• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeer zeldzame BMW M3 onder de hamer

Auteur: Dennis, gepost 28 mei 2006 om 12:32 – 16 Reacties

BMW M3

De eerste M3 zag alweer twintig jaar geleden het daglicht. Dat is inmiddels een aardige geschiedenis en hieruit gaat één van de meest zeldzame M3’s op 5 juni onder de hammer bij veilinghuis Shannons in het Australische Melborne (zorg dat je erbij bent). Het gaat hier om een 1990 E30 BMW M3 Cabrio, waarvan er tussen maart 1988 en juni 1991 maar 800 exemplaren zijn gebouwd en slechts 137 waren uitgerust met de 215 pk sterke 2,3 liter 16-klepper die was ontwikkeld door Paul Rosche op basis van technologie uit de Formule 1.

Wanneer we even verder gaan, dan zou slechts één van deze 137 modellen in de kleur “Misano Red” zijn gespoten (kleurcode: 236), een kleur die gereserveerd is voor uitsluitend de high-performance Evolution 2 en Ravaglia modellen van de M3. Tel daar bij op een zeldzame fabrieks-optionele hardtop en de 1990 M3 Cabrio zou weleens een uiterst gewild collectors-item kunnen worden.

Er wordt rekening gehouden met een opbrengst tussen de 38.000 en 44.000 Australische dollars (22.350 en 25.880 euro) en dat vind ik persoonlijk nog erg weinig, als het écht zo’n zeldzame M3 is (bron: worldcarfans.com).

BMW M3

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Han heeft zijn RX-7 verkocht voor een miljoen euro
    Han heeft zijn RX-7 verkocht voor een miljoen euro
  • Verlaten 3 Serie Compact verzamelt parkeerboetes alsof het niets is
    Verlaten 3 Serie Compact verzamelt parkeerboetes alsof het niets is
  • Het is niet te bevatten hoeveel exemplaren er van de Porsche Macan zijn gemaakt
    Het is niet te bevatten hoeveel exemplaren er van de Porsche Macan zijn gemaakt
  • Kilometerheffing invoeren, en snel een beetje!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3

Vorig bericht: « Videotime: BMW Mille Miglia Concept
Volgend bericht: Vette Nokia carkit »

Lees Interacties

Reacties

  1. skaffa zegt

    28 mei 2006 om 12:36

    zeldzaam of niet
    doe mij maar gewoon de nieuwe :-D

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    28 mei 2006 om 12:45

    Deze M3 is zeker zeldzaam, maar de Hartge wielen en badge achterop doen mij al weer het ergste vrezen. En dan ook nog een kleur die oorspronkelijk niet leverbaar was op de E30 M3 cabriolet…. voor het bieden even goed de documentatie bestuderen!

    Enne Dennis het is Ravaglia (zonder N dus).

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    28 mei 2006 om 12:47

    Ravaglia! Dat zeg ik ;)

    Login om te reageren
  4. JeffreyG zegt

    28 mei 2006 om 13:49

    25.000 is niks voor een M3 :?
    (als dit een echte is)

    Login om te reageren
  5. Vincent#1 zegt

    28 mei 2006 om 17:44

    Onder de hamer? een grote?

    ok dat was flauw

    Login om te reageren
  6. Stefan00 zegt

    28 mei 2006 om 17:57

    lol @ vincent..

    Ik vind het een sjonnie bak…

    Login om te reageren
  7. sinterklaas zegt

    28 mei 2006 om 18:02

    neplach

    Login om te reageren
  8. ramon zegt

    28 mei 2006 om 19:03

    Heren en of dames ! Ik heb ooit 1 van de 137 stuks gehad maar dan in macao blauw metallic met grijs leder. Deze auto was voorzien van echt alle fabrieks opties incl. airco (voor die tijd een unieke optie). Natuurlijk was de auto in originele staat en met een airco. Ik heb voor deze auto DM 40.000 gekregen wat vooreenkomt met een € 20000 in 2000. Ik vondt het een aardige auto maar niet echt sportief genoeg en gezien zijn uitlerlijk vandaag de dag een achterhaald model. Daarna een m3 e36 5-bak coupe gereden. Aan deze auto heb ik de meeste lol gehad. Aansluitend de m3 e36 cabrio 6-bak gereden maar deze was niet geheel naar mijn wensen. Over de techniek van de e30 en e36 geen bijzondere dingen te vertellen ; uitermate tevreden. Maaaarrrrrr aansluitend een m3 e46 cabrio Smg2 gekocht van 1,5 jaar jong. Dit is echt een slechte auto : de auto heeft een nieuwwaarde van meer dan € 140.000 en ik heb de volgende ellende meegemaakt : 4 x remschijven / blokken op de vooras, 2 x remschijven / blokken op de achter-as, 3 x nieuw differentieel , 1 x voorste wiellagers vervangen , 2 x raammotor vervangen , 1 x Xenon lamp vervangen , 1 x SMG pomp vervangen en dan heb ik het nog niet over alle frustratie die zo’n dure auto dan met zich meebrengt. De dealer bij ons heeft bijna € 40000 garantie vergoed en ik heb er ongeveer 40.000 km mee gereden. Al met al een mooi moment om afscheid te nemen van deze auto en weer een AUDI te kopen. Heerlijk relaxed en zonder problemen de afgelopen 25.000 km ! Moraal van dit verhaal : m3 e46 ….. Drama’s !!! ( Zie ook de Duitse forums )

