• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zit Carver in de financiële problemen?

Auteur: robbie, gepost 10 mei 2009 om 14:03 – 38 Reacties

Carver valt om


Staat Carver op het punt van omvallen? Het lijkt er wel op, een klant die zijn aanbetaling graag terug wilde kreeg namelijk te horen dat het niet mogelijk was omdat de Belastingdienst beslag had gelegd op de rekeningen van Carver.

Het lijkt er dus op dat er serieuze problemen zijn. In het verleden ontvingen we al vaker via de tiplijn geluiden dat het niet helemaal lekker zou gaan bij dit innovatieve Nederlandse bedrijf. Wellicht dat de huidige crisis de spreekwoordelijke druppel is die de emmer doet overlopen. Het is natuurlijk wel een feit dat de Carver relatief duur is voor wat je krijgt. En blijkbaar hebben niet zo heel veel mensen een smak geld over voor een driewielig speeltje.

Zodra we meer weten dan horen jullie dat uiteraard van ons!

Ook interessant!

  • Video: soms zit alles tegen
  • Autodelen zit in de lift
  • Video: niemand zit op te letten, blijkbaar
  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, carver, driewieler, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Gouden BMW M5: bizar filmpje in Rusland!
Volgend bericht: Foto topic: BMW M TwinPower Turbo (motor van de X5 M/X6 M) »

Lees Interacties

Reacties

  1. PyroZnype zegt

    10 mei 2009 om 14:24

    Zou jammer zijn als ze onder zouden gaan de crisis, toch weer een klein bedrijfje dat in de problemen zit…

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  2. Edman zegt

    10 mei 2009 om 14:33

    Ik zou ’t ook nooit kopen. Voor minder geld heb je een Hayabusa…

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    10 mei 2009 om 14:38

    Commentaar geven op een Nederlands product mag niet: laat maar dan ;-)

    Login om te reageren
  4. Janneman zegt

    10 mei 2009 om 14:45

    Dat zou jammer zijn, want het zijn echt leuke dingen.

    Login om te reageren
  5. Xxx zegt

    10 mei 2009 om 14:45

    ik lees het artikel niet, zeg gewoon ‘ik hoop het’ , vind echt niets aan dit overdekt brommertje !

    Login om te reageren
  6. jappelflap zegt

    10 mei 2009 om 14:46

    En de Pal-V dan? =)

    Login om te reageren
  7. Rik_de_Dick zegt

    10 mei 2009 om 14:48

    @edman

    En daar moet je blij mee zijn, lelijk hok, wat alleen rechtuit kan

    Login om te reageren
  8. Waxweazel zegt

    10 mei 2009 om 14:51

    another Dutch company bites the dust ;)

    dat hadden we nu echt eens niet verwacht …

    Login om te reageren
  9. Wollie zegt

    10 mei 2009 om 14:52

    @Jappelflap : inderdaad !
    Minister Eurlings lost dat wel even op. Beetje staatssubsidies voor een onbestaande vliegende auto en de Carver-put is meteen gedempt. Zelfbediening heet dat.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    10 mei 2009 om 14:52

    wat verschrikkelijk voor die 6 mensen die er werken ..

    ik wens hun en hun family en aanhang en aangetrouwden en kennissen heeel veeel succes en kusjes ..

    Login om te reageren
  11. NLX zegt

    10 mei 2009 om 14:59

    only in Holland

    Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    10 mei 2009 om 15:38

    Had deze nochtans al eens zien rijden…in België !

    Login om te reageren
  13. Dan zegt

    10 mei 2009 om 15:54

    Vind het wel een leuke car, maar te onnodig om te overleven in deze crisis..

    Login om te reageren
  14. bas zegt

    10 mei 2009 om 16:01

    En kijk eens waar BMW mee komt

    http://www.fasterandfaster.net/2009/05/bmw-project-i-clever-concept.html

    Login om te reageren
  15. linkador zegt

    10 mei 2009 om 16:48

    Ze hadden al lang de look kunnen opfrissen. Sinds 2003 hebben ze geen noemenswaardige uiterlijke verbeteringen aangebracht. Eens het wauw-effect voorbij zijn ze jammer genoeg stil gevallen.

