• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat wordt nou het nieuwe topmodel van Aston Martin?

Auteur: robbie, gepost 25 april 2007 om 17:48 – 27 Reacties

Aston Martin logo

Momenteel is er geen twijfel mogelijk en gaat de eer naar de Vanquish, maar zoals bekend gaat die in juli met pensioen en wat dan? Natuurlijk komt eind dit jaar de DBS op de markt, maar de productie daarvan is gelimiteerd tot slechts enkele honderden exemplaren. En het blijft natuurlijk een DB9 met tupperware en een gekietelde motor. Sinds de verkoop van Aston Martin half maart jl. doen de wildste geruchten de ronde over een mogelijk 5e model.

Allereest was het gerucht dat Aston Martin met een SUV zou komen. maar de virtuele inkt van dat artikel was nog niet droog of het gerucht dook op dat de mysterieuze DBX geen SUV maar een Veyron killer zou worden. En nu stookt het Amerikaanse AutoWeek het vuur weer lekker op. Ze menen te weten dat het nieuwe topmodel van Aston Martin de codenaam NPX (en dus geen DBX) draagt en een supercar zal worden met een middenmotor en een prijs van $500.000. Aston Martin zegt er zelf het volgende over:

“It’s a sign of the confidence of the company that we could put a model above the Rapide,”

CEO Ulrich Bez

“There is definitely room above Rapide for a supercar like NPX, but details, like where the engine is, are still a subject to be discussed.”

Anonieme executive

(via motorauthority.com)

Ook interessant!

  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton
  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbs, Supercars, vanquish

Vorig bericht: « Poolse politie Focus vs Audi A4
Volgend bericht: Retro: Audi Quattro Treser Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. Autofreak zegt

    25 april 2007 om 17:52

    Laten we hopen een veyron killer een echte want er zijn zoveel veyron ”killers” maar geen 1 is het eigenlijk echt op alle vlakken.

    Login om te reageren
  2. Arnoud zegt

    25 april 2007 om 17:55

    Aston Martin met middenmotor? Dat lijkt mij zoiets te worden als koffie met melk. Je wil koffie maar kan niet zo goed tegen die sterke cafeine smaak.
    Je wil wel een dikke, snelle auto bouwen maar dan zonder de scherpe randjes die een echte supercar onderscheiden van de net-niet-supercars. Tenminste, als Aston doorgaat op de huidige filosofie.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    25 april 2007 om 17:58

    Aston Martin…. doe alstublieft niet mee aan de pk/snelheids hype.. dit is totaal ongepast voor een gentlemen… u behoefd het niet.

    Login om te reageren
  4. Thijs zegt

    25 april 2007 om 18:01

    Hmm het heeft best kans van slagen, alleen moet Aston niet uit het oog verliezen waarom mensen een Aston kopen en dat is styling. Ik zou geen Aston kopen als ik de snelste auto zou willen hebben. Aston heeft het gepresteerd om tot dusver voornamelijk auto’s te maken die mooi gevonden worden door heel veel mensen. Een asociaal grote middenmotor is niet erg, als het blik er omheen maar wel dezelfde klasse blijft uitstralen.

    Login om te reageren
  5. Mustang '64 zegt

    25 april 2007 om 18:18

    dit zou wel heel vet zijn:D

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    25 april 2007 om 18:19

    ik ben benieuwd… zal vast nog wel 2 jaartjes op zich laten wachten. Vooralsnog vind ik de Rapide een práchtig topmodel, lijkt me ook wel wat om die met 800pk uit te rusten :P

    moet ferrari trouwens niet eens met iets fatsoenlijkers komen??? vind ik eigenlijk veel meer een issue dan aston. Bij AM hebben ze tenminste allemaal fatsoenlijke auto’s.

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    25 april 2007 om 18:22

    Oh jee. Als dat maar goed gaat. Don’t get cocky guys.

