• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zwitsers vakmanschap in Sportec SPR1 R

Auteur: CasperH, gepost 17 maart 2010 om 13:46 – 19 Reacties

Sportec SPR1 R


In Genève stond in een wat rustiger hoekje Sportec opgesteld. Op de stand aldaar liepen we een aantal modellen tegen het lijf, waaronder een model met de type-aanduiding SPR1 R. Er was even wat onduidelijkheid, mede omdat de website van Sportec geen melding maakte van dit model. Omdat de mensen van Sportec nog in Genève waren konden ze onze mail met vragen niet direct beantwoorden, maar nu kwam dan toch het verlossende woord: het is een nieuw model. Maak kennis met de Sportec SPR1 R.

De auto is volledig gebaseerd op de SPR1 M, een model dat vorig jaar op de beursvloer van Genève werd gesignaleerd. Met 858 pk en een koppel van 880 Nm is dat model zeker geen trutje te noemen. De SPR1 M was trouwens gebaseerd op de heerlijk matgroene SPR1. Maar Sportec was van mening dat het beter kon. Het resultaat: de SPR1 R. Het motorische deel werd ongemoeid gelaten, maar het geheel werd ontdaan van 50 overtollige kilo’s. Het resultaat: 8,3 seconden naar de 200 kilometer per uur en binnen 18 seconden naar de 300 kilometer per uur. De topsnelheid ligt “far beyond” 380 kilometer per uur. De remmen zijn aangepakt om te zorgen dat één en ander ook weer tot stilstand weet te komen.

Het touchscreen in het interieur kan gebruikt worden om je trackdata af te lezen en op te slaan. Waar andere tuners los gaan met bodykits en 47 inch velgen, is de Sportec bewust discreet gehouden. Er zijn wel wat uiterlijke wijzigingen maar die zijn zo minimaal mogelijk gehouden.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, geneve-2010, Porsche, sportec, tuning

Vorig bericht: « Optimale aanrijtijden: M5 Touring dokterswagen
Volgend bericht: Lingenfelter geeft Cadillac CTS-V 630 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Timmie zegt

    17 maart 2010 om 13:54

    Ver boven 380… Dat wil ik wel eens zien… Het is immers zeer moeilijk om vanaf 380 km/u nog te versnellen. En het ‘kon’ niet beter volgens de tuner, het ‘moest’ beter, om de concurrentie weer maar eens bij te blijven.

    Login om te reageren
  2. MDA zegt

    17 maart 2010 om 13:59

    Jaja… een hele dikke carbon taartschep achterop noemen zij ‘minimale uiterlijke wijzigingen”?

    Maar brute bak verder hoor…

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      17 maart 2010 om 14:23

      @MDA: Wel een vette taartschep!
      OT: Wat een heerlijk bruut monster!

      Login om te reageren
  3. 911GT2 zegt

    17 maart 2010 om 14:09

    Yummie. Dat ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  4. Svenska Aeroplan AB zegt

    17 maart 2010 om 14:16

    Hey een getunede Porsche!
    Interessant man!

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaap…

    Login om te reageren
  5. Neal zegt

    17 maart 2010 om 14:18

    taartschep…taartschep…je zal blij zijn met die vleugel boven de 250 km per uur dat het ding bestuurbaar blijft.

    Login om te reageren
  6. CSL zegt

    17 maart 2010 om 14:26

    Login om te reageren
  7. Vincegail zegt

    17 maart 2010 om 14:37

    Nog wat engels leesvoer over de vorige SPR1:
    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/241429/sportec_spr1_m.html

    Login om te reageren
  8. PJ zegt

    17 maart 2010 om 14:47

    Geile wagen als je het mij vraagt.
    En als je het me niet vraagt vind ik dat nog steeds! :)

    Login om te reageren
  9. Lan_Evo zegt

    17 maart 2010 om 14:48

    Hele nette prestaties en gelukkig niet te veel optische aanpassingen. Die spoiler zal wel hard nodig zijn met zulke snelheden.

    Login om te reageren
  10. mhijnen zegt

    17 maart 2010 om 14:52

    kwanta kosta?

    Login om te reageren
  11. John zegt

    17 maart 2010 om 15:14

    This is the one to buy !
    Ultra mooi ding dit, helaas weet ik weinig over de betrouwbaarheid etc. van deze tunert maar toch..

    Login om te reageren
  12. jp zegt

    17 maart 2010 om 15:35

    Wauw, een porsche 911! :roll:

    Login om te reageren
  13. Forza zegt

    17 maart 2010 om 15:38

    Hoe ziet een originele 911 er eigenlijk uit?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      18 maart 2010 om 19:47

      @Forza:

      Haha

      Wel euh men neme een kever, men stampe die plat zonder te kreuken, men legge er een 2.0 motor in en zorge dat een van zijn -tigste evaluaties net iets trager rond de ring gaat dan een GT-R
      dat zou het zo ongeveer moeten zijn

      Login om te reageren
  14. Kvgorp zegt

    17 maart 2010 om 15:50

    Als een platte kever

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    17 maart 2010 om 17:46

    Ziet er nog redelijk goed uit deze… Maarja tis weer een porsche…

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    17 maart 2010 om 20:48

    Ehm, als jullie deze modellen op de stand in Genève zagen, en de mensen van Sportec lopen rond in Genève, was het dan niet efficiënter geweest om gewoon op de man af te vragen wat dit voor model was, in plaats van een mail te sturen? ;)

    Login om te reageren
  17. Lennard zegt

    18 maart 2010 om 20:46

    “Er zijn wel wat uiterlijke wijzigingen maar die zijn zo minimaal mogelijk gehouden.”

    hahaha :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North