    Spijtig met dezelfde structuur en een betere look en marketing hadden ze een vaste plek in de eco/smart/x-price/prius/tesla teveel geld voor te weinig te besparen niche

    Login om te reageren
  16. ferrari_ownt zegt

    10 mei 2009 om 16:55

    Jammer dat het zo slecht gaat met Carver, ik vond het altijd al een geinig ding. Het zou zonde zijn als het faillier gaat.

    Login om te reageren
  17. Stannie zegt

    10 mei 2009 om 16:56

    @bas

    BMW gebruikt waarschijnlijk de techniek die Carver heeft uitgevonden, jammer dat dan het moeder bedrijf van de kantelmotorendriewielersdingen omver valt. Zullen nog wel genoeg geld binnen krijgen met hun uitvinding. Maar daar blijft het dan ook bij..

    Login om te reageren
  18. HDM zegt

    10 mei 2009 om 17:09

    Misschien een domme vraag maar wat ik al tijden niet snap is,

    hoort het niet Mercedes te zijn die met de F300 Lifejet uit 97 dit concept al toepaste, zij het met de wielen 2 voor 1 achter? Active Tilt Control?

    Login om te reageren
  19. W115 zegt

    10 mei 2009 om 17:42

    Ik begrijp niet wat aan zon machine leuk is,hij rijd als een motor maar dat gevoel heb je niet, en je zit als in een auto, heb toch liever een yamaha.

    Login om te reageren
  20. Mechanic zegt

    10 mei 2009 om 17:55

    @ Wollie:

    Pal-V staat los van Carver natuurlijk. Pal-V gebruikt een andere constructievariant van de Carverkanteltechniek, maar het voertuig zelf wordt niet bij Carver gemaakt, ofzo.

    Login om te reageren
  21. timberleek zegt

    10 mei 2009 om 17:55

    Rik_de_Dick schrijft:
    10 May 2009 om 14:48
    @edman

    En daar moet je blij mee zijn, lelijk hok, wat alleen rechtuit kan
    ”

    nee dit is wat wil je zeggen.

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    10 mei 2009 om 19:41

    Het was toch een niet-boeiende, lelijke driewieler, zijn we daar ook weer vanaf;)

    Login om te reageren
  23. VTEC-Tedje zegt

    10 mei 2009 om 20:12

    VTEC-Tedje heeft ermee gereden. Ik moet helaas concluderen dat het product (volgens mij dus) net niet goed genoeg is. Het is onpraktisch als een motor, maar rijdt als een rare auto. Men claimt een rijbeleving als op een motor. Nou, dat vond ik totaal niet!!

    De bagageruimte is zeer beperkt, er kan met moeite 1 persoon meerijden. Je hoeft geen helm op, maar de bewegende A-stijlen schuiven steeds door je zichtlijn als je bochtenwerk doet. Je kunt niet door de files, zoals op een motor. De banden slijten in een vreemd patroon. Als je stuurt terwijl je stilstaat, slaat hij af.. Parkeren kan niet op de stoep of in het schuurtje, zoals met de motor… PFFF!

    Login om te reageren
  24. JCD zegt

    10 mei 2009 om 21:29

    ik ben eens gaan kijken bij carver, intussen al een paar jaar terug. de garagist bood aan dat ik mee mocht rijden achterin de carver… ik heb het stuur van veel auto’s vast mogen hebben, maar het gevoel wat je hebt in een carver is ONBESCHRIJFLIJK. Meerijden was in de carver al zo’n ervaring die me nog erg bijgebleven is. En hoop nog eens te mogen sturen in zo’n ding, desnoods wacht ik af dat ze te huur worden aangeboden.

    Trouwens er ligt een mooi motortje in, al een reden voor aanschaf; Daihatsu drie-cilinder… dus geen duur bmw blok (zoals die concept die in de reacties gemeld werd). Jammer dat Carver gaat… maar ik vraag me af of die patenten nog rechtovereind blijven na faillissement?! Anders is het geluk dat andere merken met meer geld ermee verder kunnen. Ik zou bijna durven beweren dat dit de toekomst is van vervoersmiddelen.

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    10 mei 2009 om 21:41

    @bas: Leuk ding, en ik zie BMW dat wel maken ooit, maar ik zie nergens een BMW-logo erop.

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    10 mei 2009 om 21:41

    @JCD: ik denk niet dat andere merken er met het patent van door gaan, zoals ik eerder al typte heeft Mercedes al in 97 een F300 Lifejet gemaakt. Het werkt ietsie anders maar ook dat is zo’n rare overdekte scooter die kantelt. Daarom vroeg ik ook, of iemand mij kan uitleggen wie in dit opzicht eerste is. Ik vind namelijk dat het dan Merc toebehoort.