    Login om te reageren
  8. chris zegt

    25 april 2007 om 18:42

    dhr lincoln.. mag ik u erop wijzen dat austin martin Al van af hun bestaan competatieve auto’s bouwt. en vertel mij waarom een gentleman geen luxe 400pk+ sterke auto wilt.. wie leeft aan de top rijdt aan de top

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    25 april 2007 om 18:54

    @chris…. heb je helemaal gelijk in maarrrrr….. een veyron killer?
    V.W. heeft zo belachelijk veel geld in de ontwikkeling gestoken dat er verlopig gewoon nog bijgelegd moet worden (ontwikkelingskosten/aantal verkochte units).
    dat kan Pro drive nooit nooooit.. dus is het makkelijker varen op luxe en luxegevoel i.p.v. een concurent worden ergens van.
    Aston Martin heeft nu geen concurentie…. waarom zouden ze dat opzoeken?

    Login om te reageren
  10. vinox zegt

    25 april 2007 om 18:58

    Hmm ik snap het eigenlijk ook niet volledig. Met 700 pk ben je een slr of murcielago killer, maar een veyron killer? Ik denk dat we nog heel lang kunnen wachten op een ECHTE Veyron killer. Een auto die boven de 400kmh gaat, ook zulke optrektijden neerzet, én dan nog eens aanvoelt alsof er geen wielen onderhangen terwijl je dat doet ook (ref: video James May @ VW Test Track + comments achteraf). My 2 cents, ik wacht af.

    Login om te reageren
  11. 1xaston, 1xmurci zegt

    25 april 2007 om 19:07

    Ik zou zeker geen nee zeggen tegen een veyron killer. Geen idee waarom ik niet tegelijk gentleman en pk liefhebber kan zijn.

    Aston martin is een sportmerk zo eenvoudig is dat. En dat merk ik aan men DB9 ;)

    Het opzet is natuurlijk anders dan andere grote merken, en dat is maar best ook. Niet iedereen wilt een ferrari. Net zoals een porsche rijder bij porsche vind wat hij bij een ander niet vind.

    Maar van al die merken vind ik aston dan nog het meeste aansluiten bij bugatti

    Login om te reageren
  12. Driek3k zegt

    25 april 2007 om 19:13

    De DB7 begon ook als project NPX wat Newport Pagnell Experimental betekent. Misschien is dit ook (dbx,suv) weer vals nieuws?

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    25 april 2007 om 19:34

    Ik vraag me eigenlijk af waar aston het altijd vandaan haalt om hun modellen te ordenen. Bouw toch eens gewoon auto’s en link ze niet aan elkaar als het model boven of onder dat andere model.
    Schoonheid kan je niet rangschikken.

    Login om te reageren
  14. Apache zegt

    25 april 2007 om 19:42

    nja, eerder een job voor TVR, Ferrari, Pagani, Saleen, Porsche, Koenigsegg, Jaguar of (Mercedes) McLaren of zo. AM kan een aantal stevige pk’s wel gebruiken, maar er een supercar van maken vind ik wel nogal overdreven. AM’s grootste concurrenten zijn aan de en kant Bentley, een krachtig limousinemerk en aan de andere kant Porsche, een eerder “gematigd” sportwagenmerk. Dus geen nood tot stunts. Aan de andere kant is de Veyron niet alleen een supersportwagen en ’s werelds recordhouder, eigenlijk in het algemeen legendarisch, maar het is toch een erg comfortabele, luxueuze wagen met een mooi vormgegeven interieur. Alles behalve spartaans (zie ook zijn massa). Ik zie AM misschien toch zoiets doen, een erg comfortabele, mooi vormgegeven interieur en exterieur, en toch een pk-kanon die alle legendarische merken van de baan blaast, maar zeker nooit spartaans, dat ìs gewoon niet AM. Ik kan me wel inbeelden dat, en dat ontbreekt bij Bugatti, als de mensen horen van de “legendarische AM, de snelste wagen ter wereld”, dat als ze een goedkopere AM in hun bezit kunnen krijgen, dat ze zeker niet zullen twijfelen, vanwege de legende achter de naam. Ik zie het dus, moest het er komen, als een verkoopscijferkanon voor de Vantage V8 en DB9, maar ook DBS(?) en Rapide.

    – Apache

    Login om te reageren
  15. tim zegt

    25 april 2007 om 20:29

    @ arnoud, jou snap ik niet hoor..
    middenmotor = juist racy pur sang.
    “echte” supercars hebben juíst een middenmotor, en een middenmotorige auto heeft VEEL scherpere randjes dan een auto met de motor voorin.
    heb je zelf wel eens een auto met middenmotor gereden? of heb je uberhaupt zelf wel eens auto gereden?

