zo intelligent om de vangrails sterker te maken… Oh nee dat gaan werken niet doen. Die paar doden per jaar doordat er een vrachtwagen door de middenberm heen rijdt zijn natuurlijk niet de moeite.. Man man man…

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      27 juli 2015 om 10:50

      @w0o0dy:
      In Nederland is het maximum toegestane voertuiggewicht voor vrachtwagens 50 ton. Je wilt serieus geleiderails die 50 ton met een snelheid van zo’n 80km/h kunnen opvangen?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        27 juli 2015 om 11:02

        @Original_Arnoud: het percentage vrachtwagens van 50 ton is marginaal en als je naar de beladingsgraad kijkt is het spul in de praktijk helemaal niet zo zwaar. Als twee vangrails samen zo’n 25 ton bij een snelheid van 70kunnen opvangen de zal dat in de praktijk vrijwel altijd genoeg zijn.. En ja als er dan in een jaar 1 of twee keer eentje doorheen komt dan nog valt de klap mee.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          27 juli 2015 om 11:24

          @w0o0dy: Klink wel erg Nederlands. We investeren 4 miljard voor de vangrails zodat deze een vrachtwagen tot 25 ton moeten kunnen opvangen. We doen dit op de gevaarlijke plekken. Te zware vrachtwagens hebben pech en moeten tegenwoordig, voordat ze de weg op mogen, ondertekenen dat ze dit verstaan.
          Overigens hebben we 200 miljoen uitgegeven aan PWC en ook 200 miljoen aan Toilette and Douche (whahaha), zodat ze allebei een analyse kunnen maken welke vangrails waar vervangen moeten worden.
          In 2024 hebben we dan kamervragen waarom die project 8 miljard heeft gekost, terwijl we gemiddeld 1 vrachtwagen per jaar minder door een vangrail hebben gehad en in 5 jaar 1 dode minder hebben gehad.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            27 juli 2015 om 11:26

            @gregorius: kijk voor de grap even naar het aantal keren dat er afgelopen jaar eentje door de middenberm vloog… Die onzin die er nu staat is echt meer voor de sier dan voor de veiligheid.

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            27 juli 2015 om 11:28

            @gregorius: let wel.. De overheid legt de lat dus nu NOG lager dan in de door mij aangevoerde verbetering en legt doodleuk nieuwe vangrails aan volgens de normen uit de jaren 50 (oid)…

            Login om te reageren
            • phaeton zegt

              27 juli 2015 om 15:26

              @w0o0dy: Je hebt gelijk dat vangrails waarschijnlijk gebaseerd zijn op het soort impact van, zeg, drie decennia geleden. Maar ook toen wogen vrachtwagens al vele tonnen. In een personenauto moet je het sowieso heel bont maken wil een vangrail niet voldoende energie absorberen. Het valt dus wel mee met hoe slecht het gesteld is en hoeveel er verbeterd zou moeten worden. Zoals met zoveel zaken in dit land.

              Login om te reageren
          • audirijder zegt

            27 juli 2015 om 11:30

            @gregorius: Het Nederlands onderwijs is niet aan jou besteed zo te lezen.

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              27 juli 2015 om 11:32

              @audirijder: want?

              Login om te reageren
            • gregorius zegt

              27 juli 2015 om 12:07

              @audirijder: ah, zitten wat taalfoutjes in. Niet nog een keer doorgelezen. Had eventjes geen tijd. C’est la vie.

              Login om te reageren
              • vondudenstein zegt

                27 juli 2015 om 14:07

                @gregorius: waar is die ‘bewerk’ knop als je hem nodig hebt….. over uit de jaren 50 gesproken.

          • silenro zegt

            27 juli 2015 om 14:18

            @gregorius: En als we dan toch al voor 8mld gaan investeren in nieuwe vangrails, kunnen we misschien ook voor 16 mld elke Nederlander eens op cursus sturen “hoe om te gaan met vrachtwagens in het verkeer”.

            Login om te reageren
    • MAB zegt

      27 juli 2015 om 11:03

      @w0o0dy: ik hoop dat je sarcastisch bent..

      Login om te reageren
    • Carreza zegt

      27 juli 2015 om 11:04

      Insaaaane stunt booonus!

      Login om te reageren
      • rdamnn zegt

        27 juli 2015 om 11:06

        @Carreza: Insane stunt failed

        Login om te reageren
    • rotterdam zegt

      27 juli 2015 om 14:30

      @w0o0dy: overheid moet technologie stimuleren om vrachtwagens veiliger te maken. Adaptieve cc, emergency stop, lane departure, zelf rijdende voertuigen

      Login om te reageren
    • krantenbak zegt

      27 juli 2015 om 15:08

      @w0o0dy: een vangrail die deze trucks tegenhoudt is dodelijk stijf voor personenauto’s…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        27 juli 2015 om 15:39

        @krantenbak: als jij denkt dat de huidige vangrails een soort extra kreukelzone zijn dan ga je er op pijnlijke wijze achter komen dat ze met een auto er tegenaan echt niet meegeven.

        Login om te reageren
        • krantenbak zegt

          27 juli 2015 om 15:50

          @w0o0dy: zeker wel

          Login om te reageren
  3. xyrrath zegt

    27 juli 2015 om 11:00

    Er is wat Loos met Simon zo te zien!

    Login om te reageren
  4. biohazardracer zegt

    27 juli 2015 om 11:04

    Simon Loos Probeert nieuw soort laagvliegend transport uit!

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    27 juli 2015 om 12:01

    Wel blijven posten hoor, dat De Telegraaf nieuws…

    Login om te reageren
  6. redneckdarian zegt

    27 juli 2015 om 14:24

    RTLz heeft het over 10 meter vallen.
    Denk dat je het dan niet overleeft…

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      27 juli 2015 om 15:22

      @redneckdarian: De NOS ook. Maar bekijk de foto’s eens? Gewoon een standaard viaduct, wat circa 4 meter hoog is.

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        27 juli 2015 om 15:46

        @phaeton: klopt. Denk dat zij het verhaal even lekker aandikken

        Login om te reageren
      • krantenbak zegt

        27 juli 2015 om 21:53

        @phaeton: zeg maar 7 a 8 meter

        Login om te reageren
  7. philipf zegt

    27 juli 2015 om 14:56

    Da’s een beste klap

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    28 juli 2015 om 04:13

    Die is mooi kapot. Vroeg mij altijd al af wat zo een vangrail doet met een vrachtwagen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North