• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wolf in schaapskleren, BMW 5 Serie met V12

Auteur: robbie, gepost 14 november 2007 om 22:02 – 51 Reacties

BMW 5 Serie V12 Touring

Ok, een BMW 5 Serie is natuurlijk niet echt behelpen, zelf een ouwe bak zoals deze niet. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Dus daarom heeft iemand het nodig gevonden om de oude motor eruit te knikkeren en te vervangen door een dikke 5 liter grote V12 met meer dan 300 pk. En dat allemaal met originele onderdelen. Kortom een zeer net uitgevoerde conversie.

En als je toevallig nog ergens 16 duizend dollar hebt liggen dan kan je de gelukkige eigenaar worden (via germancarscene).

BMW 5 Serie V12 Touring

BMW 5 Serie V12 Touring

BMW 5 Serie V12 Touring

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, ebay, sleeper, Video

Vorig bericht: « Surf’s Up: Suzuki Makai Concept
Volgend bericht: Marketing exercise: Tiguan Hymotion »

Lees Interacties

Reacties

  1. W1CK3D zegt

    14 november 2007 om 22:06

    lol das well nice

    Login om te reageren
  2. jela zegt

    14 november 2007 om 22:06

    300 pk in zo een bak is vet, ookal moet ik niks hebben van BMW in het algemeen Off Topic: Die lijkt hard op de BMW die 20 minuutjes geleden hier binnengereden is!

    Login om te reageren
  3. Hugo zegt

    14 november 2007 om 22:11

    Achja, als je écht hard wilt gaan moet je een 3.8 M5 touring kopen. Sneller dan de V12…

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    14 november 2007 om 22:12

    Cool! Dit zijn de stukjes huisvlijt.

    Login om te reageren
  5. AJ zegt

    14 november 2007 om 22:13

    Wauw, echt supertof.. ook dat de buitenkant zo normaal is gebleven en er zelfs nog 525i achterop staat. Dan kan je pas echt mensen verrassen!

    En 16.000 dollar, man.. das zo’n 9.000 euro. Hebbe, hebbe! :P

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    14 november 2007 om 22:13

    ongelooflijk veel respect! vooral omdat de maker een Amerikaan is!! en zooo goedkoop!! ik zou hem, hed ik het geld, direct kopen!! (serieus! als je deze in je verzameling hebt mag je echt wel spreken van een uniqum)
    maar 300 pk uit een V12?? met een ietsje grotere uitlaat waren het er wss al 360, had hij dan een beetje de moeite gedaan had hij er zonder problemen 400-500 uit gehaald

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    14 november 2007 om 22:15

    @ Jela
    ahzo…ja…dié BMW…
    ?

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    14 november 2007 om 22:16

    btw een gewone 5-reeks voor die som is al een goeie koop, ligt er dan nog een V12 in!! ö
    ik wil hem écht hebbeun!!! vrdomme had ik maar geld

    Login om te reageren
  9. R8 zegt

    14 november 2007 om 22:22

    Haha, als je er 400-500 pk uithaalt dan knalt die hele auto uit elkaar!

    Login om te reageren
  10. Boss zegt

    14 november 2007 om 22:25

    Mooi werk.

    Login om te reageren
  11. demoder zegt

    14 november 2007 om 22:30

    wel een beetje weinig hoor 300+ peekaas.. Had leuk geweest met een pktje of 600

    Login om te reageren
  12. Jesper zegt

    14 november 2007 om 22:34

    wat loopt iedereen nou te mekkeren dat 300pk te weinig is… we hebbe he hier over een oude 525i touring FFS!! moet je es kijke naar t smoelwerk van iemand als je m met zn mercedes amg dr uit trekt :D met een auto die 1/10e van de prijs van een amg is :D:D

    Login om te reageren
  13. Blafwoef zegt

    14 november 2007 om 22:37

    Die wil ik hebben… hoe krijg ik dit in NL

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    14 november 2007 om 22:39

    Dit is gaaf. De 5 Touring is nog steeds een nette auto. En de V12 is wat mij betreft de motor onder de motoren. Goede combi! (ja, bewust woordgrapje) ;)