    Login om te reageren
  16. DB9 zegt

    25 april 2007 om 20:52

    nou apache.. ik vind het wel degelijk iets voor Aston Martin om marktleider te worden in verschillende segmenten van auto’s. en zeker nu het niet meer van Ford is maar van verschillende aandeelhouders. als Aston Martin het zover kan krijgen om een goedkoper alternatief van de Veyron te bouwen zal dat zeker een markt succes worden voor Aston Martin.
    er zijn nog genoeg rijke stinkerts die wat geld over hebben voor een dikke Aston Martin met een V16 of een dubbele V10 (W20)
    en trouwens de veyron is laatst al overschreden kwa PK’s. koeningsegg en een ander onbekend automerk hebben het zover gekregen om 1124 Pk uit een motor te krijgen.

    maar goed Aston Martin mag van mij best een dikke Veyron verscheurende Supercar maken.
    al gaat dat toch moeilijk worden. mijn opa heeft een DB9 in het pikzwart, en deze rijdt gewoon al geweldig. dus nu een nog beter model zou echt geweldig zijn.
    ze mogen alleen wel de Vanquish S laten vallen. kut model.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    25 april 2007 om 21:26

    Zolang ze van die oogstrelende beauties blijven maken kan Aston Martin niets verkeerds doen in mijn ogen.

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    25 april 2007 om 22:12

    @ tim: Daarom snap ik het ook niet dat Aston Martin een auto met middenmotor overweegt. Juist omdat Aston Martin NIET racing pur sang is.

    Login om te reageren
  19. DB9 zegt

    25 april 2007 om 23:11

    Aston Martin Is Het Mooiste En Beste AutoMerk Ter Wereld Ze Zijn Zooo Mooi,,,
    Maar Jammer Genoeg Heb Ik er Geen ( Ben Nogh Geen 18) :(

    Login om te reageren
  20. Rijk zegt

    25 april 2007 om 23:40

    wat leuk dat iedereen zn mening over de toekomst van aston martin al weet, en wat het type koper is, plus wat wel of niet moet.

    … terwijl niemand er 1 heeft (nu ik dit zeg zullen er uiterraard 100 mensen gaan replyen met dat hun vader/schoonvader/opa/zusje er 1 heeft en dat ze er bijna elke week mee rijden).

    Veel hier baseren hun mening op 1024x768wallpapers, beurs babes, en hun schrale vriendjes die er nog minder verstand van hebben dan de gemiddelde baviaar @ Burgers Zoo.

    Just my 2 cents

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    26 april 2007 om 00:48

    2 cents?! Bèètje overgewaardeerd, niet?

    Login om te reageren
  22. chrizzzie zegt

    26 april 2007 om 08:42

    @ Rijk Maar dat is toch juist het mooie van dit blog dat je juist zo´n berichten kunt plaatsen. Als je niet gesteld bent op zo´n berichten moet je maar een bezoek brengen aan de Rotary club en daar over dure auto´s praten.

    Zou het mogelijk kunnen zijn dat AM wat gaat doen met de Prodrive P2?

    Login om te reageren
  23. Alwood zegt

    26 april 2007 om 08:47

    @Rijk
    EH! das wel een beetje laffe maat wallpaper hoor! :o
    sjongejonge op 1024×768 kan je toch geen standpunt baseren :? ;)

    Login om te reageren
  24. Chief_S5 zegt

    26 april 2007 om 10:53

    Het moet gewoon een mooie, chique wagen worden, idioot snel hoeft niet van mij…

    Login om te reageren
  25. thierry zegt

    26 april 2007 om 11:58

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  26. DB9 zegt

    26 april 2007 om 12:14

    @ thierry
    Aston Martin Is Het mooiste merk beter dan die Lelijke Ferrari’s van deze tijd

    Login om te reageren
  27. sem zegt

    2 juli 2007 om 14:58

    aston martin moet geen veyron killer make!! laat dat lekker over aan mclaren, porsche en ferrari ofzo! aston martin moet auto’s blijve make zoals ze dat nu doen en dat zijn gewoon mooie auto’s met een GT karakter!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North