
Staat Carver op het punt van omvallen? Het lijkt er wel op, een klant die zijn aanbetaling graag terug wilde kreeg namelijk te horen dat het niet mogelijk was omdat de Belastingdienst beslag had gelegd op de rekeningen van Carver.
Het lijkt er dus op dat er serieuze problemen zijn. In het verleden ontvingen we al vaker via de tiplijn geluiden dat het niet helemaal lekker zou gaan bij dit innovatieve Nederlandse bedrijf. Wellicht dat de huidige crisis de spreekwoordelijke druppel is die de emmer doet overlopen. Het is natuurlijk wel een feit dat de Carver relatief duur is voor wat je krijgt. En blijkbaar hebben niet zo heel veel mensen een smak geld over voor een driewielig speeltje.
Zodra we meer weten dan horen jullie dat uiteraard van ons!
Zou jammer zijn als ze onder zouden gaan de crisis, toch weer een klein bedrijfje dat in de problemen zit…
-edit: check!-
Ik zou ’t ook nooit kopen. Voor minder geld heb je een Hayabusa…
Commentaar geven op een Nederlands product mag niet: laat maar dan ;-)
Dat zou jammer zijn, want het zijn echt leuke dingen.
ik lees het artikel niet, zeg gewoon ‘ik hoop het’ , vind echt niets aan dit overdekt brommertje !
En de Pal-V dan? =)
@edman
En daar moet je blij mee zijn, lelijk hok, wat alleen rechtuit kan
another Dutch company bites the dust ;)
dat hadden we nu echt eens niet verwacht …
@Jappelflap : inderdaad !
Minister Eurlings lost dat wel even op. Beetje staatssubsidies voor een onbestaande vliegende auto en de Carver-put is meteen gedempt. Zelfbediening heet dat.
wat verschrikkelijk voor die 6 mensen die er werken ..
ik wens hun en hun family en aanhang en aangetrouwden en kennissen heeel veeel succes en kusjes ..
only in Holland
Had deze nochtans al eens zien rijden…in België !
Vind het wel een leuke car, maar te onnodig om te overleven in deze crisis..
En kijk eens waar BMW mee komt
http://www.fasterandfaster.net/2009/05/bmw-project-i-clever-concept.html
Ze hadden al lang de look kunnen opfrissen. Sinds 2003 hebben ze geen noemenswaardige uiterlijke verbeteringen aangebracht. Eens het wauw-effect voorbij zijn ze jammer genoeg stil gevallen.
Spijtig met dezelfde structuur en een betere look en marketing hadden ze een vaste plek in de eco/smart/x-price/prius/tesla teveel geld voor te weinig te besparen niche
Jammer dat het zo slecht gaat met Carver, ik vond het altijd al een geinig ding. Het zou zonde zijn als het faillier gaat.
@bas
BMW gebruikt waarschijnlijk de techniek die Carver heeft uitgevonden, jammer dat dan het moeder bedrijf van de kantelmotorendriewielersdingen omver valt. Zullen nog wel genoeg geld binnen krijgen met hun uitvinding. Maar daar blijft het dan ook bij..
Misschien een domme vraag maar wat ik al tijden niet snap is,
hoort het niet Mercedes te zijn die met de F300 Lifejet uit 97 dit concept al toepaste, zij het met de wielen 2 voor 1 achter? Active Tilt Control?
Ik begrijp niet wat aan zon machine leuk is,hij rijd als een motor maar dat gevoel heb je niet, en je zit als in een auto, heb toch liever een yamaha.
@ Wollie:
Pal-V staat los van Carver natuurlijk. Pal-V gebruikt een andere constructievariant van de Carverkanteltechniek, maar het voertuig zelf wordt niet bij Carver gemaakt, ofzo.
Rik_de_Dick schrijft:
10 May 2009 om 14:48
@edman
En daar moet je blij mee zijn, lelijk hok, wat alleen rechtuit kan
”
nee dit is wat wil je zeggen.
Het was toch een niet-boeiende, lelijke driewieler, zijn we daar ook weer vanaf;)
VTEC-Tedje heeft ermee gereden. Ik moet helaas concluderen dat het product (volgens mij dus) net niet goed genoeg is. Het is onpraktisch als een motor, maar rijdt als een rare auto. Men claimt een rijbeleving als op een motor. Nou, dat vond ik totaal niet!!