    Login om te reageren
  15. realcar zegt

    14 november 2007 om 22:39

    Lijkt niet erg hard te gaan of ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 22:40

    Een echt leuke conversie, dit! Een echte sleeper ook! :D

    Login om te reageren
  17. Solstice zegt

    14 november 2007 om 22:41

    Hoe het ook kan: een E30 350i :-)

    http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00017/f00017.htm

    Login om te reageren
  18. sus zegt

    14 november 2007 om 22:44

    Das leuk !
    Maar het is vooral mooi uitgevoerd, het lijkt allemaal netjes te passen.
    Een v12 is zoiezo toppie, het geluid, koppel enzo….
    En het is idd niet zo veel geld maar krijg dat hier maar is op de baan..

    Login om te reageren
  19. Christiaan zegt

    14 november 2007 om 22:45

    Hoezo weinig pk’s?
    Ik vind het wel wreed zo een auto met een V12.

    Login om te reageren
  20. jurrian zegt

    14 november 2007 om 22:49

    mooi geluid ook. de V12 even bij McLaren onder handen laten nemen en voila, noem maar wat je wilt killen. Maar zo zou ik er ook genoegen mee nemen, het zier er ook netjes afgewerkt uit.

    Login om te reageren
  21. jurrian zegt

    14 november 2007 om 22:50

    dit is toch het blok wat in de McLaren F1 gepropt is?

    Login om te reageren
  22. Kjell zegt

    14 november 2007 om 22:58

    Wat een heerlijk geluid zeg! Alleen daarom al….

    Login om te reageren
  23. r2rule zegt

    14 november 2007 om 23:22

    deze auto heef om precies te zijn 470pk dit filmpje is oud heb het een keer op streetfire.net gezien

    Login om te reageren
  24. PieterA zegt

    14 november 2007 om 23:25

    Volledig verkocht, prachtige bak, niets mismaakt aan getuned ofzo. En dat geluid, gruwelijk mooi.

    Login om te reageren
  25. Félix zegt

    14 november 2007 om 23:37

    mijn god lijkt me fijn met originele remmen!

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    14 november 2007 om 23:40

    tjongejonge 300 peekaa uit een V12 .. wat een amateurs .. zeker weer zo,n dikke bradwurst plofkop achter het stuur ..
    en NIET zonde van die 5 serie en ook niet van die 7 serie

    Login om te reageren
  27. Maerten zegt

    14 november 2007 om 23:50

    Felix, zijn niet de originele remmen. Luister maar naar het commentaar op het filmpje.

    Login om te reageren
  28. Pier zegt

    15 november 2007 om 00:04

    Kiek hem die heuvel op vliegen in dat vierde filmpje :D

    Login om te reageren
  29. Laurens zegt

    15 november 2007 om 00:18

    85.000 miles.. maar wel compleet gereviseerd en volgens fabrieksopgave gemonteerd als ik het hem goed hoor zeggen. 85.000 mijl is ongeveer 136.000 km.. Zo’n grote motor moet dat makkelijk kunnen hebben, ziet er goed uit :) Erg goed gedaan, en dat nog door een Amerikaan ook nog! What’s next?

    Login om te reageren
  30. Texter zegt

    15 november 2007 om 00:26

    Gare…oude…poepbak. Het enige wat je daarmee bereikt is onderstuur…heel veel onderstuur. De M5 van die generatie was veel leuker. Hij klinkt wel goed, dat wel.

    Login om te reageren
  31. pipo zegt

    15 november 2007 om 01:12

    @jurrian : euh, nee!?
    @Jesper : welke AMG ga je hiermee vernederen aan een rood licht?………. de E200 kompressor met AMG velgen?

    Login om te reageren
  32. The Devil Tuner zegt

    15 november 2007 om 07:00

    @ lincoln

    300pk is fabriek af…..

    Login om te reageren
  33. The Devil Tuner zegt

    15 november 2007 om 07:01

    maar op zich is de motor wissel netjes gedaan….

