
De BMW 7-serie viel al een keer ten prooi aan de Duitse tuner G-POWER die 190 pk optelde bij de reeds 360 pk om uit te komen op 550 pk. De Duitsers zijn ook met de M6 aan de gang gegaan, die zij omdoopte tot de G-POWER G6 Coupe 5.0 S…
Bij de dikke 507 pk sterke V10 motor, die al twee jaar op rij is verkozen tot motor van het jaar, tel je niet eventjes 190 pk op zoals ze dat eerder bij de 7-serie deden.
Desondanks zijn ze toch nog uitgekomen op een winst van 113 pk, waardoor er 620 paardekrachten schuil gaan onder het gaspedaal van G-POWER G6. Rondom werden vanzelfsprekend de benodigde aanpassingen gedaan om al die paarden te beteugelen, die samen goed zijn voor een koppel van 580 Nm en een sprintje van 0 tot 100 km/u in minder dan 4,5 seconden. Lekkerrrr!

(via worldcarfans.com)





wat een geweldige upgrade
alleen jammer dat ze de bodykit van de M6 niet gewoon
hebben laten zitten.. die is namelijk een stuk mooier
ik vindt hem niet echt mooi al die getunde bmw 6 serie’s lijken allemaal op elkaar
ik wil die auto! (huilend en roepend)
liever de m6 cabrio of ‘still to come’ nieuwe XKR >-)
hij zal wel snel zijn, en ook snel stuk….. verder vind ik de tupperware lelijk en “over the top” en nogal ordinair.
Tsja, doe mij de echte maar:
Waarom die perfecte body van de M6 verneuken? Sommige mensen zullen het nooit verstaan. En wat ik niet begrijp is dat mensen dit kopen!!!
Wat dacht je van aerodynamica? Deze grote vriendelijk reus zal waarschijnlijk niet begrensd zijn op 250 km/u. In principe hoeft BMW het ding ook maar tot 250, strak aan de grond te houden. Als je naar bijv. de M5 kijkt, onbegrensd gaat hij rond de 330 ongeveer, maar de wegligging is eigenlijk als een kogelstoter op kunstschaatsen. met de nodige aerodynamische anapassingen, die overigens vaak niet tot de meest optische wereldwonderen behoren, kun je voorkomen, dat je wegvliegt. Wel aardig om de achter/onderkant van de Honda S2000 er op te bouwen.
Sorry Ejay: Hij is begrensd op 330 km/u! Die tuners doen alles voor geld (zoals velen trouwens). Er is vast wel een mouw aan te passen wanneer je iets minder opzichtig wilt genieten van 620 pk, want inderdaad, de body is iets “over the top”, maar dat vermogen…, Jammie !!!
Waarom is het eigenlijk zo moeilijk om die V10 dan te tunen??
Die V10 is al tot op de naad getuned door BMW M-werks.
omdat het vermogen per liter al heel hoog is. Meer dan 101 pk is al tamelijk goed. Na het tunen zit deze motor op 124pk per liter en dat is heel erg veel voor een motor zonder turbo of compressor.
de Honda S2000 is qua productie-motoren één van de allerbeste en die zit op 120pk per liter……
Gezien het draaimoment van 580nm is er geen drukvulling geschroeft. Prachtig dat je dan nog op een 620hp kan uitkomen, heel knap werk. Maar van die uiterlijk moet ik het bepaald niet hebben…
echt het beste karretje van bmw
nee, laat de m6 met rust!
Zal het vast goed doen in Rotterdam.
prachtig maar toch liever de gwn M6 als die V10 als eens problemen heeft gehad (zie nurnbergring) kan ik me al voorstellen aan wat die overige 113pk zijn tekoste gegaan
P.S. in men buurt zie ik dikwels een M6 in blauw en om eerlijk te zijn dat is een lompe bak (tligt wrschlk aan de kleur ma enfin)
schoon bakske maar toch liever de standaard BMW M6
BMW rulez
Wel lekker veel PK’s, knap van die gasten.. maar de bodykit hebben ze gewoon vern*kt.. Te veel aangepast en dat valt helaas op en tegen!
Kijk dit zijn cijfers. 620 PK.
Ik snap alleen niet waarom de M mannen het zelf niet hebben gedaan?
620 pk dat is goed werk en die 330 km is ook wel mooi maare hoe kan je zoon auto op de weg houwe gaat veel te hard zoeft alle lambo s der uit en die porches
!
wat zit iedereen toch te zeuren over het uiterlijk.
prachtig gewoon,en zeker niet over de top.
ik vind eerder de m over de top deze is echt een wolf in schaaps kleren