De bagageruimte is zeer beperkt, er kan met moeite 1 persoon meerijden. Je hoeft geen helm op, maar de bewegende A-stijlen schuiven steeds door je zichtlijn als je bochtenwerk doet. Je kunt niet door de files, zoals op een motor. De banden slijten in een vreemd patroon. Als je stuurt terwijl je stilstaat, slaat hij af.. Parkeren kan niet op de stoep of in het schuurtje, zoals met de motor… PFFF!
ik ben eens gaan kijken bij carver, intussen al een paar jaar terug. de garagist bood aan dat ik mee mocht rijden achterin de carver… ik heb het stuur van veel auto’s vast mogen hebben, maar het gevoel wat je hebt in een carver is ONBESCHRIJFLIJK. Meerijden was in de carver al zo’n ervaring die me nog erg bijgebleven is. En hoop nog eens te mogen sturen in zo’n ding, desnoods wacht ik af dat ze te huur worden aangeboden.
Trouwens er ligt een mooi motortje in, al een reden voor aanschaf; Daihatsu drie-cilinder… dus geen duur bmw blok (zoals die concept die in de reacties gemeld werd). Jammer dat Carver gaat… maar ik vraag me af of die patenten nog rechtovereind blijven na faillissement?! Anders is het geluk dat andere merken met meer geld ermee verder kunnen. Ik zou bijna durven beweren dat dit de toekomst is van vervoersmiddelen.
@bas: Leuk ding, en ik zie BMW dat wel maken ooit, maar ik zie nergens een BMW-logo erop.
@JCD: ik denk niet dat andere merken er met het patent van door gaan, zoals ik eerder al typte heeft Mercedes al in 97 een F300 Lifejet gemaakt. Het werkt ietsie anders maar ook dat is zo’n rare overdekte scooter die kantelt. Daarom vroeg ik ook, of iemand mij kan uitleggen wie in dit opzicht eerste is. Ik vind namelijk dat het dan Merc toebehoort.
@JCD: je kunt nu al gewoon met zo’n carver rijden…. is gewoon te boeken bij http://www.vvc-adventure.nl 4 uur rijden met een aantal voertuigen waaronder ook een Carver….en best betaalbaar : 122,50
Ach, ik zag er al bijna geen van rijden, het verbaast me niet.. :)
@HDM: los van het feit dat er al veel eerder pogingen zijn ondernomen om zo’n soort voertuig te maken was Anton van den Brink aanzienlijk eerder (1993) dan Mercedes…. Dus die zijn ZEKER NIET de uitvinders van het soort auto.
Het lijkt me toch mogelijk om hier elektrische aandrijving in te bouwen. (maar ik heb er de ballen verstand van) Wedden dat ze dan gelijk aandacht en orders genoeg hebben?
@Citrofiel
Waarom zouden mensen hem dat wel kopen? Het blijft een vreselijk onpraktisch ding. Dan liever zo’n elektrische Smart, daar kan tenminste wat bagage in…
@RA999, elektro is natuurlijk fucking hip, dan koopt iedereen het gelijk ;)
@ robbie; Kijk! Jij snapt de domme psyche van de mens. ;)
Een Carver is als een sportwagen. Of een motorfiets. Die koop je niet uit louter praktische overwegingen. Top Gear had de wagen eens in hun show en ze waren er best over te spreken.
Commentaar als “only in holland” en “sterkte voor de 6 medewerkers” vind ik raar. Hier wordt niet om sympathie gevraagd voor de medewerkers en GM (aanzienlijk groter dan Carver) stond ook op omvallen…
Het zou jammer zijn van een uniek product dat volgens mij net zo levensvatbaar kan zijn als een fabrikant als Donkervoort. Het is een niche-product.
Erg jammer als ze omvallen..
Heb er laatst in gereden en ben helemaal om..
Maar ja als ik ga kijken wat er in Amerika voor een vanafprijs van 18.000dollar op de markt komt aan Carver..
Veel mooie koetswerk.
Als ze deze hier introduceren wordt het denk ik wel een hit.
http://www.flytheroad.com/
Deze ziet er spectaculairder uit.
Een A klasse valt om, een Carver niet! BMW heeft de Clever (echt handig, alleen op aardgas!!) al een aantal jaartjes geleden ontwikkelt met heeeel veel Europese subsidie. Het grootste probleem van de Carver is de combinatie gevoel versus electronica, moest gewoon mechanisch werken, was veel goedkoper en beter geweest.
LPG erin, beetje ander plaatwerk, wegklapbaar cabriodak en gaan met die banaan.(liefst knalgeel)
Van de amerikaanse versie heb ik er ruim een jaar geleden al een stuk of wat besteld, maar ik krijg alleen vage mail om mee te denken over mobiliteitsvraagstukken.
Ik ga wel zoiets bouwen en verkopen voor rond de 15.000,-.
1 op 50 op LPG, automaat, cabrio, geen helm, tussen de file door, bijtelling??, rijbewijs B, wie doet er mee?
De overheid wil me geen subsidie geven, vreemd toch?
(het idee is klaar!)
Wat een verrassing, ik heb er ook zoveel zien rijden. NOT.
@Herman, hoeveel heb je nodig dan?