    Login om te reageren
  34. Leozonderdeo zegt

    15 november 2007 om 07:01

    video’s zijn offline helegaar…

    Login om te reageren
  35. Erik zegt

    15 november 2007 om 07:13

    Met 300 pk is dat een standaard, niet opgevoerde motor van een 750i van eind jaren 80, niets mis mee, beter zelfs, gaat hij ook niet kapot omdat hij slecht getuned is. (ben ooit chauffeur geweest in zo’n ding, SNEL!)

    Login om te reageren
  36. bmw power zegt

    15 november 2007 om 08:11

    Dat is bijzonder mooi gedaan door hem. Is gaaf als je er zo een rijdt!

    Login om te reageren
  37. AppieFlappie zegt

    15 november 2007 om 08:14

    OOPS NO VIDEO haha Wat een amateurs hier :P

    Login om te reageren
  38. rider zegt

    15 november 2007 om 08:31

    past allemaal maar net onder die motorkap. zo’n V-12 loopt echt super! echt een comfort motor. hij is dus niet voor maximale performance gegaan. ja anders had hij inderdaad beter een M5 motor kunnen nemen.

    Login om te reageren
  39. wimpie zegt

    15 november 2007 om 08:34

    dat blok in een 3 serie E30.. hoe hard zou dat gaan?

    Login om te reageren
  40. roderick zegt

    15 november 2007 om 09:19

    Op een of andere manier doen alle filmpjes het niet bij mij???
    en dan nog een vraag stel ik wil hem kopen wat voor kosten komen er dan nog allemaal bij?

    Login om te reageren
  41. Erwin zegt

    15 november 2007 om 10:29

    300 pk door een 5 liter V12??? een standaard Evo heeft meer met 4 cilinder 2 liter.

    Login om te reageren
  42. Laurens zegt

    15 november 2007 om 10:59

    @ Erwin

    Net zoals rider zegt, het is geen prestatiegerichte motor. Die V12 is bedoeld om lekker mee te cruisen, en zal ook geen moeite hebben om veel kilometers te maken.

    Login om te reageren
  43. Laurens zegt

    15 november 2007 om 11:00

    Als ik me niet vergis moet een Evo om de paar honderd kilometer een beurt krijgen, komt natuurlijk omdat ze alles uit dat 2 liter-blok halen wat erin zit, in tegenstelling tot de V12.

    Login om te reageren
  44. GOD zegt

    15 november 2007 om 11:46

    dit is al zo vaak gedaan, daar kijk ik niet meer van op.
    het is trouwens een M80 blok, en word ook vaak in een E30 gelepeld
    vaak gebruiken ze dan een versnellingsbak van een 635CSI ofzo
    en het feit dat ze voor dat blok kiezen is ook omdat het een lui blok is en dus bijna geen onderhoud nodig heeft en toch 300PK ophoest

    Login om te reageren
  45. Klassiekerrally zegt

    15 november 2007 om 12:17

    @ Erwin: dat is appels met peren vergelijken. Verder sluit ik me uiteraard aan bij wat Laurens daar ook al over te melden had.

    Login om te reageren
  46. Jan zegt

    15 november 2007 om 16:43

    OOPS no video krijg ik… Is er een spiegeltje?

    Login om te reageren
  47. kor zegt

    15 november 2007 om 17:56

    @jan
    ja krijg ik ook weet iemand hoe dat kan? :S

    Login om te reageren
  48. John zegt

    15 november 2007 om 22:42

    Nog steeds ‘no video’ :(

    De Amerikaanse tuner Dinan haalt een goeie 650 PK uit ditzelfde blok! En dan op een manier zodat je je oma boodschappen kunt laten doen met dezelfde auto waarmee jij in het weekend het circuit mee onveilig maakt :)

    Login om te reageren
  49. Turbo zegt

    15 november 2007 om 22:59

    Met 300pk en een automaatje kom je rond de 6,8-6,5 seconden? Kan je net zo goed 5000 euro uittrekken en de 540i met 286pk pakken (zoals ik ;) ).

    Login om te reageren
  50. derek zegt

    20 november 2007 om 17:17

    tja ff wat anders als mijn 518!!! haha

    Login om te reageren
  51. schneller zegt

    30 november 2007 om 16:45

    Gewoon een Hartge H5 V12 kopen dan heb je iets goeds.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North