    Login om te reageren
  9. AX lover zegt

    28 mei 2006 om 19:15

    Volgens mij reed Kluivert in net zo’n M3, we weten dus in elk geval zeker dat er van die 800 exemplaren eentje totall loss is…

    http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2006/5/28/TE/TE_2S_20060528_10/articles/TE_2S_20060528_10_73_3_thumb.jpg

    “Zaterdag 9 september 1995 is een dag, die ik nooit van mijn leven vergeet. Het ongeval, dat ik die dag op de Werengouw in Amsterdam veroorzaakte, is de zwartste bladzijde uit mijn leven. Samen met een vriend van toen, Ronald (Ropie) Redan, reed ik in een geleende rode BMW M3 cabriolet naar een modeshow.”

    AX lover

    Login om te reageren
    • g00f81 zegt

      20 februari 2015 om 15:22

      @: die was van een vriend van me, was geen M3, lag een 325i blok in.

      Login om te reageren
  10. Turbopaultje zegt

    29 mei 2006 om 09:04

    wie wil er nou een RHD E30 in NL ? en die Hartge equipment is goed fout !

    Een echte E2 (235 pk) of Johnny Cecotto uitvoering is veel interessanter. Ga dan naar Nockenpaule laat je motor nog ff bijtunnen…..

    Login om te reageren
  11. Z-Rider zegt

    29 mei 2006 om 14:07

    @ Ramon:

    Dat je een M3 liefhebber was is jammer voor jouw, er staat bij mij ook een e46 M3(cabrio) SMG op de oprit en daar is niets mis mee. Jouw auto is 1,5 jaar oud en waarschijnlijk flink afgeracht is door de vorige eigenaar. Aan de reparaties te zien is het wel heel duidelijk dat die auto van jouw tot voorbij het uiterste is gebracht. Heel veel sterkte met je audi en ik hoop dat je daar meer succes mee zult hebben.

    Verder is het een leuk karretje voor de liefhebber.

    Login om te reageren
  12. Jasper zegt

    31 mei 2006 om 11:21

    @ Z-rider
    3xdifferentieel kan geen 3 keer aan de vorige eigenaar hebben gelegen.
    Misschien wel aan de huidige lol!

    Maar inderdaad ze worden vaak afgeracht.

    Login om te reageren
  13. TJK zegt

    6 november 2006 om 23:31

    Hij is niet verkocht en staat weer op de lijst. Het is een nepper.
    Rechtsgestuurde M3 Cabrio´s zijn nooit door de fabriek gemaakt.
    Overige zichtbare fouten: M3 embleem zit zowel voor als achter niet op de goede plaats, uitlaatpijpen steken te veel uit, achterspoiler hoort er niet op, net als de wielen, voorspoilerrubber lip steekt te veel uit. De kleur klopt niet , moet “brillant rot” zijn. De M3 Cabrio was niet bedoeld om te racen en is dus nooit in enige speciale uitvoering geleverd. De laatste serie had wel 215 PK met katalysator.

    Login om te reageren
  14. Jurgen zegt

    22 maart 2007 om 20:32

    Ik heb een E30 m3 gehad, was leuk, brak heel snel uit achteraan.—>op nat wegdek.
    Heb nu de eerste E36 325i cabrio (hell Rod) die in belgie is ingeschreven.
    8/8/1993 en vandaag de dag met 88 000 km. wordt af en toe maar met gereden.

    Login om te reageren
  15. toon zegt

    10 augustus 2007 om 12:22

    Dit exemplaar is uniek,zal een e-46 m3 cabrio nooit worden. Denk dat je beter dat oude karretje had kunnen houden,dan had hij over 10 jaar nog meer als zelfs die auto met vier graancircels in z’n grill waard geweest. Dan wil ik nog wat over de e-46 m3 kwijt. Dat diff verhaal geloof mij “dat is iets gebruiks afhankelijk” 1diff defect allah maar 3!!! hetgeen betreft een smg?? zoja algemeen bekent hoe zon bak overschakeld KAN NIET GOED ZIJN!! als je een beetje kunt schakelen schakel je een stuk mooier over als een smg bak. Op moment van overschakelen hoor je ff ligt je gas te tillen dan gaat het wel eenparig,nooit gevoeld,op vollast wel te verstaan?? De vorige eigenaar denk ik in ieder geval niet!! En dan krijgt je diff wel een paar tikken ja,daarvoor wordt het smg verhaal zomaar niet in de racerij gebruikt. Ben blij dat je bodem niet uitgescheurt is geweest,tot eind 2000 ook erg slecht en icm smg funest voor de achterbrug ophanging. Maar denk dat jij met al je ijzer wat je op je vooras krom gereden hebt ook niet zo zuinig bent?? Techniek al la m power is geen twijfel over mogelijk,SUPER. maar het is motorsport en daar moet je liefhebber van zijn en anders gewoon in een audi stappen die schroeven overal wel ff een turbo op hoor!!! makkelijk toch.

    mvg Toon

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North