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    10 mei 2009 om 21:55

    @JCD: je kunt nu al gewoon met zo’n carver rijden…. is gewoon te boeken bij http://www.vvc-adventure.nl 4 uur rijden met een aantal voertuigen waaronder ook een Carver….en best betaalbaar : 122,50

    Login om te reageren
  28. Ozan zegt

    10 mei 2009 om 21:56

    Ach, ik zag er al bijna geen van rijden, het verbaast me niet.. :)

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    10 mei 2009 om 21:58

    @HDM: los van het feit dat er al veel eerder pogingen zijn ondernomen om zo’n soort voertuig te maken was Anton van den Brink aanzienlijk eerder (1993) dan Mercedes…. Dus die zijn ZEKER NIET de uitvinders van het soort auto.

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    10 mei 2009 om 23:25

    Het lijkt me toch mogelijk om hier elektrische aandrijving in te bouwen. (maar ik heb er de ballen verstand van) Wedden dat ze dan gelijk aandacht en orders genoeg hebben?

    Login om te reageren
  31. RA999 zegt

    10 mei 2009 om 23:29

    @Citrofiel
    Waarom zouden mensen hem dat wel kopen? Het blijft een vreselijk onpraktisch ding. Dan liever zo’n elektrische Smart, daar kan tenminste wat bagage in…

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    10 mei 2009 om 23:39

    @RA999, elektro is natuurlijk fucking hip, dan koopt iedereen het gelijk ;)

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    11 mei 2009 om 00:03

    @ robbie; Kijk! Jij snapt de domme psyche van de mens. ;)

    Login om te reageren
  34. JanC zegt

    11 mei 2009 om 11:21

    Een Carver is als een sportwagen. Of een motorfiets. Die koop je niet uit louter praktische overwegingen. Top Gear had de wagen eens in hun show en ze waren er best over te spreken.

    Commentaar als “only in holland” en “sterkte voor de 6 medewerkers” vind ik raar. Hier wordt niet om sympathie gevraagd voor de medewerkers en GM (aanzienlijk groter dan Carver) stond ook op omvallen…

    Het zou jammer zijn van een uniek product dat volgens mij net zo levensvatbaar kan zijn als een fabrikant als Donkervoort. Het is een niche-product.

    Login om te reageren
  35. Marcel zegt

    11 mei 2009 om 14:47

    Erg jammer als ze omvallen..
    Heb er laatst in gereden en ben helemaal om..

    Maar ja als ik ga kijken wat er in Amerika voor een vanafprijs van 18.000dollar op de markt komt aan Carver..

    Veel mooie koetswerk.
    Als ze deze hier introduceren wordt het denk ik wel een hit.

    http://www.flytheroad.com/

    Deze ziet er spectaculairder uit.

    Login om te reageren
  36. Herman zegt

    11 mei 2009 om 22:25

    Een A klasse valt om, een Carver niet! BMW heeft de Clever (echt handig, alleen op aardgas!!) al een aantal jaartjes geleden ontwikkelt met heeeel veel Europese subsidie. Het grootste probleem van de Carver is de combinatie gevoel versus electronica, moest gewoon mechanisch werken, was veel goedkoper en beter geweest.
    LPG erin, beetje ander plaatwerk, wegklapbaar cabriodak en gaan met die banaan.(liefst knalgeel)
    Van de amerikaanse versie heb ik er ruim een jaar geleden al een stuk of wat besteld, maar ik krijg alleen vage mail om mee te denken over mobiliteitsvraagstukken.

    Ik ga wel zoiets bouwen en verkopen voor rond de 15.000,-.
    1 op 50 op LPG, automaat, cabrio, geen helm, tussen de file door, bijtelling??, rijbewijs B, wie doet er mee?
    De overheid wil me geen subsidie geven, vreemd toch?
    (het idee is klaar!)

    Login om te reageren
  37. thomas zegt

    12 mei 2009 om 07:37

    Wat een verrassing, ik heb er ook zoveel zien rijden. NOT.

    Login om te reageren
  38. robbie zegt

    13 mei 2009 om 17:15

    @Herman, hoeveel heb je nodig dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North